Eerstejaars die in december nog collegekaarten kregen, lekker bezig... Maar tot dusver hebben alle fouten mij nog vermedenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:58 schreef De_Nuance het volgende:
Sowieso Leiden altijd gaat er wel iets fout
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:58 schreef De_Nuance het volgende:
Sowieso Leiden altijd gaat er wel iets fout
Ik was vorig studiejaar in februari met terugwerkende kracht ingeschreven omdat ze mijn formulieren kwijt warenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:40 schreef Orbis het volgende:
[..]
Eerstejaars die in december nog collegekaarten kregen, lekker bezig... Maar tot dusver hebben alle fouten mij nog vermeden.
Ik weet het antwoord zo niet uit mijn hoofd, maar is het 'vice versa' misschien van belang? Dat je een formele vereniging niet informeel kan maken?quote:Op zondag 21 augustus 2011 15:30 schreef Fascination het volgende:
Ondernemingsrecht.!!!!!!!!!!!!!!!!
Een vraag:
Is omzetting van een informele in een formele vereniging en vice versa mogelijk? Zo ja, beschrijf de procedure. Zo nee, waarom niet?
Antwoord:
Neen, art. 2:18 BW niet van toepassing.
Huh? Je kan de statuten van een informele vereniging toch in een notariële akte opnemen om de vereniging zo formeel te maken?
Het gaat in de vraag om twee gevallen en als het bij een geval wel geldt en bij de andere niet, hadden ze dat denk ik wel aangegeven in het antwoord.quote:Op zondag 21 augustus 2011 18:38 schreef Orbis het volgende:
[..]
Ik weet het antwoord zo niet uit mijn hoofd, maar is het 'vice versa' misschien van belang? Dat je een formele vereniging niet informeel kan maken?
Wat heeft een informele vereniging juist niet?quote:Een rechtspersoon kan zich met inachtneming van de volgende leden omzetten in een andere rechtsvorm.
RU zit je? Daar was het dit jaar een werkgroepvraag. Het antwoord voor informeel naar formeel was idd opnemen in notariële akte, en dat vice versa hadden ze er eigenlijk zonder reden in opgenomen. Werkgroepdocent had ook geen eenduidig antwoord "want waarom zou je ook van formeel naar informeel willen"quote:Op zondag 21 augustus 2011 18:47 schreef Fascination het volgende:
[..]
Het gaat in de vraag om twee gevallen en als het bij een geval wel geldt en bij de andere niet, hadden ze dat denk ik wel aangegeven in het antwoord.
Nou geef je een antwoord op jouw eigen vraagquote:Op zondag 21 augustus 2011 19:07 schreef Maharbal het volgende:
Technisch gezien is dat antwoord ook niet volledig.
Omzetten kan niet door de beperking van artikel 2:18 BW tot 'rechtspersonen', en dat is wat een informele vereniging nou juist niet heeft. Technisch gezien richt je erna een nieuwe formele vereniging op door het opmaken van een notariële akte.
Ja, ru inderdaad.quote:Op zondag 21 augustus 2011 19:04 schreef laares het volgende:
[..]
RU zit je? Daar was het dit jaar een werkgroepvraag. Het antwoord voor informeel naar formeel was idd opnemen in notariële akte, en dat vice versa hadden ze er eigenlijk zonder reden in opgenomen. Werkgroepdocent had ook geen eenduidig antwoord "want waarom zou je ook van formeel naar informeel willen". Uiteindelijk kwam een constructie ter sprake waarin je notariële akte ongedaan moet gaan maken, maar de vraag was niet relevant voor tentamen iig..
Bedoel je nu te zeggen dat een informele vereniging geen rechtspersoon is? Want dat is het wel.quote:Op zondag 21 augustus 2011 19:07 schreef Maharbal het volgende:
Technisch gezien is dat antwoord ook niet volledig.
Omzetten kan niet door de beperking van artikel 2:18 BW tot 'rechtspersonen', en dat is wat een informele vereniging nou juist niet heeft. Technisch gezien richt je erna een nieuwe formele vereniging op door het opmaken van een notariële akte.
Ja, stomquote:Op zondag 21 augustus 2011 19:33 schreef Fascination het volgende:
Bedoel je nu te zeggen dat een informele vereniging geen rechtspersoon is? Want dat is het wel.
Haha, ja, begrijpelijk. Bedankt voor je poging.quote:Op zondag 21 augustus 2011 19:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, stom![]()
Het is al een tijdje terug, en ik was even vergeten dat een informele vereniging slechts beperkte rechtsbevoegdheid heeft, maar dus wel een rechtspersoon is. Ik haalde twee zaken door elkaar
Ja. vond het ook, in tegenstelling tot veel medestudenten, een leuk vakquote:Op zondag 21 augustus 2011 19:33 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ja, ru inderdaad.Ahaa, thanks! Deze vraag werd overigens vorig jaar op een tentamen gevraagd. Heb jij ondernemingsrecht al gehaald in juni?
Dat scheelt enorm, ja.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:01 schreef laares het volgende:
[..]
Ja. vond het ook, in tegenstelling tot veel medestudenten, een leuk vak
quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:26 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik zit ook alweer heerlijk te stressen voor mijn allerlaatste bachelortentamen, heb verder al mijn mastertentamens al, hoef alleen nog maar een scriptie te schrijven en dit vak te halen..
Heb vandaag alle stof afgerond, en wilde eigenlijk vanmiddag al beginnen met het herhalen, maar had gewoon echt ff geen zin er meer in.. Maar nu ben ik dus weer super zenuwachtig.. Toch nu maar even wat sheets doorkijken dan..
Gelukkig is het tentamen dinsdag pas en kan ik morgen dus nog bezig met herhalen enzo..
http://www.observantonlin(...)ID/2839/Default.aspxquote:Onzekere student haalt sneller diploma
3-3-2011 -
Standvastige, koelbloedige studenten presteren minder goed dan onzekere studenten. Die laatsten studeren sneller en halen hogere cijfers omdat ze meer motivatie hebben.
Meer dan 3400 studenten vulden een vragenlijst in die Lilian Eggens hun had toegezonden. De docent van de Hanzehogeschool was nieuwsgierig naar de invloed van hun persoonlijkheid en sociaal netwerk op hun studieprestaties. Vandaag, 3 maart, promoveert zij hierop aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Sommige uitkomsten van haar onderzoek waren al wel bekend. Zo blijken uitstelgedrag en onzorgvuldigheid opnieuw niet bevorderlijk voor studiesucces, terwijl gemotiveerde studenten juist goed presteren.
Maar wat ze ook ontdekte: stabiele studenten zijn minder gemotiveerd dan studenten die wat vaker met emotionele problemen kampen. De laatsten scoren beter en studeren sneller. “Een verklaring daarvoor zou kunnen zijn dat zij hun onzekerheid compenseren door meer en harder te studeren”, licht Eggens toe.
Ook het sociale netwerk van studenten is van invloed op hun prestaties: een groot netwerk zorgt voor minder studievertraging. De omgeving “fungeert waarschijnlijk als vangnet, kruiwagen en buffer tegen de negatieve gevolgen van stress”, aldus Eggens.
Maar naarmate de vrienden en familieleden ouder zijn, gaat dat niet meer op. Eggens: “Vermoedelijk gaan levensfasen tussen personen in het netwerk dan verder uit elkaar lopen en verdwijnt die steunfunctie.”
Nou ja, heeft zijn voordeel dat je daar dus niets aan kunt doen. En dat je daar dus geen energie in hoeft te steken. Het enige wat je zeker weet is dat er een stijgende lijn in zit en dat je de stof beter kent dan de vorige keer.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:32 schreef Yashaaaaa het volgende:
Mjah maar het is niet alsof ik altijd harder studeer, alleen als er een tentamen aankomt ga ik keihard knallen.. Als ik college aantekeningen van dit vak had gehad had het waarschijnlijk ook een boel gescheeld
Maar vorige keer had ik een 5,5 (53 van de 100 punten. werd afgerond naar een 5.5) en dat is dus geen voldoende.. Eerste keer dat ik het maakte had ik een 5, dus er zit wel een stijgende lijn in..
Ik heb alleen geen idee wat ze zouden willen vragen nu, kan het me niet echt herinneren van vorige keer en ik weet wel dat het oefententamen wat online staat niet echt representatief is in mijn ogen (in vergelijking met vorige keer)
Kan je dan wel een mondeling aanvragen?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 09:15 schreef Yashaaaaa het volgende:
Het ging niet goednaja we gaan het zien. 8 september de uitslag.
Heb je Verbintenissenrecht in de herkansing niet gehaald of heb je de herkansing laten schieten?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:41 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Volgende week weer beginnen. Verbintenissenrecht en Minor Rechtspsychologie.
Heb hem laten schieten, omdat ik er minimaal een 7 voor wil halen, en dat zat er niet in.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:49 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Heb je Verbintenissenrecht in de herkansing niet gehaald of heb je de herkansing laten schieten?
Ik begin volgende week met Europees recht. De minor laat ik maar voor volgend jaar, aangezien ik er toch niet veel mee opschiet als ik hem nu zou doen. Ik zou dan nog steeds vakken uit blok 2, 3 en 4 overhouden van jaar drie.
Lijkt me wel handig hé. Je wil tenslotte eea kunnen opzoeken.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:02 schreef emzor1994 het volgende:
Net mijn boeken gekocht voor het eerste jaar.. jezus.. krijgen jullie geen dubbele nekhernia? Bij ons zeggen ze dat je die wetbundels sowieso elke dag moet meenemen...
I know.. maar ik wil ook mijn rug behoudenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Lijkt me wel handig hé. Je wil tenslotte eea kunnen opzoeken.
Ik neem die wetbundels bijna nooit mee voor hoorcolleges, tenzij het echt moet. Bij werkgroepen neem ik wel wetbundels mee. Ik heb dit jaar trouwens gekozen voor Vermande in plaats van Kluwer gezien de prijs van Vermande en het design van Vermande. De nieuwe Kluwer vond ik spuuglelijk.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:02 schreef emzor1994 het volgende:
Net mijn boeken gekocht voor het eerste jaar.. jezus.. krijgen jullie geen dubbele nekhernia? Bij ons zeggen ze dat je die wetbundels sowieso elke dag moet meenemen...
Dan moet je een andere houding proberenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:03 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
I know.. maar ik wil ook mijn rug behouden
Gebruik sinds het begin van mijn studie Vermande. Is ook lekker in drieen gehakt, alhoewel ik met bundeltjes van 2009/2010 werk.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik neem die wetbundels bijna nooit mee voor hoorcolleges, tenzij het echt moet. Bij werkgroepen neem ik wel wetbundels mee. Ik heb dit jaar trouwens gekozen voor Vermande in plaats van Kluwer gezien de prijs van Vermande en het design van Vermande. De nieuwe Kluwer vond ik spuuglelijk.
Neem juist je wettenbundels mee naar colleges en werkgroepen, de overige boeken kan je vaak thuis laten. Wel handig om ze mee te nemen als je een specifieke vraag hebt over de stof in het boek.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:02 schreef emzor1994 het volgende:
Bij ons zeggen ze dat je die wetbundels sowieso elke dag moet meenemen...
Echt een reden om een prima wettenbundel te laten staan ja.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:
De nieuwe Kluwer vond ik spuuglelijk.
Hm oke.. in het begin neem ik ze sowieso wel mee, want ik moet gewoon even goed leren met die boeken om te gaan. Bij ons werd Kluwer aanbevolen, heb die dus maar genomen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik neem die wetbundels bijna nooit mee voor hoorcolleges, tenzij het echt moet. Bij werkgroepen neem ik wel wetbundels mee. Ik heb dit jaar trouwens gekozen voor Vermande in plaats van Kluwer gezien de prijs van Vermande en het design van Vermande. De nieuwe Kluwer vond ik spuuglelijk.
Heb je een netbook/laptop/ipad? Neem die dan mee, alle wetten zijn snel te vinden via internet. En neem uiteraard alleen de bundel mee die relavant is.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:02 schreef emzor1994 het volgende:
Ah joh, dat komt vanzelf wel.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:06 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
Hm oke.. in het begin neem ik ze sowieso wel mee, want ik moet gewoon even goed leren met die boeken om te gaan. Bij ons werd Kluwer aanbevolen, heb die dus maar genomen.
Haha ja, dat gedoe altijd.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:07 schreef Kimochi het volgende:
*wacht op jaarlijkse Kluwer vs Vermande battle*
Ja macbook.. goede tipquote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:07 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Heb je een netbook/laptop/ipad? Neem die dan mee, alle wetten zijn snel te vinden via internet. En neem uiteraard alleen de bundel mee die relavant is.
Whut? Hoe ga je dan de artikelen makkelijk herkennen en de steekwoorden uit die artikelen?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:16 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Op de RU is dat dus niet mogelijk vanwege het markeerverbod wat vanaf dit nieuwe schooljaar ingaat!
Geen idee, er stond wel tussen de regels door: 'tenzij de vaksectie anders bepaald'. Ik hoop dus stiekem dat de vaksecties het dus wel gaan toestaan. Want het wordt inderdaad een stuk moeilijker artikelen te vinden.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:22 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Whut? Hoe ga je dan de artikelen makkelijk herkennen en de steekwoorden uit die artikelen?
Paars.quote:
Ik denk dat dat wel mogelijk is, gezien het feit dat ze nog maar één vak moet.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:47 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Kan je dan wel een mondeling aanvragen?
Kan ik me voorstellen. En dat vak kun je toch het eerste semester volgen? Dan is het niet zo'n ramp.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:41 schreef Yashaaaaa het volgende:
We gaan het zien, voelde me gister heel klote, maar heb het nu een beetje uit mij hoofd gezet. Geloof nu zelfs nog wel in een kleine kans, en anders ga ik gewoon ook lekker veel werken en ergens stage lopen
Hoe ver ben jij nu? Had je contracten recht gehaald?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |