abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juli 2011 @ 12:49:34 #1
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_99061370
Vorige topic; [SC] WO Rechten #53 waar er geen inspiratie is voor een TT

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Koning der wettenbundels:

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden van dit topic
Sovereign
_-rally-_
Leonoor
Thisbe
Pool
Smash-it
flubub
Argento
Sessy
GDPP

Ook leuk: de studenten, met de tofste universiteit als eerste:

Universiteit Leiden
addictivebeat
Mieks
Originele_Naam
Cinnamongirl
ChRoNiC
-Trinity-
RobertoCarlos
Florian_
Microtechs
Fip
Kimochi
ArcticBlizzard
Orbis
xxiessiexx (deserteur :*)

Rijksuniversiteit Groningen
xD
Proud2beDiepfries
StarGazer
Maharbal
aaipod (kudtstudent op het moment)
Cortax
Dionysius85
Eilis

Universiteit van Tilburg
Mr.G
1-1-1-1-1
Morrigun99
CaptainRedbeard
bladibladibla
hmmmz
aardappel
EasySilence
Dr_Strangelove

Universiteit Utrecht
MarkzMan_X
The_Duce
VoreG
smvs
AkeBiAtch
dr.dunno
Diederik_Duck (?)
Memento-Mori
ScottTracy
Rainb0ws
Eva4Evah (deserteur :*)
evelien89

Radboud Universiteit
DonStefano
Desideriusa
Sandersson
Kopstoot
Yashaaaaa
Retroseksueel
Morendo
fulco-
tostitomaatkaas

Universiteit van Amsterdam
Andoire
VeX-
Smash-it (tweede master)
TiMPiN
Dreamzk
hemelsblauw
Ruud_Kawasaki
Skage101

Universiteit Maastricht
Law.
Bartaz
RockGod---

Erasmus Universiteit Rotterdam
Umm-Qasr
Cleese
Nautilus
DahaKa
Flashwin
Phaelanx_NL
Mandal
IkeDubaku99

Vrije Universiteit Amsterdam
Jorwol
Ricard0j

Open Universiteit
DanielSmith

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.

[ Bericht 0% gewijzigd door GlowMouse op 05-09-2011 14:32:09 ]
pi_99062215
*O*
  dinsdag 5 juli 2011 @ 13:54:44 #3
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99063829
*O* *O*
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_99122824
Ik mag onder de afgestudeerden geplaatst worden.
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
  woensdag 6 juli 2011 @ 20:36:41 #5
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_99124724
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 19:46 schreef GDPP het volgende:
Roger that! ;)

PS: Gefeliciteerd *O*

[ Bericht 11% gewijzigd door IkeDubaku99 op 06-07-2011 21:05:02 (Vergeten te feliciteren) ]
  woensdag 6 juli 2011 @ 20:56:52 #6
326760 Duderd
ik dude, jij dude, wij duden..
pi_99125863
Hoe bevalt het DanielSmith op de open universiteit?
Doei
pi_99126222
Gefeliciteerd GDPP!
pi_99128929
quote:
Gefeliciteerd *O*! Al werk of een stageplek gevonden?
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:05:57 #9
124676 RobertoCarlos
pi_99133484
quote:
Goed bezig! *O* *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertoCarlos op 06-07-2011 23:33:30 ]
pi_99141119
quote:
Gefeliciteerd! *O*
pi_99198403
Ik meld me ook maar eens hier :). Afgelopen jaar met Nederlands Recht begonnen in Nijmegen, maar ik heb toch meer interesse in Notarieel Recht. Nu vroeg ik me af welke wettenbundel(s) ik dan het beste kan bestellen voor enkel het Burgerlijk Recht? Iemand ervaring met de Ars Aequi wettenbundels of adviseren jullie toch de reguliere SDU/Kluwer bundels?
pi_99198531
Volgens mij mag je met tentamens alleen die laatste twee gebruiken :)
pi_99198684
Ik dacht dat we zelfs in het propedeusejaar de Ars Aequi wettenbundels tijdens het tentamen Privaatrecht mochten gebruiken. Bij vakinformatie van Burgerlijk Recht I en II staat ook dat je wettenbundels dient te hebben van SDU, Kluwer of Ars Aequi dus dat moet geen probleem zijn ;)
pi_99199391
oki ^O^
pi_99240311
Ennn het eerste jaar is binnen, jeuj.

De boeken voor periode 1 zijn ook alweer bestelbaar, maar ik heb thuis al een paar boeken liggen van iemand die ook rechten heeft gedaan. Nu zag ik dat ik 'europees recht, algemeen deel sinds het verdrag van lissabon, 6e druk' moet bestellen en ik heb hier de 3e druk. Zou daar nou echt veel verschil in zitten? Scheelt weer wat centjes anders.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:23:19 #16
124676 RobertoCarlos
pi_99240413
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:20 schreef evelien89 het volgende:
Ennn het eerste jaar is binnen, jeuj.

De boeken voor periode 1 zijn ook alweer bestelbaar, maar ik heb thuis al een paar boeken liggen van iemand die ook rechten heeft gedaan. Nu zag ik dat ik 'europees recht, algemeen deel sinds het verdrag van lissabon, 6e druk' moet bestellen en ik heb hier de 3e druk. Zou daar nou echt veel verschil in zitten? Scheelt weer wat centjes anders.
Ik kan me voorstellen dat de 3e druk nog van voor het verdrag van Lissabon is.... In dat geval zou ik de 6e druk kopen, want dat verdrag heeft veel veranderd...
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:26:31 #17
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_99240512
Ik twijfel. De gewijzigde artikelnummers kun je er zelf wel bijzoeken, en belangrijke arresten komen bij het college wel.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_99241055
Mja maar hoe ik het begrijp (mijn bachelor is internationaal en europeesrecht) is er meer gewijzigd dan alleen de verdragsartikels..

Mijn laatste bachelorvak wat nog open staat (uitvoering en handhaving van de eu) was namelijk wel behoorlijk aangepast bleek (ik was niet echt naar de colleges geweest en op de sheets stonden alleen de aangepaste artikelen)

Mooie is dat het boek wat voor dat vak voor geschreven staat nog wel de oude artikelen hanteert.. Misschien van de week me daar toch al een beetje in verdiepen.. Dat hele Lissabonverdrag is namelijk gewijzigd toen ik in Italië zat, en helemaal geen europese vakken meer gevolgd heb..

Het was eigenlijk de bedoeling dat ik voor mijn vakantie een samenvatting gemaakt zou hebben (hertentamen is 23 augustus) maar dat heb ik keer op keer maar uitgesteld en ga donderdag op vakantie, moet dinsdag en woensdag werken dus dat gaat hem denk ik niet meer worden :P

Dan maar gewoon 2 a 3 weken er voor uittrekken en heel goed leren :) Het is niet alsof ik het boek nog nooit gelezen heb.. Beetje balen alleen dat het in het Engels is en de stof verder in het Nederlands.

Het is als het goed is mijn laatste uni tentamen ooit dus er echt voor knallen is dan ook geen probleem :)
pi_99241915
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 13:23 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat de 3e druk nog van voor het verdrag van Lissabon is.... In dat geval zou ik de 6e druk kopen, want dat verdrag heeft veel veranderd...
Nou op het boek staat 'sinds het verdrag van lissabon', en het is uitgegeven in 2010.
Het boek gaat vooral over de aard/structuur van de EU, de instellingen en rechtsbronnen, markt en publieke belangen, wetgeving, mededingingsrecht tussen markt en overheid, doorwerking en toegang tot de rechter.

Bedankt voor het meedenken iig.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:26:38 #20
124676 RobertoCarlos
pi_99242320
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:13 schreef evelien89 het volgende:

[..]

Nou op het boek staat 'sinds het verdrag van lissabon', en het is uitgegeven in 2010.
Het boek gaat vooral over de aard/structuur van de EU, de instellingen en rechtsbronnen, markt en publieke belangen, wetgeving, mededingingsrecht tussen markt en overheid, doorwerking en toegang tot de rechter.

Bedankt voor het meedenken iig.
Heb je het nou over de 3e of over de 6e druk?
pi_99242397
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:26 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Heb je het nou over de 3e of over de 6e druk?
De derde.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 14:41:49 #22
124676 RobertoCarlos
pi_99242735
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:29 schreef evelien89 het volgende:

[..]

De derde.
ok, dat kon ik even niet opmaken uit jouw eerste post... In dat geval zijn er niet zoveel veranderingen en is het de moeite waard om te proberen.
Wel gek dat ze binnen 1 jaar 3 nieuwe drukken uitbrengen. Ik vraag me eigenlijk af of die 6e druk wel bestaat...
pi_99243339
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:41 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

ok, dat kon ik even niet opmaken uit jouw eerste post... In dat geval zijn er niet zoveel veranderingen en is het de moeite waard om te proberen.
Wel gek dat ze binnen 1 jaar 3 nieuwe drukken uitbrengen. Ik vraag me eigenlijk af of die 6e druk wel bestaat...
WOWW wat een faal. Je hebt gelijk. Ik haal 2 boeken door elkaar, er is geen 6e druk:( sorry guys.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 15:40:56 #24
124676 RobertoCarlos
pi_99244391
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 15:01 schreef evelien89 het volgende:

[..]

WOWW wat een faal. Je hebt gelijk. Ik haal 2 boeken door elkaar, er is geen 6e druk:( sorry guys.
Toch goed dat er mensen meedenken niet? ;) ~O>
pi_99328583
Hoi!

Ik heb een vraag aan jullie, ik ben tweedejaars Rechtenstudente in Utrecht en nu heb ik van horen zeggen dat het een (nieuwe) regeling is dat je je 'P' (en dus je eerstejaarsvakken) moet halen in 2 jaar?
Nu heb ik al mijn vakken gehaald, behalve kernvak privaatrecht 1 (een eerstejaarsvak) hetgeen zou betekenen dat ik een negatief studieadvies zou krijgen en moet stoppen met mijn studie.
Echter kan ik nergens in de examenregeling oid de daadwerkelijke regeling vinden, weet een van jullie of dit gewoon bullshit is en zo niet, waar ik die desbetreffende regeling dan kan vinden?

Heb Studiepunt al geprobeerd te contacten, maar die zijn op dit moment niet bereikbaar. Heb a.s woensdag de herkansing dus zit een beetje in de stress, vandaar dat ik het hier probeer. :)
  maandag 11 juli 2011 @ 18:35:29 #26
124676 RobertoCarlos
pi_99329178
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:21 schreef Florette het volgende:
Hoi!

Ik heb een vraag aan jullie, ik ben tweedejaars Rechtenstudente in Utrecht en nu heb ik van horen zeggen dat het een (nieuwe) regeling is dat je je 'P' (en dus je eerstejaarsvakken) moet halen in 2 jaar?
Ik zit niet op de UU maar volgens mij is dit gewoon geregeld in de OER. En art. 7.4 van jouw OER van 2010-2011 zegt niets over die 2 jaar waarin je je P moet halen. Als het goed is heb je al een brief ontvangen waarin al een definitief positief bindend advies is afgegeven aan jou omdat je > 37,5 ects hebt gehaald.
Misschien gaat het verhaal dat je hebt gehoord voor 2011-2012 gelden, maar in dat geval kan dat niet nu al voor jou opgaan. En de OER 2011-2012 is er nog niet eens.

Maar lees het zelf nog eens even na: http://www.uu.nl/SiteColl(...)0RGL%202010-2011.pdf
  maandag 11 juli 2011 @ 18:39:18 #27
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_99329346
Ik heb een uur geleden mijn cijfer voor mijn herkansing verbintenissenrecht ontvangen. Ik had een zeven waar ik best blij mee was. In verhouding had ik niet veel tijd besteed aan de voorbereiding voor de herkansing, aangezien ik Burgerlijk Procesrecht en Staatsrecht voor liet gaan. Ik verbaasde mij wel over hoe slecht de herkansing was gemaakt. Het gemiddelde was om te huilen. Het gemiddelde was 5.16.
pi_99330209
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:35 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik zit niet op de UU maar volgens mij is dit gewoon geregeld in de OER. En art. 7.4 van jouw OER van 2010-2011 zegt niets over die 2 jaar waarin je je P moet halen. Als het goed is heb je al een brief ontvangen waarin al een definitief positief bindend advies is afgegeven aan jou omdat je > 37,5 ects hebt gehaald.
Misschien gaat het verhaal dat je hebt gehoord voor 2011-2012 gelden, maar in dat geval kan dat niet nu al voor jou opgaan. En de OER 2011-2012 is er nog niet eens.

Maar lees het zelf nog eens even na: http://www.uu.nl/SiteColl(...)0RGL%202010-2011.pdf
De OER heb ik dus al in zijn geheel doorgelezen en ik kan er inderdaad ook niets over vinden. Ik heb inderdaad aan het eind van mijn eerste jaar een positief bindend advies gekregen, deze geld dus in principe voor de duur van mijn gehele studie?
Zou kunnen dat het pas vanaf volgend jaar gaat gelden en dat het dan dus niet voor mij geld. In dat geval ben ik nu heel opgelucht. Ik zal morgen voor de zekerheid nog naar het studiepunt bellen. Bedankt voor je snelle reactie!
  maandag 11 juli 2011 @ 19:06:09 #29
124676 RobertoCarlos
pi_99330597
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:57 schreef Florette het volgende:

[..]

De OER heb ik dus al in zijn geheel doorgelezen en ik kan er inderdaad ook niets over vinden. Ik heb inderdaad aan het eind van mijn eerste jaar een positief bindend advies gekregen, deze geld dus in principe voor de duur van mijn gehele studie?
Staat er niet in de brief van het positieve bindende advies dat dit definitief is? En als het in de OER niet staat of in de OER wordt niet verwezen naar een andere regeling waar het BSA in staat, kan het haast niet anders dan dat wat er nu in de OER staat, gewoon het hele verhaal is.
En als antwoord op jouw vraag: zoals ik art 7.4 lees: ja, hoe raar ik dat ook vind.
pi_99335221
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2011 19:06 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Staat er niet in de brief van het positieve bindende advies dat dit definitief is? En als het in de OER niet staat of in de OER wordt niet verwezen naar een andere regeling waar het BSA in staat, kan het haast niet anders dan dat wat er nu in de OER staat, gewoon het hele verhaal is.
En als antwoord op jouw vraag: zoals ik art 7.4 lees: ja, hoe raar ik dat ook vind.

Die brief ligt op dit moment helaas niet binnen mijn bereik, dus daar kan ik je niets over vertellen.. Ik vertrouw het nog steeds niet helemaal, maar het lijkt me inderdaad heel erg sterk (nee, onmogelijk zelfs) dat ze een regeling daarover hebben die niet in de OER staat. Ik heb er tijdens mijn studie ook nog nooit iets over gehoord, dus ik ga me er niet meer druk over maken. Bedankt!!
  maandag 11 juli 2011 @ 20:37:55 #31
57434 Marloes
Digital Love
pi_99335714
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 18:57 schreef Florette het volgende:

[..]

Zou kunnen dat het pas vanaf volgend jaar gaat gelden en dat het dan dus niet voor mij geld. In dat geval ben ik nu heel opgelucht. Ik zal morgen voor de zekerheid nog naar het studiepunt bellen. Bedankt voor je snelle reactie!
Ik studeer ook aan de UU en voor zover ik weet is er alleen een BSA en hoef je je P daarna niet binnen 2 jaar te halen.. Dus dat geldt dan in jouw geval niet. Volgens mij zijn resultaten in je bachelor iets van 5 jaar geldig..

Had ik al verteld dat ik IPR heb gehaald? :) :D
Heb nu de eerste 30 ECTS van m'n master alweer binnen.. Gaat snel zo :')
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  maandag 11 juli 2011 @ 20:42:08 #32
124676 RobertoCarlos
pi_99335992
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 20:37 schreef Marloes het volgende:

[..]
Had ik al verteld dat ik IPR heb gehaald? :) :D

Heb nu de eerste 30 ECTS van m'n master alweer binnen.. Gaat snel zo :')
Focussen op het positieve zou ik maar zeggen dan *O*
  maandag 11 juli 2011 @ 20:45:34 #33
57434 Marloes
Digital Love
pi_99336214
quote:
2s.gif Op maandag 11 juli 2011 20:42 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Focussen op het positieve zou ik maar zeggen dan *O*
Dat onderstaande is natuurlijk opzich ook wel positief, alleen betekent dat dat ik waarschijnlijk over een halfjaar al klaar ben en ik heb nog geen zin om te gaan werken :@ :')

Maar voor de rest natuurlijk *O* *O* *O* *O*
The more that I appear.
  donderdag 14 juli 2011 @ 14:21:40 #34
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_99455861
Ik zal ook weer eens wat posten. Alle tentamens (ruim) gehaald en ga nu het laatste jaar van de bachelor in. Goh wat gaat het snel zeg.. Nog maar twee jaartjes!

Honours college gaat wat minder. Alles wel gewoon gehaald, maar als ik het allemaal overnieuw moest doen zou ik het niet weer doen. Ik zie er steeds minder de toegevoegde waarde van in afgezien van de verwijzing op mijn bul straks. De kosten wegen niet echt op tegen de baten zegmaar. Ik ben dit jaar meer tijd bezig geweest met honours dan met de hele rest van de studie omdat ze zo ontzettend veel verplicht stellen. Bovendien kost het ook nog eens redelijk wat geld. Zou het niet aanraden dus aan de nieuwe Rug studenten die er straks voor worden gevraagd. Ik hoef nu echter nog maar een jaartje dus ik zou gek zijn om nog te stoppen :)

Ik zal later nog eens wat uitgebreider reageren. Ik moet nu nog even wat laatste dingen afronden voor, je raadt het al, honours.

@GDPP: Gefeliciteerd!
  zaterdag 16 juli 2011 @ 18:42:49 #35
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_99550716
't gaat hier ook erg snel, alweer bijna klaar met de master.

zie ernaar uit om mr. voor m'n naam te kunnen zetten.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 19:00:49 #36
124676 RobertoCarlos
pi_99551394
Dit draadje loopt wel snel leeg zo -O-
pi_99551901
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 juli 2011 19:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dit draadje loopt wel snel leeg zo -O-
Als het goed is komt er ook weer nieuwe aanwas. Ik moet nog ruim een jaar, dus ik blijf nog wel even hangen ;).
pi_99584242
quote:
Vanaf komend academisch jaar wordt het gebruik van bijschrijvingen en arceringen in wettenbundels nog maar beperkt toegestaan. Namen van arresten en rechtelijke uitspraken mag je nog bijschrijven, andere bijschrijvingen, arceringen, coderingen, onderstrepingen en het gebruik van niet door de uitgever geleverde voorbedrukte tabbladen geldt vanaf komend studiejaar als fraude. Ook het gebruik van andere toegestane literatuur met bijschrijvingen wordt vanaf dan aangemerkt als fraude, tenzij van te voren -schriftelijk- door de vaksectie anders is bepaald.
Op de ru.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_99584613
What the fuck? Er wordt juist altijd op gehamerd dat je moet onderstrepen enzo.. Vage shit..
Er zal wel misbruik van gemaakt worden dat mensen op bepaalde manieren gaan strepen zodat er zinnen of begrippen ontstaan..

Maar een artikel nummer arceren hoe kan je daar mee frauderen? Dat je meer tijd over houdt bij een tentamen omdat je dingen wel snel kan vinden?

Ik blij dat ik in augustus als het goed is mijn laatste tentamen heb gehad..

[ Bericht 35% gewijzigd door Yashaaaaa op 17-07-2011 18:05:24 ]
  zondag 17 juli 2011 @ 18:02:31 #40
57434 Marloes
Digital Love
pi_99584678
Dat gaat wel heel ver :')
Zonder mijn innovatie coderingen had ik IPR echt nooit gehaald :P
Geldt voor wel meer vakken denk ik ;)
The more that I appear.
  zondag 17 juli 2011 @ 18:22:17 #41
124676 RobertoCarlos
pi_99585272
En het is nog onlogisch ook, rechterlijke uitspraken mag wel (en die zijn best belangrijk), maar iets onderstrepen niet. :?
pi_99638440
ik mag nog steeds van UU naar UM geplaatst worden, nu halverwege mn masterq
pi_99839058
Ik heb een vraagje, ik ben nu aankomend 2e jaars student en ben eigenlijk wel op zoek naar een juridische bijbaan bij de rechtbank oid. Nu word ik via google niet veel wijzer dus ik hoopte dat jullie me verder zouden kunnen helpen waar ik het moet zoeken. Ik was eerst van plan om volgend jaar proberen de rechtswinkel te gaan doen maar om financiële redenen moet ik iets betalends hebben en het lijkt me een goede voorbereiding op de toekomst om dat dan in de juridische sector op te zoeken. Alle tips zijn welkom :)
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_99850390
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 15:21 schreef dreamzk het volgende:
Ik heb een vraagje, ik ben nu aankomend 2e jaars student en ben eigenlijk wel op zoek naar een juridische bijbaan bij de rechtbank oid. Nu word ik via google niet veel wijzer dus ik hoopte dat jullie me verder zouden kunnen helpen waar ik het moet zoeken. Ik was eerst van plan om volgend jaar proberen de rechtswinkel te gaan doen maar om financiële redenen moet ik iets betalends hebben en het lijkt me een goede voorbereiding op de toekomst om dat dan in de juridische sector op te zoeken. Alle tips zijn welkom :)
Buitengriffier bij de plaatselijke rechtbank? :)
pi_99892318
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 20:15 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Buitengriffier bij de plaatselijke rechtbank? :)
Zoiets wou ik ook doen maar kan nergens op de website iets vinden voor bijbaan als student. Meestal is het als stage of voor net afgestudeerden wat ze aanbieden.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_99892430
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2011 20:40 schreef dreamzk het volgende:
Zoiets wou ik ook doen maar kan nergens op de website iets vinden voor bijbaan als student. Meestal is het als stage of voor net afgestudeerden wat ze aanbieden.
Stuur een open sollicitatie of bel even met ze?
pi_99993917
Hey!
Ik begin in september in Leiden!
Just when you think there is no one else to disappoint you, you disappoint yourself.
  woensdag 27 juli 2011 @ 11:49:45 #48
124676 RobertoCarlos
pi_99997380
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2011 10:01 schreef Nailpolish het volgende:
Hey!
Ik begin in september in Leiden!
Hey!! *O* *O*
pi_100035941
Ik heb er helemaal zin in! @RobertoCarlos, zit je ook in Leiden?
Just when you think there is no one else to disappoint you, you disappoint yourself.
  donderdag 28 juli 2011 @ 08:55:38 #50
124676 RobertoCarlos
pi_100035971
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 08:54 schreef Nailpolish het volgende:
Ik heb er helemaal zin in! @RobertoCarlos, zit je ook in Leiden?
:Y Zie ook de OP, waar je op een gegeven moment ook in komt :)
pi_100043309
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2011 08:55 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

:Y Zie ook de OP, waar je op een gegeven moment ook in komt :)
Ja dus :-) En, bevalt het? Wat is de leeftijd gemiddeld? Erg jong zeker?
  donderdag 28 juli 2011 @ 14:02:06 #52
124676 RobertoCarlos
pi_100045841
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 13:00 schreef Nailpolish het volgende:

[..]

Ja dus :-) En, bevalt het? Wat is de leeftijd gemiddeld? Erg jong zeker?
Valt wel mee, gewoon mensen die net van het vwo komen, 18,19, 20. Tijdens de avondcolleges zie je de oude, en vaak serieuze, figuren. En het bevalt goed hoor :s)
Goed dat er weer wat vers bloed is in dit draadje :Y
pi_100047018
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2011 14:02 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Valt wel mee, gewoon mensen die net van het vwo komen, 18,19, 20. Tijdens de avondcolleges zie je de oude, en vaak serieuze, figuren. En het bevalt goed hoor :s)
Goed dat er weer wat vers bloed is in dit draadje :Y
Lol, voor mijn doen jong dus. Ik ben zelf 27. Ben benieuwd! Hoe is het het eerste jaar gesteld met het rooster? Ik wil er nml nog 2 dagen blijven werken (doordeweeks, wel flexibele uren).
  donderdag 28 juli 2011 @ 14:59:01 #54
124676 RobertoCarlos
pi_100048300
Wat ik zo hoor is dat het qua colleges op zich goed te doen is voor werkende mensen, maar check het zelf hieronder. Het rooster voor volgend jaar staat namelijk al op de website, evenals het tentamenrooster voor het geval je dat ook wilt inplannen :).

Jaaroverzicht: http://media.leidenuniv.nl/legacy/bachelor-rechtsgeleerdheid.pdf
(zeg maar de bingokaart waarvan je steeds tentamens moet wegstrepen 8)7 :) )

Rooster: http://www.leidenuniv.nl/rechten/osi/wg/

Tentamenoverzicht: http://www.leidenuniv.nl/rechten/osi/tntkal/

Goh, wat ben ik weer behulpzaam hier :s)
pi_100077908
RobertoCarlos,

Jaaroverzicht en tentamenrooster had ik al gevonden. Maar dankje! Het rooster heb ik toch nog niks aan omdat ik nog niet weet in welke groep ik zit...
  zondag 31 juli 2011 @ 12:43:20 #56
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_100153169
Was dit topic even kwijt. :o

Update: 85 ECTS gehaald dit jaar. Alle vakken van mijn minor behaald, op één tweedejaarsvak twee keer gefaald. ;( Volgend jaar weer proberen.

Ik ben nu aan het bedenken wat ik dit jaar extra zal gaan doen.
pi_100160475
Dit jaar 23 ECTS gehaald :'). Maar goed, propedeuse binnen en goederenrecht een 8, dus geen slecht jaar.
Geen referral hier.
pi_100160754
43 EC en daar kunnen er nog eens 6 bij komen voor mijn laatste bachelortentamen.. Ik kon dit jaar (omdat ik mijn scriptie pas aankomend jaar ga schrijven) ook maar 49 EC halen dus heb het best goed gedaan met maar één herkansing :)

Heb in ieder geval al mijn mastervakken in één keer gehaald zonder te moeten herren *O*
  zondag 31 juli 2011 @ 16:54:19 #59
124676 RobertoCarlos
pi_100160776
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 12:43 schreef Kimochi het volgende:
Was dit topic even kwijt. :o

Update: 85 ECTS gehaald dit jaar. Alle vakken van mijn minor behaald, op één tweedejaarsvak twee keer gefaald. ;( Volgend jaar weer proberen.

Ik ben nu aan het bedenken wat ik dit jaar extra zal gaan doen.
He! Je bent er nog! :W Niet slecht hoor 85 puntjes in 1 jaar :Y Welk vak is dat rotvak?
  zondag 31 juli 2011 @ 16:54:47 #60
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_100160788
Dit jaar mijn propedeuse gehaald + twee vakken uit het tweede jaar die elk negen studiepunten waard zijn. Ik moet er wel bij zeggen dat ik voor vier vakken in het eerste jaar vrijstelling had.
  zondag 31 juli 2011 @ 18:12:04 #61
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_100163287
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 16:43 schreef Phaelanx_NL het volgende:
goederenrecht een 8
Ik kan jouw hulp volgend jaar goed gebruiken. ;)
@ Roberto: Goederenrecht dus.
  zondag 31 juli 2011 @ 23:19:58 #62
124676 RobertoCarlos
pi_100176116
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2011 18:12 schreef Kimochi het volgende:

[..]

Ik kan jouw hulp volgend jaar goed gebruiken. ;)
@ Roberto: Goederenrecht dus.
Moet ik volgend jaar ook nog doen.Ik denk wel dat ik deze alleen in de herkansing doe, dus echt veel zal ik je niet kunnen helpen denk ik..
  maandag 1 augustus 2011 @ 16:34:18 #63
165633 eriksd
The grand facade...
pi_100197422
Ik doe ook maar even mee hier. sept 2008 begonnen met bachelor Fiscaal Recht aan de UvA, die is nu in de pocket, begin nu aan de master Internationaal en Europees belastingrecht.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_100228226
Ik ga hier ook maar even iets vragen. Hoe is Fiscaal recht qua interessantheid?

Op zich lijkt het me wel leuk, maar ik vraag me of het tegen kan vallen. Blijft een onderdeel van rechten en dat is altijd absurd veel lezen.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_100393154
Net mn Kluwer Wettenbundels gehad, wat een boeken zijn dat toch ook.. :D
= eerstejaarsstudente.
pi_100399024
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 16:09 schreef Markachuuu het volgende:
Net mn Kluwer Wettenbundels gehad, wat een boeken zijn dat toch ook.. :D
= eerstejaarsstudente.
ga maar alvast blokken, over een half jaar moet je ze uit je hoofd kennen!
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_100404747
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 19:41 schreef aardappel het volgende:

[..]

Zwaarste half jaar van m'n leven!
Geen referral hier.
  zondag 7 augustus 2011 @ 21:06:44 #68
124676 RobertoCarlos
pi_100435765
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 augustus 2011 19:41 schreef aardappel het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kim_Peek

[ Bericht 7% gewijzigd door RobertoCarlos op 07-08-2011 21:52:03 ]
pi_100449568
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2011 14:26 schreef Nailpolish het volgende:

[..]

Lol, voor mijn doen jong dus. Ik ben zelf 27. Ben benieuwd! Hoe is het het eerste jaar gesteld met het rooster? Ik wil er nml nog 2 dagen blijven werken (doordeweeks, wel flexibele uren).
Hmm, stond afgelopen jaar in principe in jouw schoenen. Alweer bijna een jaar geleden begon ik
-eveneens op mijn 27e- aan de bachelor rechtsgeleerdheid. Inmiddels ben ik 28 en een propedeuse rijker. :)
Als je vragen hebt over hoe ik het 1e jaar ervaren heb op mijn 27e mag je me altijd een pm sturen.
  maandag 8 augustus 2011 @ 20:00:24 #70
124676 RobertoCarlos
pi_100475022
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 02:14 schreef Twin1983 het volgende:

[..]
Als je vragen hebt over hoe ik het 1e jaar ervaren heb op mijn 27e mag je me altijd een pm sturen.
Kunnen jullie dan niet beter gelijk een draadje ergens anders opzetten? Gewoon gezellig met z'n 2en kletsen over bijzonder het is dat je zo oud het nog aandurft om een studie te beginnen.
pi_100475780
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:00 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Kunnen jullie dan niet beter gelijk een draadje ergens anders opzetten? Gewoon gezellig met z'n 2en kletsen over bijzonder het is dat je zo oud het nog aandurft om een studie te beginnen.
Ja want ze zijn deze zeer drukke en goedlopende reeks erg tot last als ze het over iets ontopics hebben :')
pi_100478376
Had ik al gezegd dat ik dit jaar ga beginnen met de Master straf(proces)recht in Leiden? *O* Ben bijna klaar met 6 weken stagelopen bij een klein strafrechtkantoor en dat was echt superleuk :Y.
  maandag 8 augustus 2011 @ 21:42:12 #73
124676 RobertoCarlos
pi_100480479
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:06 schreef -Trinity- het volgende:
Had ik al gezegd dat ik dit jaar ga beginnen met de Master straf(proces)recht in Leiden? *O* Ben bijna klaar met 6 weken stagelopen bij een klein strafrechtkantoor en dat was echt superleuk :Y.
Cool! Die master wil ik ook gaan doen (of anders bestuursrecht). Nog bijzondere dingen meegemaakt? Dingen die anders waren dan je verwachtte? Vertel! :{w :Y
pi_100480976
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
Cool! Die master wil ik ook gaan doen (of anders bestuursrecht). Nog bijzondere dingen meegemaakt? Dingen die anders waren dan je verwachtte? Vertel! :{w :Y
Eigenlijk geen gekke dingen, op een paar details en verhoren uit zaken na. Het was wel zoals ik het verwacht had, ik vind het in ieder geval erg leuk :Y. Wanneer wil je beginnen met de MA?
pi_100483574
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2011 20:00 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Zo oud? Vind 27 wel meevallen. Btw, beter 31 en meester in de rechten dan 31 en een faler.
  maandag 8 augustus 2011 @ 22:59:34 #76
124676 RobertoCarlos
pi_100485495
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2011 21:50 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Eigenlijk geen gekke dingen, op een paar details en verhoren uit zaken na. Het was wel zoals ik het verwacht had, ik vind het in ieder geval erg leuk :Y. Wanneer wil je beginnen met de MA?
Uhh.. ik wil zo snel mogelijk beginnen. Maar in de praktijk.duurt nog wel even helaas. Ik moet ook nog 'ff' mijn andere studie afronden.Maar strafrecht for the win!: gaat tenminste over de 'echte' dingen des levens, dat gepriegel van contractrecht is wat minder voor mij weggelegd :)
Wil je na jouw master doorgaan voor rechter, OvJ of advocaat?
pi_100496753
quote:
2s.gif Op maandag 8 augustus 2011 22:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
Uhh.. ik wil zo snel mogelijk beginnen. Maar in de praktijk.duurt nog wel even helaas. Ik moet ook nog 'ff' mijn andere studie afronden.Maar strafrecht for the win!: gaat tenminste over de 'echte' dingen des levens, dat gepriegel van contractrecht is wat minder voor mij weggelegd :)
Wil je na jouw master doorgaan voor rechter, OvJ of advocaat?
Mijn plan is eerst de advocatuur in te gaan en daarna met mijn werkervaring, als ik ouder ben, door te stromen de rechterlijke macht in.
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 12:58:20 #78
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_100504818
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 08:00 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Mijn plan is eerst de advocatuur in te gaan en daarna met mijn werkervaring, als ik ouder ben, door te stromen de rechterlijke macht in.
Dat is voor mij plan b. Plan a is meteen proberen om in de rechterlijke macht in te komen.
pi_100513628
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 12:58 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dat is voor mij plan b. Plan a is meteen proberen om in de rechterlijke macht in te komen.
Hoe wil je dat doen nu meteen instromen in de RAIO niet meer mogelijk is?
  dinsdag 9 augustus 2011 @ 16:10:41 #80
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_100513720
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 16:08 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Hoe wil je dat doen nu meteen instromen in de RAIO niet meer mogelijk is?
Dat wist ik even niet. ;)
pi_100545228
Hallo allemaal,

Heb even een vraagje:

Kun je tegen een besluit tot wijziging van een bestemmingsplan o.g.v. de WRO in hoger beroep bij de ABRvS? Je kunt wel in beroep bij de ABRvS (8.2 WRO), maar het is mij niet helemaal duidelijk of je nou ook in hoger beroep kunt...

Thx alvast! :)
pi_100545562
Nee, er is geen hoger beroep mogelijk. (Volgens mij is dat nooit zo als de ABRvS bevoegd is in eerste (en dus enige) aanleg).
pi_100545849
Thx! ^O^ Ik dacht inderdaad hetzelfde, maar wilde het even zeker weten. Leuk zo, herkansingen in augustus :N :@
  woensdag 10 augustus 2011 @ 18:25:42 #84
124676 RobertoCarlos
pi_100560664
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:53 schreef Cortax het volgende:
Nee, er is geen hoger beroep mogelijk. (Volgens mij is dat nooit zo als de ABRvS bevoegd is in eerste (en dus enige) aanleg).
Waarom is dat eigenlijk dan?
pi_100563187
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 18:25 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Waarom is dat eigenlijk dan?
Omdat ze vonden dat één keer je zaak voorleggen wel genoeg is :+
The more that I appear.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:18:47 #86
124676 RobertoCarlos
pi_100567223
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:35 schreef Marloes het volgende:

[..]

Omdat ze vonden dat één keer je zaak voorleggen wel genoeg is :+
Ok. Nou dan moeten we dat maar met alle zaken gaan doen. Zijn we gelijk van het EHRM, het CvB, de Hoge Raad en het HvJ af. Is de werkdruk bij rechters ook gelijk opgelost ^O^ :+
pi_100568290
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:18 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ok. Nou dan moeten we dat maar met alle zaken gaan doen. Zijn we gelijk van het EHRM, het CvB, de Hoge Raad en het HvJ af. Is de werkdruk bij rechters ook gelijk opgelost ^O^ :+
Si si, scheelt de samenleving veel geld! ;)
The more that I appear.
pi_100592047
Vraagje. Ik weet dat een oudere druk (van vorig jaar dus) bij de meeste vakken niet te doen is , maar hoe erg is het om bij encyclopedie van de rechtswetenschap de druk van 2010 te hebben?

Een vriendin van mij heeft vorig jaar gehaald met een boek uit 2009 dus op zich moet het te doen zijn?
  donderdag 11 augustus 2011 @ 17:52:49 #89
124676 RobertoCarlos
pi_100608458
quote:
5s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:46 schreef De_Nuance het volgende:
Vraagje. Ik weet dat een oudere druk (van vorig jaar dus) bij de meeste vakken niet te doen is , maar hoe erg is het om bij encyclopedie van de rechtswetenschap de druk van 2010 te hebben?

Een vriendin van mij heeft vorig jaar gehaald met een boek uit 2009 dus op zich moet het te doen zijn?
Je kunt ff kijken of er inmiddels al een nieuwe druk is, anders ff Jongbloed of zo bellen. Als er geen nieuwe druk is/ op korte termijn aankomt, zullen ze het boek van 2010 gebruiken voor 2011/2012. Het gaat om de druk niet om het jaar
pi_100735848
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2011 12:19 schreef De_Nuance het volgende:
Ik ga hier ook maar even iets vragen. Hoe is Fiscaal recht qua interessantheid?

Op zich lijkt het me wel leuk, maar ik vraag me of het tegen kan vallen. Blijft een onderdeel van rechten en dat is altijd absurd veel lezen.
Wordt over het algemeen gezien als het taaiste gedeelte van rechten, ook omdat het belastingrecht het formuleren van wetten heeft verheven tot een ingewikkelde kunst. Er is maar een klein groepje mensen dat het doet elk jaar, en zodoende zijn je baankansen meer dan uitstekend.

Laat ik het zo zeggen: als je het een 'beetje' leuk lijkt, is het erg taai. Ik vond het aanvankelijk niks, maar door ervaringen in de praktijk ben ik daarop terugkomen. Ik ben mij erg gaan interesseren in belastingrecht, en zodoende heb ik die master erbij gedaan.

Update van mijn kant (zo, dat is lang geleden).
Fiscaal is eigenlijk af, moet maar 's een keer m'n bul aanvragen. Doe het wel ergens in september.

Scriptieonderwerp voor Notarieel is ook goedgekeurd. Nu even een schrijfplan inleveren en dan schrijven. Ik wil 'm voor januari/februari af hebben, en dan zijn we daar ook helemaal klaar mee.

En omdat het weer begon te jeuken en ik weer 'iets' wilde studeren, doe ik komend semester maar even Strafrecht 2 en Strafrecht 3 erbij, zodat ik ook nog eens mijn civiele effect krijg.

Ik ben benieuwd wat erna op mijn pad komt, want ik ben een leergierig persoon. Misschien iets bedrijfseconomisch/accountants-achtigs? Wie weet :)

Ondertussen zijn we alweer een jaar aan het werk. Jezus, de tijd gaat snel.
pi_100806645
Voor in de op:

Ik heb zojuist mijn definitieve bevestiging gehad. Per september studeer ik fiscaal recht aan het Erasmus. Ik ben benieuwd.

Overigens wel privé gefinancierd (2e bachelor) -O-.
pi_100806776
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:35 schreef Dr.Cooper het volgende:
Voor in de op:

Ik heb zojuist mijn definitieve bevestiging gehad. Per september studeer ik fiscaal recht aan het Erasmus. Ik ben benieuwd.

Lenen of heb je gespaard ?
pi_100806860
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 17:52 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Je kunt ff kijken of er inmiddels al een nieuwe druk is, anders ff Jongbloed of zo bellen. Als er geen nieuwe druk is/ op korte termijn aankomt, zullen ze het boek van 2010 gebruiken voor 2011/2012. Het gaat om de druk niet om het jaar
Ik heb voor Encyclopedie oude drukken (2010) gekregen van een vriendin en die zei dat dat gewoon te doen is :)

Voor de andere vakken raad ze het af dus die zijn nu in bestelling.
pi_100807460
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:38 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Lenen of heb je gespaard ?
Gespaard. Maar ik studeer ook in deeltijd (maandag- en dinsdagavond). Dus ik kan gewoon werken ernaast. Voor volgend jaar ga ik wel een 'sponsor' zoeken (bijvoorbeeld mijn werkgever).

Overigens beginnen ze al goed: 'Server is temporarily out of order (DB connect)'. Roosters en boekenlijst onbereikbaar.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:50:19 #95
124676 RobertoCarlos
pi_100816650
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:53 schreef Dr.Cooper het volgende:

[..]

Gespaard. Maar ik studeer ook in deeltijd (maandag- en dinsdagavond). Dus ik kan gewoon werken ernaast.
^O^ ^O^
pi_100934765
Ik moet boeken bestellen, maar wat moet ik nou precies bestellen? Ik ga het bij CeBoJuf bestellen (Tilburg), en daar staat bij de meeste boeken alleen "aanbevolen". Is het handig om die te bestellen? Want het lijken gewoon de studieboeken...
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_100935430
Handig in Leiden hebben ze besloten ipv online formuleren dit jaar Usis te gebruiken bij de master. Dit zou niet zo'n probleem zijn wanneer dit ook juist zou zijn vermel bij de vakomschrijvingen........ Erg veel medestudenten wachten netjes op de formulieren.

Uiteraard werd mijn account weer aan een account van/uit 1990 gehangen, dit gebeurt nu al 3 jaar.... Hebben ze Mastervakken als bachelor vakken opgenomen en is het zodoende onmogelijk om je voor die vakken in te schrijven.

Kortom, Ik heb deze week al dik 2 uur aan de telefoon gezeten.

Edit: Dat lucht op.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_100938642
Ik vrees voor het inschrijven voor de mastervakken, inderdaad. Begrijp ik nu dat je (in Leiden) je 'gewoon' voor de vakken van je master naar keuze in moet schrijven en dat ze dan zelf uitplussen voor welke master je inschreven moet worden?
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_100939422
Sowieso Leiden altijd gaat er wel iets fout :')
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:00:58 #100
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_100939499
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:35 schreef Dr.Cooper het volgende:
Voor in de op:

gek, in Tilburg had je tegen laag tarief gestudeerd.
pi_100942327
Weet je dat zeker? Het gaat om een 2e bachelor namelijk (niet tegelijkertijd, want ik heb mijn andere bachelor al afgerond). Ook in Leiden (waar ik nog 1 jaar met mijn MSc bezig ben) zou volgend jaar het instellingstarief gaan gelden.

Aan de andere kant. Tilburg viel bij mij af i.v.m. de reistijd, de extra benzinekosten en het extra verlof dat nodig is (ik kan niet tot 5 uur werken en dan nog naar Tilburg rijden). Dus dan is het aan de ene kant goedkoper en aan de andere kant 'duurder'.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:28:58 #102
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_100942553
Ja, de eerste drie jaar gegarandeerd.
pi_100943034
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:58 schreef De_Nuance het volgende:
Eerstejaars die in december nog collegekaarten kregen, lekker bezig... Maar tot dusver hebben alle fouten mij nog vermeden :P .
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:49:24 #104
124676 RobertoCarlos
pi_100949712
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:58 schreef De_Nuance het volgende:
;(
pi_100951327
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 16:40 schreef Orbis het volgende:

[..]

Eerstejaars die in december nog collegekaarten kregen, lekker bezig... Maar tot dusver hebben alle fouten mij nog vermeden :P .
Ik was vorig studiejaar in februari met terugwerkende kracht ingeschreven omdat ze mijn formulieren kwijt waren :'(

Maar volgens mij werken er ook echt 3 mensen in Plexus.
pi_101002816
Ondernemingsrecht. :')!!!!!!!!!!!!!!!!

Een vraag:
Is omzetting van een informele in een formele vereniging en vice versa mogelijk? Zo ja, beschrijf de procedure. Zo nee, waarom niet?

Antwoord:
Neen, art. 2:18 BW niet van toepassing.

Huh? Je kan de statuten van een informele vereniging toch in een notariële akte opnemen om de vereniging zo formeel te maken?
pi_101010176
quote:
15s.gif Op zondag 21 augustus 2011 15:30 schreef Fascination het volgende:
Ondernemingsrecht. :')!!!!!!!!!!!!!!!!

Een vraag:
Is omzetting van een informele in een formele vereniging en vice versa mogelijk? Zo ja, beschrijf de procedure. Zo nee, waarom niet?

Antwoord:
Neen, art. 2:18 BW niet van toepassing.

Huh? Je kan de statuten van een informele vereniging toch in een notariële akte opnemen om de vereniging zo formeel te maken?
Ik weet het antwoord zo niet uit mijn hoofd, maar is het 'vice versa' misschien van belang? Dat je een formele vereniging niet informeel kan maken?
pi_101010448
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 18:38 schreef Orbis het volgende:

[..]

Ik weet het antwoord zo niet uit mijn hoofd, maar is het 'vice versa' misschien van belang? Dat je een formele vereniging niet informeel kan maken?
Het gaat in de vraag om twee gevallen en als het bij een geval wel geldt en bij de andere niet, hadden ze dat denk ik wel aangegeven in het antwoord. :P
pi_101010933
Artikel 2:18 BW:

quote:
Een rechtspersoon kan zich met inachtneming van de volgende leden omzetten in een andere rechtsvorm.
Wat heeft een informele vereniging juist niet? :)
pi_101010981
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 18:47 schreef Fascination het volgende:

[..]

Het gaat in de vraag om twee gevallen en als het bij een geval wel geldt en bij de andere niet, hadden ze dat denk ik wel aangegeven in het antwoord. :P
RU zit je? Daar was het dit jaar een werkgroepvraag. Het antwoord voor informeel naar formeel was idd opnemen in notariële akte, en dat vice versa hadden ze er eigenlijk zonder reden in opgenomen. Werkgroepdocent had ook geen eenduidig antwoord "want waarom zou je ook van formeel naar informeel willen" :'). Uiteindelijk kwam een constructie ter sprake waarin je notariële akte ongedaan moet gaan maken, maar de vraag was niet relevant voor tentamen iig..
pi_101011098
Technisch gezien is dat antwoord ook niet volledig.

Omzetten kan niet door de beperking van artikel 2:18 BW tot 'rechtspersonen', en dat is wat een informele vereniging nou juist niet heeft. Technisch gezien richt je erna een nieuwe formele vereniging op door het opmaken van een notariële akte.
  zondag 21 augustus 2011 @ 19:19:56 #112
124676 RobertoCarlos
pi_101011471
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 19:07 schreef Maharbal het volgende:

Omzetten kan niet door de beperking van artikel 2:18 BW tot 'rechtspersonen', en dat is wat een informele vereniging nou juist niet heeft. Technisch gezien richt je erna een nieuwe formele vereniging op door het opmaken van een notariële akte.
Nou geef je een antwoord op jouw eigen vraag ;)
pi_101011850
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2011 19:04 schreef laares het volgende:

[..]

RU zit je? Daar was het dit jaar een werkgroepvraag. Het antwoord voor informeel naar formeel was idd opnemen in notariële akte, en dat vice versa hadden ze er eigenlijk zonder reden in opgenomen. Werkgroepdocent had ook geen eenduidig antwoord "want waarom zou je ook van formeel naar informeel willen" :'). Uiteindelijk kwam een constructie ter sprake waarin je notariële akte ongedaan moet gaan maken, maar de vraag was niet relevant voor tentamen iig..
Ja, ru inderdaad. :P Ahaa, thanks! Deze vraag werd overigens vorig jaar op een tentamen gevraagd. Heb jij ondernemingsrecht al gehaald in juni?

quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 19:07 schreef Maharbal het volgende:

Bedoel je nu te zeggen dat een informele vereniging geen rechtspersoon is? Want dat is het wel.

Dank voor jullie hulp. O+
pi_101012109
quote:
11s.gif Op zondag 21 augustus 2011 19:33 schreef Fascination het volgende:

Bedoel je nu te zeggen dat een informele vereniging geen rechtspersoon is? Want dat is het wel.
Ja, stom 8)7

Het is al een tijdje terug, en ik was even vergeten dat een informele vereniging slechts beperkte rechtsbevoegdheid heeft, maar dus wel een rechtspersoon is. Ik haalde twee zaken door elkaar :@
pi_101012221
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 19:41 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja, stom 8)7

Het is al een tijdje terug, en ik was even vergeten dat een informele vereniging slechts beperkte rechtsbevoegdheid heeft, maar dus wel een rechtspersoon is. Ik haalde twee zaken door elkaar :@
Haha, ja, begrijpelijk. Bedankt voor je poging. :*
pi_101012703
quote:
11s.gif Op zondag 21 augustus 2011 19:33 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ja, ru inderdaad. :P Ahaa, thanks! Deze vraag werd overigens vorig jaar op een tentamen gevraagd. Heb jij ondernemingsrecht al gehaald in juni?

Ja. vond het ook, in tegenstelling tot veel medestudenten, een leuk vak :P
pi_101013021
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2011 20:01 schreef laares het volgende:

[..]

Ja. vond het ook, in tegenstelling tot veel medestudenten, een leuk vak :P
Dat scheelt enorm, ja.
pi_101013436
Ik zit ook alweer heerlijk te stressen voor mijn allerlaatste bachelortentamen, heb verder al mijn mastertentamens al, hoef alleen nog maar een scriptie te schrijven en dit vak te halen..

Heb vandaag alle stof afgerond, en wilde eigenlijk vanmiddag al beginnen met het herhalen, maar had gewoon echt ff geen zin er meer in.. Maar nu ben ik dus weer super zenuwachtig.. Toch nu maar even wat sheets doorkijken dan..
Gelukkig is het tentamen dinsdag pas en kan ik morgen dus nog bezig met herhalen enzo..
  zondag 21 augustus 2011 @ 20:28:31 #119
124676 RobertoCarlos
pi_101013515
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 20:26 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik zit ook alweer heerlijk te stressen voor mijn allerlaatste bachelortentamen, heb verder al mijn mastertentamens al, hoef alleen nog maar een scriptie te schrijven en dit vak te halen..

Heb vandaag alle stof afgerond, en wilde eigenlijk vanmiddag al beginnen met het herhalen, maar had gewoon echt ff geen zin er meer in.. Maar nu ben ik dus weer super zenuwachtig.. Toch nu maar even wat sheets doorkijken dan..
Gelukkig is het tentamen dinsdag pas en kan ik morgen dus nog bezig met herhalen enzo..
quote:
Onzekere student haalt sneller diploma
3-3-2011 -

Standvastige, koelbloedige studenten presteren minder goed dan onzekere studenten. Die laatsten studeren sneller en halen hogere cijfers omdat ze meer motivatie hebben.

Meer dan 3400 studenten vulden een vragenlijst in die Lilian Eggens hun had toegezonden. De docent van de Hanzehogeschool was nieuwsgierig naar de invloed van hun persoonlijkheid en sociaal netwerk op hun studieprestaties. Vandaag, 3 maart, promoveert zij hierop aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Sommige uitkomsten van haar onderzoek waren al wel bekend. Zo blijken uitstelgedrag en onzorgvuldigheid opnieuw niet bevorderlijk voor studiesucces, terwijl gemotiveerde studenten juist goed presteren.

Maar wat ze ook ontdekte: stabiele studenten zijn minder gemotiveerd dan studenten die wat vaker met emotionele problemen kampen. De laatsten scoren beter en studeren sneller. “Een verklaring daarvoor zou kunnen zijn dat zij hun onzekerheid compenseren door meer en harder te studeren”, licht Eggens toe.

Ook het sociale netwerk van studenten is van invloed op hun prestaties: een groot netwerk zorgt voor minder studievertraging. De omgeving “fungeert waarschijnlijk als vangnet, kruiwagen en buffer tegen de negatieve gevolgen van stress”, aldus Eggens.

Maar naarmate de vrienden en familieleden ouder zijn, gaat dat niet meer op. Eggens: “Vermoedelijk gaan levensfasen tussen personen in het netwerk dan verder uit elkaar lopen en verdwijnt die steunfunctie.”
http://www.observantonlin(...)ID/2839/Default.aspx
pi_101013686
:D Mjah maar het is niet alsof ik altijd harder studeer, alleen als er een tentamen aankomt ga ik keihard knallen.. Als ik college aantekeningen van dit vak had gehad had het waarschijnlijk ook een boel gescheeld :P

Maar vorige keer had ik een 5,5 (53 van de 100 punten. werd afgerond naar een 5.5) en dat is dus geen voldoende.. Eerste keer dat ik het maakte had ik een 5, dus er zit wel een stijgende lijn in..
Ik heb alleen geen idee wat ze zouden willen vragen nu, kan het me niet echt herinneren van vorige keer en ik weet wel dat het oefententamen wat online staat niet echt representatief is in mijn ogen (in vergelijking met vorige keer)
  zondag 21 augustus 2011 @ 20:42:22 #121
124676 RobertoCarlos
pi_101014166
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 20:32 schreef Yashaaaaa het volgende:
:D Mjah maar het is niet alsof ik altijd harder studeer, alleen als er een tentamen aankomt ga ik keihard knallen.. Als ik college aantekeningen van dit vak had gehad had het waarschijnlijk ook een boel gescheeld :P

Maar vorige keer had ik een 5,5 (53 van de 100 punten. werd afgerond naar een 5.5) en dat is dus geen voldoende.. Eerste keer dat ik het maakte had ik een 5, dus er zit wel een stijgende lijn in..
Ik heb alleen geen idee wat ze zouden willen vragen nu, kan het me niet echt herinneren van vorige keer en ik weet wel dat het oefententamen wat online staat niet echt representatief is in mijn ogen (in vergelijking met vorige keer)
Nou ja, heeft zijn voordeel dat je daar dus niets aan kunt doen. En dat je daar dus geen energie in hoeft te steken. Het enige wat je zeker weet is dat er een stijgende lijn in zit en dat je de stof beter kent dan de vorige keer.
Oftewel: keep the faith! :)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 01:06:41 #122
57434 Marloes
Digital Love
pi_101113901
Oke, dat verklaart gewoon mijn succes :P
Ik ga er gewoon vanuit dat ik 't niet haal, altijd eigenlijk, ik denk ook vaak dat ik het echt niet ga halen, uiteindelijk valt 't bijna altijd mee :')
Terwijl de mensen die heel zeker zijn van zichzelf, en waarvan ik ook vaak denk dat ze heel goed zijn, het dan niet halen :P
The more that I appear.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 08:30:07 #123
124676 RobertoCarlos
pi_101117283
Yashaaaaa durft geloof ik niet te melden hoe het gegaan was gisteren met het tentamen :P
pi_101117900
Het ging niet goed :'( naja we gaan het zien. 8 september de uitslag.
pi_101121531
Volgende week weer beginnen. Verbintenissenrecht en Minor Rechtspsychologie.
Geen referral hier.
pi_101121758
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 09:15 schreef Yashaaaaa het volgende:
Het ging niet goed :'( naja we gaan het zien. 8 september de uitslag.
Kan je dan wel een mondeling aanvragen?
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
  woensdag 24 augustus 2011 @ 11:49:51 #127
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_101121846
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:41 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Volgende week weer beginnen. Verbintenissenrecht en Minor Rechtspsychologie.
Heb je Verbintenissenrecht in de herkansing niet gehaald of heb je de herkansing laten schieten?

Ik begin volgende week met Europees recht. De minor laat ik maar voor volgend jaar, aangezien ik er toch niet veel mee opschiet als ik hem nu zou doen. Ik zou dan nog steeds vakken uit blok 2, 3 en 4 overhouden van jaar drie.
pi_101121896
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:49 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Heb je Verbintenissenrecht in de herkansing niet gehaald of heb je de herkansing laten schieten?

Ik begin volgende week met Europees recht. De minor laat ik maar voor volgend jaar, aangezien ik er toch niet veel mee opschiet als ik hem nu zou doen. Ik zou dan nog steeds vakken uit blok 2, 3 en 4 overhouden van jaar drie.
Heb hem laten schieten, omdat ik er minimaal een 7 voor wil halen, en dat zat er niet in.
Geen referral hier.
pi_101122206
Net mijn boeken gekocht voor het eerste jaar.. jezus.. krijgen jullie geen dubbele nekhernia? Bij ons zeggen ze dat je die wetbundels sowieso elke dag moet meenemen...
  woensdag 24 augustus 2011 @ 12:02:57 #130
165633 eriksd
The grand facade...
pi_101122223
quote:
99s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:02 schreef emzor1994 het volgende:
Net mijn boeken gekocht voor het eerste jaar.. jezus.. krijgen jullie geen dubbele nekhernia? Bij ons zeggen ze dat je die wetbundels sowieso elke dag moet meenemen...
Lijkt me wel handig hé. Je wil tenslotte eea kunnen opzoeken.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_101122255
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:02 schreef eriksd het volgende:

[..]

Lijkt me wel handig hé. Je wil tenslotte eea kunnen opzoeken.
I know.. maar ik wil ook mijn rug behouden :P
  woensdag 24 augustus 2011 @ 12:04:58 #132
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_101122280
quote:
Ik neem die wetbundels bijna nooit mee voor hoorcolleges, tenzij het echt moet. Bij werkgroepen neem ik wel wetbundels mee. Ik heb dit jaar trouwens gekozen voor Vermande in plaats van Kluwer gezien de prijs van Vermande en het design van Vermande. De nieuwe Kluwer vond ik spuuglelijk.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 12:05:27 #133
165633 eriksd
The grand facade...
pi_101122291
quote:
99s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:03 schreef emzor1994 het volgende:

[..]

I know.. maar ik wil ook mijn rug behouden :P
Dan moet je een andere houding proberen ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ik neem die wetbundels bijna nooit mee voor hoorcolleges, tenzij het echt moet. Bij werkgroepen neem ik wel wetbundels mee. Ik heb dit jaar trouwens gekozen voor Vermande in plaats van Kluwer gezien de prijs van Vermande en het design van Vermande. De nieuwe Kluwer vond ik spuuglelijk.
Gebruik sinds het begin van mijn studie Vermande. Is ook lekker in drieen gehakt, alhoewel ik met bundeltjes van 2009/2010 werk.
Bis bis bis
pi_101122324
quote:
Bij ons zeggen ze dat je die wetbundels sowieso elke dag moet meenemen...
Neem juist je wettenbundels mee naar colleges en werkgroepen, de overige boeken kan je vaak thuis laten. Wel handig om ze mee te nemen als je een specifieke vraag hebt over de stof in het boek.

quote:
De nieuwe Kluwer vond ik spuuglelijk.
Echt een reden om een prima wettenbundel te laten staan ja. ;)
pi_101122331
quote:

[..]

Hm oke.. in het begin neem ik ze sowieso wel mee, want ik moet gewoon even goed leren met die boeken om te gaan. Bij ons werd Kluwer aanbevolen, heb die dus maar genomen.
pi_101122346
*wacht op jaarlijkse Kluwer vs Vermande battle*
pi_101122356
quote:
Heb je een netbook/laptop/ipad? Neem die dan mee, alle wetten zijn snel te vinden via internet. En neem uiteraard alleen de bundel mee die relavant is.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 12:07:53 #138
165633 eriksd
The grand facade...
pi_101122364
quote:
99s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:06 schreef emzor1994 het volgende:

[..]

Hm oke.. in het begin neem ik ze sowieso wel mee, want ik moet gewoon even goed leren met die boeken om te gaan. Bij ons werd Kluwer aanbevolen, heb die dus maar genomen.
Ah joh, dat komt vanzelf wel.

quote:
6s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:07 schreef Kimochi het volgende:
*wacht op jaarlijkse Kluwer vs Vermande battle*
Haha ja, dat gedoe altijd.
Bis bis bis
pi_101122387
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:07 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Heb je een netbook/laptop/ipad? Neem die dan mee, alle wetten zijn snel te vinden via internet. En neem uiteraard alleen de bundel mee die relavant is.
Ja macbook.. goede tip :)
pi_101123444
Hoe zit de nieuwe kluwer eruit? Ik denk dat ik het dit jaar nog doe met mn oude kluwer totdat hij of uit elkaar valt of te verouderd is waardoor ik de vragen niet goed meer kan beantwoorden :P
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_101123678
ik hou ook lekker mijn Kluwer van vorig jaar.
Geen referral hier.
pi_101124681
Op de RU is dat dus niet mogelijk vanwege het markeerverbod wat vanaf dit nieuwe schooljaar ingaat :')!
pi_101124940
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:16 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Op de RU is dat dus niet mogelijk vanwege het markeerverbod wat vanaf dit nieuwe schooljaar ingaat :')!
Whut? Hoe ga je dan de artikelen makkelijk herkennen en de steekwoorden uit die artikelen?
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_101125133
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:22 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Whut? Hoe ga je dan de artikelen makkelijk herkennen en de steekwoorden uit die artikelen?
Geen idee, er stond wel tussen de regels door: 'tenzij de vaksectie anders bepaald'. Ik hoop dus stiekem dat de vaksecties het dus wel gaan toestaan. Want het wordt inderdaad een stuk moeilijker artikelen te vinden.
pi_101125553
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:42 schreef dreamzk het volgende:
Hoe zit de nieuwe kluwer eruit?
Goud met paars.
pi_101126656
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:39 schreef Kimochi het volgende:

[..]

Goud met paars.
Paars. :')!!!
pi_101131958
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 11:47 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Kan je dan wel een mondeling aanvragen?
Ik denk dat dat wel mogelijk is, gezien het feit dat ze nog maar één vak moet.
pi_101134628
We gaan het zien, voelde me gister heel klote, maar heb het nu een beetje uit mij hoofd gezet. Geloof nu zelfs nog wel in een kleine kans, en anders ga ik gewoon ook lekker veel werken en ergens stage lopen :)

Hoe ver ben jij nu? Had je contracten recht gehaald?
pi_101134818
quote:
1s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 17:41 schreef Yashaaaaa het volgende:
We gaan het zien, voelde me gister heel klote, maar heb het nu een beetje uit mij hoofd gezet. Geloof nu zelfs nog wel in een kleine kans, en anders ga ik gewoon ook lekker veel werken en ergens stage lopen :)

Hoe ver ben jij nu? Had je contracten recht gehaald?
Kan ik me voorstellen. En dat vak kun je toch het eerste semester volgen? Dan is het niet zo'n ramp.

Nee, moest het herkansen. Maar de herkansing ging voor mijn gevoel goed. Heb maandag ook ondernemingsrecht herkanst en daar heb ik ook een goed gevoel over.
pi_101138149
Fijn dat je een goed gevoel had :) Zou fijn zijn als je het hebt gehaald!

Mja het is allemaal nog niet zo'n enorme ramp, het is alleen wel zo dat je dan weer in de knoop komt met dat je je bachelor en master niet meer in 1 jaar mag halen, dus zou ik niet in januari af kunnen studeren (Dat was ongeveer mijn planning) maar pas in september.. Maar goed, dat zien we dan wel weer :) Wat ik zeg dan ga ik gewoon stage of stages lopen :)

Sowieso zag ik net dat ik mijn bachelor tot en met 22 september kan aanvragen, dat zou dan ook betekenen dat ik een eventuele mondeling voor 22 september gehad moet hebben, terwijl de uitslag pas de 8e komt.. Hopen dat ik dat in twee weken tijd voor elkaar kan boxen + dat je nog moet leren opnieuw..
pi_101212831
In Nijmegen mag je dus niet meer schrijven en markeren in de wettenbundels, en ook geen flapjes meer in die boeken hangen... Maar toen ik ze kocht kreeg ik er wel zo'n stikkervel bij met stikkers die je erin kan plakken om alles sneller te vinden. Is dat dan ook verboden?
pi_101214992
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 13:06 schreef emzor1994 het volgende:
In Nijmegen mag je dus niet meer schrijven en markeren in de wettenbundels, en ook geen flapjes meer in die boeken hangen... Maar toen ik ze kocht kreeg ik er wel zo'n stikkervel bij met stikkers die je erin kan plakken om alles sneller te vinden. Is dat dan ook verboden?
Dat lijkt me toch van wel. Je ziet die markeringen sowieso vanaf de buitenkant
pi_101224759
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 13:06 schreef emzor1994 het volgende:
Belachelijke regel (het verbieden van gele marker/voorbedrukte tabs). Gaan zij nu ook rekening houden met de lengte van het tentamen (een vraag minder bijvoorbeeld)?
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:27:14 #154
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_101224947
Mooi, ik heb het toestaan van markeringen nooit gesnapt.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:43:19 #155
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_101230440
Ik weet niet wat ik er van moet denken. Aan de ene kant is het markeren heel handig zodat je niet snel over een wetsartikel leest, maar aan de andere kant heb ik toch gemerkt dat ik toch automatisch naar de betreffende artikelen ga als ik de vragen heb gelezen.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:51:03 #156
165633 eriksd
The grand facade...
pi_101230742
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 18:19 schreef Staatsrecht het volgende:

[..]

Belachelijke regel (het verbieden van gele marker/voorbedrukte tabs). Gaan zij nu ook rekening houden met de lengte van het tentamen (een vraag minder bijvoorbeeld)?
Uh, als je je enigzins hebt voorbereid en de systematiek van de betreffende wet kent heb je die markeringen en tabjes niet nodig.
Bis bis bis
pi_101232558
Het heeft mij wel gered bij publiekrecht.
Geen referral hier.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:12:51 #158
124676 RobertoCarlos
pi_101237945
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 20:43 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik weet niet wat ik er van moet denken. Aan de ene kant is het markeren heel handig zodat je niet snel over een wetsartikel leest, maar aan de andere kant heb ik toch gemerkt dat ik toch automatisch naar de betreffende artikelen ga als ik de vragen heb gelezen.
Idd, als je het goed hebt geleerd, ken de structuur van de wet en de benodigde artikelen..
pi_101245063
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 20:51 schreef eriksd het volgende:

[..]

Uh, als je je enigzins hebt voorbereid en de systematiek van de betreffende wet kent heb je die markeringen en tabjes niet nodig.
Ik kan de vragen sneller oplossen. Dat is natuurlijk persoonlijk.
pi_101250119
Ik ga ook 5 september beginnen aan Rechtsgeleerdheid, maar omdat ik mij pas in augustus heb ingeschreven kan ik niet deelnemen aan de werkgroepen.<alleen het eerste semester niet dacht ik>
Dus ik volg dan het zogenaamde extensieve programma.
Is het te doen met zelfstudie en de hoorcolleges/werkgroepvervangende. Moet er veel vrije tijd worden opgeofferd of valt het wel mee.
Ik ga naar de UvA trouwens.
pi_101250282
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 12:47 schreef gaude het volgende:
Ik ga ook 5 september beginnen aan Rechtsgeleerdheid, maar omdat ik mij pas in augustus heb ingeschreven kan ik niet deelnemen aan de werkgroepen.<alleen het eerste semester niet dacht ik>
Is het te doen met zelfstudie en de hoorcolleges/werkgroepvervangende. Moet er veel vrije tijd worden opgeofferd of valt het wel mee.
Ik ga naar de UvA trouwens.
Gewoon gaan naar de extensieve werkgroepen, zijn een soort van hoorcolleges alleen dan behandel je de vragen, en elke week zelfstudie doen en je haalt het zonder probleem. Ik zal ook bij Inleiding van het Recht en Aansprakelijkheidsrecht zitten in de collegezaal omdat ik ze vorig jaar niet gehaald heb :P
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_101250408
Ok, was niet moeilijk of wel? Ik heb op de VU ook de inleiding in de rechtswetenschap gehad, en dat haalde ik met een 6,5 zonder te veel werk.
Ik vind trouwens het rooster zeer onoverzichtelijk. Maar tot en met december 3 vakken is toch niet heel veel?
Overigens lukt het inschrijven voor de vakken nog niet, mail gestuurd naar de onderwijsbalie, maar werd mij verteld dat ik maandag bij de introductie nog een hoop kan regelen.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:24:50 #163
124676 RobertoCarlos
pi_101251075
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 12:47 schreef gaude het volgende:
Wat is dat? Wat een raar gedoe trouwens. Je hebt toch gewoon recht op dat onderwijs? Daar betaal je toch net zo goed voor?
pi_101251526
Ik lees mijn eerste hoofdstuk nu. (voor de werkgroep van 5 september) Encyclopedie van de rechtswetenschap deel II : Positief recht.

En het is heel interessant :)
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 13:43:08 #165
124676 RobertoCarlos
pi_101251561
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 13:41 schreef De_Nuance het volgende:
Ik lees mijn eerste hoofdstuk nu. (voor de werkgroep van 5 september) Encyclopedie van de rechtswetenschap deel II : Positief recht.

En het is heel interessant :)
Da's mooi.
pi_101251586
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 13:24 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wat is dat? Wat een raar gedoe trouwens. Je hebt toch gewoon recht op dat onderwijs? Daar betaal je toch net zo goed voor?
Omdat de uitval 50% is en sommige mensen zich een week of paar dagen voor de studie zich inschrijven (organistorisch niet te doen) hebben ze dat kutsysteem bedacht in de UVA :')

Ik studeer er niet maar ken iemand met hetzelfde probleem.
pi_101251614
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 13:43 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Da's mooi.
Goed begin?

De overige vakken zullen wel taaier en droger zijn neem ik aan.

Dit vind ik echt goed te doen.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:24:17 #168
124676 RobertoCarlos
pi_101252875
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 13:44 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Goed begin?
1 hoofdstukje lezen is al een goed begin? :? 1 boek bedoel je?
quote:
De overige vakken zullen wel taaier en droger zijn neem ik aan.
quote:
Dat weet je niet, als je rechten leuk vindt niet

Dit vind ik echt goed te doen.
Da's mooi
pi_101252953
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 14:24 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

1 hoofdstukje lezen is al een goed begin? :? 1 boek bedoel je?

[..]

[..]

Da's mooi
Hm nee, mijn vraag was meer zo gericht: in hoeverre is dit vak een indicatie voor de rest van de studie.

Maar daar heb ik al antwoord op. :)
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:31:33 #170
165633 eriksd
The grand facade...
pi_101253078
quote:

[..]

Tja, als je zo laat bent en de werkgroepen zitten vol is het een lastig verhaal.
Bis bis bis
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:13:59 #171
124676 RobertoCarlos
pi_101254331
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 14:27 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Hm nee, mijn vraag was meer zo gericht: in hoeverre is dit vak een indicatie voor de rest van de studie.

Maar daar heb ik al antwoord op. :)
Waar staat die reactie? Ik zie geen post namelijk.
pi_101254354
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 15:13 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Waar staat die reactie? Ik zie geen post namelijk.
Je bent wel erg nieuwsgierig.

Ik heb het aan een derdejaars student gevraagd die ik persoonlijk ken.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:51:05 #173
124676 RobertoCarlos
pi_101257112
quote:
8s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 15:15 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Je bent wel erg nieuwsgierig.

Ik heb het aan een derdejaars student gevraagd die ik persoonlijk ken.
Is toch niet zo gek, als je hier een vraag stelt?
pi_101257222
Nee het is goed. :)
pi_101266469
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 14:27 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Niet. Encyclopedie is een beetje basisstof van de vakken die je in het eerste jaar krijgt, een inleiding tot de studie zeg maar.
Ik weet dat je al een antwoord had, maar hier nog een antwoord van een derdejaars die je niet kent. :P
pi_101281986
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 12:57 schreef gaude het volgende:
Ok, was niet moeilijk of wel? Ik heb op de VU ook de inleiding in de rechtswetenschap gehad, en dat haalde ik met een 6,5 zonder te veel werk.
Ik vind trouwens het rooster zeer onoverzichtelijk. Maar tot en met december 3 vakken is toch niet heel veel?
Overigens lukt het inschrijven voor de vakken nog niet, mail gestuurd naar de onderwijsbalie, maar werd mij verteld dat ik maandag bij de introductie nog een hoop kan regelen.
Morgen wordt het allemaal stuk duidelijker voor je uitgelegd. Ziet er allemaal onoverzichtelijk uit maar na een tijdje begrijp je het wel :P Dat vakken inschrijven hebben ze deze zomer helemaal omgegooid, van een simpel systeem naar dat systeem wat we nu hebben waar niemand wat van snapt. Very annoying.

quote:

[..]

Als je te laat bent dan zitten de werkgroepen vol en moet je dan het extensieve onderwijs volgen. Ook geld dat voor de studenten die een vak voor de tweede keer doen, dan heb je ook geen recht meer op werkgroepen van dat vak.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_101304878
Duurt die introductiebijeenkomst lang? Moet waarschijnlijk 's middags werken. En er staat dat ik omdat ik niet ingeschreven ben in zo'n groep zowel maandag als dinsdag aanwezig moet zijn....
pi_101325404
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2011 21:04 schreef gaude het volgende:
Duurt die introductiebijeenkomst lang? Moet waarschijnlijk 's middags werken. En er staat dat ik omdat ik niet ingeschreven ben in zo'n groep zowel maandag als dinsdag aanwezig moet zijn....
Zou ik niet weten, ik was maar een halve dag gegaan omdat ik ook andere verplichtingen had maar ik zat dus wel in werkgroepen.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_101409713
Morgen beginnen. O+
pi_101452299
Wat is bestuursrecht? :) Ben het weliswaar nog nooit tegengekomen. (ben nog newbie rechtenstudent, neem me niet kwalijk )
pi_101452671
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:45 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Wat is bestuursrecht? :) Ben het weliswaar nog nooit tegengekomen. (ben nog newbie rechtenstudent, neem me niet kwalijk )
Gemeentes e.d.

Zonet m'n tweede college European Legal History gehad. Het boek dat we ter voorbereiding moesten lezen was eerlijk waar hartstikke interessant (alleen het deel over de Romeinen hoefden we nog maar te lezen, en dat interesseert mij wel), maar die mevrouw kon zó slecht praten... Ik snapte er niks van. En aandacht erbij houden was ook vrij moeilijk.

Was in Tilburg btw.
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_101454004
Gemeenten in welke zin?
pi_101454089
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:43 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Gemeenten in welke zin?
Besluiten die ze neemt, zoals het verlenen van een kapvergunning.
pi_101469241
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:45 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Bestuursrecht omvat eigenlijk alle burger-overheidsverhoudingen die niet binnen het strafrecht worden afgehandeld. Zelfs verkeersboetes vallen (deels) onder het bestuursrecht.
  vrijdag 2 september 2011 @ 14:13:00 #185
354441 Passievruchtje
broertje van de passievrucht
pi_101487784
Ik zit eraan te denken om volgend jaar rechten te gaan studeren.
Domme vraag misschien maar, ik ben niet bepaald goed in Wiskunde.
Krijg je nog bepaalde delen van Wiskunde terug in je studie?
I love Israel!
  vrijdag 2 september 2011 @ 14:24:38 #186
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_101488185
nee
  vrijdag 2 september 2011 @ 14:25:45 #187
354441 Passievruchtje
pi_101488225
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:24 schreef GlowMouse het volgende:
nee
Als dat een antwoord op mijn vraag is, ben ik zeer blij met dat antwoord:P
I love Israel!
pi_101488349
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:13 schreef Passievruchtje het volgende:
Ik zit eraan te denken om volgend jaar rechten te gaan studeren.
Domme vraag misschien maar, ik ben niet bepaald goed in Wiskunde.
Krijg je nog bepaalde delen van Wiskunde terug in je studie?
Alleen als je fiscaal recht gaat doen.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
  vrijdag 2 september 2011 @ 14:31:22 #189
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_101488445
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:28 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Alleen als je fiscaal recht gaat doen.
Rekenen is geen wiskunde.
  vrijdag 2 september 2011 @ 14:39:58 #190
354441 Passievruchtje
pi_101488790
Oke dus als ik met een vijfje of een zesje voor wiskunde mijn examens haal, hoeft dat geen probleem te zijn.
I love Israel!
pi_101490256
Ik had alleen met rechtseconomie dat ik het erg op wiskunde A vond lijken.
  vrijdag 2 september 2011 @ 15:37:09 #192
354441 Passievruchtje
pi_101490975
Ja zat ook aan bedrijfskunde te denken maar, als je niet zo goed bent in wiskunde en economische sommen lijkt me dat geen goed idee........
Eigenlijk nog best moeilijk om een goede keuze te maken.
Binnenkort maar is wat open dagen bezoeken van rechtenstudies.

[ Bericht 31% gewijzigd door Passievruchtje op 02-09-2011 18:26:15 ]
I love Israel!
pi_101497906
Contractenrecht met een 7 en ondernemingsrecht met een 8 gehaald. _O_
pi_101499884
@dreamzk, over die werkgroep. Ik was bij die introductie ingedeeld bij groep 4, nu kreeg ik van SIS mail dat ik bij groep 'x' zit. Ik neem aan dat ik toch gewoon bij de mensen kom waarbij ik die introductie liep? Kan overigens niet echt een groep uit het 'werkgroepnummer op BB halen', een code van 3100'blablablabla'.
Overigens zijn die werkgroepen niet op studie gebaseerd?<zat bij mensen die rechtsgeleerdheid zaten>
pi_101499896
NICE :D Gefeliciteerd *O*

Ik wil mijn cijfer ook terug ;(
pi_101500044
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 19:50 schreef Yashaaaaa het volgende:
NICE :D Gefeliciteerd *O*

Ik wil mijn cijfer ook terug ;(
Thanks. O+ Hopelijk heb jij ook een voldoende.
  vrijdag 2 september 2011 @ 20:02:54 #197
165633 eriksd
The grand facade...
pi_101500434
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 19:50 schreef gaude het volgende:
@dreamzk, over die werkgroep. Ik was bij die introductie ingedeeld bij groep 4, nu kreeg ik van SIS mail dat ik bij groep 'x' zit. Ik neem aan dat ik toch gewoon bij de mensen kom waarbij ik die introductie liep? Kan overigens niet echt een groep uit het 'werkgroepnummer op BB halen', een code van 3100'blablablabla'.
Overigens zijn die werkgroepen niet op studie gebaseerd?<zat bij mensen die rechtsgeleerdheid zaten>
Werkgroep X is volgens mij extensief of de reservelijst.
Bis bis bis
pi_101505567
Ik werd bij de introductie ingedeeld in werkgroep 4.<Onder werkgroep 4 moet ik ik neem ik aan de hoorcolleges volgen>.
Mijn werkgroep geeft dit aan: 3001INL1WW.S1.Z.Inleiding i/d rechtswtsch. WG
  vrijdag 2 september 2011 @ 23:30:02 #199
165633 eriksd
The grand facade...
pi_101511934
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 21:41 schreef gaude het volgende:
Ik werd bij de introductie ingedeeld in werkgroep 4.<Onder werkgroep 4 moet ik ik neem ik aan de hoorcolleges volgen>.
Mijn werkgroep geeft dit aan: 3001INL1WW.S1.Z.Inleiding i/d rechtswtsch. WG
Hoorcollege volgen als werkgroep? Je hebt gewoon een centraal hoorcollege voor alle studenten (of bij die onzinnige massa bachelors en masters als rechtsgeleerdheid en privaatrecht 2 HC's) en de losse werkgroepen. Geen hond die iets controleert.

Dan mbt je werkgroep:

Werkgroep Z is de avondwerkgroep van 20:00 tot 22:00 zoals ik dat nu snel zie in het rooster. Dat is wat anders dan werkgroep 4, die is dinsdag van 9 tot 11.
Doe er je voordeel mee, de avondwerkgroepen zijn beter dan die overdag.
Bis bis bis
pi_101522211
Ik volg gewoon deeltijd. Maar ik bedoel, het nummer waarin je werd ingedeeld op de introductie is het nummer waaronder je de hoorcolleges moet volgen. Ik zat in 4, dus ik volg de hoorcolleges van groep 1 tm 18<om overvolle zalen te voorkomen>.
Of misschien heet het het jaargroepnummer.
Maar als voltijder is het normaal dat je 's avonds een werkgroep kan/moet volgen.<of late inschrijvingen worden samen gepropt in de avond?

Werkgroep 35 neem ik aan? 3001CO47WW.S1.35R.Constitutioneel recht WG.
Reserve denk ik, maar betekent dit dat het college vaststaat?

Overigens komt werkgroep X, 3x aan de orde, daar waar 2 werkgroepen per week worden gevolgd door de reguliere groepen, apart?
pi_101522303
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 11:56 schreef gaude het volgende:
Ik volg gewoon deeltijd. Maar ik bedoel, het nummer waarin je werd ingedeeld op de introductie is het nummer waaronder je de hoorcolleges moet volgen. Ik zat in 4, dus ik volg de hoorcolleges van groep 1 tm 18<om overvolle zalen te voorkomen>.
Of misschien heet het het jaargroepnummer.
Maar als voltijder is het normaal dat je 's avonds een werkgroep kan/moet volgen.<of late inschrijvingen worden samen gepropt in de avond?

Werkgroep 35 neem ik aan? 3001CO47WW.S1.35R.Constitutioneel recht WG.
Reserve denk ik, maar betekent dit dat het college vaststaat?

Overigens komt werkgroep X, 3x aan de orde, daar waar 2 werkgroepen per week worden gevolgd door de reguliere groepen, apart?
Daar heb je het al, deeltijd zijn avondstudenten. Mayb intro gehad met werkgroep 4 maar als je deeltijd bent doe je standaard avondcollege tenzij je anders aangeeft. Dus ik zie je komende 15 weken elke maandag van 18-21 op de poort? (eerst 2u HC en dan 1u repititor college ;) )
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_101522360
Typfout, bedoelde voltijd.

Excuses!
pi_101522521
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 12:02 schreef gaude het volgende:
Typfout, bedoelde voltijd.

Excuses!
Dan is het een ander verhaal :P Wat staat op SIS dan voor werkgroep?
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_101522632
Staan er 3, waarschijnlijk ook al Aansprakelijkheidsrecht.
-RLAW 3001AA16WG-WGV1
WG (7781)
-Info studieactiviteit RLAW 3001CO47WW-35R
WG (8376)
-RLAW 3001INL1WW-Z
WG (8384)

Wellicht kan ik maandag nog wat regelen? Maar het klopt dus niet dat je met voltijd 's avonds wordt ingedeeld?
pi_101529434
Zo, mijn jaar is ook weer goed begonnen. Had ik vorig jaar al een drama in Leiden (uiteindelijk in november pas BB toegang), heb ik nu wederom geen toegang tot de systemen aan het Erasmus. Ze zijn er intussen achter dat mijn adresgegevens niet kloppen. Alleen nu is dus mijn wachtwoord en dergelijke naar een ander adres gestuurd. Dat is ook de reden waarom ze me van de week niet konden vinden (in het systeem) en mij dus niet verder konden helpen.
pi_101531737
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 17:40 schreef Dr.Cooper het volgende:
Zo, mijn jaar is ook weer goed begonnen. Had ik vorig jaar al een drama in Leiden (uiteindelijk in november pas BB toegang), heb ik nu wederom geen toegang tot de systemen aan het Erasmus. Ze zijn er intussen achter dat mijn adresgegevens niet kloppen. Alleen nu is dus mijn wachtwoord en dergelijke naar een ander adres gestuurd. Dat is ook de reden waarom ze me van de week niet konden vinden (in het systeem) en mij dus niet verder konden helpen.
Same old story indd.. Ik was vrijdag (vrije dag) naar Leiden gegaan om m'n blokboeken op te halen (ze zouden namelijk al klaar liggen en anders zou je al n zogenaamde 'studieachterstand' oplopen...), kom ik daar.. 'Sorry, we hebben ze nog niet binnen'. Mijn gezicht sprak boekdelen... }:|
pi_101550622
Ik zal jullie na deze post niet meer lastig vallen met dit onderwerp.
Maar nog een vraag voor de UvA mensen hier. Ik werd op de introductiebijeenkomst ingedeeld bij werkgroep 4, hele dag meegelopen bij deze groep. Deze groep was niet overvol, dus zou ik gewoon bij deze groep kunnen aansluiten? Of is het beleid zeer strict?
Want ik zie dat de colleges voor werkgroep X op zeer onorthodoxe tijden worden gehouden.

@Dream wat is repititor.

Mijn agenda:

Maandag : Hoor: 18.15-20:00
Werkgroep: 20:00-22:00
Dinsdag : Hoor: 11:15-13:00
Woensdag: Werkgroep: 11:00-13:00
Werkgroep: 18:00-20:00

Eventueel werkgroepvervangend op de donderdag van 11 tot 3.

Maar wel redelijk rooster denk ik zo.

[ Bericht 30% gewijzigd door gaude op 04-09-2011 17:00:51 ]
pi_101565749
Woensdag begint het voor mij weer :P 3e jaar aan de UvA, maar ik volg in het eerste blok alleen maar mijn minorvakken op de VU(forensische criminologie). 4 uur hoorcollege per week meer niets, zal wel weer een lekker dooie boel worden :')
pi_101587155
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:10 schreef gaude het volgende:
Ik zal jullie na deze post niet meer lastig vallen met dit onderwerp.
Maar nog een vraag voor de UvA mensen hier. Ik werd op de introductiebijeenkomst ingedeeld bij werkgroep 4, hele dag meegelopen bij deze groep. Deze groep was niet overvol, dus zou ik gewoon bij deze groep kunnen aansluiten? Of is het beleid zeer strict?
Want ik zie dat de colleges voor werkgroep X op zeer onorthodoxe tijden worden gehouden.

@Dream wat is repititor.

Mijn agenda:

Maandag : Hoor: 18.15-20:00
Werkgroep: 20:00-22:00
Dinsdag : Hoor: 11:15-13:00
Woensdag: Werkgroep: 11:00-13:00
Werkgroep: 18:00-20:00

Eventueel werkgroepvervangend op de donderdag van 11 tot 3.

Maar wel redelijk rooster denk ik zo.
Repititor colleges zijn voor mensen die het vak voor de tweede keer doen, dan heb je nl geen recht meer op wg'en van dat vak
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_101588593
Ik heb mijn bachelor! Met een 7.5 nog wel!

Straks even aanvragen!
  maandag 5 september 2011 @ 13:21:23 #211
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_101589109
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 13:05 schreef Yashaaaaa het volgende:

Gefeliciteerd. *O*
pi_101589526
Ok, zie net pas dat ik al opdrachten heb staan.<op de vu stond het gewoon op bb...>
Maar als je 2 werkcolleges hebt moet je al die opdrachten voor het eerste college maken?
  maandag 5 september 2011 @ 13:43:35 #213
165633 eriksd
The grand facade...
pi_101589795
quote:

Straks even aanvragen!
Hangt daar nog iets van een predikaat aan vast?
Bis bis bis
pi_101590993
quote:

Straks even aanvragen!
Gefeliciteerd!
pi_101594161
quote:

Straks even aanvragen!
Jij zat ook op de RU toch? Dan hebben wij samen uitreiking (als je erheen gaat :D) *O*

Ik heb net het mailtje binnen dat ik de scriptieverklaring mag komen ophalen. Nu nog even een definitief onderwerp kiezen. :')
It's all fun and games until someone loses a head
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_101594305
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 16:09 schreef Dwyn het volgende:

[..]

Jij zat ook op de RU toch? Dan hebben wij samen uitreiking (als je erheen gaat :D) *O*

Ik heb net het mailtje binnen dat ik de scriptieverklaring mag komen ophalen. Nu nog even een definitief onderwerp kiezen. :')
Voor welk vak?
pi_101594329
quote:
11s.gif Op maandag 5 september 2011 16:13 schreef Fascination het volgende:

[..]

Voor welk vak?
Nederlands Migratierecht. :)
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_101598886
Kent iemand een relevant RECENT onderwerp wat te maken heeft met bestuursrecht ? :)

[ Bericht 2% gewijzigd door ErikHoevenaars op 05-09-2011 18:57:53 ]
  maandag 5 september 2011 @ 18:44:31 #219
165633 eriksd
The grand facade...
pi_101599382
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 18:29 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Kent iemand een relevant onderwerp over bestuursrecht ? :)
Wat een rammelende zin.
Bis bis bis
pi_101599577
quote:
10s.gif Op maandag 5 september 2011 18:44 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat een rammelende zin.
hahaha vermoeidheid.. Relevant = recent
  maandag 5 september 2011 @ 19:12:31 #221
165633 eriksd
The grand facade...
pi_101600699
Verbieden Harley bijeenkomst? Of gewoon de weigering van een vergunning in het algemeen?
Bis bis bis
  maandag 5 september 2011 @ 19:18:20 #222
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_101600996
quote:
Gefeliciteerd :)
pi_101602414
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 19:12 schreef eriksd het volgende:
Verbieden Harley bijeenkomst? Of gewoon de weigering van een vergunning in het algemeen?
Kapvergunning, juist. Dat gaat hem worden :) Bedankt!
pi_101622336
Bedankt voor de felicitaties iedereen :)

quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 16:09 schreef Dwyn het volgende:

[..]

Inderdaad :) Tof!

Heb jij ook zo'n bevestiging gehad op je scherm na het versturen dat je ongeveer begin oktober een echt bevestigingsbericht krijgt? Ik vind dat namelijk toch apart, wat als er toch iets niet klopt (met iets anders dan de essays bijv, daar moet je er 4 van hebben toch? (naja ik heb er 5 want heb er ook een van een europees vak) dan kom je daar pas erg laat achter.. (alhoewel ik aanneem dat ik altijd goed bijgehouden heb welke vakken ik wanneer moet volgen, vanavond toch maar ff nakijken voor de zekerheid).

En hoe kan je dan de scriptieverklaring nu al aanvragen?
Ik zit momenteel in een fulltime training en heb dus gelimiteerd de tijd om zelf dingen uit te zoeken

@ Fascination jij hebt hem nu toch ook?
pi_101623867
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 08:00 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Heb jij ook zo'n bevestiging gehad op je scherm na het versturen dat je ongeveer begin oktober een echt bevestigingsbericht krijgt? Ik vind dat namelijk toch apart, wat als er toch iets niet klopt (met iets anders dan de essays bijv, daar moet je er 4 van hebben toch? (naja ik heb er 5 want heb er ook een van een europees vak) dan kom je daar pas erg laat achter.. (alhoewel ik aanneem dat ik altijd goed bijgehouden heb welke vakken ik wanneer moet volgen, vanavond toch maar ff nakijken voor de zekerheid).

Ik zit momenteel in een fulltime training en heb dus gelimiteerd de tijd om zelf dingen uit te zoeken

Ik heb alleen een mailtje gehad dat ik begin oktober ´nader bericht´ ontvang. Later heb ik ook nog een mailtje gehad dat ik me via studielink voor de master moest inschrijven. Ik heb inderdaad ook even de essays lopen tellen en ik heb er ook 5. Rechtsfilosofie (volgens mij een keuzevak voor reguliere studenten), burgerlijk recht, strafrecht, bestuursrecht en staatsrecht.

Ik volg het versnelde programma na HBO dus ik heb voor een hele hoop dingen vrijstelling om maar zo snel mogelijk het programma door te lopen. Maar ik heb alsnog een half jaar vertraging. _O-
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_101626560
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 08:00 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Ja, ik heb 'm ook.

Ik heb al een aanvraag voor de scriptieverklaring gedaan en heb een mailtje gekregen dat ik de verklaring bij Bureau Onderwijs kan ophalen. Dan staat dus al vast dat ik aan al m'n bachelorverplichtingen heb voldaan lijkt me.
pi_101627760
Ja dat zag ik vanochtend na mijn post ook snel. Neem inderdaad aan dat als ze daar controleren of je aan alle vereisten voldaan hebt, en je krijgt daarna zon verklaring, dat het ook helemaal goed moet komen met je bachelor diploma-aanvraag..

Wat ik dan weer apart vind is dat ze het één in drie werkdagen kunnen doen en over het andere anderhalve maand doen :?

Ik heb vanochtend dus pas dat mailtje ontvangen dat je in oktober meer hoort. Daarin stond ook meteen het hele studielink verhaal.

Mooi dat jij het ook hebt Fascination! *O*

Vind het wel een gedoe allemaal dat hele aanvragen enzo.. En je moet veel afwachten en ik ben niet goed in afwachten ;(

[ Bericht 35% gewijzigd door Yashaaaaa op 06-09-2011 17:51:37 ]
pi_101637541
Materieel en formeel recht (geen kapvergunning geven).. Tja, lastig.. Iemand een goede uitleg?
pi_101637959
No offence, maar waarom krijg ik een beetje het gevoel dat jij ons jouw huiswerk laat maken?
pi_101638186
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:40 schreef Yashaaaaa het volgende:
No offence, maar waarom krijg ik een beetje het gevoel dat jij ons jouw huiswerk laat maken?
Geen huiswerk joh, ik heb nu een soort verslag van 21 pagina's :) Heb het als formeel recht omschreven, maar ben nogal een perfectionist en wil 0 fouten hebben. Excuses als je me verkeerd begrijpt.
pi_101638360
Oke dan zal ik het wel verkeerd begrijpen :) maar snap je vraagstelling nu ook niet echt :P

Even voor de mensen die mijn bachelorpost van vanochtend hebben gelezen: Ik heb het ff geëdit.. Werkt toch niet zo handig fokken op je mobiel :P
pi_101638458
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 17:52 schreef Yashaaaaa het volgende:
Oke dan zal ik het wel verkeerd begrijpen :) maar snap je vraagstelling nu ook niet echt :P

Even voor de mensen die mijn bachelorpost van vanochtend hebben gelezen: Ik heb het ff geëdit.. Werkt toch niet zo handig fokken op je mobiel :P
Heb een verslagje over kapvergunning geschreven en moet erbij vermelden of het over materieel of formeel recht gaat.
pi_101639141
Laat maar, fixed! Toch bedankt :) Succes iedereen!
  dinsdag 6 september 2011 @ 18:44:10 #234
124676 RobertoCarlos
pi_101640246
quote:

Straks even aanvragen!
Aangezien je je bachelor nog niet hebt aangevraagd, heb je je B nog niet en kan ik je nog niet feliciteren.
Maar voor straks: Gefeli!!! *O* *O*
pi_101640440
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 september 2011 18:44 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Aangezien je je bachelor nog niet hebt aangevraagd, heb je je B nog niet en kan ik je nog niet feliciteren.
Maar voor straks: Gefeli!!! *O* *O*
Zo dan ;) : Ik heb al mijn vakken gehaald die ik moet halen om mijn bachelor aan te kunnen vragen *O*

Ben me nu voor de master in aan het schrijven.. en krijg de vraag of ik een toelaatbare bachelor aan de RU heb gedaan.. Ik heb extra vakken moeten volgen en een brief hier thuis liggen dat ik toegelaten ben tot de master burgerlijk recht. Zal ik dat dan ook in moeten voeren? In die brief staat namelijk dat ik die pas hoef te laten zien op het moment dat ik mijn master aanvraag.. Dus niet bij het inschrijven voor de master..

Heb maar ingevuld dat ik toelatingsverklaring nodig heb, beter dat ik het overbodig meld en dat ik hem niet nodig heb. Dan dat ik aangeef het niet nodig te hebben en het wel nodig heb :P

[ Bericht 9% gewijzigd door Yashaaaaa op 06-09-2011 19:17:16 ]
pi_101642104
Zo, heb de docent van het vak waarin ik mijn scriptie wil gaan schrijven gemaild. Ieps, eng. _O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 18:49 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Zo dan ;) : Ik heb al mijn vakken gehaald die ik moet halen om mijn bachelor aan te kunnen vragen *O*

Ben me nu voor de master in aan het schrijven.. en krijg de vraag of ik een toelaatbare bachelor aan de RU heb gedaan.. Ik heb extra vakken moeten volgen en een brief hier thuis liggen dat ik toegelaten ben tot de master burgerlijk recht. Zal ik dat dan ook in moeten voeren? In die brief staat namelijk dat ik die pas hoef te laten zien op het moment dat ik mijn master aanvraag.. Dus niet bij het inschrijven voor de master..

Heb maar ingevuld dat ik toelatingsverklaring nodig heb, beter dat ik het overbodig meld en dat ik hem niet nodig heb. Dan dat ik aangeef het niet nodig te hebben en het wel nodig heb :P
Wat een gedoe he. :')
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_101642141
Inderdaad zeg, ik dacht mooi! klaar! gehaald!.. Maar dit levert ook weer een hoop stress op :')

Ik wacht even op die scriptieverklaring en ga dan de docente mailen :)
pi_101642453
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:20 schreef Yashaaaaa het volgende:
Inderdaad zeg, ik dacht mooi! klaar! gehaald!.. Maar dit levert ook weer een hoop stress op :')

Ik wacht even op die scriptieverklaring en ga dan de docente mailen :)
Bij welk vak wil je het gaan doen? :) Ik had die verklaring zo binnen trouwens. Vrijdagmiddag aangevraagd, gister al mail dat ik het kon ophalen.
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_101642829
Ik wil het bij sociaalzekerheidsrecht/arbeidsrecht gaan doen :)

Ik heb hem vanmiddag aangevraagd dus ben benieuwd.. Vrijdagmiddag en gister al mail is idd lekker snel, hoop dat het bij mij ook zo snel gaat :) want dan heb ik tenminste bevestiging dat ik echt alles heb afgerond :) (iig dat kan je eruit afleiden toch?)
pi_101643145
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:31 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik wil het bij sociaalzekerheidsrecht/arbeidsrecht gaan doen :)

Ik heb hem vanmiddag aangevraagd dus ben benieuwd.. Vrijdagmiddag en gister al mail is idd lekker snel, hoop dat het bij mij ook zo snel gaat :) want dan heb ik tenminste bevestiging dat ik echt alles heb afgerond :) (iig dat kan je eruit afleiden toch?)
Oh leuk :D. Bij mij staat 'bachelorvereisten voldaan' doorgestreept en 'ontheffing van de studieadviseur' open dus ik denk dat ze bij mij sowieso niet hebben gekeken of ik wel heb voldaan aan de bachelorvereisten omdat ik hoe dan ook wel ontheffing zou krijgen. :')
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_101643538
Hehe handig :') wist je dat zelf ook of?
pi_101643789
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:43 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hehe handig :')
Ach, ik geloof het wel. Ik neem ook aan dat ze bij die aanvraag voor je bachelor wel kijken of overal aan voldaan is en niet tot oktober gaan wachten. :)
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_101643946
Kom er vandaag achter dat ik niet bij Fiscaal Recht ben ingeschreven maar voor Rechtsgeleerdheid. Moet ik morgen weer gaan bellen. Kword helemaal gek van die UvA.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
  dinsdag 6 september 2011 @ 19:52:49 #244
165633 eriksd
The grand facade...
pi_101644043
Maakt dat wat uit eigenlijk? Of is dit je laatste bachelorjaar?
Bis bis bis
pi_101644106
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:48 schreef Dwyn het volgende:

[..]

Ach, ik geloof het wel. Ik neem ook aan dat ze bij die aanvraag voor je bachelor wel kijken of overal aan voldaan is en niet tot oktober gaan wachten. :)
Ik weet het niet, ik word er iig erg onzeker van.. Maar goed daar is bij mij sowieso niet veel voor nodig :')

Wil gewoon nu bevestiging hebben, en niet dadelijk als het te laat is (na 1 oktober want dat is de pijldatum voor in hetzelfde jaar afstuderen ja of nee)
pi_101644206
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:53 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Ik weet het niet, ik word er iig erg onzeker van.. Maar goed daar is bij mij sowieso niet veel voor nodig :')

Wil gewoon nu bevestiging hebben, en niet dadelijk als het te laat is (na 1 oktober want dat is de pijldatum voor in hetzelfde jaar afstuderen ja of nee)
Haha, komt wel goed! ;)
Mijn nagellakjes
Londena Blog
  dinsdag 6 september 2011 @ 19:57:10 #247
165633 eriksd
The grand facade...
pi_101644287
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:53 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Pijldatum? Gaan jullie boogschieten als afsluiting?
Bis bis bis
pi_101644496
peildatum, sorry :') Ik zit al de hele tijd rare spel/taal/typfouten te maken. Wss omdat mijn hersenen gedood zijn door de fulltime training voor mijn bijbaantje ;(
  dinsdag 6 september 2011 @ 20:03:56 #249
165633 eriksd
The grand facade...
pi_101644672
Mja, bekijk het zo: je kan nu extra lang genieten van die stiekem wel leuke aanloop naar je diploma :P
Bis bis bis
pi_101644760
Nee ik wil dat papiertje gewoon hebben en dan mijn scriptie maken en dan klaar :P
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:51:26 #251
124676 RobertoCarlos
pi_101651014
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
Nee ik wil dat papiertje gewoon hebben en dan mijn scriptie maken en dan klaar :P
Wil ik ook, maar dat duurt nog ff :P
pi_101651462
Ja, maar ik heb als het goed is nu ook recht op dat papiertje ;)
  dinsdag 6 september 2011 @ 22:31:11 #253
124676 RobertoCarlos
pi_101653805
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:57 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja, maar ik heb als het goed is nu ook recht op dat papiertje ;)
Ik heb er ook recht op............ vind ik dan ;)

Anyway, lekker aanvragen die zooi en genieten van de diplomauitreiking..
Successen moet je vieren!!! *O* *O*
pi_101654037
Uhu :) de uitreiking is alleen pas 4 november dus gaat nog ff duren :)

Maar goed ik heb alles gedaan wat ik moest doen, aanvragen bachelor, aanmelden voor scriptie en inschrijven voor master en nu ga ik er maar op vertrouwen dat alles goed komt :)

*O* *O* *O* *O*
pi_101666965
Ik kan mijn scriptieverklaring ophalen *O* er staat in het mailtje dat ik aan alle eisen voldaan heb :D

Het mooie is dat het naar mijn ru mail gestuurd zou worden maar het gewoon naar mijn gmail gestuurd is :)
pi_101667213
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:28 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik kan mijn scriptieverklaring ophalen *O* er staat in het mailtje dat ik aan alle eisen voldaan heb :D

Het mooie is dat het naar mijn ru mail gestuurd zou worden maar het gewoon naar mijn gmail gestuurd is :)
*O*
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_101669192
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:52 schreef eriksd het volgende:
Maakt dat wat uit eigenlijk? Of is dit je laatste bachelorjaar?
2e jaars. Heb me wel voor alle fiscale vakken ingeschreven dus weet niet hoe groot probleem het gaat worden.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
  woensdag 7 september 2011 @ 12:57:55 #258
165633 eriksd
The grand facade...
pi_101669507
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 12:46 schreef dreamzk het volgende:

[..]

2e jaars. Heb me wel voor alle fiscale vakken ingeschreven dus weet niet hoe groot probleem het gaat worden.
Nouja, bij het aanvragen van de bul moet je aangeven of je die van fiscaal recht wil hebben, dus ik zou me er niet echt zorgen om maken.

Welke fiscale vakken zitten er nu eigenlijk in het tweede jaar?
Bis bis bis
  woensdag 7 september 2011 @ 16:36:43 #259
165633 eriksd
The grand facade...
pi_101676794
Haha, titel 7.13 gaat nu weer niet door.
Bis bis bis
pi_101678742
Kan iemand mij uitleggen wat er precies met beperkte rechten wordt bedoeld (bij absoluut recht)? Ik heb de tekst waarin het staat beschreven al een aantal keer gelezen maar ik kom er zelf niet uit... :@
Bij voorbaat dank. :)
pi_101682355
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 12:57 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nouja, bij het aanvragen van de bul moet je aangeven of je die van fiscaal recht wil hebben, dus ik zou me er niet echt zorgen om maken.

Welke fiscale vakken zitten er nu eigenlijk in het tweede jaar?
Heb nu orientatie belastingrecht en in 2e blok krijg ik fiscaal bestuursrecht. Vandaag even gebeld met studiepunt en moet me op 1 februari inschrijven voor fiscaal en dan zou het geen enkel probleem moeten opleveren.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
pi_101682370
Beperkte rechten zijn rechten die afgeleid zijn van een meer omvattend recht, zoals het eigendomsrecht (wat een absoluut recht is).

Er zijn twee soorten beperkte rechten: gebruiks- en zekerheidsrechten. Onder gebruiksrechten vallen vruchtgebruik, erfdienstbaarheid, erfpacht en opstal. Pand en hypotheek zijn de zekerheidsrechten.
pi_101683502
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:37 schreef Dwyn het volgende:

[..]

*O*
Bij mij staat het ontheffingsgedeelte juist doorgestreept, dus dan staat "aan alle eisen van de bachelor voldaan" open.. Maar goed ik vroeg waarom dit zo snel kon en die andere niet, kreeg ik een vaag verhaal dat de echte bacheloraanvraag intensiever/strenger na gekeken werd.. Maar 180 EC is toch 180 Ec in mijn ogen of niet :') maar dit moest langs meer mensen/bureaus/commissies.. Naja we gaan het zien, in feite staat hier dat ik aan alles voldaan heb dus ik vind het wel prima.. En hoop verder dat het snel halverwege oktober is en ik echt zekerheid heb :P
pi_101684115
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:18 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Bij mij staat het ontheffingsgedeelte juist doorgestreept, dus dan staat "aan alle eisen van de bachelor voldaan" open.. Maar goed ik vroeg waarom dit zo snel kon en die andere niet, kreeg ik een vaag verhaal dat de echte bacheloraanvraag intensiever/strenger na gekeken werd.. Maar 180 EC is toch 180 Ec in mijn ogen of niet :') maar dit moest langs meer mensen/bureaus/commissies.. Naja we gaan het zien, in feite staat hier dat ik aan alles voldaan heb dus ik vind het wel prima.. En hoop verder dat het snel halverwege oktober is en ik echt zekerheid heb :P
Bij mij staat dit in de mail:
pi_101684314
Bij mij stond in de mail:

quote:
Onlangs heb je je aangemeld voor het schrijven van de masterscriptie. Voorwaarde hiervoor is dat je je bachelor hebt afgerond. Je hebt inmiddels aan alle eisen van de bachelor voldaan. Je kunt daarvan bij bureau onderwijs een verklaring ophalen die je nodig hebt om je bij de vaksectie voor scriptiebegeleiding aan te melden.
Maar ik heb dus het idee dat het persoonlijk geschreven mailtjes zijn, en dat de een wat langer van stof is dan de ander :)

Mijn vriend zegt dat we ons niet zo druk moeten maken en dat het allemaal wel goed komt 8)7
pi_101684468
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:35 schreef Yashaaaaa het volgende:
Bij mij stond in de mail:

[..]

Maar ik heb dus het idee dat het persoonlijk geschreven mailtjes zijn, en dat de een wat langer van stof is dan de ander :)

Mijn vriend zegt dat we ons niet zo druk moeten maken en dat het allemaal wel goed komt 8)7
Hahaha, echte vrouwen. _O_ Ja, het zal vast wel kloppen, anders mag ik die verklaring ook niet ophalen.
  donderdag 8 september 2011 @ 03:34:59 #267
124676 RobertoCarlos
pi_101698976
quote:

Rechtenstudenten die in september 2012 van start gaan, worden van de studie verwijderd als ze zakken voor de taaltoets. Dit jaar zijn er nog geen consequenties verbonden aan een onvoldoende.

Het bestuur van rechten wilde eigenlijk al dit collegejaar de mogelijkheid hebben om studenten die het Nederlands niet voldoende beheersen de deur te wijzen. Dat bleek om verschillende redenen niet haalbaar. Rechten wil bijvoorbeeld dat potentiële studenten goed geďnformeerd worden over de toets. Dat was dit collegejaar nog niet mogelijk.

Vanaf 2012 wordt de toets opgenomen in het onderwijs- en examenreglement van de faculteit. Studenten krijgen een herkansingsmogelijkheid.

‘Het is een fikse ingreep’, zei uittredend decaan Carel Stolker vorige week tijdens de faculteitsraad. ‘Maar tot nu toe wordt vaak pas veel te laat vastgesteld dat een student een taalachterstand heeft.’

Voor de tweede toets die in mei van dit jaar werd gehouden, haalde 30 procent een onvoldoende. Als dat in 2012 weer gebeurt, dan moet een groot gedeelte van de studenten vertrekken. Dat zou vervelend kunnen uitpakken.

‘Wat doen we als blijkt dat we na de toets ineens een derde minder studenten hebben?’ wilde personeelsraadslid Birgit Wildenburg weten. Het faculteitsbestuur gaat er echter vanuit dat er een grote overlap gaat zijn tussen de groep studenten die hun BSA niet halen en de zakkers voor de toets. ‘Als er geen relatie blijkt te zijn dan hebben we een probleem, zei Pauline Schuyt, de portefeuillehouder onderwijs in het bestuur.

Ook verwacht het bestuur dat alle studenten de toets heel serieus maken als er ernstige consequenties aan zakken zijn verbonden. In mei was er ongetwijfeld een gedeelte van de studenten die er met de pet naar gooide. Het bestuur hoopt dat percentage van dertig procent flink zal zakken.
http://www.mareonline.nl/(...)volgend-jaar-de-klos
pi_101700718
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 16:36 schreef eriksd het volgende:
Haha, titel 7.13 gaat nu weer niet door.
quote:
Nieuwe regeling personenvennootschappen van de baan

Nieuwsbericht | 07-09-2011

Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie heeft besloten om niet verder te gaan met de regeling voor personenvennootschappen. Dit blijkt uit een brief die de bewindsman vandaag aan de Eerste Kamer heeft gestuurd.

‘Ik ben tot de conclusie gekomen dat de primaire doelstelling van de wetgeving – het faciliteren van ondernemers – in beide wetsvoorstellen onvoldoende tot zijn recht komt. Daarom ben ik voornemens op korte termijn de procedure voor intrekking van de wetsvoorstellen in gang te zetten’, aldus de minister. Bovendien is er tot op heden weinig steun van de beoogde gebruikers, met name ondernemers in het midden- en klein bedrijf. Zij hebben geen behoefte aan de nieuwe personenvennootschappen en vrezen de kosten ervan.
Na 40 jaar besluiten ze toch maar de stekker eruit te trekken. Ook lekker voor al die lui die er in de vorige jaren een scriptie over hebben geschreven.
pi_101707890
quote:
Zeer terecht. Sommige masterstudenten maken nog d/t-fouten. Te treurig voor woorden. :')
  donderdag 8 september 2011 @ 14:39:37 #270
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_101709458
quote:
Niet meer dan terecht. Een jurist hoort de Nederlandse taal goed te beheersen. Het zou voor sommige docenten ook geen kwaad kunnen om hun Nederlands eens op te frissen.
pi_101721788
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:52 schreef Kimochi het volgende:
Beperkte rechten zijn rechten die afgeleid zijn van een meer omvattend recht, zoals het eigendomsrecht (wat een absoluut recht is).

Er zijn twee soorten beperkte rechten: gebruiks- en zekerheidsrechten. Onder gebruiksrechten vallen vruchtgebruik, erfdienstbaarheid, erfpacht en opstal. Pand en hypotheek zijn de zekerheidsrechten.
Danku! :D

@RobertoCarlos, absoluut een goed initiatief. Ik word erg verdrietig als ik mijn klasgenoten 'Nederlands' hoor praten. :{

[ Bericht 6% gewijzigd door Markachuuu op 08-09-2011 20:23:45 ]
pi_101723341
Op de VU moest ik 3 jaar geleden al een taaltoets maken.

Maar is een repititor college handig om te volgen, of heeft het weinig nut wanneer je al de hoorcolleges en werkgroepen hebt gevolgd?
  vrijdag 9 september 2011 @ 00:15:35 #273
57434 Marloes
Digital Love
pi_101737244
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:17 schreef Markachuuu het volgende:

[..]

Danku! :D

@RobertoCarlos, absoluut een goed initiatief. Ik word erg verdrietig als ik mijn klasgenoten 'Nederlands' hoor praten. :{
Ik word pas echt verdrietig als het geschreven wordt :P
The more that I appear.
pi_101744867
Woensdag een verlengd mondeling gehad, en dat was mijn allerlaatste vak ooit. Bij deze dus de master Fiscaal Recht binnen.

Op dit moment doet het me even weinig en kan ik er niet blij van worden, maar dat terzijde.

Nu nog even de scriptie Notarieel en dan is die master ook binnen. De bedoeling is die in jan/feb af te hebben.
  vrijdag 9 september 2011 @ 11:40:13 #275
165633 eriksd
The grand facade...
pi_101744977
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:37 schreef Maharbal het volgende:
Woensdag een verlengd mondeling gehad, en dat was mijn allerlaatste vak ooit. Bij deze dus de master Fiscaal Recht binnen.

Op dit moment doet het me even weinig en kan ik er niet blij van worden, maar dat terzijde.

Nu nog even de scriptie Notarieel en dan is die master ook binnen. De bedoeling is die in jan/feb af te hebben.
Gefeliciteerd!
Bis bis bis
  vrijdag 9 september 2011 @ 12:56:47 #276
155008 Fip
Jezus redt
pi_101747186
Titel 7.13 (over personenvennootschappen) is weer ingetrokken door Opstelten... kan 't vak ondernemingsrecht ook weer op de schop. Ik vond het eigenlijk toch maar een gedrocht van een titel.

edit: spuit elf :P oeps!
pi_101749939
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:40 schreef eriksd het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Dankjewel :).

Lijkt wel alsof ik één van de allerlaatste oudgedienden hier ben! :o
  vrijdag 9 september 2011 @ 14:43:54 #278
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_101750115
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:37 schreef Maharbal het volgende:
Gefeliciteerd!

quote:
Ik heb aan het eind van mijn eerste jaar deze toets vrijwillig gemaakt. Als je hier een onvoldoende voor haalt, is dat echt in en in triest.
Aan de toets zou ook wat veranderd moeten worden. Nu is het een meerkeuzetoets, dus als je een beetje aardig gokt kan je de toets alsnog halen. Verder vond ik dat er te weinig op de grammatica werd getoetst, er kwamen relatief weinig werkwoordsvervoegingen in voor.
pi_101854247
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:19 schreef Dwyn het volgende:
Zo, heb de docent van het vak waarin ik mijn scriptie wil gaan schrijven gemaild. Ieps, eng. _O-

[..]

Wat een gedoe he. :')
Na een week geen reactie op mail, heb ik vanochtend het secretariaat van het vak gemaild en binnen het uur had ik een mail van een andere docent dat ik een opzetje kon gaan schrijven. :D
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_101901608
Oh jongens, help alsjeblieft. :+

Ik zit nu in m'n 1e jaar HBO Rechten, kon niet zo snel een topic vinden voor 'ons'. Dus dan maar hier.

Voor m'n beroepsproduct moet ik een opdracht maken over bestuursrecht. Hierbij moet ik een krantenartikel gebruiken, en het verder uitwerken.

Had ik eindelijk een krantenartikel gevonden, kan ik het bijhorende artikel (Drank- en horecawet) nergens in mijn wetbundel(s) vinden. Ligt dit aan mijn zoekskills, of aan de Vermande? :+

En dan heb ik nog een ander krantenartikel. Dit artikel heb ik gekozen op grond van Art. 4:17 Awb, maar ik twijfel of dit niet meer bij strafrecht hoort.. ;( Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt. :*
  dinsdag 13 september 2011 @ 16:14:15 #281
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_101902064
Er is altijd nog wetten.overheid.nl, en voor je andere artikel moet je eens zoeken op criminal charge en bestuursrecht.
pi_101902151
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 september 2011 16:02 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Oh jongens, help alsjeblieft. :+

Ik zit nu in m'n 1e jaar HBO Rechten, kon niet zo snel een topic vinden voor 'ons'. Dus dan maar hier.

Voor m'n beroepsproduct moet ik een opdracht maken over bestuursrecht. Hierbij moet ik een krantenartikel gebruiken, en het verder uitwerken.

Had ik eindelijk een krantenartikel gevonden, kan ik het bijhorende artikel (Drank- en horecawet) nergens in mijn wetbundel(s) vinden. Ligt dit aan mijn zoekskills, of aan de Vermande? :+

En dan heb ik nog een ander krantenartikel. Dit artikel heb ik gekozen op grond van Art. 4:17 Awb, maar ik twijfel of dit niet meer bij strafrecht hoort.. ;( Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt. :*
Dat laatste artikel gaat wel over bestuursrecht.
pi_101902193
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 september 2011 16:14 schreef GlowMouse het volgende:
Er is altijd nog wetten.overheid.nl, en voor je andere artikel moet je eens zoeken op criminal charge en bestuursrecht.
Beetje raar dat ik het desbetreffende artikel nergens terug kan vinden in mijn wetbundel, toch? Heb overal op gezocht. :')

quote:
14s.gif Op dinsdag 13 september 2011 16:16 schreef Fascination het volgende:

[..]

Dat laatste artikel gaat wel over bestuursrecht.
Held(in).
  dinsdag 13 september 2011 @ 16:18:48 #284
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_101902245
Er zijn genoeg wetten die niet in de gewone bundel staan, vraag maar aan een willekeurige fiscalist.
pi_101902246
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 september 2011 16:17 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Beetje raar dat ik het desbetreffende artikel nergens terug kan vinden in mijn wetbundel, toch? Heb overal op gezocht. :')

[..]

Held(in).
Ze nemen niet alle wetten op in een wettenbundel, alleen de meest belangrijke.
pi_101902351
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2011 16:18 schreef GlowMouse het volgende:
Er zijn genoeg wetten die niet in de gewone bundel staan, vraag maar aan een willekeurige fiscalist.
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 september 2011 16:18 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ze nemen niet alle wetten op in een wettenbundel, alleen de meest belangrijke.
Oh, dat wist ik niet. :') Thanks guys. :)
pi_101902518
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 september 2011 16:18 schreef GlowMouse het volgende:
Lange leve de fiscale wettenbundels.

En zelfs dan! ;(
pi_101902628
Ik moet nog véél leren, zo te zien... :+
  dinsdag 13 september 2011 @ 17:03:00 #289
57434 Marloes
Digital Love
pi_101904138
Schattig O+
The more that I appear.
pi_101904573
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 17:03 schreef Marloes het volgende:
Schattig O+
:@
pi_101907933
Vandaag eerste nuttige fiscale college gehad en vind het steeds leuker en leuker worden. Beetje puzzelen en rekenen :)
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
  dinsdag 13 september 2011 @ 19:58:35 #292
57434 Marloes
Digital Love
pi_101910272
quote:
Ik heb nog steeds van dat soort dommige dingen dus schaam je vooral niet :P Bij m'n eerste mastervak bijv. In de inhoudsopgave van de wettenbundel voor Gezondheidsrecht stond achter de desbetreffende wet een nummer.. Ik dacht dat dat het paginanummer was. Maar ik kon bij dat paginanummer nooit de goede wet vinden. Zal wel fout gegaan zijn met drukken, dacht ik. Totdat ik bij het tentamen erachter kwam dat die nummers boven op de pagina stonden stonden en een soort hoofdstukjes waren, toen klopte het wel :')
The more that I appear.
pi_101910425
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 19:58 schreef Marloes het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds van dat soort dommige dingen dus schaam je vooral niet :P Bij m'n eerste mastervak bijv. In de inhoudsopgave van de wettenbundel voor Gezondheidsrecht stond achter de desbetreffende wet een nummer.. Ik dacht dat dat het paginanummer was. Maar ik kon bij dat paginanummer nooit de goede wet vinden. Zal wel fout gegaan zijn met drukken, dacht ik. Totdat ik bij het tentamen erachter kwam dat die nummers boven op de pagina stonden stonden en een soort hoofdstukjes waren, toen klopte het wel :')
Hahah. :D Nee, dat snap ik dan wel. Alleen de nummering klopt in de Vermande niet, dus moet ik nu 4 boeken meenemen, één register. :') Volgend jaar gewoon Kluwer.
  dinsdag 13 september 2011 @ 20:02:19 #294
165633 eriksd
The grand facade...
pi_101910458
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 19:00 schreef dreamzk het volgende:
Vandaag eerste nuttige fiscale college gehad en vind het steeds leuker en leuker worden. Beetje puzzelen en rekenen :)
Welk vak?
Bis bis bis
  dinsdag 13 september 2011 @ 20:38:52 #295
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_101912272
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 september 2011 16:28 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik moet nog véél leren, zo te zien... :+
Ik faalde keihard bij het eerste de beste openboektentamen op hbo-niveau waarin een aantal rechtenvragen in voorkwamen. Gelukkig kwam ik er achter dat ik meer moest oefenen en een aantal jaren later kan ik met trots zeggen dat ik nu rechtsgeleerdheid studeer. ^O^
pi_101913003
Ik nu ook sinds twee weken HBO-rechten. O+ Al weet ik stiekem dat dat niet in dit topic hoort, mja. Vind het nu al erg tof in ieder geval! :D
pi_101914041
Deze opdracht is veel moeilijker dan ik dacht. :') ;(
pi_101914260
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:13 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Deze opdracht is veel moeilijker dan ik dacht. :') ;(
Hoe luidt de opdracht precies dan?
pi_101914975
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:16 schreef Fascination het volgende:

[..]

Hoe luidt de opdracht precies dan?
Opzich is de opdracht niet moeilijk, maar de wetsartikelen die ik erbij moet vinden.. daar loop ik vast. ;(
pi_101916371
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:02 schreef eriksd het volgende:

[..]

Welk vak?
Orientatie belastingrecht :')
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
  dinsdag 13 september 2011 @ 21:56:29 #301
165633 eriksd
The grand facade...
pi_101916726
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 21:51 schreef dreamzk het volgende:

[..]

Orientatie belastingrecht :')
Eitje.
Bis bis bis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')