Inderdaad. Overboekingen zijn permanent. Gejat + geld er uit gehaald = nutteloze backupquote:Op maandag 13 juni 2011 12:39 schreef nlpronk het volgende:
[..]
Goed punt idd. Maar als je hem kopieeert en backupped, verwijder je dan ook het origineel van de pc? Ik heb mijn backup netjes op een externe HD staan, losgekoppeld van de pc, maar als iemand alsnog het originele bestand wegkaapt is hij nutteloos toch? Of niet?
Klopt. Maar 'regelmatig' backuppen zou ik wel aanraden. Dagelijks ofzo. Of in ieder geval na iedere transactiequote:Op maandag 13 juni 2011 12:41 schreef eleusis het volgende:
Volgens mij hoef je je wallet helemaal niet continu te backuppen.
Mensen kunnen ook geld naar je overmaken als je niet online bent. Een oude wallet wordt gewoon weer geüpdatet met eventuele nieuwe transacties als je online gaat.
15 euro = 21.5369 USD. Priijs op Mt Gox staat op 22.4990. Stel ik koop nu nu 1 bitcoin van jou, verkoop 'm op Mt Gox, gaat er 0.65 vanaf. Dus 22.4990*0.9835 = 22.1277665 dollar. Als ik dat laat uitbetalen gaat er 2 proces af. 22.1277665 * 0.98 = 21.6852112 dollar. Heb ik dus ongeveer 15 dollarcent winst? Omzetten naar euro gaat ook weer een fee vanaf. Maar klopt dit proces?quote:Op maandag 13 juni 2011 10:52 schreef PiRANiA het volgende:
Mijn aanbod voor bitcoins voor ¤15 is nu voordelig. Ik heb er nog <20. PM.
kan redelijk kloppen, maar er zijn er nog 10 te koop, dus je doet al die moeite voor ¤1,50. Je moet het niet zien als directe winst, maar er mee gaan handelen of ze bewaren tot er weer een spike is naar $30,- ofzo.quote:Op maandag 13 juni 2011 12:43 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
15 euro = 21.5369 USD. Priijs op Mt Gox staat op 22.4990. Stel ik koop nu nu 1 bitcoin van jou, verkoop 'm op Mt Gox, gaat er 0.65 vanaf. Dus 22.4990*0.9835 = 22.1277665 dollar. Als ik dat laat uitbetalen gaat er 2 proces af. 22.1277665 * 0.98 = 21.6852112 dollar. Heb ik dus ongeveer 15 dollarcent winst? Omzetten naar euro gaat ook weer een fee vanaf. Maar klopt dit proces?
Heel fijn dat jij handelt, maar kun je dat op een exchange (of handel topic maken) doen, als we hier allemaal bied en laat koersen gaan posten is het topic niet echt meer leesbaar.quote:Op maandag 13 juni 2011 12:47 schreef PiRANiA het volgende:
De laatste 10 zijn (onder voorbehoud) weg. Ik heb er nog 5 voor ¤16.50.
Op zich klopt het, maar je kunt ook wachten met verkopen tot er een hogere waarde tegenoverstaat. Maar als het alleen om die winst gaat is het niet zo zinvol inderdaad, je hebt er meer aan als je er verder mee wilt handelen. Ik heb een paar gekocht omdat het sneller gaat dan geld overmaken naar MtGox (duurde een week de vorige keer).quote:Op maandag 13 juni 2011 12:43 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
15 euro = 21.5369 USD. Priijs op Mt Gox staat op 22.4990. Stel ik koop nu nu 1 bitcoin van jou, verkoop 'm op Mt Gox, gaat er 0.65 vanaf. Dus 22.4990*0.9835 = 22.1277665 dollar. Als ik dat laat uitbetalen gaat er 2 proces af. 22.1277665 * 0.98 = 21.6852112 dollar. Heb ik dus ongeveer 15 dollarcent winst? Omzetten naar euro gaat ook weer een fee vanaf. Maar klopt dit proces?
de 10 voor ¤15,- zijn nu bij mij... je kunt ze kopen voor ¤16,- (grapje)quote:Op maandag 13 juni 2011 12:47 schreef PiRANiA het volgende:
De laatste 10 zijn (onder voorbehoud) weg. Ik heb er nog 5 voor ¤16.50.
Gewoon gekocht voor geld en nu dus weer verkochtquote:Op maandag 13 juni 2011 13:11 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
de 10 voor ¤15,- zijn nu bij mij... je kunt ze kopen voor ¤16,- (grapje)
Hoe kom je eigenlijk aan deze BitCoins? Heb je ze zelf eerder goedkoper ingekocht, of lopen je videokaarten deze voor je te 'genereren'?
Dat is een redelijke investering geweest, ik mag hopen dat je er zelf ook winst op maakt.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:14 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Gewoon gekocht voor geld en nu dus weer verkocht.
Ik had $1000 winst maar dat is weg door de prijsval. Ik hoop van mijn winst 100 biertjes te kunnen kopen op vakantiequote:Op maandag 13 juni 2011 13:16 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
Dat is een redelijke investering geweest, ik mag hopen dat je er zelf ook winst op maakt.
In april stonden ze op 1 Dollar...quote:Op maandag 13 juni 2011 13:16 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
Dat is een redelijke investering geweest, ik mag hopen dat je er zelf ook winst op maakt.
Of op 0,10 $quote:Op maandag 13 juni 2011 13:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
In augustus staan ze op 260 dollar!
Het blijft leuk, betalen voor hashes.quote:
Pas als hij confirmed is komt het bij je balance er bij.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:32 schreef mike-amersfoort het volgende:
ok, dus ik ben net voorzien van 10 bitcoins in Bitcoin.exe.
Ze staan echter nog op '1/niet bevestigd'.
De eerste validatie is dus geaccepteerd, dit duurt nog een paar keer voordat hij definitief is goedgekeurd. Kan ik er nu al iets mee, of moet ik wachten tot de validatie helemaal doorlopen is?
De hashes waar wij mee spelen zijn op dit moment wel iets waard. Er valt mee te verdienen, maar je kunt ook alles verliezen. Het bedrag dat ik er nu in heb gestopt accepteer ik als verdampt mocht het gebeuren. Dit kan ieder moment instorten, maar tot die tijd hoop ik mee te rijden op de potentiele bubble (had ik dit 1 april maar geweten, had ik nu een huis).quote:Op maandag 13 juni 2011 13:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het blijft leuk, betalen voor hashes.
echo 'Dit is geld waard, echt waar' | md5sum
00abd2c4d6af6d2ae5af9b6a0087593f
Wie biedt?!
Er is maar 1 persoon die nu een huis heeft, en dat is de bedenker hiervan...quote:Op maandag 13 juni 2011 13:34 schreef mike-amersfoort het volgende:
[..]
(had ik dit 1 april maar geweten, had ik nu een huis).
Neuh, niemand weet waar hij (Satoshi Nakamoto) uithangt. Maar rijk is hij er denk ik niet echt mee geworden.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Er is maar 1 persoon die nu een huis heeft, en dat is de bedenker hiervan...
Als hij de eerste paar maanden blocks heeft lopen minen zullen het er flink wat zijn.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:10 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Neuh, niemand weet waar hij (Satoshi Nakamoto) uithangt. Maar rijk is hij er denk ik niet echt mee geworden.
Hmm, ik begrijp wat je bedoelt hoor, je moet voorzichtig zijn.quote:Op maandag 13 juni 2011 13:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Er is maar 1 persoon die nu een huis heeft, en dat is de bedenker hiervan...
Precies, die link met aantallen verhandelde bitcoins loopt in de miljoenen dollars. En dit geeft des te meer aan dat het een piramidespel is.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hmm, ik begrijp wat je bedoelt hoor, je moet voorzichtig zijn.
Maar er zijn zeker mensen die in 2009 en 2010 het risico namen om te gaan minen (toen ze nog niets waard waren) en die nu 50.000 of meer Bitcoins hebben.
En er is de afgelopen week flink gecasht, dus er zijn meerdere mensen die nu hun huis hebben afgelost.
Het is geen piramidespel als er geen piramide is. Je mined voor jezelf, je handelt voor jezelf. Je probeert niet om anderen ook mee te laten doen voor je eigen gewin. Sterker, hoe meer mensen minen, hoe minder je er zelf aan hebt.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:26 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Precies, die link met aantallen verhandelde bitcoins loopt in de miljoenen dollars. En dit geeft des te meer aan dat het een piramidespel is.
Dat dacht ik eerst ook. Als je je goed inleest merk je dat het geen piramidespel is.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:26 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Precies, die link met aantallen verhandelde bitcoins loopt in de miljoenen dollars. En dit geeft des te meer aan dat het een piramidespel is.
quote:Een piramidespel is een 'spel' waarbij deelnemers een inleg doen en tevens proberen anderen over te halen om mee te doen, waarna de inleg van de nieuwkomers als prijzengeld uitbetaald wordt aan bestaande deelnemers. Uitbetalingen zijn afhankelijk van het aantal (door de deelnemer) geworven nieuwkomers. Aan het ontvangen van dit prijzengeld ligt geen andere activiteit ten grondslag dan het werven van nieuwe deelnemers. Varianten zijn ponzifraude en matrices. Piramidespelen zijn in veel landen illegaal.
De enige reden waarom een bitcoin waarde heeft is omdat er misschien in de toekomst iemand anders iets voor overheeft. Er staat geen waarde tegen over. In mijn ogen is dat een pyramidesysteem.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is geen piramidespel als er geen piramide is. Je mined voor jezelf, je handelt voor jezelf. Je probeert niet om anderen ook mee te laten doen voor je eigen gewin. Sterker, hoe meer mensen minen, hoe minder je er zelf aan hebt.
Dan is het hele concept van betalen met munten in jouw ogen een piramidesysteem.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:35 schreef lutser.com het volgende:
[..]
De enige reden waarom een bitcoin waarde heeft is omdat er misschien in de toekomst iemand anders iets voor overheeft. Er staat geen waarde tegen over. In mijn ogen is dat een pyramidesysteem.
Nee, 'munten' euro's worden uitgeleend en daar staat een waarde tegenover bijvoorbeeld een onderpand of een persoonlijke belofte (die desnoods door de staat met geweld kan worden afgedwongen).quote:Op maandag 13 juni 2011 14:36 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Dan is het hele concept van betalen met munten in jouw ogen een piramidesysteem.
Er wordt juist al heel veel met Bitcoins betaald en het groeit hard.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:35 schreef lutser.com het volgende:
[..]
De enige reden waarom een bitcoin waarde heeft is omdat er misschien in de toekomst iemand anders iets voor overheeft. Er staat geen waarde tegen over. In mijn ogen is dat een pyramidesysteem.
Er staat ook geen waarde tegenover een Euro of een Dollar.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:35 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Klopt, meer dan een papiertje of een getal als ik inlog in m'n internetbankieren is het niet...quote:Op maandag 13 juni 2011 14:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er staat ook geen waarde tegenover een Euro of een Dollar.
Waar heb je het over? Stel je vindt 100 Euro op straat. Dat heeft waarde, maar wat staat er tegenover? De enige reden dat het waarde heeft, is omdat er andere mensen bereid zijn er waarde aan te hechten.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:38 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Nee, 'munten' euro's worden uitgeleend en daar staat een waarde tegenover bijvoorbeeld een onderpand of een persoonlijke belofte (die desnoods door de staat met geweld kan worden afgedwongen).
En die bereidheid om dingen te leveren voor Bitcoins is nog klein, maar wel groeiende.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maar ik weet dat de bakker, de slager en de buurman het accepteert... Dus ik heb er wat aan...
Diverse webhosters, goksites, WoW verslaafden en andere diensten kunnen al met Bitcoins betaald worden.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
En die bereidheid om dingen te leveren voor Bitcoins is nog klein, maar wel groeiende.
Waar komt die 100 euro vandaan? geld word niet zomaar uitgedeeld door de ecb, je kan het alleen lenen met een onderpand. Oftewel er is iemand die beloofd heeft rente en aflossing te betalen.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Stel je vindt 100 Euro op straat. Dat heeft waarde, maar wat staat er tegenover? De enige reden dat het waarde heeft, is omdat er andere mensen bereid zijn er waarde aan te hechten.
Ik heb al meerdere donaties er mee gedaanquote:Op maandag 13 juni 2011 14:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Diverse webhosters, goksites, WoW verslaafden en andere diensten kunnen al met Bitcoins betaald worden.
Klopt, goede doelen kunnen er ook gemakkelijk mee werken.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:46 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Ik heb al meerdere donaties er mee gedaan.
Het onderpand is de energie die het kost om ze te maken.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:46 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Waar komt die 100 euro vandaan? geld word niet zomaar uitgedeeld door de ecb, je kan het alleen lenen met een onderpand. Oftewel er is iemand die beloofd heeft rente en aflossing te betalen.
(of de ecb voldoende kritisch met welk onderpand word geaccepteerd is een andere discussie)
Die energie is geen onderpand dat zijn alleen maar productie kosten.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, goede doelen kunnen er ook gemakkelijk mee werken.
[..]
Het onderpand is de energie die het kost om ze te maken.
Voor de rest is het gebasseerd op vertrouwen, net als ons geld.
Als ik 1 Bitcoin wil genereren kost met dat een bepaalde hoeveelheid energie.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:49 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Die energie is geen onderpand dat zijn alleen maar productie kosten.
Vertrouwen is belangrijk maar niet genoeg en is ontzettend kwetsbaar.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:50 schreef PiRANiA het volgende:
Waarom moet er een onderpand zijn?
Vertrouwen in de techniek is toch genoeg (en vertrouwen in elkaar voor handel).
Je laatste zin klopt niet helemaal.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:53 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Vertrouwen is belangrijk maar niet genoeg en is ontzettend kwetsbaar.
Wat weerhoudt mensen er van om morgen geen bitcoins meer te kopen/accepteren?
Maar de waarde kan wel simpel door de helft gaan. Zal je met de euro niet snel zien gebeuren (op één dagquote:Op maandag 13 juni 2011 14:45 schreef MaGNeT het volgende:
Het veilige aan Bitcoin is dat er niet van de ene op de andere dag 2x zoveel van kunnen zijn.
Dat blijft in een vastgesteld tempo gaan... Dat geeft vertrouwen...
Je keert het om. Het vertrouwen moet stabiliseren en dat is nu nog het probleem.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:54 schreef macondo het volgende:
[..]
Maar de waarde kan wel simpel door de helft gaan. Zal je met de euro niet snel zien gebeuren (op één dag)
quote:Remember: every time you send any money, you need to re-backup your wallet, as it will put the "change" from each transaction into a new address. If your backed-up wallet.dat doesn't have the new address (it might, because of some newly-added behavior where it generates 100 addresses to begin with -- but don't count on it!) then your backup doesn't have all your money anymore.
To answer your question directly, though, as long as you are receiving money, then your client doesn't even need to be running. You just need to hold the private key to the address that receives the money to send it somewhere later.
The contents of your wallet is a set of addresses and their private keys. The money isn't "in" your wallet, per se -- it's in the block chain transaction log for the addresses you own. Your wallet just gives you the right to spend the money present in your addresses.
Maar wat als dat vertrouwen weg valt wat blijft er dan over?quote:Op maandag 13 juni 2011 14:52 schreef MaGNeT het volgende:
Je keert het om. Het vertrouwen moet stabiliseren en dat is nu nog het probleem.
Het feit dat na 12 uren de koers alweer bijna op het oude niveau was geeft vertrouwen.
Het aantal ligt al vast, daar kan niets aan veranderd worden.
Een met een vaste groei toenemende hoeveelheid Bitcoins, mits er nog iemand ter wereld zijn computer aanhoudt om ze te minen. Dat is een zekerheid. En dat kan vertrouwen geven, wel aan mij tenminste.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:56 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Maar wat als dat vertrouwen weg valt wat blijft er dan over?
Precies. Het protocol wordt niet 'minder' als mensen de bitcoins niet meer willen kopen. En het vertrouwen in bitcoins komt voort uit de doorzichtigheid en openheid.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Een vaste hoeveelheid Bitcoins, mits er nog iemand ter wereld zijn computer aanhoudt om ze te minen.
Zeg dat eens tegen de mensen die nog terugrekenen naar de guldenquote:Op maandag 13 juni 2011 14:54 schreef macondo het volgende:
Maar de waarde kan wel simpel door de helft gaan. Zal je met de euro niet snel zien gebeuren (op één dag)
En ook als de Bitcoin instort kan je nog steeds niet stellen dat het een piramidespel was.quote:Op maandag 13 juni 2011 14:58 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Precies. Het protocol wordt niet 'minder' als mensen de bitcoins niet meer willen kopen. En het vertrouwen in bitcoins komt voort uit de doorzichtigheid en openheid.
Klopt, ik haalde vrijdag een pak DE koffie voor 4,59 euro... Ik zou er in 2001 nooit 10 gulden voor gegeven hebben... Dan had ik ze bij de kassa voor gek uitgemaakt...quote:Op maandag 13 juni 2011 14:59 schreef cricket het volgende:
[..]
Zeg dat eens tegen de mensen die nog terugrekenen naar de gulden
Er kan wel van de ene op de ander dag een Bitcoin 2.0 zijn...quote:Op maandag 13 juni 2011 14:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het veilige aan Bitcoin is dat er niet van de ene op de andere dag 2x zoveel van kunnen zijn.
Dat blijft in een vastgesteld tempo gaan... Dat geeft vertrouwen...
Er zijn Euro's, Dollars, Kronen, Marken, etc... Wat is je punt?quote:Op maandag 13 juni 2011 15:03 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Er kan wel van de ene op de ander dag een Bitcoin 2.0 zijn...
De vraag is nog steeds: hoe wordt de moeilijkheidsgraad vastgesteld? En hoe "connect" je met "het netwerk"? Voor P2P heb je een begin-connectie nodig om aansluiting te vinden bij de grote club: gaat dat via een domeinnaam? IP-adres?quote:Op maandag 13 juni 2011 14:58 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Precies. Het protocol wordt niet 'minder' als mensen de bitcoins niet meer willen kopen. En het vertrouwen in bitcoins komt voort uit de doorzichtigheid en openheid.
Bitcoin heeft meer weg van goud dan van een valuta: je hebt er niets aan, maar er is niet veel van en veel mensen willen het graag hebben.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er zijn Euro's, Dollars, Kronen, Marken, etc... Wat is je punt?
Sluit de ene valuta de andere uit? Kunnen ze geen waarde hebben ten opzichte van elkaar?
Ik kan niet onder de euro uit, ik zal gewoon mijn belasting en hypotheek moeten betalen. Bitcoin kan ik makkelijk negeren (of overstappen naar bitcoin2).quote:Op maandag 13 juni 2011 15:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er zijn Euro's, Dollars, Kronen, Marken, etc... Wat is je punt?
Sluit de ene valuta de andere uit? Kunnen ze geen waarde hebben ten opzichte van elkaar?
Via een IRC-server en een aantal vaste knooppunten.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De vraag is nog steeds: hoe wordt de moeilijkheidsgraad vastgesteld? En hoe "connect" je met "het netwerk"? Voor P2P heb je een begin-connectie nodig om aansluiting te vinden bij de grote club: gaat dat via een domeinnaam? IP-adres?
Er kan een form worden gemaakt van de huidige client, maar dan zal er ook een nieuwe chain moeten worden gestart...quote:En wat nou als de open-source-client wordt aangepast, en steeds meer mensen hun eigen blocks gaan verspreiden, en andere blocks niet valideren?!
Dat doet het programma toch juist? Of bedoel je algemene netwerkinformatie in het programma zetten?quote:Op maandag 13 juni 2011 15:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Het is wel een risico want je hebt geen overzicht over het systeem achter Bitcoin en de mensen die het runnen.
Enigste wat ze zouden moeten doen is de gebruiksvriendelijkheid verhogen met een gelikt programma waardoor je alle data in dat programma hebt en je 10x beter alles kunt bekijken en een direct pay system.
quote:In addition, built into the network is a system that attempts to allocate new coins in blocks about every 10 minutes, on average, somewhere on the network. As the number of people who attempt to generate these new coins changes, the difficulty of creating new coins changes. This happens in a manner that is agreed upon by the network as a whole, based upon the time taken to generate the previous 2016 blocks.
Difficulty:quote:Op maandag 13 juni 2011 15:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De vraag is nog steeds: hoe wordt de moeilijkheidsgraad vastgesteld? En hoe "connect" je met "het netwerk"? Voor P2P heb je een begin-connectie nodig om aansluiting te vinden bij de grote club: gaat dat via een domeinnaam? IP-adres?
En wat nou als de open-source-client wordt aangepast, en steeds meer mensen hun eigen blocks gaan verspreiden, en andere blocks niet valideren?!
Het programma is vrij simpel en onduidelijk, voor beginnende mensen is het vrijwel onmogelijk om goed achter te komen wat het nu is en hoe het werkt.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:07 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Dat doet het programma toch juist? Of bedoel je algemene netwerkinformatie in het programma zetten?
Dat kan. Dan krijg je een split in de geschiedenis met twee competerende block chains. Het protocol met de meeste clients (>50%) wint dan.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:06 schreef RemcoDelft het volgende:
En wat nou als de open-source-client wordt aangepast, en steeds meer mensen hun eigen blocks gaan verspreiden, en andere blocks niet valideren?!
Je kunt alle dingen qua betalen er toch in?quote:Op maandag 13 juni 2011 15:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het programma is vrij simpel en onduidelijk, voor beginnende mensen is het vrijwel onmogelijk om goed achter te komen wat het nu is en hoe het werkt.
Als je dat gaat verwerken bind je je juist weer vast aan de vaste exchanges. Ik zou het als een los programma wel een goed idee vinden. In mijn portemonnee zie ik ook niet wat mijn euro waard is t.o.v. de dollar.quote:Als je die gebruiksvriendelijke verhoogt en je een gelikt programma hebt of site zoals unibet.com bijv. dan krijg je veel nieuwe mensen waardoor het een rendabel systeem wordt.
+ dat de koersen daar in staan, je via daar makkelijk transacties kan doen etc.
Er is zelfs al een tweede chain: de testchain. Je kunt je client met een flag daarop laten draaien.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:09 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat kan. Dan krijg je een split in de geschiedenis met twee competerende block chains. Het protocol met de meeste clients (>50%) wint dan.
Precies, en er is een reden dat we geen goudstandaard meer hebben.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Bitcoin heeft meer weg van goud dan van een valuta: je hebt er niets aan, maar er is niet veel van en veel mensen willen het graag hebben.
Dat zou iets beter mogen inderdaad maar het doet wat het moet doen.quote:Op maandag 13 juni 2011 15:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het programma is vrij simpel en onduidelijk, voor beginnende mensen is het vrijwel onmogelijk om goed achter te komen wat het nu is en hoe het werkt.
Als je die gebruiksvriendelijke verhoogt en je een gelikt programma hebt of site zoals unibet.com bijv. dan krijg je veel nieuwe mensen waardoor het een rendabel systeem wordt.
+ dat de koersen daar in staan, je via daar makkelijk transacties kan doen etc.
Er is maar 1 reden dat er geen goudstandaard is en dat is dat de overheid zelf de inflatierate wil kunnen bepalen ipv de goudmarkt. Vooral bij de grote depressie in begin vorige eeuw bleek dat beter in de hand te houden...quote:Op maandag 13 juni 2011 15:16 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Precies, en er is een reden dat we geen goudstandaard meer hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |