abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97572465
quote:
Eind volgend jaar stopt NS met papieren treinkaartje

Uiterlijk eind 2012 stopt de Nederlandse Spoorwegen met de verkoop van papieren kaartjes en kan er alleen worden gereisd met de ov-chipkaart. Voor buitenlandse reizigers wordt wel een uitzondering gemaakt.

Veel loketten op treinstations zullen verdwijnen, maar de medewerkers worden niet ontslagen. Zij zullen worden ingezet om vragen te beantwoorden in stationshallen. 'Er wordt in elk geval niemand van de betrokken werknemers ontslagen', benadrukt een woordvoerder van de NS.

NS stelt dat als reizigers straks aangeven dat loketten moeten openblijven, 'wij zulke pleidooien niet zomaar ter zijde zullen schuiven'. Daar kunnen mensen dan (ook) een ov-chipkaart kopen en opladen.

Informatie
Sinds de invoering van de ov-chipkaart op het spoor - in oktober 2009 - en de plaatsing van kaartjesautomaten worden aan de loketten weinig kaartjes meer verkocht. 'Voor baliemedewerkers is informatieverstrekking veel belangrijker geworden, maar reizigers willen vaak snel worden geholpen en hebben geen zin om met een vraag aan te sluiten bij een lange rij wachtenden. Dat vraagt van ons een dynamischer instelling', aldus de woordvoerder.

Internetzuil
Op het station in Amersfoort wordt op dit moment een proef gehouden met een servicepunt, een internetzuil waar reizigers snel verder kunnen worden geholpen. De ervaringen zijn dusdanig goed, dat de servicepunten ook op andere stations worden geïntroduceerd.

Goedkoper
Volgens de NS worden de kaartjes door de volledige overschakeling op de ov-chipkaart niet extra duur, zoals bij sommige streekvervoerders. 'Sterker nog: mensen die een enkeltje kopen zijn met de chipkaart nu al goedkoper uit dan met een kaartje. Dat komt doordat wij voor de chipkaart de retourprijs in tweeën hebben gedeeld'.
Een zwarte dag voor socios :')_!
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)n-treinkaartje.dhtml
pi_97572506
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2010 23:42 schreef Socios het volgende:

[..]

Pure onzin. Men zal te allen tijde met een papieren treinkaartje kunnen blijven reizen.
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2010 23:46 schreef Socios het volgende:

[..]

Serieus, hoor. Het is juist nergens op gebasseerd dat `het papieren treinkaartje´ zou verdwijnen. De dag dat ik niet meer met een papieren treinkaartje met de trein kan reizen, mag jij mij erop wijzen in dit topic. Die dag zal serieus nooit komen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:14:31 #3
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_97572523
Fijn, dus voor die enkele keer per jaar dat ik met het openbaar vervoer reis, moet ik een OV-chipkaart gaan regelen }:|
I spoke proper England since I was a children.
pi_97572529
Wel fijn hoor, dat de overheid en de NS precies kunnen zien waar ik geweest ben enzo.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_97572542
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:13 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

[..]

_O-

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2011 09:15:40 ]
pi_97572550
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:15 schreef bijdehand het volgende:
Wel fijn hoor, dat de overheid en de NS precies kunnen zien waar ik geweest ben enzo.
daar heb je de anonieme kaart voor
pi_97572554
quote:
Dat is juist handig.
Dan heb je altijd een alibi. :')
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:16:19 #8
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_97572557
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:15 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Alsof die zo anoniem is :')
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:18:17 #9
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_97572592
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:16 schreef mstx het volgende:

[..]

Alsof die zo anoniem is :')
Vingerafdrukken natuurlijk.
I spoke proper England since I was a children.
pi_97572808
Lekker kut. :r
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 juni 2011 @ 09:31:58 #12
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_97572842
quote:
Voor buitenlandse reizigers wordt wel een uitzondering gemaakt.
Verplicht je paspoort laten zien als je een kaartje wil kopen?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_97572843
quote:
Dat zien ze ook wel als je een papieren kaartje uit de automaat trekt.
pi_97572886
quote:

[..]

Die vervolgens gekoppeld is aan je pinpas :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_97572957
Waarom blijft er voor buirtenlanders wel eenuitzondering gemaakt worden, ik ruik het woord discriminatie.

Verder mag de NS dan eerst eens vertellen hoe ik dan een railrunner kaartje voor mijn neefjes op die kaart kan krijgen.
pi_97572965
Alsof bontkraagjes een kaartje kopen
Die trappen die hekjes zo wel open
pi_97573068
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:34 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Die vervolgens gekoppeld is aan je pinpas :)
je kan ook anoniem opladen bij de verkoop punten door met cash te betalen
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:45:39 #18
16715 Mylene
*schatje*
pi_97573108
Wat kost zo'n ov-chipkaart? En hoe werkt zo'n ding?
pi_97573122
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:37 schreef Basp1 het volgende:
Waarom blijft er voor buirtenlanders wel eenuitzondering gemaakt worden, ik ruik het woord discriminatie.

Verder mag de NS dan eerst eens vertellen hoe ik dan een railrunner kaartje voor mijn neefjes op die kaart kan krijgen.
..of je fiets ,
of je hond(en)
pi_97573152
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:43 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Anoniem reizen bestaat niet. Gezichtsherkenning is binnen nu en een aantal jaar niet alleen in Rotterdam maar overal ingevoerd.

Camera ov Rotterdam herkent gezichten
pi_97573155
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:14 schreef Reneuh het volgende:
Fijn, dus voor die enkele keer per jaar dat ik met het openbaar vervoer reis, moet ik een OV-chipkaart gaan regelen }:|
Ik reis alleen met de trein als ik naar Schiphol moet en niet te vroeg moet vliegen, dus daar moet ik dan straks zo'n kaart voor kopen :|W.
Get it and Bet it
pi_97573230
Socios :')
pi_97573310
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:47 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Ik reis alleen met de trein als ik naar Schiphol moet en niet te vroeg moet vliegen, dus daar moet ik dan straks zo'n kaart voor kopen :|W.
daarvoor dus
pi_97573337
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:46 schreef zeeeend het volgende:

[..]

..of je fiets ,
of je hond(en)
of hoe je vriend/vriendin mee kan reizen met korting op je OV chipkaart.
pi_97573365
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:43 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Dan moet je voor automaten wel een hele stapel kleingeld bij je hebben, want de NS heeft nooit de mogelijkheid geboden om papiergeld in de automaten te voeren. OMdat deze zogenaamd te storingsgevoelig zouden zijn, terwijl over de gehele openbaar vervoer wereld deze automaten wel met papaiergeld gevoed kunnen worden
pi_97573404
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:37 schreef Basp1 het volgende:

Kinderen moeten ook gewoon een eigen chipkaart hebben.

En mensen die reizen met meereiskorting, zetten de treinreis met korting op hun chipkaart. Dus op dat moment niet reizen op saldo.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_97573457
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:58 schreef Felixa het volgende:

[..]

Kinderen moeten ook gewoon een eigen chipkaart hebben.

En mensen die reizen met meereiskorting, zetten de treinreis met korting op hun chipkaart. Dus op dat moment niet reizen op saldo.
concreet, hoe gaat dat ? Opladen bij de automaat ? Mogen ze wel wat meer automaten aanschaffen.
Het zou toch makkelijker worden...

En hoe weet je dat ? NS weet nog van niets...
pi_97573519
Een EMP bom wordt wel interessant zo
pi_97573533
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:00 schreef macca728 het volgende:

[..]

concreet, hoe gaat dat ? Opladen bij de automaat ? Mogen ze wel wat meer automaten aanschaffen.
Het zou toch makkelijker worden...

En hoe weet je dat ? NS weet nog van niets...
Ik heb begrepen dat je dan een specifieke treinreis. bijv. Amsterdam-Groningen incl. korting op je chipkaart kunt laden via de automaat. Ik heb dat een aantal jaar geleden ergens gelezen toen de OV-chip er net was.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_97573543
reizigers willen vaak snel worden geholpen en hebben geen zin om met een vraag aan te sluiten bij een lange rij wachtenden...

Goh dat weet de NS wel ? Waarom doen ze het dan niet ?
pi_97573604
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:03 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat je dan een specifieke treinreis. bijv. Amsterdam-Groningen incl. korting op je chipkaart kunt laden via de automaat. Ik heb dat een aantal jaar geleden ergens gelezen toen de OV-chip er net was.
ja dat hebben ze dus afgeschoten, ze vonden reizen op saldo dus beter/makkelijker.
Maar dan moeten al je medereizigers dit dus apart gaan doen.
pi_97573652
Volgens de woordvoerster is de ov-chipkaart ''een technologie waar de klant om vraagt''

Oh waarom reist dan nog niet 100% met de OV chipkaart bij de trein ?
Rare mensen, wel om vragen maar niet doen.
pi_97573712
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja dat hebben ze dus afgeschoten, ze vonden reizen op saldo dus beter/makkelijker.
Maar dan moeten al je medereizigers dit dus apart gaan doen.
Gewoon samenreiskorting afschaffen en de tarifering aanpassen. Ik zie het bijvoorbeeld wel gebeuren dat de NS straks reizen buiten de spits voor iedereen goedkoper gaat maken; niet alleen voor de mensen met een speciaal abonnement.

Waarbij aangetekend dat "goedkoper" "goedkoper dan het spitstarief" betekent. Niet goedkoper dan nu.
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:10:46 #34
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_97573716
Als je een voordeelurenkaart hebt krijg je korting vanaf 09:00. Maar als je de trein van 08:54 van Nijmegen naar Schiphol pakt en incheckt, betaal je voor het hele traject het volle tarief. Iets dat je met papieren kaartjes niet hoeft. En omdat je straks tussen 1600 en 1900 ook tegen vol tarief moet reizen, wordt dat probleem alleen maar groter.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:11:23 #35
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_97573729
OV-Chipkaart _O_

Ik vind het een flinke verbetering t.o.v. strippenkaarten en papieren kaartjes. Nooit meer gekut bij zo'n apparaat terwijl je trein over 2 minuten vertrekt, nooit meer te weinig strippen bij je in de bus, stukken minder zwartrijders om je heen in de metro, heerlijk!
pi_97573755
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:11 schreef Hephaistos. het volgende:
stukken minder zwartrijders om je heen in de tram.
Jochie stapt in bij de chauffeur *piep*.
Jochie loopt door naar de 3e deur *piep*.
Jochie gaat zitten.

U zei ;) ?
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:15:04 #37
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_97573810
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:12 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Jochie stapt in bij de chauffeur *piep*.
Jochie loopt door naar de 3e deur *piep*.
Jochie gaat zitten.

U zei ;) ?
Conducteur hoort dat jochie uitcheckt.
Conducteur loopt op jochie af.
Jochie bindt in of stapt uit (of slaat conducteur op z'n bek)
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:16:36 #38
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_97573850
quote:
OV-Chipkaart _O_

Ik vind het een flinke verbetering t.o.v. strippenkaarten en papieren kaartjes. Nooit meer gekut bij zo'n apparaat terwijl je trein over 2 minuten vertrekt, nooit meer te weinig strippen bij je in de bus, stukken minder zwartrijders om je heen in de metro, heerlijk!
Het idee is prima. De uitvoering is gewoon kut.

Het extra gemak weegt niet op tegen de extra kosten. Het zwartrijdprobleem los je er echt niet mee op zolang er niet overal toegangspoortjes staan. Dat lukt wel in de metro, maar echt niet in de boemelbus van Jipsing naar Musselkanaal. En in plaats van te weinig strippen, kun je altijd te weinig saldo op je chipkaart hebben. Automatisch opwaarderen werkt namelijk alleen maar op persoonlijke kaarten, en zoals uitgebreid besproken hebben die ook wel hun nadelen.
pi_97573856
quote:
12s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:15 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Conducteur hoort dat jochie uitcheckt.
Conducteur loopt op jochie af.
Jochie bindt in of stapt uit (of slaat conducteur op z'n bek)
wele conducteur ???? Oh je komt uit Amsterdam zeker en denkt dat alle trams in Nederland een conducteur hebben.

Ter jouwe informatie : je kunt nu al legaal grijsrijden met de OV chipkaart in de trein hoor, scheelt 40% dus die voordeelurenkaart hoef ik ook niet meer.
pi_97573907
quote:
OV-Chipkaart _O_

er zijn in Rotterdam nog nooit zoveel ernstige incidenten geweest als de laatste 2 jaar....
dus veilig ? nee
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:18:49 #41
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_97573913
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:16 schreef macca728 het volgende:

[..]

wele conducteur ???? Oh je komt uit Amsterdam zeker en denkt dat alle trams in Nederland een conducteur hebben.

:?

Ik kom uit Rotterdam, waar de meeste trams gewoon een conducteur aan boord hebben.
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:19:41 #42
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_97573936
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

er zijn in Rotterdam nog nooit zoveel ernstige incidenten geweest als de laatste 2 jaar....
dus veilig ? nee
Tegenover conducteurs ja. Die vangen de agressie op, voor de reizigers is het stukken veiliger geworden in vergelijking met een jaar of 5 geleden.
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:20:45 #43
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_97573960
Een chipkaart die zo vaak niet werkt met als gevolg dat de gebruikers ervan weggezet worden als zwartrijder en crimineel, zou de agressie moeten verminderen?
pi_97573968
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:18 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

:?

Ik kom uit Rotterdam, waar de meeste trams gewoon een conducteur aan boord hebben.
ja aan boord hebben......

ga maar eens verder dan het centrum, richting Marconiplein en kijk dan eens om je heen hoe veilig de OV chipkaart is.
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:21:19 #45
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_97573973
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:16 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het idee is prima. De uitvoering is gewoon kut.

Het extra gemak weegt niet op tegen de extra kosten. Het zwartrijdprobleem los je er echt niet mee op zolang er niet overal toegangspoortjes staan. Dat lukt wel in de metro, maar echt niet in de boemelbus van Jipsing naar Musselkanaal. En in plaats van te weinig strippen, kun je altijd te weinig saldo op je chipkaart hebben. Automatisch opwaarderen werkt namelijk alleen maar op persoonlijke kaarten, en zoals uitgebreid besproken hebben die ook wel hun nadelen.
Vermindering van zwartrijders in de metro is op zichzelf al een hele verbetering. In de bus heb je een chauffeur die het kan checken en in de trams zal je een conducteur nodig hebben.

Maar waar het 5 jaar geleden nog een zeldzaamheid was als je iemand een strippenkaart zag gebruiken in de tram, is het nu standaard voor iedereen om in te checken. Het is echt een wereld van verschil.
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:21:48 #46
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_97573990
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja aan boord hebben......

Ja, daar hadden we het toch over? :') :')
pi_97574069
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:21 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Vermindering van zwartrijders in de metro is op zichzelf al een hele verbetering. In de bus heb je een chauffeur die het kan checken en in de trams zal je een conducteur nodig hebben.

Maar waar het 5 jaar geleden nog een zeldzaamheid was als je iemand een strippenkaart zag gebruiken in de tram, is het nu standaard voor iedereen om in te checken. Het is echt een wereld van verschil.
aantal zwartijders in de trein is NU 2%
Hoe wil je dat naar beneden krijgen met de OV chipkaart ?
pi_97574146
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:21 schreef Hephaistos. het volgende:

Tuurlijk was het een zeldzaamheid omdat de meesten een abbonement hebben en toendertijd dus geen handelingen hoefden te verrichten om legaal met het OV te mogen reizen. Tegenwoordig moeten die abbonement houders ook verplicht in en uitchecken. ;)
pi_97574183
Wat ik me ook afvraag is dat het neem ik aan dus ook de bedoeling wordt om van die poortjes overal neer te zetten en dat dat de enigste manier zal zijn om een station binnen te komen..... maar uhmm hoe komen die buitenlanders het station dan in??
pi_97574329
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:29 schreef Wesleybrabant het volgende:
Wat ik me ook afvraag is dat het neem ik aan dus ook de bedoeling wordt om van die poortjes overal neer te zetten en dat dat de enigste manier zal zijn om een station binnen te komen..... maar uhmm hoe komen die buitenlanders het station dan in??
er komen niet overal poortjes, maar in Den Haag en Amsterdam vermoedelijk wel, gezien het feit dat ze er al staan.

Daar ben ik benieuwd naar ja en hoe komen ze naar buiten....
pi_97574393
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Tuurlijk was het een zeldzaamheid omdat de meesten een abbonement hebben en toendertijd dus geen handelingen hoefden te verrichten om legaal met het OV te mogen reizen. Tegenwoordig moeten die abbonement houders ook verplicht in en uitchecken. ;)
ja dat dus, met de trein heb je trouwens meer kans dat mensen het gaan vergeten, het is vaak relaxter reizen, langer en je gaat vaak met meerdere mensen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:38:41 #52
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_97574431
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat speelt natuurlijk mee, maar er waren ook gewoon echt veel zwartrijders. Helemaal in de metro, bij controle-acties werden er soms tientallen boetes per metro uitgeschreven. Dat aantal haal je nu echt niet meer hoor.
pi_97575168
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:38 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dat speelt natuurlijk mee, maar er waren ook gewoon echt veel zwartrijders. Helemaal in de metro, bij controle-acties werden er soms tientallen boetes per metro uitgeschreven. Dat aantal haal je nu echt niet meer hoor.
de metro is een gesloten systeem (meerderheid statiosn zijn dicht met poortjes).

Bij tram en bus heb je nog altijd veel zwartrijders/grijsrijders en bij trein kan je gewoon legaal grijsrijden met 2 OV chipkaarten.
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:08:26 #54
244933 trovey
Nachtoele
pi_97575326
quote:
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:10:25 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97575384
Wat is het probleem? In steden als London is het volkomen normaal dat je een oystercard hebt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97575405
quote:
Er komen vast, net als voor de bus, wegwerpkaartjes.
Maar een gewone is 5 jaar geldig. Langer dan de strippenkaart was ;)
pi_97575438
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is het probleem? In steden als London is het volkomen normaal dat je een oystercard hebt
ja in steden.

Terwijl je in Londen ook overal een papieren kaartje kan kopen of een anonieme kaart, dus inderdaad wat is het probleem om een dual systeem in te voeren (is er nu al, kost niets) en mensen anoniem te laten reizen ?
pi_97575622
mensen die dit systeem met Londen gaan vergelijken moeten eens goed nadenken.

in london heb je dagcapping ( je betaalt nooit meer dan een dagkaart, (hier wel)
je kan daar anoniem reizen altijd (hier niet)
geen moeilijke overstappen van de ene naar de andere vervoerder (hier wel)
bij bus en tram hoef je niet UIT te checken (hier wel)
je hebt daar 1 tarief (hier wel 20 verschillende)

voer het systeenhier in zoals in London of bv Singapore en je bent van alle problemen/moelijkheden af.
pi_97575677
en je hebt hier een onveilige chip.
pi_97575685
quote:
Als we hier die oystercard hadden gehad was er inderdaad geen probleem nee.
Maar die hebben we niet. We hebben hier het debiele en gehandicapte broertje van de oyster card. Dat is het probleem.
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:21:02 #61
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_97575766
Super politiestaat in optima forma.
Het is te bespottelijke voorwoorden dat dit faal systeem doorgezet wordt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_97575862
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:21 schreef Lambiekje het volgende:
zeker, zolang ik niet anoniem kan reizen (zonder meer te betalen), ben ik er tegen.
pi_97576519
Men zal te allen tijde met een papieren treinkaartje met de trein kunnen reizen. Ook na 2012.
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:47:22 #64
302853 themole
graaft totaal door.
pi_97576655
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:43 schreef Socios het volgende:
Men zal te allen tijde met een papieren treinkaartje met de trein kunnen reizen. Ook na 2012.
Hoe dan?
Niet altijd serieus
pi_97576960
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:47 schreef themole het volgende:
Hoe dan?
Het staat zelfs al in het nieuwsbericht.

"Voor buitenlandse reizigers wordt wel een uitzondering gemaakt." "Eind 2012 komen er alleen nog kaartjes voor buitenlandse reizigers uit de automaten." (onderschrift foto na aanklikken nieuwsbron)

Dit is ook voor binnenlandse reizen toe te passen.
pi_97577011
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:56 schreef Socios het volgende:

[..]

Het staat zelfs al in het nieuwsbericht.

"Voor buitenlandse reizigers wordt wel een uitzondering gemaakt." "Eind 2012 komen er alleen nog kaartjes voor buitenlandse reizigers uit de automaten." (onderschrift foto na aanklikken nieuwsbron)

Dit is ook voor binnenlandse reizen toe te passen.
Weet je zeker dat ze niet bedoelen dat alleen internationale vervoersbewijzen op papier verkrijgbaar blijven ?
pi_97577093
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:57 schreef MisterSqueaky het volgende:
Weet je zeker dat ze niet bedoelen dat alleen internationale vervoersbewijzen op papier verkrijgbaar blijven ?
Dat lijkt mij logisch, ja. Maar internationale vervoerbewijzen kan men ook gebruiken voor binnenlandse reizen. Koop bijvoorbeeld een kaartje naar het eerste station over de grens en stap onderweg elders in Nederland uit.
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:04:19 #68
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_97577222
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:00 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat lijkt mij logisch, ja. Maar internationale vervoerbewijzen kan men ook gebruiken voor binnenlandse reizen. Koop bijvoorbeeld een kaartje naar het eerste station over de grens en stap onderweg elders in Nederland uit.
:')
pi_97577234
quote:

[..]

Voor een ritje Alkmaar - Amsterdam een vrij dure grap...
pi_97577238
quote:

[..]

betaal je wel erg veel om niet te reizen met de OV chipkaart.
pi_97577265
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:04 schreef macca728 het volgende:
betaal je wel erg veel om niet te reizen met de OV chipkaart.
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:04 schreef MisterSqueaky het volgende:
Voor een ritje Alkmaar - Amsterdam een vrij dure grap...
Soms wel, maar het is wel mogelijk. Bovendien zijn via Deutsche Bahn bepaalde "Niederlande Spezials" te koop voor EUR 14,25. Goedkoper dan menig binnenlandse reis.
pi_97577318
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:06 schreef Socios het volgende:

[..]

[..]

Soms wel, maar het is wel mogelijk. Bovendien zijn via Deutsche Bahn bepaalde "Niederlande Spezials" te koop voor EUR 14,25. Goedkoper dan menig binnenlandse reis.
het is goedkoper om in Duitsland te gaan wonen
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:16:19 #73
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_97577543
quote:

[..]

Dus als ik van Nijmegen naar Cuijk wil, moet ik een kaartje naar Kaldenkirchen kopen? Heb je ook nog serieuze opties, of probeer je gewoon je eigen ongelijk recht te lullen?
pi_97577687
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:16 schreef hooibaal het volgende:
Dus als ik van Nijmegen naar Cuijk wil, moet ik een kaartje naar Kaldenkirchen kopen? Heb je ook nog serieuze opties, of probeer je gewoon je eigen ongelijk recht te lullen?
Ja, precies. Dit is een serieuze optie. Ik heb nooit gezegd dat de prijs meespeelt in `het verhaal´.
pi_97577741
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:20 schreef Socios het volgende:

[..]

Ja, precies. Dit is een serieuze optie. Ik heb nooit gezegd dat de prijs meespeelt in `het verhaal´.
Hoe doe je van Zwolle naar Den Helder ? Dan reis je immers weg van de grens...
pi_97577792
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:22 schreef MisterSqueaky het volgende:
Hoe doe je van Zwolle naar Den Helder ? Dan reis je immers weg van de grens...
Dan heeft men dus twee treinkaartjes nodig. Zwolle - Visé voor Zwolle - Amersfoort en Bad Bentheim - Den Helder voor Amersfoort - Den Helder.
pi_97577831
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:24 schreef Socios het volgende:

[..]

Dan heeft men dus twee treinkaartjes nodig. Zwolle - Visé voor Zwolle - Amersfoort en Bad Bentheim - Den Helder voor Amersfoort - Den Helder.
Kan je een kaartje Bad Bentheim - Den Helder op papier in Nederland krijgen ?
Hmm, vast wel eigenlijk.
pi_97578027
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:26 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Kan je een kaartje Bad Bentheim - Den Helder op papier in Nederland krijgen ?
Hmm, vast wel eigenlijk.

De vraag hoe buitenlanders het station uitkomen (dat afgesloten is met poortjes) is veel interessanter.

Bij Amsterdam en Rotterdam zal er wel wat geregeld worden maar bij kleinere afgesloten stations ???
pi_97578057
Maar, dan ben je dus beperkt tot de ICE?
pi_97578061
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:32 schreef macca728 het volgende:
maar bij kleinere afgesloten stations ???
Daar komen niet eens poortjes. :')
pi_97578080
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:34 schreef Socios het volgende:

[..]

Daar komen niet eens poortjes. :')
Diemen heeft poortjes...
pi_97578085
quote:
5s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:34 schreef CaptainCookie het volgende:
Maar, dan ben je dus beperkt tot de ICE?
Welnee, met een internationaal ticket mag men ook in andere treinen reizen (zolang deze maar op de route liggen).
pi_97578110
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:34 schreef Socios het volgende:

[..]

Welnee, met een internationaal ticket mag men ook in andere treinen reizen (zolang deze maar op de route liggen).
Maargoed, op lang niet alle trajecten reizen internationale treinen.
pi_97578163
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:35 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

je kan natuurlijk altijd overstappen, er zijn zat buitenlanders die naar bv Den Haag LvNOI willen en in Duitsland of waar dan ook en kaartje naar Den Haag LvNOI kopen en dat willen gebruiken.
pi_97578164
quote:
2s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:35 schreef CaptainCookie het volgende:
Nee, maar internationale treinreizigers reizen ook in binnenlandse treinen als ze niet een bestemming als Amsterdam hebben.
pi_97578201
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:37 schreef Socios het volgende:

[..]

Nee, maar internationale treinreizigers reizen ook in binnenlandse treinen als ze niet een bestemming als Amsterdam hebben.
Maar daar moeten ze toch wel een binnenlands kaartje voor kopen?
pi_97578219
quote:
5s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:39 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

waarom ? je kan alles online doen tegenwoordig, wil je dat terugdraaien ?
pi_97578221
Eindelijk van die domme kaartjes af. Enige nadeel is dat de ov chipkaart zo mogelijk nog dommer is :')
Conscience do cost.
pi_97578273
quote:
5s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:39 schreef CaptainCookie het volgende:
Welnee. In Köln Hbf kan men ook een internationaal treinkaartje naar Groningen kopen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:48:32 #90
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_97578480
quote:
Dat ik geen 2e klas kaartjes meer kan kopen :') Je chip kan alleen maar of 1e of 2e zijn. Beetje zonde van het geld als ik met mensen samen reis.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_97578543
Dus dat hele e-ticket wat de NS heeft ontwikkeld kan weer de prullenbak in?
pi_97578568
Ik vind het een hele schappelijke oplossing van Socios.
pi_97578618
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:48 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dat ik geen 2e klas kaartjes meer kan kopen :') Je chip kan alleen maar of 1e of 2e zijn. Beetje zonde van het geld als ik met mensen samen reis.
Je kan bij iedere NS automaat even van klasse wisselen als je dat wil.
pi_97578731
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:51 schreef HyperViper het volgende:
Ik vind het een hele schappelijke oplossing van Socios.
Thanks.
pi_97578782
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juni 2011 12:53 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

dat de OV chipkaart hier totaal anders is dan de Oystercard staat hierboven al een keer beschreven.
Had men maar de oyster card ingevoerd of de Octopus card van HK....
  woensdag 1 juni 2011 @ 12:58:54 #96
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_97578787
quote:
Mooi, toen ik het vorig jaar vroeg kon dat alleen online en 24 uur van tevoren. :')
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_97578826
quote:

[..]

Nu wel gelukkig maar de implementatie aan het begin was natuurlijk gewoon door een stel chef bureaucraten bedacht en toen kon dat nog niet. Als je zoiets uit rolt denk je daar toch meteen over na hoe dat voor reizigers zo makkelijk mogelijk te wisselen is. :')
pi_97578844
Slechte zaak zolang je bijvoorbeeld geen via-kaartjes of dagkaarten op je OV-chipkaart kan zetten.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:01:01 #99
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_97578869
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Slechte zaak zolang je bijvoorbeeld geen via-kaartjes of dagkaarten op je OV-chipkaart kan zetten.
Dagkaarten en via-kaartjes zijn in de regel goedkoper dan losse enkele reizen, dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
pi_97578885
quote:
Je weet toch ook wel dat die kaart niet voor de OV-consument gemaakt is, maar voor en door de vervoerders om hun omzetten te maximaliseren.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:02:56 #101
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_97578923
Wat een oplossing van Socios zeg :')
Allemaal uit 'principes'
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:04:55 #102
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97578985
quote:
Klopt, alleen is het verschil dat de Oystercard beheerd wordt door een overkoepelende organisatie. Die organisatie betaalt de vervoerders en dat betekent dat je niet tig verschillende paaltjes hebt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:06:48 #103
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97579047
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:01 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dagkaarten en via-kaartjes zijn in de regel goedkoper dan losse enkele reizen, dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
Sterker nog, dagkaarten gaan verdwijnen. Ik heb de NS daar namelijk een keer over gemaild.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:07:24 #104
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_97579073
Wat gebeurt er eigenlijk met de ouwelullenvrijereizen?
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:07:36 #105
297051 schaal_9
Caissière B
pi_97579080
Digitalisering :N
Nederlanders worden zo VEEL te afhankelijk van techniek en pasjes. Als je je pasje kwijt bent, kun je in ons land straks zo goed als niets meer.

En de loonstrookjes over enkele jaren ook al per SMS.
Ondertussen snappen buitenlanders er helemaal niets meer van.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:09:46 #106
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_97579171
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:02 schreef Verbodsbord het volgende:
Wat een oplossing van Socios zeg :')
Allemaal uit 'principes'
Heeft niks met principes te maken, maar met het vertikken om je ongelijk toe te geven.
pi_97579221
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:09 schreef hooibaal het volgende:
Heeft niks met principes te maken, maar met het vertikken om je ongelijk toe te geven.
Nee, hoor. Het is gewoon uit principe. Ik heb altijd gezegd dat men met papieren treinkaartjes kan blijven reizen, hetgeen blijkt het geval te zijn.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:16:06 #108
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_97579389
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:45 schreef Mylene het volgende:

Wat kost zo'n ov-chipkaart? En hoe werkt zo'n ding?
Mijn ervaring met de OV kaart en papieren treinkaart.

Persoonlijke OV kaart met pasfoto , besteld voor 8,50 bij OV.
http://www.ov-chipkaart.n(...)laden/tarievenlijst/

Anonieme kaart kocht ik bij C1000 en kost 7,50 , is op te laden in een apparaat
die daar ook hangt, op Schiphol station, Amsterdam NS, Albert Heijn of via het internet .....

Wanneer je met de trein gaat , kaart tegen het NS-instapapparaat scannen de
NS trekt er per rit 20,00 van af, dus er moet voldoende opstaan.
Wanneer het ritje 5, 80 kost krijg je de rest van het saldo weer op je OV-kaart.

Na de trein, tram of busreis weer uitchecken , treinritje Haarlem -Zandvoort kost 1,75
en koop dan liever een papieren kaartje van 1,75,
want op je OV-kaart moet het saldo minstens 20,00 zijn,
maar op de terugreis was dit saldo dus rond de 18,25 en ging het apparaat
op het perron bellen, conducteurs erbij, je saldo is niet genoeg,
ik zei vanochtend 20 euro erop gezet.........
Na een ritje Haarlem-Zandvoort was het saldo van 20,00 dus te laag.

Zodoende Mylene koop ik voor kortere ritjes een papierenversie uit het NS ticket apparaat
en voor de verre reisjes heb ik meestal 6 papieren kruidvatreinkaartjes in een laadje liggen,
die 12,50 kosten en in het weekeinde geldig zijn en gebruik ik om naar
Den Bosch en Eindhoven te gaan. Die zijn meestal eind februari en begin oktober te koop,
blijven drie tot 5 maanden geldig.

In mijn anonieme kaart zat een scheurtje en deed het niet meer.
Saldo kon ik terug krijgen, de kaart moest ik opnieuw kopen van 7, 50.
Dat soort gelazer heb ik dus niet met de papieren treinkaart.
En had ik niet met de papieren strippenkaart voor tram en busritjes,
die kon je zelfs plakken met plakband nadat die een reisje in de wasmachine
had gemaakt. :|W
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:16:30 #109
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97579410
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:07 schreef hooibaal het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk met de ouwelullenvrijereizen?
Die zullen ook wel aan de OV-chipkaart moeten. Ik vraag me eerder af wat er gebeurt met Kruidvatkaartjes en Zomertoer e.d.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:18:18 #110
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97579484
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:16 schreef tuinfluiter het volgende:

[..]

die daar ook hangt, op Schiphol station, Amsterdam NS, Albert Heijn of via het internet .....

Wanneer het ritje 5, 80 kost krijg je de rest van het saldo weer op je OV-kaart.

Na de trein, tram of busreis weer uitchecken , treinritje Haarlem -Zandvoort kost 1,75

Zodoende Mylene koop ik voor kortere ritjes een papierenversie uit het NS ticket apparaat
en voor de verre reisjes heb ik meestal 6 kruidvatreinkaartjes in een laadje liggen,
Den Bosch en Eindhoven te gaan.

Opladen van de kaart kan ook via het internet.

In mijn anoieme kaart zat een scheurtje en deed het niet meer.

Buiten dat. Nu ben je al ¤7,50 kwijt en dan heb je alleen nog maar een chipkaart. Koop ik een strippenkaart dan is dat geld ook daadwerkelijk bedoelt om te reizen.
pi_97579519
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:16 schreef tuinfluiter het volgende:

[..]

en voor de verre reisjes heb ik meestal 6 kruidvatreinkaartjes in een laadje liggen,
Den Bosch en Eindhoven te gaan.

Opladen van de kaart kan ook via het internet.

In mijn anoieme kaart zat een scheurtje en deed het niet meer.

http://www.ov-chipkaart.n(...)/automatischopladen/

Maar ja, het is wel vervelend dat er zo veel op moet staan. Ik heb een kortingskaart, daarom gaat er maar 10 euro af. Als ik naar Groningen reis check ik niet uit, scheelt me drie euro nogwat.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_97579643
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:18 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Buiten dat. Nu ben je al ¤7,50 kwijt en dan heb je alleen nog maar een chipkaart. Koop ik een strippenkaart dan is dat geld ook daadwerkelijk bedoelt om te reizen.
Die dingen werden tijden lang gratis aangeboden, en daarnaast, als je een abonnement of ene kortingskaart ofzo aanvraagt krijg je die automatisch op een OV-chipkaart.

Je kan trouwens via ov-chipkaart.nl ook bepaalde kortingen op je kaart laten zetten. Bijvoorbeeld voor 6 euro een maand lang 20% korting op reizen met de RET binnen de regio Rotterdam. Best interessant als je veel in het OV zit maar niet genoeg om een abonnement te nemen.
pi_97579645
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:19 schreef heiden6 het volgende:

[..]

http://www.ov-chipkaart.n(...)/automatischopladen/

Maar ja, het is wel vervelend dat er zo veel op moet staan. Ik heb een kortingskaart, daarom gaat er maar 10 euro af. Als ik naar Groningen reis check ik niet uit, scheelt me drie euro nogwat.
automatisch opladen gaat niet bij anonieme kaarten.

Als je niet uitcheckt, kan je je geld terugvragen, scheelt nog meer.

Bij mij ging het fout, het heeft me 5 maanden gekost om mijn geld terug te krijgen, 5 maanden !!!!
En dan kreeg ik een brief dat ze het uit coulance deden, terwijl ik kon bewijzen dat het fout was gegaan.
pi_97579710
Die Socios met z'n ''je kan ten allen tijden met een kaartje blijven reizen''.

Ja, dat kan, maar je moet wel even je ticket in Duitsland kopen :') Malloot.
pi_97579753
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:23 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Die dingen werden tijden lang gratis aangeboden, en daarnaast, als je een abonnement of ene kortingskaart ofzo aanvraagt krijg je die automatisch op een OV-chipkaart.

Je kan trouwens via ov-chipkaart.nl ook bepaalde kortingen op je kaart laten zetten. Bijvoorbeeld voor 6 euro een maand lang 20% korting op reizen met de RET binnen de regio Rotterdam. Best interessant als je veel in het OV zit maar niet genoeg om een abonnement te nemen.
ze zijn nu niet gratis en anonieme kaarten zijn soms nog duurder (want alleen persoonlijke kaarten worden nu met korting aangeboden, wat niet mag van de overheid maar goed)

en het saldo overzetten kost 2,50 ook bij NS, extra kosten opnieuw, terwijl je dit in HK gewoon gratis heb en je de aanschafwaarde terugkrijgt van de chipkaart.
pi_97579774
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:25 schreef RacerDKB het volgende:
Die Socios met z'n ''je kan ten allen tijden met een kaartje blijven reizen''.

Ja, dat kan, maar je moet wel even je ticket in Duitsland kopen :') Malloot.
De manier waarop en de kosten doen er niet toe. Feit is dat het mogelijk blijft om met een papieren treinkaartje te reizen. Hetgeen ik ook al die tijd verkondigd heb.

En dat treinkaartje kan men gewoon in Nederland kopen.
pi_97579861
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:27 schreef Socios het volgende:

[..]

De manier waarop en de kosten doen er niet toe
. Feit is dat het mogelijk blijft om met een papieren treinkaartje te reizen. Hetgeen ik ook al die tijd verkondigd heb.
Ah dus in 2020 ga je je eigen trein kopen, koop je een conducteurspak, en ga je je eigen kaartje maken en knippen?
pi_97579897
quote:

[..]

De manier waarop en de kosten doen er niet toe. Feit is dat het mogelijk blijft om met een papieren treinkaartje te reizen. Hetgeen ik ook al die tijd verkondigd heb.

:')
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:32:00 #119
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_97579942
Analoog aan de Socios-redenering: het is gelul dat de bevolking van Somalië geen eten heeft, ze hoeven alleen maar naar het Ritz in Mogadishu te gaan. Daar is prima eten, de kosten en de manier waarop doen er niet toe.
pi_97579943
quote:

[..]

Geld is ook papier. Geef de lieve conducteur gewoon E 500.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:32:40 #121
333374 Lithia
Too serious
pi_97579968
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:32 schreef hooibaal het volgende:
Analoog aan de Socios-redenering: het is gelul dat de bevolking van Somalië geen eten heeft, ze hoeven alleen maar naar het Ritz in Mogadishu te gaan. Daar is prima eten, de kosten en de manier waarop doen er niet toe.
_O-
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_97579984
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:26 schreef macca728 het volgende:

[..]

ze zijn nu niet gratis en anonieme kaarten zijn soms nog duurder (want alleen persoonlijke kaarten worden nu met korting aangeboden, wat niet mag van de overheid maar goed)

en het saldo overzetten kost 2,50 ook bij NS, extra kosten opnieuw, terwijl je dit in HK gewoon gratis heb en je de aanschafwaarde terugkrijgt van de chipkaart.
Dat is niet meer zo, van die 2,50.

En daarnaast, anoniem reizen bestaat sowieso niet, dat is een illusie. Ze kunnen traceren met welke pinpas dat anonieme kaartje is gekocht en je bent al door tachtig camera's herkenbaar gefilmd als je aankomt op de plaats van bestemming.

Uiteindelijk maakt het niet uit of je die 7,50 nou betaalt bij aanschaf of dat het op een andere manier betaald moet worden, jij draait er als klant toch voor op.

Persoonlijk zou ik het wel zo netjes vinden als ze gewoon een kaart aanbieden voor 10 euro en dan dat je die 10 euro als reistegoed erop krijgt. Gewoon voor de perceptie die je als klant hebt en de acceptatie van zo'n kaart.

Ik ben ook wel kritisch maar het is heel makkelijk om alle nadelen uit te vergroten en de voordelen te negeren. De kosten voor een enkele reis zijn bijvoorbeeld goedkoper. En als je overstapt van de trein op de bus ofzo, betaal je geen instaptarief meer, zoals vroeger, dan moest je gewoon nog minimaal 2 strippen afstempelen. Als je nu 2 haltes met de tram reist nadat je uit de trein komt kost het je 20 cent ofzo.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:33:53 #123
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97580005
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:23 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik heb een chipkaart gekocht omdat je bij Arriva een jaar lang met korting kan reizen in de treinen in Noord-Nederland. Dus dan scheelt het wel weer idd.
pi_97580010
quote:
Held.
pi_97580013
quote:

[..]

Je kan het ook in de trein kopen. Wel een beetje duur.
pi_97580015
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:29 schreef RacerDKB het volgende:
Ah dus in 2020 ga je je eigen trein kopen, koop je een conducteurspak, en ga je je eigen kaartje maken en knippen?
Zo werkt dat niet.
pi_97580038
quote:
Vergelijking van niks.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:34:57 #128
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97580048
quote:

[..]

Maar je kunt toch ook gewoon met een e-ticket reizen? Dan ben je ook niet zoveel geld kwijt.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:35:43 #129
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_97580071
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:33 schreef heiden6 het volgende:

[..]

En daarnaast, anoniem reizen bestaat sowieso niet, dat is een illusie. Ze kunnen traceren met welke pinpas dat anonieme kaartje is gekocht en je bent al door tachtig camera's herkenbaar gefilmd als je aankomt op de plaats van bestemming.

Uiteindelijk maakt het niet uit of je die 7,50 nou betaalt bij aanschaf of dat het op een andere manier betaald moet worden, jij draait er als klant toch voor op.

Persoonlijk zou ik het wel zo netjes vinden als ze gewoon een kaart aanbieden voor 10 euro en dan dat je die 10 euro als reistegoed erop krijgt. Gewoon voor de perceptie die je als klant hebt en de acceptatie van zo'n kaart.

Ik ben ook wel kritisch maar het is heel makkelijk om alle nadelen uit te vergroten en de voordelen te negeren. De kosten voor een enkele reis zijn bijvoorbeeld goedkoper. En als je overstapt van de trein op de bus ofzo, betaal je geen instaptarief meer, zoals vroeger, dan moest je gewoon nog minimaal 2 strippen afstempelen. Als je nu 2 haltes met de tram reist nadat je uit de trein komt kost het je 20 cent ofzo.
De enkele reizen worden 10 cent goedkoper en de retourtjes een paar euro duurder. Meestal, als ik ergens heen ga, wil ik ook weer gewoon terug naar huis. Even op de gok zal dat wel voor meer mensen gelden.
En als ik de bus pak naar mijn ouders (wat ik nooit doe, maar stel dat) dan kon ik op en neer met een KAN-kaartje van 2 euro. Nu ben ik met de OV-Chipkaart ongeveer vier en een halve euro kwijt. Nee, dat is inderdaad goedkoper!
pi_97580125
quote:
De kosten voor een enkele reis zijn bijvoorbeeld goedkoper.
Wat een gelul. De prijzen van een papieren treinkaartje en het reizen per OV-Chipkaart zijn inmiddels gelijkgetrokken.
quote:
En als je overstapt van de trein op de bus ofzo, betaal je geen instaptarief meer, zoals vroeger, dan moest je gewoon nog minimaal 2 strippen afstempelen. Als je nu 2 haltes met de tram reist nadat je uit de trein komt kost het je 20 cent ofzo.
Ook gelul. Men dient eerst uit te checken na het verlaten van de trein. In de tram dient men weer in te checken en betaalt men `gewoon´ een euro ofzo voor een ritje van 2 haltes, net als met een strippenkaart.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:37:31 #131
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97580147
quote:

[..]

Dat inderdaad. :Y
quote:
Als je van de NS-trein overstapt op een Arriva-trein betaal je twee maal het instaptarief. Men adviseert dan ook om een kaartje uit de automaat te trekken als je dat wilt. :') Al geloof ik wel dat men er mee bezig is om dat op te lossen.
pi_97580168
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:34 schreef heiden6 het volgende:
Je kan het ook in de trein kopen. Wel een beetje duur.
Inderdaad. Anoniem nog wel. _O-

Niet dat `de privacy´ een rol speelt in mijn overwegingen trouwens.
pi_97580182
quote:

. De kosten voor een enkele reis zijn bijvoorbeeld goedkoper. En als je overstapt van de trein op de bus ofzo, betaal je geen instaptarief meer, zoals vroeger, dan moest je gewoon nog minimaal 2 strippen afstempelen. Als je nu 2 haltes met de tram reist nadat je uit de trein komt kost het je 20 cent ofzo.
De kosten voor een enkele reis zijn de oude retourkosten / 2 dat heeft de NS wel moeten doen omdat je anders voro je retour veel meer zou gaan betalen. :D

Maar hoevaak nemen mensen nu echt een tram/bus voor maar 2 haltes? Ik had daar graag van TLS en de OV bedrijven een onderbouwing van gezien. Mijn ervaring is in ieder geval dat ik normaliter 2 strippen in middelgrote steden ((dus 1 euro ) kwijt was , en nu rond de 1.3 voor diezelfde reizen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:39:02 #134
302853 themole
graaft totaal door.
pi_97580217
quote:
Prachtige vergelijking :D
Niet altijd serieus
pi_97580222
quote:

[..]

dat is wel zo, want ik heb een nieuwe voordeelurenkaart gekregen en ik moet betalen om mijn saldo over te laten zetten bij de NS. Als dat niet zo is heeft de NS mij verkeerd voorgelicht en zou ik graag weten hoe ik mijn saldo kosteloos kan overzetten bij de NS.

Kosten van een enkele reis zijn nu goedkoper ja met de OV chipkaart omdat de prijzen van de losse kaartjes eerst 2x met 6% zijn verhoogd.

En als je overstapt van trein op tram betaal je gewoon instaptarief hoor 0,85 cent. Zelf uitgeprobeerd vorige week nog vanaf Den Haag HS naar Scheveningen. Zoniet ben ik weer opgelicht blijkbaar....
pi_97580303
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:39 schreef macca728 het volgende:
Kosten van een enkele reis zijn nu goedkoper ja met de OV chipkaart omdat de prijzen van de losse kaartjes eerst 2x met 6% zijn verhoogd.
Inmiddels zijn de kosten van de treinreis met treinkaartje of OV-Chipkaart dus gelijk.
quote:
En als je overstapt van trein op tram betaal je gewoon instaptarief hoor 0,85 cent. Zelf uitgeprobeerd vorige week nog vanaf Den Haag HS naar Scheveningen.
Klopt helemaal.
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:41:04 #137
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97580307
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De kosten voor een enkele reis zijn de oude retourkosten / 2 dat heeft de NS wel moeten doen omdat je anders voro je retour veel meer zou gaan betalen. :D

Maar hoevaak nemen mensen nu echt een tram/bus voor maar 2 haltes? Ik had daar graag van TLS en de OV bedrijven een onderbouwing van gezien. Mijn ervaring is in ieder geval dat ik normaliter 2 strippen in middelgrote steden ((dus 1 euro ) kwijt was , en nu rond de 1.3 voor diezelfde reizen.
Dat laatste klopt. Op sommige plekken ben je nu duurder uit.
pi_97580339
quote:

[..]

ja die cijfers zou ik ook weleens willen en ook hoeveel % van die mensen vroeger op dezelfde strippen terug gingen, want daar hoor je mensen nooit over, maar ik ging vroeger en mijn vrienden ook heel vaak heen en weer op dezelfde strippen even naar de stad (reistijd 12 min, 5 strippewn, 2 uur geldig)
pi_97580363
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:41 schreef Socios het volgende:

[..]

Inmiddels zijn de kosten van de treinreis met treinkaartje of OV-Chipkaart dus gelijk.

[..]

Klopt helemaal.
kan je nagaan, zelfs dat voordeel heb je niet meer !!!
pi_97580369
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:35 schreef hooibaal het volgende:

[..]

De enkele reizen worden 10 cent goedkoper en de retourtjes een paar euro duurder. Meestal, als ik ergens heen ga, wil ik ook weer gewoon terug naar huis. Even op de gok zal dat wel voor meer mensen gelden.
En als ik de bus pak naar mijn ouders (wat ik nooit doe, maar stel dat) dan kon ik op en neer met een KAN-kaartje van 2 euro. Nu ben ik met de OV-Chipkaart ongeveer vier en een halve euro kwijt. Nee, dat is inderdaad goedkoper!
De prijs van een retourtje blijft gelijk. De prijs van een enkele reis is lager. Zie 9292ov.nl, ns.nl enzovoorts. Dus je bent nooit duurder uit wat dat betreft.

KAN-kaartjes ken ik niet, maar ik heb even gegoogled en dat die in november 2010 al zijn afgeschaft. Als de vervoerder geen voordelig alternatief heeft moet je daar klagen, dat heeft eigenlijk niets met de OV-chipkaart te maken. Er zijn allerlei constructies mogelijk, maar zoals je hier kunt zien is er nog niet zo heel veel beschikbaar in gebieden waar je nog papieren kaartjes kunt kopen:

http://www.ov-chipkaart.nl/webwinkel/
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:43:12 #141
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_97580383
quote:

[..]

Maar hoevaak nemen mensen nu echt een tram/bus voor maar 2 haltes?
Mijn oma doet dat een paar keer per week, want die gaat echt niet meer lopend naar de winkel. En dan inderdaad op dezelfde strippen weer terug.
Zal wel voor meer ouderen gelden. Of (jonge) scholieren.
pi_97580420
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

dat is wel zo, want ik heb een nieuwe voordeelurenkaart gekregen en ik moet betalen om mijn saldo over te laten zetten bij de NS. Als dat niet zo is heeft de NS mij verkeerd voorgelicht en zou ik graag weten hoe ik mijn saldo kosteloos kan overzetten bij de NS.
Ik kreeg ook een nieuwe en heb gezegd dat ik niet van plan was om dat te betalen en mij werd verteld dat dat tegenwoordig niet meer hoeft.

quote:

En als je overstapt van trein op tram betaal je gewoon instaptarief hoor 0,85 cent. Zelf uitgeprobeerd vorige week nog vanaf Den Haag HS naar Scheveningen. Zoniet ben ik weer opgelicht blijkbaar....
Feit is dat je met chipkaart nu goedkoper reist of voor hetzelfde geld in de trein.

Dat van dat instaptarief hoort dus niet. Kijk eens bij je transactieoverzicht dan?
pi_97580505
quote:

[..]

los van die andere onzin, waarom kan je in HK en London wel anoniem reizen ?
Dat van die pinpas is flauwekul, je kan ook een pas van iemand anders gebruiken of iemand anders laten betalen (ik heb bv wel 10 chipkaarten gekocht voor familieleden) en die camera's leggen jou niet persoonlijk vast natuurlijk, met de ov chipkaart weten ze precies waar je heengaat.

Iets dat trouwens niet van de Belastingdienst hoeft, dat opslaan van gegevens.
pi_97580558
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:44 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik kreeg ook een nieuwe en heb gezegd dat ik niet van plan was om dat te betalen en mij werd verteld dat dat tegenwoordig niet meer hoeft.

[..]

Feit is dat je met chipkaart nu goedkoper reist of voor hetzelfde geld in de trein.

Dat van dat instaptarief hoort dus niet. Kijk eens bij je transactieoverzicht dan?
mij is verteld dat dat geld kost.

dat instaptarief hoort wel, staat zelf in de OV chipkaart voorwaarden ergens.
Alleen tussen bus, tram en metro onderling betaal je dat niet.
pi_97580565
quote:
Overstappen van de NS op lokaal vervoer is nog steeds opnieuw instaptarief. Zou idd fijn zijn als dat niet meer zo was, maar pindakaas.
pi_97580659
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:37 schreef Socios het volgende:

[..]

Wat een gelul. De prijzen van een papieren treinkaartje en het reizen per OV-Chipkaart zijn inmiddels gelijkgetrokken.

JA, ik zie het net, het is gelijkgetrokken. Maar hoe dan ook ben je dus niet duurder uit. En je hoeft dus niet op dezelfde dag terug om de prijs van een retourtje te betalen. Ik ging wel eens een weekendje naar Leeuwarden en dan moest ik dus in de avond heen op vrijdag en op zondag terug, of twee keer een enkele reis kopen, wat veel duurder was.

quote:
Ook gelul. Men dient eerst uit te checken na het verlaten van de trein. In de tram dient men weer in te checken en betaalt men `gewoon´ een euro ofzo voor een ritje van 2 haltes, net als met een strippenkaart.
Ik heb er mijn twijfels bij of dit de bedoeling is, volgens mij was daar een keer een rel over, je betaalt dan namelijk dubbel instaptarief en dat hoort niet. Het moet niet uitmaken met welke vervoerder je reist.

Sowieso betaalde je dus vroeger ook meteen de hoofdprijs, dus slechter wordt het niet.
pi_97580696
quote:
Dat was in het begin zo. Sinds 1 januari dit jaar zijn de prijs voor een treinreis met een papieren treinkaartje en OV-Chipkaart aan elkaar gelijk.

Voor de derde keer. :)
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:53:10 #148
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97580721
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:48 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Overstappen van de NS op lokaal vervoer is nog steeds opnieuw instaptarief. Zou idd fijn zijn als dat niet meer zo was, maar pindakaas.
Maar goed, dat was ook al zo natuurlijk.
pi_97580731
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:52 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat was in het begin zo. Sinds 1 januari dit jaar zijn de prijs voor een treinreis met een papieren treinkaartje en OV-Chipkaart aan elkaar gelijk.

Voor de derde keer. :)
en om dit te bereiken heeft men eerst de prijs van PAPIEREN enkeltjes flink verhoogd, 2x 6% meen ik.
pi_97580758
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:51 schreef heiden6 het volgende:

[..]

JA, ik zie het net, het is gelijkgetrokken. Maar hoe dan ook ben je dus niet duurder uit. En je hoeft dus niet op dezelfde dag terug om de prijs van een retourtje te betalen. Ik ging wel eens een weekendje naar Leeuwarden en dan moest ik dus in de avond heen op vrijdag en op zondag terug, of twee keer een enkele reis kopen, wat veel duurder was.

[..]
of je kocht gewoon een weekenretour
  woensdag 1 juni 2011 @ 13:54:28 #151
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97580765
quote:

[..]

[..]

Ik heb er mijn twijfels bij of dit de bedoeling is, volgens mij was daar een keer een rel over, je betaalt dan namelijk dubbel instaptarief en dat hoort niet. Het moet niet uitmaken met welke vervoerder je reist.

En dat doet het dus wel omdat elke vervoerder zijn eigen chipkaart-apparatuur en reisproducten heeft. Dat hadden ze anders moeten regelen.
pi_97580821
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:53 schreef macca728 het volgende:
en om dit te bereiken heeft men eerst de prijs van PAPIEREN enkeltjes flink verhoogd, 2x 6% meen ik.
Ja, van de zotte inderdaad.
pi_97580829
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:54 schreef macca728 het volgende:
Dat kan nog steeds aan het loket.
pi_97580836
Wat ik wel aardig zou vinden is als Translink een voorbeeld neemt aan de creditcard maatschappijen. Als ik saldo op mijn creditcard stort krijg ik daar rente over. Mede gezien de plannen om de OV Chipkaart ook als betaalmiddel voor consumentenartikelen te gaan gebruiken (zie station Amersfoort) mogen zij dat ook wel eens gaan doen ;)

Tuurlijk, het is een paar cent op die E 50, maar het principe is aardig. Of geef bonusmiles :P
pi_97580872
quote:
.

[..]

Sowieso betaalde je dus vroeger ook meteen de hoofdprijs, dus slechter wordt het niet.
iets met klok en klepel....

als je overstapt van NS naar bv Syntux trein betaal je opnieuw een instaptarief.

Daar is nu een debat over (dat al 5x is uitgesteld) omdat je met een papieren kaartje je dit dus niet betaald. Dus het wordt wel slechter nu.
pi_97580976
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:56 schreef Socios het volgende:

[..]

Ja, van de zotte inderdaad.

Precies van de zotte ja, maar men heeft dat in Rotterdam ook gedaan. De OV chipkaart is daar geniddeld 1% goedkoper (was) dan de strippenkaart maar men zegt niet dat in 2003 de prijzen eerst 10% zijn verhoogd mede omdat de RET wilde investeren in, ja raad eens, De OV chipkaart en de RET op dat moment zga failliet was. Zones werden toen veel kleiner gemaakt, waardoor de OV chipkaart op papier voordeliger werd.
pi_97581019
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 13:54 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja maar dan moet je dus na 19u vertrekken op vrijdag en nu maakt het niet uit.
  woensdag 1 juni 2011 @ 14:06:49 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97581141
Ik reis zo'n 1 a 2 keer per jaar met de trein, voor die 2 keer moet er dus permanent ¤ 20,= (plus het bedrag wat ik nodig heb om met de bus bij het station te komen) op die kaart staan, en als ik dezelfde dag nog terug wil moet er dus ¤ 20,= plus het enkele reis tarief opstaan?
Erger nog: in Amersfoort overstappen op de Valleilijn, moet er nog steeds ¤ 20,= opstaan en kan ik weer het instaptarief betalen.
En dan voor de kleine een aparte kaart, ook dubbel in- en uitchecken en waarschijnlijk ook minimaal ¤ 20,= op de kaart hebben staan...

Laat maar zitten, ik ga wel met de auto; ben ik sneller (zelfs met file), kan ik behalve m'n kind nog meer meenemen en het is goedkoper...
Goed en klantvriendelijk bezig NS :N
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 1 juni 2011 @ 14:14:48 #159
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_97581367
quote:
Kennelijk maakt 't qua via-kaartjes niet uit.
Zo moest ik laatst van Krommenie-Assendelft via Schiphol (waar m'n zus de trein ik kwam) naar Assen. Normaal zou ik dan een via-kaartje kopen omdat het niet op het traject ligt. Maar aangezien ik al sinds december 2009 met de OV-chipkaart reis kan dat niet. En op internet kon ik ook geen informatie vinden over hoe je dit op lossen zonder kaartjes te kopen. Inchecken op Krommenie-Ass. en uitchecken in Schiphol, en vervolgens daar 3 minuten later weer inchecken en naar Assen gaan? Het leek me nogal overbodig.

Dus heb de NS maar eens gebeld en het voorgelegd. Antwoord van de dame die ik sprak kwam neer op: 'Maak je geen zorgen. Het interesseert ons niet welke route je reist om ergens te komen, als je maar incheckt op het station waar je vertrekt, en uitcheckt op je eindbestemming.'
Dus ik breng naar voren dat dat me niet logisch lijkt. Ik rijd immers om. Met kaartjes zou dat extra geld kosten. Maakte volgens haar niet uit. 'Conducteurs kijken niet eens naar je vertrekstation. Het gaat erom dat je ingecheckt bent. Maakt niet uit waar.'

Dus sja, ik ben maar gewoon wezen OV-chippen naar Assen. Via Schiphol.
(Un)masking for the greater good.
  woensdag 1 juni 2011 @ 14:16:11 #160
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_97581407
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:14 schreef Natalie het volgende:

[..]

Zo moest ik laatst van Krommenie-Assendelft via Schiphol (waar m'n zus de trein ik kwam) naar Assen. Normaal zou ik dan een via-kaartje kopen omdat het niet op het traject ligt. Maar aangezien ik al sinds december 2009 met de OV-chipkaart reis kan dat niet. En op internet kon ik ook geen informatie vinden over hoe je dit op lossen zonder kaartjes te kopen. Inchecken op Krommenie-Ass. en uitchecken in Schiphol, en vervolgens daar 3 minuten later weer inchecken en naar Assen gaan? Het leek me nogal overbodig.

Dus heb de NS maar eens gebeld en het voorgelegd. Antwoord van de dame die ik sprak kwam neer op: 'Maak je geen zorgen. Het interesseert ons niet welke route je reist om ergens te komen, als je maar incheckt op het station waar je vertrekt, en uitcheckt op je eindbestemming.'
Dus ik breng naar voren dat dat me niet logisch lijkt. Ik rijd immers om. Met kaartjes zou dat extra geld kosten. Maakte volgens haar niet uit. 'Conducteurs kijken niet eens naar je vertrekstation. Het gaat erom dat je ingecheckt bent. Maakt niet uit waar.'

Dat doen ze wel als je tegen de keer inreist
pi_97581459
quote:

[..]

Wel netjes, want het is bespottelijk als je extra moet betalen omdat de NS omrijdt.
  woensdag 1 juni 2011 @ 14:19:43 #162
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_97581521
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:16 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat doen ze wel als je tegen de keer inreist
Moest eens naar huis (was wat vergeten) dus ben halverwege uitgestapt en heb netjes uitgecheckt. Kwam de trein naar huis binnen! Maar ja, inchecken lukte niet omdat er nog geen drie minuten verstreken waren. Ik ga echt niet wachten om de volgende trein omdat dat systeem niet deugt. Dus ben ingestapt en leg het meteen uit aan de conducteur, die zijn schouders ophaalde en zei dat het geen probleem was.

Ergens zit daar toch een gat. Blij dat ik mee mocht, maar dat lost het probleem niet op. Mensen gaan echt geen trein missen omdat de appartuur van die OV-chip faalt.
  woensdag 1 juni 2011 @ 14:20:31 #163
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_97581546
Dan dan ik vanaf 2012 een buitenlander.
  woensdag 1 juni 2011 @ 14:22:03 #164
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_97581586
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wel netjes, want het is bespottelijk als je extra moet betalen omdat de NS omrijdt.
Nou ja, in feite was het mijn keuze om een omweg te maken. De NS heeft een prima verbinding naar Assen, maar ik wilde daar geen gebruik van maken. En het lijkt mij dat de NS dan in z'n recht staat om mij te laten betalen voor die keuze en de extra kilometers die ik daarmee maak.
Dat het niet hoeft, kijk, ik vind het prima. :)
  woensdag 1 juni 2011 @ 14:22:59 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97581614
WTF? Kun je pas 3 minuten na het uitchecken weer inchecken?

Ik mag toch aannemen dat die (absurde) vertraging bij het overstappen naar een andere (spoor)vervoerder niet gehanteerd wordt?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 1 juni 2011 @ 14:23:16 #166
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_97581626
quote:
6s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:20 schreef Life2.0 het volgende:
Dan dan ik vanaf 2012 een buitenlander.
Als je al wil emigreren omdat je niet aan de OV-chipkaart wil... Volgens mij kan je dan beter meten weg :) De grens ligt wel erg laag, namelijk!
  woensdag 1 juni 2011 @ 14:24:29 #167
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_97581665
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:22 schreef Leandra het volgende:

Ik mag toch aannemen dat die (absurde) vertraging er bij het overstappen naar een andere (spoor)vervoerder niet gehanteerd wordt?
Nee, het geldt alleen als je bijv. bij de NS uitcheckt en meteen weer incheckt.
Je kan wel gewoon uitchecken bij de NS en meteen weer inchecken bij een bus/tram of metro.

Maar of dat ook voor Arriva (trein) enz geldt, dat weet ik eigenlijk niet zeker.
  woensdag 1 juni 2011 @ 14:25:29 #168
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_97581694
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:22 schreef Leandra het volgende:

Ik mag toch aannemen dat die (absurde) vertraging bij het overstappen naar een andere (spoor)vervoerder niet gehanteerd wordt?
(Volgens mij )alleen bij dezelfde vervoerder.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:23 schreef Natalie het volgende:

[..]

Als je al wil emigreren omdat je niet aan de OV-chipkaart wil... Volgens mij kan je dan beter meten weg :) De grens ligt wel erg laag, namelijk!
Lees de op :P
  woensdag 1 juni 2011 @ 14:26:37 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97581731
Een dubbel paspoort heeft steeds meer voordelen...

Als je niet meer in NL woont maar nog wel een NL paspoort hebt, ben je dan voor de OV-chipkaart een buitenlander? Ook als je geen NL-bankrekening meer hebt?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_97581766
quote:
Ja. Bij mijn weten is dit is om te voorkomen dat je per ongeluk na het uitchecken meteen weer incheckt omdat je bijv. het kaartje er te lang voorhoudt. Het geldt dus ook niet als je overstapt op een andere vervoerder, of een andere bus/tram.

30 seconden zou een stuk logischer zijn.
  woensdag 1 juni 2011 @ 14:40:15 #171
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97582122
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:06 schreef Leandra het volgende:
Ik reis zo'n 1 a 2 keer per jaar met de trein, voor die 2 keer moet er dus permanent ¤ 20,= (plus het bedrag wat ik nodig heb om met de bus bij het station te komen) op die kaart staan, en als ik dezelfde dag nog terug wil moet er dus ¤ 20,= plus het enkele reis tarief opstaan?
Erger nog: in Amersfoort overstappen op de Valleilijn, moet er nog steeds ¤ 20,= opstaan en kan ik weer het instaptarief betalen.
En dan voor de kleine een aparte kaart, ook dubbel in- en uitchecken en waarschijnlijk ook minimaal ¤ 20,= op de kaart hebben staan...

Laat maar zitten, ik ga wel met de auto; ben ik sneller (zelfs met file), kan ik behalve m'n kind nog meer meenemen en het is goedkoper...
Goed en klantvriendelijk bezig NS :N
Mooi hè? :') Nederland die vindt dat de burgers vaker met het OV moeten maar er alles aan doet omdat tegen te werken.
  woensdag 1 juni 2011 @ 14:43:06 #172
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97582182
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik las ergens (en ik kan het even niet zo snel meer vinden) dat sommige bedrijven extra kilometers rekenen als er een langdurige omleiding op de route zit.
  woensdag 1 juni 2011 @ 14:43:28 #173
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97582191
quote:

Nee, dan niet.
pi_97582421
quote:

[..]

ja dat is wel zo ja, prima toch ?
men koopt 2 OV chipkaarten en je reist voor de helft van het geld (via de 2 chipkaarten truc)

moet je wel bij een ander station dan beginstation uitchecken maar dat maakt voor mij niet aangezien ik vai Rotterdam CS, danwel Blaak danwel Lombardijen kan reizen.
pi_97582526
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:43 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Ik las ergens (en ik kan het even niet zo snel meer vinden) dat sommige bedrijven extra kilometers rekenen als er een langdurige omleiding op de route zit.
bij bussen en trams toch ?
pi_97582583
en waarom werkt dat transactieoverzicht nu nog steeds niet goed ?

26 mei kan ik wel mijn terugreis zien (alleen bus, geen metro) maar heen zie ik dus weer niets.
zo bizar
  woensdag 1 juni 2011 @ 15:06:00 #177
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97582782
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja, klopt. :Y
pi_97583574
Kan ik dan ‘enkele reis OV-chipkaarten’ uit de automaat halen tegen die tijd?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 1 juni 2011 @ 15:32:30 #179
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_97583624
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja, dus is de express-bus goedkoper dan de bus die door allerlei woonwijken kronkelt. :')
pi_97583641
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 14:51 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja dat is wel zo ja, prima toch ?
men koopt 2 OV chipkaarten en je reist voor de helft van het geld (via de 2 chipkaarten truc)

moet je wel bij een ander station dan beginstation uitchecken maar dat maakt voor mij niet aangezien ik vai Rotterdam CS, danwel Blaak danwel Lombardijen kan reizen.
is al jaren bekend, er zijn nog veel meer trucjes om goedkoop te reizen, ov chip is wel het domste chipkaart wat men gebruikt
  woensdag 1 juni 2011 @ 15:32:59 #181
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_97583647
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:31 schreef Aether het volgende:
Kan ik dan ‘enkele reis OV-chipkaarten’ uit de automaat halen tegen die tijd?
Ja hoor, die kosten ¤7,50 exclusief de ritprijs.
pi_97584247
e
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:32 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, dus is de express-bus goedkoper dan de bus die door allerlei woonwijken kronkelt. :')
dat is waarom men een spitstarief wil. De vervoersbedrijven zijn er ook achter gekomen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 16:16:58 #183
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_97585218
We zouden moeten demonstreren tegen de invoering van de OV-faalkaart. Nu kan ik nog met de NS reizen. In Amsterdam, Rotterdam en Den Haag moet ik alles te voet afleggen of een fiets huren.

Op zich is die combinatie trein+fiets goed te doen en heb ik geen bus- of tramvervoer nodig. Als ik straks echter ook niet meer per trein kan reizen, wordt het wel erg moeilijk. Even naar Amsterdam op de fiets is toch wel een eind.

Dat nieuwe SS-Gestapo paspoort met RFID-chip en vingerafdruk is ook een criminele daad van de overheid. :{w

Het probleem is dat demonstreren ook verboden is door de overheid, officieel mag het, maar in de praktijk wordt alles uit de kast gehaald om een demonstratie, hoe vreedzaam ook (de regering houdt niet van vreedzame burgers die zich netjes aan de wet houden), te saboteren.
  woensdag 1 juni 2011 @ 16:28:07 #184
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_97585661
Oké, vanaf die tijd geen treinreis meer voor deze man.
Tics van je petten.
  woensdag 1 juni 2011 @ 16:40:38 #185
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_97586097
Overigens ben ik nog maar twee keer tegen een probleem aangelopen mbt de OV-chipkaart sinds dat ik hem gebruik. (sinds dat het kan in het Amsterdam OV, en sinds 2009 met m'n voordeelurenkaart bij de NS)

Een keer kon ik wel inchecken in de bus, maar toen vloog het systeem eruit, dus kon ik niet uitchecken. Papiertje ingevuld en netjes teruggestort gekregen waar ik recht op had.
En een keer waren ze bezig op het station, waardoor ik niet kon inchecken. Heb ingecheckt op het volgende station (ik ga gaan kaartje kopen omdat zij de stroom eraf trekken)
  woensdag 1 juni 2011 @ 16:44:28 #186
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97586247
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 15:49 schreef macca728 het volgende:
e

[..]

dat is waarom men een spitstarief wil. De vervoersbedrijven zijn er ook achter gekomen.
Ja, goed plan. En de overheid zich maar afvragen waarom er zoveel files staan. :')
pi_97586471
Even een vraag aan mensen met kinderen, hoe zit het, kun je voor een kind een speciale ov-chipkaart aanschaffen waarbij je een gereduceerd tarief per kilometer met bussen en trams betaald? Zoals we de roze strippenkaart hadden. Ik vind er niets over op de ov-chipsite en mijn neefje komt logeren, maar dan zou ik dus voor hem een normale kaart moeten aanschaffen om me met hem te verplaatsen 8)7
pi_97586575
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2011 16:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Dat nieuwe SS-Gestapo paspoort met RFID-chip en vingerafdruk is ook een criminele daad van de overheid. :{w
We wachten geduldig tot DAT de OV chipkaart wordt ;) Heeft iedere burger er een op naam en valt het aanschaf bezwaar weg.

Tenzij je van privacy houdt natuurlijk. Daar mag je dan lekker extra voor betalen.
pi_97586629
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 16:49 schreef Basp1 het volgende:
Even een vraag aan mensen met kinderen, hoe zit het, kun je voor een kind een speciale ov-chipkaart aanschaffen waarbij je een gereduceerd tarief per kilometer met bussen en trams betaald?
Ouderen kunnen dat iig met een kaart op naam.
Of het voor kinderen ook kan... geen idee.

Maar anoniem kan het zeker niet.
pi_97586700
quote:
Even een vraag aan mensen met kinderen, hoe zit het, kun je voor een kind een speciale ov-chipkaart aanschaffen waarbij je een gereduceerd tarief per kilometer met bussen en trams betaald? Zoals we de roze strippenkaart hadden. Ik vind er niets over op de ov-chipsite en mijn neefje komt logeren, maar dan zou ik dus voor hem een normale kaart moeten aanschaffen om me met hem te verplaatsen 8)7
http://www.ov-chipkaart.n(...)geleiderkindstudent/
pi_97586975
quote:
Alleen mogelijk met persoonlijke kaarten op het moment.
Er zijn wel plannen om een roze anonieme kaart te maken voor 65+ (en kinderen?).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 1 juni 2011 @ 17:29:38 #192
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97588056
quote:

[..]

Je moet toch al pinnen, want contant betalen kan al niet meer. Er is geen mogelijkheid tot anoniemiteit meer.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_97588134
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:29 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Je moet toch al pinnen, want contant betalen kan al niet meer. Er is geen mogelijkheid tot anoniemiteit meer.
gewoon bij de dikbuik oplaadapparaat bij ns , die vreet nog wel geld ^O^
  woensdag 1 juni 2011 @ 17:36:54 #194
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97588303
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:31 schreef plonsikduik het volgende:

[..]

gewoon bij de dikbuik oplaadapparaat bij ns , die vreet nog wel geld ^O^
dikbuik oplaadapparaat? Waar heb je het in hemelsnaam over? :?
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_97588440
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:36 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

dikbuik oplaadapparaat? Waar heb je het in hemelsnaam over? :?
op ns station staan oplaadapparaten voor het opwaarderen van je ov chip kaart . er zijn twee versies van de ene heeft een dikke buik de andere is bonenstaak . ga nou maar kijken dan zie je het verschil bij die dikke kan je nog met munten terecht
pi_97588498
Alles onder het mom van 'makkelijker'.

Wel jammer dat treinkaartjes geen optie blijven. Zou wel moeten vind ik.
  woensdag 1 juni 2011 @ 17:48:31 #197
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97588727
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:41 schreef plonsikduik het volgende:

[..]

op ns station staan oplaadapparaten voor het opwaarderen van je ov chip kaart . er zijn twee versies van de ene heeft een dikke buik de andere is bonenstaak . ga nou maar kijken dan zie je het verschil bij die dikke kan je nog met munten terecht
Sorry, ik weet niet in wat voor gat jij woont, maar bij mij in de randstad bestaat al meer dan een jaar niet meer de mogelijkheid om m'n ov chip kaart op te waarderen met contant geld.
pi_97588748
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:48 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Sorry, ik weet niet in wat voor gat jij woont, maar bij mij in de randstad bestaat al meer dan een jaar niet meer de mogelijkheid om m'n ov chip kaart op te waarderen met contant geld.
In Amsterdam wel hoor. Zowel bij het GVB als bij de NS.
  woensdag 1 juni 2011 @ 17:50:58 #199
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_97588812
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:49 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

In Amsterdam wel hoor. Zowel bij het GVB als bij de NS.
Ja, maar in A'dam zijn ze altijd wat conservatiever t.o.v. R'dam. Laat ik het zo zeggen: in dit geval terecht, maar ze lopen wel achter.
  woensdag 1 juni 2011 @ 17:54:46 #200
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97588943
Nu nog eventjes de anonieme OV-chip-kaarten afschaffen en GPS verplichten en de overheid kan van iedereen zien wanneer hij waar was. Het is weliswaar drie decennia later dan werd voorspeld maar 1984, here we come.

Dat de NS hiermee kosten bespaart geloof ik graag, de vraag is waar dat extra geld naar toe gaat?
Betere kwaliteit van het personenvervoer?
Lagere prijs van de klanten?
Of, naar mijn indruk de meest waarschijnlijke optie, in de zakken van de vele managers van de NS? Hogere vaste salarissen, extra bonussen, nog duurdere auto's, nog mooiere kantoren.
Laten we het maar kritisch gaan volgen en indien de NS niet binnen de lijntjes kleurt dit bedrijf aan de digitale schandpaal nagelen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_97589539
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nu nog eventjes de anonieme OV-chip-kaarten afschaffen en GPS verplichten en de overheid kan van iedereen zien wanneer hij waar was. Het is weliswaar drie decennia later dan werd voorspeld maar 1984, here we come.

Dat de NS hiermee kosten bespaart geloof ik graag, de vraag is waar dat extra geld naar toe gaat?
Betere kwaliteit van het personenvervoer?
Lagere prijs van de klanten?
Of, naar mijn indruk de meest waarschijnlijke optie, in de zakken van de vele managers van de NS? Hogere vaste salarissen, extra bonussen, nog duurdere auto's, nog mooiere kantoren.
Laten we het maar kritisch gaan volgen en indien de NS niet binnen de lijntjes kleurt dit bedrijf aan de digitale schandpaal nagelen.
Ok Bram van Loon
pi_97589552
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 17:01 schreef Aether het volgende:

[..]

Alleen mogelijk met persoonlijke kaarten op het moment.
Er zijn wel plannen om een roze anonieme kaart te maken voor 65+ (en kinderen?).
Belachelijk, dan reis ik wel zwart met dat kind en zeg dat hij 3 is.
pi_97589939
Belachelijk dat de papieren kaartjes eruit gaan...

Niet gek dat mensen geen kaartjes meer kopen aan de loketten als je meer moet betalen dan nodig is.. ( 1 euro extravoor binnenlandse reizen en 10 euro voor buitenlandse reizen)

Buitenlanders kunnen wel een kaartje kopen, maar hoe zit het dan met Nederlanders die in het buitenland wonen / werken en in Nederland op bezoek zijn en met de trein gaan???
pi_97590113
Wel zonde, ik had gehoopt dat de ns deze stap over zou slaan.. En de overheid laat t allemaal maar toe.. Ik dacht dat ze t ov minder verschrikkelijk wilden laten lijken, dat gaat de komende 10 jaar dus niks worden :)
  woensdag 1 juni 2011 @ 18:30:33 #205
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_97590126
Poe stel je voor dat de NS weet waar je incheckt zeg :')
pi_97590454
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:30 schreef Verbodsbord het volgende:
Poe stel je voor dat de NS weet waar je incheckt zeg :')
Poe als ze het niet willen weten, maken ze de kaart maar anoniem net als in Azie

waarom doen ze dat niet, mag je je afvragen
  woensdag 1 juni 2011 @ 18:50:30 #207
pi_97590929
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

Poe als ze het niet willen weten, maken ze de kaart maar anoniem net als in Azie

waarom doen ze dat niet, mag je je afvragen
en waarom worden de gegevens 7 jaar bewaard door translink? :o :o :o
pi_97590970
quote:

[..]

Weet je hoe je die op NS.nl klaarmaakt om hem te kunnen gebruiken in de trein? :')
pi_97591386
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:51 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Weet je hoe je die op NS.nl klaarmaakt om hem te kunnen gebruiken in de trein? :')
Niet ? Dat hoeft alleen bij een kaart op naam. Anonieme kaarten kunnen meteen in de automaat geschikt gemaakt worden.
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:05:24 #210
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_97591570
quote:
Dat is toch per definitie discriminatie en daarmee illegaal?!

Wel fantastisch hoe de OV-bedrijven de incidentele klant compleet wegjagen! Ik ga echt niet zo'n pasje kopen om een keer met een stinkbus/trein te reizen.
censuur :O
pi_97591708
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ze bedoelen vrijwel zeker dat internationale kaartjes (bijv. Munchen - Amsterdam en vv) nog papier mogen zijn. Staat een beetje stom in het artikel.
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:09:29 #212
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_97591736
Ik ben Nederlander maar woon in het buitenland. Val ik dan onder 'buitenlandse reiziger'? En hoe gaat het dan werken voor buitenlandse reizigers?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:09:36 #213
pi_97591739
quote:

[..]

Wel fantastisch hoe de OV-bedrijven de incidentele klant compleet wegjagen! Ik ga echt niet zo'n pasje kopen om een keer met een stinkbus/trein te reizen.
Inderdaad.
Ik reis zelf zelden met bus (ik gebruik de fiets en de trein uitsluitend), maar mocht ik een keer in Amsterdam verzeild raken zal ik alles dan maar te voet afleggen. Een ov-chip aanschaffen voor die twee keer per jaar dat ik in Amsterdam ben vind ik wat te prijzig en gecompliceerd.

Waarom is die ov-chip ook zo gebruikersonvriendelijk en nodeloos gecompliceerd. Zelfs het aanvragen van een visum voor Rusland is nog makkelijker dan het bemachtigen van een ov-chipkaart.
pi_97591846
quote:

[..]

Neuh. Buitenlanders moeten ook direct de boete voldoen die ze krijgen opgelegd bij staande houding.
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:13:11 #215
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_97591871
Dus voor die ene keer per jaar dat ik eens met de trein ga, moet ik verplicht zo'n kaart aanschaffen? Flikker op NS, dan maar nooit meer met de trein :{w :r :W
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_97591920
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik reis zelf zelden met bus (ik gebruik de fiets en de trein uitsluitend), maar mocht ik een keer in Amsterdam verzeild raken zal ik alles dan maar te voet afleggen.
Dit kan men oplossen door uit de kaartautomaat een OV-dagkaart te kopen. Kost een paar euro meer dan een treindagkaart, maar dan kan men nog steeds met een kaartje in de tram, bus en metro. :D
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:15:54 #217
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_97591964
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Waarom is die ov-chip ook zo gebruikersonvriendelijk en nodeloos gecompliceerd. Zelfs het aanvragen van een visum voor Rusland is nog makkelijker dan het bemachtigen van een ov-chipkaart.
Tsja, TLS wil er alles aan doen om te zorgen dat ook de anoniemen kaart niet anoniem is. Daarom kan je ook niet gewoon 50 euro aan zo'n loketteefje (Tnx Youp) geven voor een kaart, maar krijg je met dubieuze activaties en niet-werkende websites te maken...
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:17:42 #218
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_97592022
Haat aan de digitalisering van de samenleving. 8.gif
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:20:51 #219
132605 kawotski
Il Dottore
pi_97592150
Mooi al die weerstand tegen het OV.. maar niemand die denkt hey een gat in de markt, laat ik eens OV aanbieden dat wel overal komt en mensen service biedt voor een leuke prijs.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:22:48 #220
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_97592215
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:20 schreef kawotski het volgende:
Mooi al die weerstand tegen het OV.. maar niemand die denkt hey een gat in de markt, laat ik eens OV aanbieden dat wel overal komt en mensen service biedt voor een leuke prijs.
Ik wil wel maar ik kan geen OV-vloot betalen momenteel.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_97592264
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:20 schreef kawotski het volgende:
Ja, gelukkig is dat haalbaar.
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:24:58 #222
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_97592292
quote:
13s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:17 schreef monkyyy het volgende:
Haat aan de digitalisering van de samenleving. [ afbeelding ]
inb4 een EMP op wallstreet door hippies en totale chaos gevolgd door herverdeling van de rijkdom.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_97592315
Ik wil best treinen laten rijden, hoor. Ik heb al een bijna volledige alternatieve dan wel schaduwdienstregeling liggen inclusief materieelinzet. Maar ja, ik solliciteer mij suf. NS schijnt geen mensen `in huis´ te willen hebben die wél verstand hebben van treinen.
pi_97592341
Ik heb een tijdje met de OV chipkaart gereden. Beviel me voor geen meter en ben er weer mee opgehouden en nu zou het straks moeten :? Slechte zaak.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_97592452
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:25 schreef Socios het volgende:
Ik wil best treinen laten rijden, hoor. Ik heb al een bijna volledige alternatieve dan wel schaduwdienstregeling liggen inclusief materieelinzet. Maar ja, ik solliciteer mij suf. NS schijnt geen mensen `in huis´ te willen hebben die wél verstand hebben van treinen.
Dat je modeltreinen op tijd rijden wil niet zeggen dat het je met echte lukt.
Die pak je niet even op, om ze vervolgens ergens anders neer te zetten als er iets mis is met je spoor.
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:32:24 #226
pi_97592541
quote:
NS zet inderdaad eerder treinhaters in lijkt het wel. Van die knorrige conducteurs en conductrices die 31 dagen van de maand hun periode hebben.

NS kan beter enthousiastelingen inzetten, maar enthousiasme wordt in dit land gehaat en bestraft. Ik ben het helemaal eens met Socios.
  woensdag 1 juni 2011 @ 19:33:02 #227
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_97592567
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:29 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Bij NS niet, in Japan wel! Tsunami's zijn een geldig excuus, blaadjes, wind, regen, sneeuw, ijs, zon, etc niet...
pi_97592569
quote:
Die pak je niet even op, om ze vervolgens ergens anders neer te zetten als er iets mis is met je spoor.
Het betreffen hier geen modeltreinen. Ik ben voor het echte spoor in Nederland een betere dienstregeling aan het maken.
pi_97592601
quote:
7s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
NS zet inderdaad eerder treinhaters in lijkt het wel. Van die knorrige conducteurs en conductrices die 31 dagen van de maand hun periode hebben.

NS kan beter enthousiastelingen inzetten, maar enthousiasme wordt in dit land gehaat en bestraft. Ik ben het helemaal eens met Socios.
Thanks. Inderdaad. Kijk alleen maar op de stations, er werken nauwelijks mensen met `hart voor het spoor´. Bijvoorbeeld servicemedewerkers die niet weten waar ze het over hebben etc.
pi_97592617
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:33 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Bij NS niet, in Japan wel! Tsunami's zijn een geldig excuus, blaadjes, wind, regen, sneeuw, ijs, zon, etc niet...
In Japan is er dan ook serieus geïnvesteerd in het OV, itt hier.
pi_97592644
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:33 schreef Socios het volgende:

Thanks. Inderdaad. Kijk alleen maar op de stations, er werken nauwelijks mensen met `hart voor het spoor´. Bijvoorbeeld servicemedewerkers die niet weten waar ze het over hebben etc.
Vriendin van me. Dòl op treinen. Serieus. Niet aangenomen omdat haar IQ te hoog was. En dat is geen grapje :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_97592656
quote:

[..]

Mensen die niet geloven dat Socios Trein-EINDBAAS is. :')
pi_97592683
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:35 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Mensen die niet geloven dat Socios Trein-EINDBAAS is. :')
Ik ken Socios niet. Ik begrijp dat hij vaker in OV topics rondhangt?
pi_97592717
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:35 schreef Isabeau het volgende:
Vriendin van me. Dòl op treinen. Serieus. Niet aangenomen omdat haar IQ te hoog was. En dat is geen grapje :')
Precies, het is van de zotte. Zij en ik horen op de stations te staan.
pi_97592736
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die moet gaan daten met Socios.
pi_97592748
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik ken Socios niet. Ik begrijp dat hij vaker in OV topics rondhangt?
Dat is een understatement. Socios gaat voor zijn plezier naar de opening van een nieuw station.
pi_97592756
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:37 schreef Socios het volgende:

[..]

Precies, het is van de zotte. Zij en ik horen op de stations te staan.
Iedereen kan op de stations staan, mits in bezit van een geldig plaatsbewijs.
pi_97592777
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:37 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Dat is een understatement. Socios gaat voor zijn plezier naar de opening van een nieuw station.
Ah, oké, duidelijk geval.
pi_97592789
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:38 schreef MaGNeT het volgende:
Iedereen kan op de stations staan, mits in bezit van een geldig plaatsbewijs.
Ik bedoelde als medewerker van Nederlandse Spoorwegen.
pi_97592862
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:39 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik bedoelde als medewerker van Nederlandse Spoorwegen.
Waarom zou je daar willen werken? Het is echt een faal-organisatie.

Daarnaast zijn treinen onhandig.
Ze brengen je van een plaats waar je niet bent naar een plaats waar je niet moet zijn.
pi_97592903
Goed dat het afgeschaft wordt.
Station Arnhem foto's: http://www.flickr.com/photos/temlin/
pi_97592965
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:39 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ah, oké, duidelijk geval.
Hij is mijn held. :)

Ik denk dat ze wel echt wat mensen met verstand kunnen gebruiken daar.
Raar dat ze die afweren.
Bang dat mensen de bizarheid zullen snappen en van binnenuit het bizarrew verdienmodel eerlijk proberen te maken?
pi_97593045
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:44 schreef juxtaposition het volgende:

Ik denk dat ze wel echt wat mensen met verstand kunnen gebruiken daar.
Raar dat ze die afweren.
Bang dat mensen de bizarheid zullen snappen en van binnenuit het bizarrew verdienmodel eerlijk proberen te maken?
De argumentatie was dat ze zich zou gaan vervelen oid. Te weinig uitdaging en dergelijke.
pi_97593115
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:41 schreef MaGNeT het volgende:
Waarom zou je daar willen werken? Het is echt een faal-organisatie.
Het is geen ander spoorbedrijf. Ja, Deutsche Bahn. Maar die rijden maar over een paar lijnen nog...
quote:
Daarnaast zijn treinen onhandig.
Ze brengen je van een plaats waar je niet bent naar een plaats waar je niet moet zijn.
Onzin. Ik woon naast het station en ga altijd naar plekken waar treinen rijden.
pi_97593161
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:44 schreef juxtaposition het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:46 schreef Isabeau het volgende:
De argumentatie was dat ze zich zou gaan vervelen oid. Te weinig uitdaging en dergelijke.
Ik ben bereid tegen het minimumloon servicemedewerker te worden. Goedkoper en gemotiveerder personeel vindt men niet.
pi_97593208
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:49 schreef Socios het volgende:
Jij ja, maar veel Forenzen hebben niets te zoeken in het centrum van de stad. Die moeten dan nog een half uur boemelen in een klote bus.
pi_97593442
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:49 schreef Socios het volgende:

[..]

Het is geen ander spoorbedrijf. Ja, Deutsche Bahn. Maar die rijden maar over een paar lijnen nog...

[..]

Treinstations zeker.
  woensdag 1 juni 2011 @ 20:26:33 #248
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_97594588
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:51 schreef Socios het volgende:
Ik ben bereid tegen het minimumloon servicemedewerker te worden. Goedkoper en gemotiveerder personeel vindt men niet.
Als ik NSBAAS was had ik je aangenomen. _O_

Sorry dat ik even ontopic tussendoor kom zeilen :D en het is vast ook al gezegd; maarrrr...

Toeristen kunnen nog gewoon gebruik maken van het papieren treinkaartje. Nederlanders niet. Waarom niet? Ik snap dat toeristen niet meteen een ovchipkaart kopen zodra ze NL binnenstappen, maar die kaartautomaten moeten er toch blijven staan dus (anders kunnen die toeristen niet aan kaartjes komen?); waarom kunnen Nederlanders dan ook niet gewoon met kaartjes rijden?
We zullen zien, zei de blinde.
pi_97594596
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:59 schreef heiden6 het volgende:
Treinstations zeker.
Plus bijbehorende steden/ plaatsen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 20:34:33 #250
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97594923
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 19:14 schreef Socios het volgende:

[..]

Dit kan men oplossen door uit de kaartautomaat een OV-dagkaart te kopen. Kost een paar euro meer dan een treindagkaart, maar dan kan men nog steeds met een kaartje in de tram, bus en metro. :D
Nog wel, alleen jammer dat ook die kaartsoort tzt afgeschaft gaat worden.
  woensdag 1 juni 2011 @ 20:35:37 #251
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_97594971
quote:
Nee duh, alsof de NS dat wat boeit. Ze willen mensen in huis die zorgen dat ze winst maken. Je gaat toch niet zo rijden dat de klanten er tevreden door worden.
pi_97594991
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:26 schreef Doodloper het volgende:
Als ik NS Baas was had ik Socius mijn werk laten doen voor net iets meer dan minimumloon :D
pi_97595314
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:26 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Sorry dat ik even ontopic tussendoor kom zeilen :D en het is vast ook al gezegd; maarrrr...

Toeristen kunnen nog gewoon gebruik maken van het papieren treinkaartje. Nederlanders niet. Waarom niet? Ik snap dat toeristen niet meteen een ovchipkaart kopen zodra ze NL binnenstappen, maar die kaartautomaten moeten er toch blijven staan dus (anders kunnen die toeristen niet aan kaartjes komen?); waarom kunnen Nederlanders dan ook niet gewoon met kaartjes rijden?
Je moet in de toekomst je ID laten zien als je een papieren kaartje hebt. Misschien mag ik het niet zeggen het is wel uit een betrouwbare bron.
pi_97596141
quote:
4s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:43 schreef Temlin het volgende:
Je moet in de toekomst je ID laten zien als je een papieren kaartje hebt. Misschien mag ik het niet zeggen het is wel uit een betrouwbare bron.
Huh wat? :')

Hier geloof ik niets van.
  woensdag 1 juni 2011 @ 21:58:57 #255
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_97598955
Ook de NS is dus gevallen voor de OV-chipkaartoplichterij (dat ding met alleen voordelen voor vervoerders) en toont zich een stel onbetrouwbare sujetten.

'We schaffen het papieren kaartje pas af als iedereen gewend is aan de ov-chipkaart.' Ja ja. Ook de NS is gevallen voor de vele voordelen van de shitkaart, die allemaal ten koste gaan van de reiziger, en wil af van de papieren kaartjes omdat ze af willen van de nadelen voor hen. Dat de reizigers de dupe worden doet er niet toe, het grote geld moet binnengehaald worden.
pi_97600320
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 21:58 schreef Zelva het volgende:
Ook de NS is dus gevallen voor de OV-chipkaartoplichterij (dat ding met alleen voordelen voor vervoerders) en toont zich een stel onbetrouwbare sujetten.

'We schaffen het papieren kaartje pas af als iedereen gewend is aan de ov-chipkaart.' Ja ja. Ook de NS is gevallen voor de vele voordelen van de shitkaart, die allemaal ten koste gaan van de reiziger, en wil af van de papieren kaartjes omdat ze af willen van de nadelen voor hen. Dat de reizigers de dupe worden doet er niet toe, het grote geld moet binnengehaald worden.
De NS komt er wel achter straks als er 10 tot 20% minder reizigers zijn.

Als de reizigers van de NS deze kaart zouden willen hebben, zouden ze hem massaal gebruiken.
Maar dat doen ze niet.
  woensdag 1 juni 2011 @ 22:28:30 #257
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_97600522

pi_97600723
Mooi treinkaartje!
  donderdag 2 juni 2011 @ 01:01:53 #259
321876 Cherna
Fuck the System
pi_97608554
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:21 schreef Lambiekje het volgende:
Je kunt toch een anonieme ov chipkaart kopen(dus niet op naam). Die heb ik nu namelijk ook. Die kaart kan zelfs mijn buurman gebruiken als ik hem de kaart geef.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 2 juni 2011 @ 01:04:45 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97608661
quote:
4s.gif Op woensdag 1 juni 2011 20:43 schreef Temlin het volgende:

[..]

Iemand die in het buitenland woont, en hier niets meer heeft, kan nog wel een NL paspoort hebben...
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 2 juni 2011 @ 01:08:53 #261
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_97608843
OV studentenkaart is echt het toppunt van relaxed reizen O+
  donderdag 2 juni 2011 @ 01:13:57 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97609033
quote:
14s.gif Op donderdag 2 juni 2011 01:08 schreef Verbodsbord het volgende:
OV studentenkaart is echt het toppunt van relaxed reizen O+
Ja, dat kan ik me voorstellen, maar in de grote mensenwereld waar we niet zwaar gesubsidieerd kunnen reizen, en het volle pond voor een faalsysteem moeten betalen voelt dat toch even anders.

Als ik voor ¤ 85,= per maand door de week onbeperkt kon reizen dat zou het me ook niet boeien wat de minpunten van het systeem zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 2 juni 2011 @ 01:40:08 #263
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97609866
Sorry, ik kan het eventjes niet laten.
quote:
Het is niet slim van haar dat zij dan niet die test wat slechter maakte.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_97612431
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 01:01 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je kunt toch een anonieme ov chipkaart kopen(dus niet op naam). Die heb ik nu namelijk ook. Die kaart kan zelfs mijn buurman gebruiken als ik hem de kaart geef.
alleen kan niet iedereen die gebruiken, krijg je geen korting waar je recht op heb en je kan er geen abonnementen op laden.

wat bv in HK geen enkel probleem is.
pi_97612464
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 08:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

alleen kan niet iedereen die gebruiken, krijg je geen korting waar je recht op heb en je kan er geen abonnementen op laden.

wat bv in HK geen enkel probleem is.
Er is geen enkele systeemtechnische reden dat er geen abonnementen op zouden kunnen. De maatschappijen doen het alleen niet.
pi_97612582
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 22:28 schreef tuinfluiter het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leeuwarden - Groningen Noord met een treinkaartje: 11,20
Leeuwarden - Groningen Noord als je je OV-Chipkaart gebruikt: 13,00

Geweldig systeem :7
pi_97612589
quote:
16s.gif Op donderdag 2 juni 2011 01:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Sorry, ik kan het eventjes niet laten.

Het is niet slim van haar dat zij dan niet die test wat slechter maakte.
Ze wist niet van te voren dat er een IQ-plafond was :P
  donderdag 2 juni 2011 @ 09:12:46 #268
12221 Tijn