quote:Op zondag 3 juli 2011 17:49 schreef sigme het volgende:
Het ene huisje is afbetaald, het andere niet zo erg duur. Hypotheek is zoiets als 140,- pmnd (maar we betalen niet af dus de restschuld ter grootte van het gehele aankoopbedrag blijft openstaan.ik denk idd dat mijn kids eerder 100 per week dan 100 per maand kostenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een kind is duurder denk ik; alle beesten samen kosten zo'n 100 per maand. Alleen dingen als afrastering of schuurtje bouwen is duur (maar da's incidenteel... )
Iemand kwam laatst met het kulverhaal dat een kat 1000 euro per jaar kost (geen kattenliefhebber die zag dat wij er twee hebben) een nul eraf is realistischer in ons geval.
quote:Op zondag 3 juli 2011 17:49 schreef sigme het volgende:
Het ene huisje is afbetaald, het andere niet zo erg duur. Hypotheek is zoiets als 140,- pmnd (maar we betalen niet af dus de restschuld ter grootte van het gehele aankoopbedrag blijft openstaan.De mini zal ook zoiets kosten denk ik, zolang er geen dure schoolboeken of school/collegegeld in het spel zijn. Ik vond het bedrag zo grappig, het is precies hetzelfde als ons streefbedrag om gemiddeld per maand binnen te krijgen om prettig rond te komen, terwijl onze levens zo helemaal anders zijn!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een kind is duurder denk ik; alle beesten samen kosten zo'n 100 per maand. Alleen dingen als afrastering of schuurtje bouwen is duur (maar da's incidenteel... )
Ik lees nu dat Marmar eerder op 100 euro per week zit voor de kids, hoe kan dat dan?Heb je er heel veel, of wordt het vanaf de middelbare school ineens heel duur?
Als je t lijstje bekijkt, zie je dat t beleg allemaal apart wordt geteld en dan valt het nog wel mee. Vier boterhammen/stukken brood, lekker toch?quote:Op zondag 3 juli 2011 18:19 schreef Ml-etje het volgende:
Woow Uniek
Lijstje tot nu toe:
O: 2 boterhammen krentenbrood (zelfgebakken met nootjes erdoor)
T/L: Niets ontbijt was 11 uur
T: bak met rode kruisbessen(300 gr minimaal)
D: Enchilladas door de Mr met groene paprika, tomaat,courgette, ui, gehakt enz.
T: IJs en/of nectarine en nog wat nootjes.
Voor het weekend voor mijn doen best netjes.
ik vind het maar weinig!quote:Op zondag 3 juli 2011 18:19 schreef Ml-etje het volgende:
Woow Uniek
Lijstje tot nu toe:
O: 2 boterhammen krentenbrood (zelfgebakken met nootjes erdoor)
T/L: Niets ontbijt was 11 uur
T: bak met rode kruisbessen(300 gr minimaal)
D: Enchilladas door de Mr met groene paprika, tomaat,courgette, ui, gehakt enz.
T: IJs en/of nectarine en nog wat nootjes.
Voor het weekend voor mijn doen best netjes.
Klinkt goed Vik! Je hele weekmenu ziet er eigenlijk heel erg lekker uit!quote:Op zondag 3 juli 2011 18:25 schreef Viking84 het volgende:
Zo, D was erg lekker!. Gnocchi met spinazie en tuinbonen gekookt in slagroom. Nog wat citroensap erdoor en geserveerd met geraspte gran padano. Mmmm
. Dag 1 vh weekmenu is een succes
. Dag 2 wordt dat ook, want dan eten we ovenchili met tortillachips
![]()
. In de Turkse tortilla van woensdag heb ik ook al veel zin!
Ja!quote:Op zondag 3 juli 2011 18:28 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Klinkt goed Vik! Je hele weekmenu ziet er eigenlijk heel erg lekker uit!
Je zal zien dat je van niks, heel veel kan maken en dat het heel smakelijk is
wat weinig, sigme!quote:Op zondag 3 juli 2011 18:30 schreef sigme het volgende:
• havermoutpap
• stuk brownie
• uur wandelen
• stuk brownie
• 1 port
• uitgebakken speklapjes, in spekvet geroerbakte paksoi, in spekvet gebakken witte rijst, pindasaus
• 1 pils
• toe: ik denk brownie en bananenrozijnencustardpudding
Je hebt gelijk! Ik ben een maaltijd vergetenquote:
Ja inderdaadquote:Op zondag 3 juli 2011 18:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Als je t lijstje bekijkt, zie je dat t beleg allemaal apart wordt geteld en dan valt het nog wel mee. Vier boterhammen/stukken brood, lekker toch?.
Weinig? Kan nog wel een bakje yoghurt toevoegen straks maar kan nu geen pap meer zeggenquote:Op zondag 3 juli 2011 18:22 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik vind het maar weinig!
Mijn lijstje is niet al te best:
O1: stukje stokbrood met roomboter en hagelslag
O2: yoghurt met halve mango en all bran
B: lang door stockholm sjokken
L: bruin broodje ham en kaas
T: klein zakje (40 gram) chips, halve liter cola, 50 gram chocola
D: zelfgemaakte volkorenpizza met tomatensaus, rauwe ham en mozerella.
Morgen weer groentes.
Lekkerquote:Op zondag 3 juli 2011 18:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
Haai!
Lijstje:
O: 2 croissantjes met roomboter, koffie met melk
L: 3 boterhammen met roomkaas en tomaat
T: ijsje bosvruchten & yoghurt in de stad (tevens een keimooi stoeltje gehaald bij rachmaninov)
B: geitjes aaien![]()
D: salade met aardappel, paprika, witlof en spekjes en honing-mosterddressing
T: meloen (1pp)
T: stukje chocola bij de koffie
We hebben samen de helft van de complete brownie gegeten, dus ik een kwart.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:37 schreef Viking84 het volgende:
En ook niet echt een gezond lijstje met al die brownies.
quote:Op zondag 3 juli 2011 19:00 schreef sigme het volgende:
[..]
We hebben samen de helft van de complete brownie gegeten, dus ik een kwart.
Dat levert:
1 ei
20 gr studentenhaver
35 gr boter
35 gr bloem
75 gr suiker
20 gr cacao
Maar het is wel lekker![]()
En er is nog een halve(gelukkig kan het goed ingevroren worden
).
Ghe.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:02 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
die suiker hé, gister ook uit staan proberen hoe weinig suiker een krentenbrood kan bevatten
Maar ik heb al allemaal avondmaaltijden voor de komende dagen, dat is het puntquote:Op zondag 3 juli 2011 18:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Verse spinazie over Vik?
2 eitjes breken, tomaatje snijden, spinazie erbij, kaas,champignon, wat ui, beetje melk, zout/peper/nootmuskaat/beetje sojasaus, alles bij elkaar roeren, rustig bakken met deksel op de pan.
Tadaa een maaltijdroerei
Als lunch? Of een spinaziesalade (mits je verse gekocht hebt) ?quote:Op zondag 3 juli 2011 19:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Maar ik heb al allemaal avondmaaltijden voor de komende dagen, dat is het punt.
Moeilijk mensquote:Op zondag 3 juli 2011 19:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Doe er een klein beetje door maar zonder kan inmiddels ookquote:Op zondag 3 juli 2011 19:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Ghe.
Het meeste maak ik tegenwoordig met zoetstof, maar dat leek me bij dit gebak niet gepast.
Hoe weinig suiker kan er in een krentenbrood? (Volgens mij deed ik er nooit suiker door)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben niet thuis rond lunchtijd, maar kan hem mss meenemen als spinaziesalade idd.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:17 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Als lunch? Of een spinaziesalade (mits je verse gekocht hebt) ?
Daarbij is aspartaam niet hittebestendig dus kan je er maar beter niet mee bakkenquote:Op zondag 3 juli 2011 19:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Ghe.
Het meeste maak ik tegenwoordig met zoetstof, maar dat leek me bij dit gebak niet gepast.
Hoe weinig suiker kan er in een krentenbrood? (Volgens mij deed ik er nooit suiker door)
quote:Op zondag 3 juli 2011 19:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb geen aspartaam! Dat is smerig! Ik heb hittebestendige vloeibare zoetstof.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:18 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Daarbij is aspartaam niet hittebestendig dus kan je er maar beter niet mee bakken. Met supermarktzoetstof tenminste, je hebt ook speciaal spul dat wel bakbestendig is.
Ik heb een kilo colakogels voor 1.20 meegekregen. Er werd 3.99 aangeslagen terwijl op het kaartje 2.50 stond dus daar zei ik wat van en de jongen die het moest controleren zei toen dat het 1.20 moest zijn. Dat is de prijs van een zakje 5x kleiner. Nouja
. Wat ik met een zak colakogels moet is meer de vraag.
quote:Op zondag 3 juli 2011 19:17 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Doe er een klein beetje door maar zonder kan inmiddels ook
Ik eet alles zonder zout/peper/suiker maar mijn Mr vindt dat helemaal niks dus die laat ik langzaam wennen
Mijn lijstje voor deze weeken komende week,ik maak al jaren lijstjes omdat ik echt maar 1x per week boodschappen doe (super, groentenboer en bakker indien nodig ook slager).Ik maak geen lijstjes, en ik weet ook niet altijd wat we gaan eten. Vandaag was ik spek en bonen van plan, maar het werd spek, rijst en paksoi. Ik doe eenmaal per maand boodschappen en dan een keer per week haal ik zuivel. Nu ik bijna geen moestuin heb moet ik bij die wekelijkse boodschappen ook groente kopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Hihi. Nee ik heb een zwak voor Napoleon snoepquote:Op zondag 3 juli 2011 19:22 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb geen aspartaam! Dat is smerig! Ik heb hittebestendige vloeibare zoetstof.
Met colakogels kan je bouwvakkers beschieten in hun pauze?
Ook niet als je werkt?quote:Op zondag 3 juli 2011 19:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik maak geen lijstjes, en ik weet ook niet altijd wat we gaan eten. Vandaag was ik spek en bonen van plan, maar het werd spek, rijst en paksoi. Ik doe eenmaal per maand boodschappen en dan een keer per week haal ik zuivel. Nu ik bijna geen moestuin heb moet ik bij die wekelijkse boodschappen ook groente kopen.
Ja mits je niet tegelijk post met de laatste poster danquote:Op zondag 3 juli 2011 19:29 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Hihi. Nee ik heb een zwak voor Napoleon snoep. Ik doe hard mijn best om ze niet op te eten maar op te voeren aan andere mensen.
Wow er staat nu een rode waarschuwing 'dit topic sluit automatisch over 7 posts' boven het invoerveld. Dan weet isa volgende keer ook dat ze door een slotje heen gaat.
Als ik werk is het koken / plannen niet echt anders dan nu, maar ik heb wel eens weeklijstjes gemaakt in drukke werkperiodes zodat ik het nadenken achterwege kon laten.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:29 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ook niet als je werkt?
Ik hou wel van een beetje structuur dus dat is de reden dat ik het doe. Soms met het resultaat dat er iets de vriezer in moet wegens overschot
Ga weer naar buiten
Ik moest opeens denken aan een recept dat hier rondgezwerfd heeft, waarbij je een kip moest vullen met knof via zn kontquote:Op zondag 3 juli 2011 19:32 schreef sigme het volgende:
Restjes gaan in de vriezer of in de lunch van de dag erna of in de varkens.
Rondgezworvenquote:Op zondag 3 juli 2011 19:34 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Ik moest opeens denken aan een recept dat hier rondgezwerfd heeft, waarbij je een kip moest vullen met knof via zn kont. *mental image met levende varkens*
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |