abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100942327
Weet je dat zeker? Het gaat om een 2e bachelor namelijk (niet tegelijkertijd, want ik heb mijn andere bachelor al afgerond). Ook in Leiden (waar ik nog 1 jaar met mijn MSc bezig ben) zou volgend jaar het instellingstarief gaan gelden.

Aan de andere kant. Tilburg viel bij mij af i.v.m. de reistijd, de extra benzinekosten en het extra verlof dat nodig is (ik kan niet tot 5 uur werken en dan nog naar Tilburg rijden). Dus dan is het aan de ene kant goedkoper en aan de andere kant 'duurder'.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:28:58 #102
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_100942553
Ja, de eerste drie jaar gegarandeerd.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_100943034
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:58 schreef De_Nuance het volgende:
Sowieso Leiden altijd gaat er wel iets fout :')
Eerstejaars die in december nog collegekaarten kregen, lekker bezig... Maar tot dusver hebben alle fouten mij nog vermeden :P .
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:49:24 #104
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100949712
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:58 schreef De_Nuance het volgende:
Sowieso Leiden altijd gaat er wel iets fout :')
;(
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_100951327
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 16:40 schreef Orbis het volgende:

[..]

Eerstejaars die in december nog collegekaarten kregen, lekker bezig... Maar tot dusver hebben alle fouten mij nog vermeden :P .
Ik was vorig studiejaar in februari met terugwerkende kracht ingeschreven omdat ze mijn formulieren kwijt waren :'(

Maar volgens mij werken er ook echt 3 mensen in Plexus.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_101002816
Ondernemingsrecht. :')!!!!!!!!!!!!!!!!

Een vraag:
Is omzetting van een informele in een formele vereniging en vice versa mogelijk? Zo ja, beschrijf de procedure. Zo nee, waarom niet?

Antwoord:
Neen, art. 2:18 BW niet van toepassing.

Huh? Je kan de statuten van een informele vereniging toch in een notariële akte opnemen om de vereniging zo formeel te maken?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_101010176
quote:
15s.gif Op zondag 21 augustus 2011 15:30 schreef Fascination het volgende:
Ondernemingsrecht. :')!!!!!!!!!!!!!!!!

Een vraag:
Is omzetting van een informele in een formele vereniging en vice versa mogelijk? Zo ja, beschrijf de procedure. Zo nee, waarom niet?

Antwoord:
Neen, art. 2:18 BW niet van toepassing.

Huh? Je kan de statuten van een informele vereniging toch in een notariële akte opnemen om de vereniging zo formeel te maken?
Ik weet het antwoord zo niet uit mijn hoofd, maar is het 'vice versa' misschien van belang? Dat je een formele vereniging niet informeel kan maken?
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_101010448
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 18:38 schreef Orbis het volgende:

[..]

Ik weet het antwoord zo niet uit mijn hoofd, maar is het 'vice versa' misschien van belang? Dat je een formele vereniging niet informeel kan maken?
Het gaat in de vraag om twee gevallen en als het bij een geval wel geldt en bij de andere niet, hadden ze dat denk ik wel aangegeven in het antwoord. :P
pi_101010933
Artikel 2:18 BW:

quote:
Een rechtspersoon kan zich met inachtneming van de volgende leden omzetten in een andere rechtsvorm.
Wat heeft een informele vereniging juist niet? :)
pi_101010981
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 18:47 schreef Fascination het volgende:

[..]

Het gaat in de vraag om twee gevallen en als het bij een geval wel geldt en bij de andere niet, hadden ze dat denk ik wel aangegeven in het antwoord. :P
RU zit je? Daar was het dit jaar een werkgroepvraag. Het antwoord voor informeel naar formeel was idd opnemen in notariële akte, en dat vice versa hadden ze er eigenlijk zonder reden in opgenomen. Werkgroepdocent had ook geen eenduidig antwoord "want waarom zou je ook van formeel naar informeel willen" :'). Uiteindelijk kwam een constructie ter sprake waarin je notariële akte ongedaan moet gaan maken, maar de vraag was niet relevant voor tentamen iig..
pi_101011098
Technisch gezien is dat antwoord ook niet volledig.

Omzetten kan niet door de beperking van artikel 2:18 BW tot 'rechtspersonen', en dat is wat een informele vereniging nou juist niet heeft. Technisch gezien richt je erna een nieuwe formele vereniging op door het opmaken van een notariële akte.
  zondag 21 augustus 2011 @ 19:19:56 #112
124676 RobertoCarlos
pi_101011471
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 19:07 schreef Maharbal het volgende:

Omzetten kan niet door de beperking van artikel 2:18 BW tot 'rechtspersonen', en dat is wat een informele vereniging nou juist niet heeft. Technisch gezien richt je erna een nieuwe formele vereniging op door het opmaken van een notariële akte.
Nou geef je een antwoord op jouw eigen vraag ;)
pi_101011850
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2011 19:04 schreef laares het volgende:

[..]

RU zit je? Daar was het dit jaar een werkgroepvraag. Het antwoord voor informeel naar formeel was idd opnemen in notariële akte, en dat vice versa hadden ze er eigenlijk zonder reden in opgenomen. Werkgroepdocent had ook geen eenduidig antwoord "want waarom zou je ook van formeel naar informeel willen" :'). Uiteindelijk kwam een constructie ter sprake waarin je notariële akte ongedaan moet gaan maken, maar de vraag was niet relevant voor tentamen iig..
Ja, ru inderdaad. :P Ahaa, thanks! Deze vraag werd overigens vorig jaar op een tentamen gevraagd. Heb jij ondernemingsrecht al gehaald in juni?

quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 19:07 schreef Maharbal het volgende:

Bedoel je nu te zeggen dat een informele vereniging geen rechtspersoon is? Want dat is het wel.

Dank voor jullie hulp. O+
pi_101012109
quote:
11s.gif Op zondag 21 augustus 2011 19:33 schreef Fascination het volgende:

Bedoel je nu te zeggen dat een informele vereniging geen rechtspersoon is? Want dat is het wel.
Ja, stom 8)7

Het is al een tijdje terug, en ik was even vergeten dat een informele vereniging slechts beperkte rechtsbevoegdheid heeft, maar dus wel een rechtspersoon is. Ik haalde twee zaken door elkaar :@
pi_101012221
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 19:41 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja, stom 8)7

Het is al een tijdje terug, en ik was even vergeten dat een informele vereniging slechts beperkte rechtsbevoegdheid heeft, maar dus wel een rechtspersoon is. Ik haalde twee zaken door elkaar :@
Haha, ja, begrijpelijk. Bedankt voor je poging. :*
pi_101012703
quote:
11s.gif Op zondag 21 augustus 2011 19:33 schreef Fascination het volgende:

[..]

Ja, ru inderdaad. :P Ahaa, thanks! Deze vraag werd overigens vorig jaar op een tentamen gevraagd. Heb jij ondernemingsrecht al gehaald in juni?

Ja. vond het ook, in tegenstelling tot veel medestudenten, een leuk vak :P
pi_101013021
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2011 20:01 schreef laares het volgende:

[..]

Ja. vond het ook, in tegenstelling tot veel medestudenten, een leuk vak :P
Dat scheelt enorm, ja.
pi_101013436
Ik zit ook alweer heerlijk te stressen voor mijn allerlaatste bachelortentamen, heb verder al mijn mastertentamens al, hoef alleen nog maar een scriptie te schrijven en dit vak te halen..

Heb vandaag alle stof afgerond, en wilde eigenlijk vanmiddag al beginnen met het herhalen, maar had gewoon echt ff geen zin er meer in.. Maar nu ben ik dus weer super zenuwachtig.. Toch nu maar even wat sheets doorkijken dan..
Gelukkig is het tentamen dinsdag pas en kan ik morgen dus nog bezig met herhalen enzo..
  zondag 21 augustus 2011 @ 20:28:31 #119
124676 RobertoCarlos
pi_101013515
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 20:26 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik zit ook alweer heerlijk te stressen voor mijn allerlaatste bachelortentamen, heb verder al mijn mastertentamens al, hoef alleen nog maar een scriptie te schrijven en dit vak te halen..

Heb vandaag alle stof afgerond, en wilde eigenlijk vanmiddag al beginnen met het herhalen, maar had gewoon echt ff geen zin er meer in.. Maar nu ben ik dus weer super zenuwachtig.. Toch nu maar even wat sheets doorkijken dan..
Gelukkig is het tentamen dinsdag pas en kan ik morgen dus nog bezig met herhalen enzo..
quote:
Onzekere student haalt sneller diploma
3-3-2011 -

Standvastige, koelbloedige studenten presteren minder goed dan onzekere studenten. Die laatsten studeren sneller en halen hogere cijfers omdat ze meer motivatie hebben.

Meer dan 3400 studenten vulden een vragenlijst in die Lilian Eggens hun had toegezonden. De docent van de Hanzehogeschool was nieuwsgierig naar de invloed van hun persoonlijkheid en sociaal netwerk op hun studieprestaties. Vandaag, 3 maart, promoveert zij hierop aan de Rijksuniversiteit Groningen.

Sommige uitkomsten van haar onderzoek waren al wel bekend. Zo blijken uitstelgedrag en onzorgvuldigheid opnieuw niet bevorderlijk voor studiesucces, terwijl gemotiveerde studenten juist goed presteren.

Maar wat ze ook ontdekte: stabiele studenten zijn minder gemotiveerd dan studenten die wat vaker met emotionele problemen kampen. De laatsten scoren beter en studeren sneller. “Een verklaring daarvoor zou kunnen zijn dat zij hun onzekerheid compenseren door meer en harder te studeren”, licht Eggens toe.

Ook het sociale netwerk van studenten is van invloed op hun prestaties: een groot netwerk zorgt voor minder studievertraging. De omgeving “fungeert waarschijnlijk als vangnet, kruiwagen en buffer tegen de negatieve gevolgen van stress”, aldus Eggens.

Maar naarmate de vrienden en familieleden ouder zijn, gaat dat niet meer op. Eggens: “Vermoedelijk gaan levensfasen tussen personen in het netwerk dan verder uit elkaar lopen en verdwijnt die steunfunctie.”
http://www.observantonlin(...)ID/2839/Default.aspx
pi_101013686
:D Mjah maar het is niet alsof ik altijd harder studeer, alleen als er een tentamen aankomt ga ik keihard knallen.. Als ik college aantekeningen van dit vak had gehad had het waarschijnlijk ook een boel gescheeld :P

Maar vorige keer had ik een 5,5 (53 van de 100 punten. werd afgerond naar een 5.5) en dat is dus geen voldoende.. Eerste keer dat ik het maakte had ik een 5, dus er zit wel een stijgende lijn in..
Ik heb alleen geen idee wat ze zouden willen vragen nu, kan het me niet echt herinneren van vorige keer en ik weet wel dat het oefententamen wat online staat niet echt representatief is in mijn ogen (in vergelijking met vorige keer)
  zondag 21 augustus 2011 @ 20:42:22 #121
124676 RobertoCarlos
pi_101014166
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 20:32 schreef Yashaaaaa het volgende:
:D Mjah maar het is niet alsof ik altijd harder studeer, alleen als er een tentamen aankomt ga ik keihard knallen.. Als ik college aantekeningen van dit vak had gehad had het waarschijnlijk ook een boel gescheeld :P

Maar vorige keer had ik een 5,5 (53 van de 100 punten. werd afgerond naar een 5.5) en dat is dus geen voldoende.. Eerste keer dat ik het maakte had ik een 5, dus er zit wel een stijgende lijn in..
Ik heb alleen geen idee wat ze zouden willen vragen nu, kan het me niet echt herinneren van vorige keer en ik weet wel dat het oefententamen wat online staat niet echt representatief is in mijn ogen (in vergelijking met vorige keer)
Nou ja, heeft zijn voordeel dat je daar dus niets aan kunt doen. En dat je daar dus geen energie in hoeft te steken. Het enige wat je zeker weet is dat er een stijgende lijn in zit en dat je de stof beter kent dan de vorige keer.
Oftewel: keep the faith! :)
  woensdag 24 augustus 2011 @ 01:06:41 #122
57434 Marloes
Digital Love
pi_101113901
Oke, dat verklaart gewoon mijn succes :P
Ik ga er gewoon vanuit dat ik 't niet haal, altijd eigenlijk, ik denk ook vaak dat ik het echt niet ga halen, uiteindelijk valt 't bijna altijd mee :')
Terwijl de mensen die heel zeker zijn van zichzelf, en waarvan ik ook vaak denk dat ze heel goed zijn, het dan niet halen :P
The more you try to erase me,
The more that I appear.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 08:30:07 #123
124676 RobertoCarlos
pi_101117283
Yashaaaaa durft geloof ik niet te melden hoe het gegaan was gisteren met het tentamen :P
pi_101117900
Het ging niet goed :'( naja we gaan het zien. 8 september de uitslag.
pi_101121531
Volgende week weer beginnen. Verbintenissenrecht en Minor Rechtspsychologie.
Geen referral hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')