abonnement Unibet Coolblue
pi_98873971
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:52 schreef Disana het volgende:
Het probleem is ook dat svetan in een tijd verder heeft geleerd toen de studies en banen voor het oprapen lagen, met name in de technische richtingen. Die luxueuze situatie projecteert hij op die van Laura, die kostbare jaren verspilt in een tijd dat alles niet meer zo voor het oprapen ligt.
Ook dat is zeker waar. In deze tijd worden er andere eisen gesteld aan jongeren dan vroeger. En zeker nu, gaat alles niet meer vanzelf.
pi_98874793
@Banjerkanjer: Dan heb je wel een echt saaie jeugd gehad zonder hoogtepunten. De dwang om prestaties te leveren op zo'n jeugdige leeftijd vind ik erg schadelijk voor de persoonlijkheid..... maar het leverd natuurlijk wel goede slaven voor het bedrijfsleven op.
Laura doet dit vrijwillig omdat het is wat ze wil. Als ze terug is hebben we te maken met een jong mens dat met kop en schouders boven de massa uitsteekt en geleerd heeft zelfstandig te denken en ook met moeilijke situaties om te gaan.

Het bedrijf waarvoor ik werk is niet Laura's sponsor! Wel volgen enkele (top)managers, van verschillende nationaliteiten, haar reis met interesse en zullen ongetwijfeld bijspringen als er geld tekort zou zijn maar dit heeft niets met het bedrijf te maken en nog minder met reclame voor het bedrijf. Men wil gewoon jongeren ondersteunen die buitengewoon presteren en dit gaat niet alleen over zeilen maar er worden ook andere jongeren ondersteund die bv wat in de wetenschap doen.
Wij dragen gewoon op de achtergrond ons steentje bij aan de maatschappij zonder dat we hiervoor publiciteit te willen hebben.

@Disana: In de tijd dat ik studeerde moest ik mijn studie wel in het buitenland afmaken omdat die studie in Nederland nog niet eens bestond..... en een passende baan was er toen in Nederland toen ook niet te vinden. Mijn studie heb ik ook gedeeltelijk, als werkstudent, zelf betaald.
pi_98875701
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:17 schreef svetan het volgende:
@Banjerkanjer: Dan heb je wel een echt saaie jeugd gehad zonder hoogtepunten. De dwang om prestaties te leveren op zo'n jeugdige leeftijd vind ik erg schadelijk voor de persoonlijkheid..... maar het leverd natuurlijk wel goede slaven voor het bedrijfsleven op.
Laura doet dit vrijwillig omdat het is wat ze wil. Als ze terug is hebben we te maken met een jong mens dat met kop en schouders boven de massa uitsteekt en geleerd heeft zelfstandig te denken en ook met moeilijke situaties om te gaan.

Het bedrijf waarvoor ik werk is niet Laura's sponsor! Wel volgen enkele (top)managers, van verschillende nationaliteiten, haar reis met interesse en zullen ongetwijfeld bijspringen als er geld tekort zou zijn maar dit heeft niets met het bedrijf te maken en nog minder met reclame voor het bedrijf. Men wil gewoon jongeren ondersteunen die buitengewoon presteren en dit gaat niet alleen over zeilen maar er worden ook andere jongeren ondersteund die bv wat in de wetenschap doen.
Wij dragen gewoon op de achtergrond ons steentje bij aan de maatschappij zonder dat we hiervoor publiciteit te willen hebben.

@Disana: In de tijd dat ik studeerde moest ik mijn studie wel in het buitenland afmaken omdat die studie in Nederland nog niet eens bestond..... en een passende baan was er toen in Nederland toen ook niet te vinden. Mijn studie heb ik ook gedeeltelijk, als werkstudent, zelf betaald.
Tja Svetan, maar Laura presteert niet buitengewoon. Ze liegt en bedriegt,net als haar vader dat doet. Laura maakt een wereldreis, wordt daarbij begeleid door anderen zodat ze af en toe op een trip langer dan twee dagen wat uurtjes achter elkaar kan slapen, ze zou anders eens moe kunnen worden.

Ik begin jou afgeven op het nederlandse onderwijs ergerlijk te vinden. Jij geeft mij het gevoel dat wij onze kinderen niet de juiste, bij hen passende opleidingen hebben laten volgen. Onze kinderen hebben zelf een richting gekozen en wij hebben ze daarin gesteund waar dat mogelijk was. En dat doen we nog. Maar jij doet het allemaal af als waardeloos omdat ze geen opleiding in het buitenland hebben gevolgd.
En ook veel nederlandse studenten betalen een deel van hun studie zelf door naast hun studie een baan te nemen. Daarin was jij dus echt geen uitzondering.
Maar blijkbaar heeft Nederland jou iets verschrikkelijks aangedaan en kun je dat niet vergeten. Niets deugt er nog volgens jou.
Nou ja, leugenachtige Laura dan weer wel, want o wat is dat kind geweldig bezig!
pi_98876141
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:17 schreef svetan het volgende:
@Banjerkanjer: Dan heb je wel een echt saaie jeugd gehad zonder hoogtepunten. De dwang om prestaties te leveren op zo'n jeugdige leeftijd vind ik erg schadelijk voor de persoonlijkheid..... maar het leverd natuurlijk wel goede slaven voor het bedrijfsleven op.
Laura doet dit vrijwillig omdat het is wat ze wil. Als ze terug is hebben we te maken met een jong mens dat met kop en schouders boven de massa uitsteekt en geleerd heeft zelfstandig te denken en ook met moeilijke situaties om te gaan.

Het bedrijf waarvoor ik werk is niet Laura's sponsor! Wel volgen enkele (top)managers, van verschillende nationaliteiten, haar reis met interesse en zullen ongetwijfeld bijspringen als er geld tekort zou zijn maar dit heeft niets met het bedrijf te maken en nog minder met reclame voor het bedrijf. Men wil gewoon jongeren ondersteunen die buitengewoon presteren en dit gaat niet alleen over zeilen maar er worden ook andere jongeren ondersteund die bv wat in de wetenschap doen.
Wij dragen gewoon op de achtergrond ons steentje bij aan de maatschappij zonder dat we hiervoor publiciteit te willen hebben.

@Disana: In de tijd dat ik studeerde moest ik mijn studie wel in het buitenland afmaken omdat die studie in Nederland nog niet eens bestond..... en een passende baan was er toen in Nederland toen ook niet te vinden. Mijn studie heb ik ook gedeeltelijk, als werkstudent, zelf betaald.
Ik zou geen van mijn kinderen een sportcarriere aanbevelen :) Ik vond het destijds niet saai, daar had ik niet eens tijd voor om er iets van te vinden. Pas naderhand, besefte ik wat ik had gemist. Maar in alle jaren van topsport, had ik beslist mijn hoogtepunten, daar genoot ik dan ook van op dat moment. Later, heb je daar niets meer aan. Dan is alles vergane glorie.

Op Nu.jij, beweer jij wel degelijk dat het bedrijf waarvoor jij werkt sponsor is van Laura:

quote:
793
svetan 178 dagen geleden door svetan
@791
Te trappelen staan we als sponsors niet........ maar een goed initiatief/ project en een persoon met lef moet ondersteund worden. Zoals ik eerder al geschreven heb willen al wij als managers anomiem en uit eigen zak daar wat aan bijdragen als er op de volgende etappes wat geld nodig is hoewel ze geen van alle affiniteit met zeilen of zeevaart hebben.
Gewaardeerd wordt hier het doorzettingsvermogen van Laura en de wijze waarop ze, zonder ondersteuning van de gelden van mediaconcerns, een werkelijk goede prestatie leverd.
http://www.nujij.nl/algem(...).lynkx?pageStart=601

quote:
599
svetan 179 dagen geleden door svetan
Het succes van de sponsor actie voor Laura kwam voor ons hier in het buitenland te snel. Voor het geval echter dat er in de loop van de verdere tocht van Laura financiele problemen zouden optreden willen wij, als management van een bekende internationale firma, uit eigen zak wel een steentje bijdragen (zonder de firma te noemen!).
http://www.nujij.nl/algem(...).lynkx?pageStart=401

Btw, ik vind die Minicat helemaal niets.

[ Bericht 0% gewijzigd door Banjerkanjer op 30-06-2011 19:05:20 ]
pi_98878290
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:17 schreef svetan het volgende:
@Banjerkanjer: Dan heb je wel een echt saaie jeugd gehad zonder hoogtepunten. De dwang om prestaties te leveren op zo'n jeugdige leeftijd vind ik erg schadelijk voor de persoonlijkheid..... maar het leverd natuurlijk wel goede slaven voor het bedrijfsleven op.
Laura doet dit vrijwillig omdat het is wat ze wil. Als ze terug is hebben we te maken met een jong mens dat met kop en schouders boven de massa uitsteekt en geleerd heeft zelfstandig te denken en ook met moeilijke situaties om te gaan.
_O- _O- Laura doet dit vrijwillig.............en ze is natuurlijk nooit op wat voor manier dan ook beinvloed door haar dromerige papa. Dream on Svetan!!!
pi_98878831
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:23 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat was dan ook het probleem. Het ding ligt al jaren zonder mast (want geen geld voor), terwijl hij had gepland om samen met Laura in 2010 een circumnavigation te gaan maken ;) In plaats daarvan, is Laura nu in haar Guppy op wereldreis op kosten van anderen, en ik heb zo het idee dat met het geld wat dat uiteindelijk gaat opleveren, die kotter eindelijk afgebouwd kan worden zodat pa en dochter op hun 2e vakantietripje van jaren kunnen gaan.

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

http://www.hpdetijd.nl/2009-09-02/kuitenbrouwer-over-laura-dekker
Dat zit er dik in.. Laura had al eens laten doorschemeren niet meer in NL te gaan wonen.
Is er ook niemand meer die zeurt over school.
pi_98879076
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:17 schreef svetan het volgende:

Het bedrijf waarvoor ik werk is niet Laura's sponsor! Wel volgen enkele (top)managers, van verschillende nationaliteiten, haar reis met interesse en zullen ongetwijfeld bijspringen als er geld tekort zou zijn maar dit heeft niets met het bedrijf te maken en nog minder met reclame voor het bedrijf. Men wil gewoon jongeren ondersteunen die buitengewoon presteren en dit gaat niet alleen over zeilen maar er worden ook andere jongeren ondersteund die bv wat in de wetenschap doen.
Wij dragen gewoon op de achtergrond ons steentje bij aan de maatschappij zonder dat we hiervoor publiciteit te willen hebben.

Een commercieel bedrijf dat belangeloos geld weggeeft? Geloof je het zelf?
  donderdag 30 juni 2011 @ 20:38:57 #258
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_98880036
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:03 schreef Disana het volgende:

[..]

Maar ja hé, in elk geval irriteren de golven deze geboren zeilster nu niet.

Ze schrijft beduidend meer als ze niet aan het feesten of vreten is. Of papa neemt al haar beltijd in beslag als ze aan wal is, zo'n egocentrische man lijkt hij me wel.
Op het randje hoor! :)
!!! Go 49-ers !!!
pi_98880118
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:44 schreef svetan het volgende:
Tschaaaa Banjerkanjer...... je moet oorzaak en gevolg niet verwisselen! Als een mens(je) dat weet wat hij/zij wil zijn ei niet kwijt kan probeert hij dit op de ene of andere manier af te reageren. Ook bij mij was dat zo maar toen ik eenmaal de gelegenheid kreeg was het op slag afgelopen met alle rottigheid en waren de ogen alleen maar gericht op de toekomst.

Het is zo typisch nederlands alles en iedereen in hokjes met allemaal leuke ziektes en afwijkingen te verpakken! Ik ben eerder van mening dat alle brave havo scholiertjes die nooit rottigheid uithalen, braaf hun ranjatje drinken en altijd op tijd voor het eten thuis zijn een gedegenereerde soort van "mens" is. Het zijn juist de "onaangepasten" onder ons die het in de wereld ver schoppen en de mensheid verder brengen.

Laura heeft nu een opgave die haar dagelijks nieuwe uitdagingen bied waarvan ze de noodzaak inziet deze aan te gaan. Voor mijn part mag ze daarbij ook eens de nederlandse regeltje voor een biertje op haar leeftijd aan haar laars lappen want ook dit hoort gewoon bij het volwassen worden. In ieder geval schijnt ze tot nu toe hier onderweg ook verantwoordelijk mee te kunnen omspringen.

Je wilt niet weten hoeveel bezopen nederlandse jongeren we hier in de komende weken hier weer op de campings zien die rottigheid uithalen. Voor nederlandse begrippen alles nette scholiertjes die nog braaf met de ouders op vacantie gaan. Vaak zijn de ouders, modale nederlanders met een middenklasse auto en een caravan, ook geen haar beter.
Wat op diezelfde campings opvalt is dat hier vele jongeren van de zelfde leeftijd uit andere landen zijn die proberen hier wat van de taal en cultuur te leren in hun vacantie. het zijn deze laatste jongeren die dan ook door de plaatselijke bevolking worden uitgenodigd (ook door mij!) om een dagje mee te gaan naar de stad, bij de mensen thuis te eten of voor evenementen. Al zouden een paar nederlandse jongeren op die camping interesse tonen dan komen ze niet in aanmerking voor zoiets omdat ze altijd zitten te zeuren dat iets niet zo is als thuis.
Dus.. Mensen die hun opleiding afmaken zijn gedegeneerd volgens jou.
Dronken jongeren op de camping bij jou in de buurt zijn brave Nederlandse scholiertjes die ranja drinken..
Scholing is dus eigenlijk schadelijk, gezien de prestaties van de 'onaangepasten'? Dan zou je verwachten dat de beschaving en de wetenschap vroeger op een veel hoger peil stonden.
En Laura's gedrag was niet gestoord, maar een normale reactie omdat ze haar zin niet kreeg. Dat wij dat denken komt omdat we geleerd hebben in hokjes te denken en gedegeneerd zijn.
Op die manier probeer je recht te praten wat krom is, zodra het over Laura gaat
En de critici probeer je onderuit te halen door ze kleingeestig, naar spruitjes ruikend en nu zelfs gedegeneerd te noemen.
Heb ik het zo goed samengevat?

Je moest je schamen om op die manier op de man te spelen, terwijl je pretendeert hoog opgeleid te zijn en veel levenservaring te hebben.
Je zou wel met iets beters komen als het waar was wat je over jezelf zegt, btw.
  donderdag 30 juni 2011 @ 20:50:22 #260
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_98880453
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dus.. Mensen die hun opleiding afmaken zijn gedegeneerd volgens jou.
Dronken jongeren op de camping bij jou in de buurt zijn brave Nederlandse scholiertjes die ranja drinken..
Scholing is dus eigenlijk schadelijk, gezien de prestaties van de 'onaangepasten'? Dan zou je verwachten dat de beschaving en de wetenschap vroeger op een veel hoger peil stonden.
En Laura's gedrag was niet gestoord, maar een normale reactie omdat ze haar zin niet kreeg. Dat wij dat denken komt omdat we geleerd hebben in hokjes te denken en gedegeneerd zijn.
Op die manier probeer je recht te praten wat krom is, zodra het over Laura gaat
En de critici probeer je onderuit te halen door ze kleingeestig, naar spruitjes ruikend en nu zelfs gedegeneerd te noemen.
Heb ik het zo goed samengevat?
En jij bent opgenomen in het topic over Originele schrijffouten! :W _O- _O-
!!! Go 49-ers !!!
pi_98880818
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:50 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

En jij bent opgenomen in het topic over Originele schrijffouten! :W _O- _O-
Ik vind gedegeneerd best een leuk nieuw woord :D

De schaamte voorbij.
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 21:22:47 #262
137949 Disana
pi_98881895
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:38 schreef RobertoCarlos het volgende:

Op het randje hoor! :)
Wot! :D

Ze schreef er toch over? Ik vraag me af in hoeverre die man haar aanmoedigt en in hoeverre hij alleen maar voor zijn eigen herinneringen zit te bellen. Want zoals Laura het beschreef, zijn die telefoontjes lang niet altijd leuk.
pi_98882091
@Banjerkanjer: Ook lezen is een kunst! In het stukje wat jij aanhaalde staat toch echt hetzelfde als wat ik bovenstaand schreef..... dat het management de centen uit de eigen zak betaalde en niet het bedrijf sponsor is.

Over liegen en bedriegen gesproken......... zo komen er geruchten in de wereld! Maar ja.... eigenlijk moest ik beter weten want zo gaan jullie hier op dit draadje met elk bericht over Laura of haar naaste omgeving om. Maar ja.... dat is typisch nederlands.

Over het onderwijs gesproken: Op de plaatselijke universiteit (medicijnen, natuurwetenschappen en technologie) hier zijn mensen met een stipendium uit de hele wereld..... behalve uit Nederland. Hetzelfde was me een tijd terug ook al opgevallen toen ik in de USA woonde.
Ook zie ik hier om mij heen dat heel veel scholieren tussen 15 en 17 jaar meedoen aan internationale uitwisselingen en een jaartje in een gastgezin in het buitenland zitten. De dochter van een buurman zit nu in in Nieuwzeeland en heeft te maken gekregen met de gevolgen van de aardbevingen.... maar daar zeurt ook niemand. Ook bij deze scholieren uitwisseling is Nederland ondertussen geheel van de wereldkaart verdwenen.
pi_98882363
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 21:26 schreef svetan het volgende:
@Banjerkanjer: Ook lezen is een kunst! In het stukje wat jij aanhaalde staat toch echt hetzelfde als wat ik bovenstaand schreef..... dat het management de centen uit de eigen zak betaalde en niet het bedrijf sponsor is.

Over liegen en bedriegen gesproken......... zo komen er geruchten in de wereld! Maar ja.... eigenlijk moest ik beter weten want zo gaan jullie hier op dit draadje met elk bericht over Laura of haar naaste omgeving om. Maar ja.... dat is typisch nederlands.

Over het onderwijs gesproken: Op de plaatselijke universiteit (medicijnen, natuurwetenschappen en technologie) hier zijn mensen met een stipendium uit de hele wereld..... behalve uit Nederland. Hetzelfde was me een tijd terug ook al opgevallen toen ik in de USA woonde.
Ook zie ik hier om mij heen dat heel veel scholieren tussen 15 en 17 jaar meedoen aan internationale uitwisselingen en een jaartje in een gastgezin in het buitenland zitten. De dochter van een buurman zit nu in in Nieuwzeeland en heeft te maken gekregen met de gevolgen van de aardbevingen.... maar daar zeurt ook niemand. Ook bij deze scholieren uitwisseling is Nederland ondertussen geheel van de wereldkaart verdwenen.
Svetan, als dat bedrijf er niets mee van doen zou hebben, zou je niet vermelden "zonder het bedrijf te noemen". Juist die vermelding, geeft aan dat het een initiatief is vanuit het bedrijf zelf. Want anders, zou je een particuliere sponsor zijn, los van andere managers en los van het bedrijf waar je werkt. Dat is dus duidelijk niet het geval.

Een uitwisseling is iets wat tussen scholen onderling wordt geregeld. Je kunt niet deelnemen aan een uitwisseling, als je niet meer naar school gaat.

Nederland ligt nog steeds waar het in jouw kindertijd ook lag, en waar jij je HBO diploma hebt gehaald. Ook al roep je nog zo hard dat ons onderwijs niets voorstelt en meer van die blabla. Ondertussen, kun je dankzij die beroerde scholing in de spruitjeslucht die je hier hebt genoten toch maar mooi je gezin onderhouden, en snoeven over je ingenieurstitel (ing helaas, dat is dan weer een beetje jammer).
pi_98884021
Bajerkanjer..... met nederlandse papiertjes was ik toen nooit aan de bak gekomen en heb daarom mijn studie in het buitenland voltooid... en heb jaren later in de usa nog wat bijgestudeerd. Ik heb het zelf jarenlang in het buitenland moeilijk gehad met de algemene kennis die ik in Nederland nooit op school had gehad en veel jongere medewerkers in het buitenland wel hadden. Ook ben heb ik zelf met een scholierenuitwisseling tijdens de middelbare school een half jaar in de buurt van Stuttgart op school gezeten en daarvan veel meegenomen maar ik had ook toen al een achterstand bij mijn duitse medescholieren. Dit ging toen niet uit van de school maar van mijzelf en mijn ouders. Het tegenbezoek die toen bij mijn ouders woonde ging naar een andere school.
pi_98884578
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:07 schreef svetan het volgende:
Bajerkanjer..... met nederlandse papiertjes was ik toen nooit aan de bak gekomen en heb daarom mijn studie in het buitenland voltooid... en heb jaren later in de usa nog wat bijgestudeerd. Ik heb het zelf jarenlang in het buitenland moeilijk gehad met de algemene kennis die ik in Nederland nooit op school had gehad en veel jongere medewerkers in het buitenland wel hadden. Ook ben heb ik zelf met een scholierenuitwisseling tijdens de middelbare school een half jaar in de buurt van Stuttgart op school gezeten en daarvan veel meegenomen maar ik had ook toen al een achterstand bij mijn duitse medescholieren. Dit ging toen niet uit van de school maar van mijzelf en mijn ouders. Het tegenbezoek die toen bij mijn ouders woonde ging naar een andere school.
Achterstand heeft doorgaans te maken met een gebrek aan eigen inzet. Verder studeren in het buitenland, kon ook alleen maar omdat daar een basis voor was gelegd in je eerdere onderwijs in Nederland.
pi_98885186
Banjerkanjer: Ik heb later altijd mijn slechte opleiding in Nederland vervloekt zeker in landen zoals Duitsland en de USA. En dan had ik nog een voorsprong op de anderen door mijn eigen reizen an het feit dat ik ook nog vaak met mijn ouders onder weg was en ook daardoor veel van europa en zijn culturen had gezien.
Dus toen was er al een probleem...... en nu is Nederland door de diverse buitenland ook nog eens links en rechts ingehaald. Maar men blijft nog steeds wel heel arrogant beweren dat men de beste is en het het beste heeft........ dus niet.
  donderdag 30 juni 2011 @ 22:39:55 #268
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_98885773
edit: svetan, je bent het reageren niet waard. :{
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 22:42:57 #269
137949 Disana
pi_98885969
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:39 schreef Euribob het volgende:
edit: svetan, je bent het reageren niet waard. :{
Ja, laten we het weer over Laura hebben.
  donderdag 30 juni 2011 @ 22:44:24 #270
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_98886055
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, laten we het weer over Laura hebben.
Jullie hebben nu toch een conversatie met een van de vertegenwoordigers van Laura's sponsors (svetan)? :s)
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 22:51:51 #271
137949 Disana
pi_98886513
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:44 schreef Euribob het volgende:

Jullie hebben nu toch een conversatie met een van de vertegenwoordigers van Laura's sponsors (svetan)? :s)
Dat zegt hij. Maar van zijn herhalingen over hoe slecht ons onderwijs is, hoe saai onze kinderen zijn en hoe moeilijk hij het wel niet heeft gehad hier een opleiding te volgen, ben ik nu wel een beetje zat :)
  donderdag 30 juni 2011 @ 22:54:06 #272
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_98886655
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:51 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat zegt hij. Maar van zijn herhalingen over hoe slecht ons onderwijs is, hoe saai onze kinderen zijn en hoe moeilijk hij het wel niet heeft gehad hier een opleiding te volgen, ben ik nu wel een beetje zat :)
Gewoon een hele goede troll dus.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 22:56:08 #273
137949 Disana
pi_98886792
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:54 schreef Euribob het volgende:

[..]

Gewoon een hele goede troll dus.
Denk je?

Het is leuk als er ook mensen posten die Laura en haar reis wel waarderen. Maar bij svetan gaat het vrijwel alleen maar over zijn eigen beslommeringen.
pi_98887047
In ieder geval heeft Laura meer fan's en steun uit andere landen dan vanuit Nederland. Nog even wat over een mogelijke vervolgopleiding voor Laura:

Ze kan ge bruik maken van haar derde paspoort en nationaliteit (Duitse- vanwege haar moeder) en voor drie jaar tekenen op een zeil- schoolschip van de marine. Hier zou ze dan 9 maanden per jaar op zee zijn en tegelijkertijd haar gymnasium halen. Ze zou dan op haar 19de of 20ste de rang van officier hebben en als stuurman de wereldzeeen onveilig kunnen maken. Ik denk dat ze zoeiets wel liever zou doen als de havo afmaken.
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 23:04:10 #275
137949 Disana
pi_98887315
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:59 schreef svetan het volgende:
Ze kan ge bruik maken van haar derde paspoort en nationaliteit (Duitse- vanwege haar moeder) en voor drie jaar tekenen op een zeil- schoolschip van de marine. Hier zou ze dan 9 maanden per jaar op zee zijn en tegelijkertijd haar gymnasium halen. Ze zou dan op haar 19de of 20ste de rang van officier hebben en als stuurman de wereldzeeen onveilig kunnen maken. Ik denk dat ze zoeiets wel liever zou doen als de havo afmaken.
Een Nederlandse bij de Duitse marine? En waar haal je uit dat haar Duits daar goed genoeg voor is? En waaruit blijkt dat ze in staat is niveau gymnasium te doen?
  donderdag 30 juni 2011 @ 23:08:41 #276
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_98887632
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:59 schreef svetan het volgende:
In ieder geval heeft Laura meer fan's en steun uit andere landen dan vanuit Nederland. Nog even wat over een mogelijke vervolgopleiding voor Laura:

Ze kan ge bruik maken van haar derde paspoort en nationaliteit (Duitse- vanwege haar moeder) en voor drie jaar tekenen op een zeil- schoolschip van de marine. Hier zou ze dan 9 maanden per jaar op zee zijn en tegelijkertijd haar gymnasium halen. Ze zou dan op haar 19de of 20ste de rang van officier hebben en als stuurman de wereldzeeen onveilig kunnen maken. Ik denk dat ze zoeiets wel liever zou doen als dan de havo afmaken.
Dag, ik ben Bob. Jouw grammatica en spelling is om te huilen, dus even voor straks; let er op als je serieus genomen wilt worden. Je bent btw zojuist even vluchtig verbeterd door een veertienjarige puber die met veel moeite een zeven voor Nederlands staat (schaam je). :')

Even over jouw citaat:
Als Laura nu al problemen heeft met de Havo, hoe kan ze dan in godsnaam VWO gaan doen? Ik vind het trouwens sowieso al knap dat ze van jou de eerste 4 jaar gymnasium (4 jaar Latijn en Grieks missen) kan overslaan. Je hemelt haar helemaal de wolken in en ik snap niet waarom. Uitleg vereist. :)
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 23:13:40 #277
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_98887935
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 22:59 schreef svetan het volgende:
In ieder geval heeft Laura meer fan's en steun uit andere landen dan vanuit Nederland. Nog even wat over een mogelijke vervolgopleiding voor Laura:

Ze kan ge bruik maken van haar derde paspoort en nationaliteit (Duitse- vanwege haar moeder) en voor drie jaar tekenen op een zeil- schoolschip van de marine. Hier zou ze dan 9 maanden per jaar op zee zijn en tegelijkertijd haar gymnasium halen. Ze zou dan op haar 19de of 20ste de rang van officier hebben en als stuurman de wereldzeeen onveilig kunnen maken. Ik denk dat ze zoeiets wel liever zou doen als de havo afmaken.
HET zeil- schoolschip van de marine, niet een

en nee op dr 19de of 20ste is ze dan nog gewoon kadet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_98888146
@Disana: Laura heeft de Nieuwzeelandse nationaliteit door geboorte, de nederlandse door haar vader en de duitse door haar moeder. Dus de duitse marine behoort zonder meer tot de mogelijkheden..... ze heeft drie paspoorten en landen waar ze alle rechten heeft. Verder neem ik aan dat, door contacten met het duitse deel van haar familie, het met haar kennis van de duitse taal niet al te slecht zal staan.
  donderdag 30 juni 2011 @ 23:18:47 #279
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_98888237
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:17 schreef svetan het volgende:
@Disana: Laura heeft de Nieuwzeelandse nationaliteit door geboorte, de nederlandse door haar vader en de duitse door haar moeder. Dus de duitse marine behoort zonder meer tot de mogelijkheden..... ze heeft drie paspoorten en landen waar ze alle rechten heeft. Verder neem ik aan dat, door contacten met het duitse deel van haar familie, het met haar kennis van de duitse taal niet al te slecht zal staan.
Helaas is ze er niet capabel genoeg voor, jammer svetan! :W
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 23:20:34 #280
137949 Disana
pi_98888336
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:17 schreef svetan het volgende:
@Disana: Laura heeft de Nieuwzeelandse nationaliteit door geboorte, de nederlandse door haar vader en de duitse door haar moeder. Dus de duitse marine behoort zonder meer tot de mogelijkheden..... ze heeft drie paspoorten en landen waar ze alle rechten heeft. Verder neem ik aan dat, door contacten met het duitse deel van haar familie, het met haar kennis van de duitse taal niet al te slecht zal staan.
Ik weet welke nationaliteiten ze heeft. Maar je beantwoordt mijn vragen niet, en nu komt er eentje bij: ze woont al lang niet meer bij haar moeder, dus wie zegt jou dat ze contact heeft met het Duitse deel van haar familie?

Je neemt veel aan wat betreft Laura, je verheerlijkt haar en schrijft haar allerlei talenten en mogelijkheden toe. Maar wat klopt er werkelijk van?
pi_98889008
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:04 schreef Disana het volgende:

[..]

Een Nederlandse bij de Duitse marine? En waar haal je uit dat haar Duits daar goed genoeg voor is? En waaruit blijkt dat ze in staat is niveau gymnasium te doen?
Haar Duits is heel goed! :Y
pi_98889128
@Euribob: Bij het duitse gymnasium mag je als je in de beta richting zit grieks en latijn vervangen door moderne talen. Inhoudelijk zijn de wiskundige en natuurkundige vakken zwaarder en gedeeltelijk op nederlands universitair niveau.
Een vakgymnasium, zoals bijvoorbeeld op een schoolschip is anders opgebouwd als een algemeen gymnasium. Dit is in het duitse schoolsysteem niet alleen toegestaan maar ook gewenst. Er zullen speciale vakken bijkomen op het gebied van navigatie, meteorologie, communcatie en scheepvaarttechniek. Het is dus een op een verdere opleiding op maritiem gebied gespecialiseerde vooropleiding.
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 23:40:42 #283
137949 Disana
pi_98889421
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:35 schreef svetan het volgende:
@Euribob: Bij het duitse gymnasium mag je als je in de beta richting zit grieks en latijn vervangen door moderne talen. Inhoudelijk zijn de wiskundige en natuurkundige vakken zwaarder en gedeeltelijk op nederlands universitair niveau.
Een vakgymnasium, zoals bijvoorbeeld op een schoolschip is anders opgebouwd als een algemeen gymnasium. Dit is in het duitse schoolsysteem niet alleen toegestaan maar ook gewenst. Er zullen speciale vakken bijkomen op het gebied van navigatie, meteorologie, communcatie en scheepvaarttechniek. Het is dus een op een verdere opleiding op maritiem gebied gespecialiseerde vooropleiding.
En?

Het gaat hier over Laura Dekker. Jij berijdt voortdurend weer je stokpaardjes want je hebt geen flauw benul of zij wel tot dit alles in staat is.
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 23:45:18 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_98889662
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:35 schreef svetan het volgende:
@Euribob: Bij het duitse gymnasium mag je als je in de beta richting zit grieks en latijn vervangen door moderne talen. Inhoudelijk zijn de wiskundige en natuurkundige vakken zwaarder en gedeeltelijk op nederlands universitair niveau.
Een vakgymnasium, zoals bijvoorbeeld op een schoolschip is anders opgebouwd als een algemeen gymnasium. Dit is in het duitse schoolsysteem niet alleen toegestaan maar ook gewenst. Er zullen speciale vakken bijkomen op het gebied van navigatie, meteorologie, communcatie en scheepvaarttechniek. Het is dus een op een verdere opleiding op maritiem gebied gespecialiseerde vooropleiding.
HET schoolschip

ze hebben er maar 1 en er is een flinke wachtlijst
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_98889785
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

HET schoolschip

ze hebben er maar 1 en er is een flinke wachtlijst
WELK schoolship?
pi_98889813
@Disana: Met wat we van Laura aan doorzettingsvermogen en kennis tot nu toe hebben
gezien heb ik wel een sterk vermoeden dat ze tot zoiets in staat is.Weten doen we het hier geen van allen..... maar er zitten hier ook veel mensen te zeuren (die het ook niet weten) dat ze niet eens de havo zal afmaken.

Laten we eerst nog maar een jaartje afwachten..... want zoveel tijd heeft ze nog voordat dit voor haar actueel wordt.
  † In Memoriam † donderdag 30 juni 2011 @ 23:51:17 #287
137949 Disana
pi_98889910
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:48 schreef Hammondorgel het volgende:

WELK schoolship?
Waarschijnlijk een opleidingsschip?

Dus svetan, je zit dingen voor Laura in te vullen die mogelijk te hoog gegrepen zijn. Dat ze de HAVO niet af gaat maken is minder vergezocht, er is namelijk al gezegd dat ze mogelijk niet eens meer naar Nederland terug zal willen.
pi_98889950
Het schoolschip Gorch Fock. Dat ligt op dit ogenblik in de haven maar gaat in de herfst weer varen. Daarnaast zijn er nog een aantal kleinere zeil en motorschepen voor opleiding.
pi_98890258
@Disana: Is het zo verwonderlijk dat Laura niet meer naar Nederland terugwil na wat ze over zich heen heeft gekregen en bv ook op dit draadje nog steeds over zich heen krijgt?
Ze is jong en "openminded" en ze heeft nu de mogelijkheid het plekje op de wereld op te zoeken waar ze zich thuis voelt en mogelijk in de toekomst haar thuishaven wil kiezen.
pi_98890274
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:52 schreef svetan het volgende:
Het schoolschip Gorch Fock. Dat ligt op dit ogenblik in de haven maar gaat in de herfst weer varen. Daarnaast zijn er nog een aantal kleinere zeil en motorschepen voor opleiding.
De "Gorch Fock" is het MARINE-Schoolschip... (dus geen schoolopleiding)

[ Bericht 3% gewijzigd door Hammondorgel op 01-07-2011 00:17:50 ]
pi_98890510
Nog even @Euribob: Mijn nederlands taalgebruik is op zijn minst "antiek" en zit vol met spelfouten omdat ik al 40 jaar geen nederlands meer spreek en nog minder schrijf. Sterker nog voor enkele woorden heb ik zo af en toe een woordenboek nodig. Je mag me best verbeteren..... misschien leer ik er nog wat van :-)
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 00:18:36 #292
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_98891257
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:48 schreef Hammondorgel het volgende:

[..]

WELK schoolship?
schoolschip, opleidingschip, trainingschip noem het wat je wil

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 23:52 schreef svetan het volgende:
Het schoolschip Gorch Fock. Dat ligt op dit ogenblik in de haven maar gaat in de herfst weer varen. Daarnaast zijn er nog een aantal kleinere zeil en motorschepen voor opleiding.
niet volgens de Duitse Marine

http://www.marine.de/port(...)MQM_YJsR0UA8hgbhA!!/
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 01:04:14 #293
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_98892673
Svetan, leg mij nu gewoon eens uit waarom Laura volgens jou een gymnasiumopleiding kan gaan volgen? Ze zou voordat ze begon aan haar studie toch eigenlijk al hebben moeten bewijzen dat ze dat niveau aan kan. Blijkbaar niet, want ze zit na vier jaar nog steeds op de Havo (no offc.).

Want zeg nu heel eerlijk, als ik met een bootje rond de wereld ga varen om mijn doel na te streven. Dat geeft mij toch niet meteen de zekerheid dat ik meteen even aan het gymnasium kan beginnen?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_98893393
Laura heeft nu, door haar motivatie en ervaring een heel andere instelling gekregen dan ten tijde dat ze naar de havo ging. Het nederlandse gymnasium met zijn dode talen Grieks en Latijn zou echter helemaal niets voor Laura zijn maar voor de rest ontbreekt het haar niet aan intelligentie en vermogen om te leren. Lang geleden..... maar ik had hier in Duitsland eens een nederlandse collega en zijn dochter had in Nederland een advies voor mavo gekregen. Die heeft toen met vlag en wimpel hier haar gymnasium gehaald en een studie internationaal recht. Ze besteden hier gewoon meer aandacht aan de individuele leerling.

Zoals gezegd..... gewoon afwachten tot volgend jaar en dan zal ze er wel uit zijn wat ze wil. Mijn inschatting dat ze wel op gymnasiumniveau mee zou kunnen draaien is gebaseerd op de toch vrij nuchtere aard waarop zij met grotere en kleinere, vaak ook technische problemen omgaat. Ze schijn erg snel van begip te zijn en te leren.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 08:15:32 #295
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_98895887
Ik sluit zeker niet uit dat ze hoogbegaafd is. En juist omdat ze alles al veel eerder snapt dan alle anderen mensen om haar heen, verveelt ze zich.
!!! Go 49-ers !!!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 08:17:54 #296
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98895923
Welnee. Kinderen die hoogbegaafd zijn storten zich niet zonder voorbereiding in een zeilavontuur.
Laura is een middelmatig kind met gemiddeld IQ.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 08:19:13 #297
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98895938
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 01:42 schreef svetan het volgende:
Zoals gezegd..... gewoon afwachten tot volgend jaar en dan zal ze er wel uit zijn wat ze wil. Mijn inschatting dat ze wel op gymnasiumniveau mee zou kunnen draaien is gebaseerd op de toch vrij nuchtere aard waarop zij met grotere en kleinere, vaak ook technische problemen omgaat. Ze schijn erg snel van begip te zijn en te leren.
Amateurpsychologie van de bovenste orde. Je hebt wel iets meer nodig om een gymnasium opleiding te volgen dan wat probleemoplossend vermogen met technische gadgets. Dat kan namelijk iedereen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 08:38:55 #298
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_98896167
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 08:17 schreef Scorpie het volgende:
Welnee. Kinderen die hoogbegaafd zijn storten zich niet zonder voorbereiding in een zeilavontuur.
Laura is een middelmatig kind met gemiddeld IQ.
Juist omdat Laura problemen onderweg zo makkelijk zelf oplost, heeft ze zo'n voorbereiding helemaal niet nodig. Kan ik me goed voorstellen, maar mensen snappen dat gewoon niet...
!!! Go 49-ers !!!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 08:43:04 #299
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98896235
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 08:38 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Juist omdat Laura problemen onderweg zo makkelijk zelf oplost, heeft ze zo'n voorbereiding helemaal niet nodig. Kan ik me goed voorstellen, maar mensen snappen dat gewoon niet...
Ah ja, nu zie ik de vergelijking pas:

Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98896943
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juni 2011 20:50 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

En jij bent opgenomen in het topic over Originele schrijffouten! :W _O- _O-
Oh fucking hell!! :@
Ik ben er nog consequent in ook.. Dat is echt genant ja. :(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')