Hoe mine ik? Hoe werkt dit programma?quote:Op zondag 12 juni 2011 20:00 schreef MaGNeT het volgende:
Vandaag een gebruikte videokaart erbij gekocht die goed is voor zo'n 400Mhash/s, ofwel zo'n 0,71 BTC per etmaal.
Toevallig las ik vandaag ergens dat een programmeur van Google door het bedrijf is ingezet om een tool te maken die het betalen vereenvoudigt. Hij krijgt (deels?) betaald in Bitcoinsquote:Op zondag 12 juni 2011 19:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Wiki: Bitcoins, however, are divisible to eight decimal places (a total of 2.1 x 1015 or 2.1 quadrillion units)
En het is decentraal, terwijl alle transacties publiek beschikbaar zijn. Betekent dat dat alle transacties bij elke gebruiker worden opgeslagen? Als er straks miljarden transacties zijn wordt dat een flinke datarate en enorme opslag!
Okee, na me d'r enige tijd in te verdiepen ben ik niet overtuigd... Youtube-filmpje uit de OP zegt: "het is niet bedoeld voor mensen die snel rijk willen worden aan een piramidespel, maar voor microbetalingen"... In de praktijk echter zijn alle deelnemers uit op snel geld verdienen, per definitie een piramidespel dus, en wordt het helemaal niet gebruikt voor micropayments!
Verder heeft het een studie nodig om te kunnen gebruiken, wat ervoor zorgt dat het niet grootschalig zal aanslaan. Een studie maken van bitcoin is wellicht leuk om snel rijk te worden, maar om te betalen is dat knap irritant.
Wat de moeilijkheidsgraad van de hash betreft: hoe wordt dat bijgesteld? Juist omdat het decentraal werkt: wie/wat regelt dat, en waarom luisteren de clients daar naar?
De interesse is goedquote:Op zondag 12 juni 2011 19:52 schreef mike-amersfoort het volgende:
wanneer wordt eigenlijk de moeilijkheidsgraad om BC te berekenen weer bijgesteld? Het was namelijk de bedoeling dat iedere 10 minuten een BC werd berekend, laatste 2 uur zijn het er alweer 21, dus nog maar 5 minuten, schijnbaar zijn veel mensen ingestapt in om te produceren.
Welke?quote:Op zondag 12 juni 2011 20:00 schreef MaGNeT het volgende:
Vandaag een gebruikte videokaart erbij gekocht die goed is voor zo'n 400Mhash/s, ofwel zo'n 0,71 BTC per etmaal.
Een 5870quote:
Yup.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:28 schreef RemcoDelft het volgende:
Even een vergelijking: is dit een digital gold rush?
Mensen willen iets hebben, omdat iedereen het wil hebben. Ze stellen alles in het werk om het te pakken te krijgen, simpelweg omdat het waarde heeft als iedereen het maar wil hebben.
En "zeldzaamheid" wordt gebruikt als argument om de waarde te verhogen.
Ik werk in een computerzaak (buitendienst) dus ik zou kant-en-klare systemen kunnen verkopen, configureren incl. onderhoudscontract.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
Je kunt er nog geen hardware om te minen voor kopen bijvoorbeeld.
Natuurkunde heeft er weinig mee te maken.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Yup.
Leuk voor degenen die de munten minen en alle risico nemen
Het minen is niet voor iedereen weggelegd, omdat je gewoon wat moet weten van hardware en koeling.
Het zou echt iets voor jou zijn, jij bent technisch, weet wat van natuurkunde en snapt dit soort dingen vlot.
Wat voor moederbord heb jij? Ik ben op zoek naar eentje waar meerdere videokaarten in passen, dan moet je naar het aantal PCI-E aansluitingen kijken oid geloof ik?quote:Op zondag 12 juni 2011 20:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik werk in een computerzaak (buitendienst) dus ik zou kant-en-klare systemen kunnen verkopen, configureren incl. onderhoudscontract.
Heb de nodige ervaring en spullen om zo'n mining systeem zo optimaal mogelijk te laten draaien.quote:Op zondag 12 juni 2011 20:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik werk in een computerzaak (buitendienst) dus ik zou kant-en-klare systemen kunnen verkopen, configureren incl. onderhoudscontract.
Grappig hoe mensen vrijwel al hun "winst" omzetten in hardware. Of soms ongetwijfeld zelfs verlies maken. Doet me denken aan dat goudzoekprogramma op Discovery.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |