Ok Bram van Loonquote:Op woensdag 1 juni 2011 17:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nu nog eventjes de anonieme OV-chip-kaarten afschaffen en GPS verplichten en de overheid kan van iedereen zien wanneer hij waar was. Het is weliswaar drie decennia later dan werd voorspeld maar 1984, here we come.
Dat de NS hiermee kosten bespaart geloof ik graag, de vraag is waar dat extra geld naar toe gaat?
Betere kwaliteit van het personenvervoer?
Lagere prijs van de klanten?
Of, naar mijn indruk de meest waarschijnlijke optie, in de zakken van de vele managers van de NS? Hogere vaste salarissen, extra bonussen, nog duurdere auto's, nog mooiere kantoren.
Laten we het maar kritisch gaan volgen en indien de NS niet binnen de lijntjes kleurt dit bedrijf aan de digitale schandpaal nagelen.
Belachelijk, dan reis ik wel zwart met dat kind en zeg dat hij 3 is.quote:Op woensdag 1 juni 2011 17:01 schreef Aether het volgende:
[..]
Alleen mogelijk met persoonlijke kaarten op het moment.
Er zijn wel plannen om een roze anonieme kaart te maken voor 65+ (en kinderen?).
Poe als ze het niet willen weten, maken ze de kaart maar anoniem net als in Aziequote:Op woensdag 1 juni 2011 18:30 schreef Verbodsbord het volgende:
Poe stel je voor dat de NS weet waar je incheckt zeg
en waarom worden de gegevens 7 jaar bewaard door translink?quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
Poe als ze het niet willen weten, maken ze de kaart maar anoniem net als in Azie
waarom doen ze dat niet, mag je je afvragen
Weet je hoe je die op NS.nl klaarmaakt om hem te kunnen gebruiken in de trein?quote:Op woensdag 1 juni 2011 09:15 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
daar heb je de anonieme kaart voor
Niet ? Dat hoeft alleen bij een kaart op naam. Anonieme kaarten kunnen meteen in de automaat geschikt gemaakt worden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 18:51 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Weet je hoe je die op NS.nl klaarmaakt om hem te kunnen gebruiken in de trein?
Dat is toch per definitie discriminatie en daarmee illegaal?!quote:Voor buitenlandse reizigers wordt wel een uitzondering gemaakt.
Ze bedoelen vrijwel zeker dat internationale kaartjes (bijv. Munchen - Amsterdam en vv) nog papier mogen zijn. Staat een beetje stom in het artikel.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat is toch per definitie discriminatie en daarmee illegaal?!
Inderdaad.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat is toch per definitie discriminatie en daarmee illegaal?!
Wel fantastisch hoe de OV-bedrijven de incidentele klant compleet wegjagen! Ik ga echt niet zo'n pasje kopen om een keer met een stinkbus/trein te reizen.
Neuh. Buitenlanders moeten ook direct de boete voldoen die ze krijgen opgelegd bij staande houding.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat is toch per definitie discriminatie en daarmee illegaal?!
Dit kan men oplossen door uit de kaartautomaat een OV-dagkaart te kopen. Kost een paar euro meer dan een treindagkaart, maar dan kan men nog steeds met een kaartje in de tram, bus en metro.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik reis zelf zelden met bus (ik gebruik de fiets en de trein uitsluitend), maar mocht ik een keer in Amsterdam verzeild raken zal ik alles dan maar te voet afleggen.
Tsja, TLS wil er alles aan doen om te zorgen dat ook de anoniemen kaart niet anoniem is. Daarom kan je ook niet gewoon 50 euro aan zo'n loketteefje (Tnx Youp) geven voor een kaart, maar krijg je met dubieuze activaties en niet-werkende websites te maken...quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:09 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Waarom is die ov-chip ook zo gebruikersonvriendelijk en nodeloos gecompliceerd. Zelfs het aanvragen van een visum voor Rusland is nog makkelijker dan het bemachtigen van een ov-chipkaart.
Ik wil wel maar ik kan geen OV-vloot betalen momenteel.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:20 schreef kawotski het volgende:
Mooi al die weerstand tegen het OV.. maar niemand die denkt hey een gat in de markt, laat ik eens OV aanbieden dat wel overal komt en mensen service biedt voor een leuke prijs.
Ja, gelukkig is dat haalbaar.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:20 schreef kawotski het volgende:
Mooi al die weerstand tegen het OV.. maar niemand die denkt hey een gat in de markt, laat ik eens OV aanbieden dat wel overal komt en mensen service biedt voor een leuke prijs.
inb4 een EMP op wallstreet door hippies en totale chaos gevolgd door herverdeling van de rijkdom.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:17 schreef monkyyy het volgende:
Haat aan de digitalisering van de samenleving. [ afbeelding ]
Dat je modeltreinen op tijd rijden wil niet zeggen dat het je met echte lukt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:25 schreef Socios het volgende:
Ik wil best treinen laten rijden, hoor. Ik heb al een bijna volledige alternatieve dan wel schaduwdienstregeling liggen inclusief materieelinzet. Maar ja, ik solliciteer mij suf. NS schijnt geen mensen `in huis´ te willen hebben die wél verstand hebben van treinen.
NS zet inderdaad eerder treinhaters in lijkt het wel. Van die knorrige conducteurs en conductrices die 31 dagen van de maand hun periode hebben.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:25 schreef Socios het volgende:
Ik wil best treinen laten rijden, hoor. Ik heb al een bijna volledige alternatieve dan wel schaduwdienstregeling liggen inclusief materieelinzet. Maar ja, ik solliciteer mij suf. NS schijnt geen mensen `in huis´ te willen hebben die wél verstand hebben van treinen.
Bij NS niet, in Japan wel! Tsunami's zijn een geldig excuus, blaadjes, wind, regen, sneeuw, ijs, zon, etc niet...quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat je modeltreinen op tijd rijden wil niet zeggen dat het je met echte lukt.
Het betreffen hier geen modeltreinen. Ik ben voor het echte spoor in Nederland een betere dienstregeling aan het maken.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:29 schreef MaGNeT het volgende:
Dat je modeltreinen op tijd rijden wil niet zeggen dat het je met echte lukt.
Die pak je niet even op, om ze vervolgens ergens anders neer te zetten als er iets mis is met je spoor.
Thanks. Inderdaad. Kijk alleen maar op de stations, er werken nauwelijks mensen met `hart voor het spoor´. Bijvoorbeeld servicemedewerkers die niet weten waar ze het over hebben etc.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:32 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
NS zet inderdaad eerder treinhaters in lijkt het wel. Van die knorrige conducteurs en conductrices die 31 dagen van de maand hun periode hebben.
NS kan beter enthousiastelingen inzetten, maar enthousiasme wordt in dit land gehaat en bestraft. Ik ben het helemaal eens met Socios.
In Japan is er dan ook serieus geïnvesteerd in het OV, itt hier.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Bij NS niet, in Japan wel! Tsunami's zijn een geldig excuus, blaadjes, wind, regen, sneeuw, ijs, zon, etc niet...
Vriendin van me. Dòl op treinen. Serieus. Niet aangenomen omdat haar IQ te hoog was. En dat is geen grapjequote:Op woensdag 1 juni 2011 19:33 schreef Socios het volgende:
Thanks. Inderdaad. Kijk alleen maar op de stations, er werken nauwelijks mensen met `hart voor het spoor´. Bijvoorbeeld servicemedewerkers die niet weten waar ze het over hebben etc.
Mensen die niet geloven dat Socios Trein-EINDBAAS is.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat je modeltreinen op tijd rijden wil niet zeggen dat het je met echte lukt.
Die pak je niet even op, om ze vervolgens ergens anders neer te zetten als er iets mis is met je spoor.
Ik ken Socios niet. Ik begrijp dat hij vaker in OV topics rondhangt?quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:35 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Mensen die niet geloven dat Socios Trein-EINDBAAS is.
Precies, het is van de zotte. Zij en ik horen op de stations te staan.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:35 schreef Isabeau het volgende:
Vriendin van me. Dòl op treinen. Serieus. Niet aangenomen omdat haar IQ te hoog was. En dat is geen grapje
Die moet gaan daten met Socios.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Vriendin van me. Dòl op treinen. Serieus. Niet aangenomen omdat haar IQ te hoog was. En dat is geen grapje
Dat is een understatement. Socios gaat voor zijn plezier naar de opening van een nieuw station.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik ken Socios niet. Ik begrijp dat hij vaker in OV topics rondhangt?
Iedereen kan op de stations staan, mits in bezit van een geldig plaatsbewijs.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Precies, het is van de zotte. Zij en ik horen op de stations te staan.
Ah, oké, duidelijk geval.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:37 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Dat is een understatement. Socios gaat voor zijn plezier naar de opening van een nieuw station.
Ik bedoelde als medewerker van Nederlandse Spoorwegen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:38 schreef MaGNeT het volgende:
Iedereen kan op de stations staan, mits in bezit van een geldig plaatsbewijs.
Waarom zou je daar willen werken? Het is echt een faal-organisatie.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:39 schreef Socios het volgende:
[..]
Ik bedoelde als medewerker van Nederlandse Spoorwegen.
Hij is mijn held.quote:
De argumentatie was dat ze zich zou gaan vervelen oid. Te weinig uitdaging en dergelijke.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:44 schreef juxtaposition het volgende:
Ik denk dat ze wel echt wat mensen met verstand kunnen gebruiken daar.
Raar dat ze die afweren.
Bang dat mensen de bizarheid zullen snappen en van binnenuit het bizarrew verdienmodel eerlijk proberen te maken?
Het is geen ander spoorbedrijf. Ja, Deutsche Bahn. Maar die rijden maar over een paar lijnen nog...quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:41 schreef MaGNeT het volgende:
Waarom zou je daar willen werken? Het is echt een faal-organisatie.
Onzin. Ik woon naast het station en ga altijd naar plekken waar treinen rijden.quote:Daarnaast zijn treinen onhandig.
Ze brengen je van een plaats waar je niet bent naar een plaats waar je niet moet zijn.
quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:44 schreef juxtaposition het volgende:
Bang dat mensen de bizarheid zullen snappen en van binnenuit het bizarrew verdienmodel eerlijk proberen te maken?
Ik ben bereid tegen het minimumloon servicemedewerker te worden. Goedkoper en gemotiveerder personeel vindt men niet.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:46 schreef Isabeau het volgende:
De argumentatie was dat ze zich zou gaan vervelen oid. Te weinig uitdaging en dergelijke.
Jij ja, maar veel Forenzen hebben niets te zoeken in het centrum van de stad. Die moeten dan nog een half uur boemelen in een klote bus.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:49 schreef Socios het volgende:
Onzin. Ik woon naast het station en ga altijd naar plekken waar treinen rijden.
Treinstations zeker.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:49 schreef Socios het volgende:
[..]
Het is geen ander spoorbedrijf. Ja, Deutsche Bahn. Maar die rijden maar over een paar lijnen nog...
[..]
Onzin. Ik woon naast het station en ga altijd naar plekken waar treinen rijden.
Als ik NSBAAS was had ik je aangenomen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:51 schreef Socios het volgende:
Ik ben bereid tegen het minimumloon servicemedewerker te worden. Goedkoper en gemotiveerder personeel vindt men niet.
Nog wel, alleen jammer dat ook die kaartsoort tzt afgeschaft gaat worden.quote:Op woensdag 1 juni 2011 19:14 schreef Socios het volgende:
[..]
Dit kan men oplossen door uit de kaartautomaat een OV-dagkaart te kopen. Kost een paar euro meer dan een treindagkaart, maar dan kan men nog steeds met een kaartje in de tram, bus en metro.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |