Ziet er wel wat vreemd uit inderdaad, maar ik ga toch echt geen 42km fietsen met een rugzak op m'n rugquote:
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 08:49 schreef JohnDDD het volgende:
Mijn fiets staat ook al jaren in mijn slaapkamer. Ik heb hem wel eens beneden in de gang gehad bij de voordeur maar toen merkte ik dat ik soms van de schrik wakker werd en moest gaan kijken of mijn fiets er nog was.
Flinke afstand zeg! Hoe heb je je hierop voorbereid? Ik wil eind augustus Diekirch-Valkenswaard fietsen (270km) en kan wel wat tips gebruiken!quote:Op woensdag 15 juni 2011 15:06 schreef Pritt het volgende:
Zo over 10 dagen ga ik een tourtocht doen van 325km op 1 dag. Ben benieuwd.
Wordt verwacht dat ik kopwerk ga doen voor bobo's. Wel zin in.
Ik heb enorm zitten nadenken over hoe ik al m'n zooi meekrijg naar kantoor en kwam tot de conclusie dat dit de enige optie wasquote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:07 schreef SuperWeber het volgende:
2 x 750 moet voldoende zijn voor 120 km. Ik drink meestal nog minder. Het is wel te weinig, maar ik krijg meestal simpelweg niet meer weg...
Btw Freddeh, wat heb jij je fiets toegetakeld zeg... Vroeger toen ik nog student was en op de racefiets 80 km heen en weer pendelde naar mijn ouders, deed ik dat ook gewoon met een rugzakje, met schone kleding. e.d. erin. Was geen probleem, gewoon even wennen
In het begin zeker op reserve die klimmetjes in de Ardennen opfietsen,quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:11 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Flinke afstand zeg! Hoe heb je je hierop voorbereid? Ik wil eind augustus Diekirch-Valkenswaard fietsen (270km) en kan wel wat tips gebruiken!
Dat heb ik geloof ik 1 keer gedaan, was wel zwaar. Meestal ging ik dag 1 heen en dag 2 na het werk weer terug. (In die tijd werkte ik in het weekend bij mijn vader in het bedrijf).quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:13 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik heb enorm zitten nadenken over hoe ik al m'n zooi meekrijg naar kantoor en kwam tot de conclusie dat dit de enige optie wasEr is nog wel een andere optie, maar ik zie het gewoon niet zitten m'n kleding enzo allemaal los te laten slingeren in de kleedkamer hier op kantoor.
Deed jij 2x80 op een dag?
In principe heb ik mezelf er niet anders voor getraind. Ik weet vanuit het verleden dat ik monsterafstanden aankan dus dan hoeft in principe alleen de conditie gewoon op pijl te zijn. Het is net zoals met hardlooptraining voor een marathon. Die oefenen je ook niet door marathons te lopen, maar misschien de helft van de afstand. Verder knop om in je hoofd op de dag zelf en niet te enthousiast beginnen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:11 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Flinke afstand zeg! Hoe heb je je hierop voorbereid? Ik wil eind augustus Diekirch-Valkenswaard fietsen (270km) en kan wel wat tips gebruiken!
Dat sowieso. Maar is het verstandig om van te voren bijvoorbeeld in ieder geval 1 keer solo 200km te rijden zodat je in ieder geval een beetje aan een dergelijke lange zit gewend bent?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:15 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In het begin zeker op reserve die klimmetjes in de Ardennen opfietsen,
Ik zou 2x42 op een dag moeten doen, is theoretisch wel haalbaar, maar zit thuis ook met een dochtertje die om 7 uur toch echt richting bed moet.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:25 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Dat heb ik geloof ik 1 keer gedaan, was wel zwaar. Meestal ging ik dag 1 heen en dag 2 na het werk weer terug. (In die tijd werkte ik in het weekend bij mijn vader in het bedrijf).
er wordt sowieso wel één keer gestopt onderweg, bidons moet je onderweg gewoon bijvullen. Kan altijd wel bij een cafétje ofzoiets dergelijksquote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:37 schreef Freddeh het volgende:
Even een vraag he... We gaan op 2/9 juli dus 120km rijden. Hoe doen jullie dat met drinken (gezien ik niet nog een keer kramp wil)? 2 Bidons van een liter ofzo?
Dit is zo verschillend per persoon, afhankelijk van het weer, de intensiteit. Tijdens wedstrijden kan ik 1 bidon opdrinken, dat is 1 per uur ongeveer (750ml). Maar tijdens de koudere dagen drink ik bijna helemaal neits tijdens wedstrijden, zweet dan minder. In principe kun je beter teveel drinken dan te weinig. Je plast het toch weer uit, waarbij als je te weinig drinkt kramp kunt krijgen. Ook als je eenmaal te weinig hebt is het ook moeilijk om weer bij te drinken.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:07 schreef Blik het volgende:
[..]
er wordt sowieso wel één keer gestopt onderweg, bidons moet je onderweg gewoon bijvullen. Kan altijd wel bij een cafétje ofzoiets dergelijks
ja, dat is natuurlijk zo.Mijn vriendin drinkt in principe heel weinig terwijl ik echt flink moet drinken om geen last van uitdroging/kramp te krijgen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:09 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Dit is zo verschillend per persoon, afhankelijk van het weer, de intensiteit. Tijdens wedstrijden kan ik 1 bidon opdrinken, dat is 1 per uur ongeveer (750ml). Maar tijdens de koudere dagen drink ik bijna helemaal neits tijdens wedstrijden, zweet dan minder. In principe kun je beter teveel drinken dan te weinig. Je plast het toch weer uit, waarbij als je te weinig drinkt kramp kunt krijgen. Ook als je eenmaal te weinig hebt is het ook moeilijk om weer bij te drinken.
Had ook te maken met een verkeerde afstelling van m'n rechter schoenplaatje he, die was scheef gesprongen. Zit inmiddels weer perfect recht, dus die zal me bij de volgende meet geen last meer bezorgen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:25 schreef Blik het volgende:
[..]
ja, dat is natuurlijk zo.Mijn vriendin drinkt in principe heel weinig terwijl ik echt flink moet drinken om geen last van uitdroging/kramp te krijgen.
Maar het was ook meer bedoelt als advies voor Freddeh, die bij de vorige meeting flinke kramp kreeg wegens te weinig drinken. Meer drinken onderweg, en als het op is bijvullen bij een kroeg ofzoiets dergelijks is dan wel het makkelijkste
Ziet er wel redelijk okay uit eigenlijkquote:Op vrijdag 17 juni 2011 08:53 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ziet er wel wat vreemd uit inderdaad, maar ik ga toch echt geen 42km fietsen met een rugzak op m'n rug
Gevoelskwestiequote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:35 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ziet er wel redelijk okay uit eigenlijk
Het is wel een kleurrijk geheel. Wat draag je? Verschillende kleur broekje, shirt, helm?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:36 schreef Freddeh het volgende:
[..]
GevoelskwestieBen nu 2 jaar een racefiets gewend zonder 'rare' poespas, en als je nu dit erop zet, lijkt het voor je gevoel wat raar. Ben wel een enorme fan van die roze ritsen in de fietstassen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Twee verschillende kleuren sokken?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:41 schreef Yankee het volgende:
[..]
Het is wel een kleurrijk geheel. Wat draag je? Verschillende kleur broekje, shirt, helm?
Uiteraardquote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:41 schreef Yankee het volgende:
[..]
Het is wel een kleurrijk geheel. Wat draag je? Verschillende kleur broekje, shirt, helm?
Ja, wit/blauw. Van de TdRc. Dat moet jij toch wetenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Twee verschillende kleuren sokken?
Met een lange training stoppen wij altijd net over halverwege bij een tankstation of iets en dan vullen we ze bij of nemen een drankje.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:37 schreef Freddeh het volgende:
Even een vraag he... We gaan op 2/9 juli dus 120km rijden. Hoe doen jullie dat met drinken (gezien ik niet nog een keer kramp wil)? 2 Bidons van een liter ofzo?
Ow en ga eens naar het kruidvat en haal van die magnesium bruistabletten, is tegen kramp.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:37 schreef Freddeh het volgende:
Hou jezelf niet voor de gekquote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:59 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Had ook te maken met een verkeerde afstelling van m'n rechter schoenplaatje he, die was scheef gesprongen. Zit inmiddels weer perfect recht, dus die zal me bij de volgende meet geen last meer bezorgen.
Nietes!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Hou jezelf niet voor de gek
Je hebt over de hele rit gezien niet eens je bidon leeg gedronken van 500 ml, en dat op een rit van meer dan 4 uur. ter vergelijk, ik heb 2 bidons van 750 ml leeggedronken over de hele rit.
Hm, ik zie het. Dat wordt straks in de regen naar huis fietsenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:44 schreef Marurk het volgende:
Godver: wil ik nu gaan fietsen, zegt buienradar dat het zometeen flink gaat regenen.
Nat worden vind ik geen probleem, maar heb geen zin in al dat poetswerk.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:47 schreef cafca het volgende:
[..]
Hm, ik zie het. Dat wordt straks in de regen naar huis fietsen
Ja, dat dus.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:48 schreef Marurk het volgende:
[..]
Nat worden vind ik geen probleem, maar heb geen zin in al dat poetswerk.
Hoe lang? Een doekje met azijn dacht ik, niet veel langer.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:15 schreef Marurk het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoeveel km ik moet rijden op nieuwe buba's om ervoor te zorgen dat het buitenste glimmende laagje is afgesleten? Dus het aantal km dat ze moeten worden ingereden om er veilig mee in de regen te kunnen rijden.
Ook in een koers?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:27 schreef Yankee het volgende:
50 - 100 km geloof ik. Maar je kunt toch prima voorzichtig door de bochten gaan wanneer het geregend heeft?
1quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:15 schreef Marurk het volgende:
Weet iemand eigenlijk hoeveel km ik moet rijden op nieuwe buba's om ervoor te zorgen dat het buitenste glimmende laagje is afgesleten? Dus het aantal km dat ze moeten worden ingereden om er veilig mee in de regen te kunnen rijden.
quote:
Inderdaad. Maar de koers gaat gewoon door.quote:
Ik heb ook gvd zin om te koersenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:35 schreef Marurk het volgende:
[..]
![]()
En jullie mij maar waarschuwen dat ik op m'n bek zou gaan vorige week!
[..]
Inderdaad. Maar de koers gaat gewoon door.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |