Waarschijnlijk is het uitgesloten dat je rechten kan ontlenen aan meldingen op hun website.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:59 schreef Disorder het volgende:
[..]
Het body was op voorraad ten tijde van mijn aankoop. Volgens hun website dan. Daarna kwam via email de mededeling dat hij niet op voorraad was.
Dat is ook onredelijk bezwarend lijkt mij...quote:Op maandag 6 juni 2011 15:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het uitgesloten dat je rechten kan ontlenen aan meldingen op hun website.
De koper KAN ontbinden. Dat wil de KOPER niet. Er staat niet dat de Verkoper kan ontbinden.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Maar de camera was toch niet volledig op voorraad? Dan moet je alsnog de koop ontbinden omdat het product niet conform de overeenkomst is.
[..]
Als de overeenkomst ontbonden wordt dan krijgt TS gewoon zijn geld terug.
Ik probeer hier even nieuwe mogelijkheden voor te schotelen, haha
Dat weet ik niet, dat moet blijken uit jurisprudentie.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:11 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat is ook onredelijk bezwarend lijkt mij...
Dan moet 'ie betalen lijkt mij.quote:[..]
De koper KAN ontbinden. Dat wil de KOPER niet. Er staat niet dat de Verkoper kan ontbinden.
De koper heeft toch al lang betaald? Nu moet de verkoper nog zijn verplichting nakomen.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, dat moet blijken uit jurisprudentie.
[..]
Dan moet 'ie betalen lijkt mij.
Snap je zelf wel waar je het nu over hebt? Dus als ik een koopovereenkomst sluit met een winkel voor een bepaalde prijs en ik doe de betaling, dan mag de koper daarna nog besluiten om de prijs van het product te verhogen? Dat is gelul en dat weet je zelf ook. Op het moment dat jij de bestelling gedaan hebt en de bevestiging hebt ontvangen is dat een rechtsgeldige en bindende overeenkomst (tenzij de prijs dus echt heel veel afwijkt dat het niet logisch meer kan zijn). Het product is gewoon nog leverbaar (is zelfs al binnen bij hun, alleen blijkbaar dus voor een hogere inkoopprijs) en dus moeten ze gewoon leveren.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dan moet 'ie betalen lijkt mij.
TS heeft gewoon een punt. Niet dat ik persoonlijk nog iets met die winkel van doen zou willen hebben; het vertrouwen zou bij mij tot negatief gezakt zijn.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:40 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Snap je zelf wel waar je het nu over hebt? Dus als ik een koopovereenkomst sluit met een winkel voor een bepaalde prijs en ik doe de betaling, dan mag de koper daarna nog besluiten om de prijs van het product te verhogen? Dat is gelul en dat weet je zelf ook. Op het moment dat jij de bestelling gedaan hebt en de bevestiging hebt ontvangen is dat een rechtsgeldige en bindende overeenkomst (tenzij de prijs dus echt heel echt afwijkt dat het niet logisch meer kan zijn). Het product is gewoon nog leverbaar (is zelfs al binnen bij hun, alleen blijkbaar dus voor een hogere inkoopprijs) en dus moeten ze gewoon leveren.
Maar als ik zo de reacties van die toko zie dan zijn ze ook wel van plan om (uiteindelijk) te leveren, alleen dus niet van de producten die ze nu op voorraad hebben omdat die inkoopprijs hoger is
Ze vergeten kennelijk heel makkelijk wat het aan tijd (= geld) kost om hun straatje aan alle kanten schoon te vegen.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dat zeker. Dat ze dan nog wel helemaal de moeite doen om hier te reageren, maar het niet even kunnen opbrengen om gewoon dat product te versturen voor die prijs.
Wat niet eens tot een verlies gerekend had hoeven worden als ze het later in hun administratie gewoon weer recht getrokken hadden.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze vergeten kennelijk heel makkelijk wat het aan tijd (= geld) kost om hun straatje aan alle kanten schoon te vegen.
Die kosten plus de kosten van de inmiddels opgelopen reputatieschade zijn al meer dan het vermeende "verlies" dat ze zouden lijden als ze het ding gewoon nu zouden leveren.
Nou ja de kans dat 1 van de users in dit topic iets had besteld daar is relatief klein. Aantal lezers is iets groter. Over een week of 3 is dit topic dood.quote:Op maandag 6 juni 2011 15:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze vergeten kennelijk heel makkelijk wat het aan tijd (= geld) kost om hun straatje aan alle kanten schoon te vegen.
Die kosten plus de kosten van de inmiddels opgelopen reputatieschade zijn al meer dan het vermeende "verlies" dat ze zouden lijden als ze het ding gewoon nu zouden leveren.
FOK! doet het anders altijd bijzonder goed op googlequote:Op maandag 6 juni 2011 16:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Nou ja de kans dat 1 van de users in dit topic iets had besteld daar is relatief klein. Aantal lezers is iets groter. Over een week of 3 is dit topic dood.
Imagoschade is nog niet helemaal duidelijk.
Dat dus.quote:Op maandag 6 juni 2011 13:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dan geef je de klant toch gewoon een body van de hogere inkoopprijs en ruil je die later weer om in je administratie?
Neen.quote:Op maandag 6 juni 2011 14:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Art 7:35BW
1.
Indien de verkoper bij een consumentenkoop krachtens een bij die overeenkomst gemaakt beding de koopprijs na het sluiten van de koop verhoogt, is de koper bevoegd de koop door een schriftelijke verklaring te ontbinden, tenzij bedongen is dat de aflevering langer dan drie maanden na de koop zal plaatsvinden.
2.
Voor de toepassing van lid 1 wordt onder koopprijs begrepen het bedrag dat bij het sluiten van de overeenkomst onder voorbehoud van prijswijziging voorlopig als koopprijs is opgegeven.
Maargoed, vraag is dan, is zo'n beding als in lid 1 benoemt?
Mijn godquote:Op maandag 6 juni 2011 15:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Oh de koper heeft al betaald? Sorry, overheen gelezen. Ja dan levering eisen, desnoods een ingebrekestelling maar da's deel twee.
Mwah, dat weet ik nog niet, volgens mij wordt er vanuit FOT ook redelijk meegelezen, en ook hier thuis zijn we qua fotograferen verder dan een klikklak toestel van ¤ 100,=quote:Op maandag 6 juni 2011 16:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Nou ja de kans dat 1 van de users in dit topic iets had besteld daar is relatief klein. Aantal lezers is iets groter. Over een week of 3 is dit topic dood.
Imagoschade is nog niet helemaal duidelijk.
Dat laatste: het waren nogal wat pagina's dus heb niet alles gelezenquote:Op maandag 6 juni 2011 16:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Neen.
[..]
Mijn god![]()
Moeilijk he, een topic lezen.
Het is al wel 37x gepost of zo![]()
quote:Op maandag 6 juni 2011 16:19 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat laatste: het waren nogal wat pagina's dus heb niet alles gelezen
Vanaf het moment dat je zelf begon te posten is het ook een keer of wat genoemd voor je het doorhad...quote:Op maandag 6 juni 2011 16:19 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat laatste: het waren nogal wat pagina's dus heb niet alles gelezen
O, ik geloof maar al te graag dat over 2 jaar de prijs weer voldoende gezakt is om weer te kunnen leveren tegen de oorspronkelijke prijs. Ach weet je wat? Laat de klant maar 5 jaar wachten, want dan kosten die dingen helemaal geen drol meer. En ondertussen rente vangen over het betaalde bedrag. En dat vermenigvuldigd met pak hem beet 50 andere klanten = dikke winst!quote:Op maandag 6 juni 2011 12:52 schreef VakmanTeam het volgende:
Body wordt dus nog steeds geleverd voor de bestelde prijs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |