Zou kunnen, maar ik denk dat ze de zachte banden gebruiken. RBR, McL, Fer etc niet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:12 schreef Temlin het volgende:
Williams veel voordeel van de nieuwe regels?
Die Ferrari hobbelde zo mooi, leuk net of tie rustig z'n land aan het ploegen wasquote:
Lijkt wel weather on demandquote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:15 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Mag van mij nu wel gewoon droog worden/blijven. Ben benieuwd hoe de verhoudingen nu liggen.
Daar kan vast een mooi gifje van gemaakt wordenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:17 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Die Ferrari hobbelde zo mooi, leuk net of tie rustig z'n land aan het ploegen was
In de tv-beelden zit wat vertraging tov livetiming, als je dat bedoelt.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:38 schreef SoldMayor het volgende:
Volgens mij klopt er soms helemaal niks van de tijd waarneming en waar de auto dan rijdt...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
kut mclaren, dat ze HAM op gebruikte banden op pad sturen in de 1e run.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:57 schreef Temlin het volgende:
Regen dat is het wel beslist. Kut red bull
Dit. En McLaren.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:00 schreef Fir3fly het volgende:
Best knap van Webber. Alonso zit er lekker dicht bij, kan nog spannend worden morgen.
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:48 schreef M.Melandri het volgende:
Gewoon RBR, overigens een van de weinige tracks waar ik Webber nog wel een kansje geef tov Vettel.
wat heb je tegen RBR?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:00 schreef Temlin het volgende:
HamiltonMazzel pikken weer bij Red Bull. Smeerlappen.
Volgens mij valt het wel mee, dit circuit past hun auto duidelijk niet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:01 schreef Googolplexian het volgende:
Ipv Red Bull indammen hebben ze McLaren uit de competitie gehaald
ok, dan ook niet meer lopen zeiken morgen over RBRquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:02 schreef Temlin het volgende:
Morgen wordt het dus 1 en 2 Red bull ideaal, hoef ik niet te kijken.
Dat had Hamilton al voor ze gedaan.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:01 schreef Googolplexian het volgende:
Ipv Red Bull indammen hebben ze McLaren uit de competitie gehaald
Silverstone lijkt wel wat op Catalunya, ze zijn duidelijk achteruit gegaan bij McL.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij valt het wel mee, dit circuit past hun auto duidelijk niet.
Ik vind het meer lijken op Turkije eigenlijk. Veel snelle bochten. En in Turkije was McLaren ook ver van de pace van Red Bull en Ferrari.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:03 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Silverstone lijkt wel wat op Catalunya, ze zijn duidelijk achteruit gegaan bij McL.
Dat zit wel goed denk ik, Alonso en Massa waren in Q1 (en 2) ook erg snel op de harde banden.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:06 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Ik hoop dat ferrari de harde band nu beter kan gebruiken dan in Spanje. Alonso kon in de eerste stints goed meekomen, maar in in de laatste stints op een ronde gezet...
ik hoop het, anders wordt het een saaie zondag.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zit wel goed denk ik, Alonso en Massa waren in Q1 (en 2) ook erg snel op de harde banden.
Maar geen 1,5 sec, uitslag van vandaag lijkt weer een beetje op de wintertesten.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik vind het meer lijken op Turkije eigenlijk. Veel snelle bochten. En in Turkije was McLaren ook ver van de pace van Red Bull en Ferrari.
Overigens heeft Di Resta ook een Mercedes motor.
Ik denk dat McLaren misschien wel ontzettend profiteerde van de EBD.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:03 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Silverstone lijkt wel wat op Catalunya, ze zijn duidelijk achteruit gegaan bij McL.
Denk ik ook, auto wijkt ook enorm af van de rest met die enorm lange wielbasis, lijkt wel een limoquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:09 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik denk dat McLaren misschien wel ontzettend profiteerde van de EBD.
Mja de tijden zelf vind ik niet zo representatief, er zit ook een enorm gat tussen nummer 3 en 4. Ze zullen in de race er wel een stuk dichter bij zitten.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:09 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Maar geen 1,5 sec, uitslag van vandaag lijkt weer een beetje op de wintertesten.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | Qualifying results - 2011 British Formula 1 Grand Prix Pos. Driver Team Time Laps 1. Mark Webber Red Bull 01:30.399 19 2. Sebastian Vettel Red Bull 01:30.431 19 3. Fernando Alonso Ferrari 01:30.516 20 4. Felipe Massa Ferrari 01:31.124 16 5. Jenson Button McLaren 01:31.898 21 6. Paul di Resta Force India F1 01:31.929 14 7. Pastor Maldonado Williams 01:31.933 16 8. Kamui Kobayashi Sauber 01:32.128 16 9. Nico Rosberg Mercedes Grand Prix 01:32.209 18 10. Lewis Hamilton McLaren 01:32.376 20 11. Adrian Sutil Force India F1 01:32.617 14 12. Sergio Perez Sauber 01:32.624 14 13. Michael Schumacher Mercedes Grand Prix 01:32.656 15 14. Vitaly Petrov Renault 01:32.734 14 15. Rubens Barrichello Williams 01:33.119 14 16. Nick Heidfeld Renault 01:33.805 15 17. Heikki Kovalainen Lotus F1 01:34.821 9 18. Jaime Alguersuari Scuderia Toro Rosso 01:35.245 7 19. Sebastien Buemi Scuderia Toro Rosso 01:35.749 7 20. Timo Glock Virgin Racing 01:36.203 7 21. Jarno Trulli Lotus F1 01:36.456 4 22. Jerome d` Ambrosio Virgin Racing 01:37.154 6 23. Vitantonio Liuzzi HRT F1 Team 01:37.484 7 24. Daniel Ricciardo HRT F1 Team 01:38.059 6 |
Nu op de BBC te zien of zo? Op bij de F1 uitzending? Die ga ik dan straks even regelenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:16 schreef Googolplexian het volgende:
Top Gear F1 combo (fapfap)
meteen effe de recorder programmeren
Morgen bij de F1 race preview en 's avonds bij Top Gear : Vettel.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:18 schreef Ermanon het volgende:
[..]
Nu op de BBC te zien of zo? Op bij de F1 uitzending? Die ga ik dan straks even regelen
Je praat poepquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat had Hamilton al voor ze gedaan.
>>> en deze van iets later vanmorgen:quote:Red Bull Racing is seeking clarification from the FIA about the state of the off-throttle blown diffuser regulations, after a ruling on Saturday morning prevented Renault-powered teams from being allowed to run a concession handed to them earlier in the weekend.
After an intense 24 hours of controversy over the issue, with McLaren and Red Bull Racing clashing over allowances that have been handed to their respective engine partners ahead of the British Grand Prix, the matter reached a head on Saturday morning.
>> lees meer
quote:An extraordinary meeting of Formula 1's Technical Working Group is taking place at Silverstone in an effort to resolve the exhaust rules controversy that has swamped the British Grand Prix weekend.
After yesterday's public dispute between Red Bull team boss Christian Horner and McLaren's Martin Whitmarsh over the concessions their respective engine suppliers Renault and Mercedes were awarded for reliability reasons in the clampdown over off-throttle exhaust blowing, the FIA announced this morning that the Renault-powered teams would not get their 50 per cent throttle allowance after all.
This prompted Horner and Red Bull technical chief Adrian Newey to make an urgent visit to FIA race director Charlie Whiting, who then called the TWG meeting.
"In order to discuss the subject of engine mapping there will be an extraordinary meeting of the TWG at 11.30 today in the meeting room adjacent to the F1 stewards office," said a note to teams issued by Whiting.
"It is important that each team sends a senior technical representative and we suggest that each team principal should also attend."
In a note issued to teams earlier today, Whiting said that the information that led to the Renault allowance had been received too late.
"Following further discussions with teams and engine manufacturers we are now in a position to offer the following view which we will enforce with immediate effect," said the bulletin.
"In line with the requirements to provide acceptable SECU configurations to the FIA before the start of the British GP, i.e. before the start of the event at 10.00 on Thursday, we consider any information provided after that time to be inadmissible for this event.
"Therefore, for the reminder of this event the requirements of TD/022-11 and TD025-11 stand as written and, as an exception (of which every engine manufacturer was aware before the start oft his event) fired overrun in FC04 will be permitted."
AUTOSPORT understands that Whiting has discussed the controversy with Bernie Ecclestone.
Ik denk dat het meer een geval is van minder benadeeld. Als je even terugkijkt naar gisteren was Ferrari duidelijk het slechtst af van iedereen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Kan me toch niet ad indruk onttrekken dat, zoals Newey al zei, er dingen worden besloten die in het voordeel van Ferrari zijn.
Vandaar de historische beslissing vlak voor quali om de regels te veranderen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:41 schreef Fir3fly het volgende:
Ik denk dat het meer een geval is van minder benadeeld. Als je even terugkijkt naar gisteren was Ferrari duidelijk het slechtst af van iedereen.
[Fellali-modus]Maar je weet toch, het is FIArrari?! [/Fellali-modusquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Kan me toch niet ad indruk onttrekken dat, zoals Newey al zei, er dingen worden besloten die in het voordeel van Ferrari zijn.
Tja, het is nu even wat lastig inschatten, I agree. Maar de RBR leek dit jaar op dezelfde circuits juist veel beter te zijn dan andere teams als ze vorig jaar waren. Op basis daarvan gokte ik wel op een flinke RBR vernedering in kwalificatie in Silverstone.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:41 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer een geval is van minder benadeeld. Als je even terugkijkt naar gisteren was Ferrari duidelijk het slechtst af van iedereen.
Wellicht, ik weet het niet. Maar op zich had ik Ferrari wel redelijk hoog ingeschat op dit circuit.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Vandaar de historische beslissing vlak voor quali om de regels te veranderen?
Hij zegt zoals gewoonlijk vrij weinigquote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:45 schreef Googolplexian het volgende:
Jullie mening over het interview met Stefano?
Kerel sprong iets teveel id verdediging. Dat gaf me dus juist het idee om te melden dat ik het gevoel krijg dat Ferrari wordt bevoordeeld.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:45 schreef Googolplexian het volgende:
Jullie mening over het interview met Stefano?
Eens.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij zegt zoals gewoonlijk vrij weinig.
Dat van dat agressieve verdedigen zag ik dus ook. Ik weet niet hoe ik het moet interpreteren maar het is wel weer de FIA - Ferrari koppeling ... weer ... again ...quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Kerel sprong iets teveel id verdediging. Dat gaf me dus juist het idee om te melden dat ik het gevoel krijg dat Ferrari wordt bevoordeeld.
Oh come on. Krijgen mensen daar nou nooit genoeg van?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat van dat agressieve verdedigen zag ik dus ook. Ik weet niet hoe ik het moet interpreteren maar het is wel weer de FIA - Ferrari koppeling ... weer ... again ...
Je beseft wel wat er vandaag gebeurd is?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh come on. Krijgen mensen daar nou nooit genoeg van?
Er is, ondanks al die wijzigingen, vrij weinig veranderd.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:51 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Je beseft wel wat er vandaag gebeurd is?
Volgens mij heeft Ferrari wel een punt dat het aanblazen van de diffuser met de motor sowieso niet is toegestaan en eigenlijk nooit toegestaan had mogen worden.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:49 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat van dat agressieve verdedigen zag ik dus ook. Ik weet niet hoe ik het moet interpreteren maar het is wel weer de FIA - Ferrari koppeling ... weer ... again ...
Punt is dat vlak voor een kwalificatie verschillende keren regels veranderd zijn (de laatste verandering zelfs momenten voor de kwalificatie). Dat is nog nooit gebeurd en volgens mij nog nooit in een andere sport ook.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er is, ondanks al die wijzigingen, vrij weinig veranderd.
Juist daarom is de regel-verandering vlak voor een kwali zo vreemd. Nu gaat de FIA alles weer terug draaien na Silverstone (regels zoals vlak na Valencia).quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Ferrari wel een punt dat het aanblazen van de diffuser met de motor sowieso niet is toegestaan en eigenlijk nooit toegestaan had mogen worden.
Ja, dat is ook wat het voor mij wat verwarrend maakt. Wordt Ferrari bevoordeeld of minder benadeeld? Maar goed, ik heb me er ook niet heel goed in ingelezen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Ferrari wel een punt dat het aanblazen van de diffuser met de motor sowieso niet is toegestaan en eigenlijk nooit toegestaan had mogen worden.
Tja daar heb ik m'n mening al over gegeven. Het blijft een belachelijke situatie.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:54 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Punt is dat vlak voor een kwalificatie verschillende keren regels veranderd zijn (de laatste verandering zelfs momenten voor de kwalificatie). Dat is nog nooit gebeurd en volgens mij nog nooit in een andere sport ook.
Dat kan Ferrari wel vinden maar de Red Bulls zijn door de keuring en de herkeuring gekomen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Ferrari wel een punt dat het aanblazen van de diffuser met de motor sowieso niet is toegestaan en eigenlijk nooit toegestaan had mogen worden.
Een paar jaar geleden wilde Michelin de loop van een circuit zelfs aanpassen omdat die in het nadeel van hun banden was.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:54 schreef Googolplexian het volgende:
Punt is dat vlak voor een kwalificatie verschillende keren regels veranderd zijn (de laatste verandering zelfs momenten voor de kwalificatie). Dat is nog nooit gebeurd en volgens mij nog nooit in een andere sport ook.
In principe is het een intepretatiekwestie, mag je de motor gebruiken puur voor aerodynamisch voordeel of niet. Dan kun je die interpretatiekwestie oplossen met een ja of een nee, maar als het antwoord nee is zouden een heleboel auto's gediskwalificeerd moeten zijn, eigenlijk. Je kunt ook zeggen ja, maar dan zijn de teams benadeeld die de regels niet overtreden of in ieder geval opgerekt hebben. Een ander aspect is dat je niet zomaar de karakteristiek van de aerodynamica kunt veranderen zonder dat de veiligheid in het geding is, terwijl ook de betrouwbaarheid nog in het geding schijnt te zijn.quote:Juist daarom is de regel-verandering vlak voor een kwali zo vreemd. Nu gaat de FIA alles weer terug draaien na Silverstone (regels zoals vlak na Valencia).
De FIA is ook niet de hoogste instantie, en Ferrari zou in beroep kunnen. Maar dan heb je dus een soort rechtszaak, en bij rechtszaken is het ook vaak beter om vooraf te schikken en dus een beetje te geven en te nemen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat kan Ferrari wel vinden maar de Red Bulls zijn door de keuring en de herkeuring gekomen.
Het komt dus neer op het verschil tussen hoe Ferrari, Red Bull en de FIA de regels interpreteren.
Grappig genoeg lijkt de FIA halverwege het seizoen van mening te veranderen, ondanks de herkeurde Red Bulls.
Het is alsof ik mezelf F1 2010 zie spelen. Wat een gebeuk somsquote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:26 schreef Fir3fly het volgende:
GP2 is erg leuk, ze wisselen net naar slicks.
Dat gaat 'em niet meer worden ben ik bang. En hopen dat Ericsson Grosjean achter zich kan houden.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:38 schreef M.Melandri het volgende:
Ja, pole voor p8. Hoop dat Vietoris deze race nog wint.
Zal toch wel snoeihard gaan regenen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik denk niet dat veel races nou gewonnen zijn door strategie en, if so, dan is McLaren niet alleen de enige met een slechte strategist imho. Waarom viel Ferrari zo ver terug in Barcelona: banden. En dus slechte strategie.
Benzine technisch is er amper wat te winnen, dus het zijn m.i. eerder setup problemen dan race strategie problemen.
Zo lang het morgen maar niet Valencia revisited wordt.
Het lijkt gunstig weer te zijn morgen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:02 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zal toch wel snoeihard gaan regenen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |