Nog een trollquote:Op dinsdag 12 juli 2011 10:53 schreef MrFoureyes het volgende:
Goed gezien, Svetan, jij hebt een helder inzicht in de motieven van deze familie!
Bedenk je dat allemaal of weet je het?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 00:47 schreef svetan het volgende:
Spuitje: Ik denk toch wel dat er binnen de familie Dekker een paar bankrekeningen geplundert zijn voor Laura's reis en die moeten naar mogelijkheid na terugkomst weer op peil gebracht worden.
Bovendien heb ik het idee dat Laura's wensen toch wel verder gaan als deze reis..... en om die voor de toekomst mogelijk te maken heeft ze waarscheinlijk ook nog een beetje startkapitaal nodig. Ik denk wel dat het boek een familieproductie wordt.
Ze had het in 1 van haar eerdere blogs over het feit dat alles gesloten was vanwege een feestdag, maar verder hoor je haar daar ook niet over. Het moet welhaast het Heilala festival zijn, maar waarom hoor je haar daar niet over? Kan ze er niet heen vanwege geldgebrek, heeft ze momenteel even geen "vrienden" daar die haar op sleeptouw willen/kunnen nemen?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:21 schreef Disana het volgende:
Ah, Laura leest de reacties op haar site dus wel, als het haar uitkomt:
Bedankt voor alle mailtjes en adviezen voor mijn SSB radio.
En kennelijk vaart ze nog steeds regelmatig op de motor:
Dus ben ik de machinekamer ingedoken en heb de motoren weer eens nagekeken en de olie van de Yanmar weer bijgevuld want die verbruikt nog al veel olie, dit in tegenstelling tot de Volvo waar nooit iets mee is.
en ga ik eens kijken of ik diesel kan krijgen en boodschappen kan doen.
Verder vindt mevrouw 28 graden niet warm genoeg om haar boot van onderen schoon te maken, iets wat ze al veel eerder had moeten doen en waardoor ze langzamer voer.
Deze keer helemaal geen woord meer over de omgeving waar ze nu is, maar slechts veel gejammer over beslommeringen bij het inklaren en dingen die stuk of kwijt zijn.
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
Dat, of ze koos er bewust voor het karige stukje ruimte dat ze voor haar blog over heeft aan klagen te besteden. Om centjes en cadeautjes binnen te halen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:39 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ze had het in 1 van haar eerdere blogs over het feit dat alles gesloten was vanwege een feestdag, maar verder hoor je haar daar ook niet over. Het moet welhaast het Heilala festival zijn, maar waarom hoor je haar daar niet over? Kan ze er niet heen vanwege geldgebrek, heeft ze momenteel even geen "vrienden" daar die haar op sleeptouw willen/kunnen nemen?
Kan me wel voorstellen dat ze geen zin heeft alleen te gaan, maar komop zeg, deze reis was toch o.a. bedoeld om kennis te maken met andere mensen en andere culturen?
Tja, ik krijg een beetje de indruk dat het Laura zwaar begint te vallen en dat is ook niet vreemd. Al bijna een jaar van huis en familie, vrienden etc. Denk niet dat ze van tevoren heeft kunnen bedenken hoe dat echt zou zijn!
Er moet toch meer te vertellen zijn over alles wat ze meemaakt? Ik denk dat ze bewust veel verzwijgt, vanwege de filmtoestanden, maar ik kan niet zeggen dat ik het een handige zet vindt. Teasers in de vorm van fraaie blogs en foto's kunnen belangrijke promotors zijn voor boek en film. Daarbij zullen mensen - denk ik - guller geven als ze zien dat ze iets sponsoren wat de moeite waard is.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 17:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat, of ze koos er bewust voor het karige stukje ruimte dat ze voor haar blog over heeft aan klagen te besteden. Om centjes en cadeautjes binnen te halen.
Misschien heb je gelijk, ik weet het niet.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 18:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er moet toch meer te vertellen zijn over alles wat ze meemaakt? Ik denk dat ze bewust veel verzwijgt, vanwege de filmtoestanden, maar ik kan niet zeggen dat ik het een handige zet vindt. Teasers in de vorm van fraaie blogs en foto's kunnen belangrijke promotors zijn voor boek en film. Daarbij zullen mensen - denk ik - guller geven als ze zien dat ze iets sponsoren wat de moeite waard is.
Bureaucratie kennen ze dus ook op Tonga, ik dacht dat bureaucratie iets typisch Nederlands was. Dan ook nog die rotmuggen. Ik zou graag een klamboe naar Laura opsturen, maar ik heb geen idee naar welk adres.quote:12-7-2011
Lief logboek,
Afgelopen nacht was er totaal geen wind en de muggen zijn massaal op bezoek geweest. Daardoor was ik om drie uur 's nachts al wakker en kon ik nauwelijks meer in slaap kon komen.. 's Ochtends hoorde ik een hoop gemopper op de boten om mij heen en bleek dat ik niet de enige was. Omdat vandaag de eerste dag is dat alles weer open is ben ik maar eens aan de slag gegaan. Ik moest nog naar health als onderdeel van de inklaarprocedure en een formulier naar Fiji opsturen. Maar toen ik daar stond merkte ik dat ik de scheepspapieren vergeten was en dus weer terug moest naar Guppy.. Bij de health kwam ik er daarna achter dat ik 100 Tonga dollar moest betalen die ik dus niet bij me had.. Hadden ze dat niet even eerder kunnen zeggen.. Dus ben ik eerst geld uit een automaat gaan trekken om nog een stom papiertje te krijgen. Toen ik terug naar Guppy liep scheurde m'n tassen met boodschappen waardoor ik enorm liep te stuntelen om alles toch nog naar de dinghy te krijgen.. En m'n minder geslaagde acties bleven doorgaan.. Ik was 's avonds weer iets vergeten op Guppy en was m'n startsleutel van de dinghy kwijt.. Het was dus een dag met hindernissen.. hihi. Maar uiteindelijk is alles toch weer gelukt en heb ik wel een hoop gedaan..
Laura
Heilala begint volgende week, Tupouto‘a Lavaka (de kroonprins) was jarig en dan is alles dicht.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 16:39 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ze had het in 1 van haar eerdere blogs over het feit dat alles gesloten was vanwege een feestdag, maar verder hoor je haar daar ook niet over. Het moet welhaast het Heilala festival zijn, maar waarom hoor je haar daar niet over? Kan ze er niet heen vanwege geldgebrek, heeft ze momenteel even geen "vrienden" daar die haar op sleeptouw willen/kunnen nemen?
Kan me wel voorstellen dat ze geen zin heeft alleen te gaan, maar komop zeg, deze reis was toch o.a. bedoeld om kennis te maken met andere mensen en andere culturen?
Tja, ik krijg een beetje de indruk dat het Laura zwaar begint te vallen en dat is ook niet vreemd. Al bijna een jaar van huis en familie, vrienden etc. Denk niet dat ze van tevoren heeft kunnen bedenken hoe dat echt zou zijn!
Klik Foto's & video's...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:51 schreef spuitje het volgende:
Ook zo raar, op haar site staat:
[..]
Maar de foto's staan er al dagen niet meer!
Aha! Dus die hyves is toch van haar of haar familie. En daar stond nog heel lang een foto van haar, temidden van een aantal andere jonge solozeilers, oa. Jessica Watson.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:51 schreef spuitje het volgende:
Ook zo raar, op haar site staat:
[..]
Maar de foto's staan er al dagen niet meer!
Dit was niet de Solozeilster-Hyves maar www.zeilmeisje.nl (pagina bestaat niet meer),quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Aha! Dus die hyves is toch van haar of haar familie. En daar stond nog heel lang een foto van haar, temidden van een aantal andere jonge solozeilers, oa. Jessica Watson.
Toen was het verhaal dat Laura met iets heel anders bezig was dan die anderen en dat het niet duidelijk was wie er achter die hyves zat.
Die banner is inmiddels verwijderd, zie ik. Of vergis ik me nu heel sterk en is dat wat ik bedoel toch een andere pagina?
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:40 schreef BabeWatcher het volgende:
Ons Laura heeft het zwaar
[..]
Bureaucratie kennen ze dus ook op Tonga, ik dacht dat bureaucratie iets typisch Nederlands was. Dan ook nog die rotmuggen. Ik zou graag een klamboe naar Laura opsturen, maar ik heb geen idee naar welk adres.
Maar als je op die Hyves kijkt staat er dus: "nog geen foto's" terwijl er daar tot voor kort honderden stonden! Die staan er nu dus nog steeds, alleen lijkt het net of ze er niet staan! Lekker duidelijk allemaal! Misschien moeten de beheerders van die Hyves zich er eens goed in verdiepen hoe 1 en ander werkt?quote:
Misschien hadden Laura en haar landteam eraan moeten denken een klamboe mee te nemen, ze wisten immers precies naar welk gebied ze ging?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:40 schreef BabeWatcher het volgende:
Ons Laura heeft het zwaar
[..]
Bureaucratie kennen ze dus ook op Tonga, ik dacht dat bureaucratie iets typisch Nederlands was. Dan ook nog die rotmuggen. Ik zou graag een klamboe naar Laura opsturen, maar ik heb geen idee naar welk adres.
Ja, klopt. Maar klik eens op "Fotos & video's"... Voila!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:05 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar als je op die Hyves kijkt staat er dus: "nog geen foto's".
Lid worden??? Dan lijkt het net of ik ook een "vriend" van Laura ben!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:14 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Ja, klopt. Maar klik eens op "Fotos & video's"... Voila!![]()
Of word lid - er zijn nog meer fotoalbums!
quote:
Ja, Solozeilster-Hyves isquote:
Die foto's kun je alleen nog zien als je lid wordt?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:14 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
Ja, klopt. Maar klik eens op "Fotos & video's"... Voila!![]()
Of word lid - er zijn nog meer fotoalbums!
De Guppy, nog een keer de Guppy en LD met de dinghy. En dan ben je op Tonga!!quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:37 schreef Disana het volgende:
Vandaag worden we afgescheept met 3 nietszeggende foto's.
Rikki spamt er in het gastenboek nog maar eens flink op los:
Ik hoop dat je heel snel een andere ICOM 700 PRO SSB radio kan krijgen en dat er iemand is om het te brengen want verzenden heeft weinig zin. Misschien iemand die toevallig die kant op gaat met vakantie? Als je tot Darwin moet wachten dan zit je nog een tijdje zonder..... Toi toi toi, Rikki
Vind 't wel heel onoverzichtelijk surfen met al die links naar links.quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:57 schreef spuitje het volgende:
[..]
De Guppy, nog een keer de Guppy en LD met de dinghy. En dan ben je op Tonga!!
Deze nederlanders zijn ook bezig aan een lange zeilreis, maar wat een verschil in verslaggeving en foto's! Zo kun je meegenieten van de plaatsen die zij aandoen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |