Heeft ze goed geregeld, gewone stervelingen betalen iets van 500-1500 euro per dag voor zo' n zeiltochtje met duikarrangement (tenminste als het deze driemaster is in Fiji).quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:27 schreef spuitje het volgende:
We zullen het een paar dagen zonder Laura moeten doen. Ze gaat tijdens haar 2 jaar durende vakantie even op vakantie. Het leven van een solozeiler is zwaar en hard werken, echt.
[..]
En is door haar vader gekocht?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:15 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Guppy (III) was idd een executoriale verkoop:
http://www.vesselauction.com/nl/cms/Openbareverkopen.html
http://www.veilingnotaris(...)tail;veilingID=13597
Nimbus Kunststof staat al lang niet meer bij de sponsors op Laura's website, en ook de NIMBUS stickers zitten niet meer op 'Guppy'.
Zo zie je maar dat Dekker bovenal nog een kind is dat pakt wat het pakken kan boven lange-termijnplanning en consequent zijn. Drie dagen geleden schreef ze nog dat ze maar 'even' zou blijven.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:27 schreef spuitje het volgende:
We zullen het een paar dagen zonder Laura moeten doen. Ze gaat tijdens haar 2 jaar durende vakantie even op vakantie. Het leven van een solozeiler is zwaar en hard werken, echt.
[..]
Ze moet onderweg flink de handen uit de mouwen steken. Het is geen cruise die ze gaat maken. De enige vakantie die ze heeft is dat ze op bestemming mag gaan duiken, maar daar rust ze ook niet echt van uit.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:27 schreef spuitje het volgende:
[..]
Je hebt met haar gesproken?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 12:43 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ze moet onderweg flink de handen uit de mouwen steken. Het is geen cruise die ze gaat maken. De enige vakantie die ze heeft is dat ze op bestemming mag gaan duiken, maar daar rust ze ook niet echt van uit.
quote:
Maar je zou wel graag een meet and greet met haar hebben?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 13:27 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]ik ben veel te verlegen om haar op te bellen
Ik kan het niet vinden en veel van die knipsels zijn praktisch onleesbaar. Jammer.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:52 schreef spuitje het volgende:
Laura heeft grootse plannen lees ik in haar laatste column. Op haar volgende wereldreis gaat ze haar geboorteplaats aandoen. Jammer genoeg heeft ze daar nu geen tijd voor.
Elke keer als ik iets dergelijks van haar lees, moet ik aan dit ventje denken.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 14:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik kan het niet vinden en veel van die knipsels zijn praktisch onleesbaar. Jammer.
Duidelijk, dankjewelquote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:07 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://solozeilster.hyves(...)/?threadsortmethod=1
Voor de media en het goedgelovig gepeupel is ze bezig met een recordpoging. Voor zichzelf en insiders, hoeft ze niets en niemand iets te bewijzen. Iedereen die de vakantie van begin af aan al volgt, weet inmiddels ook wel hoe de vork in de steel zit.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Duidelijk, dankjewel![]()
Ze schrijft wel veel dezelfde dingen in haar log als in het AD, is het niet? Als ik het AD was, zou ik me bekocht voelen
Flauwekul trouwens dat ze doet alsof ze zo'n haast heeft. Waarvoor?
Ik vind het nog steeds moeilijk te geloven dat zo'n jong kind zo doortrapt is om haar sponsors een rad voor ogen te draaien. Liever geloof ik dat pa haar dagelijks zit op te hitsen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
Voor de media en het goedgelovig gepeupel is ze bezig met een recordpoging. Voor zichzelf en insiders, hoeft ze niets en niemand iets te bewijzen. Iedereen die de vakantie van begin af aan al volgt, weet inmiddels ook wel hoe de vork in de steel zit.
Dat lijkt mij ook. Zo'n meisje zal dat echt niet zelf hebben bedacht allemaal.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het nog steeds moeilijk te geloven dat zo'n jong kind zo doortrapt is om haar sponsors een rad voor ogen te draaien. Liever geloof ik dat pa haar dagelijks zit op te hitsen.
Natuurlijk.. De ene keer blijft ze ergens zolang haar pet goed staat, de volgende keer heeft ze ergens geen tijd voor want ze is immers bezig met een recordpoging.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:31 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Voor de media en het goedgelovig gepeupel is ze bezig met een recordpoging. Voor zichzelf en insiders, hoeft ze niets en niemand iets te bewijzen. Iedereen die de vakantie van begin af aan al volgt, weet inmiddels ook wel hoe de vork in de steel zit.
Het is haar gewoon met de paplepel ingegeven.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:01 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. Zo'n meisje zal dat echt niet zelf hebben bedacht allemaal.
Dat was toch al eerder duidelijk, toen ze vond dat pappie op zijn boot in de haven moest mogen blijven wonen en daarom de regels maar moesten wijken en ze op pad gestuurd werd om handtekeningen van vriendjes te verzamelen en aan de burgemeester aan te bieden? (Anders zou ze moeten verhuizen en naar een andere school gaan. En dat was niet goed voor haar want ze had haar vriendjes daar en de school beviel zo goed.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:02 schreef spuitje het volgende:
[..]
Het is haar gewoon met de paplepel ingegeven.
Papa's vroegere circumnavigation wordt nu ineens ook vol in de aandacht gegooid via haar weblog (dmv foto's en tekst). Tegelijkertijd met de tussen neus en lippen door opmerking in het AD, dat er een volgende wereldreis zal gaan volgen. En ik heb wel een vermoeden hoe die eruit moet gaan zien: samen op papa's eindelijk afgebouwde kotter, waar het geld maar steeds voor ontbrak om hem af te kunnen bouwen, en waar Laura samen met papa (volgens de in de soep gelopen planning) in 2010 aan die wereldreis zou beginnen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat was toch al eerder duidelijk, toen ze vond dat pappie op zijn boot in de haven moest mogen blijven wonen en daarom de regels maar moesten wijken en ze op pad gestuurd werd om handtekeningen van vriendjes te verzamelen en aan de burgemeester aan te bieden? (Anders zou ze moeten verhuizen en naar een andere school gaan. En dat was niet goed voor haar want ze had haar vriendjes daar en de school beviel zo goed.![]()
![]()
Dat is toch om je te bescheuren?
)
Ze is gewoon zo opgevoed. Ze is gewend voor pappies karretje gespannen te worden en dat bij anderen ook te doen.
Dat speelde toen ze tien was, dus in die zin is het waar dat deze onderneming al vanaf die leeftijd is voorbereid.
Natuurlijk lacht Laura in haar vuistje en de familie lacht mee. Beter kan Laura het toch amper krijgen? En als het een beetje mee zit leveren een boek etc. straks ook nog wat geld op.quote:Mevr. Dekker, u heeft een geweldige kleindochter. Laura is als meisje weggegaan en komt straks terug als een zelfverzekerde jonge vrouw,die lacht in haar vuistje. Ik heb veel bewondering voor haar. Ze is een top meid
Dat heb je goed gezien! Met bijbehorend "toeffie"quote:Op zondag 24 juli 2011 22:35 schreef spuitje het volgende:
Zie ik dat nu goed? Staat er "Guppy" op die tas van Laura? Een collectors item en binnenkort te koop op de meets?
[ afbeelding ]
Laat ze nou gewoon die crew barsten?quote:26-7-2011
Ik ben weer terug van mijn avontuur met de driemaster Alvei, het was super! We hadden helaas niet veel wind, dus van zeilen kwam niet veel.. Maar er zit een prachtige mega grote 2 cillinder Sabb in de Alvei met een geluid waar je de hele dag wel naar kan luisteren. De eerste dag zijn we naar een klein eilandje in het noorden van Fiji gevaren onderweg heb ik de crew leren kennen. We zouden daar gaan duiken, maar ik kon niet goed klaren door een lichte verkoudheid, wat dus oorpijn oplevert.. In plaats daarvan ben ik dan maar gaan snorkelen in het kristal heldere water, dat was minstens zo mooi. Ook heb ik daar het traditionele drankje Kava uitgeprobeerd en ben tot de conclusie gekomen dat ik dat niet nog een keer doe.. Blegh! Het smaakt naar afwaswater, voor zover ik denk dat afwaswater smaakt.. Gisterochtend zou ik dan weer met een locaal bootje de 10 mijl terug naar het hoofdeiland varen, omdat de Alvei nog verder gaat met toeristen. Maar het bootje bleek niet te gaan die dag en ik zat dus vast op het eiland.. Samen met drie leden van de crew heb ik dan een grote eilandtour gemaakt en een waterval gezocht die we uiteindelijk ook vonden.. vervolgens zijn we de langs hele rivier naar beneden gelopen. Dat was alleen makkelijker gezegd dan gedaan, want de rivier liep tussen hoge rotsmuren door en hier en daar was er een waterval waar we naar beneden moesten klauteren. Toen ik, helemaal doorweekt, terug was op het strand zag ik een lokaal bootje dat ze aan het volstouwen waren. Ik ben er gelijk heen gelopen om te vragen of ze soms van plan waren naar het hoofdeiland te varen, en dat bleek het geval.. Dus na iedereen uitgebreid gedag gezegd te hebben heb ik snel m'n spullen gepakt en ben aan boord gesprongen.. Na een lange busrit met de gebruikelijke keiharde muziek kwam ik weer aan in Suva waar ik Guppy gelukkig weer aan haar anker zag dobberen.. Echt heerlijk om na even weg te zijn geweest weer terug aan boord van mijn huisje te stappen.. Zo te zien staat mijn vaantje de komende dagen goed.. dus ga ik morgenvroeg proberen uit te klaren en dan anker op richting Vanuatu.
Laura
Ze was uitgenodigd schreef ze in haar weblog van 22-7. Dan neem ik aan dat je gast bent en niet hoeft te betalen.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:33 schreef Disana het volgende:
Ze is er weer, en trekt morgen verder.
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
Het is me niet duidelijk hoe toeristisch het uitstapje met de driemaster was en of ze gratis mee mocht.
Goed gespot van die tas, spuitje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |