quote:
Klopt!quote:Op zondag 12 juni 2011 18:41 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
Ons huidige financiele stelsel is een piramide-spel. Zowel de euro, dollar als deze munt zijn puur afhankelijk van het vertrouwen er in. We doen alsof we minstens 10x zoveel geld hebben (lenen van de bank, die het vervolgens ook weer lenen) als dat er daadwerkelijk is, omdat we met de investeringen die we er mee doen verwachten (erop vertrouwen) de rente en later ook de volledige schuld terug te kunnen betalen.
Dan is de totale hoeveelheid wat laag... Stel dat iedereen meedoet, dan koop je straks voor 0,0003 bitcoin een nieuwe laptop?quote:Alleen het interessante aan dit geld is dat er een maximum hoeveelheid is, waardoor de waarde evenredig is aan het vertrouwen, zonder dat er ineens 10% bij 'gedrukt' wordt en de valuta dus waarde verliest.
Als iedereen mee gaat doen dan ontploft de waarde per BC en kan dit inderdaad gebeuren. Sinds de laatste 2 weken begint het bekend te worden, zie hoe het nu fluctueert. Ik zag net ergens dat de hoeveelheid transacties in het afgelopen jaar slechts 3x zoveel is als de afgelopen 7d.quote:Op zondag 12 juni 2011 18:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dan is de totale hoeveelheid wat laag... Stel dat iedereen meedoet, dan koop je straks voor 0,0003 bitcoin een nieuwe laptop?
Hoe meer je de techniek van Bitcoin begrijpt, hoe meer vertrouwen het geeft.quote:Op zondag 12 juni 2011 18:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Klopt!
[..]
Dan is de totale hoeveelheid wat laag... Stel dat iedereen meedoet, dan koop je straks voor 0,0003 bitcoin een nieuwe laptop?
Typo's in de op:
15 ==> 25
De link naar https://www.bitcoin.org/ werkt niet, de S moet weg.
Dus je zet aardgas om in euro's?quote:Op zondag 12 juni 2011 19:05 schreef MaGNeT het volgende:
De tijd zal het leren. Voorlopig draait het en produceer ik zo'n 12 Bitcoins per week die ik verkoop tegen de op dat moment geldende koers (of even wachten tot het stijgt).
12*18 euro is leuk.
Moet nog wel stroomverbruik af en dat is ook niet gering (Totaal nu 800 Watt uit het stopcontact 24/7)
Ja, of zonne-energie, bio-massa, kern-energie, kolen, wind-energie, waterkracht, etc...quote:
Maak je niet druk, dat heb ik al 5x gehad maar dan elke keer met 10 - 15 bitcoins. Gelukkig is het ook een paar keer goed gegaan alleen liep ik vanmorgen flink geld mis toen ik net weer had ingekocht en de boel ineens onder de $15 ging. Maargoed...ookal lees je de grafieken goed uit, het blijft een beetje gokken.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:12 schreef broodmonkeh het volgende:
Denk ga ff spelen, verkoop ik 1 bitcoin voor $18 om hem later weer goedkoper in te kopen, is de koers een halfuur later een paar dollar hoger
Kopen of 'minen' (als je een goede videokaart hebt). Ik verkoop ze voor een vaste prijs van ¤15.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:22 schreef Doutzen het volgende:
Ik heb de software geinstalleerd, wat nu? Ik begrijp nog niet helemaal hoe ik nu bitcoins kan krijgen.
Minen is dus het opgraven (maken) van bitcoins. Het programma bitcoin doet dat automatisch voor mij?quote:Op zondag 12 juni 2011 19:25 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Kopen of 'minen' (als je een goede videokaart hebt). Ik verkoop ze voor een vaste prijs van ¤15.
Dat programma is voor de administratie van je Bitcoins, minen wil niet meer omdat het te traag is.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:27 schreef Doutzen het volgende:
[..]
Minen is dus het opgraven (maken) van bitcoins. Het programma bitcoin doet dat automatisch voor mij?
Misschien domme vragen hoor. Ik ben mij wel aan het inlezen maar het is nog niet helemaal duidelijk.
Raar systeem, "geld" maken met je videokaart...quote:Op zondag 12 juni 2011 19:25 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Kopen of 'minen' (als je een goede videokaart hebt). Ik verkoop ze voor een vaste prijs van ¤15.
Wat is beter? Een centrale authoriteit die het uitdeelt? Of willekeur?quote:Op zondag 12 juni 2011 19:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Raar systeem, "geld" maken met je videokaart...
Naja, geld maken met het encrypten/hashen. En toevallig zijn videokaarten daar erg goed in.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik heb toevallig een ati videokaart, spreekt dat programma die automatisch aan of is er andere software nodig?quote:Op zondag 12 juni 2011 19:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat programma is voor de administratie van je Bitcoins, minen wil niet meer omdat het te traag is.
Je moet tegenwoordig Ati videokaarten inzetten om dat te doen, die kunnen dat 200 tot 400x zo snel.
Op http://forum.bitcoin.org is een topic voor newbies. Die zou ik eerst doorlezenquote:Op zondag 12 juni 2011 19:32 schreef Doutzen het volgende:
[..]
Ik heb toevallig een ati videokaart, spreekt dat programma die automatisch aan of is er andere software nodig?
Waarom verkoop je bitcoins? Heb je ze goedkoop ingekocht en wil je nu winst maken met door ze te verkopen? Denk je dat ze in de toekomst niet meer waard zullen worden?quote:Op zondag 12 juni 2011 19:25 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Je kan aan één stuk door kopen/verkopen tegen 0,65% transactiekosten.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:38 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Waarom verkoop je bitcoins? Heb je ze goedkoop ingekocht en wil je nu winst maken met door ze te verkopen? Denk je dat ze in de toekomst niet meer waard zullen worden?
Dat minen zie ik niet zo zitten, aangezien ik denk dat andere mensen veel efficiënter kunnen minen. Ik vind meelezen eigenlijk in dit topic ook al leuk opzich. Ik ben benieuwd waar deze valuta over een paar jaar zal zijn. Opzich wil ik wel meedoen met inkoop/verkoop, maar winst maken maakt mij niet zo veel uit. Het lijkt mij gewoon leuk om nu een keer 50 euro te investeren en wie weet is het over 10 jaar wel 500 euro. Ik snap gewoon niet, waarom mensen geloven in deze valuta en minen etc, maar vervolgens gaan verkopen. Verkopen doe je toch alleen als je denkt dat de waarde in de toekomst zal dalen.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je kan aan één stuk door kopen/verkopen tegen 0,65% transactiekosten.
Als je tijd genoeg hebt kan je van 10$ uiteindelijk 100$ maken.
Alleen al vandaag kon je x2,5 gaan als je op de dip had gekocht en op top verkocht...
Als je slecht bent in techniek maar goed bent in beleggen/speculeren dan is het een betere manier om er kennis mee te maken.
Hoe mine ik? Hoe werkt dit programma?quote:Op zondag 12 juni 2011 20:00 schreef MaGNeT het volgende:
Vandaag een gebruikte videokaart erbij gekocht die goed is voor zo'n 400Mhash/s, ofwel zo'n 0,71 BTC per etmaal.
Toevallig las ik vandaag ergens dat een programmeur van Google door het bedrijf is ingezet om een tool te maken die het betalen vereenvoudigt. Hij krijgt (deels?) betaald in Bitcoinsquote:Op zondag 12 juni 2011 19:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Wiki: Bitcoins, however, are divisible to eight decimal places (a total of 2.1 x 1015 or 2.1 quadrillion units)
En het is decentraal, terwijl alle transacties publiek beschikbaar zijn. Betekent dat dat alle transacties bij elke gebruiker worden opgeslagen? Als er straks miljarden transacties zijn wordt dat een flinke datarate en enorme opslag!
Okee, na me d'r enige tijd in te verdiepen ben ik niet overtuigd... Youtube-filmpje uit de OP zegt: "het is niet bedoeld voor mensen die snel rijk willen worden aan een piramidespel, maar voor microbetalingen"... In de praktijk echter zijn alle deelnemers uit op snel geld verdienen, per definitie een piramidespel dus, en wordt het helemaal niet gebruikt voor micropayments!
Verder heeft het een studie nodig om te kunnen gebruiken, wat ervoor zorgt dat het niet grootschalig zal aanslaan. Een studie maken van bitcoin is wellicht leuk om snel rijk te worden, maar om te betalen is dat knap irritant.
Wat de moeilijkheidsgraad van de hash betreft: hoe wordt dat bijgesteld? Juist omdat het decentraal werkt: wie/wat regelt dat, en waarom luisteren de clients daar naar?
De interesse is goedquote:Op zondag 12 juni 2011 19:52 schreef mike-amersfoort het volgende:
wanneer wordt eigenlijk de moeilijkheidsgraad om BC te berekenen weer bijgesteld? Het was namelijk de bedoeling dat iedere 10 minuten een BC werd berekend, laatste 2 uur zijn het er alweer 21, dus nog maar 5 minuten, schijnbaar zijn veel mensen ingestapt in om te produceren.
Welke?quote:Op zondag 12 juni 2011 20:00 schreef MaGNeT het volgende:
Vandaag een gebruikte videokaart erbij gekocht die goed is voor zo'n 400Mhash/s, ofwel zo'n 0,71 BTC per etmaal.
Een 5870quote:
Yup.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:28 schreef RemcoDelft het volgende:
Even een vergelijking: is dit een digital gold rush?
Mensen willen iets hebben, omdat iedereen het wil hebben. Ze stellen alles in het werk om het te pakken te krijgen, simpelweg omdat het waarde heeft als iedereen het maar wil hebben.
En "zeldzaamheid" wordt gebruikt als argument om de waarde te verhogen.
Ik werk in een computerzaak (buitendienst) dus ik zou kant-en-klare systemen kunnen verkopen, configureren incl. onderhoudscontract.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
Je kunt er nog geen hardware om te minen voor kopen bijvoorbeeld.
Natuurkunde heeft er weinig mee te maken.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Yup.
Leuk voor degenen die de munten minen en alle risico nemen
Het minen is niet voor iedereen weggelegd, omdat je gewoon wat moet weten van hardware en koeling.
Het zou echt iets voor jou zijn, jij bent technisch, weet wat van natuurkunde en snapt dit soort dingen vlot.
Wat voor moederbord heb jij? Ik ben op zoek naar eentje waar meerdere videokaarten in passen, dan moet je naar het aantal PCI-E aansluitingen kijken oid geloof ik?quote:Op zondag 12 juni 2011 20:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik werk in een computerzaak (buitendienst) dus ik zou kant-en-klare systemen kunnen verkopen, configureren incl. onderhoudscontract.
Heb de nodige ervaring en spullen om zo'n mining systeem zo optimaal mogelijk te laten draaien.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik werk in een computerzaak (buitendienst) dus ik zou kant-en-klare systemen kunnen verkopen, configureren incl. onderhoudscontract.
Grappig hoe mensen vrijwel al hun "winst" omzetten in hardware. Of soms ongetwijfeld zelfs verlies maken. Doet me denken aan dat goudzoekprogramma op Discovery.quote:
eBayquote:Op zondag 12 juni 2011 20:58 schreef Blinker het volgende:
Waar is dat verlengkabeltje alweer te koop? Misschien ook een kaartje er bij halen
Tsja, dat is een keuze.quote:Op zondag 12 juni 2011 21:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Grappig hoe mensen vrijwel al hun "winst" omzetten in hardware. Of soms ongetwijfeld zelfs verlies maken. Doet me denken aan dat goudzoekprogramma op Discovery.
Dat is gewoon investeren om je productiecapaciteit te verhogen. Je maakt geen verlies op die manier.quote:Op zondag 12 juni 2011 21:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Grappig hoe mensen vrijwel al hun "winst" omzetten in hardware. Of soms ongetwijfeld zelfs verlies maken. Doet me denken aan dat goudzoekprogramma op Discovery.
Hoeveel geld verdien je nu dan per dag met die hardware?quote:Op zondag 12 juni 2011 21:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Tsja, dat is een keuze.
Ik had de meeste hardware al van m'n SETI@home crunchen.
Heb er wel wat geld ingestoken (inmiddels 340 euro) nu maar ook alweer wat verdiend.
Als het nog 2 weken goed blijft draaien ben ik uit de kosten.
En anders heb ik wat extra hardware voor op Marktplaats.
Nu 1,77 coins per dag (ruim 1000 Dollar per maand bij huidige koers).quote:Op zondag 12 juni 2011 21:06 schreef sciter het volgende:
[..]
Dat is gewoon investeren om je productiecapaciteit te verhogen. Je maakt geen verlies op die manier.
[..]
Hoeveel geld verdien je nu dan per dag met die hardware?
1700 dollar op huidige koers, stijgend zal veel meer zijn. Godverdomme man dit is goude handel.quote:Op zondag 12 juni 2011 21:12 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nu 1,77 coins per dag (ruim 1000 Dollar per maand bij huidige koers).
Als beide videokaarten er weer zijn 2,84 coins per dag (ruim 1700 Dollar per maand bij huidige koers).
Met een oude PC (als er maar een PCIe socket op zit), 500Watt voeding en een goede videokaart kan je los.quote:Op zondag 12 juni 2011 21:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
1700 dollar op huidige koers, stijgend zal veel meer zijn. Godverdomme man dit is goude handel.
Als ik toch geld had om te investeren..
Verlengkabel? Misschien heb jij het nu over iets heel anders maar is er geen optie om dus bijv dmv een kabel of ander soort hub er voor te zorgen dat je meerdere videokaarten op 1 moederbord krijgt ookal is er standaard maar 1 PCI-e aansluiting? Ik ga morgen een 5870 halen om mijn 5770 mee te vervangen, maar ik zou ze het liefst alletwee tegelijk laten draaien uiteraard.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:58 schreef Blinker het volgende:
Waar is dat verlengkabeltje alweer te koop? Misschien ook een kaartje er bij halen
Maar eigenlijk zou jij je investering eruit hebben in 1/5 maand?quote:Op zondag 12 juni 2011 21:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Met een oude PC (als er maar een PCIe socket op zit), 500Watt voeding en een goede videokaart kan je los.
Kosten: 250 euro als je nog niet zo'n PC hebt, 100 euro voor alleen een ATI videokaart als je wel zo'n PC hebt.
Dan doe je 200US$ in de maand met huide koers.
Ja, met een pcie extender kabel kan je ook een videokaart op je pcie 1x slot aansluiten.quote:Op zondag 12 juni 2011 21:18 schreef nlpronk het volgende:
[..]
Verlengkabel? Misschien heb jij het nu over iets heel anders maar is er geen optie om dus bijv dmv een kabel of ander soort hub er voor te zorgen dat je meerdere videokaarten op 1 moederbord krijgt ookal is er standaard maar 1 PCI-e aansluiting? Ik ga morgen een 5870 halen om mijn 5770 mee te vervangen, maar ik zou ze het liefst alletwee tegelijk laten draaien uiteraard.
PM? Ik kijk ff...quote:Op zondag 12 juni 2011 21:20 schreef sciter het volgende:
[..]
Maar eigenlijk zou jij je investering eruit hebben in 1/5 maand?
Heb je mijn PM trouwens nog ontvangen?
Interessant, jij besteld ze dus op ebay? Zijn ze niet gewoon bij elke pc shop te krijgen?quote:Op zondag 12 juni 2011 21:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, met een pcie extender kabel kan je ook een videokaart op je pcie 1x slot aansluiten.
Maakt voor minen niets uit hoe snel de lanes zijn.
Nee, ik werk in een shop en heb ze hier nog nooit gezienquote:Op zondag 12 juni 2011 21:22 schreef nlpronk het volgende:
[..]
Interessant, jij besteld ze dus op ebay? Zijn ze niet gewoon bij elke pc shop te krijgen?
De investering is er eigenlijk sneller uit.quote:Op zondag 12 juni 2011 21:20 schreef sciter het volgende:
[..]
Maar eigenlijk zou jij je investering eruit hebben in 1/5 maand?
Heb je mijn PM trouwens nog ontvangen?
Check PMquote:Op zondag 12 juni 2011 21:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nee, ik werk in een shop en heb ze hier nog nooit gezien
Leveranciers hebben ze ook niet...
Wat kost een systeem in totaal om per dag 1 bitcoin te verdienen?quote:Op zondag 12 juni 2011 21:28 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De investering is er eigenlijk sneller uit.
Waarom?
Als ik nu een kaart nieuw koop voor 130 euro (en ik betaal al iets minder omdat ik in een PC shop werk) en ik heb de helft terugverdiend dan is de restwaarde (op Marktplaats) van de apparatuur al ruim voldoende om uit de kosten te zijn als de hele boel mocht klappen...
Dus dat is ergens komende week al
quote:
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparisonquote:Op zondag 12 juni 2011 21:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wat kost een systeem in totaal om per dag 1 bitcoin te verdienen?
Jij ook hierquote:Op zondag 12 juni 2011 21:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
De koers verandert te snel voor Ebay.quote:Op zondag 12 juni 2011 21:38 schreef RemcoDelft het volgende:
http://cgi.ebay.nl/5-Bitc(...)&hash=item3368968230
Dit schreeuwt gewoon om een crash!
Zo zuinig mogelijk moederbord processor en geheugen en daar dikke videokaart bij en goede voeding ben je ongeveer 200 Euro kwijtquote:Op zondag 12 juni 2011 21:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Die steeg als een gek naar 30 Dollarquote:Op zondag 12 juni 2011 22:25 schreef _superboer_ het volgende:
Wat is er de vorige keer met de koers gebeurd toen de moeilijkheidsgraad omhoog ging?
Ik wilde mijn geld opnemen van MtGox maar daar zitten opnamekosten aan. Daarom kocht ik voor al het geld wat ik op MtGox had staan bitcoins (beetje zuur was dat ze tientallen minuten later in prijs halveerden).quote:Op zondag 12 juni 2011 19:38 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Waarom verkoop je bitcoins? Heb je ze goedkoop ingekocht en wil je nu winst maken met door ze te verkopen? Denk je dat ze in de toekomst niet meer waard zullen worden?
Het heeft ook wel wat van mijn pot kleingeld hier op mijn bureau. Daar komt ook niet meer geld in dan wat ik er in stop.quote:Op zondag 12 juni 2011 22:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Als ik MtGox e.d. zie, verbaas ik me hoe snel er een enorme industrie omheen ontstaan is, allemaal om geld te verdienen uiteraard. Terwijl er toch echt nooit meer in de pot komt dan er ingestopt wordt... 't heeft wel wat van poker wat dat betreft.
Absurde bedragen betalen (ben blij dat je geen bankrekening in de VS hebt) voor je lopende rekening of vaste kosten voor pinnen met je credit card is zeker wel logisch? Transacties lopen via PC's en voor de transacties wordt het P2P netwerk gebruikt (miners) en dat kost geld , echter minder, dan je bank je berekent.quote:Op zondag 12 juni 2011 19:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik in april ook, en dat klopt ook gewoon.quote:Op zondag 12 juni 2011 22:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Als ik MtGox e.d. zie, verbaas ik me hoe snel er een enorme industrie omheen ontstaan is, allemaal om geld te verdienen uiteraard. Terwijl er toch echt nooit meer in de pot komt dan er ingestopt wordt... 't heeft wel wat van poker wat dat betreft.
MtGox zit gelukkig niet in de USA.quote:Op zondag 12 juni 2011 22:53 schreef macondo het volgende:
Ik vraag mij wel af of het legaal is - kan mij niet voorstellen dat de USA hier geen actie tegen gaat ondernemen als het enigszins kan. Dat is de fragiele kern van de zaak, de paar bitcoin exchanges raiden en het is klaar. De connectie gangbaar geld versus bitcoin is wankel : kijk maar wat er gebeurt als mtgox er uit ligt..
quote:Op zondag 12 juni 2011 22:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik in april ook, en dat klopt ook gewoon.
Maar in plaats van toekijken ben ik maar gaan meedoen...
Ik ben nogal voorzichtig en achterdochtig van aard... Maar de risico's zijn nihiel...
Hooguit dat ik met een partij videokaarten blijf zitten... En daar is Marktplaats voor
2 snelle hou ik sowieso voor m'n gamebak
Goede houding, Magnet. Investeren erin is zeker aantrekkelijk, maar je pensioen erin stoppen is net zoiets als de premie bij je werkgever of bank/verzekeraar afgeven: geen garanties en geen controle.quote:Op zondag 12 juni 2011 22:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik in april ook, en dat klopt ook gewoon.
Maar in plaats van toekijken ben ik maar gaan meedoen...
Ik ben nogal voorzichtig en achterdochtig van aard... Maar de risico's zijn nihiel...
Hooguit dat ik met een partij videokaarten blijf zitten... En daar is Marktplaats voor
2 snelle hou ik sowieso voor m'n gamebak
Dat klopt. Maar je zult met mij eens zijn dat áls de USA besluit op te treden, de overheid van Japan / Frankrijk / whatever mee zal werken. Bitcoin is nu eenmaal niet in het belang van overheden.quote:
Holy fuck...quote:Op zondag 12 juni 2011 23:09 schreef PiRANiA het volgende:
Toen mtgox down was hebben ze nogal geschoven met geld: http://blockexplorer.com/(...)b07f622012ee41b38c16 . Het gaat om flinke bedragen in ieder geval.
Dan stoppen er een hoop mensen met minen en zakt de moeilijkheidsgraad terug naar het 2010 niveau.quote:Op zondag 12 juni 2011 23:11 schreef macondo het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar je zult met mij eens zijn dat áls de USA besluit op te treden, de overheid van Japan / Frankrijk / whatever mee zal werken. Bitcoin is nu eenmaal niet in het belang van overheden.
Als de banken de link doorknippen, valt de bitcoin terug naar 1 cent.
Zonder de mogelijkheid tot omzetten in echt USD zal niemand bitcoins accepteren als betaalmiddel. En wordt de munteenheid waardeloos.quote:Op zondag 12 juni 2011 23:14 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dan stoppen er een hoop mensen met minen en zakt de moeilijkheidsgraad terug naar het 2010 niveau.
Dan heb ik 100 coins per week en die bewaar ik voor het geval dat...
Je kan MtGox en de anderen stoppen maar de Bitcoin niet meer...
Het is een beetje zoals toen met Napster... Napster was weg, maar was dat het einde van P2P?
Als jij en ik de waarde accepteren hoeft er niets tegenover te staan... Dat is met het huidige geld niet anders...quote:Op zondag 12 juni 2011 23:20 schreef macondo het volgende:
[..]
Zonder de mogelijkheid tot omzetten in echt USD zal niemand bitcoins accepteren als betaalmiddel. En wordt de munteenheid waardeloos.
Bij dezequote:Op zondag 12 juni 2011 23:43 schreef MaGNeT het volgende:
Mocht dit trouwens een jaar lang wat gaan opleveren, dan betaal ik 10% van m'n huis af
Wie wil dit even quoten?
Nu is de vraag wat de prijs van je huis is.quote:Op zondag 12 juni 2011 23:43 schreef MaGNeT het volgende:
Mocht dit trouwens een jaar lang wat gaan opleveren, dan betaal ik 10% van m'n huis af
Wie wil dit even quoten?
115.000 Euro, hoekwoning, 3 slaapkamers, 272m2 perceelquote:Op zondag 12 juni 2011 23:46 schreef sciter het volgende:
[..]
Nu is de vraag wat de prijs van je huis is.
En ben je er nog niet zeker van dat dit iets gaat opleveren?
Lekker in 10-12 jaar van je hypotheek af danquote:Op zondag 12 juni 2011 23:49 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
115.000 Euro, hoekwoning, 3 slaapkamers, 272m2 perceelIk woon in Friesland
Mwah, als die Bitcoin nog ff z'n best doetquote:Op zondag 12 juni 2011 23:52 schreef sciter het volgende:
[..]
Lekker in 10-12 jaar van je hypotheek af dan
Ik kijk altijd vanuit het negatieve, dan valt het altijd mee.quote:Op zondag 12 juni 2011 23:53 schreef Blinker het volgende:
Je toch niet werkelijk dat Bitcoin zo lang stand gaat houden
Ah, het hoeft niet negatief te zijn.quote:Op zondag 12 juni 2011 23:53 schreef sciter het volgende:
[..]
Ik kijk altijd vanuit het negatieve, dan valt het altijd mee.
Of het bordje Crossfire heeft is niet van invloed.quote:Op maandag 13 juni 2011 00:18 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Heb via/via een HD5770 weten te fixen waarschijnlijk
Moet nu nog eens kijken of ik een Crossfire moederbordje kan vinden, kan ik er twee in hangen
Zou het een groot verschil zijn tussen ze Crossfire hangen of "los" laat werken?
Bedoelde ook vooral een bord met 2x PCI-equote:Op maandag 13 juni 2011 00:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Of het bordje Crossfire heeft is niet van invloed.
En je moet ze per kaart gebruiken, niet in Crossfire.
Ik heb ze hier op een Asus P5K bord zitten (S775) met 2x grote PCIe sloten.
Werkt perfect.
Ongetwijfeld... Ik werk vanaf de CMD prompt dus weet het niet...quote:Op maandag 13 juni 2011 00:25 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Bedoelde ook vooral een bord met 2x PCI-e
Niet in crossfire, oké. Werkt GUIminer dan met beide kaarten?
Stroomverbruik wel en dan is zo'n P4 nogal een grootverbruiker.quote:Op maandag 13 juni 2011 00:23 schreef MaGNeT het volgende:
Op m'n Pentium 4 bordje draait het overigens ook perfect.
CPU is niet van belang...
Doe ik ook altijd! Het is elke ochtend weer een verrassing.quote:Op maandag 13 juni 2011 00:31 schreef MaGNeT het volgende:
Ik ga zo slapen... Heb een kooporder ingesteld op 12 en 13 Dollar dus als de boel weer instort terwijl ik slaap dan weten jullie hoe het morgen met mij gaat
Wel als je 'm op volle snelheid laat draaien...quote:Op maandag 13 juni 2011 00:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Stroomverbruik wel en dan is zo'n P4 nogal een grootverbruiker.
Dan zit je inderdaad nog maar net boven een moderne laag geclockte dualcore, die je ook wel zuiniger kan krijgen maar wat maakt 10W nog uit op een videokaart die 24/7 200W doet.quote:Op maandag 13 juni 2011 00:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wel als je 'm op volle snelheid laat draaien...
Heb 'm teruggeklokt naar 1.5Ghz en voltage maximaal naar beneden... Neemt nu nog ongeveer 70Watt voor systeem... Dus netjes...
http://mtgoxlive.com/orders?ratesoff vind ik de beste.quote:Op maandag 13 juni 2011 00:33 schreef Blinker het volgende:
[..]
Doe ik ook altijd! Het is elke ochtend weer een verrassing.
Vandaag voor het eerst een beetje gespeculeerd. Toch zo'n 20 dollar verdiend door telkens 3 coins goedkoop te kopen en voor een dollar meer te verkopen. Dankzij deze site uit het vorige topic: http://www.livebitcointicker.com/
please use Google Chrome to view this pagequote:Op maandag 13 juni 2011 00:54 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
http://mtgoxlive.com/orders?ratesoff vind ik de beste.
Bij amount gewoon het aantal bitcoins invullen. Als je dan op send klikt krijg je het adres te zien waar je het naar moet overmaken.quote:Op maandag 13 juni 2011 01:15 schreef Asgard het volgende:
Hoe stuur ik nou een bitcoin naar mn mtgox account?
Ik heb op "Add funds" geklikt en daar kan ik dollars en Bitcoins toevoegen. Maar bij Bitcoins staat alleen een vakje met "Amount". Moet ik daar een code oid invullen?
Oo ok thanks, ik vulde 1.00 in en kreeg toen telkens een foutmeldingquote:Op maandag 13 juni 2011 01:18 schreef Mender het volgende:
[..]
Bij amount gewoon het aantal bitcoins invullen. Als je dan op send klikt krijg je het adres te zien waar je het naar moet overmaken.
Is dat gevoel ook nog ergens op gebasseerd?quote:Op maandag 13 juni 2011 01:31 schreef nlpronk het volgende:
Heb het gevoel dat hij vannacht weer helemaal in elkaar gaat storten, jammer dat ik alleen nog maar bitcoins heb staan en geen dollars meer!
Ik bedoel eigenlijk meer via jou..quote:Op zondag 12 juni 2011 21:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
[..]
https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison
http://www.alloscomp.com/bitcoin/calculator.php
Haha zeker, waar financiële potentie is ben ik te vinden.quote:
Bij mij werkt hij in Opera. Moet je via opera:config even websockets aanzetten.quote:Op maandag 13 juni 2011 01:04 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
please use Google Chrome to view this page
Zou je me een dm kunnen sturen met je msn als je dat hebt?quote:Op maandag 13 juni 2011 09:22 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Bij mij werkt hij in Opera. Moet je via opera:config even websockets aanzetten.
Heb je rekening gehouden met de belastingdienst? Koerswinst is wellicht belastingvrij, maar als jij geld verdient door "munten te drukken", heb je daar gewoon belasting over te betalen. Anders heet het simpelweg zwart werken.quote:Op zondag 12 juni 2011 23:43 schreef MaGNeT het volgende:
Wie wil dit even quoten?
Jawel hoor, door een newbie, afgedaan als spam: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1436985quote:Op maandag 13 juni 2011 10:36 schreef MaGNeT het volgende:
Het valt me op dat er op http://gathering.tweakers.net nog niet 1 topic is over Bitcoin
Thanks! Op die manier werkt het ook in FFquote:Op maandag 13 juni 2011 09:22 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Bij mij werkt hij in Opera. Moet je via opera:config even websockets aanzetten.
Alleen niet doen als je achter een proxy zitquote:Op maandag 13 juni 2011 10:57 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Thanks! Op die manier werkt het ook in FF(about:config -> network.websocket.enabled;true en network.websocket.override-security-block;true)
Ietsjes voordeliger, maar het scheelt vooral het wachten op het verwerken van de overschrijving naar MtGox. Verkoop je ze via bankoverschrijving (of paypal) of op andere wijze?quote:Op maandag 13 juni 2011 10:52 schreef PiRANiA het volgende:
Mijn aanbod voor bitcoins voor ¤15 is nu voordelig. Ik heb er nog <20. PM.
Via een Nederlandse ING-rekening. Verder: PMquote:Op maandag 13 juni 2011 11:03 schreef cricket het volgende:
[..]
Ietsjes voordeliger, maar het scheelt vooral het wachten op het verwerken van de overschrijving naar MtGox. Verkoop je ze via bankoverschrijving (of paypal) of op andere wijze?
Één vraag: waarom?quote:Op maandag 13 juni 2011 11:09 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Via een Nederlandse ING-rekening. Verder: PM.
Ik wil(de) mijn geld van MtGox opnemen, maar daar zitten kosten aan verbonden. Daarom kan ik beter bitcoins verkopenquote:
Gast, dat kost hooguit een paar procent. Jij verkoopt ze 7 dollar onder de prijs - dat is niet rationeel.quote:Op maandag 13 juni 2011 11:33 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik wil(de) mijn geld van MtGox opnemen, maar daar zitten kosten aan verbonden. Daarom kan ik beter bitcoins verkopen.
Dollar <-> Euro is wat anders héquote:Op maandag 13 juni 2011 11:35 schreef macondo het volgende:
[..]
Gast, dat kost hooguit een paar procent. Jij verkoopt ze 7 dollar onder de prijs - dat is niet rationeel.
Policy laat het zeker niet toe in andere topics!quote:Op maandag 13 juni 2011 12:09 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik denk dat de policy dat niet toelaat, al zij het wel een leuke test zijn.
De intrinsieke waarde van een valuta is alleen gelegen in de acceptatie als betaalmiddel.quote:Op maandag 13 juni 2011 12:18 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Policy laat het zeker niet toe in andere topics!
In V&A ligt het er aan hoe je het bekijkt: overbodige US dollars of GBP's mag je toch ook aanbieden om provisie te besparen? De vraag is dus of iemand bereid is te betalen voor "1PSEdBbMUK7TaDvSTZPBJ5uqDdD4EgaBqA" (want meer is het niet).
Ik ben serieus benieuwd of bitcoin het gaat redden. En dan bedoel ik of ze de status gaan hebben dat mensen bitcoins willen hebben omdat het bitcoins zijn. Nu willen mensen ze hebben omdat er "echt" geld mee te verdienen valt. Als dat zo blijft, voorzie ik een enorme stijging gebaseerd op de "Greater Fool Theory", gevolgd door een instorting en het verdwijnen ervan. Dat kan alleen veranderen als bitcoins zelf intrinsieke waarde krijgen.
En het vertrouwen wat men er in heeft.quote:Op maandag 13 juni 2011 12:20 schreef macondo het volgende:
[..]
De intrinsieke waarde van een valuta is alleen gelegen in de acceptatie als betaalmiddel.
Mensen moeten euro's zien te krijgen, er moet belasting mee worden betaald en vele mensen hebben schulden waar rente en aflossing op moet worden betaaald, als dat niet gebeurt komt de staat je spulletjes in beslag nemen.quote:Op maandag 13 juni 2011 12:20 schreef macondo het volgende:
[..]
De intrinsieke waarde van een valuta is alleen gelegen in de acceptatie als betaalmiddel.
Goed punt idd. Maar als je hem kopieeert en backupped, verwijder je dan ook het origineel van de pc? Ik heb mijn backup netjes op een externe HD staan, losgekoppeld van de pc, maar als iemand alsnog het originele bestand wegkaapt is hij nutteloos toch? Of niet?quote:Op maandag 13 juni 2011 11:10 schreef PiRANiA het volgende:
Vergeet je wallet overigens niet (vaak) te backuppen. Ik backup hem elke twee uur.
Weg = weg!
Inderdaad. Overboekingen zijn permanent. Gejat + geld er uit gehaald = nutteloze backupquote:Op maandag 13 juni 2011 12:39 schreef nlpronk het volgende:
[..]
Goed punt idd. Maar als je hem kopieeert en backupped, verwijder je dan ook het origineel van de pc? Ik heb mijn backup netjes op een externe HD staan, losgekoppeld van de pc, maar als iemand alsnog het originele bestand wegkaapt is hij nutteloos toch? Of niet?
Klopt. Maar 'regelmatig' backuppen zou ik wel aanraden. Dagelijks ofzo. Of in ieder geval na iedere transactiequote:Op maandag 13 juni 2011 12:41 schreef eleusis het volgende:
Volgens mij hoef je je wallet helemaal niet continu te backuppen.
Mensen kunnen ook geld naar je overmaken als je niet online bent. Een oude wallet wordt gewoon weer geüpdatet met eventuele nieuwe transacties als je online gaat.
15 euro = 21.5369 USD. Priijs op Mt Gox staat op 22.4990. Stel ik koop nu nu 1 bitcoin van jou, verkoop 'm op Mt Gox, gaat er 0.65 vanaf. Dus 22.4990*0.9835 = 22.1277665 dollar. Als ik dat laat uitbetalen gaat er 2 proces af. 22.1277665 * 0.98 = 21.6852112 dollar. Heb ik dus ongeveer 15 dollarcent winst? Omzetten naar euro gaat ook weer een fee vanaf. Maar klopt dit proces?quote:Op maandag 13 juni 2011 10:52 schreef PiRANiA het volgende:
Mijn aanbod voor bitcoins voor ¤15 is nu voordelig. Ik heb er nog <20. PM.
kan redelijk kloppen, maar er zijn er nog 10 te koop, dus je doet al die moeite voor ¤1,50. Je moet het niet zien als directe winst, maar er mee gaan handelen of ze bewaren tot er weer een spike is naar $30,- ofzo.quote:Op maandag 13 juni 2011 12:43 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
15 euro = 21.5369 USD. Priijs op Mt Gox staat op 22.4990. Stel ik koop nu nu 1 bitcoin van jou, verkoop 'm op Mt Gox, gaat er 0.65 vanaf. Dus 22.4990*0.9835 = 22.1277665 dollar. Als ik dat laat uitbetalen gaat er 2 proces af. 22.1277665 * 0.98 = 21.6852112 dollar. Heb ik dus ongeveer 15 dollarcent winst? Omzetten naar euro gaat ook weer een fee vanaf. Maar klopt dit proces?
Heel fijn dat jij handelt, maar kun je dat op een exchange (of handel topic maken) doen, als we hier allemaal bied en laat koersen gaan posten is het topic niet echt meer leesbaar.quote:Op maandag 13 juni 2011 12:47 schreef PiRANiA het volgende:
De laatste 10 zijn (onder voorbehoud) weg. Ik heb er nog 5 voor ¤16.50.
Op zich klopt het, maar je kunt ook wachten met verkopen tot er een hogere waarde tegenoverstaat. Maar als het alleen om die winst gaat is het niet zo zinvol inderdaad, je hebt er meer aan als je er verder mee wilt handelen. Ik heb een paar gekocht omdat het sneller gaat dan geld overmaken naar MtGox (duurde een week de vorige keer).quote:Op maandag 13 juni 2011 12:43 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
15 euro = 21.5369 USD. Priijs op Mt Gox staat op 22.4990. Stel ik koop nu nu 1 bitcoin van jou, verkoop 'm op Mt Gox, gaat er 0.65 vanaf. Dus 22.4990*0.9835 = 22.1277665 dollar. Als ik dat laat uitbetalen gaat er 2 proces af. 22.1277665 * 0.98 = 21.6852112 dollar. Heb ik dus ongeveer 15 dollarcent winst? Omzetten naar euro gaat ook weer een fee vanaf. Maar klopt dit proces?
de 10 voor ¤15,- zijn nu bij mij... je kunt ze kopen voor ¤16,- (grapje)quote:Op maandag 13 juni 2011 12:47 schreef PiRANiA het volgende:
De laatste 10 zijn (onder voorbehoud) weg. Ik heb er nog 5 voor ¤16.50.
Gewoon gekocht voor geld en nu dus weer verkochtquote:Op maandag 13 juni 2011 13:11 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
de 10 voor ¤15,- zijn nu bij mij... je kunt ze kopen voor ¤16,- (grapje)
Hoe kom je eigenlijk aan deze BitCoins? Heb je ze zelf eerder goedkoper ingekocht, of lopen je videokaarten deze voor je te 'genereren'?
Dat is een redelijke investering geweest, ik mag hopen dat je er zelf ook winst op maakt.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:14 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Gewoon gekocht voor geld en nu dus weer verkocht.
Ik had $1000 winst maar dat is weg door de prijsval. Ik hoop van mijn winst 100 biertjes te kunnen kopen op vakantiequote:Op maandag 13 juni 2011 13:16 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
Dat is een redelijke investering geweest, ik mag hopen dat je er zelf ook winst op maakt.
In april stonden ze op 1 Dollar...quote:Op maandag 13 juni 2011 13:16 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
Dat is een redelijke investering geweest, ik mag hopen dat je er zelf ook winst op maakt.
Of op 0,10 $quote:Op maandag 13 juni 2011 13:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
In augustus staan ze op 260 dollar!
Het blijft leuk, betalen voor hashes.quote:
Pas als hij confirmed is komt het bij je balance er bij.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:32 schreef mike-amersfoort het volgende:
ok, dus ik ben net voorzien van 10 bitcoins in Bitcoin.exe.
Ze staan echter nog op '1/niet bevestigd'.
De eerste validatie is dus geaccepteerd, dit duurt nog een paar keer voordat hij definitief is goedgekeurd. Kan ik er nu al iets mee, of moet ik wachten tot de validatie helemaal doorlopen is?
De hashes waar wij mee spelen zijn op dit moment wel iets waard. Er valt mee te verdienen, maar je kunt ook alles verliezen. Het bedrag dat ik er nu in heb gestopt accepteer ik als verdampt mocht het gebeuren. Dit kan ieder moment instorten, maar tot die tijd hoop ik mee te rijden op de potentiele bubble (had ik dit 1 april maar geweten, had ik nu een huis).quote:Op maandag 13 juni 2011 13:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het blijft leuk, betalen voor hashes.
echo 'Dit is geld waard, echt waar' | md5sum
00abd2c4d6af6d2ae5af9b6a0087593f
Wie biedt?!
Er is maar 1 persoon die nu een huis heeft, en dat is de bedenker hiervan...quote:Op maandag 13 juni 2011 13:34 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
(had ik dit 1 april maar geweten, had ik nu een huis).
Neuh, niemand weet waar hij (Satoshi Nakamoto) uithangt. Maar rijk is hij er denk ik niet echt mee geworden.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Er is maar 1 persoon die nu een huis heeft, en dat is de bedenker hiervan...
Als hij de eerste paar maanden blocks heeft lopen minen zullen het er flink wat zijn.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:10 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Neuh, niemand weet waar hij (Satoshi Nakamoto) uithangt. Maar rijk is hij er denk ik niet echt mee geworden.
Hmm, ik begrijp wat je bedoelt hoor, je moet voorzichtig zijn.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Er is maar 1 persoon die nu een huis heeft, en dat is de bedenker hiervan...
Precies, die link met aantallen verhandelde bitcoins loopt in de miljoenen dollars. En dit geeft des te meer aan dat het een piramidespel is.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hmm, ik begrijp wat je bedoelt hoor, je moet voorzichtig zijn.
Maar er zijn zeker mensen die in 2009 en 2010 het risico namen om te gaan minen (toen ze nog niets waard waren) en die nu 50.000 of meer Bitcoins hebben.
En er is de afgelopen week flink gecasht, dus er zijn meerdere mensen die nu hun huis hebben afgelost.
Het is geen piramidespel als er geen piramide is. Je mined voor jezelf, je handelt voor jezelf. Je probeert niet om anderen ook mee te laten doen voor je eigen gewin. Sterker, hoe meer mensen minen, hoe minder je er zelf aan hebt.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:26 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Precies, die link met aantallen verhandelde bitcoins loopt in de miljoenen dollars. En dit geeft des te meer aan dat het een piramidespel is.
Dat dacht ik eerst ook. Als je je goed inleest merk je dat het geen piramidespel is.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:26 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Precies, die link met aantallen verhandelde bitcoins loopt in de miljoenen dollars. En dit geeft des te meer aan dat het een piramidespel is.
quote:Een piramidespel is een 'spel' waarbij deelnemers een inleg doen en tevens proberen anderen over te halen om mee te doen, waarna de inleg van de nieuwkomers als prijzengeld uitbetaald wordt aan bestaande deelnemers. Uitbetalingen zijn afhankelijk van het aantal (door de deelnemer) geworven nieuwkomers. Aan het ontvangen van dit prijzengeld ligt geen andere activiteit ten grondslag dan het werven van nieuwe deelnemers. Varianten zijn ponzifraude en matrices. Piramidespelen zijn in veel landen illegaal.
De enige reden waarom een bitcoin waarde heeft is omdat er misschien in de toekomst iemand anders iets voor overheeft. Er staat geen waarde tegen over. In mijn ogen is dat een pyramidesysteem.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is geen piramidespel als er geen piramide is. Je mined voor jezelf, je handelt voor jezelf. Je probeert niet om anderen ook mee te laten doen voor je eigen gewin. Sterker, hoe meer mensen minen, hoe minder je er zelf aan hebt.
Dan is het hele concept van betalen met munten in jouw ogen een piramidesysteem.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:35 schreef lutser.com het volgende:
[..]
De enige reden waarom een bitcoin waarde heeft is omdat er misschien in de toekomst iemand anders iets voor overheeft. Er staat geen waarde tegen over. In mijn ogen is dat een pyramidesysteem.
Nee, 'munten' euro's worden uitgeleend en daar staat een waarde tegenover bijvoorbeeld een onderpand of een persoonlijke belofte (die desnoods door de staat met geweld kan worden afgedwongen).quote:Op maandag 13 juni 2011 14:36 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Dan is het hele concept van betalen met munten in jouw ogen een piramidesysteem.
Er wordt juist al heel veel met Bitcoins betaald en het groeit hard.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:35 schreef lutser.com het volgende:
[..]
De enige reden waarom een bitcoin waarde heeft is omdat er misschien in de toekomst iemand anders iets voor overheeft. Er staat geen waarde tegen over. In mijn ogen is dat een pyramidesysteem.
Er staat ook geen waarde tegenover een Euro of een Dollar.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:35 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Klopt, meer dan een papiertje of een getal als ik inlog in m'n internetbankieren is het niet...quote:Op maandag 13 juni 2011 14:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er staat ook geen waarde tegenover een Euro of een Dollar.
Waar heb je het over? Stel je vindt 100 Euro op straat. Dat heeft waarde, maar wat staat er tegenover? De enige reden dat het waarde heeft, is omdat er andere mensen bereid zijn er waarde aan te hechten.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:38 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Nee, 'munten' euro's worden uitgeleend en daar staat een waarde tegenover bijvoorbeeld een onderpand of een persoonlijke belofte (die desnoods door de staat met geweld kan worden afgedwongen).
En die bereidheid om dingen te leveren voor Bitcoins is nog klein, maar wel groeiende.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maar ik weet dat de bakker, de slager en de buurman het accepteert... Dus ik heb er wat aan...
Diverse webhosters, goksites, WoW verslaafden en andere diensten kunnen al met Bitcoins betaald worden.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
En die bereidheid om dingen te leveren voor Bitcoins is nog klein, maar wel groeiende.
Waar komt die 100 euro vandaan? geld word niet zomaar uitgedeeld door de ecb, je kan het alleen lenen met een onderpand. Oftewel er is iemand die beloofd heeft rente en aflossing te betalen.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Stel je vindt 100 Euro op straat. Dat heeft waarde, maar wat staat er tegenover? De enige reden dat het waarde heeft, is omdat er andere mensen bereid zijn er waarde aan te hechten.
Ik heb al meerdere donaties er mee gedaanquote:Op maandag 13 juni 2011 14:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Diverse webhosters, goksites, WoW verslaafden en andere diensten kunnen al met Bitcoins betaald worden.
Klopt, goede doelen kunnen er ook gemakkelijk mee werken.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:46 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik heb al meerdere donaties er mee gedaan.
Het onderpand is de energie die het kost om ze te maken.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:46 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Waar komt die 100 euro vandaan? geld word niet zomaar uitgedeeld door de ecb, je kan het alleen lenen met een onderpand. Oftewel er is iemand die beloofd heeft rente en aflossing te betalen.
(of de ecb voldoende kritisch met welk onderpand word geaccepteerd is een andere discussie)
Die energie is geen onderpand dat zijn alleen maar productie kosten.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, goede doelen kunnen er ook gemakkelijk mee werken.
[..]
Het onderpand is de energie die het kost om ze te maken.
Voor de rest is het gebasseerd op vertrouwen, net als ons geld.
Als ik 1 Bitcoin wil genereren kost met dat een bepaalde hoeveelheid energie.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:49 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Die energie is geen onderpand dat zijn alleen maar productie kosten.
Vertrouwen is belangrijk maar niet genoeg en is ontzettend kwetsbaar.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:50 schreef PiRANiA het volgende:
Waarom moet er een onderpand zijn?
Vertrouwen in de techniek is toch genoeg (en vertrouwen in elkaar voor handel).
Je laatste zin klopt niet helemaal.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:53 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Vertrouwen is belangrijk maar niet genoeg en is ontzettend kwetsbaar.
Wat weerhoudt mensen er van om morgen geen bitcoins meer te kopen/accepteren?
Maar de waarde kan wel simpel door de helft gaan. Zal je met de euro niet snel zien gebeuren (op één dagquote:Op maandag 13 juni 2011 14:45 schreef MaGNeT het volgende:
Het veilige aan Bitcoin is dat er niet van de ene op de andere dag 2x zoveel van kunnen zijn.
Dat blijft in een vastgesteld tempo gaan... Dat geeft vertrouwen...
Je keert het om. Het vertrouwen moet stabiliseren en dat is nu nog het probleem.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:54 schreef macondo het volgende:
[..]
Maar de waarde kan wel simpel door de helft gaan. Zal je met de euro niet snel zien gebeuren (op één dag)
quote:Remember: every time you send any money, you need to re-backup your wallet, as it will put the "change" from each transaction into a new address. If your backed-up wallet.dat doesn't have the new address (it might, because of some newly-added behavior where it generates 100 addresses to begin with -- but don't count on it!) then your backup doesn't have all your money anymore.
To answer your question directly, though, as long as you are receiving money, then your client doesn't even need to be running. You just need to hold the private key to the address that receives the money to send it somewhere later.
The contents of your wallet is a set of addresses and their private keys. The money isn't "in" your wallet, per se -- it's in the block chain transaction log for the addresses you own. Your wallet just gives you the right to spend the money present in your addresses.
Maar wat als dat vertrouwen weg valt wat blijft er dan over?quote:Op maandag 13 juni 2011 14:52 schreef MaGNeT het volgende:
Je keert het om. Het vertrouwen moet stabiliseren en dat is nu nog het probleem.
Het feit dat na 12 uren de koers alweer bijna op het oude niveau was geeft vertrouwen.
Het aantal ligt al vast, daar kan niets aan veranderd worden.
Een met een vaste groei toenemende hoeveelheid Bitcoins, mits er nog iemand ter wereld zijn computer aanhoudt om ze te minen. Dat is een zekerheid. En dat kan vertrouwen geven, wel aan mij tenminste.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:56 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Maar wat als dat vertrouwen weg valt wat blijft er dan over?
Precies. Het protocol wordt niet 'minder' als mensen de bitcoins niet meer willen kopen. En het vertrouwen in bitcoins komt voort uit de doorzichtigheid en openheid.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een vaste hoeveelheid Bitcoins, mits er nog iemand ter wereld zijn computer aanhoudt om ze te minen.
Zeg dat eens tegen de mensen die nog terugrekenen naar de guldenquote:Op maandag 13 juni 2011 14:54 schreef macondo het volgende:
Maar de waarde kan wel simpel door de helft gaan. Zal je met de euro niet snel zien gebeuren (op één dag)
En ook als de Bitcoin instort kan je nog steeds niet stellen dat het een piramidespel was.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:58 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Precies. Het protocol wordt niet 'minder' als mensen de bitcoins niet meer willen kopen. En het vertrouwen in bitcoins komt voort uit de doorzichtigheid en openheid.
Klopt, ik haalde vrijdag een pak DE koffie voor 4,59 euro... Ik zou er in 2001 nooit 10 gulden voor gegeven hebben... Dan had ik ze bij de kassa voor gek uitgemaakt...quote:Op maandag 13 juni 2011 14:59 schreef cricket het volgende:
[..]
Zeg dat eens tegen de mensen die nog terugrekenen naar de gulden
Er kan wel van de ene op de ander dag een Bitcoin 2.0 zijn...quote:Op maandag 13 juni 2011 14:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het veilige aan Bitcoin is dat er niet van de ene op de andere dag 2x zoveel van kunnen zijn.
Dat blijft in een vastgesteld tempo gaan... Dat geeft vertrouwen...
Er zijn Euro's, Dollars, Kronen, Marken, etc... Wat is je punt?quote:Op maandag 13 juni 2011 15:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Er kan wel van de ene op de ander dag een Bitcoin 2.0 zijn...
De vraag is nog steeds: hoe wordt de moeilijkheidsgraad vastgesteld? En hoe "connect" je met "het netwerk"? Voor P2P heb je een begin-connectie nodig om aansluiting te vinden bij de grote club: gaat dat via een domeinnaam? IP-adres?quote:Op maandag 13 juni 2011 14:58 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Precies. Het protocol wordt niet 'minder' als mensen de bitcoins niet meer willen kopen. En het vertrouwen in bitcoins komt voort uit de doorzichtigheid en openheid.
Bitcoin heeft meer weg van goud dan van een valuta: je hebt er niets aan, maar er is niet veel van en veel mensen willen het graag hebben.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er zijn Euro's, Dollars, Kronen, Marken, etc... Wat is je punt?
Sluit de ene valuta de andere uit? Kunnen ze geen waarde hebben ten opzichte van elkaar?
Ik kan niet onder de euro uit, ik zal gewoon mijn belasting en hypotheek moeten betalen. Bitcoin kan ik makkelijk negeren (of overstappen naar bitcoin2).quote:Op maandag 13 juni 2011 15:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er zijn Euro's, Dollars, Kronen, Marken, etc... Wat is je punt?
Sluit de ene valuta de andere uit? Kunnen ze geen waarde hebben ten opzichte van elkaar?
Via een IRC-server en een aantal vaste knooppunten.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De vraag is nog steeds: hoe wordt de moeilijkheidsgraad vastgesteld? En hoe "connect" je met "het netwerk"? Voor P2P heb je een begin-connectie nodig om aansluiting te vinden bij de grote club: gaat dat via een domeinnaam? IP-adres?
Er kan een form worden gemaakt van de huidige client, maar dan zal er ook een nieuwe chain moeten worden gestart...quote:En wat nou als de open-source-client wordt aangepast, en steeds meer mensen hun eigen blocks gaan verspreiden, en andere blocks niet valideren?!
Dat doet het programma toch juist? Of bedoel je algemene netwerkinformatie in het programma zetten?quote:Op maandag 13 juni 2011 15:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Het is wel een risico want je hebt geen overzicht over het systeem achter Bitcoin en de mensen die het runnen.
Enigste wat ze zouden moeten doen is de gebruiksvriendelijkheid verhogen met een gelikt programma waardoor je alle data in dat programma hebt en je 10x beter alles kunt bekijken en een direct pay system.
quote:In addition, built into the network is a system that attempts to allocate new coins in blocks about every 10 minutes, on average, somewhere on the network. As the number of people who attempt to generate these new coins changes, the difficulty of creating new coins changes. This happens in a manner that is agreed upon by the network as a whole, based upon the time taken to generate the previous 2016 blocks.
Difficulty:quote:Op maandag 13 juni 2011 15:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De vraag is nog steeds: hoe wordt de moeilijkheidsgraad vastgesteld? En hoe "connect" je met "het netwerk"? Voor P2P heb je een begin-connectie nodig om aansluiting te vinden bij de grote club: gaat dat via een domeinnaam? IP-adres?
En wat nou als de open-source-client wordt aangepast, en steeds meer mensen hun eigen blocks gaan verspreiden, en andere blocks niet valideren?!
Het programma is vrij simpel en onduidelijk, voor beginnende mensen is het vrijwel onmogelijk om goed achter te komen wat het nu is en hoe het werkt.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:07 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dat doet het programma toch juist? Of bedoel je algemene netwerkinformatie in het programma zetten?
Dat kan. Dan krijg je een split in de geschiedenis met twee competerende block chains. Het protocol met de meeste clients (>50%) wint dan.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:06 schreef RemcoDelft het volgende:
En wat nou als de open-source-client wordt aangepast, en steeds meer mensen hun eigen blocks gaan verspreiden, en andere blocks niet valideren?!
Je kunt alle dingen qua betalen er toch in?quote:Op maandag 13 juni 2011 15:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het programma is vrij simpel en onduidelijk, voor beginnende mensen is het vrijwel onmogelijk om goed achter te komen wat het nu is en hoe het werkt.
Als je dat gaat verwerken bind je je juist weer vast aan de vaste exchanges. Ik zou het als een los programma wel een goed idee vinden. In mijn portemonnee zie ik ook niet wat mijn euro waard is t.o.v. de dollar.quote:Als je die gebruiksvriendelijke verhoogt en je een gelikt programma hebt of site zoals unibet.com bijv. dan krijg je veel nieuwe mensen waardoor het een rendabel systeem wordt.
+ dat de koersen daar in staan, je via daar makkelijk transacties kan doen etc.
Er is zelfs al een tweede chain: de testchain. Je kunt je client met een flag daarop laten draaien.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:09 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat kan. Dan krijg je een split in de geschiedenis met twee competerende block chains. Het protocol met de meeste clients (>50%) wint dan.
Precies, en er is een reden dat we geen goudstandaard meer hebben.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Bitcoin heeft meer weg van goud dan van een valuta: je hebt er niets aan, maar er is niet veel van en veel mensen willen het graag hebben.
Dat zou iets beter mogen inderdaad maar het doet wat het moet doen.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het programma is vrij simpel en onduidelijk, voor beginnende mensen is het vrijwel onmogelijk om goed achter te komen wat het nu is en hoe het werkt.
Als je die gebruiksvriendelijke verhoogt en je een gelikt programma hebt of site zoals unibet.com bijv. dan krijg je veel nieuwe mensen waardoor het een rendabel systeem wordt.
+ dat de koersen daar in staan, je via daar makkelijk transacties kan doen etc.
Er is maar 1 reden dat er geen goudstandaard is en dat is dat de overheid zelf de inflatierate wil kunnen bepalen ipv de goudmarkt. Vooral bij de grote depressie in begin vorige eeuw bleek dat beter in de hand te houden...quote:Op maandag 13 juni 2011 15:16 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Precies, en er is een reden dat we geen goudstandaard meer hebben.
Precies en dat is voor de handel ontzettend handig, een voorspelbare geldontwaarding.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er is maar 1 reden dat er geen goudstandaard is en dat is dat de overheid zelf de inflatierate wil kunnen bepalen ipv de goudmarkt. Vooral bij de grote depressie in begin vorige eeuw bleek dat beter in de hand te houden...
Zie laatste regel:quote:Op maandag 13 juni 2011 15:20 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Precies en dat is voor de handel ontzettend handig, een voorspelbare geldontwaarding.
Inkomsten:quote:Op maandag 13 juni 2011 15:21 schreef PiRANiA het volgende:
24 machines met allemaal 2x 5970
Kosten: ~$59K
Die voorspelbaarheid heeft de Bitcoin ook vanwege de difficulty.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:20 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Precies en dat is voor de handel ontzettend handig, een voorspelbare geldontwaarding.
Een vraag waar ik nergens nog een antwoord op heb kunnen vinden:quote:Op maandag 13 juni 2011 15:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Inkomsten:
Coins Dollars
per Day ฿85.09 $1,730.82
per Week ฿620.48 $12,620.57
per Month ฿2,586.87 $52,616.95
Wie heeft er honderdduizenden dollars over om goud te zoeken in Alaska? En wat doe je vervolgens met dat goud? De analogie geeft je het antwoordquote:Op maandag 13 juni 2011 16:11 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Een vraag waar ik nergens nog een antwoord op heb kunnen vinden:
Wie heeft er zoveel dollars over voor bitcoins? en wat doe je vervolgens met die bitcoins?
Ze worden verkocht op verschillende exchanges zoals mtgox en tradehill.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:11 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Wie heeft er zoveel dollars over voor bitcoins? en wat doe je vervolgens met die bitcoins?
Goud wordt in zoveel produkten gebruikt, wat dacht je van je mobieltje, chips, geleiding, juwelen etc etc. NIET te vergelijken.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wie heeft er honderdduizenden dollars over om goud te zoeken in Alaska? En wat doe je vervolgens met dat goud? De analogie geeft je het antwoord
Nog te weinig diensten en/of producten, al neemt het toe.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:11 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Wie heeft er zoveel dollars over voor bitcoins? en wat doe je vervolgens met die bitcoins? Welke dienst of product is beter toegankelijk of zelfs exclusief met bitcoins?
Ik vraag niet waar ze worden verkocht, maar waarom en waarvoor.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:12 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ze worden verkocht op verschillende exchanges zoals mtgox en tradehill.
Je mag ook zelf naar antwoorden zoeken ipv continu dezelfde vragen stellen.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:17 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Ik vraag niet waar ze worden verkocht, maar waarom en waarvoor.
De antwoorden die ik lees draaien steeds in een kringeltje.
Kan ik binnenkort een auto kopen met bitcoins, of een pizza bestellen, boodschappen doen of de huur betalen?quote:Op maandag 13 juni 2011 16:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nog te weinig diensten en/of producten, al neemt het toe.
Er wordt driftig mee gespeculeerd.
Als het aan mij ligt wel maar wat denk je zelf?quote:Op maandag 13 juni 2011 16:18 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Kan ik binnenkort een auto kopen met bitcoins, of een pizza bestellen, boodschappen doen of de huur betalen?
Je mag bij mij betalen met bitcoins hoor voor real life dingenquote:Op maandag 13 juni 2011 16:18 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Kan ik binnenkort een auto kopen met bitcoins, of een pizza bestellen, boodschappen doen of de huur betalen?
Mijn vraag is rhetorisch voor een reden, mijn bedoeling is juist om deze kritiek aan te geven en te vragen hoe de bitcoin miners/verkopers/kopers de toekomst zien, hoe dit tot stand kan komen.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als het aan mij ligt wel maar wat denk je zelf?
Zie aanvulling.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:23 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Mijn vraag is rhetorisch voor een reden, mijn bedoeling is juist om deze kritiek aan te geven en te vragen hoe de bitcoin miners/verkopers/kopers de toekomst zien, hoe dit tot stand kan komen.
Het ultieme doel is natuurlijk dat iedereen meedoet en de 23 miljoen bitcoins straks alle geld zijn wat op aarde beschikbaar is. Voor 1 bitcoin koop je dan 100 huizen.quote:Op maandag 13 juni 2011 16:23 schreef NDAsilenced het volgende:
[..]
Mijn vraag is rhetorisch voor een reden, mijn bedoeling is juist om deze kritiek aan te geven en te vragen hoe de bitcoin miners/verkopers/kopers de toekomst zien, hoe dit tot stand kan komen.
Zal een feest worden als encryptie verboden wordtquote:Op maandag 13 juni 2011 16:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het ultieme doel is natuurlijk dat iedereen meedoet en de 23 miljoen bitcoins straks alle geld zijn wat op aarde beschikbaar is. Voor 1 bitcoin koop je dan 100 huizen.
Ach, er zijn nu al politici die encryptie willen verbieden...
Ik quote hem evenquote:Op maandag 13 juni 2011 16:47 schreef NDAsilenced het volgende:
Ok, bedankt voor de aanvulling. Het lijkt dat het succes van Bitcoin puur moet komen uit de diensten die de technologie biedt (snel, anoniem, etc), zolang deze aantrekkelijk genoeg blijven kan het misschien wel goed komen. Er zullen bitcoin bubbles aankomen, en ook dan zal de interesse voor de bitcoin dienst groot genoeg moeten zijn, en ik ben bang dat niet het geval zal zijn. Een grote en/of langdurige devaluering van de Bitcoin (dat hoeft maar een week of twee te duren) zal denk ik de doodsteek zijn, en dat zelfs als de Banken niet al met een soortgelijke dienst zijn gekomen.
Dus, maak winst zolang het kan, zodra het te moeilijk wordt om bitcoins te minen zal men gaan oppotten tot een bubble, en het einde van Bitcoin.
Of niet... En dan doet hij "hihi".quote:Op maandag 13 juni 2011 16:56 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Later kijken we terug en denken we: hihi.
Welcome to the clubquote:Op maandag 13 juni 2011 17:29 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Wie weet. Ik ga ook maar een 5970 of 6990 op de kop proberen te tikken.
Duke Nukem Forever is uit dus hoe dan ook een leuke aankoop.quote:Op maandag 13 juni 2011 17:29 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Zou dit programmatje gebouwd zijn door fabrikanten van videokaarten?quote:Op maandag 13 juni 2011 17:29 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Nogmaals Magnet, bij jou een systeem kopen.quote:Op maandag 13 juni 2011 02:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk meer via jou..
Gewoon niet boven de 300 euro in totaal. Wel zoveel mogelijk mhash ofc.
AMD moet er dan achter zitten, want de performance van Nvidia is niet om over naar huis te schrijven.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zou dit programmatje gebouwd zijn door fabrikanten van videokaarten?
Heb me ook even aangemeld bij deepbit en die doet het wel. 2.5 Mhash/s heb ik nu. Maar dit is met mijn processor volgensmij... Iemand een idee hoe ik ervoor zorg dat ik met mijn videokaart mine?quote:Op maandag 13 juni 2011 18:01 schreef FastFox91 het volgende:
Ik had die error ook en de volgende server werkte wel.
Gemiddelde 1.5 Mhash/s.'k wist niet dat mijn videokaart zooo slecht was.
en hoe is je dat gelukt? ik krijg met GUIminer mijn videokaart ook niet te zien... al een aantal keer drivers en openGL geinstalleerd en gerebootquote:Op maandag 13 juni 2011 18:08 schreef een2drie het volgende:
[..]
Heb me ook even aangemeld bij deepbit en die doet het wel. 2.5 Mhash/s heb ik nu. Maar dit is met mijn processor volgensmij... Iemand een idee hoe ik ervoor zorg dat ik met mijn videokaart mine?
edit: Volgensmij is het geluktHij staat nu op 200 Mhash/s iig
Kun je wel voor [0-0] Cypress kiezen? Probeer die eens zou ik zeggen.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:12 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
en hoe is je dat gelukt? ik krijg met GUIminer mijn videokaart ook niet te zien... al een aantal keer drivers en openGL geinstalleerd en gereboot
Dat lijkt de processor te zijn, bij mij is dat "[0] Intel (R) Core (TM) i5 CPU"quote:Op maandag 13 juni 2011 18:13 schreef een2drie het volgende:
[..]
Kun je wel voor [0-0] Cypress kiezen? Probeer die eens zou ik zeggen.
Als dat de enigste optie is weet ik het ook niet meer.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:15 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
Dat lijkt de processor te zijn, bij mij is dat "[0] Intel (R) Core (TM) i5 CPU"
Dat heb ik eerder wel eens gezegd jaquote:Op maandag 13 juni 2011 18:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zou dit programmatje gebouwd zijn door fabrikanten van videokaarten?
Wat zou dan hun doel zijn? Omzet?quote:Op maandag 13 juni 2011 18:18 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dat heb ik eerder wel eens gezegd ja.
Ben je aan het minen? Hoe? Met welke hardware?quote:Op maandag 13 juni 2011 18:29 schreef een2drie het volgende:
Hoelang duurt het voordat ik de eerste bitcoins krijg?
Ik wil resultaat zien
Met GUIminer, deepbit en een 5850. Ik zit nu gemiddeld op zo'n 190 Mhash/s.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:34 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ben je aan het minen? Hoe? Met welke hardware?
72 uur ofzo?quote:Op maandag 13 juni 2011 18:37 schreef een2drie het volgende:
[..]
Met GUIminer, deepbit en een 5850. Ik zit nu gemiddeld op zo'n 190 Mhash/s.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze het merken. Het lijkt heel wat zo op internet met Bitcoiners onder elkaar, maar het aantal mensen wat hier nu wereldwijd mee bezig is, stelt natuurlijk weinig voor.quote:Op maandag 13 juni 2011 18:25 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Is een grapje. Maar het zal wel goed gaan met AMD door deze rage
.
Er zijn haast geen top-op-the-line AMD-kaarten meer te krijgenquote:Op maandag 13 juni 2011 19:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat ze het merken. Het lijkt heel wat zo op internet met Bitcoiners onder elkaar, maar het aantal mensen wat hier nu wereldwijd mee bezig is, stelt natuurlijk weinig voor.
In de USA zijn alle 5830, 5850 en 5870's alleen nog te krijgen bij de duurdere zaken, verder is alles uitverkocht.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:20 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Er zijn haast geen top-op-the-line AMD-kaarten meer te krijgen.
Slechte productiecapaciteiten hebben ze dan.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
In de USA zijn alle 5830, 5850 en 5870's alleen nog te krijgen bij de duurdere zaken, verder is alles uitverkocht.
En de topkaarten, waar sowieso te weinig van zijn, zijn ook op...
Of een grote vraagquote:Op maandag 13 juni 2011 19:31 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Slechte productiecapaciteiten hebben ze dan.
Dus hebben ze hun behoeften niet goed berekend, want dan zouden ze de vraag van te voren al aan moeten kunnen.quote:
Beetje aparte redenatie...quote:Op maandag 13 juni 2011 19:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dus hebben ze hun behoeften niet goed berekend, want dan zouden ze de vraag van te voren al aan moeten kunnen.
Ik weet niet of je weet hoe die chips gemaakt worden maar het is niet zo dat je even een fabriekje uit de grond stampt als er meer vraag is.quote:Op maandag 13 juni 2011 19:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dus hebben ze hun behoeften niet goed berekend, want dan zouden ze de vraag van te voren al aan moeten kunnen.
Redelijk duur zandquote:Op maandag 13 juni 2011 19:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik weet niet of je weet hoe die chips gemaakt worden maar het is niet zo dat je even een fabriekje uit de grond stampt als er meer vraag is.
Zo'n lijn loopt gedurende X weken van de "band" en dan wordt er weer een andere chip gemaakt.
Zijn ze op, dan kan het lang duren voor er nieuwe zijn...
Daarnaast is de 5xxx de oude serie en ik denk niet dat AMD daar nog veel energie in gaat stoppen...
Bitcoin komt voor AMD uit de lucht vallen, net als voor mij en vele anderen hier...
Hier een filmpje over CPU's... Ik weet dat het geen GPU's zijn maar het begint met zand...
volgens mij kunnen we beter in zand investeren dan in bitcoins :!quote:
Mwa zand in overvloed.quote:Op maandag 13 juni 2011 20:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
volgens mij kunnen we beter in zand investeren dan in bitcoins :!
dan moeten ze eerst door mijn hele BTC op 22,5. En heb er nog wat achter de hand voor als de koers er voorbij gaat, meer is beterquote:Op maandag 13 juni 2011 20:34 schreef MaGNeT het volgende:
Er is weer een mega-verkoop bij MtGox
Goed moment om te kopen straks!
edit: oh vaag, de 1 minuut grafiek zegt "rood", de 5 minuten grafiek zegt "groen" dus ik weet niet of het nu koop of verkoop is
http://bitcoincharts.com/charts/
Ik hoop dat de koers stijgt want ik heb net 8,4 BTC op 23.5 euro verkopen staan
Of aankoop, het is wat onduidelijk, zie linkje dat ik erbij geplaatst hebquote:Op maandag 13 juni 2011 20:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
En hoe weet je dat er mega verkopen zijn?
Soms kan dat gebeuren... Ik heb bij MtGox nog wat BTC's gestald waar ik een verkooporder op heb staan voor 23,5 Dollar. En als ik die verkoop plaats ik weer een aankooporder voor (noem maar wat) 18 Dollar... En dat doe ik iedere dag 1 of 2x...quote:Op maandag 13 juni 2011 20:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Huh, dus na een grote aankoop/verkoop moet een bitcoin $ 24 waard zijn?
Aah zo..quote:Op maandag 13 juni 2011 20:53 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Soms kan dat gebeuren... Ik heb bij MtGox nog wat BTC's gestald waar ik een verkooporder op heb staan voor 23,5 Dollar. En als ik die verkoop plaats ik weer een aankooporder voor (noem maar wat) 18 Dollar... En dat doe ik iedere dag 1 of 2x...
Als je dat goed doet, groeit het iedere dag met een procent of 5-20...
Beetje speculeren
Maar ruim de helft van wat ik verdien gaat rechtsreeks naar m'n spaarrekening, mocht het misgaan dan sta ik niet met lege handen.
quote:2011-06-13 18:44:26 10f08da13c3ae66e0f4c5f6d170495d1dda31d99e6546a7e4cc7e9aff99c54ad
size: 454 bytes
priority: 4,372,389,867,841
input: 300.00000000 BTC
200.00000000 BTC from f0a11bd5378ea240008d51bd34f1d380dc8147b2df76630b1bc4d157b7b9eb79:0 (1DzPRqiWopvs2j1zCUPqmK5jJVm2gBCxRw)
50.00000000 BTC from dde784239454f0709395a218517549b65962a34712f05235646c73fa21d615c2:0 (16g49eNzw45gbKyyHzHbiDoQUsLBCpssMo)
50.00000000 BTC from 7464f253076f1e17eb7d1c041e8ee4b84258fb72c3a9cfd2308e02dc038a9dce:0 (1JVn4j3P7sni6aKDNGc2x8UnpxPBvQTpPb)
output: 300.00000000 BTC
300.00000000 BTC to 1MbBZkxfT7W9iuGbQmv1oPZ3yctAiJ9BB2
Ja, gaat lekkerquote:Op maandag 13 juni 2011 20:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Aah zo..
check dit btw, stuk of 10 van die transacties.
[..]
Zo'n ding slurpt zoveel stroom dat het niet uit kan...quote:Op maandag 13 juni 2011 21:02 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Het is ook mogelijk om met een PS3 te minen. 23 M/Hash/s ofzo?
Springen de handelaren al uit het raam op de virtuele wall street?quote:Op maandag 13 juni 2011 21:05 schreef MaGNeT het volgende:
Ah, nu hebben we wel een flinke dip in de koers!
* kijkt uit raamquote:Op maandag 13 juni 2011 21:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Springen de handelaren al uit het raam op de virtuele wall street?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |