Gelukkig heb je je heil dan nu gevonden in de Sauerkrautquote:Op dinsdag 5 juli 2011 02:39 schreef svetan het volgende:
@Bolkestijn: Je loopt achter! Sinds de haring op in zee steeds zeldener word is de "zure haring" vervangen door "zure nederlander...... waar heel veel azijn in zit.
+1quote:Op dinsdag 5 juli 2011 01:02 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Voor mij is het een leuk en licht tijdverdrijf, tussen alle andere beslommeringen die soms te zwaar wegen. Volgens mij, geldt dat voor meerderen die deelnemen in deze reeks
Ik meen dat ze toen zelfs pas 14 was, maar ik kan me vergissen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar is wel de Atlantische Oceaan Pacific overgestoken. Puik werk voor iemand van 15 16 jaar oud.
enquote:To correct the misinformation you have been given about Niue, we don't allow any anchoring but instead have 20 safe moorings. In normal Trade wind patterns the mooring field is in the lee of the island and is sheltered. At the odd time when westerlys come by in the winter, it can get uncomfortable but still remain safe with the strong moorings. For "all sailors" to denigrate the work a volunteer group has been doing for 18 years is unfair and certainly unhelpful. Best wishes from the Niue Yacht Club for your future passages.
quote:Its sad in a way but looking forward to meet you however its your choice not coming to Niue... Its a pity that some people dont see the rock is paradise like I do... Like Keith had said.. .wrong information from others that spoilt yachties coming here... Happy sailing to you Laura and all the best through out the year... am out of here now... God bless...
bron
Ze was 15 toen ze de Atlantische Oceaan overjakkerde, waarvan 3 volle dagen op de motor. Mike Perham zeilde (er is een verschil) op zijn 14e solo de Atlantische Oceaan over.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik meen dat ze toen zelfs pas 14 was, maar ik kan me vergissen.
Voor iemand die al 8 jaar zeilervaring heeft maar wel alleen onder de beste weersomstandigheden vaart, vind ik het tegenvallen.
Als je de topics zou teruglezen, zou je zien dat het daar evengoed niet om gaat.
Het cynisme betreft vooral het gelul eromheen. Ze liet triomfantelijk weten dat ze het sneller dan Mike Perham had gedaan... Ja, op de motor. En pa liet daarop weten dat Mike's vader in een volgboot zat en dat Laura dus veel stoerder was.
Dat is toch echt om je te bescheuren?![]()
Van mijn kant geen zuurheid of bitterheid hoor. Ik vind de Dakdekker-Op-Zee Show zeer vermakelijk.
Nee, jij bent het zonnetje van dit topic met je gekat op alles wat Nederlands isquote:Op dinsdag 5 juli 2011 02:39 schreef svetan het volgende:
@Bolkestijn: Je loopt achter! Sinds de haring op in zee steeds zeldener word is de "zure haring" vervangen door "zure nederlander...... waar heel veel azijn in zit.
Inderdaadquote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:43 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het is geen zeiltocht, de helft van de tijd vaart ze op de motor.
Het kind heeft precies gekregen wat ze wilde: een twee jaar durende reis rond de wereld die volledig door anderen wordt betaald. En als je dan in je gastenboek eigenlijk ook alleen maar lovende berichten leest ga je misschien zelf wel geloven dat je met iets heel byzonders bezig bent. Terwijl ik denk dat iedereen van haar leeftijd met voldoende zeilervaring dit kan.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:08 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Plus dat ze allemaal pauzes neemt. Dat vind ik nog het meest kansloze.
Als ik een motorboot koop en elke keer een pauze neem aan land kan ik ook wel de wereld rondvaren.
ik dacht dat ie ergens aan het begin van de reis gemaakt was.. Op het gevaar af dat ik iets heel doms zeg, het is nl. een pure gok: zou het Gibraltar kunnen zijn? Of Portugal?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:31 schreef spuitje het volgende:
Heeft iemand trouwens enig idee waar deze achtergrondfoto gemaakt is?
Daar zat ik ook aan te denken maar ik ben daar nooit geweest. Maar het viel me op omdat Laura duidelijk niet alleen aan boord is.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
ik dacht dat ie ergens aan het begin van de reis gemaakt was.. Op het gevaar af dat ik iets heel doms zeg, het is nl. een pure gok: zou het Gibraltar kunnen zijn? Of Portugal?
Dat is Las Palmas, Canarische eilanden.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:31 schreef spuitje het volgende:
Heeft iemand trouwens enig idee waar deze achtergrondfoto gemaakt is?
Haar moeder en zusje zijn daar een week aan boord geweest. En nog iemand zo te zien. Iig een man. Het zou haar vader kunnen zijn?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:58 schreef spuitje het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan te denken maar ik ben daar nooit geweest. Maar het viel me op omdat Laura duidelijk niet alleen aan boord is.
Ik heb geen idee, maar ik denk wel dat er vaker mensen aan boord zijn dan wij weten. Want het zal op meer plekken zo zijn dat je niet zonder bepaalde vaarbewijzen etc. in de territoriale wateren mag varen. Of dat de wet van een bepaald land het niet toestaat dat een 15 jarige in haar eentje maar naar believen in- en uitvaart.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:27 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Haar moeder en zusje zijn daar een week aan boord geweest. En nog iemand zo te zien. Iig een man. Het zou haar vader kunnen zijn?
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEWquote:de boom bleek totaal aan de schoot vastgeplakt te zitten door de tape, die het doorschuren van de schoot moest tegengaan.. Met een mes probeerde ik het meeste weg te krijgen, terwijl ik als een stuiterbal over het dek vloog.. Met behulp van de winch slaagde ik er uiteindelijk in de boom los te krijgen. [ ] Ook heb ik een lek gevonden precies boven m'n kleding kast..!
Samen met Svetan en zijn (top) management teamquote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:46 schreef livelink het volgende:
Dan doe jij toch nog even een extra bijdrage, Babewatcher?
Doet me denken aan die reclame voor dat uitzendburo waarin een schip wordt gedoopt en vervolgens door midden breektquote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:07 schreef Disana het volgende:
[..]
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
Nog even en de boot valt uit elkaar
Hoe bedoel je? Ze is nog maar een paar dagen onderweg dus ik denk dat het best mee gaat vallen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:57 schreef livelink het volgende:
De tocht naar Niue/Tonga is wel een hele moeizame. Ik denk dat Laura het behoorlijk zwaar heeft op dit moment.
Mijn baas had me loonsverhoging moeten geven.. dan had ik mijn auto kunnen onderhouden en ongelukken voorkomen..quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:45 schreef BabeWatcher het volgende:
als dat maar goed afloopt.
Ze hadden Laura ook gewoon op haar 13e moeten laten vertrekken, dan had ze veel makkelijker sponsoren gehad.
Maar daar ging het dus steeds om: kan een kind van die leeftijd de gevolgen overzien van een dergelijke onderneming? Is ze echt in staat het nodige onderhoud te plegen en eventuele noodzakelijke reparaties uit te voeren?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Mijn baas had me loonsverhoging moeten geven.. dan had ik mijn auto kunnen onderhouden en ongelukken voorkomen..
Als er sprake is van achterstallig onderhoud, dan is dat toch echt haar eigen verantwoording. Als ze zich op haar 13e stoer genoeg voelt om solo de wereld te kunnen rondzeilen, dan is ze ook stoer genoeg om verantwoording te nemen voor de consequenties die zo'n onderneming inhoudt.
Wellicht een variant op slaapwandelen: slaapzeilen?quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Laura kan multitasken! Nadat ze zich heeft beklaagd over de harde wind waardoor ze zich voelt alsof ze op een hobbelpaard zit. (Hopelijk is ze niet wéér zeeziek geworden) heeft ze de hele nacht door kunnen zeilen én heerlijk geslapen.
Plotseling kwam ze erachter dat ze zich heel toevallig dicht in de buurt van een ander jacht bevond, waar ze alwel dagen contact mee had. Ze kwam er toen ook pas achter dat het Nederlands was, toevallig met dezelfde bestemming.
Gelukkig had ze nu geen slecht humeur. Een goede nachtrust lijkt wonderen te doen
Tja, dat is inmiddels wel duidelijk geworden..quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:13 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar daar ging het dus steeds om: kan een kind van die leeftijd de gevolgen overzien van een dergelijke onderneming? Is ze echt in staat het nodige onderhoud te plegen en eventuele noodzakelijke reparaties uit te voeren?
Kijk, onze zonen konden autorijden toen ze 12, 13 jaar waren. Gewoon geleerd in een oud wrak op eigen terrein. Maar moeten ze dan ook maar de openbare weg op mogen? Gewoon omdat het kan? En even zonder dollen: ze reden goed hoor!
Lekker geslapen, heerlijk gegeten en nog een landgenoot met accordeon in de buurt ook! Samen gezellig verder solozeilen!quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Laura kan multitasken! Nadat ze zich heeft beklaagd over de harde wind waardoor ze zich voelt alsof ze op een hobbelpaard zit. (Hopelijk is ze niet wéér zeeziek geworden) heeft ze de hele nacht door kunnen zeilen én heerlijk geslapen.
Plotseling kwam ze erachter dat ze zich heel toevallig dicht in de buurt van een ander jacht bevond, waar ze alwel dagen contact mee had. Ze kwam er toen ook pas achter dat het Nederlands was, toevallig met dezelfde bestemming.
Gelukkig had ze nu geen slecht humeur. Een goede nachtrust lijkt wonderen te doen
Nu maar hopen dat papa haar op tijd informeert.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:48 schreef wich het volgende:
Ik ben benieuwd wat ze morgen te melden heeft over de Tsunami die zo rond deze tijd bij d'r aankomt.
Het is in ieder geval bij daglicht, en kan ze 'm zien aankomen, .....als ze oplet.
Ze slaapt er wel doorheen..quote:Op donderdag 7 juli 2011 07:10 schreef knuffelbeestje het volgende:
Van een tsunami merk je midden op zee eigenlijk niks behalve dat de zee wat onrustiger is. Laura zal het dus wel niet eens gemerkt hebben.
Dat dus. Bij de grote tsunami van 2004 zijn alle slachtoffers op land of vlak voor de kust gevallen. Bij een tsunami ben je op volle zee het veiligst.quote:Op donderdag 7 juli 2011 07:10 schreef knuffelbeestje het volgende:
Van een tsunami merk je midden op zee eigenlijk niks behalve dat de zee wat onrustiger is. Laura zal het dus wel niet eens gemerkt hebben.
Ik denk het laatste.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:03 schreef Disana het volgende:
Jammer. Laura schrijft dat Tonga prachtig is en dat geloof ik graag, maar waarom post ze dan een reeks foto's waarop je helemaal niets moois ziet? Ik zie een paar kiekjes met uitzicht op niets vanaf het schip. Weet ze niet wat mensen willen zien of moet het moois allemaal voorbehouden blijven voor een boek of film.
Ik denk dat het dan wel voor het boek zal zijn. Toch wel triest in dat geval dat de familie haar tocht zo maximaal uit wil melken ten koste van leuke blogs met foto's voor haar fans.quote:
Waarom zou dat voor het boek zijn? Daar zullen toch geen beeldrechten op zitten?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan wel voor het boek zal zijn. Toch wel triest in dat geval dat de familie haar tocht zo maximaal uit wil melken ten koste van leuke blogs met foto's voor haar fans.
Haar blogs kan ze toch best wat opleuken met foto's. Als ze een beetje haar best zou doen zullen er genoeg over blijven voor een boek.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waarom zou dat voor het boek zijn? Daar zullen toch geen beeldrechten op zitten?
Dat van die blogs is wel jammer ja.. Maar ik heb niet het idee dat ze anders betere zou schrijven.
Je kunt tenslotte heel goed een boek schrijven én leuke blogs. Het een hoeft beslist niet ten koste te gaan van het ander.
Het kost wel iets meer inspanning, dat dan weer wel
Word het een boek met veel plaatjes?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:24 schreef spuitje het volgende:
[..]
Haar blogs kan ze toch best wat opleuken met foto's. Als ze een beetje haar best zou doen zullen er genoeg over blijven voor een boek.
En een beetje boeiend kunnen schrijven is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk. Bovendien krijg ik het idee dat dat hele weblog Laura niet zo boeit maar dat ze schrijft omdat het moet. Zodat haar fans haar op haar reis kunnen volgen.
Tuurlijk!! Laura op haar gekregen fietsje, Laura in haar gekregen catamaran, Laura aan boord van een groot jacht, Laura aan boord van de stad Amsterdam, Laura op de HISWA, Laura op nog weer een ander groot jacht.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Word het een boek met veel plaatjes?
Het was ook echt een inkoppertjequote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
laura met een banaantje..
Er komen mss ook wel wat plaatjes van de omgeving. Gesponsord door Neckerman of Oad ofzo..
Ze is net aangekomen en dan is ze druk geweest met inklaren. Er komen nog wel meer photo's. Geweldig, weer een zware etappe succesvol afgerond. Slaap lekker, lieve Lauraquote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:03 schreef Disana het volgende:
Jammer. Laura schrijft dat Tonga prachtig is en dat geloof ik graag, maar waarom post ze dan een reeks foto's waarop je helemaal niets moois ziet? Ik zie een paar kiekjes met uitzicht op niets vanaf het schip. Weet ze niet wat mensen willen zien of moet het moois allemaal voorbehouden blijven voor een boek of film.
Zware etappe? Lees jij haar weblog echt? Ze heeft meerdere keren gezegd heerlijk te hebben geslapen en lekker te zijn uitgerust. Wel raar als je midden op zee zit en goed op moet blijven letten. Dag en nacht.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:25 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ze is net aangekomen en dan is ze druk geweest met inklaren. Er komen nog wel meer photo's. Geweldig, weer een zware etappe succesvol afgerond. Slaap lekker, lieve Laura
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:45 schreef spuitje het volgende:
[..]
Zware etappe? Lees jij haar weblog echt? Ze heeft meerdere keren gezegd heerlijk te hebben geslapen en lekker te zijn uitgerust. Wel raar als je midden op zee zit en goed op moet blijven letten. Dag en nacht.
Ik bedoel dat ze nu weer een nacht echt kan doorslapen. Onderweg gaat dat niet. Natuurlijk ben je niet moe als je net aankomt, dan zit je nog vol met adrenaline.quote:Rust na een vermoeiende trip. Gek genoeg ben ik niet echt moe ook al heb ik de hele nacht niet geslapen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |