abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87576131
Weinig verrassend vandaag.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_87576146
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De tweede kamer is de uitgelezen plek om oppositie te voeren. Ik vind het echt onzin dat Wilders dat recht wel toe zou komen buiten de tweede kamer, en cabaretiers, columnisten, rappers en schoolkrantredacties niet.
Ik neem aan dat dat ook onder het maatschappelijk debat valt?
pi_87576152
Officier legt net even uit dat islamieten niet onder een ras vallen, je hoort hier op Fok nog wel eens het omgekeerde.
pi_87576174
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:34 schreef Wokkel het volgende:
Officier legt net even uit dat islamieten niet onder een ras vallen, je hoort hier op Fok nog wel eens het omgekeerde.
Dat is dan ook wel extreem dom. :')
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
pi_87576191
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:34 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Dat is dan ook wel extreem dom. :')
Hopelijk is dat 'argument' hiermee uit de wereld geholpen :)
pi_87576211
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De tweede kamer is de uitgelezen plek om oppositie te voeren. Ik vind het echt onzin dat Wilders dat recht wel toe zou komen buiten de tweede kamer, en cabaretiers, columnisten, rappers en schoolkrantredacties niet.
Dit is geenszins enkel voorbehouden aan Wilders.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_87576239
Het OM is vooral bezig om uit te leggen waarom Wilders niks strafbaars heeft gedaan. Je zou denken dat de advocaat van Wilders die rol heeft, maar die kan eigenlijk makkelijk achterover leunen.
pi_87576253
Vrijspraak gevraagd op alle aanklachten.
pi_87576289
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:36 schreef Elfletterig het volgende:
Het OM is vooral bezig om uit te leggen waarom Wilders niks strafbaars heeft gedaan. Je zou denken dat de advocaat van Wilders die rol heeft, maar die kan eigenlijk makkelijk achterover leunen.
En wat als hij in hun ogen in strafrechtelijke zin weinig fout heeft gedaan? Het is toch ook hun taak om uit te leggen wat ze van de zaak vinden?
pi_87576295
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:36 schreef Elfletterig het volgende:
Ben benieuwd hoeveel bedreigingen die 2 van het OM nu krijgen :')
pi_87576319
Voor die mensen in de zaal die beledigd waren begint het wel een beetje een backfire proces te worden.
pi_87576353
Brammetje heeft volgens mij zijn geld nog nooit zo makkelijk verdiend. Schrijft het OM ook zijn eindbetoog?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_87576392
Op welke dag wordt het pleidooi voorgehouden?
pi_87576402
ik ben ook tegen
pi_87576411
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:40 schreef damian5700 het volgende:
Op welke dag wordt het pleidooi voorgehouden?
19 oktober, zie hier http://www.om.nl/actueel/strafzaken/@152746/tijdlijn_strafzaak/
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:42:08 #17
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_87576436
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:28 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik zeg toch nergens dat het OM de uitspraak doet? Ik zeg alleen dat het OM nu kijkt of zei vindt dat het binnen de wettelijk kaders valt. Dat de rechter dat ook doet moet later blijken.
[..]

Het OM wou hem toch niet vervolgen maar dit werd hun opgelegd?
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:21 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En nu wordt dus gekeken of wat Wilders heeft gezegd wettelijk toegestaan is of niet,
Allereerst, in jouw tekst bespeur ik een suggestie tot toetsing. Toetsing wordt alleen gedaan door rechters, normaal gesproken binnen een proces, is de staande magistratuur belast tot het vertegenwoordigen van de ''benadeelde partijen'' (relatief gezien).

Het klopt dat het OM Wilders niet wilde vervolgen, wat voor een aparte situatie zorgt moet ik te kennen geven.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_87576440
Begint er steeds beter uit te zien voor Wilders, hopelijk neemt de rechter dit over :Y
pi_87576502
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:42 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

[..]

Allereerst, in jouw tekst bespeur ik een suggestie tot toetsing. Toetsing wordt alleen gedaan door rechters, normaal gesproken binnen een proces, is de staande magistratuur belast tot het vertegenwoordigen van de ''benadeelde partijen'' (relatief gezien).

Het klopt dat het OM Wilders niet wilde vervolgen, wat voor een aparte situatie zorgt moet ik te kennen geven.
Toetsing wordt ook wel degelijk door het OM gedaan. Zij vormen, op basis van het aangedragen bewijs, hun mening over of de verdachte al dan niet de wet heeft overtreden. Nadat deze mening gevormd is, komt het OM tot een strafeis.

De rechter beslist of het OM, of de verdediging, gelijk heeft.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:45:42 #20
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_87576561
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 16:44 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Toetsing wordt ook wel degelijk door het OM gedaan. Zij vormen, op basis van het aangedragen bewijs, hun mening over of de verdachte al dan niet de wet heeft overtreden. Nadat deze mening gevormd is, komt het OM tot een strafeis.

Of allebei ongelijk.
pi_87576581
quote:
Dankjewel.
pi_87576606
Kan je het requisitoir ook ergens nalezen?

Want bij het laatste onderdeel dacht ik iets te horen van dat "Marokkaanse jongens" niet discriminatie op grond van ras zou zijn, omdat hij zich slechts op een subgroep van een bepaald ras richt. Maar die redenering lijkt me zo onzinnig dat ik me niet kan voorstellen dat het OM die zou hebben gebruikt.
pi_87576670
quote:

Een keuze tussen vrijspraak en vrijspraak _O- . Hilarisch. Wat kost deze grappenmakerij ons, het is wel wat laat (of vroeg) voor een 1 april grap.

Wat nou als de rechters toch besluiten om Wilders te veroordelen?? _O- dat zou pas echt hilarisch zijn.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:49:28 #24
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_87576729
Wat ook weer interessant is, dat bij vrijspraak alle aantijgingen door politieke tegenstanders van "Wilders discrimineert" en "Wilders polariseert" en "Wilders zet groepen in de samenleving tegen elkaar op" alle grond juridisch missen.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:49:38 #25
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_87576735
quote:

[..]

Het OM is niet objectief, nooit geweest. Het OM geeft in hun requisitoir argumenten weer waar een verdachte in een dagvaarding voor gedaagd wordt. Dit is natuurlijk onderbouwt en weloverwogen maar de beoordeling (toetsing) dat ligt toch echt bij de rechtbank.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')