Een zwarte dag voor sociosquote:Eind volgend jaar stopt NS met papieren treinkaartje
Uiterlijk eind 2012 stopt de Nederlandse Spoorwegen met de verkoop van papieren kaartjes en kan er alleen worden gereisd met de ov-chipkaart. Voor buitenlandse reizigers wordt wel een uitzondering gemaakt.
Veel loketten op treinstations zullen verdwijnen, maar de medewerkers worden niet ontslagen. Zij zullen worden ingezet om vragen te beantwoorden in stationshallen. 'Er wordt in elk geval niemand van de betrokken werknemers ontslagen', benadrukt een woordvoerder van de NS.
NS stelt dat als reizigers straks aangeven dat loketten moeten openblijven, 'wij zulke pleidooien niet zomaar ter zijde zullen schuiven'. Daar kunnen mensen dan (ook) een ov-chipkaart kopen en opladen.
Informatie
Sinds de invoering van de ov-chipkaart op het spoor - in oktober 2009 - en de plaatsing van kaartjesautomaten worden aan de loketten weinig kaartjes meer verkocht. 'Voor baliemedewerkers is informatieverstrekking veel belangrijker geworden, maar reizigers willen vaak snel worden geholpen en hebben geen zin om met een vraag aan te sluiten bij een lange rij wachtenden. Dat vraagt van ons een dynamischer instelling', aldus de woordvoerder.
Internetzuil
Op het station in Amersfoort wordt op dit moment een proef gehouden met een servicepunt, een internetzuil waar reizigers snel verder kunnen worden geholpen. De ervaringen zijn dusdanig goed, dat de servicepunten ook op andere stations worden geïntroduceerd.
Goedkoper
Volgens de NS worden de kaartjes door de volledige overschakeling op de ov-chipkaart niet extra duur, zoals bij sommige streekvervoerders. 'Sterker nog: mensen die een enkeltje kopen zijn met de chipkaart nu al goedkoper uit dan met een kaartje. Dat komt doordat wij voor de chipkaart de retourprijs in tweeën hebben gedeeld'.
quote:Op zondag 17 oktober 2010 23:42 schreef Socios het volgende:
[..]
Pure onzin. Men zal te allen tijde met een papieren treinkaartje kunnen blijven reizen.
quote:Op zondag 17 oktober 2010 23:46 schreef Socios het volgende:
[..]
Serieus, hoor. Het is juist nergens op gebasseerd dat `het papieren treinkaartje´ zou verdwijnen. De dag dat ik niet meer met een papieren treinkaartje met de trein kan reizen, mag jij mij erop wijzen in dit topic. Die dag zal serieus nooit komen.
daar heb je de anonieme kaart voorquote:Op woensdag 1 juni 2011 09:15 schreef bijdehand het volgende:
Wel fijn hoor, dat de overheid en de NS precies kunnen zien waar ik geweest ben enzo.
Dat is juist handig.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:15 schreef bijdehand het volgende:
Wel fijn hoor, dat de overheid en de NS precies kunnen zien waar ik geweest ben enzo.
Alsof die zo anoniem isquote:Op woensdag 1 juni 2011 09:15 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
daar heb je de anonieme kaart voor
Verplicht je paspoort laten zien als je een kaartje wil kopen?quote:Voor buitenlandse reizigers wordt wel een uitzondering gemaakt.
Dat zien ze ook wel als je een papieren kaartje uit de automaat trekt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:15 schreef bijdehand het volgende:
Wel fijn hoor, dat de overheid en de NS precies kunnen zien waar ik geweest ben enzo.
Die vervolgens gekoppeld is aan je pinpasquote:Op woensdag 1 juni 2011 09:15 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
daar heb je de anonieme kaart voor
je kan ook anoniem opladen bij de verkoop punten door met cash te betalenquote:Op woensdag 1 juni 2011 09:34 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Die vervolgens gekoppeld is aan je pinpas
..of je fiets ,quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:37 schreef Basp1 het volgende:
Waarom blijft er voor buirtenlanders wel eenuitzondering gemaakt worden, ik ruik het woord discriminatie.
Verder mag de NS dan eerst eens vertellen hoe ik dan een railrunner kaartje voor mijn neefjes op die kaart kan krijgen.
Anoniem reizen bestaat niet. Gezichtsherkenning is binnen nu en een aantal jaar niet alleen in Rotterdam maar overal ingevoerd.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:43 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
je kan ook anoniem opladen bij de verkoop punten door met cash te betalen
Ik reis alleen met de trein als ik naar Schiphol moet en niet te vroeg moet vliegen, dus daar moet ik dan straks zo'n kaart voor kopenquote:Op woensdag 1 juni 2011 09:14 schreef Reneuh het volgende:
Fijn, dus voor die enkele keer per jaar dat ik met het openbaar vervoer reis, moet ik een OV-chipkaart gaan regelen
daarvoor dusquote:Op woensdag 1 juni 2011 09:47 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Ik reis alleen met de trein als ik naar Schiphol moet en niet te vroeg moet vliegen, dus daar moet ik dan straks zo'n kaart voor kopen.
Dan moet je voor automaten wel een hele stapel kleingeld bij je hebben, want de NS heeft nooit de mogelijkheid geboden om papiergeld in de automaten te voeren. OMdat deze zogenaamd te storingsgevoelig zouden zijn, terwijl over de gehele openbaar vervoer wereld deze automaten wel met papaiergeld gevoed kunnen wordenquote:Op woensdag 1 juni 2011 09:43 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
je kan ook anoniem opladen bij de verkoop punten door met cash te betalen
Kinderen moeten ook gewoon een eigen chipkaart hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:37 schreef Basp1 het volgende:
Waarom blijft er voor buirtenlanders wel eenuitzondering gemaakt worden, ik ruik het woord discriminatie.
Verder mag de NS dan eerst eens vertellen hoe ik dan een railrunner kaartje voor mijn neefjes op die kaart kan krijgen.
concreet, hoe gaat dat ? Opladen bij de automaat ? Mogen ze wel wat meer automaten aanschaffen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:58 schreef Felixa het volgende:
[..]
Kinderen moeten ook gewoon een eigen chipkaart hebben.
En mensen die reizen met meereiskorting, zetten de treinreis met korting op hun chipkaart. Dus op dat moment niet reizen op saldo.
Ik heb begrepen dat je dan een specifieke treinreis. bijv. Amsterdam-Groningen incl. korting op je chipkaart kunt laden via de automaat. Ik heb dat een aantal jaar geleden ergens gelezen toen de OV-chip er net was.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
concreet, hoe gaat dat ? Opladen bij de automaat ? Mogen ze wel wat meer automaten aanschaffen.
Het zou toch makkelijker worden...
En hoe weet je dat ? NS weet nog van niets...
ja dat hebben ze dus afgeschoten, ze vonden reizen op saldo dus beter/makkelijker.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:03 schreef Felixa het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat je dan een specifieke treinreis. bijv. Amsterdam-Groningen incl. korting op je chipkaart kunt laden via de automaat. Ik heb dat een aantal jaar geleden ergens gelezen toen de OV-chip er net was.
Gewoon samenreiskorting afschaffen en de tarifering aanpassen. Ik zie het bijvoorbeeld wel gebeuren dat de NS straks reizen buiten de spits voor iedereen goedkoper gaat maken; niet alleen voor de mensen met een speciaal abonnement.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja dat hebben ze dus afgeschoten, ze vonden reizen op saldo dus beter/makkelijker.
Maar dan moeten al je medereizigers dit dus apart gaan doen.
Jochie stapt in bij de chauffeur *piep*.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:11 schreef Hephaistos. het volgende:
stukken minder zwartrijders om je heen in de tram.
Conducteur hoort dat jochie uitcheckt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:12 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Jochie stapt in bij de chauffeur *piep*.
Jochie loopt door naar de 3e deur *piep*.
Jochie gaat zitten.
U zei?
Het idee is prima. De uitvoering is gewoon kut.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:11 schreef Hephaistos. het volgende:
OV-Chipkaart![]()
Ik vind het een flinke verbetering t.o.v. strippenkaarten en papieren kaartjes. Nooit meer gekut bij zo'n apparaat terwijl je trein over 2 minuten vertrekt, nooit meer te weinig strippen bij je in de bus, stukken minder zwartrijders om je heen in de metro, heerlijk!
wele conducteur ???? Oh je komt uit Amsterdam zeker en denkt dat alle trams in Nederland een conducteur hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:15 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Conducteur hoort dat jochie uitcheckt.
Conducteur loopt op jochie af.
Jochie bindt in of stapt uit (of slaat conducteur op z'n bek)
er zijn in Rotterdam nog nooit zoveel ernstige incidenten geweest als de laatste 2 jaar....quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:11 schreef Hephaistos. het volgende:
OV-Chipkaart![]()
Ik vind het een flinke verbetering t.o.v. strippenkaarten en papieren kaartjes. Nooit meer gekut bij zo'n apparaat terwijl je trein over 2 minuten vertrekt, nooit meer te weinig strippen bij je in de bus, stukken minder zwartrijders om je heen in de metro, heerlijk!
quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
wele conducteur ???? Oh je komt uit Amsterdam zeker en denkt dat alle trams in Nederland een conducteur hebben.
Tegenover conducteurs ja. Die vangen de agressie op, voor de reizigers is het stukken veiliger geworden in vergelijking met een jaar of 5 geleden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
er zijn in Rotterdam nog nooit zoveel ernstige incidenten geweest als de laatste 2 jaar....
dus veilig ? nee
ja aan boord hebben......quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:18 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik kom uit Rotterdam, waar de meeste trams gewoon een conducteur aan boord hebben.
Vermindering van zwartrijders in de metro is op zichzelf al een hele verbetering. In de bus heb je een chauffeur die het kan checken en in de trams zal je een conducteur nodig hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het idee is prima. De uitvoering is gewoon kut.
Het extra gemak weegt niet op tegen de extra kosten. Het zwartrijdprobleem los je er echt niet mee op zolang er niet overal toegangspoortjes staan. Dat lukt wel in de metro, maar echt niet in de boemelbus van Jipsing naar Musselkanaal. En in plaats van te weinig strippen, kun je altijd te weinig saldo op je chipkaart hebben. Automatisch opwaarderen werkt namelijk alleen maar op persoonlijke kaarten, en zoals uitgebreid besproken hebben die ook wel hun nadelen.
aantal zwartijders in de trein is NU 2%quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:21 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Vermindering van zwartrijders in de metro is op zichzelf al een hele verbetering. In de bus heb je een chauffeur die het kan checken en in de trams zal je een conducteur nodig hebben.
Maar waar het 5 jaar geleden nog een zeldzaamheid was als je iemand een strippenkaart zag gebruiken in de tram, is het nu standaard voor iedereen om in te checken. Het is echt een wereld van verschil.
Tuurlijk was het een zeldzaamheid omdat de meesten een abbonement hebben en toendertijd dus geen handelingen hoefden te verrichten om legaal met het OV te mogen reizen. Tegenwoordig moeten die abbonement houders ook verplicht in en uitchecken.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:21 schreef Hephaistos. het volgende:
Maar waar het 5 jaar geleden nog een zeldzaamheid was als je iemand een strippenkaart zag gebruiken in de tram, is het nu standaard voor iedereen om in te checken. Het is echt een wereld van verschil.
er komen niet overal poortjes, maar in Den Haag en Amsterdam vermoedelijk wel, gezien het feit dat ze er al staan.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:29 schreef Wesleybrabant het volgende:
Wat ik me ook afvraag is dat het neem ik aan dus ook de bedoeling wordt om van die poortjes overal neer te zetten en dat dat de enigste manier zal zijn om een station binnen te komen..... maar uhmm hoe komen die buitenlanders het station dan in??
ja dat dus, met de trein heb je trouwens meer kans dat mensen het gaan vergeten, het is vaak relaxter reizen, langer en je gaat vaak met meerdere mensen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tuurlijk was het een zeldzaamheid omdat de meesten een abbonement hebben en toendertijd dus geen handelingen hoefden te verrichten om legaal met het OV te mogen reizen. Tegenwoordig moeten die abbonement houders ook verplicht in en uitchecken.
Dat speelt natuurlijk mee, maar er waren ook gewoon echt veel zwartrijders. Helemaal in de metro, bij controle-acties werden er soms tientallen boetes per metro uitgeschreven. Dat aantal haal je nu echt niet meer hoor.quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Tuurlijk was het een zeldzaamheid omdat de meesten een abbonement hebben en toendertijd dus geen handelingen hoefden te verrichten om legaal met het OV te mogen reizen. Tegenwoordig moeten die abbonement houders ook verplicht in en uitchecken.
de metro is een gesloten systeem (meerderheid statiosn zijn dicht met poortjes).quote:Op woensdag 1 juni 2011 10:38 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat speelt natuurlijk mee, maar er waren ook gewoon echt veel zwartrijders. Helemaal in de metro, bij controle-acties werden er soms tientallen boetes per metro uitgeschreven. Dat aantal haal je nu echt niet meer hoor.
quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:14 schreef Reneuh het volgende:
Fijn, dus voor die enkele keer per jaar dat ik met het openbaar vervoer reis, moet ik een OV-chipkaart gaan regelen
Er komen vast, net als voor de bus, wegwerpkaartjes.quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:14 schreef Reneuh het volgende:
Fijn, dus voor die enkele keer per jaar dat ik met het openbaar vervoer reis, moet ik een OV-chipkaart gaan regelen
ja in steden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is het probleem? In steden als London is het volkomen normaal dat je een oystercard hebt
Als we hier die oystercard hadden gehad was er inderdaad geen probleem nee.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is het probleem? In steden als London is het volkomen normaal dat je een oystercard hebt
zeker, zolang ik niet anoniem kan reizen (zonder meer te betalen), ben ik er tegen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:21 schreef Lambiekje het volgende:
Super politiestaat in optima forma.
Het is te bespottelijke voorwoorden dat dit faal systeem doorgezet wordt.
Hoe dan?quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:43 schreef Socios het volgende:
Men zal te allen tijde met een papieren treinkaartje met de trein kunnen reizen. Ook na 2012.
Het staat zelfs al in het nieuwsbericht.quote:
Weet je zeker dat ze niet bedoelen dat alleen internationale vervoersbewijzen op papier verkrijgbaar blijven ?quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:56 schreef Socios het volgende:
[..]
Het staat zelfs al in het nieuwsbericht.
"Voor buitenlandse reizigers wordt wel een uitzondering gemaakt." "Eind 2012 komen er alleen nog kaartjes voor buitenlandse reizigers uit de automaten." (onderschrift foto na aanklikken nieuwsbron)
Dit is ook voor binnenlandse reizen toe te passen.
Dat lijkt mij logisch, ja. Maar internationale vervoerbewijzen kan men ook gebruiken voor binnenlandse reizen. Koop bijvoorbeeld een kaartje naar het eerste station over de grens en stap onderweg elders in Nederland uit.quote:Op woensdag 1 juni 2011 11:57 schreef MisterSqueaky het volgende:
Weet je zeker dat ze niet bedoelen dat alleen internationale vervoersbewijzen op papier verkrijgbaar blijven ?
quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:00 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat lijkt mij logisch, ja. Maar internationale vervoerbewijzen kan men ook gebruiken voor binnenlandse reizen. Koop bijvoorbeeld een kaartje naar het eerste station over de grens en stap onderweg elders in Nederland uit.
Voor een ritje Alkmaar - Amsterdam een vrij dure grap...quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:00 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat lijkt mij logisch, ja. Maar internationale vervoerbewijzen kan men ook gebruiken voor binnenlandse reizen. Koop bijvoorbeeld een kaartje naar het eerste station over de grens en stap onderweg elders in Nederland uit.
betaal je wel erg veel om niet te reizen met de OV chipkaart.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:00 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat lijkt mij logisch, ja. Maar internationale vervoerbewijzen kan men ook gebruiken voor binnenlandse reizen. Koop bijvoorbeeld een kaartje naar het eerste station over de grens en stap onderweg elders in Nederland uit.
quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:04 schreef macca728 het volgende:
betaal je wel erg veel om niet te reizen met de OV chipkaart.
Soms wel, maar het is wel mogelijk. Bovendien zijn via Deutsche Bahn bepaalde "Niederlande Spezials" te koop voor EUR 14,25. Goedkoper dan menig binnenlandse reis.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:04 schreef MisterSqueaky het volgende:
Voor een ritje Alkmaar - Amsterdam een vrij dure grap...
het is goedkoper om in Duitsland te gaan wonenquote:Op woensdag 1 juni 2011 12:06 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
Soms wel, maar het is wel mogelijk. Bovendien zijn via Deutsche Bahn bepaalde "Niederlande Spezials" te koop voor EUR 14,25. Goedkoper dan menig binnenlandse reis.
Dus als ik van Nijmegen naar Cuijk wil, moet ik een kaartje naar Kaldenkirchen kopen? Heb je ook nog serieuze opties, of probeer je gewoon je eigen ongelijk recht te lullen?quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:00 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat lijkt mij logisch, ja. Maar internationale vervoerbewijzen kan men ook gebruiken voor binnenlandse reizen. Koop bijvoorbeeld een kaartje naar het eerste station over de grens en stap onderweg elders in Nederland uit.
Ja, precies. Dit is een serieuze optie. Ik heb nooit gezegd dat de prijs meespeelt in `het verhaal´.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:16 schreef hooibaal het volgende:
Dus als ik van Nijmegen naar Cuijk wil, moet ik een kaartje naar Kaldenkirchen kopen? Heb je ook nog serieuze opties, of probeer je gewoon je eigen ongelijk recht te lullen?
Hoe doe je van Zwolle naar Den Helder ? Dan reis je immers weg van de grens...quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:20 schreef Socios het volgende:
[..]
Ja, precies. Dit is een serieuze optie. Ik heb nooit gezegd dat de prijs meespeelt in `het verhaal´.
Dan heeft men dus twee treinkaartjes nodig. Zwolle - Visé voor Zwolle - Amersfoort en Bad Bentheim - Den Helder voor Amersfoort - Den Helder.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:22 schreef MisterSqueaky het volgende:
Hoe doe je van Zwolle naar Den Helder ? Dan reis je immers weg van de grens...
Kan je een kaartje Bad Bentheim - Den Helder op papier in Nederland krijgen ?quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:24 schreef Socios het volgende:
[..]
Dan heeft men dus twee treinkaartjes nodig. Zwolle - Visé voor Zwolle - Amersfoort en Bad Bentheim - Den Helder voor Amersfoort - Den Helder.
De vraag hoe buitenlanders het station uitkomen (dat afgesloten is met poortjes) is veel interessanter.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:26 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Kan je een kaartje Bad Bentheim - Den Helder op papier in Nederland krijgen ?
Hmm, vast wel eigenlijk.
Daar komen niet eens poortjes.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:32 schreef macca728 het volgende:
maar bij kleinere afgesloten stations ???
Welnee, met een internationaal ticket mag men ook in andere treinen reizen (zolang deze maar op de route liggen).quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:34 schreef CaptainCookie het volgende:
Maar, dan ben je dus beperkt tot de ICE?
Maargoed, op lang niet alle trajecten reizen internationale treinen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:34 schreef Socios het volgende:
[..]
Welnee, met een internationaal ticket mag men ook in andere treinen reizen (zolang deze maar op de route liggen).
je kan natuurlijk altijd overstappen, er zijn zat buitenlanders die naar bv Den Haag LvNOI willen en in Duitsland of waar dan ook en kaartje naar Den Haag LvNOI kopen en dat willen gebruiken.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:35 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Maargoed, op lang niet alle trajecten reizen internationale treinen.
Nee, maar internationale treinreizigers reizen ook in binnenlandse treinen als ze niet een bestemming als Amsterdam hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:35 schreef CaptainCookie het volgende:
Maargoed, op lang niet alle trajecten reizen internationale treinen.
Maar daar moeten ze toch wel een binnenlands kaartje voor kopen?quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Nee, maar internationale treinreizigers reizen ook in binnenlandse treinen als ze niet een bestemming als Amsterdam hebben.
waarom ? je kan alles online doen tegenwoordig, wil je dat terugdraaien ?quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:39 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Maar daar moeten ze toch wel een binnenlands kaartje voor kopen?
Welnee. In Köln Hbf kan men ook een internationaal treinkaartje naar Groningen kopen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:39 schreef CaptainCookie het volgende:
Maar daar moeten ze toch wel een binnenlands kaartje voor kopen?
Dat ik geen 2e klas kaartjes meer kan kopenquote:Op woensdag 1 juni 2011 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is het probleem? In steden als London is het volkomen normaal dat je een oystercard hebt
Je kan bij iedere NS automaat even van klasse wisselen als je dat wil.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:48 schreef eleusis het volgende:
[..]
Dat ik geen 2e klas kaartjes meer kan kopenJe chip kan alleen maar of 1e of 2e zijn. Beetje zonde van het geld als ik met mensen samen reis.
Thanks.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:51 schreef HyperViper het volgende:
Ik vind het een hele schappelijke oplossing van Socios.
dat de OV chipkaart hier totaal anders is dan de Oystercard staat hierboven al een keer beschreven.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:53 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Je kan bij iedere NS automaat even van klasse wisselen als je dat wil.
Mooi, toen ik het vorig jaar vroeg kon dat alleen online en 24 uur van tevoren.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:53 schreef MisterSqueaky het volgende:
Je kan bij iedere NS automaat even van klasse wisselen als je dat wil.
Nu wel gelukkig maar de implementatie aan het begin was natuurlijk gewoon door een stel chef bureaucraten bedacht en toen kon dat nog niet. Als je zoiets uit rolt denk je daar toch meteen over na hoe dat voor reizigers zo makkelijk mogelijk te wisselen is.quote:Op woensdag 1 juni 2011 12:53 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Je kan bij iedere NS automaat even van klasse wisselen als je dat wil.
Dagkaarten en via-kaartjes zijn in de regel goedkoper dan losse enkele reizen, dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Slechte zaak zolang je bijvoorbeeld geen via-kaartjes of dagkaarten op je OV-chipkaart kan zetten.
Je weet toch ook wel dat die kaart niet voor de OV-consument gemaakt is, maar voor en door de vervoerders om hun omzetten te maximaliseren.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Slechte zaak zolang je bijvoorbeeld geen via-kaartjes of dagkaarten op je OV-chipkaart kan zetten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |