ja dat dus, met de trein heb je trouwens meer kans dat mensen het gaan vergeten, het is vaak relaxter reizen, langer en je gaat vaak met meerdere mensen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tuurlijk was het een zeldzaamheid omdat de meesten een abbonement hebben en toendertijd dus geen handelingen hoefden te verrichten om legaal met het OV te mogen reizen. Tegenwoordig moeten die abbonement houders ook verplicht in en uitchecken.
Dat speelt natuurlijk mee, maar er waren ook gewoon echt veel zwartrijders. Helemaal in de metro, bij controle-acties werden er soms tientallen boetes per metro uitgeschreven. Dat aantal haal je nu echt niet meer hoor.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tuurlijk was het een zeldzaamheid omdat de meesten een abbonement hebben en toendertijd dus geen handelingen hoefden te verrichten om legaal met het OV te mogen reizen. Tegenwoordig moeten die abbonement houders ook verplicht in en uitchecken.
de metro is een gesloten systeem (meerderheid statiosn zijn dicht met poortjes).quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:38 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat speelt natuurlijk mee, maar er waren ook gewoon echt veel zwartrijders. Helemaal in de metro, bij controle-acties werden er soms tientallen boetes per metro uitgeschreven. Dat aantal haal je nu echt niet meer hoor.
quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:14 schreef Reneuh het volgende:
Fijn, dus voor die enkele keer per jaar dat ik met het openbaar vervoer reis, moet ik een OV-chipkaart gaan regelen
Er komen vast, net als voor de bus, wegwerpkaartjes.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:14 schreef Reneuh het volgende:
Fijn, dus voor die enkele keer per jaar dat ik met het openbaar vervoer reis, moet ik een OV-chipkaart gaan regelen
ja in steden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is het probleem? In steden als London is het volkomen normaal dat je een oystercard hebt
Als we hier die oystercard hadden gehad was er inderdaad geen probleem nee.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is het probleem? In steden als London is het volkomen normaal dat je een oystercard hebt
zeker, zolang ik niet anoniem kan reizen (zonder meer te betalen), ben ik er tegen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:21 schreef Lambiekje het volgende:
Super politiestaat in optima forma.
Het is te bespottelijke voorwoorden dat dit faal systeem doorgezet wordt.
Hoe dan?quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:43 schreef Socios het volgende:
Men zal te allen tijde met een papieren treinkaartje met de trein kunnen reizen. Ook na 2012.
Het staat zelfs al in het nieuwsbericht.quote:
Weet je zeker dat ze niet bedoelen dat alleen internationale vervoersbewijzen op papier verkrijgbaar blijven ?quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:56 schreef Socios het volgende:
[..]
Het staat zelfs al in het nieuwsbericht.
"Voor buitenlandse reizigers wordt wel een uitzondering gemaakt." "Eind 2012 komen er alleen nog kaartjes voor buitenlandse reizigers uit de automaten." (onderschrift foto na aanklikken nieuwsbron)
Dit is ook voor binnenlandse reizen toe te passen.
Dat lijkt mij logisch, ja. Maar internationale vervoerbewijzen kan men ook gebruiken voor binnenlandse reizen. Koop bijvoorbeeld een kaartje naar het eerste station over de grens en stap onderweg elders in Nederland uit.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:57 schreef MisterSqueaky het volgende:
Weet je zeker dat ze niet bedoelen dat alleen internationale vervoersbewijzen op papier verkrijgbaar blijven ?
quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:00 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat lijkt mij logisch, ja. Maar internationale vervoerbewijzen kan men ook gebruiken voor binnenlandse reizen. Koop bijvoorbeeld een kaartje naar het eerste station over de grens en stap onderweg elders in Nederland uit.
Voor een ritje Alkmaar - Amsterdam een vrij dure grap...quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:00 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat lijkt mij logisch, ja. Maar internationale vervoerbewijzen kan men ook gebruiken voor binnenlandse reizen. Koop bijvoorbeeld een kaartje naar het eerste station over de grens en stap onderweg elders in Nederland uit.
betaal je wel erg veel om niet te reizen met de OV chipkaart.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:00 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat lijkt mij logisch, ja. Maar internationale vervoerbewijzen kan men ook gebruiken voor binnenlandse reizen. Koop bijvoorbeeld een kaartje naar het eerste station over de grens en stap onderweg elders in Nederland uit.
quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:04 schreef macca728 het volgende:
betaal je wel erg veel om niet te reizen met de OV chipkaart.
Soms wel, maar het is wel mogelijk. Bovendien zijn via Deutsche Bahn bepaalde "Niederlande Spezials" te koop voor EUR 14,25. Goedkoper dan menig binnenlandse reis.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:04 schreef MisterSqueaky het volgende:
Voor een ritje Alkmaar - Amsterdam een vrij dure grap...
het is goedkoper om in Duitsland te gaan wonenquote:Op woensdag 1 juni 2011 12:06 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
Soms wel, maar het is wel mogelijk. Bovendien zijn via Deutsche Bahn bepaalde "Niederlande Spezials" te koop voor EUR 14,25. Goedkoper dan menig binnenlandse reis.
Dus als ik van Nijmegen naar Cuijk wil, moet ik een kaartje naar Kaldenkirchen kopen? Heb je ook nog serieuze opties, of probeer je gewoon je eigen ongelijk recht te lullen?quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:00 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat lijkt mij logisch, ja. Maar internationale vervoerbewijzen kan men ook gebruiken voor binnenlandse reizen. Koop bijvoorbeeld een kaartje naar het eerste station over de grens en stap onderweg elders in Nederland uit.
Ja, precies. Dit is een serieuze optie. Ik heb nooit gezegd dat de prijs meespeelt in `het verhaal´.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:16 schreef hooibaal het volgende:
Dus als ik van Nijmegen naar Cuijk wil, moet ik een kaartje naar Kaldenkirchen kopen? Heb je ook nog serieuze opties, of probeer je gewoon je eigen ongelijk recht te lullen?
Hoe doe je van Zwolle naar Den Helder ? Dan reis je immers weg van de grens...quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:20 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, precies. Dit is een serieuze optie. Ik heb nooit gezegd dat de prijs meespeelt in `het verhaal´.
Dan heeft men dus twee treinkaartjes nodig. Zwolle - Visé voor Zwolle - Amersfoort en Bad Bentheim - Den Helder voor Amersfoort - Den Helder.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:22 schreef MisterSqueaky het volgende:
Hoe doe je van Zwolle naar Den Helder ? Dan reis je immers weg van de grens...
Kan je een kaartje Bad Bentheim - Den Helder op papier in Nederland krijgen ?quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Dan heeft men dus twee treinkaartjes nodig. Zwolle - Visé voor Zwolle - Amersfoort en Bad Bentheim - Den Helder voor Amersfoort - Den Helder.
De vraag hoe buitenlanders het station uitkomen (dat afgesloten is met poortjes) is veel interessanter.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:26 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Kan je een kaartje Bad Bentheim - Den Helder op papier in Nederland krijgen ?
Hmm, vast wel eigenlijk.
Daar komen niet eens poortjes.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:32 schreef macca728 het volgende:
maar bij kleinere afgesloten stations ???
Welnee, met een internationaal ticket mag men ook in andere treinen reizen (zolang deze maar op de route liggen).quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:34 schreef CaptainCookie het volgende:
Maar, dan ben je dus beperkt tot de ICE?
Maargoed, op lang niet alle trajecten reizen internationale treinen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:34 schreef Socios het volgende:
[..]
Welnee, met een internationaal ticket mag men ook in andere treinen reizen (zolang deze maar op de route liggen).
je kan natuurlijk altijd overstappen, er zijn zat buitenlanders die naar bv Den Haag LvNOI willen en in Duitsland of waar dan ook en kaartje naar Den Haag LvNOI kopen en dat willen gebruiken.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:35 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Maargoed, op lang niet alle trajecten reizen internationale treinen.
Nee, maar internationale treinreizigers reizen ook in binnenlandse treinen als ze niet een bestemming als Amsterdam hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:35 schreef CaptainCookie het volgende:
Maargoed, op lang niet alle trajecten reizen internationale treinen.
Maar daar moeten ze toch wel een binnenlands kaartje voor kopen?quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, maar internationale treinreizigers reizen ook in binnenlandse treinen als ze niet een bestemming als Amsterdam hebben.
waarom ? je kan alles online doen tegenwoordig, wil je dat terugdraaien ?quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:39 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Maar daar moeten ze toch wel een binnenlands kaartje voor kopen?
Welnee. In Köln Hbf kan men ook een internationaal treinkaartje naar Groningen kopen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:39 schreef CaptainCookie het volgende:
Maar daar moeten ze toch wel een binnenlands kaartje voor kopen?
Dat ik geen 2e klas kaartjes meer kan kopenquote:Op woensdag 1 juni 2011 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is het probleem? In steden als London is het volkomen normaal dat je een oystercard hebt
Je kan bij iedere NS automaat even van klasse wisselen als je dat wil.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:48 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat ik geen 2e klas kaartjes meer kan kopenJe chip kan alleen maar of 1e of 2e zijn. Beetje zonde van het geld als ik met mensen samen reis.
Thanks.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:51 schreef HyperViper het volgende:
Ik vind het een hele schappelijke oplossing van Socios.
dat de OV chipkaart hier totaal anders is dan de Oystercard staat hierboven al een keer beschreven.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:53 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Je kan bij iedere NS automaat even van klasse wisselen als je dat wil.
Mooi, toen ik het vorig jaar vroeg kon dat alleen online en 24 uur van tevoren.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:53 schreef MisterSqueaky het volgende:
Je kan bij iedere NS automaat even van klasse wisselen als je dat wil.
Nu wel gelukkig maar de implementatie aan het begin was natuurlijk gewoon door een stel chef bureaucraten bedacht en toen kon dat nog niet. Als je zoiets uit rolt denk je daar toch meteen over na hoe dat voor reizigers zo makkelijk mogelijk te wisselen is.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:53 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Je kan bij iedere NS automaat even van klasse wisselen als je dat wil.
Dagkaarten en via-kaartjes zijn in de regel goedkoper dan losse enkele reizen, dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Slechte zaak zolang je bijvoorbeeld geen via-kaartjes of dagkaarten op je OV-chipkaart kan zetten.
Je weet toch ook wel dat die kaart niet voor de OV-consument gemaakt is, maar voor en door de vervoerders om hun omzetten te maximaliseren.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Slechte zaak zolang je bijvoorbeeld geen via-kaartjes of dagkaarten op je OV-chipkaart kan zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |