Meest wenselijke staat natuurlijk niet gelijk aan utopisch.quote:
Nee, want olie en wapens zijn legaal, daar mag je gewoon in handelen. Kinderarbeid en drugs echter niet, vandaar dat het ook niet salonfähig is en verboden is. Dus je kan niet binnen de grenzen van de wet maneuvreren zoals jij het stelt binnen sectoren en handelswijzen die juist buiten de wet staan.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Daarbuiten, geld is geld, of je het nu met olie / wapens / Afrikaanse kinderhandjes of drugs verdiend. Zolang je je maar binnen de grenzen van de wet blijft bewegen.
Niet per definitie, echter voor mijn gevoel staan ze ditmaal op gelijke voet.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Meest wenselijke staat natuurlijk niet gelijk aan utopisch.
Waarom?quote:Op maandag 30 mei 2011 09:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet per definitie, echter voor mijn gevoel staan ze ditmaal op gelijke voet.
We hebben het over de legalisering van drugs, als deze gelegaliseerd zouden worden zou ik niet inzien waarom je er niet je geld mee kan verdienen. We hebben tabaks-, alcohol- en antidepressiva-fabrikanten die in feite met hetzelfde geld verdienen, dus moreel gezien is er niet zoveel mee fout. Alleen dat het momenteel, net als tijdens de drooglegging in de VS van de jaren 30 (dat was overigens een groot succes), het nog niet legaal is.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, want olie en wapens zijn legaal, daar mag je gewoon in handelen. Kinderarbeid en drugs echter niet, vandaar dat het ook niet salonfähig is en verboden is. Dus je kan niet binnen de grenzen van de wet maneuvreren zoals jij het stelt binnen sectoren en handelswijzen die juist buiten de wet staan.
Gevoel, gevoel.. Hoeveel is ons gevoel gelegen!?quote:Op maandag 30 mei 2011 09:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet per definitie, echter voor mijn gevoel staan ze ditmaal op gelijke voet.
Omdat het een niet haalbare realiteit is gepropageerd door mensen die toevallig wel heil zien in legalisatie van drugs, hopen op een realiteit waarin drugsgebruik je net zo vrij staat als een Mars halen bij de supermarkt klinkt mij utopisch in de oren.quote:
Ja en ik weiger mee te gaan in dergelijke rare statements, sorry.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:52 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Drugs zijn iets uit de natuur, wij mensen komen uit de natuur, drugsgebruik kan men dan eigenlijk als iets natuurlijks zien.
Legaliseren betekent natuurlijk niet direct dat je het bij de supermarkt moet kunnen halen.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat het een niet haalbare realiteit is gepropageerd door mensen die toevallig wel heil zien in legalisatie van drugs, hopen op een realiteit waarin drugsgebruik je net zo vrij staat als een Mars halen bij de supermarkt klinkt mij utopisch in de oren.
Waarom niet, het was toch net zo (al dan niet minder) schadelijk dan alcohol en tabak?quote:Op maandag 30 mei 2011 09:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Legaliseren betekent natuurlijk niet direct dat je het bij de supermarkt moet kunnen halen.
Idd, je kan de verstrekking ervan net als medicijnen beperken op een bepaald aantal punten.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Legaliseren betekent natuurlijk niet direct dat je het bij de supermarkt moet kunnen halen.
Over welke drugs heb je het dan? De verkoop van bijv. cocaine zal nooit direct in handen komen van de plaatselijke middenstand. Om nog maar te zwijgen over alternatieve harddrugs.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom niet, het was toch net zo (al dan niet minder) schadelijk dan alcohol en tabak?
Dat haal ik ook bij de buurtsuper.
Softdrugs en paddo's en weet ik veel welke rotzooi allemaal.quote:
Met andere woorden; gedogen.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:56 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Idd, je kan de verstrekking ervan net als medicijnen beperken op een bepaald aantal punten.
Volgens mij zegt niemand dat. Idee achter legaliseren is eerder harm / cost reduction.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom niet, het was toch net zo (al dan niet minder) schadelijk dan alcohol en tabak?
Dat haal ik ook bij de buurtsuper.
Medicijnen worden ook niet "gedoogd", alleen de verstrekking ervan is aan beperkingen onderhevig.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Met andere woorden; gedogen.
Tsja.
En waar is daar een verschil met nu een coffeeshop inlopen (al dan wel of niet met drugspasje) en daar gewoon je aankoop doen, nuttigen, en weer naar huis?quote:Op maandag 30 mei 2011 09:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij zegt niemand dat. Idee achter legaliseren is eerder harm / cost reduction.
Zoals in de Verenigde Staten.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Aangezien medicijnen en drugs in feite hetzelfde zijn, zou het een uitstekende combinatie zijn om deze ook in de apotheek verkrijgbaar te stellen.
Waarom denk jij enkel in termen van softdrugs?quote:Op maandag 30 mei 2011 09:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En waar is daar een verschil met nu een coffeeshop inlopen (al dan wel of niet met drugspasje) en daar gewoon je aankoop doen, nuttigen, en weer naar huis?
Het feit dat het een constructie is die criminaliteit in de hand werkt. Als het legaal is om wiet te telen en te leveren aan retailers ondervang je daarmee al een groot deel van de criminaliteit.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En waar is daar een verschil met nu een coffeeshop inlopen (al dan wel of niet met drugspasje) en daar gewoon je aankoop doen, nuttigen, en weer naar huis?
Omdat harddrugs al helemaal uit den boze zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 09:59 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Waarom denk jij enkel in termen van softdrugs?
Als mensen aan de coke willen moeten ze dat lekker zelf weten.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat harddrugs al helemaal uit den boze zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |