Roger that!quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:46 schreef GDPP het volgende:
Ik mag onder de afgestudeerden geplaatst worden.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 6 juli 2011 19:46 schreef GDPP het volgende:
Goed bezig!quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:46 schreef GDPP het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:46 schreef GDPP het volgende:
Ik kan me voorstellen dat de 3e druk nog van voor het verdrag van Lissabon is.... In dat geval zou ik de 6e druk kopen, want dat verdrag heeft veel veranderd...quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:20 schreef evelien89 het volgende:
Ennn het eerste jaar is binnen, jeuj.
De boeken voor periode 1 zijn ook alweer bestelbaar, maar ik heb thuis al een paar boeken liggen van iemand die ook rechten heeft gedaan. Nu zag ik dat ik 'europees recht, algemeen deel sinds het verdrag van lissabon, 6e druk' moet bestellen en ik heb hier de 3e druk. Zou daar nou echt veel verschil in zitten? Scheelt weer wat centjes anders.
Nou op het boek staat 'sinds het verdrag van lissabon', en het is uitgegeven in 2010.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat de 3e druk nog van voor het verdrag van Lissabon is.... In dat geval zou ik de 6e druk kopen, want dat verdrag heeft veel veranderd...
Heb je het nou over de 3e of over de 6e druk?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:13 schreef evelien89 het volgende:
[..]
Nou op het boek staat 'sinds het verdrag van lissabon', en het is uitgegeven in 2010.
Het boek gaat vooral over de aard/structuur van de EU, de instellingen en rechtsbronnen, markt en publieke belangen, wetgeving, mededingingsrecht tussen markt en overheid, doorwerking en toegang tot de rechter.
Bedankt voor het meedenken iig.
De derde.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Heb je het nou over de 3e of over de 6e druk?
ok, dat kon ik even niet opmaken uit jouw eerste post... In dat geval zijn er niet zoveel veranderingen en is het de moeite waard om te proberen.quote:
WOWW wat een faal. Je hebt gelijk. Ik haal 2 boeken door elkaar, er is geen 6e druk:( sorry guys.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
ok, dat kon ik even niet opmaken uit jouw eerste post... In dat geval zijn er niet zoveel veranderingen en is het de moeite waard om te proberen.
Wel gek dat ze binnen 1 jaar 3 nieuwe drukken uitbrengen. Ik vraag me eigenlijk af of die 6e druk wel bestaat...
Toch goed dat er mensen meedenken niet?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:01 schreef evelien89 het volgende:
[..]
WOWW wat een faal. Je hebt gelijk. Ik haal 2 boeken door elkaar, er is geen 6e druk:( sorry guys.
Ik zit niet op de UU maar volgens mij is dit gewoon geregeld in de OER. En art. 7.4 van jouw OER van 2010-2011 zegt niets over die 2 jaar waarin je je P moet halen. Als het goed is heb je al een brief ontvangen waarin al een definitief positief bindend advies is afgegeven aan jou omdat je > 37,5 ects hebt gehaald.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:21 schreef Florette het volgende:
Hoi!
Ik heb een vraag aan jullie, ik ben tweedejaars Rechtenstudente in Utrecht en nu heb ik van horen zeggen dat het een (nieuwe) regeling is dat je je 'P' (en dus je eerstejaarsvakken) moet halen in 2 jaar?
De OER heb ik dus al in zijn geheel doorgelezen en ik kan er inderdaad ook niets over vinden. Ik heb inderdaad aan het eind van mijn eerste jaar een positief bindend advies gekregen, deze geld dus in principe voor de duur van mijn gehele studie?quote:Op maandag 11 juli 2011 18:35 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik zit niet op de UU maar volgens mij is dit gewoon geregeld in de OER. En art. 7.4 van jouw OER van 2010-2011 zegt niets over die 2 jaar waarin je je P moet halen. Als het goed is heb je al een brief ontvangen waarin al een definitief positief bindend advies is afgegeven aan jou omdat je > 37,5 ects hebt gehaald.
Misschien gaat het verhaal dat je hebt gehoord voor 2011-2012 gelden, maar in dat geval kan dat niet nu al voor jou opgaan. En de OER 2011-2012 is er nog niet eens.
Maar lees het zelf nog eens even na: http://www.uu.nl/SiteColl(...)0RGL%202010-2011.pdf
Staat er niet in de brief van het positieve bindende advies dat dit definitief is? En als het in de OER niet staat of in de OER wordt niet verwezen naar een andere regeling waar het BSA in staat, kan het haast niet anders dan dat wat er nu in de OER staat, gewoon het hele verhaal is.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:57 schreef Florette het volgende:
[..]
De OER heb ik dus al in zijn geheel doorgelezen en ik kan er inderdaad ook niets over vinden. Ik heb inderdaad aan het eind van mijn eerste jaar een positief bindend advies gekregen, deze geld dus in principe voor de duur van mijn gehele studie?
Die brief ligt op dit moment helaas niet binnen mijn bereik, dus daar kan ik je niets over vertellen.. Ik vertrouw het nog steeds niet helemaal, maar het lijkt me inderdaad heel erg sterk (nee, onmogelijk zelfs) dat ze een regeling daarover hebben die niet in de OER staat. Ik heb er tijdens mijn studie ook nog nooit iets over gehoord, dus ik ga me er niet meer druk over maken. Bedankt!!quote:Op maandag 11 juli 2011 19:06 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Staat er niet in de brief van het positieve bindende advies dat dit definitief is? En als het in de OER niet staat of in de OER wordt niet verwezen naar een andere regeling waar het BSA in staat, kan het haast niet anders dan dat wat er nu in de OER staat, gewoon het hele verhaal is.
En als antwoord op jouw vraag: zoals ik art 7.4 lees: ja, hoe raar ik dat ook vind.
Ik studeer ook aan de UU en voor zover ik weet is er alleen een BSA en hoef je je P daarna niet binnen 2 jaar te halen.. Dus dat geldt dan in jouw geval niet. Volgens mij zijn resultaten in je bachelor iets van 5 jaar geldig..quote:Op maandag 11 juli 2011 18:57 schreef Florette het volgende:
[..]
De OER heb ik dus al in zijn geheel doorgelezen en ik kan er inderdaad ook niets over vinden. Ik heb inderdaad aan het eind van mijn eerste jaar een positief bindend advies gekregen, deze geld dus in principe voor de duur van mijn gehele studie?
Zou kunnen dat het pas vanaf volgend jaar gaat gelden en dat het dan dus niet voor mij geld. In dat geval ben ik nu heel opgelucht. Ik zal morgen voor de zekerheid nog naar het studiepunt bellen. Bedankt voor je snelle reactie!
Focussen op het positieve zou ik maar zeggen danquote:Op maandag 11 juli 2011 20:37 schreef Marloes het volgende:
[..]
Had ik al verteld dat ik IPR heb gehaald?![]()
![]()
Heb nu de eerste 30 ECTS van m'n master alweer binnen.. Gaat snel zo
Dat onderstaande is natuurlijk opzich ook wel positief, alleen betekent dat dat ik waarschijnlijk over een halfjaar al klaar ben en ik heb nog geen zin om te gaan werkenquote:Op maandag 11 juli 2011 20:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Focussen op het positieve zou ik maar zeggen dan
Als het goed is komt er ook weer nieuwe aanwas. Ik moet nog ruim een jaar, dus ik blijf nog wel even hangenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dit draadje loopt wel snel leeg zo
Op de ru.quote:Vanaf komend academisch jaar wordt het gebruik van bijschrijvingen en arceringen in wettenbundels nog maar beperkt toegestaan. Namen van arresten en rechtelijke uitspraken mag je nog bijschrijven, andere bijschrijvingen, arceringen, coderingen, onderstrepingen en het gebruik van niet door de uitgever geleverde voorbedrukte tabbladen geldt vanaf komend studiejaar als fraude. Ook het gebruik van andere toegestane literatuur met bijschrijvingen wordt vanaf dan aangemerkt als fraude, tenzij van te voren -schriftelijk- door de vaksectie anders is bepaald.
Buitengriffier bij de plaatselijke rechtbank?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:21 schreef dreamzk het volgende:
Ik heb een vraagje, ik ben nu aankomend 2e jaars student en ben eigenlijk wel op zoek naar een juridische bijbaan bij de rechtbank oid. Nu word ik via google niet veel wijzer dus ik hoopte dat jullie me verder zouden kunnen helpen waar ik het moet zoeken. Ik was eerst van plan om volgend jaar proberen de rechtswinkel te gaan doen maar om financiële redenen moet ik iets betalends hebben en het lijkt me een goede voorbereiding op de toekomst om dat dan in de juridische sector op te zoeken. Alle tips zijn welkom
Zoiets wou ik ook doen maar kan nergens op de website iets vinden voor bijbaan als student. Meestal is het als stage of voor net afgestudeerden wat ze aanbieden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 20:15 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Buitengriffier bij de plaatselijke rechtbank?
Stuur een open sollicitatie of bel even met ze?quote:Op zondag 24 juli 2011 20:40 schreef dreamzk het volgende:
Zoiets wou ik ook doen maar kan nergens op de website iets vinden voor bijbaan als student. Meestal is het als stage of voor net afgestudeerden wat ze aanbieden.
quote:Op donderdag 28 juli 2011 08:54 schreef Nailpolish het volgende:
Ik heb er helemaal zin in! @RobertoCarlos, zit je ook in Leiden?
Ja dus :-) En, bevalt het? Wat is de leeftijd gemiddeld? Erg jong zeker?quote:Op donderdag 28 juli 2011 08:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zie ook de OP, waar je op een gegeven moment ook in komt
Valt wel mee, gewoon mensen die net van het vwo komen, 18,19, 20. Tijdens de avondcolleges zie je de oude, en vaak serieuze, figuren. En het bevalt goed hoorquote:Op donderdag 28 juli 2011 13:00 schreef Nailpolish het volgende:
[..]
Ja dus :-) En, bevalt het? Wat is de leeftijd gemiddeld? Erg jong zeker?
Lol, voor mijn doen jong dus. Ik ben zelf 27. Ben benieuwd! Hoe is het het eerste jaar gesteld met het rooster? Ik wil er nml nog 2 dagen blijven werken (doordeweeks, wel flexibele uren).quote:Op donderdag 28 juli 2011 14:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Valt wel mee, gewoon mensen die net van het vwo komen, 18,19, 20. Tijdens de avondcolleges zie je de oude, en vaak serieuze, figuren. En het bevalt goed hoor![]()
Goed dat er weer wat vers bloed is in dit draadje
He! Je bent er nog!quote:Op zondag 31 juli 2011 12:43 schreef Kimochi het volgende:
Was dit topic even kwijt.![]()
Update: 85 ECTS gehaald dit jaar. Alle vakken van mijn minor behaald, op één tweedejaarsvak twee keer gefaald.Volgend jaar weer proberen.
Ik ben nu aan het bedenken wat ik dit jaar extra zal gaan doen.
Moet ik volgend jaar ook nog doen.Ik denk wel dat ik deze alleen in de herkansing doe, dus echt veel zal ik je niet kunnen helpen denk ik..quote:Op zondag 31 juli 2011 18:12 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Ik kan jouw hulp volgend jaar goed gebruiken.
@ Roberto: Goederenrecht dus.
ga maar alvast blokken, over een half jaar moet je ze uit je hoofd kennen!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 16:09 schreef Markachuuu het volgende:
Net mn Kluwer Wettenbundels gehad, wat een boeken zijn dat toch ook..
= eerstejaarsstudente.
Zwaarste half jaar van m'n leven!quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:41 schreef aardappel het volgende:
[..]
ga maar alvast blokken, over een half jaar moet je ze uit je hoofd kennen!
quote:Op zaterdag 6 augustus 2011 19:41 schreef aardappel het volgende:
[..]
ga maar alvast blokken, over een half jaar moet je ze uit je hoofd kennen!
Hmm, stond afgelopen jaar in principe in jouw schoenen. Alweer bijna een jaar geleden begon ikquote:Op donderdag 28 juli 2011 14:26 schreef Nailpolish het volgende:
[..]
Lol, voor mijn doen jong dus. Ik ben zelf 27. Ben benieuwd! Hoe is het het eerste jaar gesteld met het rooster? Ik wil er nml nog 2 dagen blijven werken (doordeweeks, wel flexibele uren).
Kunnen jullie dan niet beter gelijk een draadje ergens anders opzetten? Gewoon gezellig met z'n 2en kletsen over bijzonder het is dat je zo oud het nog aandurft om een studie te beginnen.quote:Op maandag 8 augustus 2011 02:14 schreef Twin1983 het volgende:
[..]
Als je vragen hebt over hoe ik het 1e jaar ervaren heb op mijn 27e mag je me altijd een pm sturen.
Ja want ze zijn deze zeer drukke en goedlopende reeks erg tot last als ze het over iets ontopics hebbenquote:Op maandag 8 augustus 2011 20:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Kunnen jullie dan niet beter gelijk een draadje ergens anders opzetten? Gewoon gezellig met z'n 2en kletsen over bijzonder het is dat je zo oud het nog aandurft om een studie te beginnen.
Cool! Die master wil ik ook gaan doen (of anders bestuursrecht). Nog bijzondere dingen meegemaakt? Dingen die anders waren dan je verwachtte? Vertel!quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:06 schreef -Trinity- het volgende:
Had ik al gezegd dat ik dit jaar ga beginnen met de Master straf(proces)recht in Leiden?Ben bijna klaar met 6 weken stagelopen bij een klein strafrechtkantoor en dat was echt superleuk
.
Eigenlijk geen gekke dingen, op een paar details en verhoren uit zaken na. Het was wel zoals ik het verwacht had, ik vind het in ieder geval erg leukquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
Cool! Die master wil ik ook gaan doen (of anders bestuursrecht). Nog bijzondere dingen meegemaakt? Dingen die anders waren dan je verwachtte? Vertel!![]()
![]()
Zo oud? Vind 27 wel meevallen. Btw, beter 31 en meester in de rechten dan 31 en een faler.quote:Op maandag 8 augustus 2011 20:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Kunnen jullie dan niet beter gelijk een draadje ergens anders opzetten? Gewoon gezellig met z'n 2en kletsen over bijzonder het is dat je zo oud het nog aandurft om een studie te beginnen.
Uhh.. ik wil zo snel mogelijk beginnen. Maar in de praktijk.duurt nog wel even helaas. Ik moet ook nog 'ff' mijn andere studie afronden.Maar strafrecht for the win!: gaat tenminste over de 'echte' dingen des levens, dat gepriegel van contractrecht is wat minder voor mij weggelegdquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:50 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Eigenlijk geen gekke dingen, op een paar details en verhoren uit zaken na. Het was wel zoals ik het verwacht had, ik vind het in ieder geval erg leuk. Wanneer wil je beginnen met de MA?
Mijn plan is eerst de advocatuur in te gaan en daarna met mijn werkervaring, als ik ouder ben, door te stromen de rechterlijke macht in.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
Uhh.. ik wil zo snel mogelijk beginnen. Maar in de praktijk.duurt nog wel even helaas. Ik moet ook nog 'ff' mijn andere studie afronden.Maar strafrecht for the win!: gaat tenminste over de 'echte' dingen des levens, dat gepriegel van contractrecht is wat minder voor mij weggelegd![]()
Wil je na jouw master doorgaan voor rechter, OvJ of advocaat?
Dat is voor mij plan b. Plan a is meteen proberen om in de rechterlijke macht in te komen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:00 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Mijn plan is eerst de advocatuur in te gaan en daarna met mijn werkervaring, als ik ouder ben, door te stromen de rechterlijke macht in.
Hoe wil je dat doen nu meteen instromen in de RAIO niet meer mogelijk is?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:58 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dat is voor mij plan b. Plan a is meteen proberen om in de rechterlijke macht in te komen.
Dat wist ik even niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:08 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen nu meteen instromen in de RAIO niet meer mogelijk is?
Waarom is dat eigenlijk dan?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:53 schreef Cortax het volgende:
Nee, er is geen hoger beroep mogelijk. (Volgens mij is dat nooit zo als de ABRvS bevoegd is in eerste (en dus enige) aanleg).
Omdat ze vonden dat één keer je zaak voorleggen wel genoeg isquote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waarom is dat eigenlijk dan?
Ok. Nou dan moeten we dat maar met alle zaken gaan doen. Zijn we gelijk van het EHRM, het CvB, de Hoge Raad en het HvJ af. Is de werkdruk bij rechters ook gelijk opgelostquote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:35 schreef Marloes het volgende:
[..]
Omdat ze vonden dat één keer je zaak voorleggen wel genoeg is
Si si, scheelt de samenleving veel geld!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ok. Nou dan moeten we dat maar met alle zaken gaan doen. Zijn we gelijk van het EHRM, het CvB, de Hoge Raad en het HvJ af. Is de werkdruk bij rechters ook gelijk opgelost![]()
Je kunt ff kijken of er inmiddels al een nieuwe druk is, anders ff Jongbloed of zo bellen. Als er geen nieuwe druk is/ op korte termijn aankomt, zullen ze het boek van 2010 gebruiken voor 2011/2012. Het gaat om de druk niet om het jaarquote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:46 schreef De_Nuance het volgende:
Vraagje. Ik weet dat een oudere druk (van vorig jaar dus) bij de meeste vakken niet te doen is , maar hoe erg is het om bij encyclopedie van de rechtswetenschap de druk van 2010 te hebben?
Een vriendin van mij heeft vorig jaar gehaald met een boek uit 2009 dus op zich moet het te doen zijn?
Wordt over het algemeen gezien als het taaiste gedeelte van rechten, ook omdat het belastingrecht het formuleren van wetten heeft verheven tot een ingewikkelde kunst. Er is maar een klein groepje mensen dat het doet elk jaar, en zodoende zijn je baankansen meer dan uitstekend.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:19 schreef De_Nuance het volgende:
Ik ga hier ook maar even iets vragen. Hoe is Fiscaal recht qua interessantheid?
Op zich lijkt het me wel leuk, maar ik vraag me of het tegen kan vallen. Blijft een onderdeel van rechten en dat is altijd absurd veel lezen.
Lenen of heb je gespaard ?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:35 schreef Dr.Cooper het volgende:
Voor in de op:
Ik heb zojuist mijn definitieve bevestiging gehad. Per september studeer ik fiscaal recht aan het Erasmus. Ik ben benieuwd.
Overigens wel privé gefinancierd (2e bachelor).
Ik heb voor Encyclopedie oude drukken (2010) gekregen van een vriendin en die zei dat dat gewoon te doen isquote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je kunt ff kijken of er inmiddels al een nieuwe druk is, anders ff Jongbloed of zo bellen. Als er geen nieuwe druk is/ op korte termijn aankomt, zullen ze het boek van 2010 gebruiken voor 2011/2012. Het gaat om de druk niet om het jaar
Gespaard. Maar ik studeer ook in deeltijd (maandag- en dinsdagavond). Dus ik kan gewoon werken ernaast. Voor volgend jaar ga ik wel een 'sponsor' zoeken (bijvoorbeeld mijn werkgever).quote:
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:53 schreef Dr.Cooper het volgende:
[..]
Gespaard. Maar ik studeer ook in deeltijd (maandag- en dinsdagavond). Dus ik kan gewoon werken ernaast.
gek, in Tilburg had je tegen laag tarief gestudeerd.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:35 schreef Dr.Cooper het volgende:
Voor in de op:
Ik heb zojuist mijn definitieve bevestiging gehad. Per september studeer ik fiscaal recht aan het Erasmus. Ik ben benieuwd.
Overigens wel privé gefinancierd (2e bachelor).
Eerstejaars die in december nog collegekaarten kregen, lekker bezig... Maar tot dusver hebben alle fouten mij nog vermedenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:58 schreef De_Nuance het volgende:
Sowieso Leiden altijd gaat er wel iets fout
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:58 schreef De_Nuance het volgende:
Sowieso Leiden altijd gaat er wel iets fout
Ik was vorig studiejaar in februari met terugwerkende kracht ingeschreven omdat ze mijn formulieren kwijt warenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:40 schreef Orbis het volgende:
[..]
Eerstejaars die in december nog collegekaarten kregen, lekker bezig... Maar tot dusver hebben alle fouten mij nog vermeden.
Ik weet het antwoord zo niet uit mijn hoofd, maar is het 'vice versa' misschien van belang? Dat je een formele vereniging niet informeel kan maken?quote:Op zondag 21 augustus 2011 15:30 schreef Fascination het volgende:
Ondernemingsrecht.!!!!!!!!!!!!!!!!
Een vraag:
Is omzetting van een informele in een formele vereniging en vice versa mogelijk? Zo ja, beschrijf de procedure. Zo nee, waarom niet?
Antwoord:
Neen, art. 2:18 BW niet van toepassing.
Huh? Je kan de statuten van een informele vereniging toch in een notariële akte opnemen om de vereniging zo formeel te maken?
Het gaat in de vraag om twee gevallen en als het bij een geval wel geldt en bij de andere niet, hadden ze dat denk ik wel aangegeven in het antwoord.quote:Op zondag 21 augustus 2011 18:38 schreef Orbis het volgende:
[..]
Ik weet het antwoord zo niet uit mijn hoofd, maar is het 'vice versa' misschien van belang? Dat je een formele vereniging niet informeel kan maken?
Wat heeft een informele vereniging juist niet?quote:Een rechtspersoon kan zich met inachtneming van de volgende leden omzetten in een andere rechtsvorm.
RU zit je? Daar was het dit jaar een werkgroepvraag. Het antwoord voor informeel naar formeel was idd opnemen in notariële akte, en dat vice versa hadden ze er eigenlijk zonder reden in opgenomen. Werkgroepdocent had ook geen eenduidig antwoord "want waarom zou je ook van formeel naar informeel willen"quote:Op zondag 21 augustus 2011 18:47 schreef Fascination het volgende:
[..]
Het gaat in de vraag om twee gevallen en als het bij een geval wel geldt en bij de andere niet, hadden ze dat denk ik wel aangegeven in het antwoord.
Nou geef je een antwoord op jouw eigen vraagquote:Op zondag 21 augustus 2011 19:07 schreef Maharbal het volgende:
Technisch gezien is dat antwoord ook niet volledig.
Omzetten kan niet door de beperking van artikel 2:18 BW tot 'rechtspersonen', en dat is wat een informele vereniging nou juist niet heeft. Technisch gezien richt je erna een nieuwe formele vereniging op door het opmaken van een notariële akte.
Ja, ru inderdaad.quote:Op zondag 21 augustus 2011 19:04 schreef laares het volgende:
[..]
RU zit je? Daar was het dit jaar een werkgroepvraag. Het antwoord voor informeel naar formeel was idd opnemen in notariële akte, en dat vice versa hadden ze er eigenlijk zonder reden in opgenomen. Werkgroepdocent had ook geen eenduidig antwoord "want waarom zou je ook van formeel naar informeel willen". Uiteindelijk kwam een constructie ter sprake waarin je notariële akte ongedaan moet gaan maken, maar de vraag was niet relevant voor tentamen iig..
Bedoel je nu te zeggen dat een informele vereniging geen rechtspersoon is? Want dat is het wel.quote:Op zondag 21 augustus 2011 19:07 schreef Maharbal het volgende:
Technisch gezien is dat antwoord ook niet volledig.
Omzetten kan niet door de beperking van artikel 2:18 BW tot 'rechtspersonen', en dat is wat een informele vereniging nou juist niet heeft. Technisch gezien richt je erna een nieuwe formele vereniging op door het opmaken van een notariële akte.
Ja, stomquote:Op zondag 21 augustus 2011 19:33 schreef Fascination het volgende:
Bedoel je nu te zeggen dat een informele vereniging geen rechtspersoon is? Want dat is het wel.
Haha, ja, begrijpelijk. Bedankt voor je poging.quote:Op zondag 21 augustus 2011 19:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, stom![]()
Het is al een tijdje terug, en ik was even vergeten dat een informele vereniging slechts beperkte rechtsbevoegdheid heeft, maar dus wel een rechtspersoon is. Ik haalde twee zaken door elkaar
Ja. vond het ook, in tegenstelling tot veel medestudenten, een leuk vakquote:Op zondag 21 augustus 2011 19:33 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ja, ru inderdaad.Ahaa, thanks! Deze vraag werd overigens vorig jaar op een tentamen gevraagd. Heb jij ondernemingsrecht al gehaald in juni?
Dat scheelt enorm, ja.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:01 schreef laares het volgende:
[..]
Ja. vond het ook, in tegenstelling tot veel medestudenten, een leuk vak
quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:26 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik zit ook alweer heerlijk te stressen voor mijn allerlaatste bachelortentamen, heb verder al mijn mastertentamens al, hoef alleen nog maar een scriptie te schrijven en dit vak te halen..
Heb vandaag alle stof afgerond, en wilde eigenlijk vanmiddag al beginnen met het herhalen, maar had gewoon echt ff geen zin er meer in.. Maar nu ben ik dus weer super zenuwachtig.. Toch nu maar even wat sheets doorkijken dan..
Gelukkig is het tentamen dinsdag pas en kan ik morgen dus nog bezig met herhalen enzo..
http://www.observantonlin(...)ID/2839/Default.aspxquote:Onzekere student haalt sneller diploma
3-3-2011 -
Standvastige, koelbloedige studenten presteren minder goed dan onzekere studenten. Die laatsten studeren sneller en halen hogere cijfers omdat ze meer motivatie hebben.
Meer dan 3400 studenten vulden een vragenlijst in die Lilian Eggens hun had toegezonden. De docent van de Hanzehogeschool was nieuwsgierig naar de invloed van hun persoonlijkheid en sociaal netwerk op hun studieprestaties. Vandaag, 3 maart, promoveert zij hierop aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Sommige uitkomsten van haar onderzoek waren al wel bekend. Zo blijken uitstelgedrag en onzorgvuldigheid opnieuw niet bevorderlijk voor studiesucces, terwijl gemotiveerde studenten juist goed presteren.
Maar wat ze ook ontdekte: stabiele studenten zijn minder gemotiveerd dan studenten die wat vaker met emotionele problemen kampen. De laatsten scoren beter en studeren sneller. “Een verklaring daarvoor zou kunnen zijn dat zij hun onzekerheid compenseren door meer en harder te studeren”, licht Eggens toe.
Ook het sociale netwerk van studenten is van invloed op hun prestaties: een groot netwerk zorgt voor minder studievertraging. De omgeving “fungeert waarschijnlijk als vangnet, kruiwagen en buffer tegen de negatieve gevolgen van stress”, aldus Eggens.
Maar naarmate de vrienden en familieleden ouder zijn, gaat dat niet meer op. Eggens: “Vermoedelijk gaan levensfasen tussen personen in het netwerk dan verder uit elkaar lopen en verdwijnt die steunfunctie.”
Nou ja, heeft zijn voordeel dat je daar dus niets aan kunt doen. En dat je daar dus geen energie in hoeft te steken. Het enige wat je zeker weet is dat er een stijgende lijn in zit en dat je de stof beter kent dan de vorige keer.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:32 schreef Yashaaaaa het volgende:
Mjah maar het is niet alsof ik altijd harder studeer, alleen als er een tentamen aankomt ga ik keihard knallen.. Als ik college aantekeningen van dit vak had gehad had het waarschijnlijk ook een boel gescheeld
Maar vorige keer had ik een 5,5 (53 van de 100 punten. werd afgerond naar een 5.5) en dat is dus geen voldoende.. Eerste keer dat ik het maakte had ik een 5, dus er zit wel een stijgende lijn in..
Ik heb alleen geen idee wat ze zouden willen vragen nu, kan het me niet echt herinneren van vorige keer en ik weet wel dat het oefententamen wat online staat niet echt representatief is in mijn ogen (in vergelijking met vorige keer)
Kan je dan wel een mondeling aanvragen?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:15 schreef Yashaaaaa het volgende:
Het ging niet goednaja we gaan het zien. 8 september de uitslag.
Heb je Verbintenissenrecht in de herkansing niet gehaald of heb je de herkansing laten schieten?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:41 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Volgende week weer beginnen. Verbintenissenrecht en Minor Rechtspsychologie.
Heb hem laten schieten, omdat ik er minimaal een 7 voor wil halen, en dat zat er niet in.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:49 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Heb je Verbintenissenrecht in de herkansing niet gehaald of heb je de herkansing laten schieten?
Ik begin volgende week met Europees recht. De minor laat ik maar voor volgend jaar, aangezien ik er toch niet veel mee opschiet als ik hem nu zou doen. Ik zou dan nog steeds vakken uit blok 2, 3 en 4 overhouden van jaar drie.
Lijkt me wel handig hé. Je wil tenslotte eea kunnen opzoeken.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:02 schreef emzor1994 het volgende:
Net mijn boeken gekocht voor het eerste jaar.. jezus.. krijgen jullie geen dubbele nekhernia? Bij ons zeggen ze dat je die wetbundels sowieso elke dag moet meenemen...
I know.. maar ik wil ook mijn rug behoudenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Lijkt me wel handig hé. Je wil tenslotte eea kunnen opzoeken.
Ik neem die wetbundels bijna nooit mee voor hoorcolleges, tenzij het echt moet. Bij werkgroepen neem ik wel wetbundels mee. Ik heb dit jaar trouwens gekozen voor Vermande in plaats van Kluwer gezien de prijs van Vermande en het design van Vermande. De nieuwe Kluwer vond ik spuuglelijk.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:02 schreef emzor1994 het volgende:
Net mijn boeken gekocht voor het eerste jaar.. jezus.. krijgen jullie geen dubbele nekhernia? Bij ons zeggen ze dat je die wetbundels sowieso elke dag moet meenemen...
Dan moet je een andere houding proberenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:03 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
I know.. maar ik wil ook mijn rug behouden
Gebruik sinds het begin van mijn studie Vermande. Is ook lekker in drieen gehakt, alhoewel ik met bundeltjes van 2009/2010 werk.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik neem die wetbundels bijna nooit mee voor hoorcolleges, tenzij het echt moet. Bij werkgroepen neem ik wel wetbundels mee. Ik heb dit jaar trouwens gekozen voor Vermande in plaats van Kluwer gezien de prijs van Vermande en het design van Vermande. De nieuwe Kluwer vond ik spuuglelijk.
Neem juist je wettenbundels mee naar colleges en werkgroepen, de overige boeken kan je vaak thuis laten. Wel handig om ze mee te nemen als je een specifieke vraag hebt over de stof in het boek.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:02 schreef emzor1994 het volgende:
Bij ons zeggen ze dat je die wetbundels sowieso elke dag moet meenemen...
Echt een reden om een prima wettenbundel te laten staan ja.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:
De nieuwe Kluwer vond ik spuuglelijk.
Hm oke.. in het begin neem ik ze sowieso wel mee, want ik moet gewoon even goed leren met die boeken om te gaan. Bij ons werd Kluwer aanbevolen, heb die dus maar genomen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik neem die wetbundels bijna nooit mee voor hoorcolleges, tenzij het echt moet. Bij werkgroepen neem ik wel wetbundels mee. Ik heb dit jaar trouwens gekozen voor Vermande in plaats van Kluwer gezien de prijs van Vermande en het design van Vermande. De nieuwe Kluwer vond ik spuuglelijk.
Heb je een netbook/laptop/ipad? Neem die dan mee, alle wetten zijn snel te vinden via internet. En neem uiteraard alleen de bundel mee die relavant is.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:02 schreef emzor1994 het volgende:
Ah joh, dat komt vanzelf wel.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:06 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
Hm oke.. in het begin neem ik ze sowieso wel mee, want ik moet gewoon even goed leren met die boeken om te gaan. Bij ons werd Kluwer aanbevolen, heb die dus maar genomen.
Haha ja, dat gedoe altijd.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:07 schreef Kimochi het volgende:
*wacht op jaarlijkse Kluwer vs Vermande battle*
Ja macbook.. goede tipquote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:07 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Heb je een netbook/laptop/ipad? Neem die dan mee, alle wetten zijn snel te vinden via internet. En neem uiteraard alleen de bundel mee die relavant is.
Whut? Hoe ga je dan de artikelen makkelijk herkennen en de steekwoorden uit die artikelen?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:16 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Op de RU is dat dus niet mogelijk vanwege het markeerverbod wat vanaf dit nieuwe schooljaar ingaat!
Geen idee, er stond wel tussen de regels door: 'tenzij de vaksectie anders bepaald'. Ik hoop dus stiekem dat de vaksecties het dus wel gaan toestaan. Want het wordt inderdaad een stuk moeilijker artikelen te vinden.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:22 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Whut? Hoe ga je dan de artikelen makkelijk herkennen en de steekwoorden uit die artikelen?
Paars.quote:
Ik denk dat dat wel mogelijk is, gezien het feit dat ze nog maar één vak moet.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:47 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Kan je dan wel een mondeling aanvragen?
Kan ik me voorstellen. En dat vak kun je toch het eerste semester volgen? Dan is het niet zo'n ramp.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:41 schreef Yashaaaaa het volgende:
We gaan het zien, voelde me gister heel klote, maar heb het nu een beetje uit mij hoofd gezet. Geloof nu zelfs nog wel in een kleine kans, en anders ga ik gewoon ook lekker veel werken en ergens stage lopen
Hoe ver ben jij nu? Had je contracten recht gehaald?
Dat lijkt me toch van wel. Je ziet die markeringen sowieso vanaf de buitenkantquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:06 schreef emzor1994 het volgende:
In Nijmegen mag je dus niet meer schrijven en markeren in de wettenbundels, en ook geen flapjes meer in die boeken hangen... Maar toen ik ze kocht kreeg ik er wel zo'n stikkervel bij met stikkers die je erin kan plakken om alles sneller te vinden. Is dat dan ook verboden?
Belachelijke regel (het verbieden van gele marker/voorbedrukte tabs). Gaan zij nu ook rekening houden met de lengte van het tentamen (een vraag minder bijvoorbeeld)?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:06 schreef emzor1994 het volgende:
In Nijmegen mag je dus niet meer schrijven en markeren in de wettenbundels, en ook geen flapjes meer in die boeken hangen... Maar toen ik ze kocht kreeg ik er wel zo'n stikkervel bij met stikkers die je erin kan plakken om alles sneller te vinden. Is dat dan ook verboden?
Uh, als je je enigzins hebt voorbereid en de systematiek van de betreffende wet kent heb je die markeringen en tabjes niet nodig.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:19 schreef Staatsrecht het volgende:
[..]
Belachelijke regel (het verbieden van gele marker/voorbedrukte tabs). Gaan zij nu ook rekening houden met de lengte van het tentamen (een vraag minder bijvoorbeeld)?
Idd, als je het goed hebt geleerd, ken de structuur van de wet en de benodigde artikelen..quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 20:43 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik weet niet wat ik er van moet denken. Aan de ene kant is het markeren heel handig zodat je niet snel over een wetsartikel leest, maar aan de andere kant heb ik toch gemerkt dat ik toch automatisch naar de betreffende artikelen ga als ik de vragen heb gelezen.
Ik kan de vragen sneller oplossen. Dat is natuurlijk persoonlijk.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 20:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uh, als je je enigzins hebt voorbereid en de systematiek van de betreffende wet kent heb je die markeringen en tabjes niet nodig.
Gewoon gaan naar de extensieve werkgroepen, zijn een soort van hoorcolleges alleen dan behandel je de vragen, en elke week zelfstudie doen en je haalt het zonder probleem. Ik zal ook bij Inleiding van het Recht en Aansprakelijkheidsrecht zitten in de collegezaal omdat ik ze vorig jaar niet gehaald hebquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:47 schreef gaude het volgende:
Ik ga ook 5 september beginnen aan Rechtsgeleerdheid, maar omdat ik mij pas in augustus heb ingeschreven kan ik niet deelnemen aan de werkgroepen.<alleen het eerste semester niet dacht ik>
Dus ik volg dan het zogenaamde extensieve programma.
Is het te doen met zelfstudie en de hoorcolleges/werkgroepvervangende. Moet er veel vrije tijd worden opgeofferd of valt het wel mee.
Ik ga naar de UvA trouwens.
Wat is dat? Wat een raar gedoe trouwens. Je hebt toch gewoon recht op dat onderwijs? Daar betaal je toch net zo goed voor?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:47 schreef gaude het volgende:
Ik ga ook 5 september beginnen aan Rechtsgeleerdheid, maar omdat ik mij pas in augustus heb ingeschreven kan ik niet deelnemen aan de werkgroepen.<alleen het eerste semester niet dacht ik>
Dus ik volg dan het zogenaamde extensieve programma.
Da's mooi.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:41 schreef De_Nuance het volgende:
Ik lees mijn eerste hoofdstuk nu. (voor de werkgroep van 5 september) Encyclopedie van de rechtswetenschap deel II : Positief recht.
En het is heel interessant
Omdat de uitval 50% is en sommige mensen zich een week of paar dagen voor de studie zich inschrijven (organistorisch niet te doen) hebben ze dat kutsysteem bedacht in de UVAquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat is dat? Wat een raar gedoe trouwens. Je hebt toch gewoon recht op dat onderwijs? Daar betaal je toch net zo goed voor?
Goed begin?quote:
1 hoofdstukje lezen is al een goed begin?quote:
quote:De overige vakken zullen wel taaier en droger zijn neem ik aan.
Da's mooiquote:Dat weet je niet, als je rechten leuk vindt niet
Dit vind ik echt goed te doen.
Hm nee, mijn vraag was meer zo gericht: in hoeverre is dit vak een indicatie voor de rest van de studie.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 14:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
1 hoofdstukje lezen is al een goed begin?1 boek bedoel je?
[..]
[..]
Da's mooi
Tja, als je zo laat bent en de werkgroepen zitten vol is het een lastig verhaal.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat is dat? Wat een raar gedoe trouwens. Je hebt toch gewoon recht op dat onderwijs? Daar betaal je toch net zo goed voor?
Waar staat die reactie? Ik zie geen post namelijk.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 14:27 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Hm nee, mijn vraag was meer zo gericht: in hoeverre is dit vak een indicatie voor de rest van de studie.
Maar daar heb ik al antwoord op.
Je bent wel erg nieuwsgierig.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waar staat die reactie? Ik zie geen post namelijk.
Is toch niet zo gek, als je hier een vraag stelt?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:15 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Je bent wel erg nieuwsgierig.
Ik heb het aan een derdejaars student gevraagd die ik persoonlijk ken.
Niet. Encyclopedie is een beetje basisstof van de vakken die je in het eerste jaar krijgt, een inleiding tot de studie zeg maar.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 14:27 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Hm nee, mijn vraag was meer zo gericht: in hoeverre is dit vak een indicatie voor de rest van de studie.
Morgen wordt het allemaal stuk duidelijker voor je uitgelegd. Ziet er allemaal onoverzichtelijk uit maar na een tijdje begrijp je het welquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:57 schreef gaude het volgende:
Ok, was niet moeilijk of wel? Ik heb op de VU ook de inleiding in de rechtswetenschap gehad, en dat haalde ik met een 6,5 zonder te veel werk.
Ik vind trouwens het rooster zeer onoverzichtelijk. Maar tot en met december 3 vakken is toch niet heel veel?
Overigens lukt het inschrijven voor de vakken nog niet, mail gestuurd naar de onderwijsbalie, maar werd mij verteld dat ik maandag bij de introductie nog een hoop kan regelen.
Als je te laat bent dan zitten de werkgroepen vol en moet je dan het extensieve onderwijs volgen. Ook geld dat voor de studenten die een vak voor de tweede keer doen, dan heb je ook geen recht meer op werkgroepen van dat vak.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Zou ik niet weten, ik was maar een halve dag gegaan omdat ik ook andere verplichtingen had maar ik zat dus wel in werkgroepen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 21:04 schreef gaude het volgende:
Duurt die introductiebijeenkomst lang? Moet waarschijnlijk 's middags werken. En er staat dat ik omdat ik niet ingeschreven ben in zo'n groep zowel maandag als dinsdag aanwezig moet zijn....
Gemeentes e.d.quote:Op donderdag 1 september 2011 16:45 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Wat is bestuursrecht?Ben het weliswaar nog nooit tegengekomen. (ben nog newbie rechtenstudent, neem me niet kwalijk )
Besluiten die ze neemt, zoals het verlenen van een kapvergunning.quote:
Bestuursrecht omvat eigenlijk alle burger-overheidsverhoudingen die niet binnen het strafrecht worden afgehandeld. Zelfs verkeersboetes vallen (deels) onder het bestuursrecht.quote:Op donderdag 1 september 2011 16:45 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Wat is bestuursrecht?Ben het weliswaar nog nooit tegengekomen. (ben nog newbie rechtenstudent, neem me niet kwalijk )
Alleen als je fiscaal recht gaat doen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:13 schreef Passievruchtje het volgende:
Ik zit eraan te denken om volgend jaar rechten te gaan studeren.
Domme vraag misschien maar, ik ben niet bepaald goed in Wiskunde.
Krijg je nog bepaalde delen van Wiskunde terug in je studie?
Rekenen is geen wiskunde.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:28 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Alleen als je fiscaal recht gaat doen.
Thanks.quote:Op vrijdag 2 september 2011 19:50 schreef Yashaaaaa het volgende:
NICEGefeliciteerd
Ik wil mijn cijfer ook terug
Werkgroep X is volgens mij extensief of de reservelijst.quote:Op vrijdag 2 september 2011 19:50 schreef gaude het volgende:
@dreamzk, over die werkgroep. Ik was bij die introductie ingedeeld bij groep 4, nu kreeg ik van SIS mail dat ik bij groep 'x' zit. Ik neem aan dat ik toch gewoon bij de mensen kom waarbij ik die introductie liep? Kan overigens niet echt een groep uit het 'werkgroepnummer op BB halen', een code van 3100'blablablabla'.
Overigens zijn die werkgroepen niet op studie gebaseerd?<zat bij mensen die rechtsgeleerdheid zaten>
Hoorcollege volgen als werkgroep? Je hebt gewoon een centraal hoorcollege voor alle studenten (of bij die onzinnige massa bachelors en masters als rechtsgeleerdheid en privaatrecht 2 HC's) en de losse werkgroepen. Geen hond die iets controleert.quote:Op vrijdag 2 september 2011 21:41 schreef gaude het volgende:
Ik werd bij de introductie ingedeeld in werkgroep 4.<Onder werkgroep 4 moet ik ik neem ik aan de hoorcolleges volgen>.
Mijn werkgroep geeft dit aan: 3001INL1WW.S1.Z.Inleiding i/d rechtswtsch. WG
Daar heb je het al, deeltijd zijn avondstudenten. Mayb intro gehad met werkgroep 4 maar als je deeltijd bent doe je standaard avondcollege tenzij je anders aangeeft. Dus ik zie je komende 15 weken elke maandag van 18-21 op de poort? (eerst 2u HC en dan 1u repititor collegequote:Op zaterdag 3 september 2011 11:56 schreef gaude het volgende:
Ik volg gewoon deeltijd. Maar ik bedoel, het nummer waarin je werd ingedeeld op de introductie is het nummer waaronder je de hoorcolleges moet volgen. Ik zat in 4, dus ik volg de hoorcolleges van groep 1 tm 18<om overvolle zalen te voorkomen>.
Of misschien heet het het jaargroepnummer.
Maar als voltijder is het normaal dat je 's avonds een werkgroep kan/moet volgen.<of late inschrijvingen worden samen gepropt in de avond?
Werkgroep 35 neem ik aan? 3001CO47WW.S1.35R.Constitutioneel recht WG.
Reserve denk ik, maar betekent dit dat het college vaststaat?
Overigens komt werkgroep X, 3x aan de orde, daar waar 2 werkgroepen per week worden gevolgd door de reguliere groepen, apart?
Dan is het een ander verhaalquote:
Same old story indd.. Ik was vrijdag (vrije dag) naar Leiden gegaan om m'n blokboeken op te halen (ze zouden namelijk al klaar liggen en anders zou je al n zogenaamde 'studieachterstand' oplopen...), kom ik daar.. 'Sorry, we hebben ze nog niet binnen'. Mijn gezicht sprak boekdelen...quote:Op zaterdag 3 september 2011 17:40 schreef Dr.Cooper het volgende:
Zo, mijn jaar is ook weer goed begonnen. Had ik vorig jaar al een drama in Leiden (uiteindelijk in november pas BB toegang), heb ik nu wederom geen toegang tot de systemen aan het Erasmus. Ze zijn er intussen achter dat mijn adresgegevens niet kloppen. Alleen nu is dus mijn wachtwoord en dergelijke naar een ander adres gestuurd. Dat is ook de reden waarom ze me van de week niet konden vinden (in het systeem) en mij dus niet verder konden helpen.
Repititor colleges zijn voor mensen die het vak voor de tweede keer doen, dan heb je nl geen recht meer op wg'en van dat vakquote:Op zondag 4 september 2011 13:10 schreef gaude het volgende:
Ik zal jullie na deze post niet meer lastig vallen met dit onderwerp.
Maar nog een vraag voor de UvA mensen hier. Ik werd op de introductiebijeenkomst ingedeeld bij werkgroep 4, hele dag meegelopen bij deze groep. Deze groep was niet overvol, dus zou ik gewoon bij deze groep kunnen aansluiten? Of is het beleid zeer strict?
Want ik zie dat de colleges voor werkgroep X op zeer onorthodoxe tijden worden gehouden.
@Dream wat is repititor.
Mijn agenda:
Maandag : Hoor: 18.15-20:00
Werkgroep: 20:00-22:00
Dinsdag : Hoor: 11:15-13:00
Woensdag: Werkgroep: 11:00-13:00
Werkgroep: 18:00-20:00
Eventueel werkgroepvervangend op de donderdag van 11 tot 3.
Maar wel redelijk rooster denk ik zo.
Gefeliciteerd.quote:Op maandag 5 september 2011 13:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik heb mijn bachelor! Met een 7.5 nog wel!
Hangt daar nog iets van een predikaat aan vast?quote:Op maandag 5 september 2011 13:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
Straks even aanvragen!
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 5 september 2011 13:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
Straks even aanvragen!
Jij zat ook op de RU toch? Dan hebben wij samen uitreiking (als je erheen gaatquote:Op maandag 5 september 2011 13:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
Straks even aanvragen!
Voor welk vak?quote:Op maandag 5 september 2011 16:09 schreef Dwyn het volgende:
[..]
Jij zat ook op de RU toch? Dan hebben wij samen uitreiking (als je erheen gaat)
![]()
Ik heb net het mailtje binnen dat ik de scriptieverklaring mag komen ophalen. Nu nog even een definitief onderwerp kiezen.
Wat een rammelende zin.quote:Op maandag 5 september 2011 18:29 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Kent iemand een relevant onderwerp over bestuursrecht ?
Gefeliciteerdquote:Op maandag 5 september 2011 13:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
Kapvergunning, juist. Dat gaat hem wordenquote:Op maandag 5 september 2011 19:12 schreef eriksd het volgende:
Verbieden Harley bijeenkomst? Of gewoon de weigering van een vergunning in het algemeen?
Inderdaadquote:Op maandag 5 september 2011 16:09 schreef Dwyn het volgende:
[..]
Jij zat ook op de RU toch? Dan hebben wij samen uitreiking (als je erheen gaat)
![]()
Ik heb net het mailtje binnen dat ik de scriptieverklaring mag komen ophalen. Nu nog even een definitief onderwerp kiezen.
Ik heb alleen een mailtje gehad dat ik begin oktober ´nader bericht´ ontvang. Later heb ik ook nog een mailtje gehad dat ik me via studielink voor de master moest inschrijven. Ik heb inderdaad ook even de essays lopen tellen en ik heb er ook 5. Rechtsfilosofie (volgens mij een keuzevak voor reguliere studenten), burgerlijk recht, strafrecht, bestuursrecht en staatsrecht.quote:Op dinsdag 6 september 2011 08:00 schreef Yashaaaaa het volgende:
Bedankt voor de felicitaties iedereen
[..]
InderdaadTof!
Heb jij ook zo'n bevestiging gehad op je scherm na het versturen dat je ongeveer begin oktober een echt bevestigingsbericht krijgt? Ik vind dat namelijk toch apart, wat als er toch iets niet klopt (met iets anders dan de essays bijv, daar moet je er 4 van hebben toch? (naja ik heb er 5 want heb er ook een van een europees vak) dan kom je daar pas erg laat achter.. (alhoewel ik aanneem dat ik altijd goed bijgehouden heb welke vakken ik wanneer moet volgen, vanavond toch maar ff nakijken voor de zekerheid).
En hoe kan je dan de scriptieverklaring nu al aanvragen?
Ik zit momenteel in een fulltime training en heb dus gelimiteerd de tijd om zelf dingen uit te zoeken
@ Fascination jij hebt hem nu toch ook?
Ja, ik heb 'm ook.quote:Op dinsdag 6 september 2011 08:00 schreef Yashaaaaa het volgende:
Bedankt voor de felicitaties iedereen
[..]
InderdaadTof!
Heb jij ook zo'n bevestiging gehad op je scherm na het versturen dat je ongeveer begin oktober een echt bevestigingsbericht krijgt? Ik vind dat namelijk toch apart, wat als er toch iets niet klopt (met iets anders dan de essays bijv, daar moet je er 4 van hebben toch? (naja ik heb er 5 want heb er ook een van een europees vak) dan kom je daar pas erg laat achter.. (alhoewel ik aanneem dat ik altijd goed bijgehouden heb welke vakken ik wanneer moet volgen, vanavond toch maar ff nakijken voor de zekerheid).
En hoe kan je dan de scriptieverklaring nu al aanvragen?
Ik zit momenteel in een fulltime training en heb dus gelimiteerd de tijd om zelf dingen uit te zoeken
@ Fascination jij hebt hem nu toch ook?
Geen huiswerk joh, ik heb nu een soort verslag van 21 pagina'squote:Op dinsdag 6 september 2011 17:40 schreef Yashaaaaa het volgende:
No offence, maar waarom krijg ik een beetje het gevoel dat jij ons jouw huiswerk laat maken?
Heb een verslagje over kapvergunning geschreven en moet erbij vermelden of het over materieel of formeel recht gaat.quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:52 schreef Yashaaaaa het volgende:
Oke dan zal ik het wel verkeerd begrijpenmaar snap je vraagstelling nu ook niet echt
Even voor de mensen die mijn bachelorpost van vanochtend hebben gelezen: Ik heb het ff geëdit.. Werkt toch niet zo handig fokken op je mobiel
Aangezien je je bachelor nog niet hebt aangevraagd, heb je je B nog niet en kan ik je nog niet feliciteren.quote:Op maandag 5 september 2011 13:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
Straks even aanvragen!
Zo danquote:Op dinsdag 6 september 2011 18:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Aangezien je je bachelor nog niet hebt aangevraagd, heb je je B nog niet en kan ik je nog niet feliciteren.
Maar voor straks: Gefeli!!!![]()
Wat een gedoe he.quote:Op dinsdag 6 september 2011 18:49 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Zo dan: Ik heb al mijn vakken gehaald die ik moet halen om mijn bachelor aan te kunnen vragen
Ben me nu voor de master in aan het schrijven.. en krijg de vraag of ik een toelaatbare bachelor aan de RU heb gedaan.. Ik heb extra vakken moeten volgen en een brief hier thuis liggen dat ik toegelaten ben tot de master burgerlijk recht. Zal ik dat dan ook in moeten voeren? In die brief staat namelijk dat ik die pas hoef te laten zien op het moment dat ik mijn master aanvraag.. Dus niet bij het inschrijven voor de master..
Heb maar ingevuld dat ik toelatingsverklaring nodig heb, beter dat ik het overbodig meld en dat ik hem niet nodig heb. Dan dat ik aangeef het niet nodig te hebben en het wel nodig heb
Bij welk vak wil je het gaan doen?quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:20 schreef Yashaaaaa het volgende:
Inderdaad zeg, ik dacht mooi! klaar! gehaald!.. Maar dit levert ook weer een hoop stress op
Ik wacht even op die scriptieverklaring en ga dan de docente mailen
Oh leukquote:Op dinsdag 6 september 2011 19:31 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik wil het bij sociaalzekerheidsrecht/arbeidsrecht gaan doen![]()
Ik heb hem vanmiddag aangevraagd dus ben benieuwd.. Vrijdagmiddag en gister al mail is idd lekker snel, hoop dat het bij mij ook zo snel gaatwant dan heb ik tenminste bevestiging dat ik echt alles heb afgerond
(iig dat kan je eruit afleiden toch?)
Ach, ik geloof het wel. Ik neem ook aan dat ze bij die aanvraag voor je bachelor wel kijken of overal aan voldaan is en niet tot oktober gaan wachten.quote:
Ik weet het niet, ik word er iig erg onzeker van.. Maar goed daar is bij mij sowieso niet veel voor nodigquote:Op dinsdag 6 september 2011 19:48 schreef Dwyn het volgende:
[..]
Ach, ik geloof het wel. Ik neem ook aan dat ze bij die aanvraag voor je bachelor wel kijken of overal aan voldaan is en niet tot oktober gaan wachten.
Haha, komt wel goed!quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:53 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik word er iig erg onzeker van.. Maar goed daar is bij mij sowieso niet veel voor nodig
Wil gewoon nu bevestiging hebben, en niet dadelijk als het te laat is (na 1 oktober want dat is de pijldatum voor in hetzelfde jaar afstuderen ja of nee)
Pijldatum? Gaan jullie boogschieten als afsluiting?quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:53 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik word er iig erg onzeker van.. Maar goed daar is bij mij sowieso niet veel voor nodig
Wil gewoon nu bevestiging hebben, en niet dadelijk als het te laat is (na 1 oktober want dat is de pijldatum voor in hetzelfde jaar afstuderen ja of nee)
Wil ik ook, maar dat duurt nog ffquote:Op dinsdag 6 september 2011 20:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
Nee ik wil dat papiertje gewoon hebben en dan mijn scriptie maken en dan klaar
Ik heb er ook recht op............ vind ik danquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:57 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja, maar ik heb als het goed is nu ook recht op dat papiertje
quote:Op woensdag 7 september 2011 11:28 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik kan mijn scriptieverklaring ophalener staat in het mailtje dat ik aan alle eisen voldaan heb
Het mooie is dat het naar mijn ru mail gestuurd zou worden maar het gewoon naar mijn gmail gestuurd is
2e jaars. Heb me wel voor alle fiscale vakken ingeschreven dus weet niet hoe groot probleem het gaat worden.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:52 schreef eriksd het volgende:
Maakt dat wat uit eigenlijk? Of is dit je laatste bachelorjaar?
Nouja, bij het aanvragen van de bul moet je aangeven of je die van fiscaal recht wil hebben, dus ik zou me er niet echt zorgen om maken.quote:Op woensdag 7 september 2011 12:46 schreef dreamzk het volgende:
[..]
2e jaars. Heb me wel voor alle fiscale vakken ingeschreven dus weet niet hoe groot probleem het gaat worden.
Heb nu orientatie belastingrecht en in 2e blok krijg ik fiscaal bestuursrecht. Vandaag even gebeld met studiepunt en moet me op 1 februari inschrijven voor fiscaal en dan zou het geen enkel probleem moeten opleveren.quote:Op woensdag 7 september 2011 12:57 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nouja, bij het aanvragen van de bul moet je aangeven of je die van fiscaal recht wil hebben, dus ik zou me er niet echt zorgen om maken.
Welke fiscale vakken zitten er nu eigenlijk in het tweede jaar?
Bij mij staat het ontheffingsgedeelte juist doorgestreept, dus dan staat "aan alle eisen van de bachelor voldaan" open.. Maar goed ik vroeg waarom dit zo snel kon en die andere niet, kreeg ik een vaag verhaal dat de echte bacheloraanvraag intensiever/strenger na gekeken werd.. Maar 180 EC is toch 180 Ec in mijn ogen of nietquote:
Bij mij staat dit in de mail:quote:Op woensdag 7 september 2011 19:18 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Bij mij staat het ontheffingsgedeelte juist doorgestreept, dus dan staat "aan alle eisen van de bachelor voldaan" open.. Maar goed ik vroeg waarom dit zo snel kon en die andere niet, kreeg ik een vaag verhaal dat de echte bacheloraanvraag intensiever/strenger na gekeken werd.. Maar 180 EC is toch 180 Ec in mijn ogen of nietmaar dit moest langs meer mensen/bureaus/commissies.. Naja we gaan het zien, in feite staat hier dat ik aan alles voldaan heb dus ik vind het wel prima.. En hoop verder dat het snel halverwege oktober is en ik echt zekerheid heb
Maar ik heb dus het idee dat het persoonlijk geschreven mailtjes zijn, en dat de een wat langer van stof is dan de anderquote:Onlangs heb je je aangemeld voor het schrijven van de masterscriptie. Voorwaarde hiervoor is dat je je bachelor hebt afgerond. Je hebt inmiddels aan alle eisen van de bachelor voldaan. Je kunt daarvan bij bureau onderwijs een verklaring ophalen die je nodig hebt om je bij de vaksectie voor scriptiebegeleiding aan te melden.
Hahaha, echte vrouwen.quote:Op woensdag 7 september 2011 19:35 schreef Yashaaaaa het volgende:
Bij mij stond in de mail:
[..]
Maar ik heb dus het idee dat het persoonlijk geschreven mailtjes zijn, en dat de een wat langer van stof is dan de ander
Mijn vriend zegt dat we ons niet zo druk moeten maken en dat het allemaal wel goed komt![]()
http://www.mareonline.nl/(...)volgend-jaar-de-klosquote:
Rechtenstudenten die in september 2012 van start gaan, worden van de studie verwijderd als ze zakken voor de taaltoets. Dit jaar zijn er nog geen consequenties verbonden aan een onvoldoende.
Het bestuur van rechten wilde eigenlijk al dit collegejaar de mogelijkheid hebben om studenten die het Nederlands niet voldoende beheersen de deur te wijzen. Dat bleek om verschillende redenen niet haalbaar. Rechten wil bijvoorbeeld dat potentiële studenten goed geďnformeerd worden over de toets. Dat was dit collegejaar nog niet mogelijk.
Vanaf 2012 wordt de toets opgenomen in het onderwijs- en examenreglement van de faculteit. Studenten krijgen een herkansingsmogelijkheid.
‘Het is een fikse ingreep’, zei uittredend decaan Carel Stolker vorige week tijdens de faculteitsraad. ‘Maar tot nu toe wordt vaak pas veel te laat vastgesteld dat een student een taalachterstand heeft.’
Voor de tweede toets die in mei van dit jaar werd gehouden, haalde 30 procent een onvoldoende. Als dat in 2012 weer gebeurt, dan moet een groot gedeelte van de studenten vertrekken. Dat zou vervelend kunnen uitpakken.
‘Wat doen we als blijkt dat we na de toets ineens een derde minder studenten hebben?’ wilde personeelsraadslid Birgit Wildenburg weten. Het faculteitsbestuur gaat er echter vanuit dat er een grote overlap gaat zijn tussen de groep studenten die hun BSA niet halen en de zakkers voor de toets. ‘Als er geen relatie blijkt te zijn dan hebben we een probleem, zei Pauline Schuyt, de portefeuillehouder onderwijs in het bestuur.
Ook verwacht het bestuur dat alle studenten de toets heel serieus maken als er ernstige consequenties aan zakken zijn verbonden. In mei was er ongetwijfeld een gedeelte van de studenten die er met de pet naar gooide. Het bestuur hoopt dat percentage van dertig procent flink zal zakken.
quote:Op woensdag 7 september 2011 16:36 schreef eriksd het volgende:
Haha, titel 7.13 gaat nu weer niet door.
Na 40 jaar besluiten ze toch maar de stekker eruit te trekken. Ook lekker voor al die lui die er in de vorige jaren een scriptie over hebben geschreven.quote:Nieuwe regeling personenvennootschappen van de baan
Nieuwsbericht | 07-09-2011
Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie heeft besloten om niet verder te gaan met de regeling voor personenvennootschappen. Dit blijkt uit een brief die de bewindsman vandaag aan de Eerste Kamer heeft gestuurd.
‘Ik ben tot de conclusie gekomen dat de primaire doelstelling van de wetgeving – het faciliteren van ondernemers – in beide wetsvoorstellen onvoldoende tot zijn recht komt. Daarom ben ik voornemens op korte termijn de procedure voor intrekking van de wetsvoorstellen in gang te zetten’, aldus de minister. Bovendien is er tot op heden weinig steun van de beoogde gebruikers, met name ondernemers in het midden- en klein bedrijf. Zij hebben geen behoefte aan de nieuwe personenvennootschappen en vrezen de kosten ervan.
Zeer terecht. Sommige masterstudenten maken nog d/t-fouten. Te treurig voor woorden.quote:Op donderdag 8 september 2011 03:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
http://www.mareonline.nl/(...)volgend-jaar-de-klos
Niet meer dan terecht. Een jurist hoort de Nederlandse taal goed te beheersen. Het zou voor sommige docenten ook geen kwaad kunnen om hun Nederlands eens op te frissen.quote:Op donderdag 8 september 2011 03:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
Danku!quote:Op woensdag 7 september 2011 18:52 schreef Kimochi het volgende:
Beperkte rechten zijn rechten die afgeleid zijn van een meer omvattend recht, zoals het eigendomsrecht (wat een absoluut recht is).
Er zijn twee soorten beperkte rechten: gebruiks- en zekerheidsrechten. Onder gebruiksrechten vallen vruchtgebruik, erfdienstbaarheid, erfpacht en opstal. Pand en hypotheek zijn de zekerheidsrechten.
Ik word pas echt verdrietig als het geschreven wordtquote:Op donderdag 8 september 2011 20:17 schreef Markachuuu het volgende:
[..]
Danku!
@RobertoCarlos, absoluut een goed initiatief. Ik word erg verdrietig als ik mijn klasgenoten 'Nederlands' hoor praten.![]()
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 9 september 2011 11:37 schreef Maharbal het volgende:
Woensdag een verlengd mondeling gehad, en dat was mijn allerlaatste vak ooit. Bij deze dus de master Fiscaal Recht binnen.
Op dit moment doet het me even weinig en kan ik er niet blij van worden, maar dat terzijde.
Nu nog even de scriptie Notarieel en dan is die master ook binnen. De bedoeling is die in jan/feb af te hebben.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 9 september 2011 11:37 schreef Maharbal het volgende:
Woensdag een verlengd mondeling gehad, en dat was mijn allerlaatste vak ooit. Bij deze dus de master Fiscaal Recht binnen.
Ik heb aan het eind van mijn eerste jaar deze toets vrijwillig gemaakt. Als je hier een onvoldoende voor haalt, is dat echt in en in triest.quote:Op donderdag 8 september 2011 03:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Na een week geen reactie op mail, heb ik vanochtend het secretariaat van het vak gemaild en binnen het uur had ik een mail van een andere docent dat ik een opzetje kon gaan schrijven.quote:Op dinsdag 6 september 2011 19:19 schreef Dwyn het volgende:
Zo, heb de docent van het vak waarin ik mijn scriptie wil gaan schrijven gemaild. Ieps, eng.![]()
[..]
Wat een gedoe he.
Dat laatste artikel gaat wel over bestuursrecht.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:02 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Oh jongens, help alsjeblieft.
Ik zit nu in m'n 1e jaar HBO Rechten, kon niet zo snel een topic vinden voor 'ons'. Dus dan maar hier.
Voor m'n beroepsproduct moet ik een opdracht maken over bestuursrecht. Hierbij moet ik een krantenartikel gebruiken, en het verder uitwerken.
Had ik eindelijk een krantenartikel gevonden, kan ik het bijhorende artikel (Drank- en horecawet) nergens in mijn wetbundel(s) vinden. Ligt dit aan mijn zoekskills, of aan de Vermande?
En dan heb ik nog een ander krantenartikel. Dit artikel heb ik gekozen op grond van Art. 4:17 Awb, maar ik twijfel of dit niet meer bij strafrecht hoort..Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt.
Beetje raar dat ik het desbetreffende artikel nergens terug kan vinden in mijn wetbundel, toch? Heb overal op gezocht.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:14 schreef GlowMouse het volgende:
Er is altijd nog wetten.overheid.nl, en voor je andere artikel moet je eens zoeken op criminal charge en bestuursrecht.
Held(in).quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:16 schreef Fascination het volgende:
[..]
Dat laatste artikel gaat wel over bestuursrecht.
Ze nemen niet alle wetten op in een wettenbundel, alleen de meest belangrijke.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:17 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Beetje raar dat ik het desbetreffende artikel nergens terug kan vinden in mijn wetbundel, toch? Heb overal op gezocht.
[..]
Held(in).
quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:18 schreef GlowMouse het volgende:
Er zijn genoeg wetten die niet in de gewone bundel staan, vraag maar aan een willekeurige fiscalist.
Oh, dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:18 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ze nemen niet alle wetten op in een wettenbundel, alleen de meest belangrijke.
Lange leve de fiscale wettenbundels.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:18 schreef GlowMouse het volgende:
Er zijn genoeg wetten die niet in de gewone bundel staan, vraag maar aan een willekeurige fiscalist.
Ik heb nog steeds van dat soort dommige dingen dus schaam je vooral nietquote:
Hahah.quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:58 schreef Marloes het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds van dat soort dommige dingen dus schaam je vooral nietBij m'n eerste mastervak bijv. In de inhoudsopgave van de wettenbundel voor Gezondheidsrecht stond achter de desbetreffende wet een nummer.. Ik dacht dat dat het paginanummer was. Maar ik kon bij dat paginanummer nooit de goede wet vinden. Zal wel fout gegaan zijn met drukken, dacht ik. Totdat ik bij het tentamen erachter kwam dat die nummers boven op de pagina stonden stonden en een soort hoofdstukjes waren, toen klopte het wel
Welk vak?quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:00 schreef dreamzk het volgende:
Vandaag eerste nuttige fiscale college gehad en vind het steeds leuker en leuker worden. Beetje puzzelen en rekenen
Ik faalde keihard bij het eerste de beste openboektentamen op hbo-niveau waarin een aantal rechtenvragen in voorkwamen. Gelukkig kwam ik er achter dat ik meer moest oefenen en een aantal jaren later kan ik met trots zeggen dat ik nu rechtsgeleerdheid studeer.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:28 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Ik moet nog véél leren, zo te zien...
Hoe luidt de opdracht precies dan?quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:13 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Deze opdracht is veel moeilijker dan ik dacht.![]()
Opzich is de opdracht niet moeilijk, maar de wetsartikelen die ik erbij moet vinden.. daar loop ik vast.quote:Op dinsdag 13 september 2011 21:16 schreef Fascination het volgende:
[..]
Hoe luidt de opdracht precies dan?
Orientatie belastingrechtquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |