abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97573604
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:03 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat je dan een specifieke treinreis. bijv. Amsterdam-Groningen incl. korting op je chipkaart kunt laden via de automaat. Ik heb dat een aantal jaar geleden ergens gelezen toen de OV-chip er net was.
ja dat hebben ze dus afgeschoten, ze vonden reizen op saldo dus beter/makkelijker.
Maar dan moeten al je medereizigers dit dus apart gaan doen.
pi_97573652
Volgens de woordvoerster is de ov-chipkaart ''een technologie waar de klant om vraagt''

Oh waarom reist dan nog niet 100% met de OV chipkaart bij de trein ?
Rare mensen, wel om vragen maar niet doen.
pi_97573712
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja dat hebben ze dus afgeschoten, ze vonden reizen op saldo dus beter/makkelijker.
Maar dan moeten al je medereizigers dit dus apart gaan doen.
Gewoon samenreiskorting afschaffen en de tarifering aanpassen. Ik zie het bijvoorbeeld wel gebeuren dat de NS straks reizen buiten de spits voor iedereen goedkoper gaat maken; niet alleen voor de mensen met een speciaal abonnement.

Waarbij aangetekend dat "goedkoper" "goedkoper dan het spitstarief" betekent. Niet goedkoper dan nu.
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:10:46 #34
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_97573716
Als je een voordeelurenkaart hebt krijg je korting vanaf 09:00. Maar als je de trein van 08:54 van Nijmegen naar Schiphol pakt en incheckt, betaal je voor het hele traject het volle tarief. Iets dat je met papieren kaartjes niet hoeft. En omdat je straks tussen 1600 en 1900 ook tegen vol tarief moet reizen, wordt dat probleem alleen maar groter.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:11:23 #35
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_97573729
OV-Chipkaart _O_

Ik vind het een flinke verbetering t.o.v. strippenkaarten en papieren kaartjes. Nooit meer gekut bij zo'n apparaat terwijl je trein over 2 minuten vertrekt, nooit meer te weinig strippen bij je in de bus, stukken minder zwartrijders om je heen in de metro, heerlijk!
pi_97573755
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:11 schreef Hephaistos. het volgende:
stukken minder zwartrijders om je heen in de tram.
Jochie stapt in bij de chauffeur *piep*.
Jochie loopt door naar de 3e deur *piep*.
Jochie gaat zitten.

U zei ;) ?
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:15:04 #37
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_97573810
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:12 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Jochie stapt in bij de chauffeur *piep*.
Jochie loopt door naar de 3e deur *piep*.
Jochie gaat zitten.

U zei ;) ?
Conducteur hoort dat jochie uitcheckt.
Conducteur loopt op jochie af.
Jochie bindt in of stapt uit (of slaat conducteur op z'n bek)
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:16:36 #38
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_97573850
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:11 schreef Hephaistos. het volgende:
OV-Chipkaart _O_

Ik vind het een flinke verbetering t.o.v. strippenkaarten en papieren kaartjes. Nooit meer gekut bij zo'n apparaat terwijl je trein over 2 minuten vertrekt, nooit meer te weinig strippen bij je in de bus, stukken minder zwartrijders om je heen in de metro, heerlijk!
Het idee is prima. De uitvoering is gewoon kut.

Het extra gemak weegt niet op tegen de extra kosten. Het zwartrijdprobleem los je er echt niet mee op zolang er niet overal toegangspoortjes staan. Dat lukt wel in de metro, maar echt niet in de boemelbus van Jipsing naar Musselkanaal. En in plaats van te weinig strippen, kun je altijd te weinig saldo op je chipkaart hebben. Automatisch opwaarderen werkt namelijk alleen maar op persoonlijke kaarten, en zoals uitgebreid besproken hebben die ook wel hun nadelen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_97573856
quote:
12s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:15 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Conducteur hoort dat jochie uitcheckt.
Conducteur loopt op jochie af.
Jochie bindt in of stapt uit (of slaat conducteur op z'n bek)
wele conducteur ???? Oh je komt uit Amsterdam zeker en denkt dat alle trams in Nederland een conducteur hebben.

Ter jouwe informatie : je kunt nu al legaal grijsrijden met de OV chipkaart in de trein hoor, scheelt 40% dus die voordeelurenkaart hoef ik ook niet meer.
pi_97573907
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:11 schreef Hephaistos. het volgende:
OV-Chipkaart _O_

Ik vind het een flinke verbetering t.o.v. strippenkaarten en papieren kaartjes. Nooit meer gekut bij zo'n apparaat terwijl je trein over 2 minuten vertrekt, nooit meer te weinig strippen bij je in de bus, stukken minder zwartrijders om je heen in de metro, heerlijk!
er zijn in Rotterdam nog nooit zoveel ernstige incidenten geweest als de laatste 2 jaar....
dus veilig ? nee
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:18:49 #41
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_97573913
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:16 schreef macca728 het volgende:

[..]

wele conducteur ???? Oh je komt uit Amsterdam zeker en denkt dat alle trams in Nederland een conducteur hebben.

:?

Ik kom uit Rotterdam, waar de meeste trams gewoon een conducteur aan boord hebben.
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:19:41 #42
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_97573936
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

er zijn in Rotterdam nog nooit zoveel ernstige incidenten geweest als de laatste 2 jaar....
dus veilig ? nee
Tegenover conducteurs ja. Die vangen de agressie op, voor de reizigers is het stukken veiliger geworden in vergelijking met een jaar of 5 geleden.
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:20:45 #43
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_97573960
Een chipkaart die zo vaak niet werkt met als gevolg dat de gebruikers ervan weggezet worden als zwartrijder en crimineel, zou de agressie moeten verminderen?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_97573968
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:18 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

:?

Ik kom uit Rotterdam, waar de meeste trams gewoon een conducteur aan boord hebben.
ja aan boord hebben......

ga maar eens verder dan het centrum, richting Marconiplein en kijk dan eens om je heen hoe veilig de OV chipkaart is.
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:21:19 #45
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_97573973
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:16 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Het idee is prima. De uitvoering is gewoon kut.

Het extra gemak weegt niet op tegen de extra kosten. Het zwartrijdprobleem los je er echt niet mee op zolang er niet overal toegangspoortjes staan. Dat lukt wel in de metro, maar echt niet in de boemelbus van Jipsing naar Musselkanaal. En in plaats van te weinig strippen, kun je altijd te weinig saldo op je chipkaart hebben. Automatisch opwaarderen werkt namelijk alleen maar op persoonlijke kaarten, en zoals uitgebreid besproken hebben die ook wel hun nadelen.
Vermindering van zwartrijders in de metro is op zichzelf al een hele verbetering. In de bus heb je een chauffeur die het kan checken en in de trams zal je een conducteur nodig hebben.

Maar waar het 5 jaar geleden nog een zeldzaamheid was als je iemand een strippenkaart zag gebruiken in de tram, is het nu standaard voor iedereen om in te checken. Het is echt een wereld van verschil.
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:21:48 #46
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_97573990
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja aan boord hebben......

Ja, daar hadden we het toch over? :') :')
pi_97574069
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:21 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Vermindering van zwartrijders in de metro is op zichzelf al een hele verbetering. In de bus heb je een chauffeur die het kan checken en in de trams zal je een conducteur nodig hebben.

Maar waar het 5 jaar geleden nog een zeldzaamheid was als je iemand een strippenkaart zag gebruiken in de tram, is het nu standaard voor iedereen om in te checken. Het is echt een wereld van verschil.
aantal zwartijders in de trein is NU 2%
Hoe wil je dat naar beneden krijgen met de OV chipkaart ?
pi_97574146
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:21 schreef Hephaistos. het volgende:

Maar waar het 5 jaar geleden nog een zeldzaamheid was als je iemand een strippenkaart zag gebruiken in de tram, is het nu standaard voor iedereen om in te checken. Het is echt een wereld van verschil.
Tuurlijk was het een zeldzaamheid omdat de meesten een abbonement hebben en toendertijd dus geen handelingen hoefden te verrichten om legaal met het OV te mogen reizen. Tegenwoordig moeten die abbonement houders ook verplicht in en uitchecken. ;)
pi_97574183
Wat ik me ook afvraag is dat het neem ik aan dus ook de bedoeling wordt om van die poortjes overal neer te zetten en dat dat de enigste manier zal zijn om een station binnen te komen..... maar uhmm hoe komen die buitenlanders het station dan in??
pi_97574329
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:29 schreef Wesleybrabant het volgende:
Wat ik me ook afvraag is dat het neem ik aan dus ook de bedoeling wordt om van die poortjes overal neer te zetten en dat dat de enigste manier zal zijn om een station binnen te komen..... maar uhmm hoe komen die buitenlanders het station dan in??
er komen niet overal poortjes, maar in Den Haag en Amsterdam vermoedelijk wel, gezien het feit dat ze er al staan.

Daar ben ik benieuwd naar ja en hoe komen ze naar buiten....
pi_97574393
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Tuurlijk was het een zeldzaamheid omdat de meesten een abbonement hebben en toendertijd dus geen handelingen hoefden te verrichten om legaal met het OV te mogen reizen. Tegenwoordig moeten die abbonement houders ook verplicht in en uitchecken. ;)
ja dat dus, met de trein heb je trouwens meer kans dat mensen het gaan vergeten, het is vaak relaxter reizen, langer en je gaat vaak met meerdere mensen.
  woensdag 1 juni 2011 @ 10:38:41 #52
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_97574431
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Tuurlijk was het een zeldzaamheid omdat de meesten een abbonement hebben en toendertijd dus geen handelingen hoefden te verrichten om legaal met het OV te mogen reizen. Tegenwoordig moeten die abbonement houders ook verplicht in en uitchecken. ;)
Dat speelt natuurlijk mee, maar er waren ook gewoon echt veel zwartrijders. Helemaal in de metro, bij controle-acties werden er soms tientallen boetes per metro uitgeschreven. Dat aantal haal je nu echt niet meer hoor.
pi_97575168
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 10:38 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dat speelt natuurlijk mee, maar er waren ook gewoon echt veel zwartrijders. Helemaal in de metro, bij controle-acties werden er soms tientallen boetes per metro uitgeschreven. Dat aantal haal je nu echt niet meer hoor.
de metro is een gesloten systeem (meerderheid statiosn zijn dicht met poortjes).

Bij tram en bus heb je nog altijd veel zwartrijders/grijsrijders en bij trein kan je gewoon legaal grijsrijden met 2 OV chipkaarten.
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:08:26 #54
244933 trovey
Nachtoele
pi_97575326
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:14 schreef Reneuh het volgende:
Fijn, dus voor die enkele keer per jaar dat ik met het openbaar vervoer reis, moet ik een OV-chipkaart gaan regelen }:|
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 1 juni 2011 @ 11:10:25 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_97575384
Wat is het probleem? In steden als London is het volkomen normaal dat je een oystercard hebt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_97575405
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 09:14 schreef Reneuh het volgende:
Fijn, dus voor die enkele keer per jaar dat ik met het openbaar vervoer reis, moet ik een OV-chipkaart gaan regelen }:|
Er komen vast, net als voor de bus, wegwerpkaartjes.
Maar een gewone is 5 jaar geldig. Langer dan de strippenkaart was ;)
pi_97575438
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is het probleem? In steden als London is het volkomen normaal dat je een oystercard hebt
ja in steden.

Terwijl je in Londen ook overal een papieren kaartje kan kopen of een anonieme kaart, dus inderdaad wat is het probleem om een dual systeem in te voeren (is er nu al, kost niets) en mensen anoniem te laten reizen ?
pi_97575622
mensen die dit systeem met Londen gaan vergelijken moeten eens goed nadenken.

in london heb je dagcapping ( je betaalt nooit meer dan een dagkaart, (hier wel)
je kan daar anoniem reizen altijd (hier niet)
geen moeilijke overstappen van de ene naar de andere vervoerder (hier wel)
bij bus en tram hoef je niet UIT te checken (hier wel)
je hebt daar 1 tarief (hier wel 20 verschillende)

voer het systeenhier in zoals in London of bv Singapore en je bent van alle problemen/moelijkheden af.
pi_97575677
en je hebt hier een onveilige chip.
pi_97575685
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is het probleem? In steden als London is het volkomen normaal dat je een oystercard hebt
Als we hier die oystercard hadden gehad was er inderdaad geen probleem nee.
Maar die hebben we niet. We hebben hier het debiele en gehandicapte broertje van de oyster card. Dat is het probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')