abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98077083
wanneer wordt eigenlijk de moeilijkheidsgraad om BC te berekenen weer bijgesteld? Het was namelijk de bedoeling dat iedere 10 minuten een BC werd berekend, laatste 2 uur zijn het er alweer 21, dus nog maar 5 minuten, schijnbaar zijn veel mensen ingestapt in om te produceren.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
  zondag 12 juni 2011 @ 19:53:13 #27
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_98077114
Wiki: Bitcoins, however, are divisible to eight decimal places (a total of 2.1 x 1015 or 2.1 quadrillion units)

En het is decentraal, terwijl alle transacties publiek beschikbaar zijn. Betekent dat dat alle transacties bij elke gebruiker worden opgeslagen? Als er straks miljarden transacties zijn wordt dat een flinke datarate en enorme opslag!

Okee, na me d'r enige tijd in te verdiepen ben ik niet overtuigd... Youtube-filmpje uit de OP zegt: "het is niet bedoeld voor mensen die snel rijk willen worden aan een piramidespel, maar voor microbetalingen"... In de praktijk echter zijn alle deelnemers uit op snel geld verdienen, per definitie een piramidespel dus, en wordt het helemaal niet gebruikt voor micropayments!
Verder heeft het een studie nodig om te kunnen gebruiken, wat ervoor zorgt dat het niet grootschalig zal aanslaan. Een studie maken van bitcoin is wellicht leuk om snel rijk te worden, maar om te betalen is dat knap irritant.

Wat de moeilijkheidsgraad van de hash betreft: hoe wordt dat bijgesteld? Juist omdat het decentraal werkt: wie/wat regelt dat, en waarom luisteren de clients daar naar?
censuur :O
pi_98077202
Ik begrijp het even niet, is dit een spel of is hier serieus geld mee te verdienen? Nu het in een jonge fase is kun je hier aardig mee verdienen namelijk.
If not now, then when.
pi_98077258
Ook interessant:

https://twitter.com/#!/search/bitcoin

Het zou je maar gebeuren:

Bitcoin disasters: Man overclocks graphics cards to mine bitcoin, falls asleep, gets heat stroke

If not now, then when.
pi_98077466
Vandaag een gebruikte videokaart erbij gekocht die goed is voor zo'n 400Mhash/s, ofwel zo'n 0,71 BTC per etmaal.
pi_98077548
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:00 schreef MaGNeT het volgende:
Vandaag een gebruikte videokaart erbij gekocht die goed is voor zo'n 400Mhash/s, ofwel zo'n 0,71 BTC per etmaal.
Hoe mine ik? Hoe werkt dit programma?
If not now, then when.
pi_98077665
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 19:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Wiki: Bitcoins, however, are divisible to eight decimal places (a total of 2.1 x 1015 or 2.1 quadrillion units)

En het is decentraal, terwijl alle transacties publiek beschikbaar zijn. Betekent dat dat alle transacties bij elke gebruiker worden opgeslagen? Als er straks miljarden transacties zijn wordt dat een flinke datarate en enorme opslag!

Okee, na me d'r enige tijd in te verdiepen ben ik niet overtuigd... Youtube-filmpje uit de OP zegt: "het is niet bedoeld voor mensen die snel rijk willen worden aan een piramidespel, maar voor microbetalingen"... In de praktijk echter zijn alle deelnemers uit op snel geld verdienen, per definitie een piramidespel dus, en wordt het helemaal niet gebruikt voor micropayments!
Verder heeft het een studie nodig om te kunnen gebruiken, wat ervoor zorgt dat het niet grootschalig zal aanslaan. Een studie maken van bitcoin is wellicht leuk om snel rijk te worden, maar om te betalen is dat knap irritant.

Wat de moeilijkheidsgraad van de hash betreft: hoe wordt dat bijgesteld? Juist omdat het decentraal werkt: wie/wat regelt dat, en waarom luisteren de clients daar naar?
Toevallig las ik vandaag ergens dat een programmeur van Google door het bedrijf is ingezet om een tool te maken die het betalen vereenvoudigt. Hij krijgt (deels?) betaald in Bitcoins :P

http://code.google.com/p/bitcoinj

Dat Google er mee bezig is geeft wel wat vertrouwen dat het groot kan worden.
Maar Google zet op heel veel paarden in en laat ze niet allemaal op de renbaan los dus de vraag is of het doorzet.
Google of andere grote bedrijven kunnen in iedergeval het netwerk niet beinvloeden, hooguit de koers t.o.v. van andere valuta door Coins in te kopen. Extra Coins gaan maken op grote schaal is ook geen groot risico omdat de moeilijkheidsgraad automatisch aanpast.
pi_98077744
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 19:52 schreef mike-amersfoort het volgende:
wanneer wordt eigenlijk de moeilijkheidsgraad om BC te berekenen weer bijgesteld? Het was namelijk de bedoeling dat iedere 10 minuten een BC werd berekend, laatste 2 uur zijn het er alweer 21, dus nog maar 5 minuten, schijnbaar zijn veel mensen ingestapt in om te produceren.
De interesse is goed :)
Ik denk een dag of 3 voor een hogere moeilijkheidsgraad...
pi_98077785
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:00 schreef MaGNeT het volgende:
Welke?
pi_98078042
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:06 schreef broodmonkeh het volgende:

[..]

Welke?
Een 5870
Heb er al 2 van XFX op dit moment. Die zijn bagger maar wel goedkoop. 1 was gelijk al stuk, fan draait niet :P
Is overigens een "non reference" kaart, eigen ontwerp van XFX en dus wat goedkoper. De gewone XFX kaarten die ATI Reference zijn kan je prima kopen.

Als de "nieuwe" er is en de defecte terug is, zit ik op 1600mhash/s.
Één 5770 laat ik dan even liggen omdat ik daar nog geen PC voor heb.
Maar de pcie risers zijn onderweg :P
pi_98078713
Bij MtGox ligt de handel stil vanwege die grote aankoop die even geleden plaatsvond, zeggen de mensen op http://forum.bitcoin.org.
Het gaat om veel kleine transacties om ze te kopen en dat moet allemaal even verwerkt worden.

De koers gaat straks sowieso weer gek doen, verwacht ik :D
  zondag 12 juni 2011 @ 20:28:29 #37
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_98078823
Even een vergelijking: is dit een digital gold rush?
Mensen willen iets hebben, omdat iedereen het wil hebben. Ze stellen alles in het werk om het te pakken te krijgen, simpelweg omdat het waarde heeft als iedereen het maar wil hebben.

En "zeldzaamheid" wordt gebruikt als argument om de waarde te verhogen.
  zondag 12 juni 2011 @ 20:31:05 #38
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_98078963
Yep.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_98079175
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:28 schreef RemcoDelft het volgende:
Even een vergelijking: is dit een digital gold rush?
Mensen willen iets hebben, omdat iedereen het wil hebben. Ze stellen alles in het werk om het te pakken te krijgen, simpelweg omdat het waarde heeft als iedereen het maar wil hebben.

En "zeldzaamheid" wordt gebruikt als argument om de waarde te verhogen.
Yup.
Leuk voor degenen die de munten minen en alle risico nemen :)
Het minen is niet voor iedereen weggelegd, omdat je gewoon wat moet weten van hardware en koeling.

Het zou echt iets voor jou zijn, jij bent technisch, weet wat van natuurkunde en snapt dit soort dingen vlot.
pi_98079338
Je kunt er nog geen hardware om te minen voor kopen bijvoorbeeld.
pi_98079402
mmmh, misschien een idee om mijn hardware in bitcoins te gaan verkopen. :P
pi_98079456
quote:
3s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
Je kunt er nog geen hardware om te minen voor kopen bijvoorbeeld.
Ik werk in een computerzaak (buitendienst) dus ik zou kant-en-klare systemen kunnen verkopen, configureren incl. onderhoudscontract.
  zondag 12 juni 2011 @ 20:40:14 #43
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_98079479
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Yup.
Leuk voor degenen die de munten minen en alle risico nemen :)
Het minen is niet voor iedereen weggelegd, omdat je gewoon wat moet weten van hardware en koeling.

Het zou echt iets voor jou zijn, jij bent technisch, weet wat van natuurkunde en snapt dit soort dingen vlot.
Natuurkunde heeft er weinig mee te maken.
Ik ben echter ook realistisch. En realistisch genoeg om geen zware videokaarten te gaan kopen voor iets wat zeer korte tijd misschien geld oplevert. Want wij Nederlanders leggen het snel genoeg af tegen landen waar elektriciteit een kwart kost van wat het hier kost.
pi_98079596
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:39 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik werk in een computerzaak (buitendienst) dus ik zou kant-en-klare systemen kunnen verkopen, configureren incl. onderhoudscontract.
Wat voor moederbord heb jij? Ik ben op zoek naar eentje waar meerdere videokaarten in passen, dan moet je naar het aantal PCI-E aansluitingen kijken oid geloof ik?
pi_98080009
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:39 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Heb de nodige ervaring en spullen om zo'n mining systeem zo optimaal mogelijk te laten draaien.
Het verkopen van hardware voor bitcoins lijkt me wel wat maar met de huidige heftig veranderende koers is het beetje lastig om de goede prijs te bepalen.
pi_98080033
Misschien toch wel goed om een speciaal topic aan te maken in DIG voor dit soort vragen..
pi_98080085
minen leek me ook wel leuk om te doen, maar ik krijg mijn GPU niet aan de praat, komt niet in de lijst voor, als dat niet lukt gaat het geen nut hebben.
Al 2x de nieuwste drivers gedownload voor Windows 7, 32 bit voor de ATI 5670. Iedere keer begeven de drivers het, zeer brakke weergave, ook na reboot werkt het nog niet.
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_98080265
Deze gast verdient pas aan mining.. :P

If not now, then when.
  zondag 12 juni 2011 @ 20:58:20 #49
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_98080569
Waar is dat verlengkabeltje alweer te koop? Misschien ook een kaartje er bij halen ;)
  zondag 12 juni 2011 @ 21:00:22 #50
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_98080700
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 20:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Deze gast verdient pas aan mining.. :P

Grappig hoe mensen vrijwel al hun "winst" omzetten in hardware. Of soms ongetwijfeld zelfs verlies maken. Doet me denken aan dat goudzoekprogramma op Discovery.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')