Uhh.. ik wil zo snel mogelijk beginnen. Maar in de praktijk.duurt nog wel even helaas. Ik moet ook nog 'ff' mijn andere studie afronden.Maar strafrecht for the win!: gaat tenminste over de 'echte' dingen des levens, dat gepriegel van contractrecht is wat minder voor mij weggelegdquote:Op maandag 8 augustus 2011 21:50 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Eigenlijk geen gekke dingen, op een paar details en verhoren uit zaken na. Het was wel zoals ik het verwacht had, ik vind het in ieder geval erg leuk. Wanneer wil je beginnen met de MA?
Mijn plan is eerst de advocatuur in te gaan en daarna met mijn werkervaring, als ik ouder ben, door te stromen de rechterlijke macht in.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
Uhh.. ik wil zo snel mogelijk beginnen. Maar in de praktijk.duurt nog wel even helaas. Ik moet ook nog 'ff' mijn andere studie afronden.Maar strafrecht for the win!: gaat tenminste over de 'echte' dingen des levens, dat gepriegel van contractrecht is wat minder voor mij weggelegd![]()
Wil je na jouw master doorgaan voor rechter, OvJ of advocaat?
Dat is voor mij plan b. Plan a is meteen proberen om in de rechterlijke macht in te komen.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 08:00 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Mijn plan is eerst de advocatuur in te gaan en daarna met mijn werkervaring, als ik ouder ben, door te stromen de rechterlijke macht in.
Hoe wil je dat doen nu meteen instromen in de RAIO niet meer mogelijk is?quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 12:58 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Dat is voor mij plan b. Plan a is meteen proberen om in de rechterlijke macht in te komen.
Dat wist ik even niet.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:08 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen nu meteen instromen in de RAIO niet meer mogelijk is?
Waarom is dat eigenlijk dan?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:53 schreef Cortax het volgende:
Nee, er is geen hoger beroep mogelijk. (Volgens mij is dat nooit zo als de ABRvS bevoegd is in eerste (en dus enige) aanleg).
Omdat ze vonden dat één keer je zaak voorleggen wel genoeg isquote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Waarom is dat eigenlijk dan?
Ok. Nou dan moeten we dat maar met alle zaken gaan doen. Zijn we gelijk van het EHRM, het CvB, de Hoge Raad en het HvJ af. Is de werkdruk bij rechters ook gelijk opgelostquote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:35 schreef Marloes het volgende:
[..]
Omdat ze vonden dat één keer je zaak voorleggen wel genoeg is
Si si, scheelt de samenleving veel geld!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ok. Nou dan moeten we dat maar met alle zaken gaan doen. Zijn we gelijk van het EHRM, het CvB, de Hoge Raad en het HvJ af. Is de werkdruk bij rechters ook gelijk opgelost![]()
Je kunt ff kijken of er inmiddels al een nieuwe druk is, anders ff Jongbloed of zo bellen. Als er geen nieuwe druk is/ op korte termijn aankomt, zullen ze het boek van 2010 gebruiken voor 2011/2012. Het gaat om de druk niet om het jaarquote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:46 schreef De_Nuance het volgende:
Vraagje. Ik weet dat een oudere druk (van vorig jaar dus) bij de meeste vakken niet te doen is , maar hoe erg is het om bij encyclopedie van de rechtswetenschap de druk van 2010 te hebben?
Een vriendin van mij heeft vorig jaar gehaald met een boek uit 2009 dus op zich moet het te doen zijn?
Wordt over het algemeen gezien als het taaiste gedeelte van rechten, ook omdat het belastingrecht het formuleren van wetten heeft verheven tot een ingewikkelde kunst. Er is maar een klein groepje mensen dat het doet elk jaar, en zodoende zijn je baankansen meer dan uitstekend.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:19 schreef De_Nuance het volgende:
Ik ga hier ook maar even iets vragen. Hoe is Fiscaal recht qua interessantheid?
Op zich lijkt het me wel leuk, maar ik vraag me of het tegen kan vallen. Blijft een onderdeel van rechten en dat is altijd absurd veel lezen.
Lenen of heb je gespaard ?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:35 schreef Dr.Cooper het volgende:
Voor in de op:
Ik heb zojuist mijn definitieve bevestiging gehad. Per september studeer ik fiscaal recht aan het Erasmus. Ik ben benieuwd.
Overigens wel privé gefinancierd (2e bachelor).
Ik heb voor Encyclopedie oude drukken (2010) gekregen van een vriendin en die zei dat dat gewoon te doen isquote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je kunt ff kijken of er inmiddels al een nieuwe druk is, anders ff Jongbloed of zo bellen. Als er geen nieuwe druk is/ op korte termijn aankomt, zullen ze het boek van 2010 gebruiken voor 2011/2012. Het gaat om de druk niet om het jaar
Gespaard. Maar ik studeer ook in deeltijd (maandag- en dinsdagavond). Dus ik kan gewoon werken ernaast. Voor volgend jaar ga ik wel een 'sponsor' zoeken (bijvoorbeeld mijn werkgever).quote:
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:53 schreef Dr.Cooper het volgende:
[..]
Gespaard. Maar ik studeer ook in deeltijd (maandag- en dinsdagavond). Dus ik kan gewoon werken ernaast.
gek, in Tilburg had je tegen laag tarief gestudeerd.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:35 schreef Dr.Cooper het volgende:
Voor in de op:
Ik heb zojuist mijn definitieve bevestiging gehad. Per september studeer ik fiscaal recht aan het Erasmus. Ik ben benieuwd.
Overigens wel privé gefinancierd (2e bachelor).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |