Hoop het ook. Zij zitten lekker te BBQen, terwijl ik een auto en aanhangwagen heb moeten legen in de stromende regen. Inmiddels is het weer mooi weer, maar ik voel me dankzij die regen niet meer zo lekker nu.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:40 schreef SuperWeber het volgende:
Iedereen zit bij Gripper thuis op de meet...
Ik hoop dat de BBQ een beetje smaakt...
Waar ga je rijden Marurk?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:28 schreef Marurk het volgende:
Ik had een rustdag vandaag. Morgen koers: 126 km in een kleine drie uurtjes...
Vanavond dus flink koolhydraten stapelen.
Onder de juiste omstandigheden juist wel. Hoge velgen zijn aerodynamisch gezien voordelig. Alleen bij veel wind zijn hoge velgen minder voordelig...quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:48 schreef jpjedi het volgende:
Zojuist was wk triatlon op tv. Waarom rijden ze daar met hoge carbon velgen? Daar is toch geen voordeel uit te halen in een Triatlon?
Waar was dat? Wil ik graag zien.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:48 schreef jpjedi het volgende:
Zojuist was wk triatlon op tv. Waarom rijden ze daar met hoge carbon velgen? Daar is toch geen voordeel uit te halen in een Triatlon?
Studio sportquote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:55 schreef Pritt het volgende:
[..]
Waar was dat? Wil ik graag zien.
Opzich rijden die hoge velgen natuurlijk "veel" gemakkelijker dus zo onlogisch is het niet.
Hoe hard denk je dat die mensen rijden?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:09 schreef jpjedi het volgende:
Bij tijdrit snap ik het maar bij het duw en trekwerk van een triatlon en met die wind van vandaag..
Sowieso hoge velgen hebben pas aerodynamisch voordelig effect bij >40km/hr toch?
Het fietsgedeelte tijdens een triathlon is hetzelfde idee als een tijdrit (bij de meeste triathlons mag je ook niet stayeren). Die gasten fietsen echt ruim boven de 40, ik heb de beelden niet gezien, maar vandaag stond er niet heel veel wind toch?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:09 schreef jpjedi het volgende:
Bij tijdrit snap ik het maar bij het duw en trekwerk van een triatlon en met die wind van vandaag..
Sowieso hoge velgen hebben pas aerodynamisch voordelig effect bij >40km/hr toch?
http://www.zitvlees.nl/quote:Op zondag 10 juli 2011 13:33 schreef jorryvs het volgende:
Hi, ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben, zo niet dan hoor ik het wel
Ik heb een vraag. Ik fiets inmiddels een jaartje of twee recreatief, maar naar mijn smaak ga ik nog niet genoeg vooruit. Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die goeie tips hebben voor mijn situatie.. Een paar belangrijke zaken:
- Ik kan (planningstechnisch) twee keer per week fietsen, twee keer 2,5 uur
- Ik ben 32 jaar, weeg 99,5 en ben 1,78
- Ik heb een fietscomputer met hartslagmeter
Hoe kan ik het beste rijden om vooruitgang te boeken? Is dat uberhaupt mogelijk met twee keer per week fietsen? Ik heb gisteren voor het eerst 50KM met de hartslagmeter gefietst, op 85% van m'n maximale hartslag (berekend door fietscomputer) dat beviel op zich wel, maar is dat de beste manier van trainen?
Ik hoop dat m'n vraag gericht genoeg is en dat jullie tips voor me hebben!
Wat voor vooruitgang doel jij precies op in dit geval? Gewichtverlies? Hogere gemiddelde snelheden? Langere afstanden?quote:Op zondag 10 juli 2011 13:33 schreef jorryvs het volgende:
Hi, ik hoop dat ik hier op de juiste plek ben, zo niet dan hoor ik het wel
Ik heb een vraag. Ik fiets inmiddels een jaartje of twee recreatief, maar naar mijn smaak ga ik nog niet genoeg vooruit. Ik ben benieuwd of hier mensen zijn die goeie tips hebben voor mijn situatie.. Een paar belangrijke zaken:
- Ik kan (planningstechnisch) twee keer per week fietsen, twee keer 2,5 uur
- Ik ben 32 jaar, weeg 99,5 en ben 1,78
- Ik heb een fietscomputer met hartslagmeter
Hoe kan ik het beste rijden om vooruitgang te boeken? Is dat uberhaupt mogelijk met twee keer per week fietsen? Ik heb gisteren voor het eerst 50KM met de hartslagmeter gefietst, op 85% van m'n maximale hartslag (berekend door fietscomputer) dat beviel op zich wel, maar is dat de beste manier van trainen?
Ik hoop dat m'n vraag gericht genoeg is en dat jullie tips voor me hebben!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |