De volgorde zorgt wel voor enige spanning jaquote:Op donderdag 23 juni 2011 09:10 schreef borisz het volgende:
Vrijspraak op de punten 1, 4 en 5.
Nu 2 en 3 nog.
Natuurlijk, anders zou je in Nederland nooit meer kritiek mogen hebben op andere ideologieėn.quote:
Nee, deels vrijspraak en deels niet-ontvankelijkheid van OM.quote:
Zo ja, dan zal Mullah Rabbae dat wel direct doen. Want hij zou doorprocederen en doorprocederen tot hij zijn zin krijgt het recht in zijn ogen zou zegevieren.quote:
Alleen door het OM en Wilders is dat mogelijk. De benadeelde partijen kunnen dat niet.quote:
wat is het verschil? (moi is leek)quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:20 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Nee, deels vrijspraak en deels niet-ontvankelijkheid van OM.
Was een korte samenvatting, voor het volledige vonnis verwijs ik naar http://www.rechtspraak.nl/quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:20 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Nee, deels vrijspraak en deels niet-ontvankelijkheid van OM.
Niet-ontvankelijk betekent niet vatbaar voor berechting. De rechter beslist over niet-ontvankelijkheid, bijvoorbeeld als een zaak te lang geduurd heeft of omdat de termijn waarbinnen beroep binnen had moeten zijn, is overschreven.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:21 schreef Plasterk het volgende:
[..]
wat is het verschil? (moi is leek)
quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:23 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Was een korte samenvatting, voor het volledige vonnis verwijs ik naar http://www.rechtspraak.nl/
Mooi stukje van Wikipediaquote:Op donderdag 23 juni 2011 09:24 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Niet-ontvankelijk betekent niet vatbaar voor berechting. De rechter beslist over niet-ontvankelijkheid, bijvoorbeeld als een zaak te lang geduurd heeft of omdat de termijn waarbinnen beroep binnen had moeten zijn, is overschreven.
In het strafrecht kan het openbaar ministerie niet-ontvankelijk zijn als bijvoorbeeld de opsporing en vervolging niet fatsoenlijk zijn verlopen.
Wordt uiteraard op alle punten vrijgesproken.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:18 schreef Tamashii het volgende:
Ik kan het helaas niet volgen nu.ben wel benieuwd though.
Fair enoughquote:Op donderdag 23 juni 2011 09:26 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja weet je hoe vroeg het is? Ik ga dat niet zelf typen (ook al wist ik het wel trouwens)
Niet ontvankelijkheid betreft het recht om te vervolgen. Als je voor het feit al een boete hebt betaald bijvoorbeeld, dan mag het OM je niet meer vervolgen, en zal dat de uitspraak zijn als het OM dat toch doet.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:21 schreef Plasterk het volgende:
[..]
wat is het verschil? (moi is leek)
Wat zo goed als zeker betekent dat er geen hoger beroep zal worden aangespannen, aangezien niemand daar baat bij heeft.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:21 schreef borisz het volgende:
[..]
Alleen door het OM en Wilders is dat mogelijk. De benadeelde partijen kunnen dat niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |