abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98904200

Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) onvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht? En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Vandaar deze geanimeerde discussie. Al heel wat delen lang, feitelijk zijn er nl. veel meer dan 17 delen in deze reeks.

Een onthullend stuk in Der Spiegel, vertelt dat Laura Dekker de diagnose Borderline heeft gekregen in het ziekenhuis:

"Im Krankenhaus diagnostizierten die Ärzte eine Borderline-Persönlichkeitsstörung bei Laura Dekker"

En, dat beide ouders nu spijt hebben dat ze toestemming hebben gegeven voor het maken van deze reis:

"Die Eltern, die die Reise zugelassen haben, werden von Gewissensbissen geplagt. Ich habe schlaflose Nächte, sagt Dekkers Mutter Barbara."

Bron: http://windpilot.com/word(...)/05/Laura-Dekker.pdf

Vorige deel: Laura Dekker #27 Auw mijn teen!
Verklaring van de TT:
quote:
Bij terugkomst op Guppy gleed de laptop uit m'n handen en viel op m'n toch al pijnlijke teen.., die is nu dus echt blauw! Laptop blij, ik iets minder..
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW

[ Bericht 0% gewijzigd door spuitje op 01-07-2011 12:53:11 ]
pi_98904361
De toeristische route langs de kust vergelijken met een wereldreis op zee :') Nee ik kan het niet maar als je zegt dat je het doet, doe het dan goed.
Hier staat niets.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:58:27 #3
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_98904767
Bordeliner. Dat verklaart een hoop.

Plus, een reis die onderbroken is, is geen echte wereldreis. :N
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:04:47 #4
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_98904985
Nou als je al die foto's op haar hyves ziet, is het gewoon een vette grote vakantietrip.
How can I make this topic about me?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:04:51 #5
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_98904987
En de jongste solo zeiler rond de wereld is Jessica Watson en omdat Laura zoveel pauzes enzo neemt kan ze dat record niet verbreken. :D
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
  † In Memoriam † vrijdag 1 juli 2011 @ 13:08:37 #6
137949 Disana
pi_98905123
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:58 schreef svetan het volgende:
@Disana: Is het zo verwonderlijk dat Laura niet meer naar Nederland terugwil na wat ze over zich heen heeft gekregen en bv ook op dit draadje nog steeds over zich heen krijgt?
Ze is jong en "openminded" en ze heeft nu de mogelijkheid het plekje op de wereld op te zoeken waar ze zich thuis voelt en mogelijk in de toekomst haar thuishaven wil kiezen.
Welja, geef Nederland maar weer de schuld van het eventuele dwarse handelen van deze familie. Het is om flauw van te worden, zoals jij op ons afgeeft om deze saaie doodgewone meid maar op te kunnen hemelen.

We zullen wel zien wie er gelijk krijgt. Vooralsnog geloof ik niet dat er plekken op de wereld zijn waar ze om zo'n meisje zitten te springen.
pi_98905820
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:59 schreef svetan het volgende:
Nog even wat over een mogelijke vervolgopleiding voor Laura:

Ze kan ge bruik maken van haar derde paspoort en nationaliteit (Duitse- vanwege haar moeder) en voor drie jaar tekenen op een zeil- schoolschip van de marine. Hier zou ze dan 9 maanden per jaar op zee zijn en tegelijkertijd haar gymnasium halen. Ze zou dan op haar 19de of 20ste de rang van officier hebben en als stuurman de wereldzeeen onveilig kunnen maken. Ik denk dat ze zoeiets wel liever zou doen als de havo afmaken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 01:42 schreef svetan het volgende:
Laura heeft nu, door haar motivatie en ervaring een heel andere instelling gekregen dan ten tijde dat ze naar de havo ging. Het nederlandse gymnasium met zijn dode talen Grieks en Latijn zou echter helemaal niets voor Laura zijn maar voor de rest ontbreekt het haar niet aan intelligentie en vermogen om te leren. Lang geleden..... maar ik had hier in Duitsland eens een nederlandse collega en zijn dochter had in Nederland een advies voor mavo gekregen. Die heeft toen met vlag en wimpel hier haar gymnasium gehaald en een studie internationaal recht. Ze besteden hier gewoon meer aandacht aan de individuele leerling.

Zoals gezegd..... gewoon afwachten tot volgend jaar en dan zal ze er wel uit zijn wat ze wil. Mijn inschatting dat ze wel op gymnasiumniveau mee zou kunnen draaien is gebaseerd op de toch vrij nuchtere aard waarop zij met grotere en kleinere, vaak ook technische problemen omgaat. Ze schijn erg snel van begip te zijn en te leren.
Nu ze halverwege haar feestreis is, zou ze een andere instelling hebben gekregen? Waar blijkt dat dan uit?

Zouden ze een meisje willen hebben dat onvoorbereid een record á la Jessica Watson wilde vestigen maar uiteindelijk toch maar is gaan feesten en dat scholing onderweg niet belangrijk vond evenals haar pa? Is haar Duits überhaupt wel voldoende?
En in welk jaar zou ze instromen, met een afgebroken havo-opleiding waar ze verder ook niet in uitblonk? Ze zou tussen veel jongere cadetten terechtkomen.
En op welke manier kan zo'n reis 2 jaar scholing vervangen? Voor een dergelijke pittige opleiding heb je toch wel bepaalde vaardigheden nodig en een prima vooropleiding.

En dan nog: zou Laura er wel zin in hebben? Heeft ze wel genoeg ruggegraat om hard te werken aan een gedegen opleiding? Uit welke ervaring en instelling, opgedaan tijdens haar reis blijkt dat dan? En waaruit zou haar motivatie dan blijken?

Waar baseer je je inschatting eigenlijk op?
waaruit blijkt haar nuchtere aard en op welke manier is opvallend omgegaan met technische problemen. Om welke problemen ging het eigennlijk?

En hoe komen we hierop eigenlijk? Laura heeft het nooit gehad over de academie op een bootje, toch? Waarom denk je dan toch datze dat zou willen?

Overigens, ik meen dat in de jaren 70 Nederlandse opleidingen behoorlijk hoog aangeschreven stonden. In ieder geval kwamen in de jaren 80, toen het afbraakbeleid al aan de gang was, regelmatig Duitse studenten fysiotherapie naar Nederland omdat de opleiding hier behoorlijk hoog aangeschreven stond. Nederlandse fysiotherapeuten kwamen juist makkelijk aan de bak in met name in Duitsland, Zwitserland en de VS.
pi_98906556
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

[..]

Is haar Duits überhaupt wel voldoende?

Het is! :Y
  † In Memoriam † vrijdag 1 juli 2011 @ 13:50:40 #9
137949 Disana
pi_98906639
Het is allemaal al gezegd en gevraagd, maar op de helft gaat svetan niet in en op de andere helft laat hij zijn fantasie los.
pi_98907378
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:04 schreef HugoBaas het volgende:
en omdat Laura zoveel pauzes enzo neemt kan ze dat record niet verbreken. :D
Oh, en ik maar denken dat andere mensen aan boord en op de moter varen de redenen waren :')
pi_98908439
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:05 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Oh, en ik maar denken dat andere mensen aan boord en op de moter varen de redenen waren :')
Ook. Het kind heeft wat betreft het vestigen van een record op alle fronten gefaald.
pi_98908940
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:50 schreef Disana het volgende:
Het is allemaal al gezegd en gevraagd, maar op de helft gaat svetan niet in en op de andere helft laat hij zijn fantasie los.
Ik denk dat Svetan diep in zijn hart wel weet dat Laura niet zo byzonder is. Dat het een heel gewoon kind is dat met veel drammen en zeuren haar zin heeft gekregen. En nu maar moet zien hoe ze die twee jaar door komt.
Svetan kan haar wel allerlei byzondere eigenschappen toedichten maar tot nu toe is er geen enkel bewijs dat ze daarover beschikt.
Noch in Nederland, noch in het buitenland zal ze worden toegelaten op een opleiding zonder een vooropleiding te hebben afgerond. Alleen de naam Laura Dekker zal echt niet voldoende zijn om te worden toegelaten.
Trouwens, tot nu toe heb ik Laura nog nooit gehoord over de toekomst. Volgens mij heeft ze geen flauw benul wat ze wil gaan doen.
Dat ze zelf kleine reparaties kan uitvoeren is een must. Je kunt nu eenmaal midden op een oceaan niet even een techneut laten komen, maar haar radar kon ze niet zelf repareren. En dat lijkt me toch een belangrijk apparaat.

[ Bericht 35% gewijzigd door spuitje op 01-07-2011 14:48:59 ]
  † In Memoriam † vrijdag 1 juli 2011 @ 15:42:27 #13
137949 Disana
pi_98912308
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:37 schreef spuitje het volgende:

Ik denk dat Svetan diep in zijn hart wel weet dat Laura niet zo byzonder is. Dat het een heel gewoon kind is dat met veel drammen en zeuren haar zin heeft gekregen. En nu maar moet zien hoe ze die twee jaar door komt.
Svetan kan haar wel allerlei byzondere eigenschappen toedichten maar tot nu toe is er geen enkel bewijs dat ze daarover beschikt.
Noch in Nederland, noch in het buitenland zal ze worden toegelaten op een opleiding zonder een vooropleiding te hebben afgerond. Alleen de naam Laura Dekker zal echt niet voldoende zijn om te worden toegelaten.
Trouwens, tot nu toe heb ik Laura nog nooit gehoord over de toekomst. Volgens mij heeft ze geen flauw benul wat ze wil gaan doen.
Dat ze zelf kleine reparaties kan uitvoeren is een must. Je kunt nu eenmaal midden op een oceaan niet even een techneut laten komen, maar haar radar kon ze niet zelf repareren. En dat lijkt me toch een belangrijk apparaat.
Klopt, over de toekomst weet ik alleen iets vaags dat ze niet meer naar Nederland schijnt te (willen) komen. Maar ik zeg met opzet 'vaag', want ik ben vergeten waar ik dat heb gelezen. Verder staat mij niets bij van plannen voor scholing o.i.d., en dat is ook niet zo raar, ze is pas 15 en dan lijkt nog een heel jaar zeilen een eeuwigheid.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 16:02:31 #14
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_98913242
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:37 schreef spuitje het volgende:

[..]

die techneut zal wel in de volgboot zitten
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:07:25 #15
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_98923179
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

[..]

Nu ze halverwege haar feestreis is, zou ze een andere instelling hebben gekregen? Waar blijkt dat dan uit?

Zouden ze een meisje willen hebben dat onvoorbereid een record á la Jessica Watson wilde vestigen maar uiteindelijk toch maar is gaan feesten en dat scholing onderweg niet belangrijk vond evenals haar pa? Is haar Duits überhaupt wel voldoende?
En in welk jaar zou ze instromen, met een afgebroken havo-opleiding waar ze verder ook niet in uitblonk? Ze zou tussen veel jongere cadetten terechtkomen.
En op welke manier kan zo'n reis 2 jaar scholing vervangen? Voor een dergelijke pittige opleiding heb je toch wel bepaalde vaardigheden nodig en een prima vooropleiding.

En dan nog: zou Laura er wel zin in hebben? Heeft ze wel genoeg ruggegraat om hard te werken aan een gedegen opleiding? Uit welke ervaring en instelling, opgedaan tijdens haar reis blijkt dat dan? En waaruit zou haar motivatie dan blijken?

Waar baseer je je inschatting eigenlijk op?
waaruit blijkt haar nuchtere aard en op welke manier is opvallend omgegaan met technische problemen. Om welke problemen ging het eigennlijk?

En hoe komen we hierop eigenlijk? Laura heeft het nooit gehad over de academie op een bootje, toch? Waarom denk je dan toch datze dat zou willen?

Overigens, ik meen dat in de jaren 70 Nederlandse opleidingen behoorlijk hoog aangeschreven stonden. In ieder geval kwamen in de jaren 80, toen het afbraakbeleid al aan de gang was, regelmatig Duitse studenten fysiotherapie naar Nederland omdat de opleiding hier behoorlijk hoog aangeschreven stond. Nederlandse fysiotherapeuten kwamen juist makkelijk aan de bak in met name in Duitsland, Zwitserland en de VS.
Ik verwacht niet dat de lieve Laura nog naar school gaat als zij terug is van haar reis. Ik heb na het behalen van mijn mbo-diploma eerst een jaar in de supermarkt gewerkt voor ik een baan op mijn niveau vond, maar ik heb nooit overwogen terug te gaan naar school om ook hbo te gaan doen.
Laura zal geheid in slaap vallen als zij weer in een klaslokaal komt. Bovendien leert zij onderweg veel meer dan in zo'n klas met allemaal tuig dat daar alleen maar zit vanwege de leerplicht.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_98924090
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:07 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ik verwacht niet dat de lieve Laura nog naar school gaat als zij terug is van haar reis. Ik heb na het behalen van mijn mbo-diploma eerst een jaar in de supermarkt gewerkt voor ik een baan op mijn niveau vond, maar ik heb nooit overwogen terug te gaan naar school om ook hbo te gaan doen.
Laura zal geheid in slaap vallen als zij weer in een klaslokaal komt. Bovendien leert zij onderweg veel meer dan in zo'n klas met allemaal tuig dat daar alleen maar zit vanwege de leerplicht.
Met het eerste ben ik het eens, maar met dat laatste niet. Ik zie niet wat er nou zo leerzaam is aan een paar jaar vakantievieren en ook niet hoe dat een theoretische basis kan vervangen.
Ze doet ongetwijfeld wel ervaring op, maar wordt dat niet vreselijk overschat?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:43:59 #17
28033 Pek
je moet wat
pi_98924852
Natuurlijk niet, ze komt met meer bagage terug dan de gemiddelde Nederlander die jaar in, jaar uit naar Torremolinos gaat.

Het gevaar is alleen, dat zie je nu al, dat het wicht gaat denken dat ze het allemaal wel weet, de wijsheid in pacht heeft. Die gaat later nog wel een keer keihard op haar bek, als ze er écht alleen voor staat.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:49:19 #18
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_98925070
Ik denk dat we Laura niet meer terugzien. Die vertrekt na haar aankomst in Gibraltar meteen weer naar Sint-Maarten om daar te blijven.
pi_98925113
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:49 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik denk dat we Laura niet meer terugzien. Die vertrekt na haar aankomst in Gibraltar meteen weer naar Sint-Maarten om daar te blijven.
Dat denk ik ook :Y
pi_98926416
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:50 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat denk ik ook :Y
  † In Memoriam † vrijdag 1 juli 2011 @ 21:54:00 #21
137949 Disana
pi_98927893
Oké, maar hoe gaat ze de kost dan verdienen volgens jullie? Een afwasbaantje in een restaurant tegen kost en inwoning? Hopen op een rijke zeiler die haar wil onderhouden?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:55:25 #22
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_98927953
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:54 schreef Disana het volgende:
Oké, maar hoe gaat ze de kost dan verdienen volgens jullie? Een afwasbaantje in een restaurant tegen kost en inwoning? Hopen op een rijke zeiler die haar wil onderhouden?
Een zeilschool, dat lijkt mij duidelijk. Samen met een rijke vriend.
  † In Memoriam † vrijdag 1 juli 2011 @ 21:57:16 #23
137949 Disana
pi_98928041
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:55 schreef BabeWatcher het volgende:

Een zeilschool, dat lijkt mij duidelijk. Samen met een rijke vriend.
Maar hopen dan dat er zo'n type op haar valt. Wel een treurig einde aan een droom dan trouwens, maar dat is mijn mening.
pi_98935477
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:49 schreef BabeWatcher het volgende:
Om wat te gaan doen? Vakken vullen in een supermarkt? Aanslag van zeilboten van rijke stinkerds krabben? Drankjes verkopen op het strand?
pi_98941074
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:54 schreef Disana het volgende:
Als crewlid op de Stad Amsterdam, dat zie ik wel gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')