Dat lijkt me toch van wel. Je ziet die markeringen sowieso vanaf de buitenkantquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:06 schreef emzor1994 het volgende:
In Nijmegen mag je dus niet meer schrijven en markeren in de wettenbundels, en ook geen flapjes meer in die boeken hangen... Maar toen ik ze kocht kreeg ik er wel zo'n stikkervel bij met stikkers die je erin kan plakken om alles sneller te vinden. Is dat dan ook verboden?

Belachelijke regel (het verbieden van gele marker/voorbedrukte tabs). Gaan zij nu ook rekening houden met de lengte van het tentamen (een vraag minder bijvoorbeeld)?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 13:06 schreef emzor1994 het volgende:
In Nijmegen mag je dus niet meer schrijven en markeren in de wettenbundels, en ook geen flapjes meer in die boeken hangen... Maar toen ik ze kocht kreeg ik er wel zo'n stikkervel bij met stikkers die je erin kan plakken om alles sneller te vinden. Is dat dan ook verboden?

Uh, als je je enigzins hebt voorbereid en de systematiek van de betreffende wet kent heb je die markeringen en tabjes niet nodig.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:19 schreef Staatsrecht het volgende:
[..]
Belachelijke regel (het verbieden van gele marker/voorbedrukte tabs). Gaan zij nu ook rekening houden met de lengte van het tentamen (een vraag minder bijvoorbeeld)?

Idd, als je het goed hebt geleerd, ken de structuur van de wet en de benodigde artikelen..quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 20:43 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik weet niet wat ik er van moet denken. Aan de ene kant is het markeren heel handig zodat je niet snel over een wetsartikel leest, maar aan de andere kant heb ik toch gemerkt dat ik toch automatisch naar de betreffende artikelen ga als ik de vragen heb gelezen.

Ik kan de vragen sneller oplossen. Dat is natuurlijk persoonlijk.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 20:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uh, als je je enigzins hebt voorbereid en de systematiek van de betreffende wet kent heb je die markeringen en tabjes niet nodig.

Gewoon gaan naar de extensieve werkgroepen, zijn een soort van hoorcolleges alleen dan behandel je de vragen, en elke week zelfstudie doen en je haalt het zonder probleem. Ik zal ook bij Inleiding van het Recht en Aansprakelijkheidsrecht zitten in de collegezaal omdat ik ze vorig jaar niet gehaald hebquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:47 schreef gaude het volgende:
Ik ga ook 5 september beginnen aan Rechtsgeleerdheid, maar omdat ik mij pas in augustus heb ingeschreven kan ik niet deelnemen aan de werkgroepen.<alleen het eerste semester niet dacht ik>
Dus ik volg dan het zogenaamde extensieve programma.
Is het te doen met zelfstudie en de hoorcolleges/werkgroepvervangende. Moet er veel vrije tijd worden opgeofferd of valt het wel mee.
Ik ga naar de UvA trouwens.

Wat is dat? Wat een raar gedoe trouwens. Je hebt toch gewoon recht op dat onderwijs? Daar betaal je toch net zo goed voor?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 12:47 schreef gaude het volgende:
Ik ga ook 5 september beginnen aan Rechtsgeleerdheid, maar omdat ik mij pas in augustus heb ingeschreven kan ik niet deelnemen aan de werkgroepen.<alleen het eerste semester niet dacht ik>
Dus ik volg dan het zogenaamde extensieve programma.

Da's mooi.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:41 schreef De_Nuance het volgende:
Ik lees mijn eerste hoofdstuk nu. (voor de werkgroep van 5 september) Encyclopedie van de rechtswetenschap deel II : Positief recht.
En het is heel interessant

Omdat de uitval 50% is en sommige mensen zich een week of paar dagen voor de studie zich inschrijven (organistorisch niet te doen) hebben ze dat kutsysteem bedacht in de UVAquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat is dat? Wat een raar gedoe trouwens. Je hebt toch gewoon recht op dat onderwijs? Daar betaal je toch net zo goed voor?

Goed begin?quote:

1 hoofdstukje lezen is al een goed begin?quote:
 1 boek bedoel je?
  1 boek bedoel je?quote:De overige vakken zullen wel taaier en droger zijn neem ik aan.
Da's mooiquote:Dat weet je niet, als je rechten leuk vindt niet
Dit vind ik echt goed te doen.

Hm nee, mijn vraag was meer zo gericht: in hoeverre is dit vak een indicatie voor de rest van de studie.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 14:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
1 hoofdstukje lezen is al een goed begin?1 boek bedoel je?
[..]
[..]
Da's mooi

Tja, als je zo laat bent en de werkgroepen zitten vol is het een lastig verhaal.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 13:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat is dat? Wat een raar gedoe trouwens. Je hebt toch gewoon recht op dat onderwijs? Daar betaal je toch net zo goed voor?

Waar staat die reactie? Ik zie geen post namelijk.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 14:27 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Hm nee, mijn vraag was meer zo gericht: in hoeverre is dit vak een indicatie voor de rest van de studie.
Maar daar heb ik al antwoord op.

Je bent wel erg nieuwsgierig.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waar staat die reactie? Ik zie geen post namelijk.

Is toch niet zo gek, als je hier een vraag stelt?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:15 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Je bent wel erg nieuwsgierig.
Ik heb het aan een derdejaars student gevraagd die ik persoonlijk ken.

Niet. Encyclopedie is een beetje basisstof van de vakken die je in het eerste jaar krijgt, een inleiding tot de studie zeg maar.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 14:27 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Hm nee, mijn vraag was meer zo gericht: in hoeverre is dit vak een indicatie voor de rest van de studie.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |