Nee, islamofobie was ergens in de jaren 70, toen de islam nog iets vreemds was in Nederland. Toen we het nog hadden over Mohammedanen. Toen was er ook nog wel respect voor die lui.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:23 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Best fijn dat je dit 'haat' noemt. Is het misschien volgens jouw maatstaven ook islamofobie; een ziekte, een ziekelijke ongegronde angst?
En hoeveel procent van de in Nederland wonende moslims roept op tot geweld tegen het westen?quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:31 schreef Gia het volgende:
Sorry hoor, de Islam heeft dit aan zichzelf te danken. Niet die ene moslim van de hoek, ook niet dat schattige meisje met haar pleidooi vanmorgen, maar wel diegenen die waar dan ook oproepen tot geweld tegen het Westen.
Hoeveel procent keurt het af?quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:32 schreef remlof het volgende:
[..]
En hoeveel procent van de in Nederland wonende moslims roept op tot geweld tegen het westen?
Hoeveel procent van de Nederlanders gooit stenen door de ramen van een moskee?quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:32 schreef remlof het volgende:
[..]
En hoeveel procent van de in Nederland wonende moslims roept op tot geweld tegen het westen?
Oh, wat erg!!quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:35 schreef gamezz het volgende:
Jammer dat het nergens terug te kijken is.
Ik heb de speech van Steijnen gemist
Speech is nogal een groot woord, hij had spreektijd en daarmee is alles gezegd.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:35 schreef gamezz het volgende:
Nouja "speech" zou ik het niet noemen. Het was erg aandoenlijk, ja zelfs meelijwekkend.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:35 schreef gamezz het volgende:
Die Steijnen, ja. Die wilde de hele democratie omver werpen. Zo iemand moeten ze nou vastzetten.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:36 schreef superbad het volgende:
De aanklacht van de laatste advocaat was gewoon een aanklacht tegen de nederlandse/eu samenleving en had maar weinig te maken met wilders (op een paar verwijzingen na).
Daar hadden de advocaten die eerder aan het woord waren het ook al over. Ik snap het verband met Wilders eerlijk gezegd ook niet.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:36 schreef superbad het volgende:
De aanklacht van de laatste advocaat was gewoon een aanklacht tegen de nederlandse/eu samenleving en had maar weinig te maken met wilders (op een paar verwijzingen na).
Een verwaarloosbaar percentage. Maar die het doen moeten wel worden aangepakt, net als moslims die oproepen tot geweld.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoeveel procent van de Nederlanders gooit stenen door de ramen van een moskee?
De term is en neologisme dat voor 1980 nauwelijks (tot helemaal niet) werd gebezigd.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:31 schreef Gia het volgende:
Nee, islamofobie was ergens in de jaren 70, toen de islam nog iets vreemds was in Nederland. Toen we het nog hadden over Mohammedanen. Toen was er ook nog wel respect voor die lui.
Er zijn inderdaad problemen rondom immigratie en integratie. Het is niet enkel de overlast voor slachtoffers van criminaliteit en geweld ook de migranten en hun nakomelingen zelf hebben direct te maken met de problematiek.quote:Maar ja, toen kwamen hele gezinnen over en gingen die kinderen zich gedragen als de 'king of the neighbourhood' en dat werd erger en erger.
De Islam was niet meer die exotische, vreemde godsdienst, maar werd, zeker ook door die aanslagen, gezien als een geweldadige godsdienst.
Moslimextremisme is slechts een klein deel van de integratieproblematiek. Het hoort er wel bij, maar de problemen van migranten met taalachterstand, schooluitval en het ontbreken van de juiste startkwalificatis zijn veel groter van omvang.quote:Sorry hoor, de Islam heeft dit aan zichzelf te danken. Niet die ene moslim van de hoek, ook niet dat schattige meisje met haar pleidooi vanmorgen, maar wel diegenen die waar dan ook oproepen tot geweld tegen het Westen.
Ja net zoals hij zei dat moskee bezoekers worden uitgescholden. Net of alle moslims netjes goedemorgen tegen kerk bezoekers zeggenquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:38 schreef dylany het volgende:
[..]
Daar hadden de advocaten die eerder aan het woord waren het ook al over. Ik snap het verband met Wilders eerlijk gezegd ook niet.
Grote groepen mensen van Nederlandse afkomst zijn de oude wijken uitgevlucht, laten we het nou maar gewoon zeggen zoals het is.
Zou hij ook zo slecht spellen als jij?quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:45 schreef MrBadGuy het volgende:
Mohammed Rabbae, dat zo'n iemand in het verelden lijsttrekker is geweest
Oh, maar ik ben ervan overtuigd dat de meeste Nederlanders er niet alle moslims op aankijken. Ook, zelfs, Wilders niet. De moslims die hier wonen en gewoon lekker hun leventje leven, hebben niks te vrezen.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Een verwaarloosbaar percentage. Maar die het doen moeten wel worden aangepakt, net als moslims die oproepen tot geweld.
Maar op dergelijk verwerpelijk gedrag moet je dus niet alle Nederlanders of alle moslims aankijken.
Veel wetten die Wilders wil aanpassen raken alleen moslims. De facto apartheidswetten dus.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:47 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh, maar ik ben ervan overtuigd dat de meeste Nederlanders er niet alle moslims op aankijken. Ook, zelfs, Wilders niet. De moslims die hier wonen en gewoon lekker hun leventje leven, hebben niks te vrezen.
Dat er wat wetten aangescherpt worden is niet meer dan bittere noodzaak. Deze wetten kunnen iedereen raken, dus ook moslims. Alleen voelen die zich direct aangevallen.
Boerkaverbod: Tja, gezichtsbedekkende kleding mocht al niet. Maar moslims dachten dat dit voor hen niet gold. Wel dus. Voor de duidelijkheid dus een extra wetje.
Immigratiestop op mensen van niet-westerse komaf, is ook noodzaak. We kunnen het niet meer verwerken. Er komen hier teveel mensen met teveel verschillende culturen die niet ingeburgerd raken, daardoor niet aan het werk komen en een te grote aanslag zijn op het belastinggeld. Daar komt nog bij dat er zat landen zijn waar je als immigrant al helemaal niet binnen komt, tenzij je iets bijdraagt aan dat land. Probeer maar eens te emigreren naar Australië of Canada! Ik zie niet in waarom wij hier niet dergelijke eisen zouden mogen stellen.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben bijna 47 jaar.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:42 schreef damian5700 het volgende:
De term is en neologisme dat voor 1980 nauwelijks (tot helemaal niet) werd gebezigd.
Daarbij is dat toch al dikke bullshit. Ze bezoeken de moskee op vrijdagmiddag. Dan is de gewone man aan 't werk en heeft geen tijd om bij de moskee de bezoekers uit te gaan schelden.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:43 schreef superbad het volgende:
[..]
Ja net zoals hij zei dat moskee bezoekers worden uitgescholden. Net of alle moslims netjes goedemorgen tegen kerk bezoekers zeggen
Één (kleine) typefout is wat anders dan een spelfoutquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Zou hij ook zo slecht spellen als jij?
Ik denk dat dat nogal meevalt.quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:49 schreef remlof het volgende:
Veel wetten die Wilders wil aanpassen raken alleen moslims. De facto apartheidswetten dus.
Ja natuurlijk, daarom is het ook in strijd met VN-verdragen en EU-wetgevingquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nogal meevalt.
Geen moskees er meer bij......tja, raakt moslims, maar niet echt. Als je kijkt hoeveel moslims er zijn en hoeveel moskees, denk ik dat je kunt stellen dat er wel genoeg zijn. Daarbij kun je ook ongebruikte kerken of andere gebouwen inrichten als moskee. Er hoeven niet nog meer van die Ali Baba huisjes bij gebouwd te worden.
Voor de rest is het, volgens mij, best wel algemene wetgeving die voor iedereen geldt.
Ik denk dat joden/christenen vaker door moslims worden uitgescholden/bedreigd dan andersomquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarbij is dat toch al dikke bullshit. Ze bezoeken de moskee op vrijdagmiddag. Dan is de gewone man aan 't werk en heeft geen tijd om bij de moskee de bezoekers uit te gaan schelden.
Waarom zou een moslim niet, als hij beschikt over de benodigde vergunningen, niet een moskee mogen bouwen ?quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:55 schreef Gia het volgende:
Geen moskees er meer bij......tja, raakt moslims, maar niet echt. Als je kijkt hoeveel moslims er zijn en hoeveel moskees, denk ik dat je kunt stellen dat er wel genoeg zijn. Daarbij kun je ook ongebruikte kerken of andere gebouwen inrichten als moskee. Er hoeven niet nog meer van die Ali Baba huisjes bij gebouwd te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |