Kinderen moeten ook gewoon een eigen chipkaart hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:37 schreef Basp1 het volgende:
Waarom blijft er voor buirtenlanders wel eenuitzondering gemaakt worden, ik ruik het woord discriminatie.
Verder mag de NS dan eerst eens vertellen hoe ik dan een railrunner kaartje voor mijn neefjes op die kaart kan krijgen.
concreet, hoe gaat dat ? Opladen bij de automaat ? Mogen ze wel wat meer automaten aanschaffen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:58 schreef Felixa het volgende:
[..]
Kinderen moeten ook gewoon een eigen chipkaart hebben.
En mensen die reizen met meereiskorting, zetten de treinreis met korting op hun chipkaart. Dus op dat moment niet reizen op saldo.
Ik heb begrepen dat je dan een specifieke treinreis. bijv. Amsterdam-Groningen incl. korting op je chipkaart kunt laden via de automaat. Ik heb dat een aantal jaar geleden ergens gelezen toen de OV-chip er net was.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
concreet, hoe gaat dat ? Opladen bij de automaat ? Mogen ze wel wat meer automaten aanschaffen.
Het zou toch makkelijker worden...
En hoe weet je dat ? NS weet nog van niets...
ja dat hebben ze dus afgeschoten, ze vonden reizen op saldo dus beter/makkelijker.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:03 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat je dan een specifieke treinreis. bijv. Amsterdam-Groningen incl. korting op je chipkaart kunt laden via de automaat. Ik heb dat een aantal jaar geleden ergens gelezen toen de OV-chip er net was.
Gewoon samenreiskorting afschaffen en de tarifering aanpassen. Ik zie het bijvoorbeeld wel gebeuren dat de NS straks reizen buiten de spits voor iedereen goedkoper gaat maken; niet alleen voor de mensen met een speciaal abonnement.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja dat hebben ze dus afgeschoten, ze vonden reizen op saldo dus beter/makkelijker.
Maar dan moeten al je medereizigers dit dus apart gaan doen.
Jochie stapt in bij de chauffeur *piep*.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:11 schreef Hephaistos. het volgende:
stukken minder zwartrijders om je heen in de tram.
Conducteur hoort dat jochie uitcheckt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:12 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Jochie stapt in bij de chauffeur *piep*.
Jochie loopt door naar de 3e deur *piep*.
Jochie gaat zitten.
U zei?
Het idee is prima. De uitvoering is gewoon kut.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:11 schreef Hephaistos. het volgende:
OV-Chipkaart![]()
Ik vind het een flinke verbetering t.o.v. strippenkaarten en papieren kaartjes. Nooit meer gekut bij zo'n apparaat terwijl je trein over 2 minuten vertrekt, nooit meer te weinig strippen bij je in de bus, stukken minder zwartrijders om je heen in de metro, heerlijk!
wele conducteur ???? Oh je komt uit Amsterdam zeker en denkt dat alle trams in Nederland een conducteur hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:15 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Conducteur hoort dat jochie uitcheckt.
Conducteur loopt op jochie af.
Jochie bindt in of stapt uit (of slaat conducteur op z'n bek)
er zijn in Rotterdam nog nooit zoveel ernstige incidenten geweest als de laatste 2 jaar....quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:11 schreef Hephaistos. het volgende:
OV-Chipkaart![]()
Ik vind het een flinke verbetering t.o.v. strippenkaarten en papieren kaartjes. Nooit meer gekut bij zo'n apparaat terwijl je trein over 2 minuten vertrekt, nooit meer te weinig strippen bij je in de bus, stukken minder zwartrijders om je heen in de metro, heerlijk!
quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
wele conducteur ???? Oh je komt uit Amsterdam zeker en denkt dat alle trams in Nederland een conducteur hebben.
Tegenover conducteurs ja. Die vangen de agressie op, voor de reizigers is het stukken veiliger geworden in vergelijking met een jaar of 5 geleden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
er zijn in Rotterdam nog nooit zoveel ernstige incidenten geweest als de laatste 2 jaar....
dus veilig ? nee
ja aan boord hebben......quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:18 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik kom uit Rotterdam, waar de meeste trams gewoon een conducteur aan boord hebben.
Vermindering van zwartrijders in de metro is op zichzelf al een hele verbetering. In de bus heb je een chauffeur die het kan checken en in de trams zal je een conducteur nodig hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het idee is prima. De uitvoering is gewoon kut.
Het extra gemak weegt niet op tegen de extra kosten. Het zwartrijdprobleem los je er echt niet mee op zolang er niet overal toegangspoortjes staan. Dat lukt wel in de metro, maar echt niet in de boemelbus van Jipsing naar Musselkanaal. En in plaats van te weinig strippen, kun je altijd te weinig saldo op je chipkaart hebben. Automatisch opwaarderen werkt namelijk alleen maar op persoonlijke kaarten, en zoals uitgebreid besproken hebben die ook wel hun nadelen.
aantal zwartijders in de trein is NU 2%quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:21 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Vermindering van zwartrijders in de metro is op zichzelf al een hele verbetering. In de bus heb je een chauffeur die het kan checken en in de trams zal je een conducteur nodig hebben.
Maar waar het 5 jaar geleden nog een zeldzaamheid was als je iemand een strippenkaart zag gebruiken in de tram, is het nu standaard voor iedereen om in te checken. Het is echt een wereld van verschil.
Tuurlijk was het een zeldzaamheid omdat de meesten een abbonement hebben en toendertijd dus geen handelingen hoefden te verrichten om legaal met het OV te mogen reizen. Tegenwoordig moeten die abbonement houders ook verplicht in en uitchecken.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:21 schreef Hephaistos. het volgende:
Maar waar het 5 jaar geleden nog een zeldzaamheid was als je iemand een strippenkaart zag gebruiken in de tram, is het nu standaard voor iedereen om in te checken. Het is echt een wereld van verschil.
er komen niet overal poortjes, maar in Den Haag en Amsterdam vermoedelijk wel, gezien het feit dat ze er al staan.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:29 schreef Wesleybrabant het volgende:
Wat ik me ook afvraag is dat het neem ik aan dus ook de bedoeling wordt om van die poortjes overal neer te zetten en dat dat de enigste manier zal zijn om een station binnen te komen..... maar uhmm hoe komen die buitenlanders het station dan in??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |