abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juli 2011 @ 22:08:39 #201
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99222613
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 19:53 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

[..]

Natuurlijk ben je niet moe als je net aankomt, dan zit je nog vol met adrenaline.
Waarvan? 8)7
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_99234278
Hier de reisverslagen van Henk Oosterwijk, de man die Laura midden op zee heeft ontmoet. Het zijn hele lappen tekst, maar in het laatste verslag beschrijft hij uitvoerig wat er allemaal nodig is voor de doorvaart van het Panamakanaal. En dat is niet niks!
Op pagina 5 van het laatste verslag schrijft hij over Laura.
pi_99234828
Dat is wel een ander soort en formaat verslag :P
Ik heb het met veel belangstelling gelezen.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 11:01:35 #204
124676 RobertoCarlos
pi_99236211
In dat verslag over Laura:
quote:
Ik kreeg het idee dat veel tijd bij haar in beslag wordt genomen door allerlei
bekenden die ze onderweg opdoet en die iets met haar willen. Dat heeft voor haar natuurlijk ook wel
voordelen, want op haar website schreef ze al dat het financieel allemaal niet zo ruim zit.
En die
kennissen nodigen haar maar al te graag uit voor een hapje eten of een tripje de stad of het land in. En zo ben ik toch al aardig wat echtparen tegengekomen die haar eerder hebben ontmoet en haar te eten hebben gehad. Wellicht zie ik Laura later nog wel als ze me niet te vlug af is, want ze zal wel een strak tijdschema hebben voor haar recordpoging.
8)7
  † In Memoriam † zaterdag 9 juli 2011 @ 11:12:44 #205
137949 Disana
pi_99236473
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:01 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

8)7
Dat is dus precies wat we al dachten: iedereen wordt met dat kind opgescheept omdat ze jong en zielig is want ze heeft zo weinig centjes.

Wat een familie van uitvreters.
pi_99236526
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 11:01 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

8)7
Oh ja, die zin viel me ook op. Ik neem aan dat de schrijver dat als steek onder water bedoelt. Hij weet immers wel andere dingen van haar. Zoals dat ze zich maar al te graag laat uitnodigen door kennissen die ze onderweg opdoet en dat ze krap zit. Hij zal dan ook wel weten dat ze 2 jaar lang op haar gemakkie van toeristenoord naar toeristenoord zeilt.
Ik vind het echt jammer trouwens dat Laura niet zo'n soort ervaringsverslag maakt, met handige tips voor andere reizigers. Er is zoveel te vertellen over zo'n reis, alleen al over die tocht door het Panamakanaal is kennelijk veel te vertellen.
pi_99239057
En nu is het kindje haar SBB radio stuk. Zal me benieuwen hoe lang het duurt voor ze een andere heeft.
En ze heeft met die Henk in een restaurantje gegeten.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:15:35 #208
124676 RobertoCarlos
pi_99240134
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:43 schreef spuitje het volgende:
En nu is het kindje haar SBB radio stuk.
In haar log staat dat ie af en toe al wel kuren had. Lijkt me dat ze vrij link bezig is geweest, als ik van een andere site lees waarvoor een sbb radio dient.... Hoezo verantwoord bezig? 8)7

quote:
Gebruik

Het gebruik van kortegolfzenders met een enkele zijband is nog altijd erg actueel. Onder GMDSS hebben alle schepen in zeegebeid-A2 (meer dan 30 zeemijl van een kuststation) of verder nog verplicht een SSB zendinstallatie aan boord, evenals olie en gas platforms in zeegebied-A2. Deze verplichtingen zijn nog steeds geldend ondanks internet en communicatiesatellieten. Onder de oceaan zeilers is SSB erg pouplair en wordt intensief gebruikt voor b.v. SSB e-mail en GRIB-files (weerinformatie) en onderlinge radio netten. Ook koopvaardij schepen gebruiken veelvuldig SSB e-mail voorzieningen, dit als economische goedkopere tegenhanger van relatief dure satelliet verbindingen. Onder Radio amateurs is SSB altijd al populair.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Enkelzijbandmodulatie
pi_99240913
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:15 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

In haar log staat dat ie af en toe al wel kuren had. Lijkt me dat ze vrij link bezig is geweest, als ik van een andere site lees waarvoor een sbb radio dient.... Hoezo verantwoord bezig? 8)7

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Enkelzijbandmodulatie
In haar gastenboek staan al wel enkele tips en trucs, maar ik weet niet hoe groot haar technische kennis is. Maar misschien is er een andere zeiler die haar kan helpen. Zonder dat ding verder varen lijkt me niet verstandig.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:51:54 #210
124676 RobertoCarlos
pi_99241267
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:39 schreef spuitje het volgende:

[..]

In haar gastenboek staan al wel enkele tips en trucs, maar ik weet niet hoe groot haar technische kennis is. Maar misschien is er een andere zeiler die haar kan helpen. Zonder dat ding verder varen lijkt me niet verstandig.
Mijn punt is: ze vaarde al met dat ding dat het regelmatig niet deed
pi_99241638
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:43 schreef spuitje het volgende:
En nu is het kindje haar SBB radio stuk. Zal me benieuwen hoe lang het duurt voor ze een andere heeft.
En ze heeft met die Henk in een restaurantje gegeten.
Oh mijn god, wat een verhaal weer! Ze kwam tot de conclusie dat het iets in de electonica van het ding moest zijn. Dat kind verdient een Nobelprijs!.. Gelukkig weet ze nu iets meer van haar zendapparatuur af. Eerder dus kennelijk niet. Ik vind het ongelooflijk dat ze zo op reis gaat.. Ze wilde op weg zonder kennis van eerste hulp en ze is weggegaan zonder een sextant te kunnen gebruiken en zonder kennis van apparatuur die eventueel levensreddend kan zijn, dus, "Kan ooit misschien nuttig zijn.", schrijft ze. 8)7
Haar boot is zo'n puinhoop dat ze spullen voor langere tijd kwijt was..(!!) Volgens mij ziet haar boot eruit als de gemiddelde tienerkamer, inclusief onopgemaakt bed. :P
Ze gaf voor heel volwassen te zijn voor haar leeftijd en verantwoording aan te kunnen. Het lijkt me dat je al je spullen wel in orde - en voor de hand moet hebben liggen.
Hieruit blijkt duidelijk dat ze wel heel zwaar op anderen hangt of levensgevaarlijk bezig is.

Ik vraag me werkelijk af hoe ze alle administratieve rompslomp heeft geregeld bij de doortocht door het Panamakanaal. Ze schrijft er nauwelijks over, terwijl het een hele heisa is. Zou ze er zich helemaal niet mee hebben beziggehouden, zodat het langs haar heen is gegaan en ze er dus ook niets van opgestoken heeft?

Die familievriend die haar zaken regelde, was dat niet ook een Henk of is dat echt toeval?
pi_99242166
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:51 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Mijn punt is: ze vaarde al met dat ding dat het regelmatig niet deed
Ja, maar als je weinig kennis van zaken hebt is het niet handig aan zo'n ding te gaan prutsen als je midden op zee zit lijkt me. Nu haperde hij af en toe, maar als ze er mee aan de slag was gegaan had ze waarschijnlijk niets meer gehad!
Feit blijft natuurlijk dat ze hem had moeten kunnen repareren, dat kan ze dus duidelijk niet want ze heeft nog steeds geen idee wat er mis is.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:24:54 #213
124676 RobertoCarlos
pi_99242261
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:22 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ja, maar als je weinig kennis van zaken hebt is het niet handig aan zo'n ding te gaan prutsen als je midden op zee zit lijkt me. Nu haperde hij af en toe, maar als ze er mee aan de slag was gegaan had ze waarschijnlijk niets meer gehad!
Feit blijft natuurlijk dat ze hem had moeten kunnen repareren, dat kan ze dus duidelijk niet want ze heeft nog steeds geen idee wat er mis is.
Als ze continu zoveel vrienden ontmoet had ze allang iemand voor haar kunnen inschakelen. In dit geval vind het nog te verkopen ook....
pi_99243011
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh mijn god, wat een verhaal weer! Ze kwam tot de conclusie dat het iets in de electonica van het ding moest zijn. Dat kind verdient een Nobelprijs!.. Gelukkig weet ze nu iets meer van haar zendapparatuur af. Eerder dus kennelijk niet. Ik vind het ongelooflijk dat ze zo op reis gaat.. Ze wilde op weg zonder kennis van eerste hulp en ze is weggegaan zonder een sextant te kunnen gebruiken en zonder kennis van apparatuur die eventueel levensreddend kan zijn, dus, "Kan ooit misschien nuttig zijn.", schrijft ze. 8)7
Haar boot is zo'n puinhoop dat ze spullen voor langere tijd kwijt was..(!!) Volgens mij ziet haar boot eruit als de gemiddelde tienerkamer, inclusief onopgemaakt bed. :P
Ze gaf voor heel volwassen te zijn voor haar leeftijd en verantwoording aan te kunnen. Het lijkt me dat je al je spullen wel in orde - en voor de hand moet hebben liggen.
Hieruit blijkt duidelijk dat ze wel heel zwaar op anderen hangt of levensgevaarlijk bezig is.

Ik vraag me werkelijk af hoe ze alle administratieve rompslomp heeft geregeld bij de doortocht door het Panamakanaal. Ze schrijft er nauwelijks over, terwijl het een hele heisa is. Zou ze er zich helemaal niet mee hebben beziggehouden, zodat het langs haar heen is gegaan en ze er dus ook niets van opgestoken heeft?

Die familievriend die haar zaken regelde, was dat niet ook een Henk of is dat echt toeval?
Ik kan me herinneren dat ze een keer schreef dat ze de ambassade om hulp had gevraagd toen ze door het Panamakaal moest. Daar komt bij dat ik me afvraag of een minderjarige wel al die formaliteiten die nodig zijn mag vervullen.

Ze heeft al vaker geschreven dat ze spullen kwijt was op haar boot, lijkt inderdaad normaal puber gedrag. Kamers van onze kinderen waren ook altijd een giga bende. Ik heb weleens een briefje aan de deur gehangen met "nu opruimen, anders doe ik het morgen" en ze wisten precies wat dat betekende. :P Maar bij Laura is er niemand om een briefje op de deur te plakken.
En ja, ik vind dat ze vaak heel gevaarlijk bezig is!
pi_99243558
Even vanuit mijn vakkennis hier een “kreet” rechtzetten voor de mensen die wat willen leren.

De term “SSB” radio wordt tegenwoordig algemeen (fout) gebruikt voor de kortegolf scheepvaart radio in de 4 en 8MHz banden. Hiermee kunnen in de 4MHz band enkele honderen kilometers mee worden overbrugd en in de 8MHz band enkele duizenden.
Vroeger vond deze communicatie hoofdzakelijk plaats in AM (amplitude modulatie) voor telefonie of morsecode (CW) met kuststations zoals bv. het nu afgeschafte “Scheveningen Radio”. Deze kuststations verzorgden verbindingen met het vaste telefoon net aan land en gaven op regelmatige tijden weer- en scheepvaartberichten.
Voor een groot deel zijn deze diensten van de kuststations overgenomen door satelliet diensten maar er zijn ook commerciele diensten die, tegen vergoeding, in deze scheepvaarbanden e- mail en datadiensten voor de scheepvaart verzorgen.
Op de oceanen, ver van land, is dit deze communicatie bij uitstek geschikt voor (kostenloze) telefonie tussen schepen. Erg belangrijk is deze apperatuur voor noodsignalen.

SSB (single side band) is niets anders als een verdere ontwikkeling van bovengemoemde AM telefonie die het mogelijk maakt met ongeveer het viervoudig vermogen te zenden waardoor grotere afstanden storingsvrij kunnen worden overbrugd. Het is dus gewoon een vorm van de ouderwetse scheepsradio. De nu gebruikelijke term SSB is dus gewoon een gevolg van de reclame die met deze optie van de communicatie einde 1980er jaren is gemaakt door de diverse fabrikanten toen deze technologie ook voor normale consumenten bruikbaar was geworden. Dat linkje naar wikipedia is dus wel leuk..... maar dat geeft alleen maar een klein, technisch detail van de zendontvanger weer.

Ik hoop dat de sponsor van deze apparatuur snel reageerd en haar een nieuw setje ter beschikking stelt. Laura heeft gedaan wat ze kan en zelfs een vakman kan ter plekke ook niet meer doen. Meestal is reparatie van dergelijke apperatuur alleen maar bij de fabrikant mogelijk... ook al vanwege de noodzakelijke veiligheids certificaten.
  † In Memoriam † zaterdag 9 juli 2011 @ 15:27:14 #216
137949 Disana
pi_99244077
'Een trieste dag in het leven van een jonge solozeiler.'

Ik kan me vergissen, maar ik vind dit regelrecht klinken als een bedeloproep.
pi_99244202
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:27 schreef Disana het volgende:

Dat vond ik dus ook. En ze heeft ook al een lek precies boven haar kledingkast. Hoop dat ze haar kleding controleert en eventueel droogt, anders groeien er binnenkort zwammetjes op!
O en eerst wassen voor het drogen, want kledingstukken die nat zijn geworden door zout water trekken vocht aan!
pi_99244249
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:08 schreef svetan het volgende:
Even vanuit mijn vakkennis hier een “kreet” rechtzetten voor de mensen die wat willen leren.

De term “SSB” radio wordt tegenwoordig algemeen (fout) gebruikt voor de kortegolf scheepvaart radio in de 4 en 8MHz banden. Hiermee kunnen in de 4MHz band enkele honderen kilometers mee worden overbrugd en in de 8MHz band enkele duizenden.
Vroeger vond deze communicatie hoofdzakelijk plaats in AM (amplitude modulatie) voor telefonie of morsecode (CW) met kuststations zoals bv. het nu afgeschafte “Scheveningen Radio”. Deze kuststations verzorgden verbindingen met het vaste telefoon net aan land en gaven op regelmatige tijden weer- en scheepvaartberichten.
Voor een groot deel zijn deze diensten van de kuststations overgenomen door satelliet diensten maar er zijn ook commerciele diensten die, tegen vergoeding, in deze scheepvaarbanden e- mail en datadiensten voor de scheepvaart verzorgen.
Op de oceanen, ver van land, is dit deze communicatie bij uitstek geschikt voor (kostenloze) telefonie tussen schepen. Erg belangrijk is deze apperatuur voor noodsignalen.

SSB (single side band) is niets anders als een verdere ontwikkeling van bovengemoemde AM telefonie die het mogelijk maakt met ongeveer het viervoudig vermogen te zenden waardoor grotere afstanden storingsvrij kunnen worden overbrugd. Het is dus gewoon een vorm van de ouderwetse scheepsradio. De nu gebruikelijke term SSB is dus gewoon een gevolg van de reclame die met deze optie van de communicatie einde 1980er jaren is gemaakt door de diverse fabrikanten toen deze technologie ook voor normale consumenten bruikbaar was geworden. Dat linkje naar wikipedia is dus wel leuk..... maar dat geeft alleen maar een klein, technisch detail van de zendontvanger weer.

Ik hoop dat de sponsor van deze apparatuur snel reageerd en haar een nieuw setje ter beschikking stelt. Laura heeft gedaan wat ze kan en zelfs een vakman kan ter plekke ook niet meer doen. Meestal is reparatie van dergelijke apperatuur alleen maar bij de fabrikant mogelijk... ook al vanwege de noodzakelijke veiligheids certificaten.
Dit is toch gewoon wat algemene kennis? SSB schijnt idd. heel geschikt te zijn voor scheepvaart. Daarom gebruiken ze dat daar ook. Ik heb nog nooit gehoord dat de termen korte golf en SSB door elkaar werden gebruikt.
pi_99244279
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:27 schreef Disana het volgende:

Of dat een verkapte bedeloproep is zou ik niet weten, maar als dat alles is wat ze aan tegenslag heeft meegemaakt, tot nu toe, dan vind ik die opmerking bijna beledigend voor echte solozeilers.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 15:36:22 #220
124676 RobertoCarlos
pi_99244288
quote:
3s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:08 schreef svetan het volgende:
Ik hoop dat de sponsor van deze apparatuur snel reageerd en haar een nieuw setje ter beschikking stelt. Laura heeft gedaan wat ze kan en zelfs een vakman kan ter plekke ook niet meer doen.
En wat vind je er van dat ze heel lang met een sbb radio heeft gezeild die het regelmatig niet doet?
  † In Memoriam † zaterdag 9 juli 2011 @ 15:40:33 #221
137949 Disana
pi_99244386
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Of dat een verkapte bedeloproep is zou ik niet weten, maar als dat alles is wat ze aan tegenslag heeft meegemaakt, tot nu toe, dan vind ik die opmerking bijna beledigend voor echte solozeilers.
Ja da's waar, het is sowieso enorm klagend gesteld. En dat voor iemand die voorgeeft zo van de stilte op zee te houden.
pi_99245941
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:40 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja da's waar, het is sowieso enorm klagend gesteld. En dat voor iemand die voorgeeft zo van de stilte op zee te houden.
Maar het helpt wel want de eerste donaties zijn alweer toegezegd! Ongelooflijk.
  † In Memoriam † zaterdag 9 juli 2011 @ 16:37:42 #223
137949 Disana
pi_99246122
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:33 schreef spuitje het volgende:

[..]

Maar het helpt wel want de eerste donaties zijn alweer toegezegd! Ongelooflijk.
Zie je wel, ik had gelijk: het is puur op effect geschreven zodat mensen naar hun bankpas grijpen. Wat moet er van dat kind worden als ze ouder en niet meer bekend is. Want zoals iemand al eens opmerkte: van haar looks moet ze het ook niet hebben.
pi_99252475
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 16:37 schreef Disana het volgende:

[..]

Zie je wel, ik had gelijk: het is puur op effect geschreven zodat mensen naar hun bankpas grijpen. Wat moet er van dat kind worden als ze ouder en niet meer bekend is. Want zoals iemand al eens opmerkte: van haar looks moet ze het ook niet hebben.
'Een trieste dag in het leven van een jonge solozeiler' Ze heeft er zelf voor gekozen hoor.. Sterker nog: ze heeft zich vreselijk lopen aanstellen omdat ze eerst niet mocht.
En oh wat is het leven zwaar. Ze is weer gratis uit eten geweest.
pi_99253930
..... ik ben vandaag ook weer gratis uit eten geweest...... en dat al voor de vierde keer deze week.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:46:59 #226
124676 RobertoCarlos
pi_99253977
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:36 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

En wat vind je er van dat ze heel lang met een sbb radio heeft gezeild die het regelmatig niet doet?
|:( |:( |:(
pi_99257852
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:45 schreef svetan het volgende:
..... ik ben vandaag ook weer gratis uit eten geweest...... en dat al voor de vierde keer deze week.
En wat wil je daar mee zeggen?
pi_99257988
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:46 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

|:( |:( |:(
Vragen aan Svetan worden meestal niet beantwoord. Wat dat betreft lijkt Laura wel op hem: zij beantwoordt vragen die in haar gastenboek worden gesteld ook niet. Zelfs die van kinderen niet!
  zaterdag 9 juli 2011 @ 22:43:24 #229
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_99258591
Ik vermoed dat Laura deze vraag van Willem wel gaat beantwoorden

Willem09-07-2011
Op een afstand is niet te zeggen wat de oorzaak is. Het kan een misaanpassing zijn tussen eindtrap en antenne, maar er zijn ook legio andere oorzaken te bedenken. Als er vocht in is gekomen, kan je dat wel weghalen, maar electronica die vochtig is geweest, blijft altijd onbetrouwbaar, Zeker in een zeeklimaat, met zout en permanente condensatie. Was dit een amateurset, of een set voor maritiem gebruik? In ieder geval kun je het zonder grondige kennis van electronica en HF-techniek, meetaparatuur, gereedschap en onderdelen (en uit je bericht blijkt niet dat je daarover beschikt) vergeten om zelf de zaak weer in orde te krijgen. Je hebt een servicepunt nodig, of een compleet nieuwe set, die dan ook goed wordt geinstalleerd en afgeregeld. Laat het ons weten als je daarvoor financiele steun nodig hebt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_99259311
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:43 schreef livelink het volgende:
Alweer een Willem :P
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:02:14 #231
37150 livelink
pi_99259415
Zou Willem een reaguurbot zijn :o
pi_99259447
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:25 schreef spuitje het volgende:

[..]

En wat wil je daar mee zeggen?
Hij probeert te zeggen dat ie stiekem Laura is :P
pi_99261616
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:43 schreef livelink het volgende:

Willem09-07-2011
Op een afstand is niet te zeggen wat de oorzaak is. Het kan een misaanpassing zijn tussen eindtrap en antenne, maar er zijn ook legio andere oorzaken te bedenken. Als er vocht in is gekomen, kan je dat wel weghalen, maar electronica die vochtig is geweest, blijft altijd onbetrouwbaar, Zeker in een zeeklimaat, met zout en permanente condensatie. Was dit een amateurset, of een set voor maritiem gebruik? In ieder geval kun je het zonder grondige kennis van electronica en HF-techniek, meetaparatuur, gereedschap en onderdelen (en uit je bericht blijkt niet dat je daarover beschikt) vergeten om zelf de zaak weer in orde te krijgen. Je hebt een servicepunt nodig, of een compleet nieuwe set, die dan ook goed wordt geinstalleerd en afgeregeld. Laat het ons weten als je daarvoor financiele steun nodig hebt.

Dan zijn er nog wel een paar, byvoorbeeld deze van ene Frans:

quote:
je reisverhaal of liever pracht avontuur waarin jijzelf steeds volwassener wordt; wauw wat goed zeg; ik hoop dat de "kinderbescherming" het ook leest en zich rotschaamt. en wat je zender betreft; ik ben het met de anderen eens; we sponsoren je zo hoor. echt prachtig je tocht Laura!! ik geniet mee van alles wat je schrijft
of deze van Annemiek
quote:
Wat erg dat je zender kapot is - het was natuurlijk niet alleen een middel om contact te onderhouden met andere zeilers, maar ook een belangrijke veiligheidsvoorziening! Er moet zo snel mogelijk een nieuwe komen - kun je dit gesponsord krijgen door bijvoorbeeld Radio Holland of Sailtron? Als ze niet meewerken, laat het ons dan weten: je fans wensen het beste voor je, en zullen met plezier doneren! Als iedereen geeft wat hij kan, is die nieuwe zendontvanger zo geregeld!
pi_99261665
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hij probeert te zeggen dat ie stiekem Laura is :P
Of omdat hij 4 keer gratis uit eten is geweest laura daar op zijn minst ook recht op heeft :+
pi_99263780
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 23:51 schreef spuitje het volgende:

[..]

Of omdat hij 4 keer gratis uit eten is geweest laura daar op zijn minst ook recht op heeft :+
Of hij wil zeggen dat hij net zo cool is als Laura, of dat hij ook wordt meegenomen omdat hij anders alleen maar knakworstjes eet.
Of hij wilde zeggen dat hij ook een trieste dag heeft gehad, met alwéér dat gevreet buiten de deur.en meevoelt met Laura.
Ik kan de reden van die mededeling anders ook niet doorgronden.
pi_99270456
Hoe belangrijk is dat SBB geval? Ze is namelijk van plan om zonder naar Darwin te varen.

quote:
Nog even geprobeerd leven in m'n ICOM 700 PRO SSB radio te krijgen samen met Henk. Hij heeft precies dezelfde en die hebben we bij mij ingebouwd om te proberen, en die werkte gewoon goed! dus aan de antenne tuner etc ligt het niet.. Maar bij mijn radio blijft de interne zekering er uit vliegen, dus er is echt iets mis. Ik heb het dan ook maar opgegeven en zal moeten wachten tot ik in Darwin ben voor een nieuwe.. Dus ben ik maar gaan genieten van m'n zondag, terwijl het in het in het grootste deel van de wereld nog zaterdag is.. Lekker met de dingy door de baai varen en heb op een mooi rif m,n voet weer eens bezeerd.. Het enige wat ik dus schijnbaar nooit leer is om schoenen mee te nemen.. Maar ik ben er nu onderhand aan gewend haha. Het is verder een regenachtige dag geweest en heb geprobeerd water op te vangen. Morgen is het hier in Vava'u schijnbaar een feestdag en is dus alles gesloten. Dus de inkopen voor het volgende stuk moeten nog even wachten tot dinsdag..

bron
pi_99270790
ach joh, ze vaart overduidelijk niet alleen. Die radio is voor haar meer een speelding om met andere schippers te babbelen dan een noodzakelijke voorziening.

quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:16 schreef spuitje het volgende:
Hoe belangrijk is dat SBB geval? Ze is namelijk van plan om zonder naar Darwin te varen.

[..]

zondag 10 juli 2011 @ 11:39:42 #238
37150 livelink
pi_99270983
Ik heb ook het idee dat zij hem alleen maar gebruikt om gezellig te kletsen. Voor het verdrijven van de eenzaamheid is het voor haar natuurlijk wel echt een belangrijk ding.

Ik heb wel het idee dat ze dit schrijft in de hoop dat iemand haar nu snel een nieuwe ontvanger zal geven op Tonga. Zo zielig dat ze helemaal naar Darwin moet zonder een SBB-radio :'(
En dat zal ongetwijfeld wel gebeuren. Ik vermoed dat ze voor dinsdag wel een nieuwe heeft, gratis en voor niks.

[ Bericht 28% gewijzigd door livelink op 10-07-2011 11:45:22 ]
  zondag 10 juli 2011 @ 11:49:45 #239
124676 RobertoCarlos
pi_99271207
Zojuist een mailtje gestuurd naar Laura. Ik heb een nieuwe printer nodig: of ze dat niet even voor me kan regelen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
... uh.. voor het goede doel dan he.
pi_99272981
Mijn persoonlijke mening: Laat haar niet uitvaren zonder een functionerende Tranceiver. Laura heeft welliswaar een satelliet systeem aan boord maar zonder deze kortegolf communicatiemogelijkheid is het niet mogelijk op de internationale noodfrequentie (2182 MHz) te zenden of te ontvangen wat veel belangrijker is dan haar dagelijkse babbels met andere zeilers. Hier zou de fabricant (ICOM) of de distributor voor weinig geld (zo'n setje kost nieuw ca.1000 Euro) binnen de scheepvaartwereld goede reclame voor zichzelf kunnen maken door een snelle sevice te leveren en de zaak te vervangen.

Over dit kastje hebben we het hier: http://www.icomamerica.co(...)ls.aspx?Document=291

Het kan zijn dat mijn kennis ondertussen verouderd is maar nog enkele jaren geleden was de kortegolf communicatiemogelijkheid voor vele overheden nog verplichte uitrusting voor alle zeegaande schepen.
  zondag 10 juli 2011 @ 13:05:16 #241
124676 RobertoCarlos
pi_99273425
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:36 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

pi_99276228
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:50 schreef svetan het volgende:
Mijn persoonlijke mening: Laat haar niet uitvaren zonder een functionerende Tranceiver. Laura heeft welliswaar een satelliet systeem aan boord maar zonder deze kortegolf communicatiemogelijkheid is het niet mogelijk op de internationale noodfrequentie (2182 MHz) te zenden of te ontvangen wat veel belangrijker is dan haar dagelijkse babbels met andere zeilers. Hier zou de fabricant (ICOM) of de distributor voor weinig geld (zo'n setje kost nieuw ca.1000 Euro) binnen de scheepvaartwereld goede reclame voor zichzelf kunnen maken door een snelle sevice te leveren en de zaak te vervangen.

Over dit kastje hebben we het hier: http://www.icomamerica.co(...)ls.aspx?Document=291

Het kan zijn dat mijn kennis ondertussen verouderd is maar nog enkele jaren geleden was de kortegolf communicatiemogelijkheid voor vele overheden nog verplichte uitrusting voor alle zeegaande schepen.
En waarom zou een fabrikant of disributeur dat moeten doen? Ik begrijp nog steeds niet waarom sommige mensen het normaal vinden dat de vakantie van Laura volledig door anderen wordt betaald.

En ach, verplichtingen. Daar hebben de Dekkertjes vaak lak aan.
  † In Memoriam † zondag 10 juli 2011 @ 14:18:19 #243
137949 Disana
pi_99276559
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:11 schreef spuitje het volgende:

[..]

En waarom zou een fabrikant of disributeur dat moeten doen? Ik begrijp nog steeds niet waarom sommige mensen het normaal vinden dat de vakantie van Laura volledig door anderen wordt betaald.

En ach, verplichtingen. Daar hebben de Dekkertjes vaak lak aan.
Helemaal mee eens. Laat haar er maar voor werken zoals die gestrande zeiler wiens auto ze nog heeft gebruikt. Dat is wel zo sportief.
pi_99276900
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:18 schreef Disana het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Laat haar er maar voor werken zoals die gestrande zeiler wiens auto ze nog heeft gebruikt. Dat is wel zo sportief.
Omdat jij het niet uit kan staan dat ze gesponsord wordt? :') Wat een jaloezie hier. :')
pi_99277559
Heeft niets met jaloezie te maken. Maar een aantal mensen schijnen het heel normaal te vinden dat wanneer er op die boot iets stuk gaat anderen dan maar moeten betalen.
Het meisje zou inderdaad ook eens een tijdelijk baantje kunnen nemen. Of misschien kan haar vader full-time gaan werken.
Vanmorgen noemde ze die SSB bij zijn volle naam. Weten haar fans tenminste wat ze graag wil!
  † In Memoriam † zondag 10 juli 2011 @ 14:49:18 #246
137949 Disana
pi_99277908
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:39 schreef spuitje het volgende:

Vanmorgen noemde ze die SSB bij zijn volle naam. Weten haar fans tenminste wat ze graag wil!
Reken daar maar op. Ik schreef immers meteen al dat haar 'arme solozeiler' opmerking een regelrechte bedeltruc was.

Ik vraag me alleen nog af of ze zelf zo onbeschaamd is, of dat de bedeltrucs door haar vader worden ingegeven tijdens hun dagelijkse telefoongesprekken.
pi_99278084
Sorry hoor maar wat een jankerds in dit topic. Die meid heeft het iig beter voor elkaar dan de meeste hier die alleen maar kunnen dromen van wat zij nu doet.
pi_99281090
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:52 schreef Document1 het volgende:
Sorry hoor maar wat een jankerds in dit topic. Die meid heeft het iig beter voor elkaar dan de meeste hier die alleen maar kunnen dromen van wat zij nu doet.
Wat doet ze dan?
  zondag 10 juli 2011 @ 16:08:48 #249
124676 RobertoCarlos
pi_99281651
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 15:53 schreef spuitje het volgende:

[..]

Wat doet ze dan?
pi_99286601
quote:
2s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:08 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nu even niet............

quote:
Lekker met de dingy door de baai varen en heb op een mooi rif m,n voet weer eens bezeerd..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')