Ik denk dat het meer een geval is van minder benadeeld. Als je even terugkijkt naar gisteren was Ferrari duidelijk het slechtst af van iedereen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Kan me toch niet ad indruk onttrekken dat, zoals Newey al zei, er dingen worden besloten die in het voordeel van Ferrari zijn.
Vandaar de historische beslissing vlak voor quali om de regels te veranderen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:41 schreef Fir3fly het volgende:
Ik denk dat het meer een geval is van minder benadeeld. Als je even terugkijkt naar gisteren was Ferrari duidelijk het slechtst af van iedereen.
[Fellali-modus]Maar je weet toch, het is FIArrari?! [/Fellali-modusquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Kan me toch niet ad indruk onttrekken dat, zoals Newey al zei, er dingen worden besloten die in het voordeel van Ferrari zijn.
Tja, het is nu even wat lastig inschatten, I agree. Maar de RBR leek dit jaar op dezelfde circuits juist veel beter te zijn dan andere teams als ze vorig jaar waren. Op basis daarvan gokte ik wel op een flinke RBR vernedering in kwalificatie in Silverstone.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer een geval is van minder benadeeld. Als je even terugkijkt naar gisteren was Ferrari duidelijk het slechtst af van iedereen.
Wellicht, ik weet het niet. Maar op zich had ik Ferrari wel redelijk hoog ingeschat op dit circuit.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Vandaar de historische beslissing vlak voor quali om de regels te veranderen?
Hij zegt zoals gewoonlijk vrij weinigquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:45 schreef Googolplexian het volgende:
Jullie mening over het interview met Stefano?
Kerel sprong iets teveel id verdediging. Dat gaf me dus juist het idee om te melden dat ik het gevoel krijg dat Ferrari wordt bevoordeeld.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:45 schreef Googolplexian het volgende:
Jullie mening over het interview met Stefano?
Eens.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij zegt zoals gewoonlijk vrij weinig.
Dat van dat agressieve verdedigen zag ik dus ook. Ik weet niet hoe ik het moet interpreteren maar het is wel weer de FIA - Ferrari koppeling ... weer ... again ...quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Kerel sprong iets teveel id verdediging. Dat gaf me dus juist het idee om te melden dat ik het gevoel krijg dat Ferrari wordt bevoordeeld.
Oh come on. Krijgen mensen daar nou nooit genoeg van?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat van dat agressieve verdedigen zag ik dus ook. Ik weet niet hoe ik het moet interpreteren maar het is wel weer de FIA - Ferrari koppeling ... weer ... again ...
Je beseft wel wat er vandaag gebeurd is?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh come on. Krijgen mensen daar nou nooit genoeg van?
Er is, ondanks al die wijzigingen, vrij weinig veranderd.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:51 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Je beseft wel wat er vandaag gebeurd is?
Volgens mij heeft Ferrari wel een punt dat het aanblazen van de diffuser met de motor sowieso niet is toegestaan en eigenlijk nooit toegestaan had mogen worden.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat van dat agressieve verdedigen zag ik dus ook. Ik weet niet hoe ik het moet interpreteren maar het is wel weer de FIA - Ferrari koppeling ... weer ... again ...
Punt is dat vlak voor een kwalificatie verschillende keren regels veranderd zijn (de laatste verandering zelfs momenten voor de kwalificatie). Dat is nog nooit gebeurd en volgens mij nog nooit in een andere sport ook.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er is, ondanks al die wijzigingen, vrij weinig veranderd.
Juist daarom is de regel-verandering vlak voor een kwali zo vreemd. Nu gaat de FIA alles weer terug draaien na Silverstone (regels zoals vlak na Valencia).quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Ferrari wel een punt dat het aanblazen van de diffuser met de motor sowieso niet is toegestaan en eigenlijk nooit toegestaan had mogen worden.
Ja, dat is ook wat het voor mij wat verwarrend maakt. Wordt Ferrari bevoordeeld of minder benadeeld? Maar goed, ik heb me er ook niet heel goed in ingelezen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Ferrari wel een punt dat het aanblazen van de diffuser met de motor sowieso niet is toegestaan en eigenlijk nooit toegestaan had mogen worden.
Tja daar heb ik m'n mening al over gegeven. Het blijft een belachelijke situatie.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:54 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Punt is dat vlak voor een kwalificatie verschillende keren regels veranderd zijn (de laatste verandering zelfs momenten voor de kwalificatie). Dat is nog nooit gebeurd en volgens mij nog nooit in een andere sport ook.
Dat kan Ferrari wel vinden maar de Red Bulls zijn door de keuring en de herkeuring gekomen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Ferrari wel een punt dat het aanblazen van de diffuser met de motor sowieso niet is toegestaan en eigenlijk nooit toegestaan had mogen worden.
Een paar jaar geleden wilde Michelin de loop van een circuit zelfs aanpassen omdat die in het nadeel van hun banden was.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:54 schreef Googolplexian het volgende:
Punt is dat vlak voor een kwalificatie verschillende keren regels veranderd zijn (de laatste verandering zelfs momenten voor de kwalificatie). Dat is nog nooit gebeurd en volgens mij nog nooit in een andere sport ook.
In principe is het een intepretatiekwestie, mag je de motor gebruiken puur voor aerodynamisch voordeel of niet. Dan kun je die interpretatiekwestie oplossen met een ja of een nee, maar als het antwoord nee is zouden een heleboel auto's gediskwalificeerd moeten zijn, eigenlijk. Je kunt ook zeggen ja, maar dan zijn de teams benadeeld die de regels niet overtreden of in ieder geval opgerekt hebben. Een ander aspect is dat je niet zomaar de karakteristiek van de aerodynamica kunt veranderen zonder dat de veiligheid in het geding is, terwijl ook de betrouwbaarheid nog in het geding schijnt te zijn.quote:Juist daarom is de regel-verandering vlak voor een kwali zo vreemd. Nu gaat de FIA alles weer terug draaien na Silverstone (regels zoals vlak na Valencia).
De FIA is ook niet de hoogste instantie, en Ferrari zou in beroep kunnen. Maar dan heb je dus een soort rechtszaak, en bij rechtszaken is het ook vaak beter om vooraf te schikken en dus een beetje te geven en te nemen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat kan Ferrari wel vinden maar de Red Bulls zijn door de keuring en de herkeuring gekomen.
Het komt dus neer op het verschil tussen hoe Ferrari, Red Bull en de FIA de regels interpreteren.
Grappig genoeg lijkt de FIA halverwege het seizoen van mening te veranderen, ondanks de herkeurde Red Bulls.
Het is alsof ik mezelf F1 2010 zie spelen. Wat een gebeuk somsquote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
GP2 is erg leuk, ze wisselen net naar slicks.
Dat gaat 'em niet meer worden ben ik bang. En hopen dat Ericsson Grosjean achter zich kan houden.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:38 schreef M.Melandri het volgende:
Ja, pole voor p8. Hoop dat Vietoris deze race nog wint.
Zal toch wel snoeihard gaan regenen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik denk niet dat veel races nou gewonnen zijn door strategie en, if so, dan is McLaren niet alleen de enige met een slechte strategist imho. Waarom viel Ferrari zo ver terug in Barcelona: banden. En dus slechte strategie.
Benzine technisch is er amper wat te winnen, dus het zijn m.i. eerder setup problemen dan race strategie problemen.
Zo lang het morgen maar niet Valencia revisited wordt.
Het lijkt gunstig weer te zijn morgen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zal toch wel snoeihard gaan regenen?
Geen idee, was 2 weken geleden ook al in Valencia.quote:Op zondag 10 juli 2011 10:50 schreef Maver24 het volgende:
Vet, sinds wanneer zend RTL7 dit live uit, ik wist dat echt niet,
Nee, alleen sprintrace op zondag, wel jammer ik vind de races hoofdrace op zaterdag meestal veel boeiender. Blijft overigens ook met een GP2 lastig inhalen op Silverstone.quote:Op zondag 10 juli 2011 10:51 schreef Droopie het volgende:
[..]
Geen idee, was 2 weken geleden ook al in Valencia.
Of ze het ook op zaterdag doen weet ik niet
Dan moet hij ook nog demarreren om Webber te verslaan.quote:Op zondag 10 juli 2011 10:57 schreef Temlin het volgende:
Alonso moet bij de start Vettel proberen te pakken, dan heeft hij kans op etappe winst.
Ik had ook wel gedacht dat Karovsky Ovtobpik zou winnen met Oplaadbaar Heuvelop IJshockey.quote:Op zondag 10 juli 2011 10:59 schreef M.Melandri het volgende:
Giedo laat zich hier wel makkelijk pakken door Grosjean
Viel me gister erg mee dat Fernando er maar 11 honderste achter zat!quote:Op zondag 10 juli 2011 10:58 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dan moet hij ook nog demarreren om Webber te verslaan.
Ik heb Vettel nog niet genoeg succesvol zien verdedigen om te kunnen zeggen dat Alonso daar moeite mee gaat hebben. Ik denk dat Alonso - indien ook maar een beetje sneller - er binnen twee ronden voorbij is.quote:Op zondag 10 juli 2011 12:15 schreef Temlin het volgende:
Webbers is vaak erg makkelijk te passeren, daar heeft Alonso geen moeite mee. Met Vettel wel.
Licht bewolkt en 20 graden. Geen regen iig.quote:Op zondag 10 juli 2011 12:36 schreef Schunckelstar het volgende:
wat zijn eigenlijk de weersverwachtingen voor de race?
Oftewel: dit gaat nog heel lang durenquote:Teams en FIA bereiken geen akkoord over verbod blown diffuser
De hele rel rondom de off-throttle blown diffusers is nog altijd niet voorbij. Vanochtend hadden de twaalf Formule 1-teams een bespreking bij de FIA en daarin zou worden voorgesteld om het hele verbod op het gebruik van de geblazen diffusers uit te stellen tot volgend jaar. Er is echter geen akkoord bereikt.
Zo meer.
Gepubliceerd op 10 juli 2011 12:33
Jynxed it...quote:Op zondag 10 juli 2011 12:38 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Licht bewolkt en 20 graden. Geen regen iig.
twitter:OfficialLRGP twitterde op zondag 10-07-2011 om 12:51:50And from those clouds, drops of rain are falling lightly at the moment reageer retweet
ik lees juist dat er wel een kans is op regenquote:Op zondag 10 juli 2011 12:38 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Licht bewolkt en 20 graden. Geen regen iig.
Wel, kans op regen en buien is groot.quote:Op zondag 10 juli 2011 12:38 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Licht bewolkt en 20 graden. Geen regen iig.
quote:f1fanatic_co_uk F1 Fanatic
Light rain falling at Silverstone, more showers in the vicinity.
Ja, erg jammer, ik zie ook veel liever voor de zoveelste keer een Red Bull met 2 vingers in de neus winnen, dan dat ik een spectaculaire regenrace zie waarin van alles kan gebeuren.quote:
quote:Op zondag 10 juli 2011 13:14 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ja, erg jammer, ik zie ook veel liever voor de zoveelste keer een Red Bull met 2 vingers in de neus winnen, dan dat ik een spectaculaire regenrace zie waarin van alles kan gebeuren.
Zou wel leuk zijn als Vettel zijn hersens raakt ermee.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:14 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ja, erg jammer, ik zie ook veel liever voor de zoveelste keer een Red Bull met 2 vingers in de neus winnen, dan dat ik een spectaculaire regenrace zie waarin van alles kan gebeuren.
Ah, aan de bijtende bitterheid te zien is men McLaren fan?quote:Op zondag 10 juli 2011 13:14 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ja, erg jammer, ik zie ook veel liever voor de zoveelste keer een Red Bull met 2 vingers in de neus winnen, dan dat ik een spectaculaire regenrace zie waarin van alles kan gebeuren.
nou nou, wat een haatquote:Op zondag 10 juli 2011 13:16 schreef TheNetwork het volgende:
[..]
Zou wel leuk zijn als Vettel zijn hersens raakt ermee.
Vorig seizoen had ik nog niks tegen hem, maar het is wel genoeg met bijna 100 punten voorsprong, gaat ie zo door zijn we voor Korea al klaar man.quote:
BBC.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:26 schreef Eenskijken het volgende:
kijkt iedereen naar de bbc of naar rtl 7?
BBC offcoursequote:Op zondag 10 juli 2011 13:26 schreef Eenskijken het volgende:
kijkt iedereen naar de bbc of naar rtl 7?
quote:Op zondag 10 juli 2011 13:26 schreef Stiggie het volgende:
bbc is al begonnen dus nu bbc.... straks grotendeels ook en af en toe zappen
BBC want gratis ijsjesquote:Op zondag 10 juli 2011 13:26 schreef Eenskijken het volgende:
kijkt iedereen naar de bbc of naar rtl 7?
BBC. Gratis ijs ftwquote:
Vorig seizoen begon 'ie ook arrogant te worden. Hij en Alonso zijn de twee coureurs die ik echt helemaal niet mag.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:23 schreef TheNetwork het volgende:
[..]
Vorig seizoen had ik nog niks tegen hem, maar het is wel genoeg met bijna 100 punten voorsprong, gaat ie zo door zijn we voor Korea al klaar man.
"............"quote:Op zondag 10 juli 2011 13:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Do you have a girlfriend? Is she wearing a helmet as well?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |