Ziet er wel wat vreemd uit inderdaad, maar ik ga toch echt geen 42km fietsen met een rugzak op m'n rugquote:
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 08:49 schreef JohnDDD het volgende:
Mijn fiets staat ook al jaren in mijn slaapkamer. Ik heb hem wel eens beneden in de gang gehad bij de voordeur maar toen merkte ik dat ik soms van de schrik wakker werd en moest gaan kijken of mijn fiets er nog was.
Flinke afstand zeg! Hoe heb je je hierop voorbereid? Ik wil eind augustus Diekirch-Valkenswaard fietsen (270km) en kan wel wat tips gebruiken!quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:06 schreef Pritt het volgende:
Zo over 10 dagen ga ik een tourtocht doen van 325km op 1 dag. Ben benieuwd.
Wordt verwacht dat ik kopwerk ga doen voor bobo's. Wel zin in.
Ik heb enorm zitten nadenken over hoe ik al m'n zooi meekrijg naar kantoor en kwam tot de conclusie dat dit de enige optie wasquote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:07 schreef SuperWeber het volgende:
2 x 750 moet voldoende zijn voor 120 km. Ik drink meestal nog minder. Het is wel te weinig, maar ik krijg meestal simpelweg niet meer weg...
Btw Freddeh, wat heb jij je fiets toegetakeld zeg... Vroeger toen ik nog student was en op de racefiets 80 km heen en weer pendelde naar mijn ouders, deed ik dat ook gewoon met een rugzakje, met schone kleding. e.d. erin. Was geen probleem, gewoon even wennen
In het begin zeker op reserve die klimmetjes in de Ardennen opfietsen,quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:11 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Flinke afstand zeg! Hoe heb je je hierop voorbereid? Ik wil eind augustus Diekirch-Valkenswaard fietsen (270km) en kan wel wat tips gebruiken!
Dat heb ik geloof ik 1 keer gedaan, was wel zwaar. Meestal ging ik dag 1 heen en dag 2 na het werk weer terug. (In die tijd werkte ik in het weekend bij mijn vader in het bedrijf).quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:13 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik heb enorm zitten nadenken over hoe ik al m'n zooi meekrijg naar kantoor en kwam tot de conclusie dat dit de enige optie wasEr is nog wel een andere optie, maar ik zie het gewoon niet zitten m'n kleding enzo allemaal los te laten slingeren in de kleedkamer hier op kantoor.
Deed jij 2x80 op een dag?
In principe heb ik mezelf er niet anders voor getraind. Ik weet vanuit het verleden dat ik monsterafstanden aankan dus dan hoeft in principe alleen de conditie gewoon op pijl te zijn. Het is net zoals met hardlooptraining voor een marathon. Die oefenen je ook niet door marathons te lopen, maar misschien de helft van de afstand. Verder knop om in je hoofd op de dag zelf en niet te enthousiast beginnen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:11 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Flinke afstand zeg! Hoe heb je je hierop voorbereid? Ik wil eind augustus Diekirch-Valkenswaard fietsen (270km) en kan wel wat tips gebruiken!
Dat sowieso. Maar is het verstandig om van te voren bijvoorbeeld in ieder geval 1 keer solo 200km te rijden zodat je in ieder geval een beetje aan een dergelijke lange zit gewend bent?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:15 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In het begin zeker op reserve die klimmetjes in de Ardennen opfietsen,
Ik zou 2x42 op een dag moeten doen, is theoretisch wel haalbaar, maar zit thuis ook met een dochtertje die om 7 uur toch echt richting bed moet.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:25 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dat heb ik geloof ik 1 keer gedaan, was wel zwaar. Meestal ging ik dag 1 heen en dag 2 na het werk weer terug. (In die tijd werkte ik in het weekend bij mijn vader in het bedrijf).
er wordt sowieso wel één keer gestopt onderweg, bidons moet je onderweg gewoon bijvullen. Kan altijd wel bij een cafétje ofzoiets dergelijksquote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:37 schreef Freddeh het volgende:
Even een vraag he... We gaan op 2/9 juli dus 120km rijden. Hoe doen jullie dat met drinken (gezien ik niet nog een keer kramp wil)? 2 Bidons van een liter ofzo?
Dit is zo verschillend per persoon, afhankelijk van het weer, de intensiteit. Tijdens wedstrijden kan ik 1 bidon opdrinken, dat is 1 per uur ongeveer (750ml). Maar tijdens de koudere dagen drink ik bijna helemaal neits tijdens wedstrijden, zweet dan minder. In principe kun je beter teveel drinken dan te weinig. Je plast het toch weer uit, waarbij als je te weinig drinkt kramp kunt krijgen. Ook als je eenmaal te weinig hebt is het ook moeilijk om weer bij te drinken.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:07 schreef Blik het volgende:
[..]
er wordt sowieso wel één keer gestopt onderweg, bidons moet je onderweg gewoon bijvullen. Kan altijd wel bij een cafétje ofzoiets dergelijks
ja, dat is natuurlijk zo.Mijn vriendin drinkt in principe heel weinig terwijl ik echt flink moet drinken om geen last van uitdroging/kramp te krijgen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:09 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Dit is zo verschillend per persoon, afhankelijk van het weer, de intensiteit. Tijdens wedstrijden kan ik 1 bidon opdrinken, dat is 1 per uur ongeveer (750ml). Maar tijdens de koudere dagen drink ik bijna helemaal neits tijdens wedstrijden, zweet dan minder. In principe kun je beter teveel drinken dan te weinig. Je plast het toch weer uit, waarbij als je te weinig drinkt kramp kunt krijgen. Ook als je eenmaal te weinig hebt is het ook moeilijk om weer bij te drinken.
Had ook te maken met een verkeerde afstelling van m'n rechter schoenplaatje he, die was scheef gesprongen. Zit inmiddels weer perfect recht, dus die zal me bij de volgende meet geen last meer bezorgen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:25 schreef Blik het volgende:
[..]
ja, dat is natuurlijk zo.Mijn vriendin drinkt in principe heel weinig terwijl ik echt flink moet drinken om geen last van uitdroging/kramp te krijgen.
Maar het was ook meer bedoelt als advies voor Freddeh, die bij de vorige meeting flinke kramp kreeg wegens te weinig drinken. Meer drinken onderweg, en als het op is bijvullen bij een kroeg ofzoiets dergelijks is dan wel het makkelijkste
Ziet er wel redelijk okay uit eigenlijkquote:Op vrijdag 17 juni 2011 08:53 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ziet er wel wat vreemd uit inderdaad, maar ik ga toch echt geen 42km fietsen met een rugzak op m'n rug
Gevoelskwestiequote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:35 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ziet er wel redelijk okay uit eigenlijk
Het is wel een kleurrijk geheel. Wat draag je? Verschillende kleur broekje, shirt, helm?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:36 schreef Freddeh het volgende:
[..]
GevoelskwestieBen nu 2 jaar een racefiets gewend zonder 'rare' poespas, en als je nu dit erop zet, lijkt het voor je gevoel wat raar. Ben wel een enorme fan van die roze ritsen in de fietstassen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Twee verschillende kleuren sokken?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:41 schreef Yankee het volgende:
[..]
Het is wel een kleurrijk geheel. Wat draag je? Verschillende kleur broekje, shirt, helm?
Uiteraardquote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:41 schreef Yankee het volgende:
[..]
Het is wel een kleurrijk geheel. Wat draag je? Verschillende kleur broekje, shirt, helm?
Ja, wit/blauw. Van de TdRc. Dat moet jij toch wetenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Twee verschillende kleuren sokken?
Met een lange training stoppen wij altijd net over halverwege bij een tankstation of iets en dan vullen we ze bij of nemen een drankje.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:37 schreef Freddeh het volgende:
Even een vraag he... We gaan op 2/9 juli dus 120km rijden. Hoe doen jullie dat met drinken (gezien ik niet nog een keer kramp wil)? 2 Bidons van een liter ofzo?
Ow en ga eens naar het kruidvat en haal van die magnesium bruistabletten, is tegen kramp.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:37 schreef Freddeh het volgende:
Hou jezelf niet voor de gekquote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:59 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Had ook te maken met een verkeerde afstelling van m'n rechter schoenplaatje he, die was scheef gesprongen. Zit inmiddels weer perfect recht, dus die zal me bij de volgende meet geen last meer bezorgen.
Nietes!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Hou jezelf niet voor de gek
Je hebt over de hele rit gezien niet eens je bidon leeg gedronken van 500 ml, en dat op een rit van meer dan 4 uur. ter vergelijk, ik heb 2 bidons van 750 ml leeggedronken over de hele rit.
Hm, ik zie het. Dat wordt straks in de regen naar huis fietsenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:44 schreef Marurk het volgende:
Godver: wil ik nu gaan fietsen, zegt buienradar dat het zometeen flink gaat regenen.
Nat worden vind ik geen probleem, maar heb geen zin in al dat poetswerk.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:47 schreef cafca het volgende:
[..]
Hm, ik zie het. Dat wordt straks in de regen naar huis fietsen
Ja, dat dus.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:48 schreef Marurk het volgende:
[..]
Nat worden vind ik geen probleem, maar heb geen zin in al dat poetswerk.
Hoe lang? Een doekje met azijn dacht ik, niet veel langer.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:15 schreef Marurk het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoeveel km ik moet rijden op nieuwe buba's om ervoor te zorgen dat het buitenste glimmende laagje is afgesleten? Dus het aantal km dat ze moeten worden ingereden om er veilig mee in de regen te kunnen rijden.
Ook in een koers?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:27 schreef Yankee het volgende:
50 - 100 km geloof ik. Maar je kunt toch prima voorzichtig door de bochten gaan wanneer het geregend heeft?
1quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:15 schreef Marurk het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoeveel km ik moet rijden op nieuwe buba's om ervoor te zorgen dat het buitenste glimmende laagje is afgesleten? Dus het aantal km dat ze moeten worden ingereden om er veilig mee in de regen te kunnen rijden.
quote:
Inderdaad. Maar de koers gaat gewoon door.quote:
Ik heb ook gvd zin om te koersenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:35 schreef Marurk het volgende:
[..]
![]()
En jullie mij maar waarschuwen dat ik op m'n bek zou gaan vorige week!
[..]
Inderdaad. Maar de koers gaat gewoon door.
Pas je op dat je niet valt?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 19:27 schreef Marurk het volgende:
Morgenvroeg zou het hier droog zijn, dus ik zit om 08.30 uur op de fiets om nog een beetje rustig te fietsen voor zondag.Wat doe ik mezelf aan.
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:54 schreef ultra_ivo het volgende:
25km is wat kort. Ik plan meer iets van 825km.
Dat je nog tijd hebt om op internet te zittenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:54 schreef ultra_ivo het volgende:
25km is wat kort. Ik plan meer iets van 825km.
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 08:36 schreef kaasplankje het volgende:
Het is wisselend bewolkt en lokaal vallen enkele buien, in de loop van de dag mogelijk ook met onweer en windstoten tot circa 60 km/u, aan de kust tot 70 km/u. De middagtemperatuur ligt rond de 17 graden Celsius. Verder staat er een stevige, vlagerige wind uit het zuidwesten. Boven land is de wind vrij krachtig, 5 Bft, aan de kust krachtig tot hard, 6-7 Bft.
Pff prima weer om te fietsen
Morgen is het niet veel anders ben ik bang.quote:
Nou kan ik me vergissen, maar hoe dan ook zul je een flink stuk wind tegen krijgen.... Toch?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:43 schreef cafca het volgende:
Het ziet er hier nu best OK uit om te fietsen. Wel een beetje winderig, maar da's gewoon een kwestie van de goeie kant op fietsen
Ik hoop dat het zo blijft, moet eerst boodschappen doen enzo...
Eeh, ja dat wel, maar ik begin altijd tegen de wind in, in de hoop op de terugweg wind mee te hebben. In de praktijk resulteert dat vaak in 90% van de tijd wind opzij, dus voor je gevoel schuin tegenquote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:48 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nou kan ik me vergissen, maar hoe dan ook zul je een flink stuk wind tegen krijgen.... Toch?
Haha die gast die niet meer terugkomt op zijn fiets is echt geniaal.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:09 schreef Marurk het volgende:
[..]
Morgen is het niet veel anders ben ik bang.Best gevaarlijk ook...
Krijgen we van dit soort taferelen:
Briljant stukje inderdaadquote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:23 schreef Pritt het volgende:
[..]
Haha die gast die niet meer terugkomt op zijn fiets is echt geniaal.
Dat is wel grappig ja.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:23 schreef Pritt het volgende:
[..]
Haha die gast die niet meer terugkomt op zijn fiets is echt geniaal.
Omdat je redelijk makkelijk tegen elkaar aan waait neem ik aan? Of zijn er nog andere dingen waardoor dat gevaarlijk kan zijn?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dat is wel grappig ja.Maar een waaier rijden in die wind is dus vrij gevaarlijk.
Nou ja, ik zie ze als een gek heen en weer slingeren, kans dat je een voor- of achterwiel meepakt is vrij groot. En ze rijden over de volle breedte van de weg. Als ze aan de kant moeten voor een auto waaien ze de vaart in.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:54 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Omdat je redelijk makkelijk tegen elkaar aan waait neem ik aan? Of zijn er nog andere dingen waardoor dat gevaarlijk kan zijn?
Klinkt logisch. Dan is het gunstiger om gewoon níet te gaan trainen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:02 schreef marcodej het volgende:
[..]
Nou ja, ik zie ze als een gek heen en weer slingeren, kans dat je een voor- of achterwiel meepakt is vrij groot. En ze rijden over de volle breedte van de weg. Als ze aan de kant moeten voor een auto waaien ze de vaart in.
Het was afzien vanmorgen met die wind, zelfs op de Utrechtse heuvelrug waar je je nog al eens kan verstoppen voor de wind. En nu na 55km weer een smerige fiets in de garage.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 08:36 schreef kaasplankje het volgende:
Het is wisselend bewolkt en lokaal vallen enkele buien, in de loop van de dag mogelijk ook met onweer en windstoten tot circa 60 km/u, aan de kust tot 70 km/u. De middagtemperatuur ligt rond de 17 graden Celsius. Verder staat er een stevige, vlagerige wind uit het zuidwesten. Boven land is de wind vrij krachtig, 5 Bft, aan de kust krachtig tot hard, 6-7 Bft.
Pff prima weer om te fietsen
.....een bastaard dusquote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:42 schreef sciter het volgende:
Shimano 105 remmen en versnellingen. Tiagra cranks, Mavic velgen, Campagnolo snelspanners.
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:46 schreef sciter het volgende:
[..]
Ja, niet de pure 600 van mijn vorige.
Juist niet, rechtblijven in de waaier met die wind van opzij is goed voor de stuurvaardigheid, je wordt er bovendien beresterk van. Trainen met die hap.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:12 schreef Freddeh het volgende:
Klinkt logisch. Dan is het gunstiger om gewoon níet te gaan trainen.
Als je de 600 totaal gezien fijner vindt, kun je altijd gaan overbouwen naar je nieuwe frame natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:46 schreef sciter het volgende:
[..]
Ja, niet de pure 600 van mijn vorige.
Oh en jij bent net weer terug van fietsen?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Juist niet, rechtblijven in de waaier met die wind van opzij is goed voor de stuurvaardigheid, je wordt er bovendien beresterk van. Trainen met die hap.
Ik heb een rustdag vandaag, morgen spring ik wel op mijn ros.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:49 schreef Freddeh het volgende:
Oh en jij bent net weer terug van fietsen?
Ik spaar mijn krachten op voor 2/9 juliquote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb een rustdag vandaag, morgen spring ik wel op mijn ros.
Weet ik nietquote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
, in ieder geval veel plezier er mee. Wat voor frame is die nieuwe?
Ik moet deze eerst uitproberen, maar dit ziet er wel goed uit. Woensdag na mijn schoolexamenweek maar eens een rondje doen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:49 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Als je de 600 totaal gezien fijner vindt, kun je altijd gaan overbouwen naar je nieuwe frame natuurlijk.
Ik ook. Heb verdomme vandaag en woensdag al moeten laten ivm. werkquote:
Waar rijd je morgen Marurk?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:32 schreef Marurk het volgende:
Heb slechts 40 km gefietst, maar moest me een beetje inhouden voor morgen.
Nog wel wat last van m'n knie overigens, hopelijk gaat dat morgen niet van al te grote invloed zijn.
Morgen ga ik naar de club, gewoon zondagmorgencompetitie. Verder zat ik deze week nog even op KNWU te kijken maar de Ronde van Gouda gaat niet door voor Amateurs.quote:
neequote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:27 schreef Freddeh het volgende:
Hoe zit dat precies met die 9x13,8km? Moet je je iedere ronde voor de volgende kwalificeren?
Nee, maar ik ben een beetje lui vandaagquote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:32 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Gewoon 9x hetzelfde rondje dus?
(was dat nou zo'n moeilijk antwoord om te geven?)
Waarom dan nu dat lange antwoord?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:35 schreef Yankee het volgende:
[..]
Nee, maar ik ben een beetje lui vandaag
9 x 13.8 km inderdaad, het wordt afzienquote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:21 schreef kaasplankje het volgende:
Nooit gereden; Rog Tour, het is een rondje van 13km hé?
Kom jij dan ook?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:08 schreef Freddeh het volgende:
Laten we volgend jaar een meet maken van de Rog Tour. Kijken wie wie eruit rijdt
Als we er volgend jaar een meet van maken rijd ik wel een roteind naar Weert daarvoor hoor. Pak ik de nacht ervoor wel een hotelletje dat ik in ieder geval goed uitgerust ben.quote:
Jaquote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:29 schreef sciter het volgende:
Ik heb een Look KG156 frame.
Is dit carbon?
[ afbeelding ]
De KG156 is carbon/alu combi.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:43 schreef sciter het volgende:
[..]
Serieus? Ik dacht dat het nep was en dat mijn vader ongelijk had.
De buizen zijn van carbon en de lugs van alu, die zijn met elkaar verlijmd. Het is een carbon frame van de 1e generatie ongeveer, een klassieker. Niet stijf misschien maar dat is niet zo erg. Is ie nog in goede staat?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:43 schreef sciter het volgende:
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:43 schreef sciter het volgende:
[..]
Moet je wel eerst een licentie krijgen (aanschaffen)quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:08 schreef Freddeh het volgende:
Laten we volgend jaar een meet maken van de Rog Tour. Kijken wie wie eruit rijdt
Je kan bij de NWB toch ook op een dagkaart starten in amateurklassiekers?quote:
ik heb hier de kg261, ook alu/carbon combi. Met campagnolo daytona groep (inmiddels wel shimano cassette + ketting) Hoe klassiek (carbon/alu combi) achterhaald (daytona groep) en fout (shimano - campa combi) is datquote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De buizen zijn van carbon en de lugs van alu, die zijn met elkaar verlijmd. Het is een carbon frame van de 1e generatie ongeveer, een klassieker. Niet stijf misschien maar dat is niet zo erg. Is ie nog in goede staat?
Een klein plekje tussen onder de bidonhouder.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De buizen zijn van carbon en de lugs van alu, die zijn met elkaar verlijmd. Het is een carbon frame van de 1e generatie ongeveer, een klassieker. Niet stijf misschien maar dat is niet zo erg. Is ie nog in goede staat?
Heb ik gedaan. Wilde alleen een second opinion van de Fok-goden..quote:
Ah, je hecht meer waarde aan de mening van de kenners hier dan aan Google?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:10 schreef sciter het volgende:
[..]
Heb ik gedaan. Wilde alleen een second opinion van de Fok-goden..
Kan ik me iets bij voorstellen, Google wordt gevoed door debielen én Fok!. Dan kun je beter gewoon even vragen op Fok!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Ah, je hecht meer waarde aan de mening van de kenners hier dan aan Google?
SuperHero fietst op een Felt. Nouja, valt op een Felt. Of viel op een Felt? Of viel voor z'n Felt. Ofzo.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 19:08 schreef Blik het volgende:
Iemand hier heeft toch een fiets van Felt? Wat zijn de ervaringen met deze fietsen?
Staat niet veel informatie over dit frame op google.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Ah, je hecht meer waarde aan de mening van de kenners hier dan aan Google?
Da's geen witte broek he. Niet echt soignee...quote:Op zondag 19 juni 2011 00:20 schreef Snuf. het volgende:
http://www.bobshop.de/nl/(...)011-5-artikelen.html
Deze krijg ik van mijn ouders omdat ik geslaagd ben!En misschien ook nog een nieuwe helm. Ik wil echt dat het weer beter weer wordt want nu ben ik terug van vakantie en is het te slecht weer om te fietsen
Ik zou best meewillen op de meet maar ik denk dat het niet gaat lukken omdat ik op zaterdag al moet werken en het is lastig om vrij te krijgen in de vakantiequote:Op zondag 19 juni 2011 07:52 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Da's geen witte broek he. Niet echt soignee...
Gefeliciteerd trouwens! Dus op 2/9 juli kun je mee met de meet?
Die 2e is wel een lul excuus, want een ritje van 120 is juist een prima trainingquote:Op zondag 19 juni 2011 22:53 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Ik zou best meewillen op de meet maar ik denk dat het niet gaat lukken omdat ik op zaterdag al moet werken en het is lastig om vrij te krijgen in de vakantie
+ Ik heb niet zo erg goed getraind, moet nu wel flink gaan trainen want ga de laatste week van juli naar Spanje en mijn fiets gaat mee en dan misschien ook nog een week naar frankrijk
Ja dat deed ik ook afgelopen zaterdag, verzopen en manlief lek gereden dus konden we nog band verwisselen in de stromende koude regen. Bah!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 22:49 schreef Freddeh het volgende:
Eigenlijk he... Denk ik dat ik maar gewoon schijt moet hebben aan de regen morgen, en gewon moet gaan rijden. Al is het maar 25km.
Kijk dat is mooiquote:Op zaterdag 18 juni 2011 08:52 schreef Freddeh het volgende:
@CyclingGirl: Bedankt voor de tip over de magnesium bruistabletten. Wilde ze gisteren gaan halen, hoor ik dat m'n vrouw ze ook had, maar er last van d'r maag van krijgt. Dus 3 buisjes van d'r gekregen
Volgens mij viel hij zo VOOR een Felt, dat hij z'n oude fiets gelijk TEGEN een lantaarnpaal aan parkeerde in een koers...zoadat hij kon gaan shoppen voor een nieuwe helm (maar da's altijd beter dan een nieuwe schedel moeten bestellen), en weer 1 goede fiets had ipv 2.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 20:59 schreef Oksel het volgende:
[..]
SuperHero fietst op een Felt. Nouja, valt op een Felt. Of viel op een Felt? Of viel voor z'n Felt. Ofzo.
Ik heb nog nooit meer dan 100 KM gefietst volgens mijquote:Op maandag 20 juni 2011 06:40 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Die 2e is wel een lul excuus, want een ritje van 120 is juist een prima training
Dan is een ritje van 120km helemaal een goede training, zeker als je van de zomer vanaf Spanje door Frankrijk naar huis moet op de fietsquote:Op maandag 20 juni 2011 12:48 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit meer dan 100 KM gefietst volgens mij
Ik ga niet op de fiets daarheen maar met de auto/vliegtuig, maar mijn wielrenfiets gaat wel meequote:Op maandag 20 juni 2011 13:20 schreef cafca het volgende:
[..]
Dan is een ritje van 120km helemaal een goede training, zeker als je van de zomer vanaf Spanje door Frankrijk naar huis moet op de fiets
Vind ik ook een prima idee, want die snelheden van Oksel en Kaas red ik ook niet op zulke afstanden. Uberhaupt niet, overigens...quote:Op maandag 20 juni 2011 14:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Mwoah, dat hoge gemiddelde is relatief hoor. Heb de vorige meet wel harder gereden dan ooit, maar in een groepje valt dat mee. En als er veel nivo verschil is, kun je op 3/4 van de afstand splitsen in een 'lekker knallen naar het bier' groepje, en een 'we zorgen wel dat we op tijd zijn voor de BBQ' groepje.
Ik sta in ieder geval gemiddeld met 0km/u stil als ik kramp heb. Hoe de gemiddelde snelheid tijdens het rijden is hebben we niet echt duidelijk bijgehouden vorige keer geloof ik. Ik zal nog eens mijn tellertje resetten voor die tijd, eens kijken of dan de tijden/snelheden duidelijker zijn.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:12 schreef OlivierV het volgende:
Met wat voor gemiddelde en over welke afstand rijden jullie bij zo'n meet?
En hoe hard is dit dan? Ik wil wel een keer mee op zo'n meet, maar dan moet ik weten hoe goed ik nog moet gaan trainenquote:Op maandag 20 juni 2011 14:13 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Vind ik ook een prima idee, want die snelheden van Oksel en Kaas red ik ook niet op zulke afstanden. Uberhaupt niet, overigens...
Kaas en Oksel komen na 120km met zo'n 30km/u gemiddeld over de streep. Bij windkracht 6 tégen, zónder te zweten, en met een stralende lach op hun gezicht.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:19 schreef OlivierV het volgende:
[..]
En hoe hard is dit dan? Ik wil wel een keer mee op zo'n meet, maar dan moet ik weten hoe goed ik nog moet gaan trainen![]()
Nah, zulke beesten zijn het niet hoorquote:Op maandag 20 juni 2011 14:25 schreef OlivierV het volgende:
Ok, dat is best sickDat worden nog heel wat uurtjes afzien voor mij...
En zónder vlees te eten hé!quote:Op maandag 20 juni 2011 15:02 schreef Oksel het volgende:
Was wel pijn lijden.
Ik had die dag goede benen.
Respect ook voor Eentwee, die op 1,25 long fietste, ofzo
Nee joh, die Garmin is de weg kwijt, die vertrouw ik niet als ik kijk naar hoe vaak ik kapot stond te gaan aan de kant van de weg. Ik denk eerlijk gezegd dat Oksel ook mijn goede benen gekaapt had en daardoor zo goed reed.quote:Op maandag 20 juni 2011 15:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En bijna ook zonder komkommers...gelukkig had je geen tauge gekocht. Volgens mij deden wij de afstand met een 27 km gemiddeld. Als ik de Garmin van Blik goed heb afgelezen tenminste. Als ik in m'n uppie fiets, ga ik haast nooit sneller dan 24 km/h. Dus tactisch in iemands wiel plakken geeft je zo een gratis hoger gemiddelde van een paar km. En ik heb geplakt, trust me.
Nee joh, dan rijdt iedereen 20 in het uur omdat ik kramp hebquote:Op maandag 20 juni 2011 15:19 schreef CyclingGirl het volgende:
Is het niet zo als je een meet hebt dat je bij elkaar blijft en dat de goeie zeg maar meer kopwerk doen dan de mensen die wat slechter op de fiets zijn? Ik kan mij dat niet voorstellen dat er een paar hard van door gaan en de anderen moeten zorgen dat ze op tijd voor de bbq zijn.
Nee, het einde van de wereld.quote:Op maandag 20 juni 2011 16:15 schreef Oksel het volgende:
Is dat nog Nederland? Anders moet je het ff vragen op forum.fok.de.
Ik misschien binnenkortquote:Op maandag 20 juni 2011 16:12 schreef AltarOfSacrifice het volgende:
Meer noordelijke fietsers hierzo?
Dan heb je toch wat gemist, want uiteindelijk viel het best mee met het weer. Flink harde wind, maar amper grote buien, als het al harder regende dan een paar druppels woei dat door die storm toch in een minuut over. Lekker tochtje gereden, samen met 2 maatjes de 110 km. Ik ging echt als een dolle op alle klimmetjes, duidelijk te merken hoe goed zo'n week hoogte me gedaan heeft. Soepele pedaaltred, lekker hard omhoog. Mn vrienden vroegen zich al af of ik iets van een Italiaanse dokter had gebruikt..quote:Op vrijdag 17 juni 2011 23:35 schreef eentwee het volgende:
Ik heb me ingeschreven voor de Jan Janssen Classic maar ik ga niet. Met dit weer echt geen zin in en gezien de vermoeidheid in m'n lijf is een weekendje minder fietsen misschien nog niet zo gek. Dan volgende week de 5000km maar aantikken tijdens Limburgs Mooiste.
We zullen op mijn meet best eens knallen op de klimmetjes, maar bovenaan wachten we op elkaar. Het is tenslotte geen uitgepijlde tocht waarbij de achterblijvers de route vanzelf wel vinden. Alleen op het laatste stuk dijk is foutrijden onmogelijk, en daar is een eindsprintje voor de hele grote meneren (mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen) nog mogelijk.quote:Op maandag 20 juni 2011 15:19 schreef CyclingGirl het volgende:
Is het niet zo als je een meet hebt dat je bij elkaar blijft en dat de goeie zeg maar meer kopwerk doen dan de mensen die wat slechter op de fiets zijn? Ik kan mij dat niet voorstellen dat er een paar hard van door gaan en de anderen moeten zorgen dat ze op tijd voor de bbq zijn.
Waarom nou weer een eindsprintje voor alleen Fab en mij?quote:Op maandag 20 juni 2011 16:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
We zullen op mijn meet best eens knallen op de klimmetjes, maar bovenaan wachten we op elkaar. Het is tenslotte geen uitgepijlde tocht waarbij de achterblijvers de route vanzelf wel vinden. Alleen op het laatste stuk dijk is foutrijden onmogelijk, en daar is een eindsprintje voor de hele grote meneren (mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen) nog mogelijk.
Nog steeds een vette 78 kilo hoorquote:Op maandag 20 juni 2011 16:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Lichtgewichten zoals gripper waaien weg op zo'n dijk, daar moet je massa voor hebben
Hier waarschijnlijk 105kg incl. fiets..quote:Op maandag 20 juni 2011 18:01 schreef Freddeh het volgende:
Vétte 78 kilo?![]()
107kg incl fiets hier. Dus jij mag niet meesprinten
Zekerquote:Op maandag 20 juni 2011 16:12 schreef AltarOfSacrifice het volgende:
Interessante sprint wordt datquote:Op maandag 20 juni 2011 18:07 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Hier waarschijnlijk 105kg incl. fiets...
Ik ga mezelf zo maar eens in op de spinningfiets hijsen, wordt het eerste sportieve in 2 weken tijd.. Dat wordt afzien..
Voor de Belgen onder ons welquote:Op maandag 20 juni 2011 16:12 schreef AltarOfSacrifice het volgende:
wat voor iets heb je gehaald en waar?quote:Op maandag 20 juni 2011 19:09 schreef No-P het volgende:
Yeuj, nieuwe shirtjes en een pak binnen. Zo maar eens even uitproberen.
1.5km/u sneller door een sportdrankje?quote:Op maandag 20 juni 2011 18:56 schreef JohnDDD het volgende:
O ja, mijn gemiddelde snelheid ligt bij de meeste ritjes (fiets altijd alleen) zo rond de 25 km/u. Vandaag met een isotoon sportdrankje gereden en merkte wel het verschil, heb 26.5 gehaald. Ben van plan de komende keren nog beter op mijn voeding te gaan letten en ook te zorgen dat ik nergens afrem, dan moet ik ook rond de 30 uit kunnen komen.
Normaal kak ik zo in, nu had ik gewoon wat meer energiequote:Op maandag 20 juni 2011 20:13 schreef marcodej het volgende:
[..]
1.5km/u sneller door een sportdrankje?Zit daar dope in ofzo?
Lelijke strepen? Dat is juist soigné.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:12 schreef fetss het volgende:
Shirtjes zonder mouwen! krijg je niet van die lelijke strepen op je armen!
quote:Op maandag 20 juni 2011 20:13 schreef marcodej het volgende:
[..]
Lelijke strepen? Dat is juist soigné.
Mn handen zijn nog niet eens wit en heb nog geen strepen, het is verdulleme al bijna juli.quote:
Was 26,5 km/u volgens mij. Maar vergis je niet in hoe hard we de eerste kilometers gereden hebben. Was aardig tempo. En de kilometerteller houdt natuurlijk op met rekenen op het moment dat je stil staat, alleen het afremmen en optrekken wordt dan meegenomenquote:Op maandag 20 juni 2011 15:09 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nee joh, die Garmin is de weg kwijt, die vertrouw ik niet als ik kijk naar hoe vaak ik kapot stond te gaan aan de kant van de weg. Ik denk eerlijk gezegd dat Oksel ook mijn goede benen gekaapt had en daardoor zo goed reed.
Dat het je tegenvalt, heeft dat enkel met je knie te maken of vind je het fietsen an sich ook weinig aan?quote:Op maandag 20 juni 2011 20:41 schreef Dirkos1987 het volgende:
Had een week of 5 geleden een Trek 1.9 uit 2009 gekocht van een collega van me,
omdat ik normaal altijd voetbal wou ik iets hebben om buiten het seizoen iets aan sport te doen vandaar dat ik deze gekocht heb op de gok of ik het leuk zou vinden.
Nu valt het me 5 weken later toch wat tegen en moet ik zeggen dat mijn rechter knie er wel raar op reageert ondanks dat ik hem heb laten afstellen bij de FM.
mijn vraag is nu wat ik ongeveer voor deze fiets kan vragen?
er zitten een aantal extra's bij zoals zo'n co2 (dat is het geloof ik) pomp met 5 flesjes, 3 extra binnenbandjes, fietscomputer en een normale fiets pomp.
Ook kan ik er shimano schoenen bij verkopen maat 44 met pedaal plaatjes.
Eigenlijk beide, had vrijdag een aantal km erop zitten en ben toen omgedraaid omdat het gewoon niet ging.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:44 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat het je tegenvalt, heeft dat enkel met je knie te maken of vind je het fietsen an sich ook weinig aan?
Gaat weer goed hoor, ik voel ze nog een klein beetje dus ik rijd op een licht verzetje. Dit weekend hopelijk naar België met mijn schatje. Weekendje kamperen, uit eten, shoppen bij Leclerc en een koersje meepakken.quote:Op maandag 20 juni 2011 09:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Volgens mij viel hij zo VOOR een Felt, dat hij z'n oude fiets gelijk TEGEN een lantaarnpaal aan parkeerde in een koers...zoadat hij kon gaan shoppen voor een nieuwe helm (maar da's altijd beter dan een nieuwe schedel moeten bestellen), en weer 1 goede fiets had ipv 2.![]()
Over vallen gesproken, hoe is het met je knie nu Kaas? Weer mobiel?
Jammer.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:52 schreef Dirkos1987 het volgende:
Eigenlijk beide, had vrijdag een aantal km erop zitten en ben toen omgedraaid omdat het gewoon niet ging.
En ook valt het me gewoon wat tegen en ga ik liever hardlopen ben ik achter gekomen
Heb je geen last bij hardlopen? Ik heb na het hardlopen veel last, met fietsen gaat het juist over.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:52 schreef Dirkos1987 het volgende:
[..]
Eigenlijk beide, had vrijdag een aantal km erop zitten en ben toen omgedraaid omdat het gewoon niet ging.
En ook valt het me gewoon wat tegen en ga ik liever hardlopen ben ik achter gekomen
Als je 15 gemiddeld rijdt, zul je in een groep niet gauw iemand aanrijdenquote:Op maandag 20 juni 2011 20:50 schreef ssebass het volgende:
Pff ik wou dat ik wat meer tijd had. Heb echt zin om te fietsen, maar het komt er steeds niet van. Staat nu gepland in het weekend. Had het magneetje van mijn computertje onder de ijskast laten vallen toen ik deze in het wiel wilde monteren. Hele ijskast+bovenstaande magnetron lopen versjouwen, maar niets gevonden. Zit natuurlijk vast aan de onderkant. Gelukkig verkopen ze deze ook los. Dus nu kan ik gaan fietsen met teller. Heb de omtrek van mijn wielen gemeten en ingevoerd dus ik ben er helemaal klaar voor. Kan ik ook kijken of ik gemiddeld boven de 15 km/uur kom
Lijkt mij ook wel leuk om een keer in een groep te rijden, maar volgens mij rijd ik dan iedereen constant aan.... Ik ga eerst maar een beetje trainen.
Zolang we geen rondjes rijden moet dat wel goedkomen danquote:Op maandag 20 juni 2011 21:04 schreef cafca het volgende:
[..]
Als je 15 gemiddeld rijdt, zul je in een groep niet gauw iemand aanrijden
Sterker nog , ben net weer keer wezen hardlopen en toen had ik nergens last van.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:02 schreef cafca het volgende:
Ja, ik krijg met hardlopen ook altijd veel sneller last van knieeën en enkels.
Stond je plaatje verkeerd afgesteld, of trapte je misschien gewoon te zwaar?
Maar ja, als je fietsen niet leuk vind, moet je het niet doen natuurlijk
Bij de fietsenmaker om de hoek. Scheelt je verzendkosten en je hebt hetzelfde.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:13 schreef kikoooooo het volgende:
Hmm.. Is een 'normaal' wiel nou 28 of 26"? Op mijn buitenband staat 700x23c
Ik moet nieuwe binnenbanden en velglint hebben. Waar bestellen jullie dat?
Racewielen zijn tegenwoordig allemaal 28", als ik het goed hebquote:Op maandag 20 juni 2011 21:13 schreef kikoooooo het volgende:
Hmm.. Is een 'normaal' wiel nou 28 of 26"? Op mijn buitenband staat 700x23c
Ik moet nieuwe binnenbanden en velglint hebben. Waar bestellen jullie dat?
Daar heb ik geen tijd voor overdag.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:19 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Bij de fietsenmaker om de hoek. Scheelt je verzendkosten en je hebt hetzelfde.
Koopavond, zaterdagmiddag?quote:Op maandag 20 juni 2011 21:23 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Daar heb ik geen tijd voor overdag.
Dus als je het bestelt en laat verzenden, wie is er dan thuis om het pakketje in ontvangst te nemen?quote:Op maandag 20 juni 2011 21:23 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Daar heb ik geen tijd voor overdag.
Ja, maar ik ga vast niet winnenquote:Op maandag 20 juni 2011 21:25 schreef Freddeh het volgende:
Doen jullie nog mee aan de Tourpoule van Telesport/Hyves?
Ik verzend altijd alles naar mijn werk.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:25 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dus als je het bestelt en laat verzenden, wie is er dan thuis om het pakketje in ontvangst te nemen?
Kan, maar ik wil deze week nog fietsen en zit met kapotte achterband.quote:
Nee, ik heb een hekel aan de Telegraaf / Hyves en weiger mee te doen aan iets van dergelijke kutbedrijvenquote:Op maandag 20 juni 2011 21:25 schreef Freddeh het volgende:
Doen jullie nog mee aan de Tourpoule van Telesport/Hyves?
Fok!quote:Op maandag 20 juni 2011 21:27 schreef Yankee het volgende:
[..]
Nee, ik heb een hekel aan de Telegraaf / Hyves en weiger mee te doen aan iets van dergelijke kutbedrijven
Windkracht, regen, heb je het snel warm?quote:Op maandag 20 juni 2011 21:33 schreef Freddeh het volgende:
Morgenvroeg is het volgens weer.nl 16C, moet ik dan nog een ondershirtje aan als ik naar kantoor kachel?
Met 16c is het bij mij ondershirt met lange mouwen, shirt lange mouwen, broekje, beenstukken, windjack als het bewolkt is en behoorlijk waait.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:33 schreef Freddeh het volgende:
Morgenvroeg is het volgens weer.nl 16C, moet ik dan nog een ondershirtje aan als ik naar kantoor kachel?
Euj, bijna langs mijn huis gereden.quote:Op maandag 20 juni 2011 21:29 schreef OlivierV het volgende:
Zonet rondje van 87km tegen 31.5 km/u. Ik kan niet meer staan nu...
[ afbeelding ]
SuperHer0quote:
Waar woon je dan?quote:Op maandag 20 juni 2011 21:35 schreef cafca het volgende:
[..]
Euj, bijna langs mijn huis gereden.![]()
Ik zal de volgende keer wel eens aanhaken, al haal ik de 31,5 km/u meestal niet....
quote:Op maandag 20 juni 2011 21:35 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Windkracht, regen, heb je het snel warm?
Trek wel een ondershirt met lange mouwen onder m'n shirtje met korte mouwen aan. Vorig jaar ging dat prima, maar fiets niet meer zoveel nu, dus twijfel soms een beetjequote:Op maandag 20 juni 2011 21:35 schreef sjakie007 het volgende:
[..]
Met 16c is het bij mij ondershirt met lange mouwen, shirt lange mouwen, broekje, beenstukken, windjack als het bewolkt is en behoorlijk waait.
Die knie klinkt typisch als rijden met bloten knienen bij een te lage temperatuur.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:41 schreef Dirkos1987 het volgende:
Had een week of 5 geleden een Trek 1.9 uit 2009 gekocht van een collega van me,
omdat ik normaal altijd voetbal wou ik iets hebben om buiten het seizoen iets aan sport te doen vandaar dat ik deze gekocht heb op de gok of ik het leuk zou vinden.
Nu valt het me 5 weken later toch wat tegen en moet ik zeggen dat mijn rechter knie er wel raar op reageert ondanks dat ik hem heb laten afstellen bij de FM.
mijn vraag is nu wat ik ongeveer voor deze fiets kan vragen?
er zitten een aantal extra's bij zoals zo'n co2 (dat is het geloof ik) pomp met 5 flesjes, 3 extra binnenbandjes, fietscomputer en een normale fiets pomp.
Ook kan ik er shimano schoenen bij verkopen maat 44 met pedaal plaatjes.
hahaquote:Op maandag 20 juni 2011 23:30 schreef eentwee het volgende:
Is er eigenlijk een topic voor de meet? Ik ben er ook bij. Op 1 voorwaarde: dat we deze keer wel ergens verwelkomd worden waar televisiezenders kunnen worden ontvangen(op 2 en 9 juli wordt er immers gefietst)
Niemand hoeft zich af te laten schrikken door de afstand/snelheid hoor. We rijden gewoon samen en we kunnen ook wel een kortere route maken zodat iedereen mee kan.
Hahaquote:Op maandag 20 juni 2011 20:21 schreef marcodej het volgende:
[..]
Mn handen zijn nog niet eens wit en heb nog geen strepen, het is verdulleme al bijna juli.
Vooral in Groningen denk ik dan zo of ook wel eens over de grenzen?quote:
Dat is één ding wat zeker is!quote:Op maandag 20 juni 2011 18:36 schreef cafca het volgende:
[..]
Voor de Belgen onder ons wel
Maar serieus: Volgens mij kun je daar machtig mooi tegen de wind in fietsen.....
Nee, er is nog geen topic voor de meet, maar omdat het nu een beetje verloren onderaan in de OP staat, ga ik dat wel maken. Krijgt het ook wat meer aandacht.quote:Op maandag 20 juni 2011 23:30 schreef eentwee het volgende:
Is er eigenlijk een topic voor de meet? Ik ben er ook bij. Op 1 voorwaarde: dat we deze keer wel ergens verwelkomd worden waar televisiezenders kunnen worden ontvangen(op 2 en 9 juli wordt er immers gefietst)
Niemand hoeft zich af te laten schrikken door de afstand/snelheid hoor. We rijden gewoon samen en we kunnen ook wel een kortere route maken zodat iedereen mee kan.
Thanksquote:Op dinsdag 21 juni 2011 07:13 schreef cafca het volgende:
Mooie foto's, Gripper. Blote benen en armen in de sneeuw, stoer!
Dat is als ik heel eerlijk ben nóg leuker om te doen dan fietsenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 08:21 schreef eentwee het volgende:
Ziet er mooi uit! Ben jaloers. Behalve op dat klimmen (zonder fiets)
We moeten idd wel gewoon een route van 110-120km hebben maar ik bedoel dat we bij voldoende animo wellicht een tweede groep kunnen hebben die een iets kortere variant rijdt? Ofwel in eigen tempo of met de mogelijkheid om een extra lusje (iets als Amerongen-Rhenen-Amerongen) over te slaan door op het terras te blijven zitten
Rhenen... Ik heb een sprookjesachtig beeld van die plaats doordat het op een helling ligt. Lijkt me fantastisch om omhoog te rijden daar, dus eigenlijk wil ik dat niet missen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 08:21 schreef eentwee het volgende:
Ziet er mooi uit! Ben jaloers. Behalve op dat klimmen (zonder fiets)
We moeten idd wel gewoon een route van 110-120km hebben maar ik bedoel dat we bij voldoende animo wellicht een tweede groep kunnen hebben die een iets kortere variant rijdt? Ofwel in eigen tempo of met de mogelijkheid om een extra lusje (iets als Amerongen-Rhenen-Amerongen) over te slaan door op het terras te blijven zitten
Op een terras blijven zitten om de route af te snijden?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 08:25 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dat is als ik heel eerlijk ben nóg leuker om te doen dan fietsen
Dat valt me wel weer tegen van jequote:Op dinsdag 21 juni 2011 08:25 schreef Gripper het volgende:
Een route in de route kan natuurlijk ook, maar ik ga niet de dag van tevoren pijltjes ophangen
Dan zou die kortere-lus groep wel 1 persoon bij zich moeten hebben die de weg weet in de regio Heuvelrug, of een Garmin op het stuur.
Precies, als ik rij met blote knieen in een koude wind, voelt het alsof iemand messen in het gewricht steekt. ik heb dan ook altijd kniestukken bij me, tenzij het echt 25+ en een zonnetje is...ook omdat kniestukken prima dienst kunnen doen als armstukken in geval van nood! Maar hardlopen als je knieen pijn doen bij het fietsen...ik fiets juist omdat hardlopen niet kan voor mij!quote:Op maandag 20 juni 2011 23:25 schreef Pritt het volgende:
[..]
Die knie klinkt typisch als rijden met bloten knienen bij een te lage temperatuur.
Helemaal correctquote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@kikoooooo
700*23 betekent dat het geschikt is voor een 28'inch racevelg, en dat de breedte van de band 23 mm is. dat is de standaard maat voor racebanden. Dus een 700*23 buitenband zou voor jou moeten werken. Het velglint moet waarcshijnlijk 16 mm zijn, aangezien de band zelf al 23 breed is, zal het velglint iets kleiner moeten zijn!
Als Groninger kom ik natuurlijk niet graag in Frieslandquote:Op dinsdag 21 juni 2011 00:59 schreef AltarOfSacrifice het volgende:
Vooral in Groningen denk ik dan zo of ook wel eens over de grenzen?
Nee want er zijn niet alleen meneeren.quote:Op maandag 20 juni 2011 16:43 schreef Gripper het volgende:
[..]
We zullen op mijn meet best eens knallen op de klimmetjes, maar bovenaan wachten we op elkaar. Het is tenslotte geen uitgepijlde tocht waarbij de achterblijvers de route vanzelf wel vinden. Alleen op het laatste stuk dijk is foutrijden onmogelijk, en daar is een eindsprintje voor de hele grote meneren (mag ik dat zeggen, ja dat mag ik zeggen) nog mogelijk.
Jeuj, ga je dan ook mee? gezellig!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:59 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nee want er zijn niet alleen meneeren.
Serieuze competitie voor Oksel, Kaas en eentweequote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jeuj, ga je dan ook mee? gezellig!
En neem je Cyclingboy ook mee?
Ahumquote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:15 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Serieuze competitie voor Oksel, Kaas en eentwee
Jij rijdt ook wel aardig door begrijp ik?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ahum![]()
Fietsmeet topic is aangemaakt trouwens:
Fietsmeet vreeswijk 2011, zaterdag 9 juli
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:43 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Jij rijdt ook wel aardig door begrijp ik?
Dan kan ik bijvoorbeeld weer nietquote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:38 schreef OlivierV het volgende:
Waarom is de meet trouwens op een zaterdag? Zou die niet verplaatst kunnen worden naar een zondag?
Misschien ben ik wel gelovig en zit ik op zondag stil in de kerkquote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:38 schreef OlivierV het volgende:
Waarom is de meet trouwens op een zaterdag? Zou die niet verplaatst kunnen worden naar een zondag?
Dat weet ik dus nog niet hangt van de selectie van een wedstrijd af en hij komt dan wel mee.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jeuj, ga je dan ook mee? gezellig!
En neem je Cyclingboy ook mee?
Precies hetzelfde, behalve dat ik nu op de fiets stap.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:56 schreef Yankee het volgende:
Vanmiddag had ik even geen zin in de scriptie. Rondje Lauwersmeer gemaakt. De windkracht 5 die er stond was niet altijd even prettigVerder was het weer een lekker rondje, 100 km ongeveer.
Hoe dan ook:quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:30 schreef ultra_ivo het volgende:
Van het weekend m'n tocht moeten inkorten. Er stond ook in Frankrijk een beetje wind. Bergaf moest ik soms flink bijtrappen om boven de 20km/u te komen. Tegen de tijd dat ik in Abbeville was had ik nog altijd geen enkele slaaptijd kunnen 'verdienen'. Dat zou niet goed gaan, 1e nacht had ik al doorgereden. Dus gestopt in Abbeville en de trein terug naar Lille gepakt (daar was nog wat bluf in het Frans voor nodig). Vanuit Lille gisteren naar Leuven gefietst, nu natuurlijk zonder wind in de rug. Maar niet nadat ik in Lille eerst nog langs de Decatlhon en het b-twin village ben gereden. Ketting&cassette begonnen flink problemen te geven, helaas hadden ze niet het verzet dat ik nodig heb. Uiteindelijk de boel tot Leuven heel kunnen houden. Ipv 850 zijn het maar 600km geworden.
Een rondje Maastricht - Révin - baai van de Somme - Tourcoing - Maastricht. Da's in totaal iets van 850km. Ik ben tot 820 gekomen, tot vlak voor de baai van de Somme.quote:
Hm, da's wel jammer, net niet gehaald dus. Maar dat doe je non-stop?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:03 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een rondje Maastricht - Révin - baai van de Somme - Tourcoing - Maastricht. Da's in totaal iets van 850km. Ik ben tot 820 gekomen, tot vlak voor de baai van de Somme.
Min of meer ja. Ik had de rit aangemeld als DIY permanent bij Audax UK. Dan moest ik 'm dus uitrjiden met een gemiddelde van 13,3km/h inclusief stops. Levert 60 uur op voor 800km. Maar alleen de kortste weg tussen de 'controles' telt. Dus dan kom je in de praktijk makkelijk op 840-850km uit. Ik was om 12u30 op zaterdag gestart, had dus de tijd tot 00.30 vanochtend. Maar goed, als je al zo'n 30 uur nodig hebt voor de 1e helft, met nacht doorrijden, weet je dat er geen tijd overblijft om in de 2e nacht een paar uurtjes te slapen. En dat is toch wel noodzakelijk.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:07 schreef cafca het volgende:
[..]
Hm, da's wel jammer, net niet gehaald dus. Maar dat doe je non-stop?
Tsssssssssssssk, wacht maar tot jullie groot zijn. Ik ben nu mijn eerste 2 publicaties a/h schrijven, waarvan 1 review (een soort grote mensen scriptie), wat een pokkewerkquote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:18 schreef Pritt het volgende:
[..]
Precies hetzelfde, behalve dat ik nu op de fiets stap.
Kut scripties ook.
huilen.nlquote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:28 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Tsssssssssssssk, wacht maar tot jullie groot zijn. Ik ben nu mijn eerste 2 publicaties a/h schrijven, waarvan 1 review (een soort grote mensen scriptie), wat een pokkewerk...
quote:
Oeh.. uitdagingquote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:56 schreef Gripper het volgende:
[..]
Harder dan Oksel en Eentwee durf ik wel aan. Kaas hou ik niet bij. Zeker omdat ie de weg zelf wel weet: het rondje bevat grote stukken van het Ledig Erf parcours.
Thesis net afgerond (alleen nog verdedigen).quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:18 schreef Pritt het volgende:
[..]
Precies hetzelfde, behalve dat ik nu op de fiets stap.
Kut scripties ook.
Rijden ook niet hard. 31,5? *ff teller checken*, 32,4 over 80km, vanavond. En dan heb ik de laatste 20km alleen gereden omdat ik kramp had. 31,5, dat doet de 'middelgroep' hier op een donderdagavond, met 50+ mensen erin..quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:03 schreef marcodej het volgende:
Voor het eerst dit seizoen met de B-groep mee van de club, en ook voor het eerst weer het Kopje van Bloemendaal opgezocht. Voor de wind een gemiddelde van 36, na het Kopje, tegenwind en een lekke band van mij uiteindelijk een gemiddelde van 31.5.
Nu stuk.
Heb je nou nog steeds niet de wielmaat goed ingevoerd in je kilometerteller?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:08 schreef Oksel het volgende:
[..]
Rijden ook niet hard. 31,5? *ff teller checken*, 32,4 over 80km, vanavond. En dan heb ik de laatste 20km alleen gereden omdat ik kramp had. 31,5, dat doet de 'middelgroep' hier op een donderdagavond, met 50+ mensen erin..
Nee, moet dat dan?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:15 schreef Yankee het volgende:
[..]
Heb je nou nog steeds niet de wielmaat goed ingevoerd in je kilometerteller?
Moet ook zeggen dat het terug niet echt lekker ging, beetje hollen en stilstaan. We zaten ook zo rond 32.5 gemiddeld, toen ik aan het eind van het rondje (70km) lek reed. Daarna rustig uitgetrapt.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:08 schreef Oksel het volgende:
[..]
Rijden ook niet hard. 31,5? *ff teller checken*, 32,4 over 80km, vanavond. En dan heb ik de laatste 20km alleen gereden omdat ik kramp had. 31,5, dat doet de 'middelgroep' hier op een donderdagavond, met 50+ mensen erin..
Bij ons wordt de groep verdeeld in vier groepen, A t/m D. De A-groep rijdt het hardst (34+ gemiddeld), B-groep 32, C-groep 30, D-groep is de toergroep, die rijden zo'n 28 gemiddeld. Iedereen weet een beetje zijn niveau en sluit dan gewoon aan bij een groep die onder leiding staat van een wegkapitein.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:16 schreef sciter het volgende:
B groep? Hoe zit zo'n wielerteam eigenlijk in elkaar?
Dat word dan groep D voor mijquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:25 schreef marcodej het volgende:
[..]
Bij ons wordt de groep verdeeld in vier groepen, A t/m D. De A-groep rijdt het hardst (34+ gemiddeld), B-groep 32, C-groep 30, D-groep is de toergroep, die rijden zo'n 28 gemiddeld. Iedereen weet een beetje zijn niveau en sluit dan gewoon aan bij een groep die onder leiding staat van een wegkapitein.
Is ook puur recreatief, we rijden geen wedstrijden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is er mis met je zonda's?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:15 schreef Oksel het volgende:
Oh, ik wil andere wielset. 200-300 EUR, voor op m'n Bianchi met Campa. Sterk en mooi. Hoeft niet licht, 1700-1800 gram is prima. Iemand?
Mavic Cosmic Elitequote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:15 schreef Oksel het volgende:
Oh, ik wil andere wielset. 200-300 EUR, voor op m'n Bianchi met Campa. Sterk en mooi. Hoeft niet licht, 1700-1800 gram is prima. Iemand?
quote:Op woensdag 22 juni 2011 01:19 schreef Mark_Boelen het volgende:
Gripper: Gave foto's ! Lijkt me erg gaaf om tussen de sneeuw te rijden, hoe was de temperatuur daar op dat moment ?
Waarschijnlijk net rond het vriespunt. Tijdens het klimmen heb je nergens last van. Met dalen is het wel fijn als je een jasje hebt voor de 1e 20 min naar beneden. Daarna wordt het snel warmer.quote:Op woensdag 22 juni 2011 01:19 schreef Mark_Boelen het volgende:
Gripper: Gave foto's ! Lijkt me erg gaaf om tussen de sneeuw te rijden, hoe was de temperatuur daar op dat moment ?
Vandaag bericht van de tegenpartij gehad dat alles ingediend is bij zijn verzekering, afwachten wat deze zegt.
Vandaag in het begin van de avond naar Roden gefietst voor een verjaardag, eindelijk weer na al die regen even op de fietsTerugweg in het donker met normale fietslampjes, tot Peize vrij spannend in het donker. Daarna was alles goed verlicht en kon er rond de dertig gefietst worden. Toch maar opzoek naar semi vaste verlichting voor op de fiets. Iemand tips? Graag geen vast monteer werk met klemmetjes en dergelijk. Snel klik en klaar idee met goed veel licht.
Laat maar horen!
Fulcrums?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:15 schreef Oksel het volgende:
Nee joh, t was warm. De hele klim over de telegraphe geen zuchtje wind, 20-22 graden. Boven tussen de sneeuw nog 10-12 graden denk ik. Ook windstil en zonnig op de col, dus ik heb daar alleen een windvestje aangetrokken tijdens het wachten (1,5 uur) totdat de laatste boven was.quote:Op woensdag 22 juni 2011 06:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk net rond het vriespunt. Tijdens het klimmen heb je nergens last van. Met dalen is het wel fijn als je een jasje hebt voor de 1e 20 min naar beneden. Daarna wordt het snel warmer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Auch![]()
quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:31 schreef Freddeh het volgende:
Ik heb me nog eens verdiept in wat er mis is met m'n zadelpijntjes... Mocht je erg visueel ingesteld zijn, of niet willen lezen over m'n privé-delen, lees dan vooral niet verder!
Ik meen het! Je bent gewaarschuwd!Ja, met zo'n stom Brooks zadel uit 1 groot breed deel wel ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Auch
Dit stuk in de tekst op dat fietsweblog is nou juist de oorzaak van alle ellende:
[quote]
Van wielrenners wisten we al, dat ze soms pittige klachten over hun zitvlak krijgen. Vooral het 'perinium', het gevoelige gedeelte tussen balzak en anus waar zich allerlei zenuwen bevinden, is berucht. Het volle lichaamsgewicht rust daar tijdens het rijden op. Een zeer pijnlijk bobbel, ook wel 'derde bal' genoemd, is soms het gevolg.
[/quote/]
Waar denk je dat al die zadels met gleuf in het midden voor zijn? Om te voorkomen dat je perineum precies op het bolle midden van het zadel rust. Die ruimte, gecombineerd met netjes op je zitbotjes zitten (en dus een zadel zoeken wat de juiste breedte heeft, die overeenkomt met de breedte van jouw zitbotten), gaat je wel helpen.
Probeer eens een selle italia flow, de naam zegt het al: voor een goeie doorstroming. Of anders specialized body geometry zadels. Probeer verschillende breedtes, specialized dealers hebben een zitkussen waarmee de afdrukken van je zitbotten worden opgemeten. Daarmee bepaal je je zadelbreedte, 130, 145 of nog niets meer mm.Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |