Allemaal verhalen vertellen over hoe geweldig ze Laura vinden. Opscheppen over hoe dicht bij ze haar stonden op de HISWA. En elkaar vertellen hoe heldhaftig het van haar was om zich te verzetten tegen het mensvijandige regime en in tegenstelling tot Anne Frank, die ook graag de wereld had willen omzeilen en in haar polsen sneed omdat dat niet mocht van de Duitsers, het overleefd heeft.. Oh wacht, er is een klein nuanceverschil tussen hun beider situaties.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:54 schreef Banjerkanjer het volgende:
Wat zouden ze eigenlijk doen op die bijeenkomsten?![]()
Zouden ze misschien geld inzamelen voor een standbeeld?
Dat van Anne Frank moet een troll zijn geweestquote:Op zondag 3 juli 2011 19:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Allemaal verhalen vertellen over hoe geweldig ze Laura vinden. Opscheppen over hoe dicht bij ze haar stonden op de HISWA. En elkaar vertellen hoe heldhaftig het van haar was om zich te verzetten tegen het mensvijandige regime en in tegenstelling tot Anne Frank, die ook graag de wereld had willen omzeilen en in haar polsen sneed omdat dat niet mocht van de Duitsers, het overleefd heeft.. Oh wacht, er is een klein nuanceverschil tussen hun beider situaties.
(Ik geloof nog steeds dat dat Anne Frankverhaal een meesterlijke troll was trouwens. Dat kán een zinnig mens toch niet serieus menen?)
Daarom vroeg ik spuitje ook waar ik er meer over kon lezen, want het is mij dus ook een compleet raadsel. Beetje staan lummelen met een glaasje in de hand, anekdotes uit betere zeildagen ophalen?quote:Op zondag 3 juli 2011 18:54 schreef Banjerkanjer het volgende:
Ze slaat Niue waarschijnlijk over:quote:Op zondag 3 juli 2011 20:36 schreef svetan het volgende:
Ik ben benieuwd hoe Laura op Niue ontvangen wordt. Het eiland is een de-facto deel van Nieuw Zeeland (waar 90% van de Niueaner wonen) en dus eigenlijk een deel van het geboorteland van Laura.
http://solozeilster.hyves(...)/?threadsortmethod=1quote:Ik wilde eerst naar Niue varen - dat is 700 zeemijlen bij me vandaan. Alleen denk ik er nu sterk over om naar Tonga te gaan. Dat ligt 200 mijl verder en als ik daar aankom, ben ik precies op de helft van mijn reis. dat lijkt me een fantastische mijlpaal om te bereiken. Maar wat als het windstil blijft? Wil ik daar aankomen terwijl ik op de motor vaar.... Ik heb genoeg diesel bij me, dus het kan.
Zou het ze iets kunnen schelen? Ze zullen zich haar als landgenote echt niet kunnen herinneren..quote:Op zondag 3 juli 2011 20:36 schreef svetan het volgende:
Ik ben benieuwd hoe Laura op Niue ontvangen wordt. Het eiland is een de-facto deel van Nieuw Zeeland (waar 90% van de Niueaner wonen) en dus eigenlijk een deel van het geboorteland van Laura.
Nou, die opmerking impliceert dat de aankomstdatum gepland wordt. Dus uitsluitend willen zeilen is sowieso geen optie.quote:Op zondag 3 juli 2011 20:43 schreef Disana het volgende:
http://solozeilster.hyves(...)/?threadsortmethod=1
Meer valt er nog niet over te lezen. Alleen de data zijn bekend. Plaats van samenkomst en een eventueel programma moet nog komen denk ik.quote:Op zondag 3 juli 2011 19:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik spuitje ook waar ik er meer over kon lezen, want het is mij dus ook een compleet raadsel. Beetje staan lummelen met een glaasje in de hand, anekdotes uit betere zeildagen ophalen?
En dan nog twee keer vlak achter elkaar ook zeg. 66 plus 48 mensen plus een aantal twijfelaars. Echt heel raar, maar ik zal het wel niet begrijpen.
quote:Op zondag 3 juli 2011 19:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Misschien moeten we er met zijn allen heen gaan.. Kunnen we lachen
Dit is niet waar!quote:Op zondag 3 juli 2011 21:19 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik heb me niet aangemeld als "vriend" op die Hyves...
Niet voor een standbeeld, maar er zal ongetwijfeld een inzameling zijn om de de voortzetting van haar solozeilreis rond de wereld mogelijk te maken.quote:Op zondag 3 juli 2011 18:54 schreef Banjerkanjer het volgende:
Zouden ze misschien geld inzamelen voor een standbeeld?
Zoiets had ik inderdaad ergens gelezen en zo moet het ook wel zijn. Tijdgebrek kan het niet zijn want ze heeft nog ruim een jaar de tijd om haar record te vestigen. Maar haar trouwe fans zullen wel met haar mee klagen over die nare nederlandse instanties die het haar onmogelijk hebben gemaakt haar geboorteland te bezoeken tijdens haar reis.quote:Op maandag 4 juli 2011 09:07 schreef Banjerkanjer het volgende:
De werkelijke reden is natuurlijk dezelfde als waarom ze niet naar Nieuw-Zeeland kan gaan: ze mag dan niet meer uitvaren. Onder de leeftijd van 21 jaar is het in Nieuw-Zeeland niet toegestaan om zonder begeleiding van een volwassene in de territoriale wateren te varen.
Dit lijkt me het bewijs dat ze geen Jessica Watson is: zelf niets doen (1e vetgedrukt deel), maar wel anderen de schuld geven (2e deel)quote:Gup en ik heb besloten toch niet naar niue te gaan maar rechtstreeks door te varen naar Tonga. Ik hoor via de SSB radio van alle zeilers die daar geweest zijn dat de ankerplaats wel erg ruw is. En in Tonga lig je in een mooie baai met rustig water, in plaats van op open zee. Het klinkt zo mooi en ik wil die datumgrens wel eens zien.. hihi. Dus nu ga ik toch weer naar een eiland waar mijn ouders ook al geweest zijn! Maar.. van af tonga kan ik ook zeggen dat ik er al geweest ben.. Alleen weet ik dat niet meer zo goed want dat is heel lang geleden! Guppy had eigenlijk al 100 mijl verder kunnen zijn als ik de aangroei onderwater in Bora bora had verwijdert, maar ja.. En daarna zou ik eigenlijk het liefst vanuit Tonga rechtstreeks naar m'n geboorteland Nieuwzeeland varen, het is zo dichtbij maar toch ook zo ver weg. Als ze me op m'n 13de hadden laten gaan had ik het gewoon aan kunnen lopen, maar nu moet ik er helaas aan voorbij varen wegens tijdgebrek..
Laura
Behalve dat.. als de werkelijke reden is dat ze er niet meer weg kan, dan maakt het geen bal uit of ze daar iets eerder was komen aankakken.quote:Op maandag 4 juli 2011 09:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dit lijkt me het bewijs dat ze geen Jessica Watson is: zelf niets doen (1e vetgedrukt deel), maar wel anderen de schuld geven (2e deel)
Nou ja, het is de eerste leugen niet he.quote:Op maandag 4 juli 2011 09:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Behalve dat.. als de werkelijke reden is dat ze er niet meer weg kan, dan maakt het geen bal uit of ze daar iets eerder was komen aankakken.
Dat zou dan een aperte leugen zijn.
En ze is nog een luie neet ook. Ik dacht dat ze 'zeilmeisje' werd genoemd omdat ze uitsluitend voor de zeilsport leefde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |