Waarvan?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:53 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk ben je niet moe als je net aankomt, dan zit je nog vol met adrenaline.
quote:Ik kreeg het idee dat veel tijd bij haar in beslag wordt genomen door allerlei
bekenden die ze onderweg opdoet en die iets met haar willen. Dat heeft voor haar natuurlijk ook wel
voordelen, want op haar website schreef ze al dat het financieel allemaal niet zo ruim zit. En die
kennissen nodigen haar maar al te graag uit voor een hapje eten of een tripje de stad of het land in. En zo ben ik toch al aardig wat echtparen tegengekomen die haar eerder hebben ontmoet en haar te eten hebben gehad. Wellicht zie ik Laura later nog wel als ze me niet te vlug af is, want ze zal wel een strak tijdschema hebben voor haar recordpoging.
Dat is dus precies wat we al dachten: iedereen wordt met dat kind opgescheept omdat ze jong en zielig is want ze heeft zo weinig centjes.quote:
Oh ja, die zin viel me ook op. Ik neem aan dat de schrijver dat als steek onder water bedoelt. Hij weet immers wel andere dingen van haar. Zoals dat ze zich maar al te graag laat uitnodigen door kennissen die ze onderweg opdoet en dat ze krap zit. Hij zal dan ook wel weten dat ze 2 jaar lang op haar gemakkie van toeristenoord naar toeristenoord zeilt.quote:
In haar log staat dat ie af en toe al wel kuren had. Lijkt me dat ze vrij link bezig is geweest, als ik van een andere site lees waarvoor een sbb radio dient.... Hoezo verantwoord bezig?quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Enkelzijbandmodulatiequote:Gebruik
Het gebruik van kortegolfzenders met een enkele zijband is nog altijd erg actueel. Onder GMDSS hebben alle schepen in zeegebeid-A2 (meer dan 30 zeemijl van een kuststation) of verder nog verplicht een SSB zendinstallatie aan boord, evenals olie en gas platforms in zeegebied-A2. Deze verplichtingen zijn nog steeds geldend ondanks internet en communicatiesatellieten. Onder de oceaan zeilers is SSB erg pouplair en wordt intensief gebruikt voor b.v. SSB e-mail en GRIB-files (weerinformatie) en onderlinge radio netten. Ook koopvaardij schepen gebruiken veelvuldig SSB e-mail voorzieningen, dit als economische goedkopere tegenhanger van relatief dure satelliet verbindingen. Onder Radio amateurs is SSB altijd al populair.
In haar gastenboek staan al wel enkele tips en trucs, maar ik weet niet hoe groot haar technische kennis is. Maar misschien is er een andere zeiler die haar kan helpen. Zonder dat ding verder varen lijkt me niet verstandig.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
In haar log staat dat ie af en toe al wel kuren had. Lijkt me dat ze vrij link bezig is geweest, als ik van een andere site lees waarvoor een sbb radio dient.... Hoezo verantwoord bezig?
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Enkelzijbandmodulatie
Mijn punt is: ze vaarde al met dat ding dat het regelmatig niet deedquote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:39 schreef spuitje het volgende:
[..]
In haar gastenboek staan al wel enkele tips en trucs, maar ik weet niet hoe groot haar technische kennis is. Maar misschien is er een andere zeiler die haar kan helpen. Zonder dat ding verder varen lijkt me niet verstandig.
Oh mijn god, wat een verhaal weer! Ze kwam tot de conclusie dat het iets in de electonica van het ding moest zijn. Dat kind verdient een Nobelprijs!.. Gelukkig weet ze nu iets meer van haar zendapparatuur af. Eerder dus kennelijk niet. Ik vind het ongelooflijk dat ze zo op reis gaat.. Ze wilde op weg zonder kennis van eerste hulp en ze is weggegaan zonder een sextant te kunnen gebruiken en zonder kennis van apparatuur die eventueel levensreddend kan zijn, dus, "Kan ooit misschien nuttig zijn.", schrijft ze.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:43 schreef spuitje het volgende:
En nu is het kindje haar SBB radio stuk. Zal me benieuwen hoe lang het duurt voor ze een andere heeft.
En ze heeft met die Henk in een restaurantje gegeten.
Ja, maar als je weinig kennis van zaken hebt is het niet handig aan zo'n ding te gaan prutsen als je midden op zee zit lijkt me. Nu haperde hij af en toe, maar als ze er mee aan de slag was gegaan had ze waarschijnlijk niets meer gehad!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Mijn punt is: ze vaarde al met dat ding dat het regelmatig niet deed
Als ze continu zoveel vrienden ontmoet had ze allang iemand voor haar kunnen inschakelen. In dit geval vind het nog te verkopen ook....quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:22 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ja, maar als je weinig kennis van zaken hebt is het niet handig aan zo'n ding te gaan prutsen als je midden op zee zit lijkt me. Nu haperde hij af en toe, maar als ze er mee aan de slag was gegaan had ze waarschijnlijk niets meer gehad!
Feit blijft natuurlijk dat ze hem had moeten kunnen repareren, dat kan ze dus duidelijk niet want ze heeft nog steeds geen idee wat er mis is.
Ik kan me herinneren dat ze een keer schreef dat ze de ambassade om hulp had gevraagd toen ze door het Panamakaal moest. Daar komt bij dat ik me afvraag of een minderjarige wel al die formaliteiten die nodig zijn mag vervullen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh mijn god, wat een verhaal weer! Ze kwam tot de conclusie dat het iets in de electonica van het ding moest zijn. Dat kind verdient een Nobelprijs!.. Gelukkig weet ze nu iets meer van haar zendapparatuur af. Eerder dus kennelijk niet. Ik vind het ongelooflijk dat ze zo op reis gaat.. Ze wilde op weg zonder kennis van eerste hulp en ze is weggegaan zonder een sextant te kunnen gebruiken en zonder kennis van apparatuur die eventueel levensreddend kan zijn, dus, "Kan ooit misschien nuttig zijn.", schrijft ze.![]()
Haar boot is zo'n puinhoop dat ze spullen voor langere tijd kwijt was..(!!) Volgens mij ziet haar boot eruit als de gemiddelde tienerkamer, inclusief onopgemaakt bed.
Ze gaf voor heel volwassen te zijn voor haar leeftijd en verantwoording aan te kunnen. Het lijkt me dat je al je spullen wel in orde - en voor de hand moet hebben liggen.
Hieruit blijkt duidelijk dat ze wel heel zwaar op anderen hangt of levensgevaarlijk bezig is.
Ik vraag me werkelijk af hoe ze alle administratieve rompslomp heeft geregeld bij de doortocht door het Panamakanaal. Ze schrijft er nauwelijks over, terwijl het een hele heisa is. Zou ze er zich helemaal niet mee hebben beziggehouden, zodat het langs haar heen is gegaan en ze er dus ook niets van opgestoken heeft?
Die familievriend die haar zaken regelde, was dat niet ook een Henk of is dat echt toeval?
Dat vond ik dus ook. En ze heeft ook al een lek precies boven haar kledingkast. Hoop dat ze haar kleding controleert en eventueel droogt, anders groeien er binnenkort zwammetjes op!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:27 schreef Disana het volgende:
'Een trieste dag in het leven van een jonge solozeiler.'
Ik kan me vergissen, maar ik vind dit regelrecht klinken als een bedeloproep.
Dit is toch gewoon wat algemene kennis? SSB schijnt idd. heel geschikt te zijn voor scheepvaart. Daarom gebruiken ze dat daar ook. Ik heb nog nooit gehoord dat de termen korte golf en SSB door elkaar werden gebruikt.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:08 schreef svetan het volgende:
Even vanuit mijn vakkennis hier een “kreet” rechtzetten voor de mensen die wat willen leren.
De term “SSB” radio wordt tegenwoordig algemeen (fout) gebruikt voor de kortegolf scheepvaart radio in de 4 en 8MHz banden. Hiermee kunnen in de 4MHz band enkele honderen kilometers mee worden overbrugd en in de 8MHz band enkele duizenden.
Vroeger vond deze communicatie hoofdzakelijk plaats in AM (amplitude modulatie) voor telefonie of morsecode (CW) met kuststations zoals bv. het nu afgeschafte “Scheveningen Radio”. Deze kuststations verzorgden verbindingen met het vaste telefoon net aan land en gaven op regelmatige tijden weer- en scheepvaartberichten.
Voor een groot deel zijn deze diensten van de kuststations overgenomen door satelliet diensten maar er zijn ook commerciele diensten die, tegen vergoeding, in deze scheepvaarbanden e- mail en datadiensten voor de scheepvaart verzorgen.
Op de oceanen, ver van land, is dit deze communicatie bij uitstek geschikt voor (kostenloze) telefonie tussen schepen. Erg belangrijk is deze apperatuur voor noodsignalen.
SSB (single side band) is niets anders als een verdere ontwikkeling van bovengemoemde AM telefonie die het mogelijk maakt met ongeveer het viervoudig vermogen te zenden waardoor grotere afstanden storingsvrij kunnen worden overbrugd. Het is dus gewoon een vorm van de ouderwetse scheepsradio. De nu gebruikelijke term SSB is dus gewoon een gevolg van de reclame die met deze optie van de communicatie einde 1980er jaren is gemaakt door de diverse fabrikanten toen deze technologie ook voor normale consumenten bruikbaar was geworden. Dat linkje naar wikipedia is dus wel leuk..... maar dat geeft alleen maar een klein, technisch detail van de zendontvanger weer.
Ik hoop dat de sponsor van deze apparatuur snel reageerd en haar een nieuw setje ter beschikking stelt. Laura heeft gedaan wat ze kan en zelfs een vakman kan ter plekke ook niet meer doen. Meestal is reparatie van dergelijke apperatuur alleen maar bij de fabrikant mogelijk... ook al vanwege de noodzakelijke veiligheids certificaten.
Of dat een verkapte bedeloproep is zou ik niet weten, maar als dat alles is wat ze aan tegenslag heeft meegemaakt, tot nu toe, dan vind ik die opmerking bijna beledigend voor echte solozeilers.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:27 schreef Disana het volgende:
'Een trieste dag in het leven van een jonge solozeiler.'
Ik kan me vergissen, maar ik vind dit regelrecht klinken als een bedeloproep.
En wat vind je er van dat ze heel lang met een sbb radio heeft gezeild die het regelmatig niet doet?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:08 schreef svetan het volgende:
Ik hoop dat de sponsor van deze apparatuur snel reageerd en haar een nieuw setje ter beschikking stelt. Laura heeft gedaan wat ze kan en zelfs een vakman kan ter plekke ook niet meer doen.
Ja da's waar, het is sowieso enorm klagend gesteld. En dat voor iemand die voorgeeft zo van de stilte op zee te houden.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Of dat een verkapte bedeloproep is zou ik niet weten, maar als dat alles is wat ze aan tegenslag heeft meegemaakt, tot nu toe, dan vind ik die opmerking bijna beledigend voor echte solozeilers.
Maar het helpt wel want de eerste donaties zijn alweer toegezegd! Ongelooflijk.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja da's waar, het is sowieso enorm klagend gesteld. En dat voor iemand die voorgeeft zo van de stilte op zee te houden.
Zie je wel, ik had gelijk: het is puur op effect geschreven zodat mensen naar hun bankpas grijpen. Wat moet er van dat kind worden als ze ouder en niet meer bekend is. Want zoals iemand al eens opmerkte: van haar looks moet ze het ook niet hebben.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:33 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar het helpt wel want de eerste donaties zijn alweer toegezegd! Ongelooflijk.
'Een trieste dag in het leven van een jonge solozeiler' Ze heeft er zelf voor gekozen hoor.. Sterker nog: ze heeft zich vreselijk lopen aanstellen omdat ze eerst niet mocht.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Zie je wel, ik had gelijk: het is puur op effect geschreven zodat mensen naar hun bankpas grijpen. Wat moet er van dat kind worden als ze ouder en niet meer bekend is. Want zoals iemand al eens opmerkte: van haar looks moet ze het ook niet hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |