abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97572465
quote:
Eind volgend jaar stopt NS met papieren treinkaartje

Uiterlijk eind 2012 stopt de Nederlandse Spoorwegen met de verkoop van papieren kaartjes en kan er alleen worden gereisd met de ov-chipkaart. Voor buitenlandse reizigers wordt wel een uitzondering gemaakt.

Veel loketten op treinstations zullen verdwijnen, maar de medewerkers worden niet ontslagen. Zij zullen worden ingezet om vragen te beantwoorden in stationshallen. 'Er wordt in elk geval niemand van de betrokken werknemers ontslagen', benadrukt een woordvoerder van de NS.

NS stelt dat als reizigers straks aangeven dat loketten moeten openblijven, 'wij zulke pleidooien niet zomaar ter zijde zullen schuiven'. Daar kunnen mensen dan (ook) een ov-chipkaart kopen en opladen.

Informatie
Sinds de invoering van de ov-chipkaart op het spoor - in oktober 2009 - en de plaatsing van kaartjesautomaten worden aan de loketten weinig kaartjes meer verkocht. 'Voor baliemedewerkers is informatieverstrekking veel belangrijker geworden, maar reizigers willen vaak snel worden geholpen en hebben geen zin om met een vraag aan te sluiten bij een lange rij wachtenden. Dat vraagt van ons een dynamischer instelling', aldus de woordvoerder.

Internetzuil
Op het station in Amersfoort wordt op dit moment een proef gehouden met een servicepunt, een internetzuil waar reizigers snel verder kunnen worden geholpen. De ervaringen zijn dusdanig goed, dat de servicepunten ook op andere stations worden geïntroduceerd.

Goedkoper
Volgens de NS worden de kaartjes door de volledige overschakeling op de ov-chipkaart niet extra duur, zoals bij sommige streekvervoerders. 'Sterker nog: mensen die een enkeltje kopen zijn met de chipkaart nu al goedkoper uit dan met een kaartje. Dat komt doordat wij voor de chipkaart de retourprijs in tweeën hebben gedeeld'.
Een zwarte dag voor socios :')_!
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)n-treinkaartje.dhtml
pi_97572506
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2010 23:42 schreef Socios het volgende:

[..]

Pure onzin. Men zal te allen tijde met een papieren treinkaartje kunnen blijven reizen.
quote:
1s.gif Op zondag 17 oktober 2010 23:46 schreef Socios het volgende:

[..]

Serieus, hoor. Het is juist nergens op gebasseerd dat `het papieren treinkaartje´ zou verdwijnen. De dag dat ik niet meer met een papieren treinkaartje met de trein kan reizen, mag jij mij erop wijzen in dit topic. Die dag zal serieus nooit komen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:14:31 #3
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_97572523
Fijn, dus voor die enkele keer per jaar dat ik met het openbaar vervoer reis, moet ik een OV-chipkaart gaan regelen }:|
I spoke proper England since I was a children.
pi_97572529
Wel fijn hoor, dat de overheid en de NS precies kunnen zien waar ik geweest ben enzo.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_97572542
quote:
10s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:13 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

[..]

_O-

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2011 09:15:40 ]
pi_97572550
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:15 schreef bijdehand het volgende:
Wel fijn hoor, dat de overheid en de NS precies kunnen zien waar ik geweest ben enzo.
daar heb je de anonieme kaart voor
pi_97572554
quote:
Dat is juist handig.
Dan heb je altijd een alibi. :')
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:16:19 #8
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_97572557
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:15 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Alsof die zo anoniem is :')
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:18:17 #9
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_97572592
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:16 schreef mstx het volgende:

[..]

Alsof die zo anoniem is :')
Vingerafdrukken natuurlijk.
I spoke proper England since I was a children.
pi_97572808
Lekker kut. :r
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 juni 2011 @ 09:31:58 #12
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_97572842
quote:
Voor buitenlandse reizigers wordt wel een uitzondering gemaakt.
Verplicht je paspoort laten zien als je een kaartje wil kopen?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_97572843
quote:
Dat zien ze ook wel als je een papieren kaartje uit de automaat trekt.
pi_97572886
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:15 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Die vervolgens gekoppeld is aan je pinpas :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_97572957
Waarom blijft er voor buirtenlanders wel eenuitzondering gemaakt worden, ik ruik het woord discriminatie.

Verder mag de NS dan eerst eens vertellen hoe ik dan een railrunner kaartje voor mijn neefjes op die kaart kan krijgen.
pi_97572965
Voor buitenlandse reizigers wordt wel een uitzondering gemaakt.
Alsof bontkraagjes een kaartje kopen
Die trappen die hekjes zo wel open
pi_97573068
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:34 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Die vervolgens gekoppeld is aan je pinpas :)
je kan ook anoniem opladen bij de verkoop punten door met cash te betalen
  woensdag 1 juni 2011 @ 09:45:39 #18
16715 Mylene
*schatje*
pi_97573108
Wat kost zo'n ov-chipkaart? En hoe werkt zo'n ding?
pi_97573122
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:37 schreef Basp1 het volgende:
Waarom blijft er voor buirtenlanders wel eenuitzondering gemaakt worden, ik ruik het woord discriminatie.

Verder mag de NS dan eerst eens vertellen hoe ik dan een railrunner kaartje voor mijn neefjes op die kaart kan krijgen.
..of je fiets ,
of je hond(en)
pi_97573152
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:43 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Anoniem reizen bestaat niet. Gezichtsherkenning is binnen nu en een aantal jaar niet alleen in Rotterdam maar overal ingevoerd.

Camera ov Rotterdam herkent gezichten
pi_97573155
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:14 schreef Reneuh het volgende:
Fijn, dus voor die enkele keer per jaar dat ik met het openbaar vervoer reis, moet ik een OV-chipkaart gaan regelen }:|
Ik reis alleen met de trein als ik naar Schiphol moet en niet te vroeg moet vliegen, dus daar moet ik dan straks zo'n kaart voor kopen :|W.
Get it and Bet it
pi_97573230
Socios :')
pi_97573310
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:47 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Ik reis alleen met de trein als ik naar Schiphol moet en niet te vroeg moet vliegen, dus daar moet ik dan straks zo'n kaart voor kopen :|W.
daarvoor dus
pi_97573337
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:46 schreef zeeeend het volgende:

[..]

..of je fiets ,
of je hond(en)
of hoe je vriend/vriendin mee kan reizen met korting op je OV chipkaart.
pi_97573365
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:43 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Dan moet je voor automaten wel een hele stapel kleingeld bij je hebben, want de NS heeft nooit de mogelijkheid geboden om papiergeld in de automaten te voeren. OMdat deze zogenaamd te storingsgevoelig zouden zijn, terwijl over de gehele openbaar vervoer wereld deze automaten wel met papaiergeld gevoed kunnen worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')