http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEWquote:Bij terugkomst op Guppy gleed de laptop uit m'n handen en viel op m'n toch al pijnlijke teen.., die is nu dus echt blauw! Laptop blij, ik iets minder..
Welja, geef Nederland maar weer de schuld van het eventuele dwarse handelen van deze familie. Het is om flauw van te worden, zoals jij op ons afgeeft om deze saaie doodgewone meid maar op te kunnen hemelen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:58 schreef svetan het volgende:
@Disana: Is het zo verwonderlijk dat Laura niet meer naar Nederland terugwil na wat ze over zich heen heeft gekregen en bv ook op dit draadje nog steeds over zich heen krijgt?
Ze is jong en "openminded" en ze heeft nu de mogelijkheid het plekje op de wereld op te zoeken waar ze zich thuis voelt en mogelijk in de toekomst haar thuishaven wil kiezen.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 22:59 schreef svetan het volgende:
Nog even wat over een mogelijke vervolgopleiding voor Laura:
Ze kan ge bruik maken van haar derde paspoort en nationaliteit (Duitse- vanwege haar moeder) en voor drie jaar tekenen op een zeil- schoolschip van de marine. Hier zou ze dan 9 maanden per jaar op zee zijn en tegelijkertijd haar gymnasium halen. Ze zou dan op haar 19de of 20ste de rang van officier hebben en als stuurman de wereldzeeen onveilig kunnen maken. Ik denk dat ze zoeiets wel liever zou doen als de havo afmaken.
Nu ze halverwege haar feestreis is, zou ze een andere instelling hebben gekregen? Waar blijkt dat dan uit?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 01:42 schreef svetan het volgende:
Laura heeft nu, door haar motivatie en ervaring een heel andere instelling gekregen dan ten tijde dat ze naar de havo ging. Het nederlandse gymnasium met zijn dode talen Grieks en Latijn zou echter helemaal niets voor Laura zijn maar voor de rest ontbreekt het haar niet aan intelligentie en vermogen om te leren. Lang geleden..... maar ik had hier in Duitsland eens een nederlandse collega en zijn dochter had in Nederland een advies voor mavo gekregen. Die heeft toen met vlag en wimpel hier haar gymnasium gehaald en een studie internationaal recht. Ze besteden hier gewoon meer aandacht aan de individuele leerling.
Zoals gezegd..... gewoon afwachten tot volgend jaar en dan zal ze er wel uit zijn wat ze wil. Mijn inschatting dat ze wel op gymnasiumniveau mee zou kunnen draaien is gebaseerd op de toch vrij nuchtere aard waarop zij met grotere en kleinere, vaak ook technische problemen omgaat. Ze schijn erg snel van begip te zijn en te leren.
Het is!quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
[..]
Is haar Duits überhaupt wel voldoende?
Oh, en ik maar denken dat andere mensen aan boord en op de moter varen de redenen warenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:04 schreef HugoBaas het volgende:
en omdat Laura zoveel pauzes enzo neemt kan ze dat record niet verbreken.
Ook. Het kind heeft wat betreft het vestigen van een record op alle fronten gefaald.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:05 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Oh, en ik maar denken dat andere mensen aan boord en op de moter varen de redenen waren
Ik denk dat Svetan diep in zijn hart wel weet dat Laura niet zo byzonder is. Dat het een heel gewoon kind is dat met veel drammen en zeuren haar zin heeft gekregen. En nu maar moet zien hoe ze die twee jaar door komt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:50 schreef Disana het volgende:
Het is allemaal al gezegd en gevraagd, maar op de helft gaat svetan niet in en op de andere helft laat hij zijn fantasie los.
Klopt, over de toekomst weet ik alleen iets vaags dat ze niet meer naar Nederland schijnt te (willen) komen. Maar ik zeg met opzet 'vaag', want ik ben vergeten waar ik dat heb gelezen. Verder staat mij niets bij van plannen voor scholing o.i.d., en dat is ook niet zo raar, ze is pas 15 en dan lijkt nog een heel jaar zeilen een eeuwigheid.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:37 schreef spuitje het volgende:
Ik denk dat Svetan diep in zijn hart wel weet dat Laura niet zo byzonder is. Dat het een heel gewoon kind is dat met veel drammen en zeuren haar zin heeft gekregen. En nu maar moet zien hoe ze die twee jaar door komt.
Svetan kan haar wel allerlei byzondere eigenschappen toedichten maar tot nu toe is er geen enkel bewijs dat ze daarover beschikt.
Noch in Nederland, noch in het buitenland zal ze worden toegelaten op een opleiding zonder een vooropleiding te hebben afgerond. Alleen de naam Laura Dekker zal echt niet voldoende zijn om te worden toegelaten.
Trouwens, tot nu toe heb ik Laura nog nooit gehoord over de toekomst. Volgens mij heeft ze geen flauw benul wat ze wil gaan doen.
Dat ze zelf kleine reparaties kan uitvoeren is een must. Je kunt nu eenmaal midden op een oceaan niet even een techneut laten komen, maar haar radar kon ze niet zelf repareren. En dat lijkt me toch een belangrijk apparaat.
die techneut zal wel in de volgboot zittenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:37 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik denk dat Svetan diep in zijn hart wel weet dat Laura niet zo byzonder is. Dat het een heel gewoon kind is dat met veel drammen en zeuren haar zin heeft gekregen. En nu maar moet zien hoe ze die twee jaar door komt.
Svetan kan haar wel allerlei byzondere eigenschappen toedichten maar tot nu toe is er geen enkel bewijs dat ze daarover beschikt.
Noch in Nederland, noch in het buitenland zal ze worden toegelaten op een opleiding zonder een vooropleiding te hebben afgerond. Alleen de naam Laura Dekker zal echt niet voldoende zijn om te worden toegelaten.
Trouwens, tot nu toe heb ik Laura nog nooit gehoord over de toekomst. Volgens mij heeft ze geen flauw benul wat ze wil gaan doen.
Dat ze zelf kleine reparaties kan uitvoeren is een must. Je kunt nu eenmaal midden op een oceaan niet even een techneut laten komen, maar haar radar kon ze niet zelf repareren. En dat lijkt me toch een belangrijk apparaat.
Ik verwacht niet dat de lieve Laura nog naar school gaat als zij terug is van haar reis. Ik heb na het behalen van mijn mbo-diploma eerst een jaar in de supermarkt gewerkt voor ik een baan op mijn niveau vond, maar ik heb nooit overwogen terug te gaan naar school om ook hbo te gaan doen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
[..]
Nu ze halverwege haar feestreis is, zou ze een andere instelling hebben gekregen? Waar blijkt dat dan uit?
Zouden ze een meisje willen hebben dat onvoorbereid een record á la Jessica Watson wilde vestigen maar uiteindelijk toch maar is gaan feesten en dat scholing onderweg niet belangrijk vond evenals haar pa? Is haar Duits überhaupt wel voldoende?
En in welk jaar zou ze instromen, met een afgebroken havo-opleiding waar ze verder ook niet in uitblonk? Ze zou tussen veel jongere cadetten terechtkomen.
En op welke manier kan zo'n reis 2 jaar scholing vervangen? Voor een dergelijke pittige opleiding heb je toch wel bepaalde vaardigheden nodig en een prima vooropleiding.
En dan nog: zou Laura er wel zin in hebben? Heeft ze wel genoeg ruggegraat om hard te werken aan een gedegen opleiding? Uit welke ervaring en instelling, opgedaan tijdens haar reis blijkt dat dan? En waaruit zou haar motivatie dan blijken?
Waar baseer je je inschatting eigenlijk op?
waaruit blijkt haar nuchtere aard en op welke manier is opvallend omgegaan met technische problemen. Om welke problemen ging het eigennlijk?
En hoe komen we hierop eigenlijk? Laura heeft het nooit gehad over de academie op een bootje, toch? Waarom denk je dan toch datze dat zou willen?
Overigens, ik meen dat in de jaren 70 Nederlandse opleidingen behoorlijk hoog aangeschreven stonden. In ieder geval kwamen in de jaren 80, toen het afbraakbeleid al aan de gang was, regelmatig Duitse studenten fysiotherapie naar Nederland omdat de opleiding hier behoorlijk hoog aangeschreven stond. Nederlandse fysiotherapeuten kwamen juist makkelijk aan de bak in met name in Duitsland, Zwitserland en de VS.
Met het eerste ben ik het eens, maar met dat laatste niet. Ik zie niet wat er nou zo leerzaam is aan een paar jaar vakantievieren en ook niet hoe dat een theoretische basis kan vervangen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:07 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat de lieve Laura nog naar school gaat als zij terug is van haar reis. Ik heb na het behalen van mijn mbo-diploma eerst een jaar in de supermarkt gewerkt voor ik een baan op mijn niveau vond, maar ik heb nooit overwogen terug te gaan naar school om ook hbo te gaan doen.
Laura zal geheid in slaap vallen als zij weer in een klaslokaal komt. Bovendien leert zij onderweg veel meer dan in zo'n klas met allemaal tuig dat daar alleen maar zit vanwege de leerplicht.
Dat denk ik ookquote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:49 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik denk dat we Laura niet meer terugzien. Die vertrekt na haar aankomst in Gibraltar meteen weer naar Sint-Maarten om daar te blijven.
Een zeilschool, dat lijkt mij duidelijk. Samen met een rijke vriend.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:54 schreef Disana het volgende:
Oké, maar hoe gaat ze de kost dan verdienen volgens jullie? Een afwasbaantje in een restaurant tegen kost en inwoning? Hopen op een rijke zeiler die haar wil onderhouden?
Maar hopen dan dat er zo'n type op haar valt. Wel een treurig einde aan een droom dan trouwens, maar dat is mijn mening.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:55 schreef BabeWatcher het volgende:
Een zeilschool, dat lijkt mij duidelijk. Samen met een rijke vriend.
Om wat te gaan doen? Vakken vullen in een supermarkt? Aanslag van zeilboten van rijke stinkerds krabben? Drankjes verkopen op het strand?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 20:49 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik denk dat we Laura niet meer terugzien. Die vertrekt na haar aankomst in Gibraltar meteen weer naar Sint-Maarten om daar te blijven.
Als crewlid op de Stad Amsterdam, dat zie ik wel gebeuren.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:54 schreef Disana het volgende:
Oké, maar hoe gaat ze de kost dan verdienen volgens jullie? Een afwasbaantje in een restaurant tegen kost en inwoning? Hopen op een rijke zeiler die haar wil onderhouden?
Jij bent dus optimistisch over haar toekomst. Althans, voor haar kansen voor de eerstkomende jaren.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 08:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
Als crewlid op de Stad Amsterdam, dat zie ik wel gebeuren.
Ook dat denk ik. Niet verder kunnen komen dan scheepsmaatje omdat je geen enkel papiertje op zak hebt, is niet bepaald een uitzicht op een glansrijke carrière.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij bent dus optimistisch over haar toekomst. Althans, voor haar kansen voor de eerstkomende jaren.
Ik denk net als livelink dat ze op die manier over een aantal jaren bedrogen uit zal komen.
Uit Laura's laatste column:quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:35 schreef svetan het volgende:
@livelink en Disana: Niet alle mensen hebben de de ambitie in een doorzonwoninkje in een grijze, nederlandse vinex wijk met twee kinderen en een kantoorbaan van negen tot vijf hun leven door te brengen.
Laura heeft duidelijk andere ambities en gelukkig wordt ze daarbei door haar omgeving ondersteund. Ze zal zeker wel verder leren..... maar dat hoeft niet volgens eenstandaard schoolcarriere te gaan.
De meesten hier zitten wel erg negatief te schrijven over Laura's prestaties..... maar voor veel werkgevers is dit in het verdere leven toch een enorme aanbeveling als iemand op jonge leeftijd zoiets volbrengt. Het zegt meer oover de drive en doorzettingsvermogen dan de beste school en studiecijfers. Ik denk daarom dat ze in de toekomst op zijn minst redelijk aan de bak zal komen....... en dat in een wereldje waar ze altijd van gedroomt heeft.
.quote:Ik heb in ieder geval vannacht voor het eerst sinds dagen goed geslapen
Leg me eens uit hoe je een nacht goed kunt slapen als je alleen maar hazeslaapjes kunt doen?quote:Maar wat als het windstil blijft? Wil ik daar aankomen terwijl ik op de motor vaar.... Ik heb genoeg diesel bij me, dus het kan. Leuk is echter anders. Want ik maak immersniet voor niets een solozeiltocht.
Leg eens uit want jij schijnt het goed te weten: welke ambities heeft Laura?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:35 schreef svetan het volgende:
@livelink en Disana: Niet alle mensen hebben de de ambitie in een doorzonwoninkje in een grijze, nederlandse vinex wijk met twee kinderen en een kantoorbaan van negen tot vijf hun leven door te brengen.
Laura heeft duidelijk andere ambities en gelukkig wordt ze daarbei door haar omgeving ondersteund. Ze zal zeker wel verder leren..... maar dat hoeft niet volgens eenstandaard schoolcarriere te gaan.
De meesten hier zitten wel erg negatief te schrijven over Laura's prestaties..... maar voor veel werkgevers is dit in het verdere leven toch een enorme aanbeveling als iemand op jonge leeftijd zoiets volbrengt. Het zegt meer oover de drive en doorzettingsvermogen dan de beste school en studiecijfers. Ik denk daarom dat ze in de toekomst op zijn minst redelijk aan de bak zal komen....... en dat in een wereldje waar ze altijd van gedroomt heeft.
Als betaald lid van de crew zal ze toch echt een aantal papiertjes moeten halen, dus ook voor Laura zou dan gelden dat ze gewoon terug naar school moet!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij bent dus optimistisch over haar toekomst. Althans, voor haar kansen voor de eerstkomende jaren.
Ik denk net als livelink dat ze op die manier over een aantal jaren bedrogen uit zal komen.
Waar staat dat dan spuitje? In haar log van de 2e staat het niet. Is het het AD?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:47 schreef spuitje het volgende:
[..]
Uit Laura's laatste column:
[..]
.
en
[..]
Leg me eens uit hoe je een nacht goed kunt slapen als je alleen maar hazeslaapjes kunt doen?
En hoe kun je iets nog een solozeiltocht noemen als je regelmatig de motor gebruikt?
In het AD. Linkjequote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Waar staat dat dan spuitje? In haar log van de 2e staat het niet. Is het het AD?
Het is dan ook helemaal geen prestatiequote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:35 schreef svetan het volgende:
Ah dankjewel. Het gekke is dat ik op die Hyves bijna niets kan zien, maar ineens weer wel als jij een directe link naar een stukje post.quote:
Zit je weer af te geven op Nederland en de Nederlanders? Op de hardwerkende mensen die niet in hun polsen zijn gaan snijden omdat ze gewoon naar school moesten om iets van hun leven te maken? Voor iemand die zichzelf uitmuntend acht heb je het wel erg nodig op ons af te geven.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:35 schreef svetan het volgende:
Als scheepsmaatje niet, hoor. Voor de rest wel.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:54 schreef spuitje het volgende:
[..]
Als betaald lid van de crew zal ze toch echt een aantal papiertjes moeten halen, dus ook voor Laura zou dan gelden dat ze gewoon terug naar school moet!
Ach joh, hij heeft immers zelf een kantoorbaantje van 9-5. He-le-maal in Duitsland! Waar alles zo heel anders is dan in Nederlandquote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Zit je weer af te geven op Nederland en de Nederlanders? Op de hardwerkende mensen die niet in hun polsen zijn gaan snijden omdat ze gewoon naar school moesten om iets van hun leven te maken? Voor iemand die zichzelf uitmuntend acht heb je het wel erg nodig op ons af te geven.
Houd jezelf toch eens bij de les, opschepper. Bij jou gaat het allemaal niet om Laura Dekker maar om hoe geweldig je jezelf vindt. Het is één grote projectie.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:39 schreef svetan het volgende:
:-) Ik heb alles andere als een kantoorbaantje.... afgelopen jaar 80.000km gevlogen en ook nog eens 40.000 met de auto onderweg. Ik heb me ook nog noeit in een hokje laten opsluiten.
Zullen we het volgende topic maar noemen: Laura Dekker #29 Svetan en alle anderen die zichzelf verheven voelen boven alles en iedereen en dit willen uiten onder de naam van een pubertje dat nog niets heeft weten te presteren.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:39 schreef svetan het volgende:
:-) Ik heb alles andere als een kantoorbaantje.... afgelopen jaar 80.000km gevlogen en ook nog eens 40.000 met de auto onderweg. Ik heb me ook nog noeit in een hokje laten opsluiten.
Ik begrijp dat kilometers vliegen en autorijden in jouw ogen een enorme prestatie is? Ja, dan kan ik me voorstellen dat je bewondering voor Laura hebt. Ze heeft per slot van rekening al behoorlijk veel kilometers achter de rug. En zelfs nog een stukje gevlogen ook!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 15:39 schreef svetan het volgende:
Welke prestaties heb je het over?quote:
Laura:quote:maar voor veel werkgevers is dit in het verdere leven toch een enorme aanbeveling als iemand op jonge leeftijd zoiets volbrengt. Het zegt meer oover de drive en doorzettingsvermogen dan de beste school en studiecijfers. Ik denk daarom dat ze in de toekomst op zijn minst redelijk aan de bak zal komen....... en dat in een wereldje waar ze altijd van gedroomt heeft.
Hey cool ideequote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:40 schreef svetan het volgende:
Lol.... ze kan altijd nog koningin van een klein staatje worden net zoals die juf in Monaco die haar school heeft afgebroken om te zwemmen
Alleen jammer voor haar dat er in dat staatje momenteel geen vrijgezelle prins beschikbaar is.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 20:40 schreef svetan het volgende:
Lol.... ze kan altijd nog koningin van een klein staatje worden net zoals die juf in Monaco die haar school heeft afgebroken om te zwemmen
Nou, dat is ook weer een beetje cru. Mijn mening over deze zogenaamde recordpoging van Laura, heb ik laten blijken. Maar ik wijt dat meer aan de input vanuit haar naaste omgeving, dan aan Laura zelf. Sommigen zien in Laura een heldin, ik zie in Laura een meisje met ernstige (gedrags)problemen waar ze hulp en begeleiding nodig zou hebben, in plaats van aan haar lot overgelaten te worden en de wereld rond gebonjourd te worden. Het lijkt mij geen slecht mens, en lelijk is ze ook niet. Ze heeft enkel haar kop op hol laten brengen door wat mensen, en ik vrees dat er een dag in de niet verre toekomst zal komen waarop ze zal ontdekken hoe de wereld werkelijk in elkaar steekt. En op die dag, moeten er maar even geen scheermesjes voor het grijpen liggen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:24 schreef spuitje het volgende:
[..]
Alleen jammer voor haar dat er in dat staatje momenteel geen vrijgezelle prins beschikbaar is.
En kijk eens goed naar de foto's van Laura, welke volwassen vent valt er voor die meid? Om het even op zijn gronings te zeggen: er zit geen lak of smak aan dat kind!
Ik schrik me iedere keer rot als ik de grote foto uit de OP ziequote:
Ze kan soms wel heel lelijk kijken, dat dan weer welquote:Op zondag 3 juli 2011 09:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik schrik me iedere keer rot als ik de grote foto uit de OP zie![]()
Ze is ook gewoon lelijk.quote:Op zondag 3 juli 2011 10:10 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ze kan soms wel heel lelijk kijken, dat dan weer wel
Die foto is niet geweldig nee. Maar op andere foto's valt het toch wel mee? Ze is iig niet meer zo sprieterig. Alleen nu moet ze oppassen dat ze geen overgewicht krijgt door het goede leven.. Ik bedoel de ontberingen die ze moet doorstaan op haar emotionele odyssee van twee jaar alleen op de ontstuimige en onvoorspelbare wereldzeeën.quote:
Dat toch ook weer niet? Ze is wat de Engelsen noemen plain, kraak noch smaak, hoe zei spuitje het ook alweer op z'n Groningsquote:
Koekjes!quote:Op zondag 3 juli 2011 12:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat toch ook weer niet? Ze is wat de Engelsen noemen plain, kraak noch smaak, hoe zei spuitje het ook alweer op z'n Gronings
We hadden het laatst over hoe ze eet, er waren vraagtekens over want ze wil er niet veel over kwijt. Maar vandaag lees ik
'En nu ga ik nog even iets lekkers koken want zeelucht maakt hongerig, alleen weet ik nog niet wat.. '
Dat lijkt te duiden op wat meer dan ravioli in blik, pannenkoeken of droog brood. Wat denken jullie?
als ze er niks over kwijt wil, en ze weet nog niet wat ze gaat koken zal het wel weer ravioli zijnquote:Op zondag 3 juli 2011 12:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat toch ook weer niet? Ze is wat de Engelsen noemen plain, kraak noch smaak, hoe zei spuitje het ook alweer op z'n Gronings
We hadden het laatst over hoe ze eet, er waren vraagtekens over want ze wil er niet veel over kwijt. Maar vandaag lees ik
'En nu ga ik nog even iets lekkers koken want zeelucht maakt hongerig, alleen weet ik nog niet wat.. '
Dat lijkt te duiden op wat meer dan ravioli in blik, pannenkoeken of droog brood. Wat denken jullie?
ik vind het niet per sé duiden op iets anders dan normaal. Misschien kan ze niet kiezen tussen tortellini met kaas- of vleesvulling.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Het hangt ervan af wat ze lekker vindt..En van wat ze kan.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:34 schreef Disana het volgende:
Hahaha, jullie zijn lekker optimistisch over haar voedselvoorraad en kookkunsten. Eenmaal koekjes, eenmaal ravioli, mogelijk tortellini.
Ik vond die zin toch vrij hoopvol klinken. 'Iets lekkers koken', dat is toch wel wat meer dan een blikje opwarmen?
Ja je zou zeggen dat ze op zich op die boot tijd genoeg heeft om eens lekker te koken.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:34 schreef Disana het volgende:
Hahaha, jullie zijn lekker optimistisch over haar voedselvoorraad en kookkunsten. Eenmaal koekjes, eenmaal ravioli, mogelijk tortellini.
Ik vond die zin toch vrij hoopvol klinken. 'Iets lekkers koken', dat is toch wel wat meer dan een blikje opwarmen?
Maar je moet het ook kunnen. En als het lekker hard waait en die boot schommelt alle kanten op lijkt het me nog niet eenvoudig een verantwoorde maaltijd te koken. Maar als ze genoeg vers fruit aan boord heeft zal het met de vitamientjes wel mee vallen.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:59 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja je zou zeggen dat ze op zich op die boot tijd genoeg heeft om eens lekker te koken.
Twintig knopen wind, geen melding van schommelen. En fruit kook je niet, dus hopelijk heeft ze het over iets anders dat ook gezond is.quote:Op zondag 3 juli 2011 13:05 schreef spuitje het volgende:
Maar je moet het ook kunnen. En als het lekker hard waait en die boot schommelt alle kanten op lijkt het me nog niet eenvoudig een verantwoorde maaltijd te koken. Maar als ze genoeg vers fruit aan boord heeft zal het met de vitamientjes wel mee vallen.
Ze heeft het alleen over iets wat lekker isquote:Op zondag 3 juli 2011 13:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Twintig knopen wind, geen melding van schommelen. En fruit kook je niet, dus hopelijk heeft ze het over iets anders dat ook gezond is.
Meets? Ik heb weer iets gemist, geloof ik?quote:Op zondag 3 juli 2011 14:07 schreef spuitje het volgende:
Ze heeft het alleen over iets wat lekker isAch nou ja, misschien lezen we morgen wat ze gegeten heeft?
Vraag me trouwens af: zal ze zelf aanwezig zijn op de geplande meets in augustus?
fanclub meetings. Zal me niets verbazen dat ze "even" komt overvliegen, want dat mag immers als je solo en unassistent en non stop rond de wereld vaartquote:
Waar kun je daarover lezen dan? Zijn er echt mensen zo gek van haar dat ze elkaar willen ontmoeten?quote:Op zondag 3 juli 2011 14:53 schreef Alleskids het volgende:
fanclub meetings. Zal me niets verbazen dat ze "even" komt overvliegen, want dat mag immers als je solo en unassistent en non stop rond de wereld vaart
Als je LD met Anne Frank vergelijkt kan ik me dat ook wel voorstellen...quote:Op zondag 3 juli 2011 14:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Waar kun je daarover lezen dan? Zijn er echt mensen zo gek van haar dat ze elkaar willen ontmoeten?
Dat kun je lezen op haar Hyves Eentje op de dag dat het een jaar geleden is dat ze uit Nederland vertrok en eentje op de dag dat ze officieel aan haar solozeiltocht rond de wereld is begonnen.quote:Op zondag 3 juli 2011 14:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Waar kun je daarover lezen dan? Zijn er echt mensen zo gek van haar dat ze elkaar willen ontmoeten?
Ik zie haar daar nog niet zomaar heen gaan. Haar permanente kaakklem zou verhinderen dat ze haar fans eens vriendelijk toelacht.
Ze zal alleen niet speciaal voor hen komen overvliegen. Teveel moeite..quote:Op zondag 3 juli 2011 17:25 schreef spuitje het volgende:
[..]
Dat kun je lezen op haar Hyves Eentje op de dag dat het een jaar geleden is dat ze uit Nederland vertrok en eentje op de dag dat ze officieel aan haar solozeiltocht rond de wereld is begonnen.
En ik denk dat ze wel vriendelijk tegen haar echte fans zal zijn. Die zorgen er immers deels voor dat zij nog steeds vakantie kan houden, dus die moet je te vriend houden.
Ik zie daar niet direct een meet beschreven staan (kijk vast niet goed), maar moet ik het zo zien dat de mensen links onder Aanwezigen (66) op de meet zullen zijn van 1 augustus, etcetera? En dat er dan op 21 augustus 48 mensen zeker aanwezig zullen zijn? Wat een mafketels zeg, hebben ze niets beters te doen?quote:Op zondag 3 juli 2011 17:25 schreef spuitje het volgende:
Dat kun je lezen op haar Hyves Eentje op de dag dat het een jaar geleden is dat ze uit Nederland vertrok en eentje op de dag dat ze officieel aan haar solozeiltocht rond de wereld is begonnen.
En ik denk dat ze wel vriendelijk tegen haar echte fans zal zijn. Die zorgen er immers deels voor dat zij nog steeds vakantie kan houden, dus die moet je te vriend houden.
Allemaal verhalen vertellen over hoe geweldig ze Laura vinden. Opscheppen over hoe dicht bij ze haar stonden op de HISWA. En elkaar vertellen hoe heldhaftig het van haar was om zich te verzetten tegen het mensvijandige regime en in tegenstelling tot Anne Frank, die ook graag de wereld had willen omzeilen en in haar polsen sneed omdat dat niet mocht van de Duitsers, het overleefd heeft.. Oh wacht, er is een klein nuanceverschil tussen hun beider situaties.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:54 schreef Banjerkanjer het volgende:
Wat zouden ze eigenlijk doen op die bijeenkomsten?![]()
Zouden ze misschien geld inzamelen voor een standbeeld?
Dat van Anne Frank moet een troll zijn geweestquote:Op zondag 3 juli 2011 19:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Allemaal verhalen vertellen over hoe geweldig ze Laura vinden. Opscheppen over hoe dicht bij ze haar stonden op de HISWA. En elkaar vertellen hoe heldhaftig het van haar was om zich te verzetten tegen het mensvijandige regime en in tegenstelling tot Anne Frank, die ook graag de wereld had willen omzeilen en in haar polsen sneed omdat dat niet mocht van de Duitsers, het overleefd heeft.. Oh wacht, er is een klein nuanceverschil tussen hun beider situaties.
(Ik geloof nog steeds dat dat Anne Frankverhaal een meesterlijke troll was trouwens. Dat kán een zinnig mens toch niet serieus menen?)
Daarom vroeg ik spuitje ook waar ik er meer over kon lezen, want het is mij dus ook een compleet raadsel. Beetje staan lummelen met een glaasje in de hand, anekdotes uit betere zeildagen ophalen?quote:Op zondag 3 juli 2011 18:54 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ze slaat Niue waarschijnlijk over:quote:Op zondag 3 juli 2011 20:36 schreef svetan het volgende:
Ik ben benieuwd hoe Laura op Niue ontvangen wordt. Het eiland is een de-facto deel van Nieuw Zeeland (waar 90% van de Niueaner wonen) en dus eigenlijk een deel van het geboorteland van Laura.
http://solozeilster.hyves(...)/?threadsortmethod=1quote:Ik wilde eerst naar Niue varen - dat is 700 zeemijlen bij me vandaan. Alleen denk ik er nu sterk over om naar Tonga te gaan. Dat ligt 200 mijl verder en als ik daar aankom, ben ik precies op de helft van mijn reis. dat lijkt me een fantastische mijlpaal om te bereiken. Maar wat als het windstil blijft? Wil ik daar aankomen terwijl ik op de motor vaar.... Ik heb genoeg diesel bij me, dus het kan.
Zou het ze iets kunnen schelen? Ze zullen zich haar als landgenote echt niet kunnen herinneren..quote:Op zondag 3 juli 2011 20:36 schreef svetan het volgende:
Ik ben benieuwd hoe Laura op Niue ontvangen wordt. Het eiland is een de-facto deel van Nieuw Zeeland (waar 90% van de Niueaner wonen) en dus eigenlijk een deel van het geboorteland van Laura.
Nou, die opmerking impliceert dat de aankomstdatum gepland wordt. Dus uitsluitend willen zeilen is sowieso geen optie.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:43 schreef Disana het volgende:
http://solozeilster.hyves(...)/?threadsortmethod=1
Meer valt er nog niet over te lezen. Alleen de data zijn bekend. Plaats van samenkomst en een eventueel programma moet nog komen denk ik.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik spuitje ook waar ik er meer over kon lezen, want het is mij dus ook een compleet raadsel. Beetje staan lummelen met een glaasje in de hand, anekdotes uit betere zeildagen ophalen?
En dan nog twee keer vlak achter elkaar ook zeg. 66 plus 48 mensen plus een aantal twijfelaars. Echt heel raar, maar ik zal het wel niet begrijpen.
quote:Op zondag 3 juli 2011 19:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Misschien moeten we er met zijn allen heen gaan.. Kunnen we lachen
Dit is niet waar!quote:Op zondag 3 juli 2011 21:19 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik heb me niet aangemeld als "vriend" op die Hyves...
Niet voor een standbeeld, maar er zal ongetwijfeld een inzameling zijn om de de voortzetting van haar solozeilreis rond de wereld mogelijk te maken.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:54 schreef Banjerkanjer het volgende:
Zouden ze misschien geld inzamelen voor een standbeeld?
Zoiets had ik inderdaad ergens gelezen en zo moet het ook wel zijn. Tijdgebrek kan het niet zijn want ze heeft nog ruim een jaar de tijd om haar record te vestigen. Maar haar trouwe fans zullen wel met haar mee klagen over die nare nederlandse instanties die het haar onmogelijk hebben gemaakt haar geboorteland te bezoeken tijdens haar reis.quote:Op maandag 4 juli 2011 09:07 schreef Banjerkanjer het volgende:
De werkelijke reden is natuurlijk dezelfde als waarom ze niet naar Nieuw-Zeeland kan gaan: ze mag dan niet meer uitvaren. Onder de leeftijd van 21 jaar is het in Nieuw-Zeeland niet toegestaan om zonder begeleiding van een volwassene in de territoriale wateren te varen.
Dit lijkt me het bewijs dat ze geen Jessica Watson is: zelf niets doen (1e vetgedrukt deel), maar wel anderen de schuld geven (2e deel)quote:Gup en ik heb besloten toch niet naar niue te gaan maar rechtstreeks door te varen naar Tonga. Ik hoor via de SSB radio van alle zeilers die daar geweest zijn dat de ankerplaats wel erg ruw is. En in Tonga lig je in een mooie baai met rustig water, in plaats van op open zee. Het klinkt zo mooi en ik wil die datumgrens wel eens zien.. hihi. Dus nu ga ik toch weer naar een eiland waar mijn ouders ook al geweest zijn! Maar.. van af tonga kan ik ook zeggen dat ik er al geweest ben.. Alleen weet ik dat niet meer zo goed want dat is heel lang geleden! Guppy had eigenlijk al 100 mijl verder kunnen zijn als ik de aangroei onderwater in Bora bora had verwijdert, maar ja.. En daarna zou ik eigenlijk het liefst vanuit Tonga rechtstreeks naar m'n geboorteland Nieuwzeeland varen, het is zo dichtbij maar toch ook zo ver weg. Als ze me op m'n 13de hadden laten gaan had ik het gewoon aan kunnen lopen, maar nu moet ik er helaas aan voorbij varen wegens tijdgebrek..
Laura
Behalve dat.. als de werkelijke reden is dat ze er niet meer weg kan, dan maakt het geen bal uit of ze daar iets eerder was komen aankakken.quote:Op maandag 4 juli 2011 09:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dit lijkt me het bewijs dat ze geen Jessica Watson is: zelf niets doen (1e vetgedrukt deel), maar wel anderen de schuld geven (2e deel)
Nou ja, het is de eerste leugen niet he.quote:Op maandag 4 juli 2011 09:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Behalve dat.. als de werkelijke reden is dat ze er niet meer weg kan, dan maakt het geen bal uit of ze daar iets eerder was komen aankakken.
Dat zou dan een aperte leugen zijn.
En ze is nog een luie neet ook. Ik dacht dat ze 'zeilmeisje' werd genoemd omdat ze uitsluitend voor de zeilsport leefde.
Omdat ze onder de 21 de territoriale wateren van Nieuw-Zeeland niet zonder begeleiding van een volwassene mag bevaren. Wat in zou houden dat haar wereldreis meteen ten einde zou komen wanneer ze bij Niue binnen zou lopen.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het klinkt een beetje als een smoesje.. Oh sorry, ik vaar toch maar verder, want op het andere eiland is een leuke baai en ankeren is hier een beetje lastig. Nou doei!
Alleen als dat een uitvlucht is, wat is dan de echte reden?
Dat klinkt heel aannemelijk, maar hoe komt ze er dan bij om te zeggen dat ze er toch heen zou willen? Dat wist ze toch al zelfs voor ze vertrok?quote:Op maandag 4 juli 2011 12:51 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Omdat ze onder de 21 de territoriale wateren van Nieuw-Zeeland niet zonder begeleiding van een volwassene mag bevaren. Wat in zou houden dat haar wereldreis meteen ten einde zou komen wanneer ze bij Niue binnen zou lopen.
Ik denk dat ze dat dus niet wist. Heb steeds het idee dat bepaalde zaken pas worden uitgezocht als ze onderweg is. Verder heb ik weleens het idee dat zij en haar vader hebben gedacht dat er voor haar uitzonderingen op wetten en regels zouden worden gemaakt.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat klinkt heel aannemelijk, maar hoe komt ze er dan bij om te zeggen dat ze er toch heen zou willen? Dat wist ze toch al zelfs voor ze vertrok?
Vooral dat laatste.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:13 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat dus niet wist. Heb steeds het idee dat bepaalde zaken pas worden uitgezocht als ze onderweg is. Verder heb ik weleens het idee dat zij en haar vader hebben gedacht dat er voor haar uitzonderingen op wetten en regels zouden worden gemaakt.
Daar is het iig zo, dat je vanaf 16 jaar mits in bezit van alle benodigde papieren, mag uitvaren. In Cairns gaat Guppy voor langere tijd uit het water. Het zou dus best zo kunnen zijn dat ze 16 is op het moment dat ze haar reis hervat. Maar waar die papieren dan ineens vandaan getoverd moeten worden? Ze had ze afgelopen zomer iig nog niet in haar bezit, en volgens mij heeft ze ondertussen geen examens afgelegd daarvoor.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:17 schreef spuitje het volgende:
Banjer, weet jij dan ook hoe het met Australie zit? Want daar gaat de boot op de wal als ik het goed begrepen heb en komt papa haar bezoeken.
Dat klinkt redelijk aannemelijk.. Ik hoor pappie al door de satelliettelefoon bleren: 'Nee, niet naar Niue! Daar kom je niet meer weg!'quote:Op maandag 4 juli 2011 13:13 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat dus niet wist. Heb steeds het idee dat bepaalde zaken pas worden uitgezocht als ze onderweg is. Verder heb ik weleens het idee dat zij en haar vader hebben gedacht dat er voor haar uitzonderingen op wetten en regels zouden worden gemaakt.
Dat is zeker leuk om te volgen! En het is inderdaad echt solo de wereld rond, via de officiële route, dus met het ronden van alle kapen.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:20 schreef spuitje het volgende:
Hoorde Mart Smeets erover praten, had er zelf nog nooit van gehoord. Misschien ziet Laura ze nog.
De Vendee Globe is pas echt solo zeilen!
Joh, dan vaart pappie de boot weer op open zee..quote:Op maandag 4 juli 2011 13:17 schreef spuitje het volgende:
Banjer, weet jij dan ook hoe het met Australie zit? Want daar gaat de boot op de wal als ik het goed begrepen heb en komt papa haar bezoeken.
Dat zou best nog wel eens zo kunnen zijnquote:Op maandag 4 juli 2011 13:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Joh, dan vaart pappie de boot weer op open zee..
Ja dat schreef ik ook al maar volgens mij leest iedereen erover heen.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:35 schreef livelink het volgende:
Volgens mij was Niue een tijdelijke rebellie tegen haar vader en was het haar doel om eindelijk iets te doen wat haar vader nog niet had gedaan.
Volgens mij heeft ze de vaarbewijzen 1 + 2.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:20 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
...en volgens mij heeft ze ondertussen geen examens afgelegd daarvoor.
Dat is niet voldoende om de wereld rond te mogen zeilen.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:44 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ze de vaarbewijzen 1 + 2.
http://nos.nl/artikel/180(...)dekker-te-varen.htmlquote:Geen papieren
De marine onthult nu dat de pers niet de enige reden was. "Twee agenten inspecteerden het schip op 16 augustus. Meneer Dick Dekker, de vader van het meisje, had de benodigde papieren, maar zijn dochter van 14, Laura Dekker, had geen bewijs dat ze dit vaartuig mocht besturen."
Jawel, Niue lag direct op haar route. Voor Tonga moet ze nu koers gaan wijzigen.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:11 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waarom ze nou zo nodig naar Niue moest, dat lag toch helemaal niet op haar route?
Ze kan wel examen hebben gedaan, maar het vaarbewijs zelf heeft ze dus niet.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:44 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ze de vaarbewijzen 1 + 2.
quote:Vanaf welke leeftijd kan ik een Vaarbewijs halen?
Het Klein Vaarbewijs wordt afgeven vanaf 18 jaar. Het is wel mogelijk om al examen te doen voordat men 18 jaar is.
bron
Of er echte aanwijzingen zijn dat ze niet alleen aan boord is betwijfel ik. Wel dat er af en toe 's nachts mensen van een andere boot een stukkie meezeilen zodat het kind wat langer kan slapen. Ze heeft het zelf de laatste tijd ook regelmatig over het feit dat ze een nacht goed heeft geslapen. Dit ondanks het feit dat ze midden op een oceaan zit!quote:Op maandag 4 juli 2011 13:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat klinkt redelijk aannemelijk.. Ik hoor pappie al door de satelliettelefoon bleren: 'Nee, niet naar Niue! Daar kom je niet meer weg!'
Dat zal de flimploeg trouwens niet leuk vinden. Trouwens, er waren toch aanwijzingen dat ze niet alleen aan boord was? Dan zou het wel moeten kunnen. Nou ja, mss heeft ze een seintje gehad van de filmploeg die vooruit reisde ofzo dat ze toch maar naar Tonga moet gaan, de baai is cinematografisch mss. wat leuker.
Ik weet wel zeker dat zij en haar vader denken dat ze boven wetten en regels staan. Dat is voor de reis al meerdere keren gebleken. Ze staan zelfs boven de regels van hun eigen recordpoging, wat wel handig is, natuurlijk.
Ik lees heul niet over jou postings heen!! Ech nie!quote:Op maandag 4 juli 2011 13:43 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja dat schreef ik ook al maar volgens mij leest iedereen erover heen.
Het is ook wel een beetje een schertsvertoning, die 'jongste-solozeiler-recordpoging' van haar. Ik vind het wel grappig dat ze zichzelf steeds verraadt; daaruit blijkt voor mij dat pa niet degene is die haar blogs corrigeert.
Geniaal! Wat een familie D:Je kunt hier echt een sitcom of een dramaserie van maken.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:54 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik lees heul niet over jou postings heen!! Ech nie!![]()
Ach, het is gewoon een schertsvertoning die Laura en haar team opvoeren en ik begrijp nog steeds niet dat er nog mensen zijn die geloven in die zogenaamde recordpoging.
Alhoewel..........denk dat de meeste van haar fans dat ook niet echt meer doen gezien een bericht in haar gastenboek van een tijdje terug.
Laura moest maar niet alles vertellen want er waren vast mensen die haar record de kop in wilden drukken. Het stond er heel vreemd in ieder geval. Maar in feite kwam het erop neer dat de schrijfster Laura adviseerde niet de waarheid over haar reis te vertellen want dan zou haar recordpoging weleens in gevaar kunnen komen
Klopt, er stond dat Laura beter niet kon vertellen dat ze op de motor had gevaren. Maar daarna heeft Laura het nog een keer doodleuk vermeld, en meldde ze onlangs dat ze het nu weer beter niet kon doen omdat het zo'n rare aankomst zou zijn. Echt niet te volgen. Het is net alsof die opmerkingen niet voor vreemde ogen zijn bedoeld en toch op haar site terechtkomen.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:54 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik lees heul niet over jou postings heen!! Ech nie!![]()
Ach, het is gewoon een schertsvertoning die Laura en haar team opvoeren en ik begrijp nog steeds niet dat er nog mensen zijn die geloven in die zogenaamde recordpoging.
Alhoewel..........denk dat de meeste van haar fans dat ook niet echt meer doen gezien een bericht in haar gastenboek van een tijdje terug.
Laura moest maar niet alles vertellen want er waren vast mensen die haar record de kop in wilden drukken. Het stond er heel vreemd in ieder geval. Maar in feite kwam het erop neer dat de schrijfster Laura adviseerde niet de waarheid over haar reis te vertellen want dan zou haar recordpoging weleens in gevaar kunnen komen
quote:Welk Vaarbewijs heb ik nodig?
Klein Vaarbewijs I
Voor het varen op rivieren, kanalen en meren, met uitzondering van de Westerschelde, de Oosterschelde, het IJsselmeer (incl. Markermeer en IJmeer), de Waddenzee, de Eems en de Dollard.
Klein Vaarbewijs II
Voor het varen op alle binnenwateren, dus inclusief de Westerschelde, de Oosterschelde, het IJsselmeer (incl. Markermeer en IJmeer), de Waddenzee, de Eems en de Dollard.
bron
Je wilt een bewijs?quote:Op zondag 3 juli 2011 23:45 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nou bewijs maar dan dat ik me wel heb aangemeld
Nee hoor. Nogmaals, ze heeft de onderkant van haar boot al eerder schoongemaakt.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:46 schreef Alleskids het volgende:
het schoonmaken van de onderkant zal ze vast niet zelf kunnen doen, dus zal er hulp ingehuurd moeten worden, dus zal er betaalt moeten worden. en het budget liet het vast niet toe op het exclusieve Bora Bora, als ze al moet bezuinigen op eten. pa Dekker heeft een goedkoper adresje gevonden in Australie?
Jij zegt dat ik me heb aangemeld op die Hyves, dat ik een "vriend" ben. Dat ben ik dus niet. En zal ik niet worden ook. Maar als jij denkt het beter te weten dan ik moet je maar met bewijzen komen.quote:
Laura heeft er meerdere keren over gesproken dat ze met een plamuurmes de aangroei van de onderkant van de boot heeft verwijderd.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:46 schreef Alleskids het volgende:
het schoonmaken van de onderkant zal ze vast niet zelf kunnen doen, dus zal er hulp ingehuurd moeten worden, dus zal er betaalt moeten worden. en het budget liet het vast niet toe op het exclusieve Bora Bora, als ze al moet bezuinigen op eten. pa Dekker heeft een goedkoper adresje gevonden in Australie?
Je bent geen lid van de Solozeilster-Hyves, maar je was (in mei).quote:Op maandag 4 juli 2011 19:59 schreef spuitje het volgende:
[..]
Jij zegt dat ik me heb aangemeld op die Hyves, dat ik een "vriend" ben. Dat ben ik dus niet. En zal ik niet worden ook. Maar als jij denkt het beter te weten dan ik moet je maar met bewijzen komen.
Nee hoor, nooit geweest. Maar goed, kom maar met het bewijs.quote:Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Je bent geen lid van de Solozeilster-Hyves, maar je was (in mei).
Met Vaarbewijs II kun je een internationaal vaarbewijs aanvragen als je deze voor 2010 hebt verkregen. Als Vaarbewijs II na 2010 behaald is zit het internationale vaarbewijs al direct bij Vaarbewijs II in.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:06 schreef spuitje het volgende:
Nog even over vaarbewijs 1 en 2, daar heb je dus niets aan volgens mij in internationale wateren?
[..]
Op donderdag 5 mei 2011 @ 18:57:31 schreef spuitje het volgende:quote:Op maandag 4 juli 2011 23:14 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nee hoor, nooit geweest. Maar goed, kom maar met het bewijs.
Het maakt niet uit. Hoe dan ook blijft deze bevinding van de marine van kracht:quote:Op maandag 4 juli 2011 23:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Met Vaarbewijs II kun je een internationaal vaarbewijs aanvragen als je deze voor 2010 hebt verkregen. Als Vaarbewijs II na 2010 behaald is zit het internationale vaarbewijs al direct bij Vaarbewijs II in.
http://nos.nl/artikel/180(...)dekker-te-varen.htmlquote:Geen papieren
De marine onthult nu dat de pers niet de enige reden was. "Twee agenten inspecteerden het schip op 16 augustus. Meneer Dick Dekker, de vader van het meisje, had de benodigde papieren, maar zijn dochter van 14, Laura Dekker, had geen bewijs dat ze dit vaartuig mocht besturen."
Dat is ook niet zo gek hè. Het Vaarbewijs wordt namelijk pas vanaf 18 jaar verstrekt.quote:Op maandag 4 juli 2011 23:40 schreef Banjerkanjer het volgende:
Dus wat ze ook beweert in bezit te hebben, het zijn iig niet de benodigde papieren om Guppy te mogen besturen.
Dat klopt, die vaarbewijzen zijn zo interessant niet. Hoe dan ook, is ze (volgens bevindingen van de marine) niet in bezit van enig papiertje waaruit blijkt dat ze Guppy zou mogen besturen. En dat is voor deze onderneming eigenlijk het enige werkelijk interessante.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is ook niet zo gek hè. Het Vaarbewijs wordt namelijk pas vanaf 18 16 jaar verstrekt.
Zeiltechnisch gezien zijn trouwens de CWO diploma's vele malen interessanter, het Vaarbewijs is volledig theoretisch.
Nee hoor. Ze is al halverwege zie ik.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:35 schreef Banjerkanjer het volgende:
En dat is voor deze onderneming eigenlijk het enige werkelijk interessante.
Halverwege wat?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee hoor. Ze is al halverwege zie ik.
Maar is wel de Pacific overgestoken. Puik werk voor iemand van 16 jaar oud.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:43 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het is geen zeiltocht, de helft van de tijd vaart ze op de motor.
Ze is 15, en ze is de Pacific nog niet over.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar is wel de Pacific overgestoken. Puik werk voor iemand van 16 jaar oud.
Ze is al een heel eind anders. Ik geef het je te doen. En dat ze 15 is maakt het natuurlijk nog knapper. Ik snap de zuurheid in dit topic dan ook niet zo.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:46 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ze is 15, en ze is de Pacific nog niet over.
Het gekke is, de enige zuurheid in deze topicreeks komt steeds van de voorstandersquote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ze is al een heel eind anders. Ik geef het je te doen. En dat ze 15 is maakt het natuurlijk nog knapper. Ik snap de zuurheid in dit topic dan ook niet zo.
Apart gevoel voor humor dan.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:50 schreef Banjerkanjer het volgende:
Het gekke is, de enige zuurheid in deze topicreeks komt steeds van de voorstandersDe tegenstanders zien de humor nog wel in van het hele verhaal
Jij komt anders ook steeds weer terug. Maar nooit een beetje vrolijk. Hoe komt dat?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nou dat lijkt mij niet gezien het feit dat er slechts een vast kliekje in dit topic post.
Ik neem zo af en toe een kijkje ja, maar vooral uit interesse voor obsessief gedrag. Een aantal users volgt dit wel erg fanatiek, dat vind ik wel een beetje bizar eigenlijk maar dat maakt het ook tegelijk een interessante case.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:55 schreef Banjerkanjer het volgende:
Jij komt anders ook steeds weer terug. Maar nooit een beetje vrolijk. Hoe komt dat?
Voor mij is het een leuk en licht tijdverdrijf, tussen alle andere beslommeringen die soms te zwaar wegen. Volgens mij, geldt dat voor meerderen die deelnemen in deze reeksquote:Op dinsdag 5 juli 2011 01:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik neem zo af en toe een kijkje ja, maar vooral uit interesse voor obsessief gedrag. Een aantal users volgt dit wel erg fanatiek, dat vind ik wel een beetje bizar eigenlijk maar dat maakt het ook tegelijk een interessante case.
Ik heb inderdaad ooit een bericht gestuurd aan 1 van de beheerders van die Hyves, maar om dat te kunnen doen hoef je geen lid te zijn van die Hyves!quote:Op maandag 4 juli 2011 23:31 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Op donderdag 5 mei 2011 @ 18:57:31 schreef spuitje het volgende:
nu op de Hyves, voor zolang het duurt...............
Dan maar op deze manier. Niet de meest sympathieke, ik weet het maar op een andere manier zullen tegenstanders van de belachelijke berichten in Laura haar gastenboek geen gehoor vinden! Dit bericht is dus gericht aan 1 van de beheerders van de Hyves over Laura.
Laura #21 Laura Dekker: Lof Liegboek 2
(Berichtje #175)
Gelukkig heb je je heil dan nu gevonden in de Sauerkrautquote:Op dinsdag 5 juli 2011 02:39 schreef svetan het volgende:
@Bolkestijn: Je loopt achter! Sinds de haring op in zee steeds zeldener word is de "zure haring" vervangen door "zure nederlander...... waar heel veel azijn in zit.
+1quote:Op dinsdag 5 juli 2011 01:02 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Voor mij is het een leuk en licht tijdverdrijf, tussen alle andere beslommeringen die soms te zwaar wegen. Volgens mij, geldt dat voor meerderen die deelnemen in deze reeks
Ik meen dat ze toen zelfs pas 14 was, maar ik kan me vergissen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar is wel de Atlantische Oceaan Pacific overgestoken. Puik werk voor iemand van 15 16 jaar oud.
enquote:To correct the misinformation you have been given about Niue, we don't allow any anchoring but instead have 20 safe moorings. In normal Trade wind patterns the mooring field is in the lee of the island and is sheltered. At the odd time when westerlys come by in the winter, it can get uncomfortable but still remain safe with the strong moorings. For "all sailors" to denigrate the work a volunteer group has been doing for 18 years is unfair and certainly unhelpful. Best wishes from the Niue Yacht Club for your future passages.
quote:Its sad in a way but looking forward to meet you however its your choice not coming to Niue... Its a pity that some people dont see the rock is paradise like I do... Like Keith had said.. .wrong information from others that spoilt yachties coming here... Happy sailing to you Laura and all the best through out the year... am out of here now... God bless...
bron
Ze was 15 toen ze de Atlantische Oceaan overjakkerde, waarvan 3 volle dagen op de motor. Mike Perham zeilde (er is een verschil) op zijn 14e solo de Atlantische Oceaan over.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik meen dat ze toen zelfs pas 14 was, maar ik kan me vergissen.
Voor iemand die al 8 jaar zeilervaring heeft maar wel alleen onder de beste weersomstandigheden vaart, vind ik het tegenvallen.
Als je de topics zou teruglezen, zou je zien dat het daar evengoed niet om gaat.
Het cynisme betreft vooral het gelul eromheen. Ze liet triomfantelijk weten dat ze het sneller dan Mike Perham had gedaan... Ja, op de motor. En pa liet daarop weten dat Mike's vader in een volgboot zat en dat Laura dus veel stoerder was.
Dat is toch echt om je te bescheuren?![]()
Van mijn kant geen zuurheid of bitterheid hoor. Ik vind de Dakdekker-Op-Zee Show zeer vermakelijk.
Nee, jij bent het zonnetje van dit topic met je gekat op alles wat Nederlands isquote:Op dinsdag 5 juli 2011 02:39 schreef svetan het volgende:
@Bolkestijn: Je loopt achter! Sinds de haring op in zee steeds zeldener word is de "zure haring" vervangen door "zure nederlander...... waar heel veel azijn in zit.
Inderdaadquote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:43 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Het is geen zeiltocht, de helft van de tijd vaart ze op de motor.
Het kind heeft precies gekregen wat ze wilde: een twee jaar durende reis rond de wereld die volledig door anderen wordt betaald. En als je dan in je gastenboek eigenlijk ook alleen maar lovende berichten leest ga je misschien zelf wel geloven dat je met iets heel byzonders bezig bent. Terwijl ik denk dat iedereen van haar leeftijd met voldoende zeilervaring dit kan.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:08 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Plus dat ze allemaal pauzes neemt. Dat vind ik nog het meest kansloze.
Als ik een motorboot koop en elke keer een pauze neem aan land kan ik ook wel de wereld rondvaren.
ik dacht dat ie ergens aan het begin van de reis gemaakt was.. Op het gevaar af dat ik iets heel doms zeg, het is nl. een pure gok: zou het Gibraltar kunnen zijn? Of Portugal?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:31 schreef spuitje het volgende:
Heeft iemand trouwens enig idee waar deze achtergrondfoto gemaakt is?
Daar zat ik ook aan te denken maar ik ben daar nooit geweest. Maar het viel me op omdat Laura duidelijk niet alleen aan boord is.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
ik dacht dat ie ergens aan het begin van de reis gemaakt was.. Op het gevaar af dat ik iets heel doms zeg, het is nl. een pure gok: zou het Gibraltar kunnen zijn? Of Portugal?
Dat is Las Palmas, Canarische eilanden.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:31 schreef spuitje het volgende:
Heeft iemand trouwens enig idee waar deze achtergrondfoto gemaakt is?
Haar moeder en zusje zijn daar een week aan boord geweest. En nog iemand zo te zien. Iig een man. Het zou haar vader kunnen zijn?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:58 schreef spuitje het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan te denken maar ik ben daar nooit geweest. Maar het viel me op omdat Laura duidelijk niet alleen aan boord is.
Ik heb geen idee, maar ik denk wel dat er vaker mensen aan boord zijn dan wij weten. Want het zal op meer plekken zo zijn dat je niet zonder bepaalde vaarbewijzen etc. in de territoriale wateren mag varen. Of dat de wet van een bepaald land het niet toestaat dat een 15 jarige in haar eentje maar naar believen in- en uitvaart.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:27 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Haar moeder en zusje zijn daar een week aan boord geweest. En nog iemand zo te zien. Iig een man. Het zou haar vader kunnen zijn?
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEWquote:de boom bleek totaal aan de schoot vastgeplakt te zitten door de tape, die het doorschuren van de schoot moest tegengaan.. Met een mes probeerde ik het meeste weg te krijgen, terwijl ik als een stuiterbal over het dek vloog.. Met behulp van de winch slaagde ik er uiteindelijk in de boom los te krijgen. [ ] Ook heb ik een lek gevonden precies boven m'n kleding kast..!
Samen met Svetan en zijn (top) management teamquote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:46 schreef livelink het volgende:
Dan doe jij toch nog even een extra bijdrage, Babewatcher?
Doet me denken aan die reclame voor dat uitzendburo waarin een schip wordt gedoopt en vervolgens door midden breektquote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:07 schreef Disana het volgende:
[..]
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
Nog even en de boot valt uit elkaar
Hoe bedoel je? Ze is nog maar een paar dagen onderweg dus ik denk dat het best mee gaat vallen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:57 schreef livelink het volgende:
De tocht naar Niue/Tonga is wel een hele moeizame. Ik denk dat Laura het behoorlijk zwaar heeft op dit moment.
Mijn baas had me loonsverhoging moeten geven.. dan had ik mijn auto kunnen onderhouden en ongelukken voorkomen..quote:Op dinsdag 5 juli 2011 19:45 schreef BabeWatcher het volgende:
als dat maar goed afloopt.
Ze hadden Laura ook gewoon op haar 13e moeten laten vertrekken, dan had ze veel makkelijker sponsoren gehad.
Maar daar ging het dus steeds om: kan een kind van die leeftijd de gevolgen overzien van een dergelijke onderneming? Is ze echt in staat het nodige onderhoud te plegen en eventuele noodzakelijke reparaties uit te voeren?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 20:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Mijn baas had me loonsverhoging moeten geven.. dan had ik mijn auto kunnen onderhouden en ongelukken voorkomen..
Als er sprake is van achterstallig onderhoud, dan is dat toch echt haar eigen verantwoording. Als ze zich op haar 13e stoer genoeg voelt om solo de wereld te kunnen rondzeilen, dan is ze ook stoer genoeg om verantwoording te nemen voor de consequenties die zo'n onderneming inhoudt.
Wellicht een variant op slaapwandelen: slaapzeilen?quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Laura kan multitasken! Nadat ze zich heeft beklaagd over de harde wind waardoor ze zich voelt alsof ze op een hobbelpaard zit. (Hopelijk is ze niet wéér zeeziek geworden) heeft ze de hele nacht door kunnen zeilen én heerlijk geslapen.
Plotseling kwam ze erachter dat ze zich heel toevallig dicht in de buurt van een ander jacht bevond, waar ze alwel dagen contact mee had. Ze kwam er toen ook pas achter dat het Nederlands was, toevallig met dezelfde bestemming.
Gelukkig had ze nu geen slecht humeur. Een goede nachtrust lijkt wonderen te doen
Tja, dat is inmiddels wel duidelijk geworden..quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:13 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar daar ging het dus steeds om: kan een kind van die leeftijd de gevolgen overzien van een dergelijke onderneming? Is ze echt in staat het nodige onderhoud te plegen en eventuele noodzakelijke reparaties uit te voeren?
Kijk, onze zonen konden autorijden toen ze 12, 13 jaar waren. Gewoon geleerd in een oud wrak op eigen terrein. Maar moeten ze dan ook maar de openbare weg op mogen? Gewoon omdat het kan? En even zonder dollen: ze reden goed hoor!
Lekker geslapen, heerlijk gegeten en nog een landgenoot met accordeon in de buurt ook! Samen gezellig verder solozeilen!quote:Op woensdag 6 juli 2011 13:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Laura kan multitasken! Nadat ze zich heeft beklaagd over de harde wind waardoor ze zich voelt alsof ze op een hobbelpaard zit. (Hopelijk is ze niet wéér zeeziek geworden) heeft ze de hele nacht door kunnen zeilen én heerlijk geslapen.
Plotseling kwam ze erachter dat ze zich heel toevallig dicht in de buurt van een ander jacht bevond, waar ze alwel dagen contact mee had. Ze kwam er toen ook pas achter dat het Nederlands was, toevallig met dezelfde bestemming.
Gelukkig had ze nu geen slecht humeur. Een goede nachtrust lijkt wonderen te doen
Nu maar hopen dat papa haar op tijd informeert.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:48 schreef wich het volgende:
Ik ben benieuwd wat ze morgen te melden heeft over de Tsunami die zo rond deze tijd bij d'r aankomt.
Het is in ieder geval bij daglicht, en kan ze 'm zien aankomen, .....als ze oplet.
Ze slaapt er wel doorheen..quote:Op donderdag 7 juli 2011 07:10 schreef knuffelbeestje het volgende:
Van een tsunami merk je midden op zee eigenlijk niks behalve dat de zee wat onrustiger is. Laura zal het dus wel niet eens gemerkt hebben.
Dat dus. Bij de grote tsunami van 2004 zijn alle slachtoffers op land of vlak voor de kust gevallen. Bij een tsunami ben je op volle zee het veiligst.quote:Op donderdag 7 juli 2011 07:10 schreef knuffelbeestje het volgende:
Van een tsunami merk je midden op zee eigenlijk niks behalve dat de zee wat onrustiger is. Laura zal het dus wel niet eens gemerkt hebben.
Ik denk het laatste.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:03 schreef Disana het volgende:
Jammer. Laura schrijft dat Tonga prachtig is en dat geloof ik graag, maar waarom post ze dan een reeks foto's waarop je helemaal niets moois ziet? Ik zie een paar kiekjes met uitzicht op niets vanaf het schip. Weet ze niet wat mensen willen zien of moet het moois allemaal voorbehouden blijven voor een boek of film.
Ik denk dat het dan wel voor het boek zal zijn. Toch wel triest in dat geval dat de familie haar tocht zo maximaal uit wil melken ten koste van leuke blogs met foto's voor haar fans.quote:
Waarom zou dat voor het boek zijn? Daar zullen toch geen beeldrechten op zitten?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan wel voor het boek zal zijn. Toch wel triest in dat geval dat de familie haar tocht zo maximaal uit wil melken ten koste van leuke blogs met foto's voor haar fans.
Haar blogs kan ze toch best wat opleuken met foto's. Als ze een beetje haar best zou doen zullen er genoeg over blijven voor een boek.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waarom zou dat voor het boek zijn? Daar zullen toch geen beeldrechten op zitten?
Dat van die blogs is wel jammer ja.. Maar ik heb niet het idee dat ze anders betere zou schrijven.
Je kunt tenslotte heel goed een boek schrijven én leuke blogs. Het een hoeft beslist niet ten koste te gaan van het ander.
Het kost wel iets meer inspanning, dat dan weer wel
Word het een boek met veel plaatjes?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:24 schreef spuitje het volgende:
[..]
Haar blogs kan ze toch best wat opleuken met foto's. Als ze een beetje haar best zou doen zullen er genoeg over blijven voor een boek.
En een beetje boeiend kunnen schrijven is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk. Bovendien krijg ik het idee dat dat hele weblog Laura niet zo boeit maar dat ze schrijft omdat het moet. Zodat haar fans haar op haar reis kunnen volgen.
Tuurlijk!! Laura op haar gekregen fietsje, Laura in haar gekregen catamaran, Laura aan boord van een groot jacht, Laura aan boord van de stad Amsterdam, Laura op de HISWA, Laura op nog weer een ander groot jacht.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Word het een boek met veel plaatjes?
Het was ook echt een inkoppertjequote:Op vrijdag 8 juli 2011 17:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
laura met een banaantje..
Er komen mss ook wel wat plaatjes van de omgeving. Gesponsord door Neckerman of Oad ofzo..
Ze is net aangekomen en dan is ze druk geweest met inklaren. Er komen nog wel meer photo's. Geweldig, weer een zware etappe succesvol afgerond. Slaap lekker, lieve Lauraquote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:03 schreef Disana het volgende:
Jammer. Laura schrijft dat Tonga prachtig is en dat geloof ik graag, maar waarom post ze dan een reeks foto's waarop je helemaal niets moois ziet? Ik zie een paar kiekjes met uitzicht op niets vanaf het schip. Weet ze niet wat mensen willen zien of moet het moois allemaal voorbehouden blijven voor een boek of film.
Zware etappe? Lees jij haar weblog echt? Ze heeft meerdere keren gezegd heerlijk te hebben geslapen en lekker te zijn uitgerust. Wel raar als je midden op zee zit en goed op moet blijven letten. Dag en nacht.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:25 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ze is net aangekomen en dan is ze druk geweest met inklaren. Er komen nog wel meer photo's. Geweldig, weer een zware etappe succesvol afgerond. Slaap lekker, lieve Laura
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:45 schreef spuitje het volgende:
[..]
Zware etappe? Lees jij haar weblog echt? Ze heeft meerdere keren gezegd heerlijk te hebben geslapen en lekker te zijn uitgerust. Wel raar als je midden op zee zit en goed op moet blijven letten. Dag en nacht.
Ik bedoel dat ze nu weer een nacht echt kan doorslapen. Onderweg gaat dat niet. Natuurlijk ben je niet moe als je net aankomt, dan zit je nog vol met adrenaline.quote:Rust na een vermoeiende trip. Gek genoeg ben ik niet echt moe ook al heb ik de hele nacht niet geslapen
Waarvan?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:53 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk ben je niet moe als je net aankomt, dan zit je nog vol met adrenaline.
quote:Ik kreeg het idee dat veel tijd bij haar in beslag wordt genomen door allerlei
bekenden die ze onderweg opdoet en die iets met haar willen. Dat heeft voor haar natuurlijk ook wel
voordelen, want op haar website schreef ze al dat het financieel allemaal niet zo ruim zit. En die
kennissen nodigen haar maar al te graag uit voor een hapje eten of een tripje de stad of het land in. En zo ben ik toch al aardig wat echtparen tegengekomen die haar eerder hebben ontmoet en haar te eten hebben gehad. Wellicht zie ik Laura later nog wel als ze me niet te vlug af is, want ze zal wel een strak tijdschema hebben voor haar recordpoging.
Dat is dus precies wat we al dachten: iedereen wordt met dat kind opgescheept omdat ze jong en zielig is want ze heeft zo weinig centjes.quote:
Oh ja, die zin viel me ook op. Ik neem aan dat de schrijver dat als steek onder water bedoelt. Hij weet immers wel andere dingen van haar. Zoals dat ze zich maar al te graag laat uitnodigen door kennissen die ze onderweg opdoet en dat ze krap zit. Hij zal dan ook wel weten dat ze 2 jaar lang op haar gemakkie van toeristenoord naar toeristenoord zeilt.quote:
In haar log staat dat ie af en toe al wel kuren had. Lijkt me dat ze vrij link bezig is geweest, als ik van een andere site lees waarvoor een sbb radio dient.... Hoezo verantwoord bezig?quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Enkelzijbandmodulatiequote:Gebruik
Het gebruik van kortegolfzenders met een enkele zijband is nog altijd erg actueel. Onder GMDSS hebben alle schepen in zeegebeid-A2 (meer dan 30 zeemijl van een kuststation) of verder nog verplicht een SSB zendinstallatie aan boord, evenals olie en gas platforms in zeegebied-A2. Deze verplichtingen zijn nog steeds geldend ondanks internet en communicatiesatellieten. Onder de oceaan zeilers is SSB erg pouplair en wordt intensief gebruikt voor b.v. SSB e-mail en GRIB-files (weerinformatie) en onderlinge radio netten. Ook koopvaardij schepen gebruiken veelvuldig SSB e-mail voorzieningen, dit als economische goedkopere tegenhanger van relatief dure satelliet verbindingen. Onder Radio amateurs is SSB altijd al populair.
In haar gastenboek staan al wel enkele tips en trucs, maar ik weet niet hoe groot haar technische kennis is. Maar misschien is er een andere zeiler die haar kan helpen. Zonder dat ding verder varen lijkt me niet verstandig.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
In haar log staat dat ie af en toe al wel kuren had. Lijkt me dat ze vrij link bezig is geweest, als ik van een andere site lees waarvoor een sbb radio dient.... Hoezo verantwoord bezig?
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Enkelzijbandmodulatie
Mijn punt is: ze vaarde al met dat ding dat het regelmatig niet deedquote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:39 schreef spuitje het volgende:
[..]
In haar gastenboek staan al wel enkele tips en trucs, maar ik weet niet hoe groot haar technische kennis is. Maar misschien is er een andere zeiler die haar kan helpen. Zonder dat ding verder varen lijkt me niet verstandig.
Oh mijn god, wat een verhaal weer! Ze kwam tot de conclusie dat het iets in de electonica van het ding moest zijn. Dat kind verdient een Nobelprijs!.. Gelukkig weet ze nu iets meer van haar zendapparatuur af. Eerder dus kennelijk niet. Ik vind het ongelooflijk dat ze zo op reis gaat.. Ze wilde op weg zonder kennis van eerste hulp en ze is weggegaan zonder een sextant te kunnen gebruiken en zonder kennis van apparatuur die eventueel levensreddend kan zijn, dus, "Kan ooit misschien nuttig zijn.", schrijft ze.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:43 schreef spuitje het volgende:
En nu is het kindje haar SBB radio stuk. Zal me benieuwen hoe lang het duurt voor ze een andere heeft.
En ze heeft met die Henk in een restaurantje gegeten.
Ja, maar als je weinig kennis van zaken hebt is het niet handig aan zo'n ding te gaan prutsen als je midden op zee zit lijkt me. Nu haperde hij af en toe, maar als ze er mee aan de slag was gegaan had ze waarschijnlijk niets meer gehad!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Mijn punt is: ze vaarde al met dat ding dat het regelmatig niet deed
Als ze continu zoveel vrienden ontmoet had ze allang iemand voor haar kunnen inschakelen. In dit geval vind het nog te verkopen ook....quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:22 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ja, maar als je weinig kennis van zaken hebt is het niet handig aan zo'n ding te gaan prutsen als je midden op zee zit lijkt me. Nu haperde hij af en toe, maar als ze er mee aan de slag was gegaan had ze waarschijnlijk niets meer gehad!
Feit blijft natuurlijk dat ze hem had moeten kunnen repareren, dat kan ze dus duidelijk niet want ze heeft nog steeds geen idee wat er mis is.
Ik kan me herinneren dat ze een keer schreef dat ze de ambassade om hulp had gevraagd toen ze door het Panamakaal moest. Daar komt bij dat ik me afvraag of een minderjarige wel al die formaliteiten die nodig zijn mag vervullen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh mijn god, wat een verhaal weer! Ze kwam tot de conclusie dat het iets in de electonica van het ding moest zijn. Dat kind verdient een Nobelprijs!.. Gelukkig weet ze nu iets meer van haar zendapparatuur af. Eerder dus kennelijk niet. Ik vind het ongelooflijk dat ze zo op reis gaat.. Ze wilde op weg zonder kennis van eerste hulp en ze is weggegaan zonder een sextant te kunnen gebruiken en zonder kennis van apparatuur die eventueel levensreddend kan zijn, dus, "Kan ooit misschien nuttig zijn.", schrijft ze.![]()
Haar boot is zo'n puinhoop dat ze spullen voor langere tijd kwijt was..(!!) Volgens mij ziet haar boot eruit als de gemiddelde tienerkamer, inclusief onopgemaakt bed.
Ze gaf voor heel volwassen te zijn voor haar leeftijd en verantwoording aan te kunnen. Het lijkt me dat je al je spullen wel in orde - en voor de hand moet hebben liggen.
Hieruit blijkt duidelijk dat ze wel heel zwaar op anderen hangt of levensgevaarlijk bezig is.
Ik vraag me werkelijk af hoe ze alle administratieve rompslomp heeft geregeld bij de doortocht door het Panamakanaal. Ze schrijft er nauwelijks over, terwijl het een hele heisa is. Zou ze er zich helemaal niet mee hebben beziggehouden, zodat het langs haar heen is gegaan en ze er dus ook niets van opgestoken heeft?
Die familievriend die haar zaken regelde, was dat niet ook een Henk of is dat echt toeval?
Dat vond ik dus ook. En ze heeft ook al een lek precies boven haar kledingkast. Hoop dat ze haar kleding controleert en eventueel droogt, anders groeien er binnenkort zwammetjes op!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:27 schreef Disana het volgende:
'Een trieste dag in het leven van een jonge solozeiler.'
Ik kan me vergissen, maar ik vind dit regelrecht klinken als een bedeloproep.
Dit is toch gewoon wat algemene kennis? SSB schijnt idd. heel geschikt te zijn voor scheepvaart. Daarom gebruiken ze dat daar ook. Ik heb nog nooit gehoord dat de termen korte golf en SSB door elkaar werden gebruikt.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:08 schreef svetan het volgende:
Even vanuit mijn vakkennis hier een “kreet” rechtzetten voor de mensen die wat willen leren.
De term “SSB” radio wordt tegenwoordig algemeen (fout) gebruikt voor de kortegolf scheepvaart radio in de 4 en 8MHz banden. Hiermee kunnen in de 4MHz band enkele honderen kilometers mee worden overbrugd en in de 8MHz band enkele duizenden.
Vroeger vond deze communicatie hoofdzakelijk plaats in AM (amplitude modulatie) voor telefonie of morsecode (CW) met kuststations zoals bv. het nu afgeschafte “Scheveningen Radio”. Deze kuststations verzorgden verbindingen met het vaste telefoon net aan land en gaven op regelmatige tijden weer- en scheepvaartberichten.
Voor een groot deel zijn deze diensten van de kuststations overgenomen door satelliet diensten maar er zijn ook commerciele diensten die, tegen vergoeding, in deze scheepvaarbanden e- mail en datadiensten voor de scheepvaart verzorgen.
Op de oceanen, ver van land, is dit deze communicatie bij uitstek geschikt voor (kostenloze) telefonie tussen schepen. Erg belangrijk is deze apperatuur voor noodsignalen.
SSB (single side band) is niets anders als een verdere ontwikkeling van bovengemoemde AM telefonie die het mogelijk maakt met ongeveer het viervoudig vermogen te zenden waardoor grotere afstanden storingsvrij kunnen worden overbrugd. Het is dus gewoon een vorm van de ouderwetse scheepsradio. De nu gebruikelijke term SSB is dus gewoon een gevolg van de reclame die met deze optie van de communicatie einde 1980er jaren is gemaakt door de diverse fabrikanten toen deze technologie ook voor normale consumenten bruikbaar was geworden. Dat linkje naar wikipedia is dus wel leuk..... maar dat geeft alleen maar een klein, technisch detail van de zendontvanger weer.
Ik hoop dat de sponsor van deze apparatuur snel reageerd en haar een nieuw setje ter beschikking stelt. Laura heeft gedaan wat ze kan en zelfs een vakman kan ter plekke ook niet meer doen. Meestal is reparatie van dergelijke apperatuur alleen maar bij de fabrikant mogelijk... ook al vanwege de noodzakelijke veiligheids certificaten.
Of dat een verkapte bedeloproep is zou ik niet weten, maar als dat alles is wat ze aan tegenslag heeft meegemaakt, tot nu toe, dan vind ik die opmerking bijna beledigend voor echte solozeilers.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:27 schreef Disana het volgende:
'Een trieste dag in het leven van een jonge solozeiler.'
Ik kan me vergissen, maar ik vind dit regelrecht klinken als een bedeloproep.
En wat vind je er van dat ze heel lang met een sbb radio heeft gezeild die het regelmatig niet doet?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:08 schreef svetan het volgende:
Ik hoop dat de sponsor van deze apparatuur snel reageerd en haar een nieuw setje ter beschikking stelt. Laura heeft gedaan wat ze kan en zelfs een vakman kan ter plekke ook niet meer doen.
Ja da's waar, het is sowieso enorm klagend gesteld. En dat voor iemand die voorgeeft zo van de stilte op zee te houden.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Of dat een verkapte bedeloproep is zou ik niet weten, maar als dat alles is wat ze aan tegenslag heeft meegemaakt, tot nu toe, dan vind ik die opmerking bijna beledigend voor echte solozeilers.
Maar het helpt wel want de eerste donaties zijn alweer toegezegd! Ongelooflijk.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja da's waar, het is sowieso enorm klagend gesteld. En dat voor iemand die voorgeeft zo van de stilte op zee te houden.
Zie je wel, ik had gelijk: het is puur op effect geschreven zodat mensen naar hun bankpas grijpen. Wat moet er van dat kind worden als ze ouder en niet meer bekend is. Want zoals iemand al eens opmerkte: van haar looks moet ze het ook niet hebben.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:33 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar het helpt wel want de eerste donaties zijn alweer toegezegd! Ongelooflijk.
'Een trieste dag in het leven van een jonge solozeiler' Ze heeft er zelf voor gekozen hoor.. Sterker nog: ze heeft zich vreselijk lopen aanstellen omdat ze eerst niet mocht.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 16:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Zie je wel, ik had gelijk: het is puur op effect geschreven zodat mensen naar hun bankpas grijpen. Wat moet er van dat kind worden als ze ouder en niet meer bekend is. Want zoals iemand al eens opmerkte: van haar looks moet ze het ook niet hebben.
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En wat vind je er van dat ze heel lang met een sbb radio heeft gezeild die het regelmatig niet doet?
En wat wil je daar mee zeggen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:45 schreef svetan het volgende:
..... ik ben vandaag ook weer gratis uit eten geweest...... en dat al voor de vierde keer deze week.
Vragen aan Svetan worden meestal niet beantwoord. Wat dat betreft lijkt Laura wel op hem: zij beantwoordt vragen die in haar gastenboek worden gesteld ook niet. Zelfs die van kinderen niet!quote:
Alweer een Willemquote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:43 schreef livelink het volgende:
Ik vermoed dat Laura deze vraag van Willem wel gaat beantwoorden
Dan zijn er nog wel een paar, byvoorbeeld deze van ene Frans:quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:43 schreef livelink het volgende:
Ik vermoed dat Laura deze vraag van Willem wel gaat beantwoorden
Willem09-07-2011
Op een afstand is niet te zeggen wat de oorzaak is. Het kan een misaanpassing zijn tussen eindtrap en antenne, maar er zijn ook legio andere oorzaken te bedenken. Als er vocht in is gekomen, kan je dat wel weghalen, maar electronica die vochtig is geweest, blijft altijd onbetrouwbaar, Zeker in een zeeklimaat, met zout en permanente condensatie. Was dit een amateurset, of een set voor maritiem gebruik? In ieder geval kun je het zonder grondige kennis van electronica en HF-techniek, meetaparatuur, gereedschap en onderdelen (en uit je bericht blijkt niet dat je daarover beschikt) vergeten om zelf de zaak weer in orde te krijgen. Je hebt een servicepunt nodig, of een compleet nieuwe set, die dan ook goed wordt geinstalleerd en afgeregeld. Laat het ons weten als je daarvoor financiele steun nodig hebt.
of deze van Annemiekquote:je reisverhaal of liever pracht avontuur waarin jijzelf steeds volwassener wordt; wauw wat goed zeg; ik hoop dat de "kinderbescherming" het ook leest en zich rotschaamt. en wat je zender betreft; ik ben het met de anderen eens; we sponsoren je zo hoor. echt prachtig je tocht Laura!! ik geniet mee van alles wat je schrijft
quote:Wat erg dat je zender kapot is - het was natuurlijk niet alleen een middel om contact te onderhouden met andere zeilers, maar ook een belangrijke veiligheidsvoorziening! Er moet zo snel mogelijk een nieuwe komen - kun je dit gesponsord krijgen door bijvoorbeeld Radio Holland of Sailtron? Als ze niet meewerken, laat het ons dan weten: je fans wensen het beste voor je, en zullen met plezier doneren! Als iedereen geeft wat hij kan, is die nieuwe zendontvanger zo geregeld!
Of omdat hij 4 keer gratis uit eten is geweest laura daar op zijn minst ook recht op heeftquote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hij probeert te zeggen dat ie stiekem Laura is
Of hij wil zeggen dat hij net zo cool is als Laura, of dat hij ook wordt meegenomen omdat hij anders alleen maar knakworstjes eet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:51 schreef spuitje het volgende:
[..]
Of omdat hij 4 keer gratis uit eten is geweest laura daar op zijn minst ook recht op heeft
quote:Nog even geprobeerd leven in m'n ICOM 700 PRO SSB radio te krijgen samen met Henk. Hij heeft precies dezelfde en die hebben we bij mij ingebouwd om te proberen, en die werkte gewoon goed! dus aan de antenne tuner etc ligt het niet.. Maar bij mijn radio blijft de interne zekering er uit vliegen, dus er is echt iets mis. Ik heb het dan ook maar opgegeven en zal moeten wachten tot ik in Darwin ben voor een nieuwe.. Dus ben ik maar gaan genieten van m'n zondag, terwijl het in het in het grootste deel van de wereld nog zaterdag is.. Lekker met de dingy door de baai varen en heb op een mooi rif m,n voet weer eens bezeerd.. Het enige wat ik dus schijnbaar nooit leer is om schoenen mee te nemen.. Maar ik ben er nu onderhand aan gewend haha. Het is verder een regenachtige dag geweest en heb geprobeerd water op te vangen. Morgen is het hier in Vava'u schijnbaar een feestdag en is dus alles gesloten. Dus de inkopen voor het volgende stuk moeten nog even wachten tot dinsdag..
bron
quote:Op zondag 10 juli 2011 11:16 schreef spuitje het volgende:
Hoe belangrijk is dat SBB geval? Ze is namelijk van plan om zonder naar Darwin te varen.
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.... uh.. voor het goede doel dan he.Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 15:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En wat vind je er van dat ze heel lang met een sbb radio heeft gezeild die het regelmatig niet doet?
En waarom zou een fabrikant of disributeur dat moeten doen? Ik begrijp nog steeds niet waarom sommige mensen het normaal vinden dat de vakantie van Laura volledig door anderen wordt betaald.quote:Op zondag 10 juli 2011 12:50 schreef svetan het volgende:
Mijn persoonlijke mening: Laat haar niet uitvaren zonder een functionerende Tranceiver. Laura heeft welliswaar een satelliet systeem aan boord maar zonder deze kortegolf communicatiemogelijkheid is het niet mogelijk op de internationale noodfrequentie (2182 MHz) te zenden of te ontvangen wat veel belangrijker is dan haar dagelijkse babbels met andere zeilers. Hier zou de fabricant (ICOM) of de distributor voor weinig geld (zo'n setje kost nieuw ca.1000 Euro) binnen de scheepvaartwereld goede reclame voor zichzelf kunnen maken door een snelle sevice te leveren en de zaak te vervangen.
Over dit kastje hebben we het hier: http://www.icomamerica.co(...)ls.aspx?Document=291
Het kan zijn dat mijn kennis ondertussen verouderd is maar nog enkele jaren geleden was de kortegolf communicatiemogelijkheid voor vele overheden nog verplichte uitrusting voor alle zeegaande schepen.
Helemaal mee eens. Laat haar er maar voor werken zoals die gestrande zeiler wiens auto ze nog heeft gebruikt. Dat is wel zo sportief.quote:Op zondag 10 juli 2011 14:11 schreef spuitje het volgende:
[..]
En waarom zou een fabrikant of disributeur dat moeten doen? Ik begrijp nog steeds niet waarom sommige mensen het normaal vinden dat de vakantie van Laura volledig door anderen wordt betaald.
En ach, verplichtingen. Daar hebben de Dekkertjes vaak lak aan.
Omdat jij het niet uit kan staan dat ze gesponsord wordt?quote:Op zondag 10 juli 2011 14:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Laat haar er maar voor werken zoals die gestrande zeiler wiens auto ze nog heeft gebruikt. Dat is wel zo sportief.
Reken daar maar op. Ik schreef immers meteen al dat haar 'arme solozeiler' opmerking een regelrechte bedeltruc was.quote:Op zondag 10 juli 2011 14:39 schreef spuitje het volgende:
Vanmorgen noemde ze die SSB bij zijn volle naam. Weten haar fans tenminste wat ze graag wil!
Wat doet ze dan?quote:Op zondag 10 juli 2011 14:52 schreef Document1 het volgende:
Sorry hoor maar wat een jankerds in dit topic. Die meid heeft het iig beter voor elkaar dan de meeste hier die alleen maar kunnen dromen van wat zij nu doet.
Nu even niet............quote:
quote:Lekker met de dingy door de baai varen en heb op een mooi rif m,n voet weer eens bezeerd..
Dromen van: zeggen dat je een recordpoging gaat doen - en je daarvoor ook laten betalen - en ondertussen gewoon twee jaar vakantie pakken, bedoel je? Nee, niet mijn ding.quote:Op zondag 10 juli 2011 14:52 schreef Document1 het volgende:
Sorry hoor maar wat een jankerds in dit topic. Die meid heeft het iig beter voor elkaar dan de meeste hier die alleen maar kunnen dromen van wat zij nu doet.
Vrijbuiter? Uitvreter zul je bedoelenquote:Op zondag 10 juli 2011 22:04 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Goed dat ze is gegaan. De helft van alle critici hier is vast jaloers op zo'n vrijbuiter als Laura. Net dat programma gezien van die 2 zeilers, die er ook 2 jaar over hebben gedaan, rond de wereld. Team Laura![]()
Dat programma heb je niet gezien, want anders had je het verschil met LD wel gezienquote:Op zondag 10 juli 2011 22:04 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Goed dat ze is gegaan. De helft van alle critici hier is vast jaloers op zo'n vrijbuiter als Laura. Net dat programma gezien van die 2 zeilers, die er ook 2 jaar over hebben gedaan, rond de wereld. Team Laura![]()
Maar die claimen geen records. Klein verschilletje misschien, maar toch.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:04 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Ga jij nou eerst maar eens gewoon antwoord geven op een normale vraag, negatief mannetjequote:Op zondag 10 juli 2011 22:44 schreef svetan het volgende:
Hmmm... er schijnen er toch nog meer hier te zijn die niet alles negatief en vanuit een jaloerse hoek zien :-)
Da's waar, maar wat Laura op haar leeftijd doet vind ik stoer. Ze doet het toch maar. Een ander zal het onverantwoord vinden of opportunistisch. Ik geef haar het voordeel van de twijfel.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:58 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar die claimen geen records. Klein verschilletje misschien, maar toch.
Dus zat tijd om af en toe een baantje in byvoorbeeld een jachthaven te nemen en zelf eens iets te verdienen!quote:Op zondag 10 juli 2011 21:49 schreef wich het volgende:
Het was toch tevoren bekend dat ze de toeristische passaatroute ging varen en er twee jaar over zou doen?
Het aantal zeildagen is ongeveer 250, dus als je van plan bent er twee jaar over te doen, lig je ca 2/3 van de tijd aan de wal.
quote:Op maandag 11 juli 2011 00:24 schreef livelink het volgende:
Wat mij stoort is weer dit zielige gedoe. Ze kan ook in Tonga op zoek gaan naar iemand die die radio voor haar repareert. Maar dat lijkt niet in haar op te komen. Wat men in het gastenboek ook zegt; zoek een technicus, vraag bij de havendienst of iemand kan komen helpen of zo.
Maar nee, zij gaat zielig zeggen dat ze dan tot Darwin zonder radio verder gaat. Terwijl iedereen weet dat dat geen optie is.
Zelfde gezeur met die voet van haar. Oh, ha ha, ik heb mijn voet weer bezeerd omdat ik nooit schoenen aan doe. Gedraag je nou gewoon verantwoordelijk en draag die schoenen. Je bent toch debiel als je zo'n kans krijgt en het risico loopt naar huis te moeten wegens een blessure aan je voet.
Ik vind ook dat we in dit topic vaak best zuur op haar reageren. En het is toch nog een kind, dat probeer ik in mijn achterhoofd te houden. Maar ze komt zo onaangenaam over en dan reageer ik toch weer. Misschien is dat wel fout, ja.
Spreek voor jezelf zegquote:Op maandag 11 juli 2011 09:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
we reageren Ik reageer idd wel eens zuur..
[..]
Probeer je nou kunstmatig wat minder zuur te zijn?quote:Op maandag 11 juli 2011 14:18 schreef spuitje het volgende:
Ik vind LD trouwens de laatste tijd wel iets vriendeljker. Ze geeft toch wat minder af op mensen die haar voor haar gevoel voor de voeten lopen of dom zijn omdat ze niets van zeilen weten.
Hadden we niet afgesproken dat je dat niet zou verklappen?quote:Op maandag 11 juli 2011 14:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Probeer je nou kunstmatig wat minder zuur te zijn?
Lukt niet echt!
Mss. vaart ze veel rond haar boot met haar opblaascatamaran om die te promoten en doet ze wat minder zuur omdat er centjes binnen moeten komen.quote:Op maandag 11 juli 2011 14:18 schreef spuitje het volgende:
Ik vind LD trouwens de laatste tijd wel iets vriendeljker. Ze geeft toch wat minder af op mensen die haar voor haar gevoel voor de voeten lopen of dom zijn omdat ze niets van zeilen weten.
Wat me ook opviel is dat ze wel erg veel bij die boot omhangt als ze voor anker ligt. Er worden weinig uitstapjes naar de vaste wal gemaakt en dat valt me een beetje tegen van iemand die andere culturen wil leren kennen. want dat was toch 1 van de doelen van deze reis?
Eergisteren voer ze rond in haar opblaas dinghy en ja, je vangt nu eenmaal nog altijd meer vliegen met stroop dan azijn. Ze is volgens mij doende reclame te maken voor diverse sponsoren. En dat mag ook wel, die mensen willen natuurlijk wel wat reclame voor gratis beschikbaar gestelde spullen. Denk dat ze daarom ook de volledige naam van de SSB noemde.quote:Op maandag 11 juli 2011 15:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Mss. vaart ze veel rond haar boot met haar opblaascatamaran om die te promoten en doet ze wat minder zuur omdat er centjes binnen moeten komen.
Dit dus. Stelletje zure Volkskrantlezers hier.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:04 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Fout, dat krijg je niet dat mag je kopenquote:Op maandag 11 juli 2011 21:14 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dit dus. Stelletje zure Volkskrantlezers hier.
Ik houd van Laura. Ik ben een groot fan van haar. Voor ze vertrok was ik dat al. Natuurlijk heeft Laura onderweg tegenslagen en haar blogs zijn beperkt, omdat we het echte verhaal pas krijgen als ze terug is.
Ik zal met plezier betalen voor haar dvd. 10% gaat naar Sea Shepherd en de rest gaan naar Laura's droom. Goed besteed geld dus.quote:Op maandag 11 juli 2011 21:23 schreef spuitje het volgende:
[..]
Fout, dat krijg je niet dat mag je kopenEn het ware verhaal zal het niet zijn.
Waarom dan precies?quote:Op maandag 11 juli 2011 21:14 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik houd van Laura. Ik ben een groot fan van haar. Voor ze vertrok was ik dat al.
Wacht even hoor, deze snap ik niet. Laura is nu toch bezig met het verwezenlijken van haar droom? Daar heeft ze achteraf toch geen geld meer voor nodig?quote:Op maandag 11 juli 2011 21:25 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik zal met plezier betalen voor haar dvd. 10% gaat naar Sea Shepherd en de rest gaan naar Laura's droom. Goed besteed geld dus.
Nog een trollquote:Op dinsdag 12 juli 2011 10:53 schreef MrFoureyes het volgende:
Goed gezien, Svetan, jij hebt een helder inzicht in de motieven van deze familie!
Bedenk je dat allemaal of weet je het?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 00:47 schreef svetan het volgende:
Spuitje: Ik denk toch wel dat er binnen de familie Dekker een paar bankrekeningen geplundert zijn voor Laura's reis en die moeten naar mogelijkheid na terugkomst weer op peil gebracht worden.
Bovendien heb ik het idee dat Laura's wensen toch wel verder gaan als deze reis..... en om die voor de toekomst mogelijk te maken heeft ze waarscheinlijk ook nog een beetje startkapitaal nodig. Ik denk wel dat het boek een familieproductie wordt.
Ze had het in 1 van haar eerdere blogs over het feit dat alles gesloten was vanwege een feestdag, maar verder hoor je haar daar ook niet over. Het moet welhaast het Heilala festival zijn, maar waarom hoor je haar daar niet over? Kan ze er niet heen vanwege geldgebrek, heeft ze momenteel even geen "vrienden" daar die haar op sleeptouw willen/kunnen nemen?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:21 schreef Disana het volgende:
Ah, Laura leest de reacties op haar site dus wel, als het haar uitkomt:
Bedankt voor alle mailtjes en adviezen voor mijn SSB radio.
En kennelijk vaart ze nog steeds regelmatig op de motor:
Dus ben ik de machinekamer ingedoken en heb de motoren weer eens nagekeken en de olie van de Yanmar weer bijgevuld want die verbruikt nog al veel olie, dit in tegenstelling tot de Volvo waar nooit iets mee is.
en ga ik eens kijken of ik diesel kan krijgen en boodschappen kan doen.
Verder vindt mevrouw 28 graden niet warm genoeg om haar boot van onderen schoon te maken, iets wat ze al veel eerder had moeten doen en waardoor ze langzamer voer.
Deze keer helemaal geen woord meer over de omgeving waar ze nu is, maar slechts veel gejammer over beslommeringen bij het inklaren en dingen die stuk of kwijt zijn.
Dat, of ze koos er bewust voor het karige stukje ruimte dat ze voor haar blog over heeft aan klagen te besteden. Om centjes en cadeautjes binnen te halen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:39 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ze had het in 1 van haar eerdere blogs over het feit dat alles gesloten was vanwege een feestdag, maar verder hoor je haar daar ook niet over. Het moet welhaast het Heilala festival zijn, maar waarom hoor je haar daar niet over? Kan ze er niet heen vanwege geldgebrek, heeft ze momenteel even geen "vrienden" daar die haar op sleeptouw willen/kunnen nemen?
Kan me wel voorstellen dat ze geen zin heeft alleen te gaan, maar komop zeg, deze reis was toch o.a. bedoeld om kennis te maken met andere mensen en andere culturen?
Tja, ik krijg een beetje de indruk dat het Laura zwaar begint te vallen en dat is ook niet vreemd. Al bijna een jaar van huis en familie, vrienden etc. Denk niet dat ze van tevoren heeft kunnen bedenken hoe dat echt zou zijn!
Er moet toch meer te vertellen zijn over alles wat ze meemaakt? Ik denk dat ze bewust veel verzwijgt, vanwege de filmtoestanden, maar ik kan niet zeggen dat ik het een handige zet vindt. Teasers in de vorm van fraaie blogs en foto's kunnen belangrijke promotors zijn voor boek en film. Daarbij zullen mensen - denk ik - guller geven als ze zien dat ze iets sponsoren wat de moeite waard is.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat, of ze koos er bewust voor het karige stukje ruimte dat ze voor haar blog over heeft aan klagen te besteden. Om centjes en cadeautjes binnen te halen.
Misschien heb je gelijk, ik weet het niet.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er moet toch meer te vertellen zijn over alles wat ze meemaakt? Ik denk dat ze bewust veel verzwijgt, vanwege de filmtoestanden, maar ik kan niet zeggen dat ik het een handige zet vindt. Teasers in de vorm van fraaie blogs en foto's kunnen belangrijke promotors zijn voor boek en film. Daarbij zullen mensen - denk ik - guller geven als ze zien dat ze iets sponsoren wat de moeite waard is.
Bureaucratie kennen ze dus ook op Tonga, ik dacht dat bureaucratie iets typisch Nederlands was. Dan ook nog die rotmuggen. Ik zou graag een klamboe naar Laura opsturen, maar ik heb geen idee naar welk adres.quote:12-7-2011
Lief logboek,
Afgelopen nacht was er totaal geen wind en de muggen zijn massaal op bezoek geweest. Daardoor was ik om drie uur 's nachts al wakker en kon ik nauwelijks meer in slaap kon komen.. 's Ochtends hoorde ik een hoop gemopper op de boten om mij heen en bleek dat ik niet de enige was. Omdat vandaag de eerste dag is dat alles weer open is ben ik maar eens aan de slag gegaan. Ik moest nog naar health als onderdeel van de inklaarprocedure en een formulier naar Fiji opsturen. Maar toen ik daar stond merkte ik dat ik de scheepspapieren vergeten was en dus weer terug moest naar Guppy.. Bij de health kwam ik er daarna achter dat ik 100 Tonga dollar moest betalen die ik dus niet bij me had.. Hadden ze dat niet even eerder kunnen zeggen.. Dus ben ik eerst geld uit een automaat gaan trekken om nog een stom papiertje te krijgen. Toen ik terug naar Guppy liep scheurde m'n tassen met boodschappen waardoor ik enorm liep te stuntelen om alles toch nog naar de dinghy te krijgen.. En m'n minder geslaagde acties bleven doorgaan.. Ik was 's avonds weer iets vergeten op Guppy en was m'n startsleutel van de dinghy kwijt.. Het was dus een dag met hindernissen.. hihi. Maar uiteindelijk is alles toch weer gelukt en heb ik wel een hoop gedaan..
Laura
Heilala begint volgende week, Tupouto‘a Lavaka (de kroonprins) was jarig en dan is alles dicht.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:39 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ze had het in 1 van haar eerdere blogs over het feit dat alles gesloten was vanwege een feestdag, maar verder hoor je haar daar ook niet over. Het moet welhaast het Heilala festival zijn, maar waarom hoor je haar daar niet over? Kan ze er niet heen vanwege geldgebrek, heeft ze momenteel even geen "vrienden" daar die haar op sleeptouw willen/kunnen nemen?
Kan me wel voorstellen dat ze geen zin heeft alleen te gaan, maar komop zeg, deze reis was toch o.a. bedoeld om kennis te maken met andere mensen en andere culturen?
Tja, ik krijg een beetje de indruk dat het Laura zwaar begint te vallen en dat is ook niet vreemd. Al bijna een jaar van huis en familie, vrienden etc. Denk niet dat ze van tevoren heeft kunnen bedenken hoe dat echt zou zijn!
Klik Foto's & video's...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:51 schreef spuitje het volgende:
Ook zo raar, op haar site staat:
[..]
Maar de foto's staan er al dagen niet meer!
Aha! Dus die hyves is toch van haar of haar familie. En daar stond nog heel lang een foto van haar, temidden van een aantal andere jonge solozeilers, oa. Jessica Watson.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:51 schreef spuitje het volgende:
Ook zo raar, op haar site staat:
[..]
Maar de foto's staan er al dagen niet meer!
Dit was niet de Solozeilster-Hyves maar www.zeilmeisje.nl (pagina bestaat niet meer),quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Aha! Dus die hyves is toch van haar of haar familie. En daar stond nog heel lang een foto van haar, temidden van een aantal andere jonge solozeilers, oa. Jessica Watson.
Toen was het verhaal dat Laura met iets heel anders bezig was dan die anderen en dat het niet duidelijk was wie er achter die hyves zat.
Die banner is inmiddels verwijderd, zie ik. Of vergis ik me nu heel sterk en is dat wat ik bedoel toch een andere pagina?
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:40 schreef BabeWatcher het volgende:
Ons Laura heeft het zwaar
[..]
Bureaucratie kennen ze dus ook op Tonga, ik dacht dat bureaucratie iets typisch Nederlands was. Dan ook nog die rotmuggen. Ik zou graag een klamboe naar Laura opsturen, maar ik heb geen idee naar welk adres.
Maar als je op die Hyves kijkt staat er dus: "nog geen foto's" terwijl er daar tot voor kort honderden stonden! Die staan er nu dus nog steeds, alleen lijkt het net of ze er niet staan! Lekker duidelijk allemaal! Misschien moeten de beheerders van die Hyves zich er eens goed in verdiepen hoe 1 en ander werkt?quote:
Misschien hadden Laura en haar landteam eraan moeten denken een klamboe mee te nemen, ze wisten immers precies naar welk gebied ze ging?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:40 schreef BabeWatcher het volgende:
Ons Laura heeft het zwaar
[..]
Bureaucratie kennen ze dus ook op Tonga, ik dacht dat bureaucratie iets typisch Nederlands was. Dan ook nog die rotmuggen. Ik zou graag een klamboe naar Laura opsturen, maar ik heb geen idee naar welk adres.
Ja, klopt. Maar klik eens op "Fotos & video's"... Voila!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:05 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar als je op die Hyves kijkt staat er dus: "nog geen foto's".
Lid worden??? Dan lijkt het net of ik ook een "vriend" van Laura ben!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:14 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Ja, klopt. Maar klik eens op "Fotos & video's"... Voila!![]()
Of word lid - er zijn nog meer fotoalbums!
quote:
Ja, Solozeilster-Hyves isquote:
Die foto's kun je alleen nog zien als je lid wordt?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:14 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Ja, klopt. Maar klik eens op "Fotos & video's"... Voila!![]()
Of word lid - er zijn nog meer fotoalbums!
De Guppy, nog een keer de Guppy en LD met de dinghy. En dan ben je op Tonga!!quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:37 schreef Disana het volgende:
Vandaag worden we afgescheept met 3 nietszeggende foto's.
Rikki spamt er in het gastenboek nog maar eens flink op los:
Ik hoop dat je heel snel een andere ICOM 700 PRO SSB radio kan krijgen en dat er iemand is om het te brengen want verzenden heeft weinig zin. Misschien iemand die toevallig die kant op gaat met vakantie? Als je tot Darwin moet wachten dan zit je nog een tijdje zonder..... Toi toi toi, Rikki
Vind 't wel heel onoverzichtelijk surfen met al die links naar links.quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:57 schreef spuitje het volgende:
[..]
De Guppy, nog een keer de Guppy en LD met de dinghy. En dan ben je op Tonga!!
Deze nederlanders zijn ook bezig aan een lange zeilreis, maar wat een verschil in verslaggeving en foto's! Zo kun je meegenieten van de plaatsen die zij aandoen.
NEE!quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:28 schreef spuitje het volgende:
[..]
Die foto's kun je alleen nog zien als je lid wordt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |