abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 september 2011 @ 21:51:26 #251
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_101651014
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 20:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
Nee ik wil dat papiertje gewoon hebben en dan mijn scriptie maken en dan klaar :P
Wil ik ook, maar dat duurt nog ff :P
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_101651462
Ja, maar ik heb als het goed is nu ook recht op dat papiertje ;)
  dinsdag 6 september 2011 @ 22:31:11 #253
124676 RobertoCarlos
pi_101653805
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 21:57 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja, maar ik heb als het goed is nu ook recht op dat papiertje ;)
Ik heb er ook recht op............ vind ik dan ;)

Anyway, lekker aanvragen die zooi en genieten van de diplomauitreiking..
Successen moet je vieren!!! *O* *O*
pi_101654037
Uhu :) de uitreiking is alleen pas 4 november dus gaat nog ff duren :)

Maar goed ik heb alles gedaan wat ik moest doen, aanvragen bachelor, aanmelden voor scriptie en inschrijven voor master en nu ga ik er maar op vertrouwen dat alles goed komt :)

*O* *O* *O* *O*
pi_101666965
Ik kan mijn scriptieverklaring ophalen *O* er staat in het mailtje dat ik aan alle eisen voldaan heb :D

Het mooie is dat het naar mijn ru mail gestuurd zou worden maar het gewoon naar mijn gmail gestuurd is :)
pi_101667213
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:28 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik kan mijn scriptieverklaring ophalen *O* er staat in het mailtje dat ik aan alle eisen voldaan heb :D

Het mooie is dat het naar mijn ru mail gestuurd zou worden maar het gewoon naar mijn gmail gestuurd is :)
*O*
It's all fun and games until someone loses a head
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_101669192
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 19:52 schreef eriksd het volgende:
Maakt dat wat uit eigenlijk? Of is dit je laatste bachelorjaar?
2e jaars. Heb me wel voor alle fiscale vakken ingeschreven dus weet niet hoe groot probleem het gaat worden.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  woensdag 7 september 2011 @ 12:57:55 #258
165633 eriksd
The grand facade...
pi_101669507
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 12:46 schreef dreamzk het volgende:

[..]

2e jaars. Heb me wel voor alle fiscale vakken ingeschreven dus weet niet hoe groot probleem het gaat worden.
Nouja, bij het aanvragen van de bul moet je aangeven of je die van fiscaal recht wil hebben, dus ik zou me er niet echt zorgen om maken.

Welke fiscale vakken zitten er nu eigenlijk in het tweede jaar?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 7 september 2011 @ 16:36:43 #259
165633 eriksd
The grand facade...
pi_101676794
Haha, titel 7.13 gaat nu weer niet door.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_101678742
Kan iemand mij uitleggen wat er precies met beperkte rechten wordt bedoeld (bij absoluut recht)? Ik heb de tekst waarin het staat beschreven al een aantal keer gelezen maar ik kom er zelf niet uit... :@
Bij voorbaat dank. :)
pi_101682355
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 12:57 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nouja, bij het aanvragen van de bul moet je aangeven of je die van fiscaal recht wil hebben, dus ik zou me er niet echt zorgen om maken.

Welke fiscale vakken zitten er nu eigenlijk in het tweede jaar?
Heb nu orientatie belastingrecht en in 2e blok krijg ik fiscaal bestuursrecht. Vandaag even gebeld met studiepunt en moet me op 1 februari inschrijven voor fiscaal en dan zou het geen enkel probleem moeten opleveren.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
pi_101682370
Beperkte rechten zijn rechten die afgeleid zijn van een meer omvattend recht, zoals het eigendomsrecht (wat een absoluut recht is).

Er zijn twee soorten beperkte rechten: gebruiks- en zekerheidsrechten. Onder gebruiksrechten vallen vruchtgebruik, erfdienstbaarheid, erfpacht en opstal. Pand en hypotheek zijn de zekerheidsrechten.
pi_101683502
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 11:37 schreef Dwyn het volgende:

[..]

*O*
Bij mij staat het ontheffingsgedeelte juist doorgestreept, dus dan staat "aan alle eisen van de bachelor voldaan" open.. Maar goed ik vroeg waarom dit zo snel kon en die andere niet, kreeg ik een vaag verhaal dat de echte bacheloraanvraag intensiever/strenger na gekeken werd.. Maar 180 EC is toch 180 Ec in mijn ogen of niet :') maar dit moest langs meer mensen/bureaus/commissies.. Naja we gaan het zien, in feite staat hier dat ik aan alles voldaan heb dus ik vind het wel prima.. En hoop verder dat het snel halverwege oktober is en ik echt zekerheid heb :P
pi_101684115
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:18 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Bij mij staat het ontheffingsgedeelte juist doorgestreept, dus dan staat "aan alle eisen van de bachelor voldaan" open.. Maar goed ik vroeg waarom dit zo snel kon en die andere niet, kreeg ik een vaag verhaal dat de echte bacheloraanvraag intensiever/strenger na gekeken werd.. Maar 180 EC is toch 180 Ec in mijn ogen of niet :') maar dit moest langs meer mensen/bureaus/commissies.. Naja we gaan het zien, in feite staat hier dat ik aan alles voldaan heb dus ik vind het wel prima.. En hoop verder dat het snel halverwege oktober is en ik echt zekerheid heb :P
Bij mij staat dit in de mail:
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_101684314
Bij mij stond in de mail:

quote:
Onlangs heb je je aangemeld voor het schrijven van de masterscriptie. Voorwaarde hiervoor is dat je je bachelor hebt afgerond. Je hebt inmiddels aan alle eisen van de bachelor voldaan. Je kunt daarvan bij bureau onderwijs een verklaring ophalen die je nodig hebt om je bij de vaksectie voor scriptiebegeleiding aan te melden.
Maar ik heb dus het idee dat het persoonlijk geschreven mailtjes zijn, en dat de een wat langer van stof is dan de ander :)

Mijn vriend zegt dat we ons niet zo druk moeten maken en dat het allemaal wel goed komt 8)7
pi_101684468
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:35 schreef Yashaaaaa het volgende:
Bij mij stond in de mail:

[..]

Maar ik heb dus het idee dat het persoonlijk geschreven mailtjes zijn, en dat de een wat langer van stof is dan de ander :)

Mijn vriend zegt dat we ons niet zo druk moeten maken en dat het allemaal wel goed komt 8)7
Hahaha, echte vrouwen. _O_ Ja, het zal vast wel kloppen, anders mag ik die verklaring ook niet ophalen.
  donderdag 8 september 2011 @ 03:34:59 #267
124676 RobertoCarlos
pi_101698976
quote:

Rechtenstudenten die in september 2012 van start gaan, worden van de studie verwijderd als ze zakken voor de taaltoets. Dit jaar zijn er nog geen consequenties verbonden aan een onvoldoende.

Het bestuur van rechten wilde eigenlijk al dit collegejaar de mogelijkheid hebben om studenten die het Nederlands niet voldoende beheersen de deur te wijzen. Dat bleek om verschillende redenen niet haalbaar. Rechten wil bijvoorbeeld dat potentiële studenten goed geïnformeerd worden over de toets. Dat was dit collegejaar nog niet mogelijk.

Vanaf 2012 wordt de toets opgenomen in het onderwijs- en examenreglement van de faculteit. Studenten krijgen een herkansingsmogelijkheid.

‘Het is een fikse ingreep’, zei uittredend decaan Carel Stolker vorige week tijdens de faculteitsraad. ‘Maar tot nu toe wordt vaak pas veel te laat vastgesteld dat een student een taalachterstand heeft.’

Voor de tweede toets die in mei van dit jaar werd gehouden, haalde 30 procent een onvoldoende. Als dat in 2012 weer gebeurt, dan moet een groot gedeelte van de studenten vertrekken. Dat zou vervelend kunnen uitpakken.

‘Wat doen we als blijkt dat we na de toets ineens een derde minder studenten hebben?’ wilde personeelsraadslid Birgit Wildenburg weten. Het faculteitsbestuur gaat er echter vanuit dat er een grote overlap gaat zijn tussen de groep studenten die hun BSA niet halen en de zakkers voor de toets. ‘Als er geen relatie blijkt te zijn dan hebben we een probleem, zei Pauline Schuyt, de portefeuillehouder onderwijs in het bestuur.

Ook verwacht het bestuur dat alle studenten de toets heel serieus maken als er ernstige consequenties aan zakken zijn verbonden. In mei was er ongetwijfeld een gedeelte van de studenten die er met de pet naar gooide. Het bestuur hoopt dat percentage van dertig procent flink zal zakken.
http://www.mareonline.nl/(...)volgend-jaar-de-klos
pi_101700718
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 16:36 schreef eriksd het volgende:
Haha, titel 7.13 gaat nu weer niet door.
quote:
Nieuwe regeling personenvennootschappen van de baan

Nieuwsbericht | 07-09-2011

Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie heeft besloten om niet verder te gaan met de regeling voor personenvennootschappen. Dit blijkt uit een brief die de bewindsman vandaag aan de Eerste Kamer heeft gestuurd.

‘Ik ben tot de conclusie gekomen dat de primaire doelstelling van de wetgeving – het faciliteren van ondernemers – in beide wetsvoorstellen onvoldoende tot zijn recht komt. Daarom ben ik voornemens op korte termijn de procedure voor intrekking van de wetsvoorstellen in gang te zetten’, aldus de minister. Bovendien is er tot op heden weinig steun van de beoogde gebruikers, met name ondernemers in het midden- en klein bedrijf. Zij hebben geen behoefte aan de nieuwe personenvennootschappen en vrezen de kosten ervan.
Na 40 jaar besluiten ze toch maar de stekker eruit te trekken. Ook lekker voor al die lui die er in de vorige jaren een scriptie over hebben geschreven.
pi_101707890
quote:
Zeer terecht. Sommige masterstudenten maken nog d/t-fouten. Te treurig voor woorden. :')
  donderdag 8 september 2011 @ 14:39:37 #270
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_101709458
quote:
Niet meer dan terecht. Een jurist hoort de Nederlandse taal goed te beheersen. Het zou voor sommige docenten ook geen kwaad kunnen om hun Nederlands eens op te frissen.
pi_101721788
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:52 schreef Kimochi het volgende:
Beperkte rechten zijn rechten die afgeleid zijn van een meer omvattend recht, zoals het eigendomsrecht (wat een absoluut recht is).

Er zijn twee soorten beperkte rechten: gebruiks- en zekerheidsrechten. Onder gebruiksrechten vallen vruchtgebruik, erfdienstbaarheid, erfpacht en opstal. Pand en hypotheek zijn de zekerheidsrechten.
Danku! :D

@RobertoCarlos, absoluut een goed initiatief. Ik word erg verdrietig als ik mijn klasgenoten 'Nederlands' hoor praten. :{

[ Bericht 6% gewijzigd door Markachuuu op 08-09-2011 20:23:45 ]
pi_101723341
Op de VU moest ik 3 jaar geleden al een taaltoets maken.

Maar is een repititor college handig om te volgen, of heeft het weinig nut wanneer je al de hoorcolleges en werkgroepen hebt gevolgd?
  vrijdag 9 september 2011 @ 00:15:35 #273
57434 Marloes
Digital Love
pi_101737244
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 20:17 schreef Markachuuu het volgende:

[..]

Danku! :D

@RobertoCarlos, absoluut een goed initiatief. Ik word erg verdrietig als ik mijn klasgenoten 'Nederlands' hoor praten. :{
Ik word pas echt verdrietig als het geschreven wordt :P
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_101744867
Woensdag een verlengd mondeling gehad, en dat was mijn allerlaatste vak ooit. Bij deze dus de master Fiscaal Recht binnen.

Op dit moment doet het me even weinig en kan ik er niet blij van worden, maar dat terzijde.

Nu nog even de scriptie Notarieel en dan is die master ook binnen. De bedoeling is die in jan/feb af te hebben.
  vrijdag 9 september 2011 @ 11:40:13 #275
165633 eriksd
The grand facade...
pi_101744977
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:37 schreef Maharbal het volgende:
Woensdag een verlengd mondeling gehad, en dat was mijn allerlaatste vak ooit. Bij deze dus de master Fiscaal Recht binnen.

Op dit moment doet het me even weinig en kan ik er niet blij van worden, maar dat terzijde.

Nu nog even de scriptie Notarieel en dan is die master ook binnen. De bedoeling is die in jan/feb af te hebben.
Gefeliciteerd!
Bis bis bis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')