Ook goedquote:
Fuseren?quote:Op zondag 3 juli 2011 19:42 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb zin om wat lekkers te maken, als gebakje ofzo..
Heb: Heeeeeeeeeeeeeel veeel eieren, dus er mag wat ei in, zelfrijzend bakmeel, bloem, gist, melk, suiker, citroen
Maar geen boteren nu?
Eiwitten kloppen tot iets lekkers?
Sommige baksels kunnen toch ook met olie, of heb ik dat verkeerd onthouden?quote:Op zondag 3 juli 2011 19:42 schreef uniekhoorn het volgende:
Heb zin om wat lekkers te maken, als gebakje ofzo..
Heb: Heeeeeeeeeeeeeel veeel eieren, dus er mag wat ei in, zelfrijzend bakmeel, bloem, gist, melk, suiker, citroen
Maar geen boteren nu?
Eiwitten kloppen tot iets lekkers?
nog een weekje en 2 dagen!quote:
Die witte homp met hazelnoten heb ik nog in het doosje zitten! De pure heeft de meneer gegeten, dat weet ik niet. Er is nu ook nog een pure langwerpige over met wat gouddecoratie in het midden. Die staat na langdurig bestuderen niet op het uitlegpapiertje!quote:Op zondag 3 juli 2011 08:54 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Als je vandaag een beetje netjes eet dan is er niks aan de hand...soort verkapte balansdag
en je bent wel zuinig op je bonbonnetjes
Ik vind die witte hompen met hazelnoot/amandel etc altijd zo lekker en ze hebben ook pure chocolade en dan een of andere vulling met een vleugje nootmuskaat, die is ook lekker! Maar ik weet niet of die er in zat?
quote:
Klopt!quote:Op zondag 3 juli 2011 20:51 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Jij was toch in Utrecht vandaag? Daar ben ik niet zo vaak, dus dan mag je het best vertellen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 3 juli 2011 21:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Klopt!
In een spoiler dan, voor het visite-schone geweten!Ik ga het doorgeven aan een vriendin die in Utrecht woont en die over een paar weken mee gaat op kraamvisite in het noorden des lands.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Owja, de pleinbios begint binnenkort weer. Nog liefhebbers om een keertje gezellig een film te gaan kijken in Rotterdam?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
Wat voor film?quote:Op zondag 3 juli 2011 21:07 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik ga het doorgeven aan een vriendin die in Utrecht woont en die over een paar weken mee gaat op kraamvisite in het noorden des lands.
Owja, de pleinbios begint binnenkort weer. Nog liefhebbers om een keertje gezellig een film te gaan kijken in Rotterdam?
Wordt begin augustus bekendgemaakt.quote:
Gezellig!quote:Op zondag 3 juli 2011 21:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
Oh daar wil ik sowieso een paar keer heen
He meisquote:Op zondag 3 juli 2011 21:55 schreef Swietje het volgende:
Ik kijk (bijna) nooit films. Begrijp daar de lol nooit zo van, al vind ik een avondje bios wel altijd gezellig.
Nog maar 16 km erbij in 14 weken!quote:Op zondag 3 juli 2011 21:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Henk, lees nu pas over je 5 km... CoolNog maar een paar km verder en dan ben je er
Je kan het!
quote:Op zondag 3 juli 2011 22:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Nog maar 16 km erbij in 14 weken!![]()
\
Een van mijn collega's is ook hardlooptrainer, maar die kijkt me iedere keer hoofdschuddend aan als ik over die halve begin.Zal 'm morgen eens vertellen van mn 5.
![]()
quote:Op zondag 3 juli 2011 22:11 schreef Swietje het volgende:
Wie kan even snel een update geven... bij lezen is onbegonnen werk.
Mijn enkel doet het weer.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:11 schreef Swietje het volgende:
Wie kan even snel een update geven... bij lezen is onbegonnen werk.
Ja, ik word regelmatig voor gek versleten. Dat went.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:03 schreef Ml-etje het volgende:
Swietjedacht steeds waar is ze
[..]
die hard!
quote:Op zondag 3 juli 2011 21:07 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik ga het doorgeven aan een vriendin die in Utrecht woont en die over een paar weken mee gaat op kraamvisite in het noorden des lands.
Daar hoef ik Henk niet voor gezien te hebben! En Piet, Klaas en Wim ook niet!quote:Op zondag 3 juli 2011 22:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Hou wel van gek...
Damn Henk, sinds ik je heb gezien weet ik gewoon dat je het gaat redden
JIj bent ook gek, met je vierdaagse .. wel heel tofquote:Op zondag 3 juli 2011 22:47 schreef anna82 het volgende:
[..]
Daar hoef ik Henk niet voor gezien te hebben! En Piet, Klaas en Wim ook niet!
Ik heb me net ingeschreven voor de Drekrees en geroepen dat ik wel een keertje mee ga trainen met een voetbalteam.quote:Op zondag 3 juli 2011 22:43 schreef uniekhoorn het volgende:
Hou wel van gek...
Damn Henk, sinds ik je heb gezien weet ik gewoon dat je het gaat redden
quote:Op zondag 3 juli 2011 22:55 schreef Missfortunate het volgende:
Thanks trouwens voor alle welkomstgroeten!
En @Anna82, een gewone maaltijd kan een maaltijdsalade zijn, of pasta, of gewoon een avg (aardappel/vlees/groenten). Als ik voldoende groente heb gegeten tijdens de lunch dan let ik minder op hoeveel groenten ik nog 'moet' eten 's avonds. Op mijn werk hebben we in ieder geval een kick ass-saladebar waar ik viel gezonds van kan afnemen!![]()
Maar jullie sporten allemaal wel sowieso minimaal 2x per week?
quote:Op zondag 3 juli 2011 23:02 schreef Tinkepink het volgende:
Hoi allemaal. Net in twee dagen tijd vor mijn lol 1200 km dwars door west-europa gecrossed. Nu ben ik moe, gaar, gelukkig en een kilo aangekomen.
Conclusie is niet heel slecht.quote:Op zondag 3 juli 2011 23:02 schreef Tinkepink het volgende:
Hoi allemaal. Net in twee dagen tijd vor mijn lol 1200 km dwars door west-europa gecrossed. Nu ben ik moe, gaar, gelukkig en een kilo aangekomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
Ik zag het! Misschien speciaal voor mij ingevoerdquote:Op zondag 3 juli 2011 19:29 schreef Chicolate het volgende:
Wow er staat nu een rode waarschuwing 'dit topic sluit automatisch over 7 posts' boven het invoerveld. Dan weet isa volgende keer ook dat ze door een slotje heen gaat.
Je lurkte niet alleen voor de lijstjes zie ik!quote:Op zondag 3 juli 2011 23:18 schreef Missfortunate het volgende:
Ah, fijn dat er ook mensen zijn die niet al te actief zijn op sportief gebied!
En over friggin hoge schoenen gesproken, ik heb deze schoentjes mezelf cadeau gedaan.Ik kan er nog niet op lopen maar wie mooi wil zijn en iets met pijn enzo!
quote:Op zondag 3 juli 2011 23:07 schreef _aurum_ het volgende:
WB Swietje en welkom missF
Ik heb vanmiddag 2 leuke jurkjes gescoord voor een prikkie en een leuk paar schoenen, wel friggin hoog
Dat is wel even schrikken jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Is alles nu wel goed met hem en weten ze hoe hij dit soort situaties kan voorkomen?
Mijn powerpoint wordt best wel awesome met mooie achtergronden enzo. Alleen jammer dat ie nu niet af is en mn begeleider vast morgenochtend wil zien hoe het is geworden. Nouja, ik moet maar zorgen dat ik op tijd op de uni ben en vroeg opstaan. Dag nachtrust, ik zie je over 2 dagen wel weer.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
Hier snap ik niks vanquote:Op zondag 3 juli 2011 23:03 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
in de zomer is de tuin/hond/paard mijn beweging en in de winter 1 avond sportschool van 19:30 tot 20:30 of 21:30.
Als ik veel sport krijg ik zo'n spierontwikkeling dat alles knopen vliegles nemen.
Mogge, geloof dat mijn mob er een potje van maaktequote:Op maandag 4 juli 2011 07:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hier snap ik niks van.
@ Aurum: oeh schrikken....
Ik heb geen zin om te werken, maar dan denk ik maar weer aan m'n centjes en de leuke dingen die ik ervan kan doen/kopen.
Ik vind mezelf trouwens wel verbazingwekkend gedisciplineerd zeg. M'n bedje lag best lekker om 6:15 maar geen haar op m'n hoofd die eraan dacht om niet te gaan hardlopen. Maar ik weet nu al dat dat niet gaat lukken als het weer langer donker is 's morgens.
Ja ik heb er echt zin in vanavond!quote:Op maandag 4 juli 2011 08:44 schreef MarMar het volgende:
ik krijg zin in die paella
binnenkort ook maar eens eten, thx voor de inspiratie
weet ikquote:Op maandag 4 juli 2011 08:58 schreef MarMar het volgende:
Egypte is in de zomer wel HEEL erg warm, 40+ warm, wanneer zijn jullie van plan te gaan?
Dat is idd de perfecte timing kwa temperatuurquote:Op maandag 4 juli 2011 09:04 schreef Perruche het volgende:
[..]
weet ikheb een keer in Augustus in Marokko gezeten, lekker hoor met 52 graden in de woestijn!
We willen eind oktober gaan! Denk dat het dan wel lekker is, volgens mijn research
zo'n 25 graden.
Rondreizen. Ik wil eigenlijk liever "kei avontuurlijk"quote:Op maandag 4 juli 2011 09:04 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Leuk! Ga je dan rondreizen of aan het strand hangen?
Zuid spanje, naar de familie van vriendjequote:
Ja, voor Peru & Bolivia, vorig jaarquote:Op maandag 4 juli 2011 09:17 schreef Perruche het volgende:
Thanks XM, zal er eens naar kijken! Jij gebruik van gemaakt?
I can confirmquote:Op maandag 4 juli 2011 09:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, voor Peru & Bolivia, vorig jaar. Erg tevreden over! Je kan dmv bouwstenen zelf je reis samenstellen. Je kan er dus voor kiezen om alles door hen te laten regelen, maar je kan ook heel goed alleen bouwstenen afnemen en dan zelf ook dingen eromheen regelen. Dat hebben wij niet gedaan omdat het onze eerste verre reis was. Durfden we niet zo aan om het zelf helemaal te doen. Maar, goeie organisatie, denken goed mee
. Vrienden van ons gaan ook geregeld via hen op reis en nog nooit tegengevallen.
Dat is fijn!quote:Op maandag 4 juli 2011 09:23 schreef MarMar het volgende:
Oh maar zuid Spanje is ook niceDaar gaan wij naartoe eind augustus, dorpje in Andalusië aan de zee vlak bij Malaga, daar woont een vriendin van me vlakbij
![]()
Lekker particulier geregeld allemaal, scheelt ook bulten euro's en terrasje hangen is daar zo lekker goedkoopOh en ze verhuren er scootmobiels
handug!
Heb echt geen enkel recept zonder groentequote:Op maandag 4 juli 2011 09:57 schreef Tinkepink het volgende:
Geen maaltijdinspiratieHeeft iemand een idee voor eten dat ik zo op tafel kan zetten? Liefst zonder werk als wassen en snijden
Broodjes shoarma met veel knoflooksaus.quote:Op maandag 4 juli 2011 09:58 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Heb echt geen enkel recept zonder groente
Die heb je hier nietquote:Op maandag 4 juli 2011 09:58 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Een maaltijdsalade uit de supermarkt!
Die ook nietquote:Op maandag 4 juli 2011 09:59 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Broodjes shoarma met veel knoflooksaus.
Boh, wat?quote:
Het lijkt weer een gevalletje spanningshoofdpijn te zijn. Nekspieren zitten vast en dat trekt door naar mijn hoofd. Gister was het echt extreem (grenzend aan migraine, maar zonder visuele dingen dus lijkt me dan niet), vandaag nog een beetje. Ik was zo blij dat ik er al 3 maanden geen last meer van had gehad...quote:Op maandag 4 juli 2011 09:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Wat waardeloos Phaidra!
Migraine? Of "gewone" hoofdpijn?
Nee, ik ben luiquote:Op maandag 4 juli 2011 10:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mag er wel wat energie in zitten qua bereiding? Want dan is het voorstel van Muis wel een hele smakelijke!
Afhaal/bezorg eten dan maar?quote:
Was mijn standaard noodpakket in m'n studententijdquote:Op maandag 4 juli 2011 10:06 schreef Perruche het volgende:
loveli die combinatie klinkt echt niet lekker! (tonijn, creme fraiche en ananas)
![]()
quote:Verder... een omelet met spinazie? Spinazie , gewokt, met gekookte aarpel in de schil en een vlees erbij? Wel evenw achten maar weinig doen
ik zou de makreel bij de stamppot eten, da's wel goed te doen weet ik uit ervaringquote:Op maandag 4 juli 2011 10:03 schreef Novem het volgende:
Mooie lijstjes!
Misschien een beetje weinig MI-tje?
Mijn lijstje:
O - 1 speltbth met pindakaas, 200ml yoghurt, 1 banaan
T - appel
L - 3 vk bth. 1 met kaas, 1 met vlees, 1 met hummus. Tomaat en komkommer.
T - 150ml yoghurt, handje noten, sinaasappel
S - 1 uur kracht/circuittraining
D - stamppotje met veel sla en erwten, gekookt eitje
T - koffie verkeerd met 1 tl suiker
Ik wil er ook nog ergens een blikje makreel tussen proppen, maar ik weet nog niet wanneer, misschien wat later op de avond.
Ik ben inmiddels trouwens 2.7 kilo afgevallen, yay!
Je kan het!quote:Op maandag 4 juli 2011 10:12 schreef _aurum_ het volgende:
ik moet nog 3 dagen werken en ik heb 0 zin meerDit gaan lange dagen worden
quote:
Ja? Gewoon zo uit blik, of maak je het warm/bak je het dan?quote:Op maandag 4 juli 2011 10:11 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ik zou de makreel bij de stamppot eten, da's wel goed te doen weet ik uit ervaring
Ikke nog 7. Volgende week donderdag vlieg ik naar dld, en woensdag neem ik al vrij om in te pakken en schoon te maken enzo....quote:Op maandag 4 juli 2011 10:12 schreef _aurum_ het volgende:
ik moet nog 3 dagen werken en ik heb 0 zin meerDit gaan lange dagen worden
En anders ga je gewoon spider solitaire doenquote:
quote:Op maandag 4 juli 2011 10:15 schreef Novem het volgende:
[..]
Ja? Gewoon zo uit blik, of maak je het warm/bak je het dan?
Dan eet ik mijn eitje wel gewoon zo in de avond, wat makkelijker weg te krijgen dan een blik vis
quote:Op maandag 4 juli 2011 10:07 schreef Tinkepink het volgende:
Het zal je misschien gek in de oren klinken, maar voorgesneden groenten, maaltijdsalades, fast-food etc. heb je hier nietJe moet hier nog net niet de kool zelf van het land halen (mag wel overigens). Zeer gezond natuurlijk, maar bij een aanval van luiheid rete-irritant.
ik laat het blikje uitlekken en stamp 'm door mijn stamppotquote:Op maandag 4 juli 2011 10:15 schreef Novem het volgende:
[..]
Ja? Gewoon zo uit blik, of maak je het warm/bak je het dan?
Dan eet ik mijn eitje wel gewoon zo in de avond, wat makkelijker weg te krijgen dan een blik vis
wij pakken onze troep 's avonds in, heb gewoon zo'n checklijstje gedownload dus het is een no brainerquote:Op maandag 4 juli 2011 10:16 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ikke nog 7. Volgende week donderdag vlieg ik naar dld, en woensdag neem ik al vrij om in te pakken en schoon te maken enzo....
Maar, ik heb ook nog weinig zin. Toch nog maar even hard aan de slag!
quote:Op maandag 4 juli 2011 10:42 schreef Perruche het volgende:
Aurum dat vind ik ook vies klinkenstelletje viespeuken!
![]()
Ik heb heel mooie schoenen gezien gisteren (zwarte pumps) voor 50 euro bij de manfield. Ik heb ze niet nodig. Ik hoop dat als ik donderdag weer ga, ze dan uitverkocht zijn
ja van honig. gewoon om een keer te proberen, omdat ik volkoren wel gegeten heb voorheen maar het eigenlijk echt niet lekker vind... maar ik wil t nu gaan afwisselen met elkaar. de ene keer volkoren, de andere keer vezelrijk.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:40 schreef Perruche het volgende:
Klinkt leuk, een hightea met je klas!
Wat is die "vezelrijk" spaghetti eigenlijk? Van honig ofzo? En waarom niet gewoon volkoren?
Erg he! Heb eigenlijk een paar zwarte pumps nodig waar ik ook op kan lopen ivm klantenbezoeken. Die hak was net iets te hoog daarvooor denk ik. Maar ze waren mooi!quote:
Ook houtvezels is toch niets anders dan plantaardige vezels? Zou boomvezel iets anders met je lijf doen dan bijvoorbeeld wortelvezel (vraag het me serieus af)quote:Op maandag 4 juli 2011 10:47 schreef Perruche het volgende:
Hm ik vind volkoren ook niet lekker, behalve die van la Bio idea, daarbij proef je niet dat het volkoren ishuhu. Eigenlijk vind ik volkoren spaghetti oook onzin, geen 1 italiaan gezien die het eet, maar soit het is wel gezonder.
En die honig-shizzle vertrouw ik niet zo. Ben bang dat ze er dan net als bij BlueBand brood dan gewoon houtvezels doorheen mengen ofzo
.
Geeen flauw idee. Maar ik vind het niet tof dat er zo met eten wordt geknoeid dat ze dat erin stoppen in plaats van wat erin hoort.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:49 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ook houtvezels is toch niets anders dan plantaardige vezels? Zou boomvezel iets anders met je lijf doen dan bijvoorbeeld wortelvezel (vraag het me serieus af)
nee, het is gewoon allebei onverteerbaar en daardoor vullender, en het prikkelt je darmen. kan me voorstellen dat het je darmen wel anders prikkelt of erger prikkelt... ik zie t probleem ook niet zo met dat blue band brood. ik eet t al een hele pooos niet meer, want ik vind bruin of volkoren nu lekkerder, maar ik zou t nog wel durven eten hoor.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:49 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ook houtvezels is toch niets anders dan plantaardige vezels? Zou boomvezel iets anders met je lijf doen dan bijvoorbeeld wortelvezel (vraag het me serieus af)
nou ja, als je wit eet wat net zoveel vezels heeft als volkoren maar niet smaakt als volkoren dan kun je natuurlijk raden dat er iets in zit dat manmade is... als ze er echt volkoren vezels in zouden doen zou het simpelweg ook smaken als volkoren...quote:Op maandag 4 juli 2011 10:55 schreef Perruche het volgende:
[..]
Geeen flauw idee. Maar ik vind het niet tof dat er zo met eten wordt geknoeid dat ze dat erin stoppen in plaats van wat erin hoort.
Dan eet jij zeker helemaal geen fabrieksvoedsel? Alleen maar compleet onbewerkte producten? Met al ons voedsel wordt geknoeid. Zelfs met yoghurt bijvoorbeeld.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:55 schreef Perruche het volgende:
[..]
Geeen flauw idee. Maar ik vind het niet tof dat er zo met eten wordt geknoeid dat ze dat erin stoppen in plaats van wat erin hoort.
Mijn vriend walgt van vis, dus het is altijd weer lollig om dan uitgebreid een blikje leeg te etenquote:Op maandag 4 juli 2011 10:48 schreef _aurum_ het volgende:
makreel moet je in je eentje...of samen eten want het meurt de tent uitMaar het is wel lekker en gezond
Vezel = lange suikerketen. Onze eigen spijsvertering kan er niks mee, maar darmbacterien groeien erop. Een heel bekende voedingsvezel is inuline, wordt veel gebruikt in gezond voedsel met extra vezels. En in prebiotica, spul wat je slikt om je darmflora te voeren.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:49 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
m.a.w. niks mis mee?quote:Op maandag 4 juli 2011 11:03 schreef loveli het volgende:
[..]
Vezel = lange suikerketen. Onze eigen spijsvertering kan er niks mee, maar darmbacterien groeien erop. Een heel bekende voedingsvezel is inuline, wordt veel gebruikt in gezond voedsel met extra vezels. En in prebiotica, spul wat je slikt om je darmflora te voeren.
Wat is een cakje?quote:Op maandag 4 juli 2011 11:06 schreef Sjaapje het volgende:
Goeiemorgen, vandaag regeldagje. Appartement, reis en werk...
Lijstje
O: Griekse yogurt + kwark met frambozen uit de tuin
T: cakje
L: soep + brood
T: fruit (eindelijk winkels op, gisteren enorme zin in fruit en ik had de ananas al op)
D: vis van de markt
T: kwark met fruit/paprika
quote:Op maandag 4 juli 2011 10:58 schreef kwakz0r het volgende:
zo komt vanille-essence uit koeienpoep, rode kleurstof uit schildluisjes, broodverbetermiddel uit varkenshaar, gelatine uit dierenbotten, suikerstroop vaak uit gen-tech mais (evenals biologisch!!! afbreekbaar plastic) etc.
quote:Op maandag 4 juli 2011 11:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat is een cakje?
Cake zonder e of een belgische specialiteit die ik niet ken?
Voor de rest mooi lijstje. Eet je nog iets bij de vis?
Kwark met fruit en páprika? Is dat lekker?
Vragen vragen..
t gaat mij vooral om t effect dat ik minder overeet met vezelrijke dingen. vooral pasta was echt een crime. had altijd nog heel veel trek na 1 normale portie. vind t wel een uitkomst. maar eet soms ook volkoren om aan de smaak te wennen.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:09 schreef loveli het volgende:
[..]
Noop. Was eerst sceptisch, maar was blijkbaar niet nodig.
Als ik zelf kook/boodschappen doe is het inderdaad meerendeels biologisch en onbewerkt. Het kan waarschijnlijk nooit helemaal knoeivrijquote:Op maandag 4 juli 2011 10:57 schreef Tinkepink het volgende:
Dan eet jij zeker helemaal geen fabrieksvoedsel? Alleen maar compleet onbewerkte producten? Met al ons voedsel wordt geknoeid. Zelfs met yoghurt bijvoorbeeld.
Ja weet ik. Ik probeer geen dingen met gelatine te eten of met die kleurstof (ben het e-nummer kwijt). Brood koop ik zonder broodverbeteraar en suiker & soyaproducten biologisch.quote:Op maandag 4 juli 2011 10:58 schreef kwakz0r het volgende:
zo komt vanille-essence uit koeienpoep, rode kleurstof uit schildluisjes, broodverbetermiddel uit varkenshaar, gelatine uit dierenbotten, suikerstroop vaak uit gen-tech mais (evenals biologisch!!! afbreekbaar plastic) etc.
Misschien weet ze het zelf niet goed.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:00 schreef Viking84 het volgende:
Meh @ collega die dingen niet/onsamenhangend uitlegt en wel antwoord geeft maar niet op de vragen die ik stel. Ik kan daar echt niet tegen.
...quote:Op maandag 4 juli 2011 12:02 schreef Viking84 het volgende:
Andere collegas snappen meteen wat ik bedoel, deze kijkt elke keer alsof ze iets voor het eerst ziet
Verklaring B: ze is net zoals Val Kilmer in At First Sight en ziet het echt voor het eerst.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:02 schreef Viking84 het volgende:
Andere collegas snappen meteen wat ik bedoel, deze kijkt elke keer alsof ze iets voor het eerst ziet
Standaar PIquote:Op maandag 4 juli 2011 12:02 schreef Viking84 het volgende:
probleem is dat ik zelf rommelig en nerveus word als iemand anders dat is. Dan heb ik het gevoel dat ik die ander maar tot last ben, terwijl ik gewoon met onduidelijkheden blijf zitten. Ik maak voor elke taak hier een stappenplan waar ik in t begin op terug kan vallen maar nu lukt dat niet omdat zij niet altijd uitlegt waarom iets zus of zo moet tenzij ik er heel expliciet naar vraag en zelfs dan krijg ik nog niet altijd een helder antwoord met als gevolg dat ik me dom voel omdat ik bepaalde dingen niet snapquote:Op maandag 4 juli 2011 12:01 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Misschien weet ze het zelf niet goed.
Dat weet ik wel, maar dan nogquote:
Ik wou het net typen. Misschien is het niet zo'n goed plan om over je werk te posten Vik.quote:
Andere collega vragen?quote:Op maandag 4 juli 2011 12:02 schreef Viking84 het volgende:
Nouja, misschien niet over collega's. Het voelt onprettig om zo'n - in mijn ogen negatieve - opmerking te lezen.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:09 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik wou het net typen. Misschien is het niet zo'n goed plan om over je werk te posten Vik.
Het kwam wel erg veroordelend over, zoals je het zei, niet als een vraag. Ook vanwege die smiley erbij, maar daar hebben we het eerder al over gehad, misschien interpreteer ik die gewoon een stuk negatiever dan andere mensen.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:19 schreef Viking84 het volgende:
Ik bedoel helemaal niks negatiefs te zeggen over een collega als persoon maar dit doet zich voor, dan mag ik dat toch wel posten en om advies vragen?
Maar laat maar weer dan.
quote:Op maandag 4 juli 2011 12:35 schreef Mini. het volgende:
[..]
Iets heel anders: 2 van die Freya's zaten bij de tweede keer passen (en bandjes aantrekken etc.) toch goed.
Nou scuzy dan, XM, zo was het niet bedoeldquote:Op maandag 4 juli 2011 12:35 schreef Mini. het volgende:
[..]
Het kwam wel erg veroordelend over, zoals je het zei, niet als een vraag. Ook vanwege die smiley erbij, maar daar hebben we het eerder al over gehad, misschien interpreteer ik die gewoon een stuk negatiever dan andere mensen.
Iets heel anders: 2 van die Freya's zaten bij de tweede keer passen (en bandjes aantrekken etc.) toch goed.
ik doe m op de wijdste. het strakke gevoel is pas als ik m een poosje aan heb... maar goed, ik ben aan t afvallen (nu anderhalve kilo, en t gaat goed!) dus dat komt wel in orde. paar keer dragen, paar keer wassen, 1 kilo erafquote:Op maandag 4 juli 2011 12:53 schreef Muis006 het volgende:
Kwak, omdat je hem zo strak vindt zitten, op welk gaatje doe je hem dan?
Bij mij zit het een stuk beter nu ik op het meest losse gaatje begin, en pas strakker ga als het begint uit te rekken.
Wat klinkt dit fout zonder context
quote:Op maandag 4 juli 2011 12:53 schreef Muis006 het volgende:
Kwak, omdat je hem zo strak vindt zitten, op welk gaatje doe je hem dan?
Bij mij zit het een stuk beter nu ik op het meest losse gaatje begin, en pas strakker ga als het begint uit te rekken.
Wat klinkt dit fout zonder context
Het was meer een opmerking dan advies vragen en dat in combinatie met een "quote:Op maandag 4 juli 2011 12:19 schreef Viking84 het volgende:
Ik bedoel helemaal niks negatiefs te zeggen over een collega als persoon maar dit doet zich voor, dan mag ik dat toch wel posten en om advies vragen?
Maar laat maar weer dan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
nee, t is meer een soort pilates. heel erg jaren 80.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:55 schreef MariaEtcetera het volgende:
Callanetics, is dat zoiets als aerobics? (dat heb ik me ooit laten vertellen maar ik twijfel omdat ik laatst ergens een heul andere beschrijving las)
quote:Op maandag 4 juli 2011 12:55 schreef MariaEtcetera het volgende:
Yay Mini-BH's!(harhar, Freya's =/= mini
)
quote:Op maandag 4 juli 2011 12:57 schreef kwakz0r het volgende:
oh en even een persoonlijke zeurpostGevraagd voor de solo of voor auditie? Zou het niet persoonlijk opvatten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.crap in = crap out
[..]
nee, t is meer een soort pilates. heel erg jaren 80.
De 'uitvindster' ervan had rugklachten en mocht bijna niks, het zijn oefeningen (zo is het iig begonnen) met heel kleine bewegingen waar je wel spieren en wat conditie mee opbouwt..quote:Op maandag 4 juli 2011 12:57 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
oh en even een persoonlijke zeurpostMisschien wil hij haar nu de kans geven oids? Anders gewoon vragen of hij nog meer solo's wil, omdat je het leuk vond om te doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vragen staat vrij enzo! Misschien weet ie inderdaad wel niet dat je graag zou willen weer!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
Omg die clip!quote:
80s, whoo!quote:Op maandag 4 juli 2011 12:57 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
quote:Op maandag 4 juli 2011 13:00 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Misschien wil hij haar nu de kans geven oids? Anders gewoon vragen of hij nog meer solo's wil, omdat je het leuk vond om te doenVragen staat vrij enzo! Misschien weet ie inderdaad wel niet dat je graag zou willen weer!
SPOILER: gezeur van een onzekere kwak who needs to get over herselfOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door kwakz0r op 04-07-2011 13:33:09 ]Kwak
Heb je geld teveel?quote:Op maandag 4 juli 2011 13:28 schreef loveli het volgende:
Ik ga ff online jurkjes kijken. En bikini's en schoenen.
quote:Op maandag 4 juli 2011 13:28 schreef loveli het volgende:
Ik ga ff online jurkjes kijken. En bikini's en schoenen.
Ik heb de normale variant, biologische fruit/noten muesli van AH puur & eerlijkquote:Op maandag 4 juli 2011 13:31 schreef Perruche het volgende:
Hi
Nieuw lijstje en dan weer an die arbeit:
O: 250 ml yoghurt met 4el cruesli en 1.5 vijg
T: 125 gr cherrytomaten, 4 kersen, 1 klein ei
L: triangelbroodje zalm, heldere groentensoep
T: 200 ml chocoladerijstmelk
T: 200 gr rauwkost, banaan of peer
B: 2x20 minuten fietsen
D: weetnogniet.
S: fitness
Ik had "krokante muesli biologisch" van AH gekocht, het kwam niet in me op dat krokante mujesli dan cruesli is. Gelukkig is het waarschijnlijk snel op
Ja zoiets heb ik normaal... beetje dom van me, maarja.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:40 schreef Siral het volgende:
[..]
Ik heb de normale variant, biologische fruit/noten muesli van AH puur & eerlijk
Die leek me echt super gezond! (vergeleken met alle andere troep die er staat..) Hij is ook heel lekker.
Die heb ik ook! Vind hem ook erg lekker.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:40 schreef Siral het volgende:
[..]
Ik heb de normale variant, biologische fruit/noten muesli van AH puur & eerlijk
Die leek me echt super gezond! (vergeleken met alle andere troep die er staat..) Hij is ook heel lekker.
^^quote:Op maandag 4 juli 2011 14:24 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Verstandig kwak! Het zonnetje schijn, frisse lucht zal je goed doen.![]()
XM, is het dan geen optie om gewoon maar halve dagen te gaan werken even? En dan de ene dag thuis en de andere op kantoor ofzo? Oplaaiende pijn lijkt mij een vrij duidelijk signaal van je lichaam.
Je weet dat ik nou ook niet echt een rustig aan doen type ben, maar in geval van pijn doe ik echt wel een stapje terug!
Klinkt eh 'aangenaam'quote:Op maandag 4 juli 2011 14:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Volgende week maandag aurum! En indien nodig kunnen ze dan ook gelijk een camera m'n plasbuis inwurmen![]()
![]()
.
Daar zit niks in, ik zet water er ook niet bijquote:Op maandag 4 juli 2011 14:55 schreef loveli het volgende:
Isa, ondanks au pair thee op je lijstje zetten als tussendoortje?
yumquote:Op maandag 4 juli 2011 14:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Volgende week maandag aurum! En indien nodig kunnen ze dan ook gelijk een camera m'n plasbuis inwurmen![]()
![]()
.
^^quote:Op maandag 4 juli 2011 15:07 schreef Muis006 het volgende:
Isa ik zou toch gaan. Het zijn wel je ouders, en misschien dat, als je ze vertelt hoe je je voelt, blijkt dat je ouders het helemaal niet zo bedoelen.
Het lijkt me zo zonde om dadelijk een slechte band met je ouders te hebben nav een vermoeden. Je kan beter zekerheid hebben
Wat baten kaars en bril als den uil niet zienen wilquote:Op maandag 4 juli 2011 15:17 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
yumHopelijk is het niet nodig!
En hebben we hier ene NL'se vertaling voor?
You can lead a horse to water, but you can't make it drink
Ik praat weer teveel Engels, want ik kom er dus niet op
Is dat hoog drents ofzo?quote:Op maandag 4 juli 2011 15:43 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Wat baten kaars en bril als den uil niet zienen wil
Nee, gewoon Nederlands...quote:
http://www.engelsetaal.or(...)overbs-and-sayings-2quote:Op maandag 4 juli 2011 15:17 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
yumHopelijk is het niet nodig!
En hebben we hier ene NL'se vertaling voor?
You can lead a horse to water, but you can't make it drink
Ik praat weer teveel Engels, want ik kom er dus niet op
Ow!quote:
quote:You can lead a horse to water but you can't make it drink.
Letterlijk: Je kunt een paard naar het water leiden, maar je kunt het niet dwingen te drinken.
Betekenis: Je kunt iemand op weg helpen, maar diegene zal zelf ook moeten willen meewerken.
Lijkt mij te kloppen...quote:Wat baten kaars en bril, als den uil niet zienen wil.
Betekenis: het heeft geen zin iemand te helpen die toch niet wil meewerken
Ik ga mijn slaan en schoppen trainer zo wel even uithoren.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:16 schreef V1z0R het volgende:
Een deadlift
Maar daar praat die 1517 ook over, ga dus maar snel lezenC&J = Clean & Jerk trouwens...
Vraag 'm anders of hij wil toekijken bij je uitvoering, een veel gemaakte fout is dat er teveel vanuit de rug getild word namelijk. Zodra de techniek goed is kun je wat meer gewicht eraan gooien.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:22 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik ga mijn slaan en schoppen trainer zo wel even uithoren.
quote:Op maandag 4 juli 2011 16:41 schreef uniekhoorn het volgende:
Weer wat geleerd: Je valt af als je hongergevoel negeert of trots zeggen dat je de hele dag weinig eet omdat je geen honger hebt.
Zucht
quote:Op maandag 4 juli 2011 16:42 schreef kwakz0r het volgende:
[..]ik heb t netjes gehouden en ga er nu niks meer over zeggen
overigens heb ik vandaag zo'n knoop in mn maag dat ik ook nauwelijks gegeten heb
Nou, dit gaat al heel lang zo en het wordt steeds duidelijker. Mijn vader kan ook maar over 1 onderwerp praten: haar. Mijn moeder is het zelfs af en toe duidelijk beuquote:Op maandag 4 juli 2011 15:07 schreef Muis006 het volgende:
Isa ik zou toch gaan. Het zijn wel je ouders, en misschien dat, als je ze vertelt hoe je je voelt, blijkt dat je ouders het helemaal niet zo bedoelen.
Het lijkt me zo zonde om dadelijk een slechte band met je ouders te hebben nav een vermoeden. Je kan beter zekerheid hebben
Haa, herkenbaarquote:Op maandag 4 juli 2011 16:51 schreef kwakz0r het volgende:
ja, ik ben gewoon te gespannen en een beetje uit balans. ga zo de afwas doen en wat bakken, dan voel ik me al beter. heb net al mn dvds en video's in excel gezet en uitgekozen wat ik meeneem naar school om met de kinderen te kijken in mn laatste lessen, dat scheelde ook al wat.
heb t gevoel dat ik nog van alles moet, en heel veel vergeet, en daardoor blokker ik. punt is dat ik niet zo veel meer hoef eigenlijkt is een soort afkicken van de stress van de afgelopen weken. mn buik gedraagt zich ook wat redelijker vandaag, kijken hoe snel mn hoofd volgt)
precíes dat, en dan nog daarbij dat ik me zorgen maak om mn broerquote:Op maandag 4 juli 2011 16:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Haa, herkenbaarIk dacht dat ik een relaxte zenmodus zou bereiken net na de scriptie, maar dat duurt kennelijk wat langer
![]()
Heb nergens en overal zin in en ben voortdurend een beetje on edge, alsof ik tienduizend dingen moet en dan ineens hoopt er een klein beetje werk op omdat ik rusteloos was en dan maak ik me daar alsnog druk omFaal.
Ik wil gewoon een leuke careermove nuEn vakantie
Kan me voorstellen dat als je broer zich zo naar voelt dat je dat niet lekker zitquote:Op maandag 4 juli 2011 16:54 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
precíes dat, en dan nog daarbij dat ik me zorgen maak om mn broerecht problemen van niks dus! maar dat mailtje over koor was net genoeg om me helemaal overstuur te maken...
Ja! Ik heb het gevoel dat ik nu een kick-ass baan moet zoeken/vinden en dat gaat me nooit snel genoeg, maar ik heb iig mijn freelance-werk nog... Maar ik word er wat rusteloos van, en ik wil eigenlijk wel op vakantie, even niks geen werk/studie/iets!quote:Op maandag 4 juli 2011 16:55 schreef Perruche het volgende:
Oeh herkenbaar +1 van die scriptie after-stress! Ik had niet de mogelijkheid om te relaxen maar ergens was het ook lekker om maar gewoon door te gaan ofzo.
Ik heb honger en zin in ZOET! Maar nog geen (toegevoegde) suiker op vandaag en ik wil het heel graag een paar dagen volhouden... ga zo maar mn rauwkost eten
quote:Op maandag 4 juli 2011 17:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat als je broer zich zo naar voelt dat je dat niet lekker zit! Mag ik jou trouwens per PM iets vragen? Ben nieuwsgierig over je opleiding enzo
Als je nu even het hoofd er niet voor hebt moet je het zeggen!
[..]
Ja! Ik heb het gevoel dat ik nu een kick-ass baan moet zoeken/vinden en dat gaat me nooit snel genoeg, maar ik heb iig mijn freelance-werk nog... Maar ik word er wat rusteloos van, en ik wil eigenlijk wel op vakantie, even niks geen werk/studie/iets!![]()
En ook herkenbaar wat betreft zoetbehoefte, ik heb al 2 handjes M&Ms opGelukkig heb ik niet van die grote handen
![]()
Rauwkost is ook lekker!
of course! pm maar raak!quote:Op maandag 4 juli 2011 17:01 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat als je broer zich zo naar voelt dat je dat niet lekker zit! Mag ik jou trouwens per PM iets vragen? Ben nieuwsgierig over je opleiding enzo
Als je nu even het hoofd er niet voor hebt moet je het zeggen!
Gedaanquote:
Klinkt goedquote:Op maandag 4 juli 2011 17:50 schreef motorbloempje het volgende:
O hai!!
Goed!
We proberen nu onze simkaarten aan de gang te krijgen, dan heb ik als het meezit vanavond wel mobiel internet
Het hele huis is al ingerichten het is super tof geworden
Als de lampenkappen ook hangen en we eens gestofzuigd hebben, dan zal ik 's foto's maken
heb wel meer foto's, daar niet van, maar in de bibliotheek met beperkte internettijd is 't wat lastig allemaal!
Mooooooooooooooooblooooooooooooooooooooquote:Op maandag 4 juli 2011 18:12 schreef motorbloempje het volgende:
eerste mobiele post!! Nu op naar huis! ik kan jullie weer lastig vallen!
maar zodadelijk eerst barbecue en daarna lijstjes
Hey, dat klinkt super!quote:Op maandag 4 juli 2011 18:15 schreef Mini. het volgende:
Goh, het ziet er naar uit dat ik een woning heb.Dit keer echt.
quote:Op maandag 4 juli 2011 18:15 schreef Mini. het volgende:
Mijn moeder is na een hersenbloeding ernstig gehandicapt geraakt. De opties waren een verpleeghuis (waar ze weg kan kwijnen) of een au pair van het persoonsgebonden budget. Mijn vader kan de zorg zelf niet aan, dus dat was niet echt een optie. Ze hebben nu 3 au pairs gehad, maar deze is er nu voor de 2e keer en langdurig. Het is nogal een...nou ja, soapserie op zichzelf, dus mijn vader heeft voldoende gespreksmateriaal. Maar goed, het is allemaal erg gecompliceerd en ik voel me gewoon heel vaak erg overbodig. Ik heb er al wat van gezegd, maar het dringt niet echt door geloof ik.quote:Op maandag 4 juli 2011 18:11 schreef anna82 het volgende:
Isa, waarom hebben jouw parenti een au-pair? Heb je nog jonge broertje/zusjes? Of heb ik iets gemist in het bijlezen?
En jij Bent hun dochter. Dat zal zij nooit worden!
Oh ja, dat is even een ander verhaal. Ik herken het een beetje van een vriendin die het heel moeilijk vond dat de zorg voor haar terminaal zieke vader op een andere persoon dan zij neerkwam. Maar zij kon er goed met haar ouders over praten en kreeg ook de bevestiging dat zij er niet minder hun dochter om was.quote:Op maandag 4 juli 2011 18:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn moeder is na een hersenbloeding ernstig gehandicapt geraakt. De opties waren een verpleeghuis (waar ze weg kan kwijnen) of een au pair van het persoonsgebonden budget. Mijn vader kan de zorg zelf niet aan, dus dat was niet echt een optie. Ze hebben nu 3 au pairs gehad, maar deze is er nu voor de 2e keer en langdurig. Het is nogal een...nou ja, soapserie op zichzelf, dus mijn vader heeft voldoende gespreksmateriaal. Maar goed, het is allemaal erg gecompliceerd en ik voel me gewoon heel vaak erg overbodig. Ik heb er al wat van gezegd, maar het dringt niet echt door geloof ik.
Ja, het idee dat ik anders 2 uur naar mijn werk moet reizen wekt blijkbaar medelijden op bij huisbazen.quote:Op maandag 4 juli 2011 18:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]Jij bent gewoon gekozen?
.
En ik heb genoeg nutteloze kamerzoektrips naar Amersfoort gehad, remember?.
Ik vind het niet meer dan logisch dat je dan een streepje voor hebt hoorquote:Op maandag 4 juli 2011 18:35 schreef Mini. het volgende:
Ja, het idee dat ik anders 2 uur naar mijn werk moet reizen wekt blijkbaar medelijden op bij huisbazen.
Het scheelt ook dat er geen huisgenoten zijn die mij moeten kiezen...
Wel lullig, er was ook een meisje uit Friesland en die werkte er nu al, dus die heeft het misschien nog wel harder nodig. Snap eigenlijk niet waarom ze haar niet hebben gekozen...quote:Op maandag 4 juli 2011 18:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind het niet meer dan logisch dat je dan een streepje voor hebt hoor![]()
(alhoewel ik er vaak achter kom dat de wereld niet volgens mijn logica werkt)
quote:Op maandag 4 juli 2011 18:15 schreef Mini. het volgende:
Niet groot, maar wel helemaal zelfstandig. Twee kleine kamertjes (keukenblok in woonkamer) en een badkamertje, da's voor mij ideaal.quote:Op maandag 4 juli 2011 18:44 schreef Jagärtrut het volgende:
oh, wat goed, Mini! Wat voor ap?
En Blootje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |