abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97591678
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2011 18:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Nog ontwikkelingen TS?
Heb contact opgenomen met rechtsbijstand. Een aangetekende brief is onderweg. De rest moet ik nog afwachten.
  donderdag 2 juni 2011 @ 01:26:58 #153
312232 Bachnakker
Nakte Bach met z'n rhymes
pi_97609476
Is deze al voorbij gekomen?
http://gathering.tweakers(...)s/1369659#levertniet

Zal er dus op neer komen dat wanneer de winkel het in de voorwaarden heeft staan dat een prijsverhoging mogelijk is en dergelijken, je de aangetekende brief weer uit de brievenbus mag grissen.
pi_97610458
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 01:26 schreef Bachnakker het volgende:
Is deze al voorbij gekomen?
http://gathering.tweakers(...)s/1369659#levertniet

Zal er dus op neer komen dat wanneer de winkel het in de voorwaarden heeft staan dat een prijsverhoging mogelijk is en dergelijken, je de aangetekende brief weer uit de brievenbus mag grissen.
Leuk dat die advocaten dat zeggen. Maar wat zegt de rechter? Ik kan me niet voorstellen dat een vaag beding in de algemene voorwaarden zomaar recht geeft tot prijsverhogingen als dat niet bij het sluiten van de overeenkomst nadrukkelijk wordt vermeld. Dat zou, zoals hier al eerder in dit topic is gezegd, een hoop mogelijkheden geven om met superlage prijzen te adverteren die uiteindelijk toch niet de prijs is die je moet betalen.

Hoe verhoudt het daar vermelde met de regel dat een product geleverd moet worden als de prijs voor de consument niet onderedelijk lijkt te zijn? Er wordt geadverteerd met 1800 euro voor die camera. Ja dat is goedkoper dan bij de concuretie. Maar de korting lijkt niet onredelijk. Dus zal er voor 1800 geleverd moeten worden.
  donderdag 2 juni 2011 @ 09:43:18 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97613035
Ik denk dat het in zo'n geval ook nogal wat uitmaakt of je het product al betaald hebt.
TS heeft de volledige aankoopprijs al voldaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97613139
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 02:06 schreef Fixers het volgende:

[..]

Leuk dat die advocaten dat zeggen. Maar wat zegt de rechter? Ik kan me niet voorstellen dat een vaag beding in de algemene voorwaarden zomaar recht geeft tot prijsverhogingen als dat niet bij het sluiten van de overeenkomst nadrukkelijk wordt vermeld. Dat zou, zoals hier al eerder in dit topic is gezegd, een hoop mogelijkheden geven om met superlage prijzen te adverteren die uiteindelijk toch niet de prijs is die je moet betalen.

Hoe verhoudt het daar vermelde met de regel dat een product geleverd moet worden als de prijs voor de consument niet onderedelijk lijkt te zijn? Er wordt geadverteerd met 1800 euro voor die camera. Ja dat is goedkoper dan bij de concuretie. Maar de korting lijkt niet onredelijk. Dus zal er voor 1800 geleverd moeten worden.
Ik denk het ook. De voorwaarde is onredelijk en benadeeld de koper; de koper kan immers ook niet opeens switchen omdat hij het product ergens anders toch goedkoper kan krijgen.

Koop = koop.
pi_97618744
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 01:26 schreef Bachnakker het volgende:
Is deze al voorbij gekomen?
http://gathering.tweakers(...)s/1369659#levertniet

Zal er dus op neer komen dat wanneer de winkel het in de voorwaarden heeft staan dat een prijsverhoging mogelijk is en dergelijken, je de aangetekende brief weer uit de brievenbus mag grissen.
Een dergelijke voorwaarde is in de onderhavige AV van Foto de Vakman niet opgenomen.

@TS: je hebt PM

[ Bericht 1% gewijzigd door r_one op 02-06-2011 13:46:36 ]
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_97619531
Hmm, bij het lezen van dit soort topics weet ik ineens weer waarom ik graag een eindje om rij om naar Foto Konijnenberg te gaan..

Toen ik m'n camera 2 jaar geleden ophaalde hadden ze perongeluk m'n geheugenkaartje aan iemand anders verkocht.
Dit moest eigenlijk niet kunnen omdat ieder artikel een barcode heeft en bekend is of het al verkocht is of niet.
Zonder mokken kreeg ik een duurder kaartje mee (heeft ze toch bruto 35 euro gekost).

Zoiets geeft vertrouwen en ik stuur dan ook iedereen die ik ken er heen...

Maar praktijken zoals die waar TS tegenaanloopt breken een winkel snel af.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 2 juni 2011 @ 14:20:53 #159
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_97619963
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 09:43 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat het in zo'n geval ook nogal wat uitmaakt of je het product al betaald hebt.
TS heeft de volledige aankoopprijs al voldaan.
Veel zal dat niet uitmaken. Wat bepalend is is wat men bij de koop heeft afgesproken en als het zo zou zijn dat de leverancier hangende de levertijd die afgesproken prijs stilzwijgend kan aanpassen, dan zou je een fraai handeltje kunnen opzetten waarbij je adverteert met een lage prijs die nog net in de waarschijnlijkheidszone ligt, de bestelllingen vergaart en uiteindelijk uitlevert voor een prijs die per klant een paarhonderd euro's hoger ligt. Daar krijg je de kassa wel mee vol.al zal het geintje niet echt lang gaan werken
Dat TS hem al betaald heeft versterkt echter wel de plicht voor de leverancier om het ding voor de afgesproken prijs te leveren, TS heeft immers aan zijn deel van de afspraak voldaan.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_97621195
Ben heel benieuwd hoe dit afloopt. Geen beste reclame voor Foto de Vakman. Die zouden er in deze ook verstandig aan doen het artikel ook gewoon te leveren voor de afgesproken en reeds betaalde prijs. Goed dat TS zijn rbv heeft geschreven, dit soort praktijken kunnen echt niet door de beugel en ik zou die lui gewoon dwingen het hele spul te leveren. Het is nu gewoon een principekwestie geworden.
  donderdag 2 juni 2011 @ 16:08:02 #161
312232 Bachnakker
Nakte Bach met z'n rhymes
pi_97623014
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 02:06 schreef Fixers het volgende:

[..]

Leuk dat die advocaten dat zeggen. Maar wat zegt de rechter? Ik kan me niet voorstellen dat een vaag beding in de algemene voorwaarden zomaar recht geeft tot prijsverhogingen als dat niet bij het sluiten van de overeenkomst nadrukkelijk wordt vermeld. Dat zou, zoals hier al eerder in dit topic is gezegd, een hoop mogelijkheden geven om met superlage prijzen te adverteren die uiteindelijk toch niet de prijs is die je moet betalen.

Hoe verhoudt het daar vermelde met de regel dat een product geleverd moet worden als de prijs voor de consument niet onderedelijk lijkt te zijn? Er wordt geadverteerd met 1800 euro voor die camera. Ja dat is goedkoper dan bij de concuretie. Maar de korting lijkt niet onredelijk. Dus zal er voor 1800 geleverd moeten worden.
Er was op Tweakers een tijdje een topic hierover en als ik het goed heb is er ooit een rechtelijke uitspraak gedaan over een zelfde situatie (waar de koper dus niet gewonnen had en het stukje uit de link naar voren kwam), maar dat weet ik niet meer zeker.

Wat het volgens mij op neer komt, is dat wanneer de shop prijsverhogingen expliciet vermeldt in de AV, dit onderdeel is van de koopovereenkomst en dit wettelijk gezien ook mogelijk mag zijn om te gebruiken bij een evt. prijsverhoging. Ook als er al is betaald. Het betalen geeft geen extra meerwaarde aan de koopovereenkomst. Zolang de shop in zo'n geval de ruimte geeft om de bestelling te annuleren, zal dit juridisch niet fout zijn. Maar ik lees al dat dit niet goed vermeldt staat bij de AV van Foto de Vakman...

Overigens kan ik dit bij deze situatie nog wel begrijpen voor Foto de Vakman. Lijkt me als verkoper niet leuk om opeens 150 eu verlies te moeten draaien op een product, marge bij zo'n ding zal misschien 3 a 4 tientjes zijn tov inkoopprijs.
pi_97623656
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:12 schreef Disorder het volgende:
Uit het gesprek blijkt verder dat ik het bij die 1850 euro mag houden, maar dan moet ik nog ruim twee maanden wachten.
Vanwaar eigenlijk die termijn van "ruim twee maanden"? Foto de Vakman heeft kennelijk een wel erg-ver-vooruitziende blik ... *kuch* ;)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_97623967
quote:
3s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:32 schreef r_one het volgende:

[..]

Vanwaar eigenlijk die termijn van "ruim twee maanden"? Foto de Vakman heeft kennelijk een wel erg-ver-vooruitziende blik ... *kuch* ;)
Nikon Nederland vermoed dat het zo lang nog zal duren.
pi_97624094
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:43 schreef Disorder het volgende:

[..]

Nikon Nederland vermoed dat het zo lang nog zal duren.
Says who?

En dat 'wát' nog zo lang kan duren?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 2 juni 2011 @ 17:13:08 #165
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_97624871
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:08 schreef Bachnakker het volgende:

[..]

Er was op Tweakers een tijdje een topic hierover en als ik het goed heb is er ooit een rechtelijke uitspraak gedaan over een zelfde situatie (waar de koper dus niet gewonnen had en het stukje uit de link naar voren kwam), maar dat weet ik niet meer zeker.

Wat het volgens mij op neer komt, is dat wanneer de shop prijsverhogingen expliciet vermeldt in de AV, dit onderdeel is van de koopovereenkomst en dit wettelijk gezien ook mogelijk mag zijn om te gebruiken bij een evt. prijsverhoging. Ook als er al is betaald. Het betalen geeft geen extra meerwaarde aan de koopovereenkomst. Zolang de shop in zo'n geval de ruimte geeft om de bestelling te annuleren, zal dit juridisch niet fout zijn. Maar ik lees al dat dit niet goed vermeldt staat bij de AV van Foto de Vakman...

Overigens kan ik dit bij deze situatie nog wel begrijpen voor Foto de Vakman. Lijkt me als verkoper niet leuk om opeens 150 eu verlies te moeten draaien op een product, marge bij zo'n ding zal misschien 3 a 4 tientjes zijn tov inkoopprijs.
Vergeet bij dat nadeel voor de leverancier niet die keren dat ze voor een afgesproken prijs leverden en hem achteraf veel goedkoper konden inkopen. Dat voordeel wordt immers ook niet met de klant verrekend.
Ondergetekende denkt met weemoed terug aan de lens die hij ooit in de 90's voor destijds zo'n 900 gulden bestelde en ook gewoon met 900 gulden kon afrekenen terwijl de prijs in acht maanden levertijd(!) naar 1300 gulden was gestegen. Zelfs nog excuus en een flinke lading film erbij gekregen wegens de lange levertijd. Toen scheen dat nog te kunnen.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
  donderdag 2 juni 2011 @ 17:46:09 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97625869
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:08 schreef Bachnakker het volgende:

[..]

Er was op Tweakers een tijdje een topic hierover en als ik het goed heb is er ooit een rechtelijke uitspraak gedaan over een zelfde situatie (waar de koper dus niet gewonnen had en het stukje uit de link naar voren kwam), maar dat weet ik niet meer zeker.

Wat het volgens mij op neer komt, is dat wanneer de shop prijsverhogingen expliciet vermeldt in de AV, dit onderdeel is van de koopovereenkomst en dit wettelijk gezien ook mogelijk mag zijn om te gebruiken bij een evt. prijsverhoging. Ook als er al is betaald. Het betalen geeft geen extra meerwaarde aan de koopovereenkomst. Zolang de shop in zo'n geval de ruimte geeft om de bestelling te annuleren, zal dit juridisch niet fout zijn. Maar ik lees al dat dit niet goed vermeldt staat bij de AV van Foto de Vakman...

Overigens kan ik dit bij deze situatie nog wel begrijpen voor Foto de Vakman. Lijkt me als verkoper niet leuk om opeens 150 eu verlies te moeten draaien op een product, marge bij zo'n ding zal misschien 3 a 4 tientjes zijn tov inkoopprijs.
Als er op dit moment 2 concurrenten zijn die de camera voor ¤ 1.899 aanbieden dan maak je mij niet wijs dat ze bij de afgesproken prijs van ¤ 1.850 zoveel verlies lijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97743196
Is er al een update? :)
pi_97744442
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:48 schreef r_one het volgende:

[..]

Says who?

En dat 'wát' nog zo lang kan duren?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zondag 5 juni 2011 @ 22:04:32 #169
30910 Disorder
Disorder
pi_97760749
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 17:05 schreef MaGNeT het volgende:
Is er al een update? :)
Ze gaan niet in op mijn aangetekende verzoek de camera te leveren. Dus ik neem morgen verder contact op met rechtsbijstand.
pi_97762831
Wat een slechte service van Foto de Vakman, echt niet te geloven dat ze voor een paar tientjes zo moeilijk doen en voor zoveel negatieve publiciteit zorgen.
pi_97763126
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:04 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ze gaan niet in op mijn aangetekende verzoek de camera te leveren. Dus ik neem morgen verder contact op met rechtsbijstand.
Stel ze in gebreke ?
dag
pi_97764104
Wat slecht dit. :{
pi_97764187
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:55 schreef Asgard het volgende:
Wat slecht dit. :{
Ik verbaas me er ook over.
Zo'n "principezaak" kan ze een hoop kosten, meer dan wat het kost als ze gewoon leveren.

Heerlijk, bedrijven waar men niet meer beseft dat je soms beter een keer je verlies kan nemen om winst te maken.

Was het anders gegaan dan waren we na pagina 1 al klaar geweest en hadden we ^O^ kunnen doen voor de Foto de Vakman.
Nu doen we :{w en :') ...
pi_97764363
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2011 22:56 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik verbaas me er ook over.
Zo'n "principezaak" kan ze een hoop kosten, meer dan wat het kost als ze gewoon leveren.

Heerlijk, bedrijven waar men niet meer beseft dat je soms beter een keer je verlies kan nemen om winst te maken.

Was het anders gegaan dan waren we na pagina 1 al klaar geweest en hadden we ^O^ kunnen doen voor de Foto Vakman.
Inderdaad erg slecht dat ze dit standpunt innemen. Hopelijk kan je rechtsbijstand iets betekenen voor je zodat foto de vakman gewoon de camera 'moet' leveren tegen jouw prijs. Sowieso, ze hebben de camera, jij hebt al betaalt dus wat is het probleem...
Slechte service.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_97780495
Laten we eerst vooropstellen dat de klant de body heeft besteld toen deze niet op voorraad was.
Laten we ook vooropstellen dat de klant de body nog steeds tegen de toen geldende prijs geleverd krijgt.
Maar....de body los is op dit moment niet leverbaar. Er is een kitversie beschikbaar, body en objectief, maar die zijn inkoop veel duurder. We hebben de klant als eerste op de hoogte gesteld, gezien de schaarste op de markt van dit product om eventueel de body eerder te krijgen, maar wel met een prijsverhoging omdat de versie die we hebben ontvangen dus duurder ingekocht is.
Telefonisch hebben we de klant al meerdere malen op de hoogte gesteld en alles uitgelegd, maar er wordt nu de indruk gewekt dat hij een body heeft gekocht en dat we de prijs daarvan hebben verhoogd. Dat klopt dus niet. De body wordt nog steeds geleverd alleen is de levertijd, ook bij Nikon, nog onbekend. We hebben ook al meerdere malen aangegeven het geld terug te storten zodat de klant de body elders kan kopen, maar ook dat is door de klant afgewezen.
  maandag 6 juni 2011 @ 12:15:28 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97780628
Als een losse body nu niet leverbaar is dan moet je het ook niet als "op voorraad" aanbieden, en dat stond de losse body vorige week wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97780841
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:11 schreef VakmanTeam het volgende:
We hebben de klant als eerste op de hoogte gesteld, gezien de schaarste op de markt van dit product om eventueel de body eerder te krijgen, maar wel met een prijsverhoging omdat de versie die we hebben ontvangen dus duurder ingekocht is.

Dit is niet het probleem van de klant.
Noem het ondernemersrisico.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97781057
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:11 schreef VakmanTeam het volgende:
Laten we eerst vooropstellen dat de klant de body heeft besteld toen deze niet op voorraad was.
Laten we ook vooropstellen dat de klant de body nog steeds tegen de toen geldende prijs geleverd krijgt.
Maar....de body los is op dit moment niet leverbaar. Er is een kitversie beschikbaar, body en objectief, maar die zijn inkoop veel duurder. We hebben de klant als eerste op de hoogte gesteld, gezien de schaarste op de markt van dit product om eventueel de body eerder te krijgen, maar wel met een prijsverhoging omdat de versie die we hebben ontvangen dus duurder ingekocht is.
Telefonisch hebben we de klant al meerdere malen op de hoogte gesteld en alles uitgelegd, maar er wordt nu de indruk gewekt dat hij een body heeft gekocht en dat we de prijs daarvan hebben verhoogd. Dat klopt dus niet. De body wordt nog steeds geleverd alleen is de levertijd, ook bij Nikon, nog onbekend. We hebben ook al meerdere malen aangegeven het geld terug te storten zodat de klant de body elders kan kopen, maar ook dat is door de klant afgewezen.
Dit lijkt me (indien waar) redelijk? Ik vraag me alleen wel af of het niet inmiddels over een gigantische miscommunicatie gaat..
  maandag 6 juni 2011 @ 12:31:16 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97781092
Overigens is een kit over het algemeen interessant geprijsd omdat het een aankoop van body en objectief samen is, dat is vrijwel altijd goedkoper dan een losse body en een los objectief, dat een body uit een kit dus duurder zou zijn gaat er bij mij ook niet in, dan klopt er iets niet aan de prijs van een kit.
Je moet bij het uit elkaar halen van een kit de prijs van het losse objectief niet spontaan "vergeten".

De kit is duurder dan een losse body, maar een body uit een kit is niet duurder dan een losse body.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97781095
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dit is niet het probleem van de klant.
Noem het ondernemersrisico.
Lijkt me niet, die kit-versie is eigenlijk een ander product.
pi_97781132
De camera was volgens de website destijds op voorraad. In de mail waar jullie mij hebben gemeld over de prijsstijging kreeg ik 2 opties: meer betalen of annuleren. Die derde optie (wachten) kwam pas aan bod toen ik het zelf aan de telefoon voorstelde.

Jullie doen nu overkomen of ik twee keer de mogelijkheid heb gehad om het geld terug te krijgen of te wachten. In de mails echter gingen jullie niet op mijn verzoek in alsnog te leveren.
pi_97781161
De klant heeft inzage gehad in onze inkoopfacturen, en heeft al eerder laten weten bereid te zijn te wachten op de leverbaarheid van de body. Wij hebben volledig open kaart gespeeld, maar er wordt een andere indruk gewekt.
pi_97781181
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:31 schreef Skint het volgende:

[..]

Lijkt me niet, die kit-versie is eigenlijk een ander product.
Maar dan moet je de D700 body niet als op voorraad op je website aangeven.
pi_97781196
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:33 schreef VakmanTeam het volgende:
De klant heeft inzage gehad in onze inkoopfacturen, en heeft al eerder laten weten bereid te zijn te wachten op de leverbaarheid van de body. Wij hebben volledig open kaart gespeeld, maar er wordt een andere indruk gewekt.
Zie bericht van mij hierboven.
pi_97781207
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:31 schreef Skint het volgende:

[..]

Lijkt me niet, die kit-versie is eigenlijk een ander product.
Het ging mij om deze zin:

quote:
We hebben de klant als eerste op de hoogte gesteld, gezien de schaarste op de markt van dit product om eventueel de body eerder te krijgen, maar wel met een prijsverhoging omdat de versie die we hebben ontvangen dus duurder ingekocht is.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97781212
@ disorder: er is duidelijk gecommuniceerd, zie eerste reactie
pi_97781252
De klant kan toch een body krijgen tegen een hogere prijs omdat jullie body's ingekocht hebben tegen een hogere inkoopprijs?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97781487
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:34 schreef VakmanTeam het volgende:
@ disorder: er is duidelijk gecommuniceerd, zie eerste reactie
Nogmaals:

De camera was volgens de website destijds op voorraad. In de mail waar jullie mij hebben gemeld over de prijsstijging kreeg ik 2 opties: meer betalen of annuleren. Die derde optie (wachten) kwam pas aan bod toen ik het zelf aan de telefoon voorstelde.

Jullie doen nu overkomen of ik twee keer de mogelijkheid heb gehad om het geld terug te krijgen of te wachten. In de mails echter gingen jullie niet op mijn verzoek in alsnog te leveren.
  maandag 6 juni 2011 @ 12:48:51 #189
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_97781699
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:41 schreef JeMoeder het volgende:
Je bent een koop aangegaan met deze 'vakman'. Ze zijn dus verplicht te leveren voor de prijs die is afgesproken en die je hebt betaald. Mochten ze niet akkoord gaan dan zou ik mijn rechtsbijstand inschakelen. Imho hebben ze geen poot om op te staan in deze.
Jawel hoor, de winkel staat in z'n recht aangezien ze de mogelijkheid geven om de koop te ontbinden.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_97781830
@Kapt Ruigbaard: dit voorstel is door de klant afgewezen.

Voor ons stopt hier de discussie, want dit kan nog lang doorgaan. Telefonisch is er mijns inziens goed contact geweest tussen de klant en ons, maar hier wordt ook weer een andere indruk gewekt.
Voor de duidelijkheid: de eerste optie aan de klant voorgelegd was : nu de body meteen hebben, maar voor een hogere prijs ( vanwege de hogere inkoopprijs van body en lens, want die hebben we wel binnen gekregen), of wachten tot deze weer beschikbaar is op de markt, of annuleren.
Juist in het kader van klantvriendelijkheid hebben we de klant als eerste aangeboden de (dan duurdere) body uit een kit te nemen, wachten is altijd al een optie geweest.
Body wordt dus nog steeds geleverd voor de bestelde prijs.
  maandag 6 juni 2011 @ 12:57:27 #191
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97781975
interessante ontwikkelingen...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 6 juni 2011 @ 12:58:04 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97781993
Een losse body en losse lens is dus goedkoper dan een kit?

Ik geloof er niets van, dit klinkt alsof de klant een body uit een kit mag hebben en dat hij de lens (die hij niet ontvangt) ook mag betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97782020
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:52 schreef VakmanTeam het volgende:
@Kapt Ruigbaard: dit voorstel is door de klant afgewezen.

Ja nogal logisch.

De logica ontgaat mij een beetje. Waarom zou die body over een tijdje kwa inkoopprijs weer even duur zijn als wanneer de klant hem bestelde? En als de inkoopprijs nou goedkoper blijkt te zijn, krijgt de klant dan ook zijn body goedkoper?

Er zijn dus body's op voorraad maar omdat die tegen een hogere inkoopprijs zijn in gekocht moet de klant dus of wachten of meer bijbetalen?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 6 juni 2011 @ 13:01:27 #194
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_97782095
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 10:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
HAHA zo kan ik ook alles met enorme korting aanbieden en dan achteraf gewoon de volle mep vragen _O- wat een toko.
Volgens mij staat dat in alle algemene voorwaarden hoor. Dat maakt het niet kloppend, maar toch...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_97782176
Prijsverhoging van Nikon zorgt er voor dat prijzen aangepast worden, de bestelling van de betreffende body is gedaan vóór de verhoging van Nikon, wij krijgen deze dus ook nog steeds geleverd voor de toen geldende inkoopsprijs.
pi_97782263
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:04 schreef VakmanTeam het volgende:
Prijsverhoging van Nikon zorgt er voor dat prijzen aangepast worden, de bestelling van de betreffende body is gedaan vóór de verhoging van Nikon, wij krijgen deze dus ook nog steeds geleverd voor de toen geldende inkoopsprijs.
Dan geef je de klant toch gewoon een body van de hogere inkoopprijs en ruil je die later weer om in je administratie?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97782388
En dát heet nou ondernemersrisico, VakmanTeam. Het zou jullie sieren om de kit uit elkaar te halen en de body aan Disorder te leveren en het objectief los te verkopen.

Zoals al eerder gezegd, als jullie het objectief en de body los zouden moeten kopen zou dit duurder zijn dan de kit. Als jullie het nu op deze manier oplossen zien de honderden mensen die dit lezen ook nog eens dat jullie de zaak goed hebben opgelost, en dat levert je uiteindelijk meer klanten op.
pi_97782409
Wat een heerlijke soap. :')
pi_97782438
Foto Vakman hoeft in ieder geval niet meer te rekenen op mij als consument
  maandag 6 juni 2011 @ 13:18:44 #200
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_97782608
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:08 schreef Bachnakker het volgende:

[..]

Overigens kan ik dit bij deze situatie nog wel begrijpen voor Foto de Vakman. Lijkt me als verkoper niet leuk om opeens 150 eu verlies te moeten draaien op een product, marge bij zo'n ding zal misschien 3 a 4 tientjes zijn tov inkoopprijs.
Dat is natuurlijk het risico als je iets 'goedkoop' verkoopt wat je niet eens hebt. Wel de lusten niet de lasten...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_97782760
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:11 schreef jochem8 het volgende:
En dát heet nou ondernemersrisico, VakmanTeam. Het zou jullie sieren om de kit uit elkaar te halen en de body aan Disorder te leveren en het objectief los te verkopen.

Zoals al eerder gezegd, als jullie het objectief en de body los zouden moeten kopen zou dit duurder zijn dan de kit. Als jullie het nu op deze manier oplossen zien de honderden mensen die dit lezen ook nog eens dat jullie de zaak goed hebben opgelost, en dat levert je uiteindelijk meer klanten op.
Dat dus. Jullie hoeven de klant hier helemaal niet lastig mee te vallen.
  Redactie Frontpage maandag 6 juni 2011 @ 13:25:43 #202
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97782821
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:58 schreef Leandra het volgende:
Een losse body en losse lens is dus goedkoper dan een kit?

Ik geloof er niets van, dit klinkt alsof de klant een body uit een kit mag hebben en dat hij de lens (die hij niet ontvangt) ook mag betalen.
Het leek mij ook raar, maar kijk en huiver:

Even opgezocht (tweakers pricewatch):
D700 body: ¤1999,-
28-300 lens: ¤772,-
Kit: ¤2823,-

Bij het los kopen van de componenten ben je dus ¤52,- goedkoper uit....

quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dan geef je de klant toch gewoon een body van de hogere inkoopprijs en ruil je die later weer om in je administratie?
dit...

Nog even een editje vanaf de Vakmansite:

d700 body: ¤2199,-
24-70mm lens: ¤1498,-
Kit: ¤3569,-

Bij de Vakman is een kit dus wel degelijk goedkoper, ¤128,- zelfs..

[ Bericht 7% gewijzigd door JeMoeder op 06-06-2011 13:32:08 ]
Ta mčre
El Cońo
ウイスキー
pi_97783054
Dus ik begrijp het goed...:

De Foto de Vakman heeft de body wel binnen, ook los van de kits, maar deze zijn voor een hogere prijs ingekocht. De klanten die eerste hebben besteld krijgen niet geleverd omdat anders boekhoudtechnisch er niet voldoende winst wordt gemaakt op die precieze body.

Dit omdat er nog body's geleverd worden tegen de oudere lagere inkoopprijs.

Ergo, Foto de Vakman levert géén camera die ze wel op voorraad heeft alleen omdat ze zelf hun boekhouding niet op orde kunnen krijgen.

Of lees ik het nu verkeerd?

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 06-06-2011 13:53:36 ]
dag
pi_97783293
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:32 schreef Peter het volgende:
Dus ik begrijp het goed...:

De foto Vakman heeft de body wel binnen, ook los van de kits, maar deze zijn voor een hogere prijs ingekocht. De klanten die eerste hebben besteld krijgen niet geleverd omdat anders boekhoudtechnisch er niet voldoende winst wordt gemaakt op die precieze body.

Dit omdat er nog body's geleverd worden tegen de oudere lagere inkoopprijs.

Ergo, Foto vakman levert géén camera die ze wel op voorraad heeft alleen omdat ze zelf hun boekhouding niet op orde kunnen krijgen.

Of lees ik het nu verkeerd?
Zo begrijp ik hem ook. :s)
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97783377
Maar Foto Vakman zegt dat de body (voor de originele lage inkoopprijs) nog wel beschikbaar komt, maar dat daar dus nog gewacht moet worden? Ik snap niet hoe ze die dan nog kunnen krijgen als er al ingekocht is tegen een hogere inkoopprijs. Waar moet Disorder dan nu op wachten?
Facts don't care about your feelings
pi_97783520
Als Foto Vakman nu al weet dat ze over een tijdje weer geleverd gaan krijgen tegen een lagere prijs. Dan is het gewoon dom en niet professioneel om nu tijdelijk het verlies (van een paar tientjes) maar even te pakken en direct aan Disorder te leveren.

Als ze bij die zaak dit eenvoudigs niet snappen kunnen ze maar beter een ander beroep zoeken want van detailhandel hebben ze geen kaas gegeten.
pi_97783604
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:32 schreef Peter het volgende:
Dus ik begrijp het goed...:

De foto Vakman heeft de body wel binnen, ook los van de kits, maar deze zijn voor een hogere prijs ingekocht. De klanten die eerste hebben besteld krijgen niet geleverd omdat anders boekhoudtechnisch er niet voldoende winst wordt gemaakt op die precieze body.

Dit omdat er nog body's geleverd worden tegen de oudere lagere inkoopprijs.

Ergo, Foto vakman levert géén camera die ze wel op voorraad heeft alleen omdat ze zelf hun boekhouding niet op orde kunnen krijgen.

Of lees ik het nu verkeerd?
Correcto. Boekhoudkundig falen == ingebreke blijven ten opzichte van de klant. Kortom, zaakjes niet op orde daaro.
pi_97783736
Wel erg jammer voor een bedrijf waar ze kennelijk wel tegen scherpe prijzen willen leveren aan de klant. Stukje service of ondernemersrisico nemen hoort er niet bij voor hen.

Gemiste kans ook om dit op te pakken. Wellicht dat de marketingafdeling van Foto de Vakman snapt dat het betere reclame is om de body te leveren en zelf te wachten op de goedkoper bestelde body's?
dag
pi_97783775
Goed.
Waar kan de rekening heen voor deze les klantvriendelijkeheid?

De kleine lettertjes:
Het bedrag op de rekening kan achteraf nog fluctueren omdat de inkoopprijs stijgt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 6 juni 2011 @ 13:58:08 #210
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97783950
quote:
13s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:12 schreef BIGGI het volgende:
Foto Vakman hoeft in ieder geval niet meer te rekenen op mij als consument
Op mij ook niet. Wat een verhaal zeg, waardeloos.
  maandag 6 juni 2011 @ 13:59:20 #211
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_97783996
Het is iig duidelijk dat iedereen een winkel mag beginnen ;)
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 6 juni 2011 @ 13:59:23 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97784000
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Goed.
Waar kan de rekening heen voor deze les klantvriendelijkeheid?

De kleine lettertjes:
Het bedrag op de rekening kan achteraf nog fluctueren omdat de inkoopprijs stijgt.

In de kleine lettertjes van deze "vakman" staat iig al dat je geen geld terug krijgt als het artikel tussen bestellen en leveren goedkoper wordt.

Ik gok dat deze zelfbenoemde vakman dus straks een aantal mensen een D700 gaat leveren die besteld en betaald is tegen een hoger bedrag dan de prijs op het moment van levering, en dat ze dan bij iedere vraag over het prijsverschil direct naar de AV verwijzen.

Maar misschien bieden ze die klanten ook aan te wachten op de partij die duurder ingekocht is :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97784065
Fotovakman kan nog netjes uit dit incident komen; zelfreflectie, de algemene voorwaarden aanpassen, en snel de body leveren met een tegoedbon erbij. Ik zou er alleen al marketingtechnisch voor gaan.
  maandag 6 juni 2011 @ 14:12:44 #214
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97784556
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Fotovakman kan nog netjes uit dit incident komen; zelfreflectie, de algemene voorwaarden aanpassen, en snel de body leveren met een tegoedbon erbij. Ik zou er alleen al marketingtechnisch voor gaan.
Inderdaad, foutje maken is menselijk maar op deze manier zullen veel mensen het toch nog wel een nette oplossing vinden.
  maandag 6 juni 2011 @ 14:19:13 #215
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97784807
Prijsverhoging is wettelijk toegestaan, en jij hebt ook de mogelijkheid tot ontbinding. Of het klantvriendelijk is, is een tweede.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_97785053
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:19 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Prijsverhoging is wettelijk toegestaan, en jij hebt ook de mogelijkheid tot ontbinding. Of het klantvriendelijk is, is een tweede.
Koop = koop.
pi_97785431
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:19 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Prijsverhoging is wettelijk toegestaan, en jij hebt ook de mogelijkheid tot ontbinding. Of het klantvriendelijk is, is een tweede.
Na het sluiten van de overeenkomst? De prijs is een belangrijk kenmerk van de koopovereenkomst. Die wijzigen is dus eigenlijk de koopovereenkomst verbreken. Lees je eens in het consumentenrecht in ;).
dag
  maandag 6 juni 2011 @ 14:37:02 #218
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97785562
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:34 schreef Peter het volgende:

[..]

Na het sluiten van de overeenkomst? De prijs is een belangrijk kenmerk van de koopovereenkomst. Die wijzigen is dus eigenlijk de koopovereenkomst verbreken. Lees je eens in het consumentenrecht in ;).
Art 7:35BW
1.
Indien de verkoper bij een consumentenkoop krachtens een bij die overeenkomst gemaakt beding de koopprijs na het sluiten van de koop verhoogt, is de koper bevoegd de koop door een schriftelijke verklaring te ontbinden, tenzij bedongen is dat de aflevering langer dan drie maanden na de koop zal plaatsvinden.
2.
Voor de toepassing van lid 1 wordt onder koopprijs begrepen het bedrag dat bij het sluiten van de overeenkomst onder voorbehoud van prijswijziging voorlopig als koopprijs is opgegeven.

Maargoed, vraag is dan, is zo'n beding als in lid 1 benoemt?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_97785891
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Art 7:35BW
1.
Indien de verkoper bij een consumentenkoop krachtens een bij die overeenkomst gemaakt beding de koopprijs na het sluiten van de koop verhoogt, is de koper bevoegd de koop door een schriftelijke verklaring te ontbinden, tenzij bedongen is dat de aflevering langer dan drie maanden na de koop zal plaatsvinden.
2.
Voor de toepassing van lid 1 wordt onder koopprijs begrepen het bedrag dat bij het sluiten van de overeenkomst onder voorbehoud van prijswijziging voorlopig als koopprijs is opgegeven.

Maargoed, vraag is dan, is zo'n beding als in lid 1 benoemt?
1. De camera was op voorraad.
2. Indien er van artikel 7:35 BW in het nadeel van de consument wordt afgeweken in de algemene voorwaarden dan is dit onredelijk bezwarend, zie art. 7:6 lid 2 BW.
  maandag 6 juni 2011 @ 14:43:41 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97785898
@ZmS: Dan moet er wel sprake zijn van een voorlopige koopprijs, en dat was niet gemeld, tevens heeft TS de koop aan zijn kant al compleet gemaakt door het aankoopbedrag volledig te voldoen, een bedrag voor een op dat moment als "op voorraad" staand artikel.

TS kocht dus gewoon een camera, hij deed geen aanbetaling op een mogelijke prijs van een camera die ergens in de toekomst leverbaar zal zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97785966
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Art 7:35BW
1.
Indien de verkoper bij een consumentenkoop krachtens een bij die overeenkomst gemaakt beding de koopprijs na het sluiten van de koop verhoogt, is de koper bevoegd de koop door een schriftelijke verklaring te ontbinden, tenzij bedongen is dat de aflevering langer dan drie maanden na de koop zal plaatsvinden.
2.
Voor de toepassing van lid 1 wordt onder koopprijs begrepen het bedrag dat bij het sluiten van de overeenkomst onder voorbehoud van prijswijziging voorlopig als koopprijs is opgegeven.

Maargoed, vraag is dan, is zo'n beding als in lid 1 benoemt?
Lees het wetsartikel nog eens. De koper heeft het recht om de overeenkomst te ontbinden. Dat ontslaat de verkoper niet van het leveren voor de afgesproken verkoopprijs.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 6 juni 2011 @ 14:52:47 #222
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97786316
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

1. De camera was op voorraad.
2. Indien er van artikel 7:35 BW in het nadeel van de consument wordt afgeweken in de algemene voorwaarden dan is dit onredelijk bezwarend, zie art. 7:6 lid 2 BW.
Maar de camera was toch niet volledig op voorraad? Dan moet je alsnog de koop ontbinden omdat het product niet conform de overeenkomst is.
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Lees het wetsartikel nog eens. De koper heeft het recht om de overeenkomst te ontbinden. Dat ontslaat de verkoper niet van het leveren voor de afgesproken verkoopprijs.
Als de overeenkomst ontbonden wordt dan krijgt TS gewoon zijn geld terug.

Ik probeer hier even nieuwe mogelijkheden voor te schotelen, haha c_/
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 6 juni 2011 @ 14:58:09 #223
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_97786597
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Koop = koop.
zo zwart/wit is het niet.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_97786679
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Maar de camera was toch niet volledig op voorraad?
Het body was op voorraad ten tijde van mijn aankoop. Volgens hun website dan. Daarna kwam via email de mededeling dat hij niet op voorraad was.
pi_97786717
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Maar de camera was toch niet volledig op voorraad? Dan moet je alsnog de koop ontbinden omdat het product niet conform de overeenkomst is.

[..]

Als de overeenkomst ontbonden wordt dan krijgt TS gewoon zijn geld terug.

Ik probeer hier even nieuwe mogelijkheden voor te schotelen, haha c_/
De foto prutser man beweerd ook niet anders.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 6 juni 2011 @ 15:05:18 #226
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97786915
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:59 schreef Disorder het volgende:

[..]

Het body was op voorraad ten tijde van mijn aankoop. Volgens hun website dan. Daarna kwam via email de mededeling dat hij niet op voorraad was.
Waarschijnlijk is het uitgesloten dat je rechten kan ontlenen aan meldingen op hun website.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_97787138
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is het uitgesloten dat je rechten kan ontlenen aan meldingen op hun website.
Dat is ook onredelijk bezwarend lijkt mij...
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Maar de camera was toch niet volledig op voorraad? Dan moet je alsnog de koop ontbinden omdat het product niet conform de overeenkomst is.

[..]

Als de overeenkomst ontbonden wordt dan krijgt TS gewoon zijn geld terug.

Ik probeer hier even nieuwe mogelijkheden voor te schotelen, haha c_/
De koper KAN ontbinden. Dat wil de KOPER niet. Er staat niet dat de Verkoper kan ontbinden.
dag
  maandag 6 juni 2011 @ 15:23:23 #228
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97787547
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:11 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat is ook onredelijk bezwarend lijkt mij...
Dat weet ik niet, dat moet blijken uit jurisprudentie.

quote:
[..]

De koper KAN ontbinden. Dat wil de KOPER niet. Er staat niet dat de Verkoper kan ontbinden.
Dan moet 'ie betalen lijkt mij.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_97787609
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, dat moet blijken uit jurisprudentie.

[..]

Dan moet 'ie betalen lijkt mij.
De koper heeft toch al lang betaald? Nu moet de verkoper nog zijn verplichting nakomen.
Qua prijswijzigingen voorbehouden, kijk naar de uitspraken over wehkamp en otto, daar is over de 'zetfouten' een uitspraak gedaan.
dag
pi_97788189
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dan moet 'ie betalen lijkt mij.
Snap je zelf wel waar je het nu over hebt? Dus als ik een koopovereenkomst sluit met een winkel voor een bepaalde prijs en ik doe de betaling, dan mag de koper daarna nog besluiten om de prijs van het product te verhogen? Dat is gelul en dat weet je zelf ook. Op het moment dat jij de bestelling gedaan hebt en de bevestiging hebt ontvangen is dat een rechtsgeldige en bindende overeenkomst (tenzij de prijs dus echt heel veel afwijkt dat het niet logisch meer kan zijn). Het product is gewoon nog leverbaar (is zelfs al binnen bij hun, alleen blijkbaar dus voor een hogere inkoopprijs) en dus moeten ze gewoon leveren.

Maar als ik zo de reacties van die toko zie dan zijn ze ook wel van plan om (uiteindelijk) te leveren, alleen dus niet van de producten die ze nu op voorraad hebben omdat die inkoopprijs hoger is 8)7. Wat een gelul zeg voor een paar tientjes...
Facts don't care about your feelings
pi_97788294
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:40 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Snap je zelf wel waar je het nu over hebt? Dus als ik een koopovereenkomst sluit met een winkel voor een bepaalde prijs en ik doe de betaling, dan mag de koper daarna nog besluiten om de prijs van het product te verhogen? Dat is gelul en dat weet je zelf ook. Op het moment dat jij de bestelling gedaan hebt en de bevestiging hebt ontvangen is dat een rechtsgeldige en bindende overeenkomst (tenzij de prijs dus echt heel echt afwijkt dat het niet logisch meer kan zijn). Het product is gewoon nog leverbaar (is zelfs al binnen bij hun, alleen blijkbaar dus voor een hogere inkoopprijs) en dus moeten ze gewoon leveren.

Maar als ik zo de reacties van die toko zie dan zijn ze ook wel van plan om (uiteindelijk) te leveren, alleen dus niet van de producten die ze nu op voorraad hebben omdat die inkoopprijs hoger is 8)7
TS heeft gewoon een punt. Niet dat ik persoonlijk nog iets met die winkel van doen zou willen hebben; het vertrouwen zou bij mij tot negatief gezakt zijn.
pi_97788434
Ja dat zeker. Dat ze dan nog wel helemaal de moeite doen om hier te reageren, maar het niet even kunnen opbrengen om gewoon dat product te versturen voor die prijs. :(
Facts don't care about your feelings
  maandag 6 juni 2011 @ 15:48:09 #233
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97788529
Oh de koper heeft al betaald? Sorry, overheen gelezen. Ja dan levering eisen, desnoods een ingebrekestelling maar da's deel twee.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 6 juni 2011 @ 15:57:23 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97788946
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dat zeker. Dat ze dan nog wel helemaal de moeite doen om hier te reageren, maar het niet even kunnen opbrengen om gewoon dat product te versturen voor die prijs. :(
Ze vergeten kennelijk heel makkelijk wat het aan tijd (= geld) kost om hun straatje aan alle kanten schoon te vegen.

Die kosten plus de kosten van de inmiddels opgelopen reputatieschade zijn al meer dan het vermeende "verlies" dat ze zouden lijden als ze het ding gewoon nu zouden leveren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97789441
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze vergeten kennelijk heel makkelijk wat het aan tijd (= geld) kost om hun straatje aan alle kanten schoon te vegen.

Die kosten plus de kosten van de inmiddels opgelopen reputatieschade zijn al meer dan het vermeende "verlies" dat ze zouden lijden als ze het ding gewoon nu zouden leveren.
Wat niet eens tot een verlies gerekend had hoeven worden als ze het later in hun administratie gewoon weer recht getrokken hadden.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97789588
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze vergeten kennelijk heel makkelijk wat het aan tijd (= geld) kost om hun straatje aan alle kanten schoon te vegen.

Die kosten plus de kosten van de inmiddels opgelopen reputatieschade zijn al meer dan het vermeende "verlies" dat ze zouden lijden als ze het ding gewoon nu zouden leveren.
Nou ja de kans dat 1 van de users in dit topic iets had besteld daar is relatief klein. Aantal lezers is iets groter. Over een week of 3 is dit topic dood.

Imagoschade is nog niet helemaal duidelijk.
pi_97789636
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Nou ja de kans dat 1 van de users in dit topic iets had besteld daar is relatief klein. Aantal lezers is iets groter. Over een week of 3 is dit topic dood.

Imagoschade is nog niet helemaal duidelijk.
FOK! doet het anders altijd bijzonder goed op google ;).
dag
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 juni 2011 @ 16:12:09 #238
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97789714
Als winkel maak je jezelf echt onsterfelijk belachelijk zo. Terwijl het zo simpel opgelost kan worden: body van kit aan TS leveren, lens apart leggen tot nieuwe body's binnen zijn en je hebt weer een complete kit om te verkopen.

De "Vakman" doet zijn naam geen eer aan :N
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_97789793
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dan geef je de klant toch gewoon een body van de hogere inkoopprijs en ruil je die later weer om in je administratie?
Dat dus.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_97790057
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Art 7:35BW
1.
Indien de verkoper bij een consumentenkoop krachtens een bij die overeenkomst gemaakt beding de koopprijs na het sluiten van de koop verhoogt, is de koper bevoegd de koop door een schriftelijke verklaring te ontbinden, tenzij bedongen is dat de aflevering langer dan drie maanden na de koop zal plaatsvinden.
2.
Voor de toepassing van lid 1 wordt onder koopprijs begrepen het bedrag dat bij het sluiten van de overeenkomst onder voorbehoud van prijswijziging voorlopig als koopprijs is opgegeven.

Maargoed, vraag is dan, is zo'n beding als in lid 1 benoemt?
Neen.
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Oh de koper heeft al betaald? Sorry, overheen gelezen. Ja dan levering eisen, desnoods een ingebrekestelling maar da's deel twee.
Mijn god :')

Moeilijk he, een topic lezen.
Het is al wel 37x gepost of zo 8)7
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 6 juni 2011 @ 16:19:22 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97790143
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Nou ja de kans dat 1 van de users in dit topic iets had besteld daar is relatief klein. Aantal lezers is iets groter. Over een week of 3 is dit topic dood.

Imagoschade is nog niet helemaal duidelijk.
Mwah, dat weet ik nog niet, volgens mij wordt er vanuit FOT ook redelijk meegelezen, en ook hier thuis zijn we qua fotograferen verder dan een klikklak toestel van ¤ 100,=
Dat wordt voor de volgende camera en/of lens dus gewoon weer een andere leverancier.

En onderschat de kracht van Google niet...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 6 juni 2011 @ 16:19:26 #242
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97790148
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:18 schreef r_one het volgende:

[..]

Neen.

[..]

Mijn god :')

Moeilijk he, een topic lezen.
Het is al wel 37x gepost of zo 8)7
Dat laatste: het waren nogal wat pagina's dus heb niet alles gelezen :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 6 juni 2011 @ 16:30:50 #243
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_97790739
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:19 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat laatste: het waren nogal wat pagina's dus heb niet alles gelezen :P
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  maandag 6 juni 2011 @ 18:27:57 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97796384
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:19 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dat laatste: het waren nogal wat pagina's dus heb niet alles gelezen :P
Vanaf het moment dat je zelf begon te posten is het ook een keer of wat genoemd voor je het doorhad...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Frontpage maandag 6 juni 2011 @ 20:20:57 #245
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97803820
Samenvatting:

De 'vakman' wil niet leveren, omdat hij dat administratief niet rond krijgt. Verder kan ze wel iemand hier laten registeren, een heel topic laten doorpluizen en vervolgens een paar keer reageren.

Logica leert dat die 2 arbeidsuren die dat heeft gekost goedkoper zijn dan het inkoopverschil op die kit-camera :')
Ta mčre
El Cońo
ウイスキー
pi_97805757
De FotoVakman maakt het zich erg moeilijk door voet bij stuk te houden.
Ik werk in een computerwinkel en wij zouden het niet zo hoog willen laten oplopen aangezien niemand er bij gebaat is.

De klant niet, de winkel niet en de goede naam al helemaal niet.

Hoe het wel zou moeten? Je lost iets op en leert van je fouten...
pi_97807070
Godver, hoe stom kan je als "vakman" zijn?
Je klanten naaien, betrapt worden op een forum waar de hele publieke opinie tegen je is en in plaats van dit keer gewoon je verlies te nemen en de klant fatsoenlijk tegemoet te komen zo kinderachtig je kop in het zand steken en voet bij stuk houden? |:(
Ik snap het echt niet...
pi_97807289
Even de TT editten met de naam van de winkel erin, dan staat die binnen no-time bovenaan google, of net onderaan hun website ;)
Facts don't care about your feelings
  maandag 6 juni 2011 @ 21:49:42 #249
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_97810464
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:52 schreef VakmanTeam het volgende:

Body wordt dus nog steeds geleverd voor de bestelde prijs.
O, ik geloof maar al te graag dat over 2 jaar de prijs weer voldoende gezakt is om weer te kunnen leveren tegen de oorspronkelijke prijs. Ach weet je wat? Laat de klant maar 5 jaar wachten, want dan kosten die dingen helemaal geen drol meer. En ondertussen rente vangen over het betaalde bedrag. En dat vermenigvuldigd met pak hem beet 50 andere klanten = dikke winst!

Wat een prutsbedrijf....

@TS, ik zou ze in gebreke stellen en uiteindelijk de boel laten opeisen door een deurwaarder. Want de 'Vakman' geeft toe dat het product wél op voorraad is. Kennelijk willen ze maar al te graag de prijs van een deurwaarder en reputatieschade betalen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_97810600
Theoretisch zouden ze het inderdaad binnen 30 dagen moeten leveren als het op voorraad is ja.
Facts don't care about your feelings
pi_97810985
TS, zet je je ervaring ook bij de tweakers shopreview neer? Dit lijkt me belangrijke informatie over Foto de Vakman.
dag
pi_97812067
Foto de Vakman is ook aansloten bij Qshops keurmerk. Deze heeft o.a. als gedragscode voor haar leden:
quote:
7.2 Bij iedere overeenkomst dient een bevestiging plaats te vinden over het
betreffende product of dienst en de daarvoor geldende prijs.
En belangrijker:
quote:
5.1 Ieder bedrijf zal een leveringstermijn van maximaal 30 dagen in acht nemen.
5.2 Mocht, door welke reden dan ook, de leveringstermijn niet gehaald worden, dient
een bedrijf dit kenbaar te maken. In overleg met de consument kan de
leveringstermijn verlengd worden.
In overleg kan de leveringstermijn verlengd worden. Dit is eenzijdig door Foto de Vakman gedaan. Wat heeft zo'n winkel aan een keurmerk als ze schijt hebben aan de bijbehorende regels?

En de Algemene Voorwaarden van Qshops:
quote:
3.4 In ieder aanbod dient, indien van toepassing vermeldt te worden: de prijs, de
wijze van betaling, verzendkosten en overige voorwaarden die van toepassing
zijn.
quote:
4.2 Het bedrijf zal voor de uitvoering van de overeenkomst de consument voorzien
van de nodige informatie. Deze bevatten: de belangrijkste kenmerken van
goederen of diensten, prijs inclusief alle belastingen, leveringskosten, de
wijzen van betalen, uitvoeren en leveren, het bestaan van het
Herroepingsrecht. (zie artikel 5)
quote:
4.7 Waar van toepassing dient de duur van de overeenkomst en/of
geldigheidsduur van de prijs of aanbod vermeld te worden.
quote:
6.1 De prijs van een product of dienst dient duidelijk vermeld te worden.
Aanduiding van de gehanteerde valuta in symbool of woord is verplicht.
6.2 Het bedrijf vermeldt de toegepaste belastingen.
6.3 Prijsverhogingen zijn alleen toegestaan indien door gevolg van wettelijke
bepalingen. Indien een bedrijf een prijsverhoging doorvoert, heeft de
consument de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden.
6.4 Bij variabele prijzen moet hier voldoende informatie over verstrekt worden en
gelden eventuele prijzen als richtprijzen.
quote:
7.1 Het bedrijf moet, tenzij anders overeengekomen uiterlijk binnen 30 dagen de
bestelling leveren. Deze termijn gaat in vanaf het moment dat de
overeenkomst tot stand is gekomen.
7.2 Het bedrijf zal met grote zorg de aanname en uitvoering van een bestelling
behandelen.
quote:
10.4 Indien een bedrijf het bestelde product of de dienst niet kan leveren kan een
vervanging aangeboden worden. De consument is vrij om dit al dan niet te
accepteren. Voorwaarden voor bij levering van vervangende goederen of
diensten blijven van kracht.
Ze kunnen wel leveren, ze willen alleen niet, uit geldelijk gewin. gaat dus niet op.
quote:
12.2 Voor het lidmaatschap gelden deze algemene voorwaarden evenals het
committeren aan de gedragscode.
dag
pi_97812199
TS, je kunt ook een klacht ter bemiddeling bij Qshops neerleggen...
dag
  maandag 6 juni 2011 @ 22:09:25 #254
340032 ajaxcruijff
Studentchauffeur
pi_97812234
Heb het hele topic even aandachtig gelezen, altijd interessante kwesties.

Maar in principe, met een goede boekhouding moet het gewoon mogelijk zijn, tenzij ze een zeer specifiek voorraad systeem hanteren. Maar dat lijkt me uit de gegeven correspondentie niet aan de orde.
Zelfs via boekhoudkundige trucs moet het mogelijk zijn je administratie aan te passen, op geheel legale wijze. Maar merk wel dat het daar niet op orde is.
Wat het recht gedeelte, bemoei ik me er niet meer mee, alles is al gezegd. Zou ze nu eerder in gebreke stellen wanneer de body toch leverbaar is via de site tegen een andere prijs.
pi_97829705
quote:
6.3 Prijsverhogingen zijn alleen toegestaan indien door gevolg van wettelijke
bepalingen. Indien een bedrijf een prijsverhoging doorvoert, heeft de
consument de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden.
6.4 Bij variabele prijzen moet hier voldoende informatie over verstrekt worden en
gelden eventuele prijzen als richtprijzen.
Even de belangrijkste twee eruit gehaald: De enige prijsverhogingen die Qshops toestaat is een wettelijke (zie 6.3). Dat zou iets als een nieuwe accijns kunnen zijn, of een hoger BTW tarief. In 6.4 staat dat over variabele prijzen voldoende informatie moet wroden verstrekt: een zinnetje ergens diep in de algemene voorwaarden vind ik niet "voldoende informatie" voor iets als dit. Zoiets hoort nadrukkelijk bij de koop vermeldt te worden om dwalingen als dit te voorkomen.

Ik zou als ik TS was sowieso nog een klacht neer leggen bij Qshops.

@ajaxcruiff: zulke moeilijke boekhoudkundige trucs hoeven ze hier heel niet toe te passen. Ze hoeven helemaal geen boekhoudkundige trucs te maken. Foto de vakman moet gewoon, zoals het een echte winkelier betaamt, nu zijn verlies pakken. Dan verkoopt hij over een poosje maar een goedkoper ingekochte camera tegen een hogere prijs.

Foto de Vakman heeft blijkbaar gegokt met inkoopprijzen en verkoopprijzen, dat hebben ze verloren. Pech, wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Dat ze daar zo moeilijk over doen is uiterst kinderachtig en totaal niet professioneel.
pi_97830930
FotoVakman snijdt zich echt vreselijk in de vingers. Kom op! Reageer eens.

Ik denk dat ze niet zo heel blij zullen zijn als dit aanhangig wordt gemaakt bij Qshops en een slechte review op Tweakers.

FotoVakman, neem je verantwoordelijkheid nou eens!

FotoVakman Google Google Google ;)
  dinsdag 7 juni 2011 @ 11:33:14 #257
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_97832536
Ai ai ai, deze reclame zou ik niet willen voor die 150 euro!
  dinsdag 7 juni 2011 @ 12:07:03 #258
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97833586
Als je bij google zoekt op "Foto de Vakman oplichting" kom je al bij dit topic uit. Een klacht bij Tweakers of qshops zou ook wel eens kunnen helpen. Dit is niet zo'n beste reclame :{

Met "Foto de Vakman klacht" is dit al de 6e link. Gaat lekker voor Foto de Vakman :{

Belachelijk dat een bedrijf met zo'n keurmerk dit soort streken uithaalt :(
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:10:01 #259
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_97835374
Beetje kinderachtig om op deze manier een winkel onderuit proberen te halen. Nog nooit van laster gehoord?
Where law ends, tyrrany begins.
  Redactie Frontpage dinsdag 7 juni 2011 @ 13:23:40 #260
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97835829
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:10 schreef Gunner het volgende:
Beetje kinderachtig om op deze manier een winkel onderuit proberen te halen. Nog nooit van laster gehoord?
Laster? De gebruiker die dit topic begon, heeft dit gedaan om een WGR advies te krijgen, niet om de webshop te lasteren.

Wat erger is, is dat de webshop weigert iets dat op voorraad is te leveren, maar wel de moeite neemt hier te registeren en een betaald personeelslid hier laat reageren. Veel duurder dan het kleine inkoopverschil tussen een normale body en een kit body. Maar goed, men moet het ook zelf weten natuurlijk.
Ta mčre
El Cońo
ウイスキー
pi_97835838
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:10 schreef Gunner het volgende:
Beetje kinderachtig om op deze manier een winkel onderuit proberen te halen. Nog nooit van laster gehoord?
Jij zelf kennelijk niet, anders zoek je de definitie van 'laster' even op.

Hoewel ik het met je eens ben dat iets als "FotoVakman Google Google Google" posten wel erg sneu is :X
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:33:00 #262
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_97836145
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:23 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Laster? De gebruiker die dit topic begon, heeft dit gedaan om een WGR advies te krijgen, niet om de webshop te lasteren.
De TS niet nee, maar een aantal anderen proberen de shop nu wel onnodige reputatieschade te bezorgen
Where law ends, tyrrany begins.
pi_97836240
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:33 schreef Gunner het volgende:

[..]

De TS niet nee, maar een aantal anderen proberen de shop nu wel onnodige reputatieschade te bezorgen
Volgens mij geeft iedereen commentaar op wat er gebeurt is en de reactie van de webshop, ik heb nergens gezien dat er onwaarheden worden verspreid.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:40:57 #264
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97836453
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:10 schreef Gunner het volgende:
Beetje kinderachtig om op deze manier een winkel onderuit proberen te halen. Nog nooit van laster gehoord?
Wat zeg je nou :{ :'(
pi_97836458
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:33 schreef Gunner het volgende:

[..]

De TS niet nee, maar een aantal anderen proberen de shop nu wel onnodige reputatieschade te bezorgen
Ik denk dat het voornamelijk de shop zelf is die zichzelf de reputatieschade bezorgt.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:43:29 #266
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97836547
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:23 schreef r_one het volgende:

[..]

Jij zelf kennelijk niet, anders zoek je de definitie van 'laster' even op.

Hoewel ik het met je eens ben dat iets als "FotoVakman Google Google Google" posten wel erg sneu is :X
Er is er maar eentje die dat doet. Melden dat hij bij google al makkelijk te vinden is icm. dit topic en dat dit geen goede reclame is, lijkt me ook niet zo'n ramp.

Die zaak heeft het overigens ook wel allemaal over zichzelf afgeroepen door zo met de klanten om te gaan. En door ook nog eens lak te hebben aan de voorwaarden van qshops.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:44:03 #267
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97836566
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik denk dat het voornamelijk de shop zelf is die zichzelf de reputatieschade bezorgt.
Dat dus.
pi_97836611
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Er is er maar eentje die dat doet. Melden dat hij bij google al makkelijk te vinden is icm. dit topic en dat dit geen goede reclame is, lijkt me ook niet zo'n ramp.

Die zaak heeft het overigens ook wel allemaal over zichzelf afgeroepen door zo met de klanten om te gaan. En door ook nog eens lak te hebben aan de voorwaarden van qshops.
Deze vind ik ook niet echt kies:
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 21:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Even de TT editten met de naam van de winkel erin, dan staat die binnen no-time bovenaan google, of net onderaan hun website ;)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:45:37 #269
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97836632
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:44 schreef r_one het volgende:

[..]

Deze vind ik ook niet echt kies:

[..]

Is toch ook niet gedaan?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:46:33 #270
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_97836672
Nee, maar de suggestie alleen al om de winkel eens ff lekker te kakken te zetten zegt genoeg.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_97836697
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:45 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Is toch ook niet gedaan?
Er staat toch 'Beetje kinderachtig om op deze manier een winkel onderuit proberen te halen'?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:47:16 #272
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97836706
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:46 schreef Gunner het volgende:
Nee, maar de suggestie alleen al om de winkel eens ff lekker te kakken te zetten zegt genoeg.
Nee, een klant naaien is lekker...
pi_97836801
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:47 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee, een klant naaien is lekker...
Two wrongs don't make a right ...
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 14:00:22 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97837258
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:46 schreef Gunner het volgende:
Nee, maar de suggestie alleen al om de winkel eens ff lekker te kakken te zetten zegt genoeg.
Dus omdat 1 user die suggestie doet, waar geen gehoor aan is gegeven, is het een onbehoorlijk topic aan het worden?

Het gros van de users gedraagt zich keurig, een uitzondering daargelaten, dus het lijkt me nogal overdreven om ineens te doen alsof het hele topic een en al lasterlijke posts bevat.

De zelfbenoemde vakman is hier zelf nota bene gaan posten, ik ga er vanuit dat ze dat niet zouden hebben gedaan in een puur googlebait-topic.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Frontpage dinsdag 7 juni 2011 @ 14:47:51 #275
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97839181
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:46 schreef Gunner het volgende:
Nee, maar de suggestie alleen al om de winkel eens ff lekker te kakken te zetten zegt genoeg.
Een bedrijf staat per definitie vaster in haar schoenen dan een consument. Niet raar dus dat consumenten hier samen komen om dan ook samen iets te bespreken.
Ta mčre
El Cońo
ウイスキー
pi_97840047
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 14:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dus omdat 1 user die suggestie doet, waar geen gehoor aan is gegeven, is het een onbehoorlijk topic aan het worden?

Het gros van de users gedraagt zich keurig, een uitzondering daargelaten, dus het lijkt me nogal overdreven om ineens te doen alsof het hele topic een en al lasterlijke posts bevat.

De zelfbenoemde vakman is hier zelf nota bene gaan posten, ik ga er vanuit dat ze dat niet zouden hebben gedaan in een puur googlebait-topic.
Hell, het feit dat ik nu geen ban heb voor Google-bait zegt genoeg :+
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 7 juni 2011 @ 15:47:53 #277
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_97841441
Kan het niet echt professioneel noemen. ALs je iets verkoopt, maar inkoop wordt duurder dan is het jammer maar lever je gewoon. Tenzij je er echt op moet toeleggen, maar ik kan me niet voorstellen dat de winkelier z'n volledige winst over het product zal moeten inleveren.

En zelfs als ie dat wel zou moeten doen, dan is het een kwestie van incalculeren. Liever een keer 100 euro verlies, maar er wel klanten aan overhouden, dan geen verlies en slechte reclame. Mond op mond doet toch een hoop.

Nu koop ik nooit zulke dure apparatuur, maar stel, ik zou interesse hebben in een nieuwe camera dan zou ik met deze wetenschap deze toko skippen. Gewoon, omdat je kennelijk niet uit kan gaan van de prijs waar ze online mee adverteren op de site.
Ook hoi !
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:00:43 #278
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97841902
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 15:47 schreef Inlognaam het volgende:
ALs je iets verkoopt, maar inkoop wordt duurder dan is het jammer maar lever je gewoon. Tenzij je er echt op moet toeleggen,
Dus indien de prijsstijging hoog genoeg is kan de verkoper er wel onderuit? Dat lees ik niet terug in de voorwaarden van QShops...
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:12:02 #279
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_97842434
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dus indien de prijsstijging hoog genoeg is kan de verkoper er wel onderuit? Dat lees ik niet terug in de voorwaarden van QShops...
Nouja, dan zou het eerlijk zijn als je er als verkoper onderuit kunt maar dan zal je je wel op overmacht/algemene voorwaarden moeten kunnen beroepen.
Ook hoi !
pi_97842480
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:12 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Nouja, dan zou het eerlijk zijn als je er als verkoper onderuit kunt maar dan zal je je wel op overmacht/algemene voorwaarden moeten kunnen beroepen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:12 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Nouja, dan zou het eerlijk zijn als je er als verkoper onderuit kunt maar dan zal je je wel op overmacht/algemene voorwaarden moeten kunnen beroepen.
Als ik als koper dan opeens geen geld meer heb zou ik ook onder de koop uit moeten kunnen :7
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:57:14 #281
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_97844559
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_97846094
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:57 schreef Sitethief het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)agen-bedenktijd.html

Zouden ze hier meelezen? :P
Ze hebben al een paar keer gereageerd in dit topic, dus ik vermoed van wel...

Dat nieuwsbericht heeft overigens niets te maken met de situatie van TS. Hij mag best annuleren, maar wil dat zelf (terecht) niet.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 17:42:33 #283
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_97846429
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

[..]

Als ik als koper dan opeens geen geld meer heb zou ik ook onder de koop uit moeten kunnen :7
Dat kan je ook. Wet kopen op afstand :)
Ook hoi !
pi_97847397
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:42 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Dat kan je ook. Wet kopen op afstand :)
De 1e 7 dagen ofzo ja. Niet tot het geleverd is.
pi_97848265
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

De 1e 7 dagen ofzo ja. Niet tot het geleverd is.
Vanaf moment van levering 7 werkdagen ;) Als dat niet gemeld is: 3 maanden.
dag
  dinsdag 7 juni 2011 @ 18:44:35 #286
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_97849179
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 17:34 schreef Devz het volgende:

[..]

Ze hebben al een paar keer gereageerd in dit topic, dus ik vermoed van wel...

Dat nieuwsbericht heeft overigens niets te maken met de situatie van TS. Hij mag best annuleren, maar wil dat zelf (terecht) niet.
Hebben Europarlementariërs hier gereageerd?
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_97851075
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 18:44 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Hebben Europarlementariërs hier gereageerd?
Oh, bedoelde je het zo. Je post kon op twee manieren geinterpreteerd worden.

Anyway, dan is het nog steeds niet op deze case van toepassing.
pi_97863397
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:44 schreef r_one het volgende:

[..]

Deze vind ik ook niet echt kies:

[..]

Jij begrijpt niet wat een knipoogsmilie betekent? Hmm je leek me ook al niet de slimste.
Facts don't care about your feelings
pi_97865305
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Jij begrijpt niet wat een knipoogsmilie betekent? Hmm je leek me ook al niet de slimste.
:')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97865533
laten we vooral ontopic blijven ;)
dag
pi_97866611
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 22:22 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Jij begrijpt niet wat een knipoogsmilie betekent? Hmm je leek me ook al niet de slimste.
:')
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_98022938
Even een update. Ik ben meerdere malen in contact geweest met rechtsbijstand. Uiteindelijk heeft een jurist contact met me opgenomen en het aanbod gedaan het verschil met de nieuwprijs van vandaag de dag te vergoeden. Ik heb het geld teruggevraagd van Foto de Vakman en heb mijn camera en battery grip gisteren bij Digital Warehouse besteld. Vandaag binnen gekregen :)



Keurig opgelost door rechtsbijstand. Ben blij dat het nu klaar is!
pi_98023364
Wie heeft dan voor het verschil betaald?
pi_98023385
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:10 schreef Sloggi het volgende:
Wie heeft dan voor het verschil betaald?
De rechtsbijstandverzekering. Dat is voor hen goedkoper dan een zaak aanspannen, ookal zouden ze die wel winnen. Financieel plaatje.
dag
pi_98023395
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:10 schreef Sloggi het volgende:
Wie heeft dan voor het verschil betaald?
Rechtsbijstand.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:11 schreef Peter het volgende:

[..]

De rechtsbijstandverzekering. Dat is voor hen goedkoper dan een zaak aanspannen, ookal zouden ze die wel winnen. Financieel plaatje.
Klopt. Ze gaven me ook groot gelijk. Maar een rechtszaak gaat nog veel meer kosten dan het verschil.
pi_98023402
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 13:56 schreef Disorder het volgende:
Even een update. Ik ben meerdere malen in contact geweest met rechtsbijstand. Uiteindelijk heeft een jurist contact met me opgenomen en het aanbod gedaan het verschil met de nieuwprijs van vandaag de dag te vergoeden. Ik heb het geld teruggevraagd van Foto de Vakman en heb mijn camera en battery grip gisteren bij Digital Warehouse besteld. Vandaag binnen gekregen :)

[ afbeelding ]

Keurig opgelost door rechtsbijstand. Ben blij dat het nu klaar is!
Gefeliciteerd met je camera. Jammer dat Foto de Vakman ongevraagd de prijs verhoogt en hun fout niet wil inzien. Schandalig gedrag..
dag
pi_98023547
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:11 schreef Peter het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je camera. Jammer dat Foto de Vakman ongevraagd de prijs verhoogt en hun fout niet wil inzien. Schandalig gedrag..
Foto 'wie'? :?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_98023721
quote:
quote]0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:11 schreef Peter het volgende:

[..]

De rechtsbijstandverzekering. Dat is voor hen goedkoper dan een zaak aanspannen, ookal zouden ze die wel winnen. Financieel plaatje.
Oké, duidelijk.

quote:
12s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:15 schreef r_one het volgende:

[..]

Foto 'wie'? :?
Foto De Vakman, kun je niet lezen?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-06-2011 14:21:03 ]
pi_98023781
quote:
12s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:20 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Oké, duidelijk.

[..]

Foto De Vakman, kun je niet lezen?
Oh ... Foto de Vakman.
Wat was daar mee dan? :?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  zaterdag 11 juni 2011 @ 15:09:41 #300
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_98025297
quote:
12s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 14:23 schreef r_one het volgende:

[..]

Oh ... Foto de Vakman.
Wat was daar mee dan? :?
Nou, das een enorme k*tzaak als je het topic zo leest.
Ook hoi !
pi_98025998
Nog even over de levertijd. Als een winkel zegt pas in twee maanden te kunnen leveren, moet je dat als klant accepteren? en wat is de uiterste termijn?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')