"Als ze niet druipen van de azijn........"quote:Op donderdag 21 juli 2011 12:31 schreef svetan het volgende:
Ik reageer wel op vragen..... als ze tenminste niet druipen van de azijn of sugestief zijn.
Iedereen schrijft hier wel "slecht voorbereid" en "tijddruk" maar niemand kan hier een lijstje geven van alle papiertjes die Laura voor dat ze vertrokken is heeft gehaald (Nederlandse of buitenlandse) - zonder dat was ze niet zover gekomen. We weten ook niet waarmee ze, naast haar schoolwerk, nog mee bezig is.
Volgens mij is het goed mogelijk dat als ze met 16 de tocht heeft voltooid ze achter elkaar een hele serie certificaten/ diploma's op maritiem gebied haalt.
Onderweg heeft ze in iedergeval al een duikdiploma gehaald en dat ook in de praktijk toegepast. Voor veel mensen is dit een "Vacantie Diplomatje" maar voor Laura is dit een van de vele bouwsteendjes van haar CV bij een maritieme carriere.
quote:anton van stokkum 21-07-2011wat een verrassing,die fotos !! dat ben ik, te paard, achter jullie!... elke dag toets ik je blog aan, en als ie er niet is, wat af en toe gebeurt, dan moet ik naar de psychiater.... wist je dat je vader totaal weg was van tania aebi ?
Ze had in ieder geval kennelijk geen flauw idee hoe zo'n ding in elkaar zit. Dat logenstraft in ieder je bewering dat ze goed voorbereid zou zijn.quote:Op donderdag 21 juli 2011 11:58 schreef svetan het volgende:
In iedergeval moet Laura wel een aantal (persoonlijke) examens/ diploma's op het gebied van de communicatie op zak hebben! Zonder internationaal Marifoon diploma (Marcom-B) zou ze anders geen haven in of uitkomen en dat SSB setje in beslag worden genomen.
Als je internationaal onderweg bent hoeven het ook niet altijd nederlandse diploma's en bewijzen zijn - ik ben bepaald niet voor zulke zaken maar er zijn altijd landen waar je papiertjes voor een paar Euro en drie vragen kunt krijgen.
Hoezo zure reactie? Met name de vetgemaakte stukken tekstquote:Op donderdag 21 juli 2011 17:22 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus: 25 jaar geleden heb ik nog persoonlijk zulke dingen ontworpen en kon ik bijna elk setje met minimale middelen repareren. Vandaag de dag, de vloek van de digitalisering; heb ook ik geen kans om ook maar iets te repareren! Ik kan hooguit grof vasstellen waar de verschillende functie modulen in het kastje zitten.
Tegenwoordig worden deze modules of weggegooid en vervangen, of in de fabriek gerepareerd. Bovendien zit er vaak een "keurings zegeltje" op de schroeven van dergelijke modules. Als deze zegels beschadigd zijn is het gebruik van de apparatuur door de telecommunicatie autoriteiten verboden.
Als jij wel een flauw idee hebt hoe zo'n din in elkaar zit en het ter plekke kunt repareren kun je hier komen solliciteren.... we hebben altijd wel een plekje voor mensen met goddelijke gaven.
Opmerkelijk.quote:
Ze had dus moeten weten dat haar zender niet zelf te maken was, volgens jou.quote:Op donderdag 21 juli 2011 17:22 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus: 25 jaar geleden heb ik nog persoonlijk zulke dingen ontworpen en kon ik bijna elk setje met minimale middelen repareren. Vandaag de dag, de vloek van de digitalisering; heb ook ik geen kans om ook maar iets te repareren! Ik kan hooguit grof vasstellen waar de verschillende functie modulen in het kastje zitten.
Tegenwoordig worden deze modules of weggegooid en vervangen, of in de fabriek gerepareerd. Bovendien zit er vaak een "keurings zegeltje" op de schroeven van dergelijke modules. Als deze zegels beschadigd zijn is het gebruik van de apparatuur door de telecommunicatie autoriteiten verboden.
Als jij wel een flauw idee hebt hoe zo'n din in elkaar zit en het ter plekke kunt repareren kun je hier komen solliciteren.... we hebben altijd wel een plekje voor mensen met goddelijke gaven.
Hey, scherp opgemerkt!quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Opmerkelijk.
Concerned about her lack of ambition, her father offered her this opportunity as an alternative to a college education
Zou pa Dekker dezelfde ambitieloosheid bij Laura hebben gezien, en dit hebben gecombineerd met het succes ($$$) van Tania's boek?
http://taniaaebi.com/
Je bent niet echt met je tijd mee gegaan he? Als dat wel zo was zou je weten hoe belangrijk het is om midden op een oceaan over goed werkende apparatuur te kunnen beschikken. Dat is ook waar Mike Perham Laura voor heeft gewaarschuwd.quote:Op donderdag 21 juli 2011 17:22 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus: 25 jaar geleden heb ik nog persoonlijk zulke dingen ontworpen en kon ik bijna elk setje met minimale middelen repareren. Vandaag de dag, de vloek van de digitalisering; heb ook ik geen kans om ook maar iets te repareren! Ik kan hooguit grof vasstellen waar de verschillende functie modulen in het kastje zitten.
Tegenwoordig worden deze modules of weggegooid en vervangen, of in de fabriek gerepareerd. Bovendien zit er vaak een "keurings zegeltje" op de schroeven van dergelijke modules. Als deze zegels beschadigd zijn is het gebruik van de apparatuur door de telecommunicatie autoriteiten verboden.
Als jij wel een flauw idee hebt hoe zo'n din in elkaar zit en het ter plekke kunt repareren kun je hier komen solliciteren.... we hebben altijd wel een plekje voor mensen met goddelijke gaven.
Dat diverse schakelingen nu digitaal zijn is logisch, maar daarmee werkt een zender niet compleet anders.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:01 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus en spuitje: idd werkt de huidige zend en ontvangst apperatuur compleet anders als 25 jaar geleden toen zo'n ding met het gelijke zendvermogen nog minstens 4x zo groot was en vaak nog een electronenbuis als eindtrap had. Tegenwoordig is de frequentie/ kanaalkeuze geheel digitaal hetgeen ook voor de SSB demodulatie geld zodat de gebruiker daarmee niet hoeft te prutsen.
@spuitje: Voor noodgevallen heeft ze voldoende backup via haar satteliten apparatuur. En ze heeft meer dan voldoende kennis om die zaken te bedienen. Eigenlijk is de rol van die SSB sets voor de kortegolf in de afgelopen jaren minder belangrijk geworden (Satelliet) maar het is, zeker een leuke en goedkope methode om met andere schepen contact te houden. Dus niet overdrijven dat dit setje alleen nu direkt van levensbelang is.
Wat Laura kon doen heeft ze gedaan - antennekabel en antenne kontroleren en natuurlijk de zekering. De methode van het zoeken naar de oorzak was volgens mij geheel volgens het boekje
Lokaliseren deed je dmv. doormeten. Dat zal nu niet anders zijn? Maar is het zinvol om met een onrepareerbaar apparaat op reis te gaan? Zeelui zullen er niet blij mee zijn.. Zeker als het om iets gaat dat van levensbelang is.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:39 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus: 25 jaar geleden was het wel mogelijk zender eindtrappen met transistoren op te bouwen maar nog niet betrouwbaar met een vermogen van 150W PEP zoals Laura's setje. Tot midden van de jaren negentig werden er hiervoor dus buizen gebruikt totdat er geschikte vermogens FET's beschikbaar waren.
Het was dus wel mogelijk maar ontzettend duur en bij de minste kortsluiting in de antenne of kabels werd de transistor eindtrap opgeblazen.
Bouw maar eens je mobieltje uit elkaar en vertel me maar eens hoe je dit wilt repareren! In principe ziet een modern kortegolfsetje er vanbinnen net zo uit. Als je het kapotte onderdeel al kunt localiseren is het vaak onmogelijk met "boordmiddelen" te wisselen...... als je deze SMD onderdelen al kunt krijgen. De tijden van de ouderwetse soldeerbout en de tang zijn intussen allang vervlogen
Je spreekt jezelf behoorlijk tegen Svetan. Jij was het die Laura adviseerde om vooral niet zonder goedwerkende SSB door te varen. Nu kan ze ineens wel zonder volgens jou.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:01 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus en spuitje: idd werkt de huidige zend en ontvangst apperatuur compleet anders als 25 jaar geleden toen zo'n ding met het gelijke zendvermogen nog minstens 4x zo groot was en vaak nog een electronenbuis als eindtrap had. Tegenwoordig is de frequentie/ kanaalkeuze geheel digitaal hetgeen ook voor de SSB demodulatie geld zodat de gebruiker daarmee niet hoeft te prutsen.
@spuitje: Voor noodgevallen heeft ze voldoende backup via haar satteliten apparatuur. En ze heeft meer dan voldoende kennis om die zaken te bedienen. Eigenlijk is de rol van die SSB sets voor de kortegolf in de afgelopen jaren minder belangrijk geworden (Satelliet) maar het is, zeker een leuke en goedkope methode om met andere schepen contact te houden. Dus niet overdrijven dat dit setje alleen nu direkt van levensbelang is.
Wat Laura kon doen heeft ze gedaan - antennekabel en antenne kontroleren en natuurlijk de zekering. De methode van het zoeken naar de oorzak was volgens mij geheel volgens het boekje
Het kan inderdaad prima met 2 sat sets.quote:Op donderdag 21 juli 2011 21:19 schreef svetan het volgende:
@sp3c: Ze heeft genoeg reserve met nog twee satelliet sets. Dus ze zat niet zonder en nu krijgt ze een nieuw setje als vervanging.
Maar vergis ik me dan zo erg?? Jij vond het toch niet verstandig dat ze zonder door zou varen? Je raadde het zelfs ten sterkste af! En nu zoek ik spijkers op laag water? En dat terwijl ik op jou deskundigheid af ga.quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:37 schreef svetan het volgende:
spuitje.... je zoekt weer spijkers op laag water! Ze kan zonder maar het is beter en veiliger met.
quote:Mijn persoonlijke mening: Laat haar niet uitvaren zonder een functionerende Tranceiver. Laura heeft welliswaar een satelliet systeem aan boord maar zonder deze kortegolf communicatiemogelijkheid is het niet mogelijk op de internationale noodfrequentie (2182 MHz) te zenden of te ontvangen wat veel belangrijker is dan haar dagelijkse babbels met andere zeilers. Hier zou de fabricant (ICOM) of de distributor voor weinig geld (zo'n setje kost nieuw ca.1000 Euro) binnen de scheepvaartwereld goede reclame voor zichzelf kunnen maken door een snelle sevice te leveren en de zaak te vervangen.
Over dit kastje hebben we het hier: http://www.icomamerica.co(...)ls.aspx?Document=291
Het kan zijn dat mijn kennis ondertussen verouderd is maar nog enkele jaren geleden was de kortegolf communicatiemogelijkheid voor vele overheden nog verplichte uitrusting voor alle zeegaande schepen.
quote:3000 km varen
Een maand afzien en 3000 kilometer verder duikt plotsklaps een gebergte op aan de horizon. De Fiji eilanden zijn in zicht. Laura wil graag in de hoofdstad Suva aan land, maar mag nog niet van boord. Ze moet eerst wachten tot de ambtenaren van de migratiedienst langs geweest zijn om toestemming te geven.
En dan te bedenken dat haar column's wekelijks in het AD verschijnen!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 11:10 schreef livelink het volgende:
Dat AD-artikel is gewoon een slechte samenvatting van haar blog van de afgelopen weken. Dit is inderdaad van een heel laag niveau, ja.
En gezelliger..... ze moet wel met haar vakantie vriendje henk kunnen babbelen anders is het zo saai in de kajuit. Het is ook goedkoper om zo met de volgboot te babbelen in plaats van de sataliet telefoon te gebruiken.quote:Op donderdag 21 juli 2011 23:37 schreef svetan het volgende:
spuitje.... je zoekt weer spijkers op laag water! Ze kan zonder maar het is beter en veiliger met.
En dat terwijl Laura zelf nog maar kortgeleden schreef dat ze tenslotte bezig was met een recordpoging!quote:Laura is not out to set any records or prove anything. She is following the normal cruiser routes, stopping at the usual places and taking time to see and experience the sites and cultures. Her youth and her reputation open doors for her at each port of call, allowing her to have amazing experiences that most would envy. The trip will probably take a couple of years. Along the way she is still doing her schoolwork by correspondence. She wants to be back home for her graduating year and then who knows what will follow. You can be sure it will be adventurous!
ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 12:00 schreef shameonyou het volgende:
[..]
En gezelliger..... ze moet wel met haar vakantie vriendje henk kunnen babbelen anders is het zo saai in de kajuit. Het is ook goedkoper om zo met de volgboot te babbelen in plaats van de sataliet telefoon te gebruiken.
Maar met dit soort verhalen oogst je dus wel de bewondering van mensen die verder niets over je weten en daar zal het om gaan!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:03 schreef MrFoureyes het volgende:
En Laura vertelt aan dat stel dat ze op Bora Bora heeft ontmoet verschillende dingen die niet waar zijn. Zo is het niet zo dat ze op een boot is geboren, want dat was gewoon in een ziekenhuis in Nieuw Zeeland. Ze heeft haar boot niet gekocht van een bank die de boot in beslag had genomen, en evenmin betaald van geld dat ze zelf had verdiend door het opknappen van oude boten; ze heeft Guppy gekregen. Ze heeft niet een jaar lang elke dag aan de boot gewerkt met haar vader, want ze kreeg de boot in maart en voer uit in augustus. De boot is grotendeels opgeknapt door een zekere Peter Klarenbeek, die een tijdje als sponsor werd genoemd maar inmiddels van haar website is verdwenen.
Het lijkt er een beetje op dat ze voor zichzelf een heroisch verleden creeert: dat is eerder gedaan. Zo vertelde George Bush (de vader) tijdens zijn verkiezingstoernee het verhaal dat er weinig geld was in zijn familie, en dat hij om zijn studie te betalen een paar krantenwijken had. Die wijken lagen in ongure buurten, en de enige manier om daar als blanke levend uit te komen, was als je in een auto reed. Die kon hij niet betalen, dus bezorgde hij de kranten te paard.
Gelogen van begin tot einde, maar hij werd wel gekozen...
Maar krijg je daardoor niet juist het soort verhalen in de pers waar Laura volgens Svetan zo'n hekel aan heeft?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:24 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar met dit soort verhalen oogst je dus wel de bewondering van mensen die verder niets over je weten en daar zal het om gaan!
In dit interview zegt Laura ook dat haar vader een enorme verrassing voor haar had, hij had gespaard en haar huidige boot voor haar gekocht. Vanaf dat moment hebben ze samen keihard gewerkt om het zeewaardig te maken. Zegt Laura.
Laura praat liever niet met de pers. Ze vindt ze maar lastig omdat ze niets van zeilen weten volgens haar. Ik denk eerlijk gezegd dat er nog een reden isquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar krijg je daardoor niet juist het soort verhalen in de pers waar Laura volgens Svetan zo'n hekel aan heeft?
(Ik zou het niet weten. Volgens mij heeft Laura alleen af en toe gezegd dat ze een hekel heeft aan publiciteit en aan journalisten die langskomen op een moment dat het haar niet welgevallig is, ofzo.)
Ik ken haar ook niet persoonlijk. Maar ik begin nu toch wel enorme vraagtekens te krijgen bij alle verhalen. Het was toch zeker haar bedoeling de jongste solozeiler ooit te worden? Daar is toch alles om/mee begonnen? En nu heeft ze doodleuk zitten vertellen dat het haar niet om een record is begonnen en ook niet om iets te bewijzen! Maar waarom dan wel? Ik begrijp er eerlijk gezegd steeds minder van, echt waar!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:53 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik weet natuurlijk bijna niets van dit meisje, en of het nu wel of geen borderliner is, kan ik natuurlijk ook niet beoordelen. Ik ken wel een gediagnosticeerde borderliner, die is een paar jaar ouder dan Laura. Zij legt razendsnel contacten, maakt dan voortdurend nieuwe vrienden, alles is fantastisch. Een paar maanden later zijn de vrienden weer verdwenen. Ze heeft altijd verhalen, over haar werk, haar vrienden, de dingen die ze doet, de woning die ze gaat kopen: leuk om te horen, maar er klopt nooit iets van. De verhalen van Laura lijken daar op: precies die manier van het spinnen van een nieuwe werkelijkheid die alleen maar gebaseerd is op eigen verbeelding.
O jij kent haar wel persoonlijk? Nou vertel, wat is het doel van Laura's reis. Ik word eerlijk gezegd niet meer wijs uit de tegenstrijdige berichten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:22 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Dana.u.b.
Het bedrijf van Peter Klarenbeek:
http://www.nimbus-kunststof.nl/Nieuws/nieuws.html
Moet je persoonlijk bekend zijn met iedereen die in het nieuws is cq zichzelf tot nieuws maakt?quote:
Als je Laura niet persoonlijk kent moet je wel even je mond houden hequote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Moet je persoonlijk bekend zijn met iedereen die in het nieuws is cq zichzelf tot nieuws maakt?
Daggiknie
Ja of misschien mag je alleen iets over haar zeggen als je haar sponsort?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:09 schreef spuitje het volgende:
Als je Laura niet persoonlijk kent moet je wel even je mond houden heEn dan blijft denk ik alleen Hammondorgel over hier. Tenminste........
Je zou best eens heel erg gelijk kunnen hebben! Papa zag al snel een kleine Tania in zijn oudste en heeft haar waarschijnlijk jarenlang over dit byzondere meisje verteld! En toen wilde Laura net zo worden als Tania.quote:Op donderdag 21 juli 2011 18:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Opmerkelijk.
Concerned about her lack of ambition, her father offered her this opportunity as an alternative to a college education
Zou pa Dekker dezelfde ambitieloosheid bij Laura hebben gezien, en dit hebben gecombineerd met het succes ($$$) van Tania's boek?
http://taniaaebi.com/
Ja, dat zou zomaar kunnen. Een dubbele projectie: zijn eigen droom en het verhaal van Tania, verenigd in zijn dochter.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:15 schreef spuitje het volgende:
Je zou best eens heel erg gelijk kunnen hebben! Papa zag al snel een kleine Tania in zijn oudste en heeft haar waarschijnlijk jarenlang over dit byzondere meisje verteld! En toen wilde Laura net zo worden als Tania.
Papa zag de euro's al binnen rollen. Boeken, t.v. (ging twee keer niet door) kranten, een documentaire. Daarna kon hij zijn project afbouwen, de Guppy verkopen en samen met Laura de wijde wereld intrekken. Zo iets?
Guppy (III) was idd een executoriale verkoop:quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:53 schreef Disana het volgende:
[..]
Moet trouwens zeggen dat ik het schandalig vind dat ze zo zit te liegen over hoe ze aan haar bootje is gekomen.
quote:Mijn leven zit echt vol verrassingen.. Zo zal ik de komende dagen even niet in de gelegenheid zijn een nieuwe blog door te sturen. Ik ben uitgenodigd op een grote dwarsgetuigde driemaster, die sinds een paar dagen naast Guppy voor anker ligt. Dit schip is onderweg naar het noorden van Fiji en men vroeg of ik mee wilde gaan om daar te duiken. Ja en dat sla ik natuurlijk niet af.. De noordkant van Fiji schijnt echt een prachtig duikparadijs te zijn en dat wil ik graag wel eens zien.. Ik zal dus een paar dagen weg zijn waarin ik waarschijnlijk geen contact met de buitenwereld heb. Maar.. daarna zal ik des te meer te vertellen hebben. Henk past ondertussen op Guppy en ik heb voor de zekerheid nog maar wat meer ankerketting uitgelaten.. De rest van de dag heb ik me vermaakt met zwemmen en klusjes aan Gup. That's the good life.. Als ik dan weer terug ben ziet het er naar uit dat mijn pet en vaantje wel weer goed staan.. En dan gaan Gup en ik weer eens verder, want de seizoenen wachten niet op mij..
bron
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |