Waarom zou je dat niet tegen kunnen houden?quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:28 schreef Cherna het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dat gebeurt ook in winkels. Dat is de huidige maatschappij en daar verander je niets aan. Als ik een strippenkaart koop in een winkel en betaal die met mijn pinpas is dit natuurlijk ook opgeslagen. Maar met mobiel bellen is dat ook het geval. Tja de wondere wereld van de techniek heeft nu eenmaal nadelen waar ik persoonlijk ook tegenstander van ben. Maar vooruitgang hou je niet tegen. Helaas

Welke wetten? Onbegonnen werk. Dan zou je je ook eens moeten afvragen wanneer iemand je met zijn mobiel filmt en op youtube smijt je hem niet zou kunnen aanklagen wegens privacy. Hoop ooit dat mij eens iemand ongevraagd op youtube smijt. Ik zal dan eens kijken of ik hem kan aanklagen wegens privacy schending.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:29 schreef juxtaposition het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet tegen kunnen houden?
Misleidende reclame, privacyschending. Hier zijn toch wetten voor?

De vraag is wie je dan wilt aanklagen. NS die misschien gedwongen wordt door de overheid een bepaald systeem te gebruiken. Banken die gegevens opslaan. Medici die gegevens opslaan. Het computertijdperk brengt dit soort nadelen met zich mee. En niet meedoen aan het systeem zal je in de toekomst sociaal uitcijferen. Ik heb geen mobiele telefoon. Tot nu toe werkt het nog prima. Maar ik merk dat ik steeds meer weerstand krijg van de maatschappij. Ik probeer het zolang mogelijk vol te houden. Maar uiteindelijk zal het mij de kop kosten en zal sociaal worden afgeserveerd.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:35 schreef juxtaposition het volgende:
Personen aanklagen is onbegonnen werk ja.
1 enorm bedrijf aanklagen zou niet zo'n probleem moeten zijn?
boetes aan 1 bedrijf opleggen is toch niet zo veel moeite?
We worden opgelicht, het is duidelijk te zien, en niets aan te doen?
Dat kan je mij niet wijsmaken.

Het verschil is natuurlijk wel dat die pinbetaling niet meer terug te voeren is op één strippenkaart. Het enige wat bekend is, is dat er een strippenkaart gekocht is met je pinpas, waar je daarmee geweest bent is onbekend. In feite is dat het zelfde als wanneer je met de auto tank. Ze weten wel dat er met je pinpas x liter benzine getankt is, maar er valt niet uit af te leiden waar je daarmee naartoe gereden bent.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:28 schreef Cherna het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dat gebeurt ook in winkels. Dat is de huidige maatschappij en daar verander je niets aan. Als ik een strippenkaart koop in een winkel en betaal die met mijn pinpas is dit natuurlijk ook opgeslagen. Maar met mobiel bellen is dat ook het geval. Tja de wondere wereld van de techniek heeft nu eenmaal nadelen waar ik persoonlijk ook tegenstander van ben. Maar vooruitgang hou je niet tegen. Helaas

Vertel me alsjeblieft dat de NS deze contactinformatie niet mag verkopen en dat zij die niet misbruikt voor spam.quote:En die betaal je met je bankpas (slaan ze op)
Maak je geschikt voor treinreizen door het invullen van contactinformatie en adres.
Zo'n fatalistische houding gaat natuurlijk niet helpen.quote:De vraag is wie je dan wilt aanklagen. NS die misschien gedwongen wordt door de overheid een bepaald systeem te gebruiken. Banken die gegevens opslaan. Medici die gegevens opslaan. Het computertijdperk brengt dit soort nadelen met zich mee. En niet meedoen aan het systeem zal je in de toekomst sociaal uitcijferen. Ik heb geen mobiele telefoon. Tot nu toe werkt het nog prima. Maar ik merk dat ik steeds meer weerstand krijg van de maatschappij. Ik probeer het zolang mogelijk vol te houden. Maar uiteindelijk zal het mij de kop kosten en zal sociaal worden afgeserveerd.

Natuurlijk, maar veel mensen hebben totaal geen notie en staan er niet bij stil. Mijn vader die over de 80 is doet gewoon wat hem opgedragen wordt en neemt het advies van adviseurs klakkeloos over omdat hij geen notie van data bestanden heeft etc. Ik trouwens ook niet en de meeste niet.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het probleem is dat de burgers het steeds meer tolereren dat hun privacy wordt aangetast en die enkele keer dat zij een rechtzaak aanspannen krijgen ze 0 op hun rekest.
Je kan overigens wel nog wat verzet leveren. Zo gebruik ik een bonuskaart van een supermarkt die op een ander zijn naam staat. In ieder geval vervuil ik zodoende hun databestand.

Als je NS wilt aanklagen, heb je hier wellicht iets aan: ik las pas dat NS geen bouwvergunning heeft aangevraagd voor hun tolpoortjes. En bouwen zonder bouwvergunning is illegaal, de gemeente kan eisen dat het weer ongedaangemaakt wordt. De vraag hierbij is: kan je als particuliere belanghebber ("ik vind het lelijk en het past niet in het straatbeeld") ook eisen dat NS overal (in heel Nederland?) waar ze illegaal gebouwd hebben, die dingen weer opdoekt?quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:35 schreef juxtaposition het volgende:
Personen aanklagen is onbegonnen werk ja.
1 enorm bedrijf aanklagen zou niet zo'n probleem moeten zijn?
boetes aan 1 bedrijf opleggen is toch niet zo veel moeite?
We worden opgelicht, het is duidelijk te zien, en niets aan te doen?
Dat kan je mij niet wijsmaken.

quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als je NS wilt aanklagen, heb je hier wellicht iets aan: ik las pas dat NS geen bouwvergunning heeft aangevraagd voor hun tolpoortjes. En bouwen zonder bouwvergunning is illegaal, de gemeente kan eisen dat het weer ongedaangemaakt wordt. De vraag hierbij is: kan je als particuliere belanghebber ("ik vind het lelijk en het past niet in het straatbeeld") ook eisen dat NS overal (in heel Nederland?) waar ze illegaal gebouwd hebben, die dingen weer opdoekt?
In het verleden hebben mensen complete villa's moeten afbreken vanwege het ontbreken van de juiste vergunning, het lijkt me een enorme grap als de NS (en metro's!) al hun tolpoortjes weer kunnen opdoeken

Die poortjes vormen geen bouwkundige constructie, er hoeft dus ook geen bouwvergunning voor te worden aangevraagd. Wel zullen ze waarschijnlijk in de gebruiksmelding moeten worden opgenomen (net zoals schappen in de supermarkt, of stoelenrijen in de bioscoop). Maar dan gaat het uitsluitend om een melding ("We hebben poortjes neergezet en ze staan op deze tekening") en niet om een te verlenen vergunning.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als je NS wilt aanklagen, heb je hier wellicht iets aan: ik las pas dat NS geen bouwvergunning heeft aangevraagd voor hun tolpoortjes. En bouwen zonder bouwvergunning is illegaal, de gemeente kan eisen dat het weer ongedaangemaakt wordt. De vraag hierbij is: kan je als particuliere belanghebber ("ik vind het lelijk en het past niet in het straatbeeld") ook eisen dat NS overal (in heel Nederland?) waar ze illegaal gebouwd hebben, die dingen weer opdoekt?
In het verleden hebben mensen complete villa's moeten afbreken vanwege het ontbreken van de juiste vergunning, het lijkt me een enorme grap als de NS (en metro's!) al hun tolpoortjes weer kunnen opdoeken

Maar in de winkel krijg je ook niet de garantie dat je anoniem iets kunt kopen.quote:Op donderdag 2 juni 2011 13:28 schreef Cherna het volgende:
[..]

Het voordeel van die kaart is dat iedereen hem kan gebruiken. Dus zowel mijn vrouw als kinderen kunnen hem gebruiken. Tevens geeft het bij verlies van de kaart toch iets meer rust en geen gehannes. Ik ben dan natuurlijk mijn saldo kwijt, maar daar staat toch niet meer op als ik denk nodig te hebben.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:34 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Maar in de winkel krijg je ook niet de garantie dat je anoniem iets kunt kopen.
De anonieme chipkaart heet ANONIEME chipkaart, maar als hij nog gewoon via je pinpas aan jou gekoppeld wordt dan is er toch niks anoniems aan? Wat is dan het hele voordeel van zo'n kaart?
http://www.nu.nl/binnenla(...)fraude-nog-niet.html
("Reizigers met een ov-chipkaart op naam, en fraudeurs die hun anonieme pas hebben afgerekend door te pinnen, krijgen wel een bekeuring.", dat linken gebeurt dus echt)

Ik wens ze succes met de bewijsvoering! "De computer van TLS zegt dat u fraude pleegt"... Daar gaat toch geen rechter in mee? TLS zou op deze manier IEDEREEN die ze willen kunnen beschuldigen van fraude.quote:Op donderdag 2 juni 2011 14:34 schreef Doodloper het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)fraude-nog-niet.html
("Reizigers met een ov-chipkaart op naam, en fraudeurs die hun anonieme pas hebben afgerekend door te pinnen, krijgen wel een bekeuring.", dat linken gebeurt dus echt)

Ja, dat is echt zo belachelijkquote:Op woensdag 1 juni 2011 14:22 schreef Leandra het volgende:
WTF? Kun je pas 3 minuten na het uitchecken weer inchecken?

Behalve bij de actie die Arriva momenteel heeft, tot 1 mei 2012 in de daluren met 40% korting op de noordelijke treinlijnen. Die kan namelijk wel op een anonieme chipkaart. Dus inderdaad, het kan prima.quote:Op donderdag 2 juni 2011 08:50 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Er is geen enkele systeemtechnische reden dat er geen abonnementen op zouden kunnen. De maatschappijen doen het alleen niet.

Kortingen konden al op alle kaarten gezet worden, net als de dagproducten.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 19:40 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Behalve bij de actie die Arriva momenteel heeft, tot 1 mei 2012 in de daluren met 40% korting op de noordelijke treinlijnen. Die kan namelijk wel op een anonieme chipkaart. Dus inderdaad, het kan prima.

lijkt me duidelijkquote:Op vrijdag 3 juni 2011 20:20 schreef Aether het volgende:
[..]
Kortingen konden al op alle kaarten gezet worden, net als de dagproducten.
Het is me alleen niet duidelijk wanneer je bij RET reductie krijgt (dat wel op een persoonlijke kaart?)

hoezo wachten op de volgende bus ? je moet in hetzelfde voeruig in en uitchecken, ga je uitchecken bij de volgende bus kost het weer 4 euro !!!!quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:57 schreef juxtaposition het volgende:
vandaag de 4e van de week die problemen had.
Er wonen hier een hoop oudere mensen.
En 4 mensen in 1 week die er niet aan denken om uit te checken, en gewoon een kwartier moeten gaan staan wachten op de volgende bus.
Super fijn voor oudere mensen dat systeem.
Die arme oudjes raken elke keer helemaal in paniek.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |