Dat was episode 2.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat was dan ook de beste inderdaad. Daar zag je trouwens ook heel kort een hologram van de Death Star. Ik hou wel van dat soort illustere scenes.
Attack of the clones?quote:
Ja.quote:
Ook in 3.quote:
quote:
Met Count Dooku toch?quote:
Zelfs 3PO trekt een bedenkelijk gezicht.quote:
quote:The first Death Star also appears in the Star Wars prequel trilogy: its schematics are visible in Star Wars Episode II: Attack of the Clones, and the end of Star Wars Episode III: Revenge of the Sith shows the Death Star early in its construction.
Ze hebben wel lang gedaan over de bouw.quote:
quote:Op zondag 29 mei 2011 23:13 schreef Morendo het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)zag.dhtml?redirected
En ik weet waarom Whiskey een fan is.
Ach, zometeen begint Batman Returns. Kun je die mooi gaan kijken.quote:
quote:
de ratio metallica: andere goede oude metal is veel te grootquote:
quote:
Niet zo, he?quote:
Is dat wat?quote:Op zondag 29 mei 2011 23:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, zometeen begint Batman Returns. Kun je die mooi gaan kijken.
Nee, van de jaren tachtig en The Village People, daar worden we vrolijk van.quote:
\m/ ^_^ \m/quote:
Like Faith no morequote:Op zondag 29 mei 2011 23:16 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
de ratio metallica: andere goede oude metal is veel te groot
Thanks!!quote:Op zondag 29 mei 2011 23:18 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Zo'n vuist met de pink en wijsvinger omhoog.
Tim Burton film. Helemaal top dus.quote:
Ik ben niet zo van superhelden films. Ze winnen altijd. Enige leuke was Superman Returns.quote:
Sorry dat ik niet nerdig genoeg benquote:
nja, ligt aan je definitiequote:Op zondag 29 mei 2011 23:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Like Faith no more, maar is geen metal
Vanwege Spacey?quote:Op zondag 29 mei 2011 23:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van superhelden films. Ze winnen altijd. Enige leuke was Superman Returns.
Streetwise. Zelfs de Mocro's hier weten hoe het zit.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Sorry dat ik niet nerdig genoeg ben
quote:
Ik dacht duim en pinkquote:Op zondag 29 mei 2011 23:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Maak eens een vuist en doe dan je pink en wijsvinger omhoog?
Lieverds, ik loop nu 3 songs achter.. Wacht ff op mijquote:Op zondag 29 mei 2011 23:19 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
nja, ligt aan je definitie
beter?
ultieme brug
Watchmen is wellicht een superhelden-flick die jij kunt waarderen.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
En het feit dat Superman lekker in elkaar gebeukt werd.
Tsja, oud he??quote:Op zondag 29 mei 2011 23:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
Streetwise. Zelfs de Mocro's hier weten hoe het zit.
Ziet er goed uit.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Watchmen is wellicht een superhelden-flick die jij kunt waarderen.
was het verkeerde nummerquote:Op zondag 29 mei 2011 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lieverds, ik loop nu 3 songs achter.. Wacht ff op mij
Maar de film heeft een lekker mistroostig sfeertje en kent geen clichematige verhaallijn.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:23 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hij is redelijk langdradig, mijn ouders vielen in slaap tijdens het kijken
True, maar als je zo'n film wilt zien ben je beter uit met Kick-Assquote:Op zondag 29 mei 2011 23:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar de film heeft een lekker mistroostig sfeertje en kent geen clichematige verhaallijn.
Ja hebben paar jaar geleden wel weer getoerd stonden toen op lowlands als ik het me goed herinnerquote:Op zondag 29 mei 2011 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
Begin FNM weer opnieuw te waarderen.. Ze zijn gestopt toch helaas??
Ik venetian snares, beste studeermuziekquote:Op zondag 29 mei 2011 23:26 schreef Friek_ het volgende:
De hele avond al aan het stuiteren op Aphex Twin.
Heb ik al een tijdje klaarliggen, maar nog steeds niet bekeken.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:26 schreef robin007bond het volgende:
[..]
True, maar als je zo'n film wilt zien ben je beter uit met Kick-Ass
Aphem Twin is muziek voor ramenwassers.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:26 schreef Friek_ het volgende:
De hele avond al aan het stuiteren op Aphex Twin.
Trustequote:Op zondag 29 mei 2011 23:27 schreef Cerbie het volgende:
Tijd om te gaan.
Ik lees erik's thriller/verslag van de meet morgen wel.
Thanks!!quote:Op zondag 29 mei 2011 23:27 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja hebben paar jaar geleden wel weer getoerd stonden toen op lowlands als ik het me goed herinner
van een van die shows komt dit juweeltje:
[..]
Ik venetian snares, beste studeermuziek
Hebben we gewoon een Venetian Snares fan in onze gelederen?quote:Op zondag 29 mei 2011 23:27 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ja hebben paar jaar geleden wel weer getoerd stonden toen op lowlands als ik het me goed herinner
van een van die shows komt dit juweeltje:
[..]
Ik denk dat ramenwassers Aphex Twin niet zo zouden waarderen.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:28 schreef Morendo het volgende:
[..]
Aphem Twin is muziek voor ramenwassers.
Die muziek kan ik helaas maar om de zoveel tijd hebben.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:27 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
quote:Op zondag 29 mei 2011 23:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hebben we gewoon een Venetian Snares fan in onze gelederen?
Geldt dat voor alle albums, rosz szcilag (hoe je het ook spelt) of my downfall zijn bijna klassieke platen...quote:Op zondag 29 mei 2011 23:31 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Die muziek kan ik helaas maar om de zoveel tijd hebben.
quote:
Jaquote:Op zondag 29 mei 2011 23:30 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hallo![]()
Al geïnstalleerd of blijf je toch liever bij XP?
Rossz Csillag Alatt Született en Winter in the Belly of a Snake zijn favoriet, de rest heb ik nog te weinig geluisterd om een goed oordeel over te vellen (wat ook echt onmogelijk is met zo'n lijst aan albums).quote:Op zondag 29 mei 2011 23:31 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Geldt dat voor alle albums, rosz szcilag (hoe je het ook spelt) of my downfall zijn bijna klassieke platen...
(heb je spotify?)
Voordat ik de computer aanzette vroeg ik me af of jij er zou zijn. Je bent nu al een legende. Binnen 2 jaar al.quote:
quote:Op zondag 29 mei 2011 23:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Voordat ik de computer aanzette vroeg ik me af of jij er zou zijn. Je bent nu al een legende. Binnen 2 jaar al.
quote:Op zondag 29 mei 2011 23:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
Kijk vannacht voordat je gaat slapen onder je bed.
Nou zeg.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:37 schreef Morendo het volgende:
[..]
Kijk vannacht voordat je gaat slapen onder je bed.
Wat is dat voor vaag iets? Zit net even te luisteren en bij elke rare kraak/piep zit ik achter me om te kijken naar een vliegend wit laken of ene vreemde schaduw...quote:Op zondag 29 mei 2011 23:35 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Rossz Csillag Alatt Született en Winter in the Belly of a Snake zijn favoriet, de rest heb ik nog te weinig geluisterd om een goed oordeel over te vellen.
En nee, geen Spotify. Jij wel?
Leuk! Zal wel een verademing zijnquote:Op zondag 29 mei 2011 23:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja
Tenminste "live"getest. Maar toen wou ik wat filmpjes en geluidfragmentjes afspelen toen ie begon te zeuren over de installaties van allerlei plugins etc. Maw ik had dat ding dus net zo goed direct kunnen installeren.
Maaruh: ziet er goed uit. En ik moet wel
Nou, uhh, eigenlijk niet uhh..quote:
nice!quote:
Yeap, dan had ik je wat gestuurdquote:Op zondag 29 mei 2011 23:35 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Rossz Csillag Alatt Született en Winter in the Belly of a Snake zijn favoriet, de rest heb ik nog te weinig geluisterd om een goed oordeel over te vellen.
En nee, geen Spotify. Jij wel?
Is dat niet Danny Devito?quote:
Ja. Kleine held.quote:
Nou ja, dat is dan te hopen.quote:
En bedankt. Heb direct politie aan de deur staan.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:39 schreef oompaloompa het volgende:
enorme longshot, maar Koos / Friek wat vinden jullie van Igorrr?
Hij noemt het zelf baroquecore en ik vind het erg raar doch fascinerend
Klinkt niet onaardig, maar de beats mogen van mij wel een tikkeltje ruigerquote:Op zondag 29 mei 2011 23:39 schreef oompaloompa het volgende:
Doe maar gewoon niksquote:Op zondag 29 mei 2011 23:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat moet ik doen om je ego te streken?
quote:
Precies. Toen muziek nog muziek was.quote:
Megadethquote:Op zondag 29 mei 2011 23:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Metallica had moeten stoppen na Master of Puppets.
Megadeth![]()
quote:Op zondag 29 mei 2011 23:41 schreef 3-voud het volgende:
[..]
En bedankt. Heb direct politie aan de deur staan.
Zit er ook tussen, misschien een keer op een saaie regenachtige dag youtubenquote:Op zondag 29 mei 2011 23:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klinkt niet onaardig, maar de beats mogen van mij wel een tikkeltje ruiger
Vaak wel maar ook veel van de huidige muziek vind ik mooi.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:39 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Klopt, over het algemeen vind ik oudere muziek ook wel iets beter.
Ik vind dit helemaal niets. Ik heb niks tegen barokke of elektronische muziek, but never the twain should meet.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:39 schreef oompaloompa het volgende:
Totoquote:Op zondag 29 mei 2011 23:42 schreef eriksd het volgende:
Ik hou het wel bij Toto.
En niet "can't stop loving you"
Afrika is het enige dat ik ken van Totoquote:Op zondag 29 mei 2011 23:43 schreef eriksd het volgende:
Eeuwige africa altijd. Ze hebben veel betere nummers
Hold the line. Love is always on time.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:43 schreef eriksd het volgende:
Eeuwige africa altijd. Ze hebben veel betere nummers
Ben er al paar jaar *kuch* volkomen uit.. Al zal ik het altijdquote:Op zondag 29 mei 2011 23:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Tuurlijk![]()
Slayer ook nog! Alhoewel je dat wel zat raakt na te lang luisteren
Wel geinig, maar na dit nummer heb ik niet zoveel zin gekregen in meer. Het voelt toch een beetje als een bij elkaar geraapt, onsamenhangend zooitje.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:39 schreef oompaloompa het volgende:
Goeiequote:
quote:Op zondag 29 mei 2011 23:46 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wel geinig, maar na dit nummer heb ik niet zoveel zin gekregen in meer. Het voelt toch een beetje als een bij elkaar geraapt, onsamenhangend zooitje.
Daarom ook long shotquote:Op zondag 29 mei 2011 23:43 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik vind dit helemaal niets. Ik heb niks tegen barokke of elektronische muziek, but never the twain should meet.
Haha dat vind ik echt zo'n verschrikkelijk nummer zonder dat ik goed uit kan leggen waaromquote:
Iets te zen om bij te studeren, misschien bij een leuk boekje in de zon op het grasveld lezenquote:
klassieker, niet goed, wel gaafquote:
Was even vergeten dat je een wat hardere tante was idd.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:48 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Iets te zen om bij te studeren, misschien bij een leuk boekje in de zon op het grasveld lezen
Parel Jan, koning van het levenslied.quote:
Die is mooi inderdaad.quote:
Een van de beste albums ooit denk ikquote:
ook supermooi inderdaadquote:
bikkelhardquote:Op zondag 29 mei 2011 23:51 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Was even vergeten dat je een wat hardere tante was idd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Wil je werkelijk een discussie over de politiek van de smaak, op dit tijdstip?quote:
Ik ben nu eenmaal een oude ziel, ook mooi:quote:Op zondag 29 mei 2011 23:56 schreef Frith het volgende:
[..]
Wil je werkelijk een discussie over de politiek van de smaak, op dit tijdstip?
fuck dat, te lui voor.
quote:
Dement aan het worden?quote:
quote:Op zondag 29 mei 2011 23:57 schreef oompaloompa het volgende:
Houden er hier ook mensen van hele simpele mooie "liedjes", zanger + gitaar en niet meer?
Heb zo'n 5 jaar na dato toch brighteyes "ontdekt"
Nee klein foutjequote:
quote:
Now we're talkingquote:Op zondag 29 mei 2011 23:57 schreef oompaloompa het volgende:
Houden er hier ook mensen van hele simpele mooie "liedjes", zanger + gitaar en niet meer?
Uit het 'Oudertopic'.quote:Mijn vriendin zou een griezelverhaal vertellen en ze kwam 1 zinnetje ver, ''er was eens een hele grote donkere man.......'' en toen begon er al iemand te huilen........
Dat meisje is 5 minuten later na huis gegaan, ze durfde nie meer. Dr vader was er binnen een minuut, ze wonen achter ons.....
Hey die tweede kende ik zonder me van te voren te realiseren dat het dat nummer zou zijn, heel gaaf nummer. Eerste vind ik ook mooi klinken, ga er eens meer van opzoeken, bedankt!quote:
En dat geldt ook voor deze!quote:
quote:
Jawel.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:57 schreef oompaloompa het volgende:
Kutherrie.quote:
quote:
Bij jouw muzieksmaak krijg ik zon idee dat je een bank als deze in je woonkamer hebt staan:quote:
Ik wilde het niet hardop zeggen...quote:Op maandag 30 mei 2011 00:13 schreef Morendo het volgende:
Wat heeft die Morendo toch een goede muzieksmaak.
Voor een VVD'er.![]()
quote:Op maandag 30 mei 2011 00:13 schreef Morendo het volgende:
Wat heeft die Morendo toch een goede muzieksmaak.
Voor een VVD'er.![]()
Prima selectie, maar als die-hard Billy Joel fan kan ik woest worden van piano man. Zoveel betere nummers, bekend en onbekend van hemquote:
quote:Op maandag 30 mei 2011 00:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mensen, moven naar het meet-tpic: eriksd's verslag is er eindelijk
Te vaak gehoord, bovendien ken ik al zijn cd's en dan heb je andere favorietenquote:Op maandag 30 mei 2011 00:20 schreef Morendo het volgende:
Piano man vind ik echt een 'levenslied', maar dan niet plat zeg maar. Ik ben er in ieder geval dol op.
Van Billy??quote:Op maandag 30 mei 2011 00:20 schreef Morendo het volgende:
Piano man vind ik echt een 'levenslied', maar dan niet plat zeg maar. Ik ben er in ieder geval dol op.
Niet?? Gelukkig maar dat ik er ben dan he??quote:Op maandag 30 mei 2011 00:24 schreef Morendo het volgende:
[..]
Die had ik inderdaad net gepost, zeg maar.
Done op een magisch 8" scherm.quote:Op zondag 29 mei 2011 23:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, zometeen begint Batman Returns. Kun je die mooi gaan kijken.
http://www.economist.com/(...)src=scn/tw/te/rss/pequote:Conservatives and criminal justice
Right and proper
With a record of being tough on crime, the political right can afford to start being clever about it
May 26th 2011 | FRANKFORT, KENTUCKY | from the print edition
THE word commonly used to describe a politician who publicly announces he wants to send fewer criminals to prison is “loser”. But back in February there was David Williams, president of Kentucky’s Senate, speaking in favour of a bill that would do just that. The bill in question would steer non-violent offenders towards drug treatment rather than jail. It is projected to save $422m over the next decade, and will invest about half those savings in improving the state’s treatment, parole and probation programmes. Mr Williams, who believes Kentucky “incarcerates too many people at too great a cost,” praised the bill for recognising “the possibility for forgiveness and redemption and change in someone’s life”. It passed the Republican-controlled Senate 38-0, and on May 17th Mr Williams went on to win the Republican nomination for governor.
Mr Williams and his Republican colleagues join the swelling ranks of conservatives who have taken up the cause of sentencing and prison reform. In February Nathan Deal, Georgia’s Republican governor, announced a bill to create a council to recommend changes in how his state sentences criminals. On May 11th Oklahoma’s Republican governor, Mary Fallin, signed a law expanding alternatives to jail for non-violent offenders. This follows similar measures in South Carolina and Texas, both of them conservative states with Republican governors.
Driving these reforms is a simple factor: cost. Over the past two decades, crime rates have fallen but prison populations have risen. More people have been jailed for more crimes—particularly non-violent drug-related crimes—and kept there longer. Pat Nolan, a former Republican legislator from California who served time in prison for racketeering and now works for Prison Fellowship, a prison ministry, laments that “we build jails for people we’re afraid of, and fill them with people we’re mad at.”
And fill them America has. Over the past two decades, spending on prisons has grown faster than any segment of states’ budgets except Medicaid. Between 1989 and 2009 prison spending in Kentucky grew by 340%. Georgia spends $1 billion a year on corrections, despite spending less than the national average on each inmate.
Texas began tackling these problems in the last decade. In 2003 it started mandating probation rather than prison for first-time offenders caught with less than a gram of hard drugs. Two years later it gave the probation board more money to improve supervision and treatment programmes. In 2007, faced with predictions that it would need over 17,000 new prison beds by 2012, requiring $1.13 billion to build and $1.5 billion to operate, Texas allocated $241m to fund treatment programmes. Since 2003 crime of many kinds has declined in Texas. Between 2007 and 2008, Texas’s incarceration rate fell by 4.5%, while nationally the rate rose slightly. Both juvenile crime and the number of juveniles in state institutions have declined.
These reforms saved money. In slowing recidivism, they turned prisoners from tax burdens into taxpaying citizens. And they acknowledged something that tough-on-crime rhetoric has too long ignored: almost everyone in prison will eventually return to society. Better they return as good neighbours and productive citizens.
The fact that the reforms that produced these encouraging figures came from hang-em-high Texas, and not, say, hippie Vermont, has given them political as well as policy credibility. Grover Norquist, head of Americans for Tax Reform and a prominent supporter of an initiative called Right on Crime, which advocates criminal-justice reform from conservative ground, argues that “nobody’s going to listen to Barney Frank” (a particularly liberal congressman) on these issues. Just as Richard Nixon could open relations with China without being thought soft on communism, so conservatives can push for sentencing reform without being considered soft on crime.
Wat een achterlijke tijd om op te staan.quote:
In Nederland is iedereen het er toch wel over eens dat drugsverslaafden niet in de gevangenis thuishoren maar in een kliniek / op straat? Er zit natuurlijk een grens aan strenger straffen en meer handhaving.quote:Op maandag 30 mei 2011 06:37 schreef Reya het volgende:
[..]
http://www.economist.com/(...)src=scn/tw/te/rss/pe
Drugsverslaafden, is dat niet iets uit de jaren 70 en 80?quote:Op maandag 30 mei 2011 08:23 schreef Compatibel het volgende:
[..]
In Nederland is iedereen het er toch wel over eens dat drugsverslaafden niet in de gevangenis thuishoren maar in een kliniek / op straat? Er zit natuurlijk een grens aan strenger straffen en meer handhaving.
Amerika loopt dan ook meestal enkele decennia achter.quote:Op maandag 30 mei 2011 08:23 schreef Compatibel het volgende:
[..]
In Nederland is iedereen het er toch wel over eens dat drugsverslaafden niet in de gevangenis thuishoren maar in een kliniek / op straat? Er zit natuurlijk een grens aan strenger straffen en meer handhaving.
quote:Op maandag 30 mei 2011 09:15 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Amerika loopt dan ook meestal enkele decennia achter.
quote:Op maandag 30 mei 2011 01:33 schreef GSbrder het volgende:
Morgen dagje strand.
Erik, succes met je tentamen!
Je wilt beweren dat hun aanpak van drugsgebruikers in de gevangenis gooien werktquote:
Nee, wil je beweren dat de Nederlandse aanpak wel werkt dan, of beelden we ons alle overlast in?quote:Op maandag 30 mei 2011 09:25 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je wilt beweren dat hun aanpak van drugsgebruikers in de gevangenis gooien werkt_!?
In 2030 zullen ze wel de iPad krijgen.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:15 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Amerika loopt dan ook meestal enkele decennia achter.
Die werkt vrij aardig inderdaad. Probleem is vaak dat men al dan niet werken afzet tegen een utopische situatie.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, wil je beweren dat de Nederlandse aanpak wel werkt dan, of beelden we ons alle overlast in?
Ik dacht dat een utopische situatie juist legaliseren was?quote:Op maandag 30 mei 2011 09:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die werkt vrij aardig inderdaad. Probleem is vaak dat men al dan niet werken afzet tegen een utopische situatie.
Heb jij last van drugsverslaafden? Die zie ik nou nooit, het enige wat ik wel zie is eerder de drugshandel (danwel met buitenlanders), maar verslaafden ken ik alleen uit verhalen van mijn ouders danwel uit het programma "andere tijden".quote:Op maandag 30 mei 2011 09:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, wil je beweren dat de Nederlandse aanpak wel werkt dan, of beelden we ons alle overlast in?
Gewoon legaliseren en belasting over heffen, dan heeft de overheid een stuk ruimere begroting.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:35 schreef Absurditeit het volgende:
De harde kern zal - iig de komende decennia - in tact blijven. Je kunt incidenteel eens een "succesje" boeken als overheid en daarmee het probleem verplaatsen, maar het is ridicuul om te denken dat je de import / export en het gebruik van drugs noemenswaardig kunt terugdringen.
Een waar woord, amice.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die werkt vrij aardig inderdaad. Probleem is vaak dat men al dan niet werken afzet tegen een utopische situatie.
Nee ik heb ze niet dagelijks op de stoep staan nee, maar ik geloof niet zo in "out of sight, out of mind".quote:Op maandag 30 mei 2011 09:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Heb jij last van drugsverslaafden? Die zie ik nou nooit, het enige wat ik wel zie is eerder de drugshandel (danwel met buitenlanders), maar verslaafden ken ik alleen uit verhalen van mijn ouders danwel uit het programma "andere tijden".
Ook heb ik niet dagelijks drugshandelaars op de stoep staan, maar toch kan ik na 4 jaar Rotterdam zeggen dat ik slechts zelden drugsverslaafden heb gezien. Daarvoor wél op bijna iedere straathoek een persoon die probeerde drugs te verkopen (vooral als je met Duits kenteken onderweg bent staan ze naar je te gebaren).quote:Op maandag 30 mei 2011 09:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee ik heb ze niet dagelijks op de stoep staan nee, maar ik geloof niet zo in "out of sight, out of mind".
Ja ik vind dat irritant.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ook heb ik niet dagelijks drugshandelaars op de stoep staan, maar toch kan ik na 4 jaar Rotterdam zeggen dat ik slechts zelden drugsverslaafden heb gezien. Daarvoor wél op bijna iedere straathoek een persoon die probeerde drugs te verkopen (vooral als je met Duits kenteken onderweg bent staan ze naar je te gebaren).
Dat lijkt mij ook het beste, maar zolang deze discussie nog gegijzeld wordt door een onderhuids rechtvaardigheidsgevoel komt dat niet van de grond.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Gewoon legaliseren en belasting over heffen, dan heeft de overheid een stuk ruimere begroting.
Daarom zeg ik, legaliseren die hap.quote:
Een samenleving die mensen zichzelf de longkanker laat roken en leverkanker laat zuipen moet zich niet zo aanstellen.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook het beste, maar zolang deze discussie nog gegijzeld wordt door een onderhuids rechtvaardigheidsgevoel komt dat niet van de grond.
Het zal wellicht het meest pragmatische zijn, maar ik heb gewoon principiële en morele bezwaren ertegen en zal er dus nooit voor zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:42 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, legaliseren die hap.
Briljante openingsscene van "Layer Cake", vooral het gedeelte vanaf 01:15:
Aangezien we hier zo'n prachtig team hebben zie ik ons legale drugsmerk als voor ons: "Fuck Reality B.V. - uw illusie is onze zorg".
Wie zegt dat?quote:Op maandag 30 mei 2011 09:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik dacht dat een utopische situatie juist legaliseren was?
Maar hoezo mag je dan wél roken en zuipen, das minstens net zo dodelijk en zorgt voor nog veel meer maatschappelijke overlast. En hoezo zou je mensen wel drugs mogen geven omdat er een etiket van "Prozac" erop staat terwijl je mensen ook een alternatieve, prettigere realiteit kunt bieden met andere middelen.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het zal wellicht het meest pragmatische zijn, maar ik heb gewoon principiële en morele bezwaren ertegen en zal er dus nooit voor zijn.
Dat is de generale tendens hier.quote:
Meest wenselijke staat natuurlijk niet gelijk aan utopisch.quote:
Nee, want olie en wapens zijn legaal, daar mag je gewoon in handelen. Kinderarbeid en drugs echter niet, vandaar dat het ook niet salonfähig is en verboden is. Dus je kan niet binnen de grenzen van de wet maneuvreren zoals jij het stelt binnen sectoren en handelswijzen die juist buiten de wet staan.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Daarbuiten, geld is geld, of je het nu met olie / wapens / Afrikaanse kinderhandjes of drugs verdiend. Zolang je je maar binnen de grenzen van de wet blijft bewegen.
Niet per definitie, echter voor mijn gevoel staan ze ditmaal op gelijke voet.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Meest wenselijke staat natuurlijk niet gelijk aan utopisch.
Waarom?quote:Op maandag 30 mei 2011 09:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet per definitie, echter voor mijn gevoel staan ze ditmaal op gelijke voet.
We hebben het over de legalisering van drugs, als deze gelegaliseerd zouden worden zou ik niet inzien waarom je er niet je geld mee kan verdienen. We hebben tabaks-, alcohol- en antidepressiva-fabrikanten die in feite met hetzelfde geld verdienen, dus moreel gezien is er niet zoveel mee fout. Alleen dat het momenteel, net als tijdens de drooglegging in de VS van de jaren 30 (dat was overigens een groot succes), het nog niet legaal is.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, want olie en wapens zijn legaal, daar mag je gewoon in handelen. Kinderarbeid en drugs echter niet, vandaar dat het ook niet salonfähig is en verboden is. Dus je kan niet binnen de grenzen van de wet maneuvreren zoals jij het stelt binnen sectoren en handelswijzen die juist buiten de wet staan.
Gevoel, gevoel.. Hoeveel is ons gevoel gelegen!?quote:Op maandag 30 mei 2011 09:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet per definitie, echter voor mijn gevoel staan ze ditmaal op gelijke voet.
Omdat het een niet haalbare realiteit is gepropageerd door mensen die toevallig wel heil zien in legalisatie van drugs, hopen op een realiteit waarin drugsgebruik je net zo vrij staat als een Mars halen bij de supermarkt klinkt mij utopisch in de oren.quote:
Ja en ik weiger mee te gaan in dergelijke rare statements, sorry.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:52 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Drugs zijn iets uit de natuur, wij mensen komen uit de natuur, drugsgebruik kan men dan eigenlijk als iets natuurlijks zien.
Legaliseren betekent natuurlijk niet direct dat je het bij de supermarkt moet kunnen halen.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat het een niet haalbare realiteit is gepropageerd door mensen die toevallig wel heil zien in legalisatie van drugs, hopen op een realiteit waarin drugsgebruik je net zo vrij staat als een Mars halen bij de supermarkt klinkt mij utopisch in de oren.
Waarom niet, het was toch net zo (al dan niet minder) schadelijk dan alcohol en tabak?quote:Op maandag 30 mei 2011 09:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Legaliseren betekent natuurlijk niet direct dat je het bij de supermarkt moet kunnen halen.
Idd, je kan de verstrekking ervan net als medicijnen beperken op een bepaald aantal punten.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Legaliseren betekent natuurlijk niet direct dat je het bij de supermarkt moet kunnen halen.
Over welke drugs heb je het dan? De verkoop van bijv. cocaine zal nooit direct in handen komen van de plaatselijke middenstand. Om nog maar te zwijgen over alternatieve harddrugs.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom niet, het was toch net zo (al dan niet minder) schadelijk dan alcohol en tabak?
Dat haal ik ook bij de buurtsuper.
Softdrugs en paddo's en weet ik veel welke rotzooi allemaal.quote:
Met andere woorden; gedogen.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:56 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Idd, je kan de verstrekking ervan net als medicijnen beperken op een bepaald aantal punten.
Volgens mij zegt niemand dat. Idee achter legaliseren is eerder harm / cost reduction.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom niet, het was toch net zo (al dan niet minder) schadelijk dan alcohol en tabak?
Dat haal ik ook bij de buurtsuper.
Medicijnen worden ook niet "gedoogd", alleen de verstrekking ervan is aan beperkingen onderhevig.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Met andere woorden; gedogen.
Tsja.
En waar is daar een verschil met nu een coffeeshop inlopen (al dan wel of niet met drugspasje) en daar gewoon je aankoop doen, nuttigen, en weer naar huis?quote:Op maandag 30 mei 2011 09:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij zegt niemand dat. Idee achter legaliseren is eerder harm / cost reduction.
Zoals in de Verenigde Staten.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Aangezien medicijnen en drugs in feite hetzelfde zijn, zou het een uitstekende combinatie zijn om deze ook in de apotheek verkrijgbaar te stellen.
Waarom denk jij enkel in termen van softdrugs?quote:Op maandag 30 mei 2011 09:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En waar is daar een verschil met nu een coffeeshop inlopen (al dan wel of niet met drugspasje) en daar gewoon je aankoop doen, nuttigen, en weer naar huis?
Het feit dat het een constructie is die criminaliteit in de hand werkt. Als het legaal is om wiet te telen en te leveren aan retailers ondervang je daarmee al een groot deel van de criminaliteit.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En waar is daar een verschil met nu een coffeeshop inlopen (al dan wel of niet met drugspasje) en daar gewoon je aankoop doen, nuttigen, en weer naar huis?
Omdat harddrugs al helemaal uit den boze zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:59 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Waarom denk jij enkel in termen van softdrugs?
Als mensen aan de coke willen moeten ze dat lekker zelf weten.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat harddrugs al helemaal uit den boze zijn.
"Uit den boze"? Het hele softdrugs-probleem is verwaarloosbaar in Nederland..quote:Op maandag 30 mei 2011 10:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat harddrugs al helemaal uit den boze zijn.
Denk bijvoorbeeld aan de risicovolle, op het moment illegale productie van wiet.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Moeten ze ook, ik zal de laatste zijn die ze tegenhoud zichzelf kapot te snuiven in een of ander dom steegje. Maar laat ze het ook lekker underground doen d.m.v. het criminaliseren van drugsgebruik, ik heb ze liever in het riool der samenleving ronddartelen dan in ons midden.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als mensen aan de coke willen moeten ze dat lekker zelf weten.
Mwah, verdienen criminelen niet juist met (de export van) wiet het meeste geld en zorgt daarmee voor dito criminele overlast?quote:Op maandag 30 mei 2011 10:01 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
"Uit den boze"? Het hele softdrugs-probleem is verwaarloosbaar in Nederland..
Daar wil ik nog wel concessies doen.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Denk bijvoorbeeld aan de risicovolle, op het moment illegale productie van wiet.
Uiteraard, meneer de bigshot van company X die z'n leven naar de kloten snuift heb ik ook weinig medelijden mee.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:02 schreef eriksd het volgende:
Je weet dat cocaine niet voorbehouden is aan zwervers hé
Dat je door het in de illegaliteit te zetten van drugsgebruik de ellende juist een stuk groter is, omdat allerlei ongewenste sujetten er dan hun geld mee verdienen.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Moeten ze ook, ik zal de laatste zijn die ze tegenhoud zichzelf kapot te snuiven in een of ander dom steegje. Maar laat ze het ook lekker underground doen d.m.v. het criminaliseren van drugsgebruik, ik heb ze liever in het riool der samenleving ronddartelen dan in ons midden.
Van mijn part kregen de zwaar verslaafden ook allemaal een spuitje, maar dat mag niet.
Er wordt wel aardig aan verdiend, maar toch zijn dat de kruimeldieven in verhouding. Qua geld draait het vooral om harddrugs en zeker als je het hebt over (extreem) geweld, speelt harddrugs voornamelijk een rol.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:02 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mwah, verdienen criminelen niet juist met (de export van) wiet het meeste geld en zorgt daarmee voor dito criminele overlast?
Ja maar waarom is drugs altijd zo'n uitzondering, als ik opper om wapens te legaliseren "want zo haal je het uit de sloppen" is het ineens weer bar en boos.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat je door het in de illegaliteit te zetten van drugsgebruik de ellende juist een stuk groter is, omdat allerlei ongewenste sujetten er dan hun geld mee verdienen.
Beter dat cocaine gewoon legaal verkrijgbaar is en de overheid er nog (belasting) geld aan kan verdienen i.p.v. dat het illegaal is en de overheid alleen maar geld moet uitgeven aan de bestrijding van criminaliteit en de hulp aan verslaafden.
Nederland moet bezuinigen en heeft geen geld meer door de "war on drugs" en alle samenhangende gevolgen, dan kan je beter geld ermee verdienen om de kosten te drukken.
Hmmm, ik meen juist gelezen te hebben dat aan de export van wiet het meeste geld in Nederland wordt verdiend en omdat er de grootste zakelijke belangen aan vast hingen er ook het meeste geweld bij voorkomt.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:05 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Er wordt wel aardig aan verdiend, maar toch zijn dat de kruimeldieven in verhouding. Qua geld draait het vooral om harddrugs en zeker als je het hebt over (extreem) geweld, speelt harddrugs voornamelijk een rol.
Waarom zou je het legaliseren dan, omdat het dan legaal is om je te misdragen is er ook geen criminaliteit meer? Dat is hetzelfde als woning-inbraken legaliseren omdat inbraak dan niet meer illegaal is, ergo de misdaadcijfers dalen.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:05 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Er wordt wel aardig aan verdiend, maar toch zijn dat de kruimeldieven in verhouding. Qua geld draait het vooral om harddrugs en zeker als je het hebt over (extreem) geweld, speelt harddrugs voornamelijk een rol.
Don't ask me, du_ke zal je vast wel kunnen vertellen wat voor vreselijk eng ventje ik ben omdat ik de toegang tot vuurwapens (onder voorwaarden) wil vergemakkelijken, op dat punt ben ik het helemaal met je eens.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar waarom is drugs altijd zo'n uitzondering, als ik opper om wapens te legaliseren "want zo haal je het uit de sloppen" is het ineens weer bar en boos.
Maar met drugs ontvang je hier op Fok alleen maar luid gejuich.
Omdat criminele elementen er dan geen zakelijke belangen meer in kunnen opbouwen, omdat grote bedrijven (bijv. Bayer) dan die markt in handen zullen hebben.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom zou je het legaliseren dan, omdat het dan legaal is om je te misdragen is er ook geen criminaliteit meer? Dat is hetzelfde als woning-inbraken legaliseren omdat inbraak dan niet meer illegaal is, ergo de misdaadcijfers dalen.
Dat zal dan gaan om de export - voor zover men daar een beeld van heeft -, maar in Nederland gaan vrijwel alle noemenswaardige conflicten om harddrugs.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hmmm, ik meen juist gelezen te hebben dat aan de export van wiet het meeste geld in Nederland wordt verdiend en omdat er de grootste zakelijke belangen aan vast hingen er ook het meeste geweld bij voorkomt.
Legaliseren? Whut?quote:Op maandag 30 mei 2011 10:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom zou je het legaliseren dan, omdat het dan legaal is om je te misdragen is er ook geen criminaliteit meer? Dat is hetzelfde als woning-inbraken legaliseren omdat inbraak dan niet meer illegaal is, ergo de misdaadcijfers dalen.
Eerlijk is eerlijk, heb het idee dat veel voorstanders van legalisatie er zelf ook niet echt vies van zijn en al staan te kwijlen bij het idee, maar goed.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:07 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Don't ask me, du_ke zal je vast wel kunnen vertellen wat voor vreselijk eng ventje ik ben omdat ik de toegang tot vuurwapens (onder voorwaarden) wil vergemakkelijken, op dat punt ben ik het helemaal met je eens.
Heb je daar meer informatie over, ik heb daar wel interesse in.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:10 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Dat zal dan gaan om de export - voor zover men daar een beeld van heeft -, maar in Nederland gaan vrijwel alle noemenswaardige conflicten om harddrugs.
Daar gaat het hier over.quote:
Dan behoor ik tot de andere groep van "veel voorstanders", ik heb persoonlijk zelf totaal niets met drugs en zelfs nog nooit een joint aangeraakt.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, heb het idee dat veel voorstanders van legalisatie er zelf ook niet echt vies van zijn en al staan te kwijlen bij het idee, maar goed.
Immers, waarom anders juichen om liberalisering van de drugsmarkt en voor de rest van de aspecten van de samenleving alsmaar kankeren op vrijheden.
Dat zit bij de toeleveranciers inderdaad, maar hoe zit het met de gevolgen van consumptie, psychische aandoeningen hierdoor, werkloosheid door ontslag hierdoor, ziektekosten e.d.?quote:Op maandag 30 mei 2011 10:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Omdat criminele elementen er dan geen zakelijke belangen meer in kunnen opbouwen, omdat grote bedrijven (bijv. Bayer) dan die markt in handen zullen hebben.
Ergo, minder criminaliteit.
Ja, ik kom er tenminste nog voor uit.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:13 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dan behoor ik tot de andere groep van "veel voorstanders", ik heb persoonlijk zelf totaal niets met drugs en zelfs nog nooit een joint aangeraakt.
Maar je hebt gelijk, links staat gelijk aan selectieve vrijheden, evenals conservatief rechts.
Deze maatschappij accepteert dit soort gevolgen en door het heffen van accijns en de verminderde noodzaak voor criminaliteitsbestrijding zullen de maatschappelijke kosten aanvaardbaar blijven.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat zit bij de toeleveranciers inderdaad, maar hoe zit het met de gevolgen van consumptie, psychische aandoeningen hierdoor, werkloosheid door ontslag hierdoor, ziektekosten e.d.?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |