Pos. | Rijder | Team | Punten |
1 | Sebastian Vettel | Red Bull | 186 |
2 | Jenson Button | McLaren | 109 |
3 | Mark Webber | Red Bull | 109 |
4 | Lewis Hamilton | McLaren | 97 |
5 | Fernando Alonso | Ferrari | 87 |
6 | Felipe Massa | Ferrari | 42 |
7 | Nico Rosberg | Mercedes Grand Prix | 32 |
8 | Vitaly Petrov | Renault | 31 |
9 | Nick Heidfeld | Renault | 30 |
10 | Michael Schumacher | Mercedes Grand Prix | 26 |
11 | Kamui Kobayashi | Sauber | 25 |
12 | Adrian Sutil | Force India F1 | 10 |
13 | Jaime Alguersuari | Scuderia Toro Rosso | 8 |
14 | Sebastien Buemi | Scuderia Toro Rosso | 8 |
15 | Rubens Barrichello | Williams | 4 |
16 | Paul di Resta | Force India F1 | 2 |
17 | Sergio Perez | Sauber | 2 |
18 | Pastor Maldonado | Williams | 0 |
19 | Pedro de la Rosa | Sauber | 0 |
20 | Jarno Trulli | Team Lotus | 0 |
21 | Vitantonio Liuzzi | HRT F1 Team | 0 |
22 | Jerome d` Ambrosio | Virgin Racing | 0 |
23 | Heikki Kovalainen | Team Lotus | 0 |
24 | Timo Glock | Virgin Racing | 0 |
25 | Narain Karthikeyan | HRT F1 Team | 0 |
Pos. | Team | Punten |
1 | Red Bull | 295 |
2 | McLaren | 206 |
3 | Ferrari | 129 |
4 | Renault | 61 |
5 | Mercedes Grand Prix | 58 |
6 | Sauber | 27 |
7 | Scuderia Toro Rosso | 16 |
8 | Force India F1 | 12 |
9 | Williams | 4 |
10 | Team Lotus | 0 |
11 | HRT F1 Team | 0 |
12 | Virgin Racing | 0 |
Datum | Tijd | Programma |
Za 9 juli | 13.55-15.10 uur | RTL GP: Formule 1 - Groot-Brittannië - Kwalificatie |
Zo 10 juli | 13.00-13.55 uur | RTL GP: Formule 1 - Groot-Brittannië - Pre-show |
Zo 10 juli | 13.55-15.45 uur | RTL GP: Formule 1 - Groot-Brittannië - Race |
Datum | Tijd | Programma |
Za 9 juli | 13.10-15.15 uur | BBC1: Formule 1 - Groot-Brittannië - Kwalificatie |
Zo 10 juli | 13.10-16.00 uur | BBC1: Formule 1 - Groot-Brittannië - Race |
Zo 10 juli | 20.00-21.00 uur | BBC3: Formule 1 - Groot-Brittannië - Samenvatting |
Dag | Minimum | Maximum | Neerslagkans | Weerbeeld |
Vrijdag | 11 °C | 18 °C | 70 % | regen |
Zaterdag | 11 °C | 21 °C | 20 % | licht bewolkt |
Zondag | 11 °C | 21 °C | 10 % | licht bewolkt |
Idd, copse niet meer als Turn 1quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:51 schreef Trystar het volgende:
Silverstone![]()
Al zal ik wel moeten wennen aan de nieuwe pit straight
Dat wel, maar doet niet heel veel af aan de rest van het circuit, toch?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 00:51 schreef Trystar het volgende:
Silverstone![]()
Al zal ik wel moeten wennen aan de nieuwe pit straight
http://www.vipbox.tv/watch/36279/1/british-grand-prix--practice-1.htmlquote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:29 schreef hermanf het volgende:
Iemand een stream voor de training zometeen?
Hier ook niet...wel die met Chinees commentaar.quote:
Wil je die link even geven? Die link van hierboven leidt tot helemaal niks.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:02 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Hier ook niet...wel die met Chinees commentaar.
http://www.vipbox.tv/watc(...)rix--practice-1.htmlquote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:02 schreef Burnie88 het volgende:
[..]
Wil je die link even geven? Die link van hierboven leidt tot helemaal niks.
Daarom komt hij ook niet bij een topteam, leuke voor de middenmoot die koba maar meer ook niet.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:20 schreef Burnie88 het volgende:
Is misschien wel spectaculair enz., maar ik vind het niet erg slim.. Koba zou inmiddels beter moeten weten + het feit dat tracktime nu erg belangrijk is, dan moet je gewoon iets minder risico nemen.
Het lijkt me best leuk om hem eens te zien naast bijvoorbeeld Petrov of Kubicaquote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:21 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Daarom komt hij ook niet bij een topteam, leuke voor de middenmoot die koba maar meer ook niet.
Echt he.... Koba is gewoonquote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:18 schreef M.Melandri het volgende:
Typisch koba, gewoon gas blijven geven ook al kan het niet
Ik moet altijd aan Sato denken als ik hem zo zie knallenquote:
??quote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:43 schreef Burnie88 het volgende:
Kutzooi, Giedo is heftig gecrasht bij de GP2..
Kan niks vinden over crash van van der Gardequote:Bird opent weekend op Silverstone als snelste
Sam Bird heeft de snelste tijd laten noteren tijdens de vrije training op het circuit van Silverstone. De Brit reed voor eigen publiek een tijd van 1.41.763, waarmee hij leider in het kampioenschap Romain Grosjean twee tienden voorbleef.
Addax-rijder Giedo van der Garde begon het weekend met de achtste tijd en moest een seconde toegeven op de mannen vooraan. De GP2-training werd verreden onder beduidend betere omstandigheden dan de eerste oefensessie in de Formule 1. Bird was hierdoor vijf seconden sneller dan Red Bull-coureur Mark Webber in de ochtend.
De GP2-kwalificatie in Engeland begint om 15:55 uur Nederlandse tijd.
Die schreef Autosport: http://www.autosport.com/news/report.php/id/92915quote:Title contender Giedo van der Garde (Addax) had an eventful session and ended up with the eighth fastest time. He was on course to improve on that as the chequered flag came out, but he ran wide exiting Stowe and crashed heavily on the inside of the track.
Volgens Giedo (twitter) is alles oke verder, dus zal vast wel goedkomen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:34 schreef M.Melandri het volgende:
Hopelijk kan hij wel deelnemen aan de kwalificatie vanmiddag.
Wat een huilie. Beetje zielig om te geloven dat er weer samengespannend wordt met Ferrari om de concurrentie uit te schakelen.. Kom op man, je bent al zo goed als kampioen met Vettel!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:02 schreef Sharpdressedman het volgende:
http://www.formule1.nl/ni(...)mt-ferrari-goed-uit/
Bij NL-ers laten de sponsors het te vaak afweten.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:56 schreef Sinister-D- het volgende:
Silverstone![]()
Crash van KobaDat is nu wat ik laats bedoelde toen ik zei dat Koba niet in een topteam zou komen. Leuk voor naar te kijken als fan, maar als topteam moet je toch een meer solide rijder hebben. Dit is nu al de 2de keer in 3 races dat ie 'n auto om zeep helpt in de VT's. Maar het blijft gewoon geweldig wat voor een inhaalacties die allemaal kan maken
![]()
En nu we het toch over GP2 hebben: stel he, als in als, mocht Guido de titel winnen aangezien die goed op koers is in de stand met 'n 2de plaats. De meeste GP2 kampioenen stromen door, iedereen eigenlijk behalve Pantano (). Zou Guido die kans dan ook krijgen, en bij een noemenswaardig team. De meeste zijn toch niet verkeerd terecht gekomen in hun eerste jaar. Enkel Hulkenberg en Glock zijn er op achteruit gegaan sinds hun debuut.
Boekhoorn heeft geld genoeg, zie Giedo het zitje van D'Ambrosio wel overnemen. Zou een prima opstap zijn naast Glock die mij een beetje uitgeblust lijkt.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:22 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Bij NL-ers laten de sponsors het te vaak afweten.
Dat is idd geen nieuwtje. Maar ook de mentaliteit wil de meeste niet helpen, beetje te veel overgoten met arrogantie. Maar daarom zei ik ook als/mocht. Ik zie eerlijk gezegd geen noemenswaardig team wat GvdG zou willen hebben, enkel 1 of 2 van de drie nieuwere teams.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:22 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Bij NL-ers laten de sponsors het te vaak afweten.
Was vorig jaar anders niet genoeg om in plaats van D'Ambrosio te rijden.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:26 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Boekhoorn heeft geld genoeg, zie Giedo het zitje van D'Ambrosio wel overnemen. Zou een prima opstap zijn naast Glock die mij een beetje uitgeblust lijkt.
Dat leek me eerder een tactische keuze van het management, met een Gp2 titel op je cv kun je ook veel sneller doorstromen naar betere teams.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:29 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Was vorig jaar anders niet genoeg om in plaats van D'Ambrosio te rijden.
Dat heeft te maken met de hoeveelheid regenbanden die ze voor een weekend hebben. Dat is gering namelijk. 4 sets intermediates en 3 sets regenbanden voor het hele weekend.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:09 schreef Kw4Kje het volgende:
Slippy
Belachelijk dat sommige gewoon binnen blijven...
Waarom je motor verslijten met extra kilometers, als je toch niets kunt doen met de info die je verkrijgt bij zo'n sessie.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:09 schreef Kw4Kje het volgende:
Slippy
Belachelijk dat sommige gewoon binnen blijven...
Bij de droogweerbanden moeten ze altijd 1 setje van beide weer inleveren aan t eind van de vrijdag. Is dat bij regenbanden niet zo?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:14 schreef Peterselieman het volgende:
Dat heeft te maken met de hoeveelheid regenbanden die ze voor een weekend hebben. Dat is gering namelijk. 4 sets intermediates en 3 sets regenbanden voor het hele weekend.
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:22 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Murray Walker als co-commentator
ik herkende die stem meteen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:22 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Murray Walker als co-commentator
Net wakker, streampje aan, hoor ik Murray.. Dan denk je ook dat je nog steeds aan t slaapkijken bentquote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:33 schreef WEST het volgende:
k herkende die stem meteen.
Murray Walker blijft de enige echte F1 commentator
iddquote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:24 schreef Droopie het volgende:
Volgens mij is er een BBC Pitwalk aan de gang.
Gezien de situatie zeker heel netjes van 'm. Maar McLaren accepteert het ook, toch? Die hebben hier ook best wel last van.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
Horner wil dit weekend dus wel een handicap accepteren als het maar wordt opgelost. Dat lijkt mij heel redelijk van hem, en vooral belangrijk voor de sport. Hij staat ver bovenaan met zijn team, dan moet hij maar even de meest wijze zijn, noblesse oblige.
Die hebben geen gaskleppen en mogen daardoor meer de diffuser aanblazen geloof ik. Zoiets. Omdat de motoren anders in elkaar zitten kan de FIA niet dezelfde norm stellen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Gezien de situatie zeker heel netjes van 'm. Maar McLaren accepteert het ook, toch? Die hebben hier ook best wel last van.
In before tractorgrapquote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:06 schreef Googolplexian het volgende:
Alonso eraf! ... Geen schade zo te zien.
Nee, dat gaat mij niet lukken. Ik heb de klok slechts horen luiden.quote:Maareh... ik heb iets gemist?! Regels net voor kwali veranderd?
What happened? Oftewel: kan iemand me bijpraten over wat er is veranderd?
Lijkt er nu wel op.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:11 schreef koffiezwartsterk het volgende:
KOV 16, ben benieuwd of hij Q2 haalt!
Zou kunnen, maar ik denk dat ze de zachte banden gebruiken. RBR, McL, Fer etc niet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:12 schreef Temlin het volgende:
Williams veel voordeel van de nieuwe regels?
Die Ferrari hobbelde zo mooi, leuk net of tie rustig z'n land aan het ploegen wasquote:
Lijkt wel weather on demandquote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:15 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Mag van mij nu wel gewoon droog worden/blijven. Ben benieuwd hoe de verhoudingen nu liggen.
Daar kan vast een mooi gifje van gemaakt wordenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:17 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Die Ferrari hobbelde zo mooi, leuk net of tie rustig z'n land aan het ploegen was
In de tv-beelden zit wat vertraging tov livetiming, als je dat bedoelt.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:38 schreef SoldMayor het volgende:
Volgens mij klopt er soms helemaal niks van de tijd waarneming en waar de auto dan rijdt...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
kut mclaren, dat ze HAM op gebruikte banden op pad sturen in de 1e run.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:57 schreef Temlin het volgende:
Regen dat is het wel beslist. Kut red bull
Dit. En McLaren.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:00 schreef Fir3fly het volgende:
Best knap van Webber. Alonso zit er lekker dicht bij, kan nog spannend worden morgen.
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:48 schreef M.Melandri het volgende:
Gewoon RBR, overigens een van de weinige tracks waar ik Webber nog wel een kansje geef tov Vettel.
wat heb je tegen RBR?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:00 schreef Temlin het volgende:
HamiltonMazzel pikken weer bij Red Bull. Smeerlappen.
Volgens mij valt het wel mee, dit circuit past hun auto duidelijk niet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:01 schreef Googolplexian het volgende:
Ipv Red Bull indammen hebben ze McLaren uit de competitie gehaald
ok, dan ook niet meer lopen zeiken morgen over RBRquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:02 schreef Temlin het volgende:
Morgen wordt het dus 1 en 2 Red bull ideaal, hoef ik niet te kijken.
Dat had Hamilton al voor ze gedaan.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:01 schreef Googolplexian het volgende:
Ipv Red Bull indammen hebben ze McLaren uit de competitie gehaald
Silverstone lijkt wel wat op Catalunya, ze zijn duidelijk achteruit gegaan bij McL.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij valt het wel mee, dit circuit past hun auto duidelijk niet.
Ik vind het meer lijken op Turkije eigenlijk. Veel snelle bochten. En in Turkije was McLaren ook ver van de pace van Red Bull en Ferrari.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:03 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Silverstone lijkt wel wat op Catalunya, ze zijn duidelijk achteruit gegaan bij McL.
Dat zit wel goed denk ik, Alonso en Massa waren in Q1 (en 2) ook erg snel op de harde banden.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:06 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Ik hoop dat ferrari de harde band nu beter kan gebruiken dan in Spanje. Alonso kon in de eerste stints goed meekomen, maar in in de laatste stints op een ronde gezet...
ik hoop het, anders wordt het een saaie zondag.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zit wel goed denk ik, Alonso en Massa waren in Q1 (en 2) ook erg snel op de harde banden.
Maar geen 1,5 sec, uitslag van vandaag lijkt weer een beetje op de wintertesten.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik vind het meer lijken op Turkije eigenlijk. Veel snelle bochten. En in Turkije was McLaren ook ver van de pace van Red Bull en Ferrari.
Overigens heeft Di Resta ook een Mercedes motor.
Ik denk dat McLaren misschien wel ontzettend profiteerde van de EBD.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:03 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Silverstone lijkt wel wat op Catalunya, ze zijn duidelijk achteruit gegaan bij McL.
Denk ik ook, auto wijkt ook enorm af van de rest met die enorm lange wielbasis, lijkt wel een limoquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:09 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik denk dat McLaren misschien wel ontzettend profiteerde van de EBD.
Mja de tijden zelf vind ik niet zo representatief, er zit ook een enorm gat tussen nummer 3 en 4. Ze zullen in de race er wel een stuk dichter bij zitten.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:09 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Maar geen 1,5 sec, uitslag van vandaag lijkt weer een beetje op de wintertesten.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | Qualifying results - 2011 British Formula 1 Grand Prix Pos. Driver Team Time Laps 1. Mark Webber Red Bull 01:30.399 19 2. Sebastian Vettel Red Bull 01:30.431 19 3. Fernando Alonso Ferrari 01:30.516 20 4. Felipe Massa Ferrari 01:31.124 16 5. Jenson Button McLaren 01:31.898 21 6. Paul di Resta Force India F1 01:31.929 14 7. Pastor Maldonado Williams 01:31.933 16 8. Kamui Kobayashi Sauber 01:32.128 16 9. Nico Rosberg Mercedes Grand Prix 01:32.209 18 10. Lewis Hamilton McLaren 01:32.376 20 11. Adrian Sutil Force India F1 01:32.617 14 12. Sergio Perez Sauber 01:32.624 14 13. Michael Schumacher Mercedes Grand Prix 01:32.656 15 14. Vitaly Petrov Renault 01:32.734 14 15. Rubens Barrichello Williams 01:33.119 14 16. Nick Heidfeld Renault 01:33.805 15 17. Heikki Kovalainen Lotus F1 01:34.821 9 18. Jaime Alguersuari Scuderia Toro Rosso 01:35.245 7 19. Sebastien Buemi Scuderia Toro Rosso 01:35.749 7 20. Timo Glock Virgin Racing 01:36.203 7 21. Jarno Trulli Lotus F1 01:36.456 4 22. Jerome d` Ambrosio Virgin Racing 01:37.154 6 23. Vitantonio Liuzzi HRT F1 Team 01:37.484 7 24. Daniel Ricciardo HRT F1 Team 01:38.059 6 |
Nu op de BBC te zien of zo? Op bij de F1 uitzending? Die ga ik dan straks even regelenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:16 schreef Googolplexian het volgende:
Top Gear F1 combo (fapfap)
meteen effe de recorder programmeren
Morgen bij de F1 race preview en 's avonds bij Top Gear : Vettel.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:18 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Nu op de BBC te zien of zo? Op bij de F1 uitzending? Die ga ik dan straks even regelen
Je praat poepquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat had Hamilton al voor ze gedaan.
>>> en deze van iets later vanmorgen:quote:Red Bull Racing is seeking clarification from the FIA about the state of the off-throttle blown diffuser regulations, after a ruling on Saturday morning prevented Renault-powered teams from being allowed to run a concession handed to them earlier in the weekend.
After an intense 24 hours of controversy over the issue, with McLaren and Red Bull Racing clashing over allowances that have been handed to their respective engine partners ahead of the British Grand Prix, the matter reached a head on Saturday morning.
>> lees meer
quote:An extraordinary meeting of Formula 1's Technical Working Group is taking place at Silverstone in an effort to resolve the exhaust rules controversy that has swamped the British Grand Prix weekend.
After yesterday's public dispute between Red Bull team boss Christian Horner and McLaren's Martin Whitmarsh over the concessions their respective engine suppliers Renault and Mercedes were awarded for reliability reasons in the clampdown over off-throttle exhaust blowing, the FIA announced this morning that the Renault-powered teams would not get their 50 per cent throttle allowance after all.
This prompted Horner and Red Bull technical chief Adrian Newey to make an urgent visit to FIA race director Charlie Whiting, who then called the TWG meeting.
"In order to discuss the subject of engine mapping there will be an extraordinary meeting of the TWG at 11.30 today in the meeting room adjacent to the F1 stewards office," said a note to teams issued by Whiting.
"It is important that each team sends a senior technical representative and we suggest that each team principal should also attend."
In a note issued to teams earlier today, Whiting said that the information that led to the Renault allowance had been received too late.
"Following further discussions with teams and engine manufacturers we are now in a position to offer the following view which we will enforce with immediate effect," said the bulletin.
"In line with the requirements to provide acceptable SECU configurations to the FIA before the start of the British GP, i.e. before the start of the event at 10.00 on Thursday, we consider any information provided after that time to be inadmissible for this event.
"Therefore, for the reminder of this event the requirements of TD/022-11 and TD025-11 stand as written and, as an exception (of which every engine manufacturer was aware before the start oft his event) fired overrun in FC04 will be permitted."
AUTOSPORT understands that Whiting has discussed the controversy with Bernie Ecclestone.
Ik denk dat het meer een geval is van minder benadeeld. Als je even terugkijkt naar gisteren was Ferrari duidelijk het slechtst af van iedereen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Kan me toch niet ad indruk onttrekken dat, zoals Newey al zei, er dingen worden besloten die in het voordeel van Ferrari zijn.
Vandaar de historische beslissing vlak voor quali om de regels te veranderen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:41 schreef Fir3fly het volgende:
Ik denk dat het meer een geval is van minder benadeeld. Als je even terugkijkt naar gisteren was Ferrari duidelijk het slechtst af van iedereen.
[Fellali-modus]Maar je weet toch, het is FIArrari?! [/Fellali-modusquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Kan me toch niet ad indruk onttrekken dat, zoals Newey al zei, er dingen worden besloten die in het voordeel van Ferrari zijn.
Tja, het is nu even wat lastig inschatten, I agree. Maar de RBR leek dit jaar op dezelfde circuits juist veel beter te zijn dan andere teams als ze vorig jaar waren. Op basis daarvan gokte ik wel op een flinke RBR vernedering in kwalificatie in Silverstone.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer een geval is van minder benadeeld. Als je even terugkijkt naar gisteren was Ferrari duidelijk het slechtst af van iedereen.
Wellicht, ik weet het niet. Maar op zich had ik Ferrari wel redelijk hoog ingeschat op dit circuit.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Vandaar de historische beslissing vlak voor quali om de regels te veranderen?
Hij zegt zoals gewoonlijk vrij weinigquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:45 schreef Googolplexian het volgende:
Jullie mening over het interview met Stefano?
Kerel sprong iets teveel id verdediging. Dat gaf me dus juist het idee om te melden dat ik het gevoel krijg dat Ferrari wordt bevoordeeld.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:45 schreef Googolplexian het volgende:
Jullie mening over het interview met Stefano?
Eens.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij zegt zoals gewoonlijk vrij weinig.
Dat van dat agressieve verdedigen zag ik dus ook. Ik weet niet hoe ik het moet interpreteren maar het is wel weer de FIA - Ferrari koppeling ... weer ... again ...quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Kerel sprong iets teveel id verdediging. Dat gaf me dus juist het idee om te melden dat ik het gevoel krijg dat Ferrari wordt bevoordeeld.
Oh come on. Krijgen mensen daar nou nooit genoeg van?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat van dat agressieve verdedigen zag ik dus ook. Ik weet niet hoe ik het moet interpreteren maar het is wel weer de FIA - Ferrari koppeling ... weer ... again ...
Je beseft wel wat er vandaag gebeurd is?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh come on. Krijgen mensen daar nou nooit genoeg van?
Er is, ondanks al die wijzigingen, vrij weinig veranderd.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:51 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Je beseft wel wat er vandaag gebeurd is?
Volgens mij heeft Ferrari wel een punt dat het aanblazen van de diffuser met de motor sowieso niet is toegestaan en eigenlijk nooit toegestaan had mogen worden.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat van dat agressieve verdedigen zag ik dus ook. Ik weet niet hoe ik het moet interpreteren maar het is wel weer de FIA - Ferrari koppeling ... weer ... again ...
Punt is dat vlak voor een kwalificatie verschillende keren regels veranderd zijn (de laatste verandering zelfs momenten voor de kwalificatie). Dat is nog nooit gebeurd en volgens mij nog nooit in een andere sport ook.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er is, ondanks al die wijzigingen, vrij weinig veranderd.
Juist daarom is de regel-verandering vlak voor een kwali zo vreemd. Nu gaat de FIA alles weer terug draaien na Silverstone (regels zoals vlak na Valencia).quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Ferrari wel een punt dat het aanblazen van de diffuser met de motor sowieso niet is toegestaan en eigenlijk nooit toegestaan had mogen worden.
Ja, dat is ook wat het voor mij wat verwarrend maakt. Wordt Ferrari bevoordeeld of minder benadeeld? Maar goed, ik heb me er ook niet heel goed in ingelezen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Ferrari wel een punt dat het aanblazen van de diffuser met de motor sowieso niet is toegestaan en eigenlijk nooit toegestaan had mogen worden.
Tja daar heb ik m'n mening al over gegeven. Het blijft een belachelijke situatie.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:54 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Punt is dat vlak voor een kwalificatie verschillende keren regels veranderd zijn (de laatste verandering zelfs momenten voor de kwalificatie). Dat is nog nooit gebeurd en volgens mij nog nooit in een andere sport ook.
Dat kan Ferrari wel vinden maar de Red Bulls zijn door de keuring en de herkeuring gekomen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Ferrari wel een punt dat het aanblazen van de diffuser met de motor sowieso niet is toegestaan en eigenlijk nooit toegestaan had mogen worden.
Een paar jaar geleden wilde Michelin de loop van een circuit zelfs aanpassen omdat die in het nadeel van hun banden was.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:54 schreef Googolplexian het volgende:
Punt is dat vlak voor een kwalificatie verschillende keren regels veranderd zijn (de laatste verandering zelfs momenten voor de kwalificatie). Dat is nog nooit gebeurd en volgens mij nog nooit in een andere sport ook.
In principe is het een intepretatiekwestie, mag je de motor gebruiken puur voor aerodynamisch voordeel of niet. Dan kun je die interpretatiekwestie oplossen met een ja of een nee, maar als het antwoord nee is zouden een heleboel auto's gediskwalificeerd moeten zijn, eigenlijk. Je kunt ook zeggen ja, maar dan zijn de teams benadeeld die de regels niet overtreden of in ieder geval opgerekt hebben. Een ander aspect is dat je niet zomaar de karakteristiek van de aerodynamica kunt veranderen zonder dat de veiligheid in het geding is, terwijl ook de betrouwbaarheid nog in het geding schijnt te zijn.quote:Juist daarom is de regel-verandering vlak voor een kwali zo vreemd. Nu gaat de FIA alles weer terug draaien na Silverstone (regels zoals vlak na Valencia).
De FIA is ook niet de hoogste instantie, en Ferrari zou in beroep kunnen. Maar dan heb je dus een soort rechtszaak, en bij rechtszaken is het ook vaak beter om vooraf te schikken en dus een beetje te geven en te nemen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat kan Ferrari wel vinden maar de Red Bulls zijn door de keuring en de herkeuring gekomen.
Het komt dus neer op het verschil tussen hoe Ferrari, Red Bull en de FIA de regels interpreteren.
Grappig genoeg lijkt de FIA halverwege het seizoen van mening te veranderen, ondanks de herkeurde Red Bulls.
Het is alsof ik mezelf F1 2010 zie spelen. Wat een gebeuk somsquote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
GP2 is erg leuk, ze wisselen net naar slicks.
Dat gaat 'em niet meer worden ben ik bang. En hopen dat Ericsson Grosjean achter zich kan houden.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:38 schreef M.Melandri het volgende:
Ja, pole voor p8. Hoop dat Vietoris deze race nog wint.
Zal toch wel snoeihard gaan regenen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik denk niet dat veel races nou gewonnen zijn door strategie en, if so, dan is McLaren niet alleen de enige met een slechte strategist imho. Waarom viel Ferrari zo ver terug in Barcelona: banden. En dus slechte strategie.
Benzine technisch is er amper wat te winnen, dus het zijn m.i. eerder setup problemen dan race strategie problemen.
Zo lang het morgen maar niet Valencia revisited wordt.
Het lijkt gunstig weer te zijn morgen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zal toch wel snoeihard gaan regenen?
Geen idee, was 2 weken geleden ook al in Valencia.quote:Op zondag 10 juli 2011 10:50 schreef Maver24 het volgende:
Vet, sinds wanneer zend RTL7 dit live uit, ik wist dat echt niet,
Nee, alleen sprintrace op zondag, wel jammer ik vind de races hoofdrace op zaterdag meestal veel boeiender. Blijft overigens ook met een GP2 lastig inhalen op Silverstone.quote:Op zondag 10 juli 2011 10:51 schreef Droopie het volgende:
[..]
Geen idee, was 2 weken geleden ook al in Valencia.
Of ze het ook op zaterdag doen weet ik niet
Dan moet hij ook nog demarreren om Webber te verslaan.quote:Op zondag 10 juli 2011 10:57 schreef Temlin het volgende:
Alonso moet bij de start Vettel proberen te pakken, dan heeft hij kans op etappe winst.
Ik had ook wel gedacht dat Karovsky Ovtobpik zou winnen met Oplaadbaar Heuvelop IJshockey.quote:Op zondag 10 juli 2011 10:59 schreef M.Melandri het volgende:
Giedo laat zich hier wel makkelijk pakken door Grosjean
Viel me gister erg mee dat Fernando er maar 11 honderste achter zat!quote:Op zondag 10 juli 2011 10:58 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dan moet hij ook nog demarreren om Webber te verslaan.
Ik heb Vettel nog niet genoeg succesvol zien verdedigen om te kunnen zeggen dat Alonso daar moeite mee gaat hebben. Ik denk dat Alonso - indien ook maar een beetje sneller - er binnen twee ronden voorbij is.quote:Op zondag 10 juli 2011 12:15 schreef Temlin het volgende:
Webbers is vaak erg makkelijk te passeren, daar heeft Alonso geen moeite mee. Met Vettel wel.
Licht bewolkt en 20 graden. Geen regen iig.quote:Op zondag 10 juli 2011 12:36 schreef Schunckelstar het volgende:
wat zijn eigenlijk de weersverwachtingen voor de race?
Oftewel: dit gaat nog heel lang durenquote:Teams en FIA bereiken geen akkoord over verbod blown diffuser
De hele rel rondom de off-throttle blown diffusers is nog altijd niet voorbij. Vanochtend hadden de twaalf Formule 1-teams een bespreking bij de FIA en daarin zou worden voorgesteld om het hele verbod op het gebruik van de geblazen diffusers uit te stellen tot volgend jaar. Er is echter geen akkoord bereikt.
Zo meer.
Gepubliceerd op 10 juli 2011 12:33
Jynxed it...quote:Op zondag 10 juli 2011 12:38 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Licht bewolkt en 20 graden. Geen regen iig.
twitter:OfficialLRGP twitterde op zondag 10-07-2011 om 12:51:50And from those clouds, drops of rain are falling lightly at the moment reageer retweet
ik lees juist dat er wel een kans is op regenquote:Op zondag 10 juli 2011 12:38 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Licht bewolkt en 20 graden. Geen regen iig.
Wel, kans op regen en buien is groot.quote:Op zondag 10 juli 2011 12:38 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Licht bewolkt en 20 graden. Geen regen iig.
quote:f1fanatic_co_uk F1 Fanatic
Light rain falling at Silverstone, more showers in the vicinity.
Ja, erg jammer, ik zie ook veel liever voor de zoveelste keer een Red Bull met 2 vingers in de neus winnen, dan dat ik een spectaculaire regenrace zie waarin van alles kan gebeuren.quote:
quote:Op zondag 10 juli 2011 13:14 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ja, erg jammer, ik zie ook veel liever voor de zoveelste keer een Red Bull met 2 vingers in de neus winnen, dan dat ik een spectaculaire regenrace zie waarin van alles kan gebeuren.
Zou wel leuk zijn als Vettel zijn hersens raakt ermee.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:14 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ja, erg jammer, ik zie ook veel liever voor de zoveelste keer een Red Bull met 2 vingers in de neus winnen, dan dat ik een spectaculaire regenrace zie waarin van alles kan gebeuren.
Ah, aan de bijtende bitterheid te zien is men McLaren fan?quote:Op zondag 10 juli 2011 13:14 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ja, erg jammer, ik zie ook veel liever voor de zoveelste keer een Red Bull met 2 vingers in de neus winnen, dan dat ik een spectaculaire regenrace zie waarin van alles kan gebeuren.
nou nou, wat een haatquote:Op zondag 10 juli 2011 13:16 schreef TheNetwork het volgende:
[..]
Zou wel leuk zijn als Vettel zijn hersens raakt ermee.
Vorig seizoen had ik nog niks tegen hem, maar het is wel genoeg met bijna 100 punten voorsprong, gaat ie zo door zijn we voor Korea al klaar man.quote:
BBC.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:26 schreef Eenskijken het volgende:
kijkt iedereen naar de bbc of naar rtl 7?
BBC offcoursequote:Op zondag 10 juli 2011 13:26 schreef Eenskijken het volgende:
kijkt iedereen naar de bbc of naar rtl 7?
quote:Op zondag 10 juli 2011 13:26 schreef Stiggie het volgende:
bbc is al begonnen dus nu bbc.... straks grotendeels ook en af en toe zappen
BBC want gratis ijsjesquote:Op zondag 10 juli 2011 13:26 schreef Eenskijken het volgende:
kijkt iedereen naar de bbc of naar rtl 7?
BBC. Gratis ijs ftwquote:
Vorig seizoen begon 'ie ook arrogant te worden. Hij en Alonso zijn de twee coureurs die ik echt helemaal niet mag.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:23 schreef TheNetwork het volgende:
[..]
Vorig seizoen had ik nog niks tegen hem, maar het is wel genoeg met bijna 100 punten voorsprong, gaat ie zo door zijn we voor Korea al klaar man.
"............"quote:Op zondag 10 juli 2011 13:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Do you have a girlfriend? Is she wearing a helmet as well?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |