En dat doet het dus wel omdat elke vervoerder zijn eigen chipkaart-apparatuur en reisproducten heeft. Dat hadden ze anders moeten regelen.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:51 schreef heiden6 het volgende:
[..]
[..]
Ik heb er mijn twijfels bij of dit de bedoeling is, volgens mij was daar een keer een rel over, je betaalt dan namelijk dubbel instaptarief en dat hoort niet. Het moet niet uitmaken met welke vervoerder je reist.
Ja, van de zotte inderdaad.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:53 schreef macca728 het volgende:
en om dit te bereiken heeft men eerst de prijs van PAPIEREN enkeltjes flink verhoogd, 2x 6% meen ik.
iets met klok en klepel....quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:51 schreef heiden6 het volgende:
.
[..]
Ik heb er mijn twijfels bij of dit de bedoeling is, volgens mij was daar een keer een rel over, je betaalt dan namelijk dubbel instaptarief en dat hoort niet. Het moet niet uitmaken met welke vervoerder je reist.
Sowieso betaalde je dus vroeger ook meteen de hoofdprijs, dus slechter wordt het niet.
Precies van de zotte ja, maar men heeft dat in Rotterdam ook gedaan. De OV chipkaart is daar geniddeld 1% goedkoper (was) dan de strippenkaart maar men zegt niet dat in 2003 de prijzen eerst 10% zijn verhoogd mede omdat de RET wilde investeren in, ja raad eens, De OV chipkaart en de RET op dat moment zga failliet was. Zones werden toen veel kleiner gemaakt, waardoor de OV chipkaart op papier voordeliger werd.quote:
Ja maar dan moet je dus na 19u vertrekken op vrijdag en nu maakt het niet uit.quote:
Kennelijk maakt 't qua via-kaartjes niet uit.quote:Op woensdag 1 juni 2011 13:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Slechte zaak zolang je bijvoorbeeld geen via-kaartjes of dagkaarten op je OV-chipkaart kan zetten.
Dat doen ze wel als je tegen de keer inreistquote:Op woensdag 1 juni 2011 14:14 schreef Natalie het volgende:
[..]
Kennelijk maakt 't qua via-kaartjes niet uit.
Zo moest ik laatst van Krommenie-Assendelft via Schiphol (waar m'n zus de trein ik kwam) naar Assen. Normaal zou ik dan een via-kaartje kopen omdat het niet op het traject ligt. Maar aangezien ik al sinds december 2009 met de OV-chipkaart reis kan dat niet. En op internet kon ik ook geen informatie vinden over hoe je dit op lossen zonder kaartjes te kopen. Inchecken op Krommenie-Ass. en uitchecken in Schiphol, en vervolgens daar 3 minuten later weer inchecken en naar Assen gaan? Het leek me nogal overbodig.
Dus heb de NS maar eens gebeld en het voorgelegd. Antwoord van de dame die ik sprak kwam neer op: 'Maak je geen zorgen. Het interesseert ons niet welke route je reist om ergens te komen, als je maar incheckt op het station waar je vertrekt, en uitcheckt op je eindbestemming.'
Dus ik breng naar voren dat dat me niet logisch lijkt. Ik rijd immers om. Met kaartjes zou dat extra geld kosten. Maakte volgens haar niet uit. 'Conducteurs kijken niet eens naar je vertrekstation. Het gaat erom dat je ingecheckt bent. Maakt niet uit waar.'
Dus sja, ik ben maar gewoon wezen OV-chippen naar Assen. Via Schiphol.
Wel netjes, want het is bespottelijk als je extra moet betalen omdat de NS omrijdt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 14:14 schreef Natalie het volgende:
[..]
Zo moest ik laatst van Krommenie-Assendelft via Schiphol (waar m'n zus de trein ik kwam) naar Assen. Normaal zou ik dan een via-kaartje kopen omdat het niet op het traject ligt. Maar aangezien ik al sinds december 2009 met de OV-chipkaart reis kan dat niet. En op internet kon ik ook geen informatie vinden over hoe je dit op lossen zonder kaartjes te kopen. Inchecken op Krommenie-Ass. en uitchecken in Schiphol, en vervolgens daar 3 minuten later weer inchecken en naar Assen gaan? Het leek me nogal overbodig.
Dus heb de NS maar eens gebeld en het voorgelegd. Antwoord van de dame die ik sprak kwam neer op: 'Maak je geen zorgen. Het interesseert ons niet welke route je reist om ergens te komen, als je maar incheckt op het station waar je vertrekt, en uitcheckt op je eindbestemming.'
Dus ik breng naar voren dat dat me niet logisch lijkt. Ik rijd immers om. Met kaartjes zou dat extra geld kosten. Maakte volgens haar niet uit. 'Conducteurs kijken niet eens naar je vertrekstation. Het gaat erom dat je ingecheckt bent. Maakt niet uit waar.'
Moest eens naar huis (was wat vergeten) dus ben halverwege uitgestapt en heb netjes uitgecheckt. Kwam de trein naar huis binnen! Maar ja, inchecken lukte niet omdat er nog geen drie minuten verstreken waren. Ik ga echt niet wachten om de volgende trein omdat dat systeem niet deugt. Dus ben ingestapt en leg het meteen uit aan de conducteur, die zijn schouders ophaalde en zei dat het geen probleem was.quote:Op woensdag 1 juni 2011 14:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat doen ze wel als je tegen de keer inreist
Nou ja, in feite was het mijn keuze om een omweg te maken. De NS heeft een prima verbinding naar Assen, maar ik wilde daar geen gebruik van maken. En het lijkt mij dat de NS dan in z'n recht staat om mij te laten betalen voor die keuze en de extra kilometers die ik daarmee maak.quote:Op woensdag 1 juni 2011 14:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wel netjes, want het is bespottelijk als je extra moet betalen omdat de NS omrijdt.
Als je al wil emigreren omdat je niet aan de OV-chipkaart wil... Volgens mij kan je dan beter meten wegquote:
Nee, het geldt alleen als je bijv. bij de NS uitcheckt en meteen weer incheckt.quote:Op woensdag 1 juni 2011 14:22 schreef Leandra het volgende:
WTF? Kun je pas 3 minuten na het uitchecken weer inchecken?
Ik mag toch aannemen dat die (absurde) vertraging er bij het overstappen naar een andere (spoor)vervoerder niet gehanteerd wordt?
(Volgens mij )alleen bij dezelfde vervoerder.quote:Op woensdag 1 juni 2011 14:22 schreef Leandra het volgende:
Ik mag toch aannemen dat die (absurde) vertraging bij het overstappen naar een andere (spoor)vervoerder niet gehanteerd wordt?
Lees de opquote:Op woensdag 1 juni 2011 14:23 schreef Natalie het volgende:
[..]
Als je al wil emigreren omdat je niet aan de OV-chipkaart wil... Volgens mij kan je dan beter meten wegDe grens ligt wel erg laag, namelijk!
Ja. Bij mijn weten is dit is om te voorkomen dat je per ongeluk na het uitchecken meteen weer incheckt omdat je bijv. het kaartje er te lang voorhoudt. Het geldt dus ook niet als je overstapt op een andere vervoerder, of een andere bus/tram.quote:Op woensdag 1 juni 2011 14:22 schreef Leandra het volgende:
Mooi hè?quote:Op woensdag 1 juni 2011 14:06 schreef Leandra het volgende:
Ik reis zo'n 1 a 2 keer per jaar met de trein, voor die 2 keer moet er dus permanent ¤ 20,= (plus het bedrag wat ik nodig heb om met de bus bij het station te komen) op die kaart staan, en als ik dezelfde dag nog terug wil moet er dus ¤ 20,= plus het enkele reis tarief opstaan?
Erger nog: in Amersfoort overstappen op de Valleilijn, moet er nog steeds ¤ 20,= opstaan en kan ik weer het instaptarief betalen.
En dan voor de kleine een aparte kaart, ook dubbel in- en uitchecken en waarschijnlijk ook minimaal ¤ 20,= op de kaart hebben staan...
Laat maar zitten, ik ga wel met de auto; ben ik sneller (zelfs met file), kan ik behalve m'n kind nog meer meenemen en het is goedkoper...
Goed en klantvriendelijk bezig NS
Ik las ergens (en ik kan het even niet zo snel meer vinden) dat sommige bedrijven extra kilometers rekenen als er een langdurige omleiding op de route zit.quote:Op woensdag 1 juni 2011 14:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wel netjes, want het is bespottelijk als je extra moet betalen omdat de NS omrijdt.
Nee, dan niet.quote:Op woensdag 1 juni 2011 14:22 schreef Leandra het volgende:
Ik mag toch aannemen dat die (absurde) vertraging bij het overstappen naar een andere (spoor)vervoerder niet gehanteerd wordt?
ja dat is wel zo ja, prima toch ?quote:Op woensdag 1 juni 2011 14:14 schreef Natalie het volgende:
[..]
bij bussen en trams toch ?quote:Op woensdag 1 juni 2011 14:43 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik las ergens (en ik kan het even niet zo snel meer vinden) dat sommige bedrijven extra kilometers rekenen als er een langdurige omleiding op de route zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |