abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juni 2011 @ 15:05:18 #226
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97786915
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:59 schreef Disorder het volgende:

[..]

Het body was op voorraad ten tijde van mijn aankoop. Volgens hun website dan. Daarna kwam via email de mededeling dat hij niet op voorraad was.
Waarschijnlijk is het uitgesloten dat je rechten kan ontlenen aan meldingen op hun website.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_97787138
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is het uitgesloten dat je rechten kan ontlenen aan meldingen op hun website.
Dat is ook onredelijk bezwarend lijkt mij...
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Maar de camera was toch niet volledig op voorraad? Dan moet je alsnog de koop ontbinden omdat het product niet conform de overeenkomst is.

[..]

Als de overeenkomst ontbonden wordt dan krijgt TS gewoon zijn geld terug.

Ik probeer hier even nieuwe mogelijkheden voor te schotelen, haha c_/
De koper KAN ontbinden. Dat wil de KOPER niet. Er staat niet dat de Verkoper kan ontbinden.
dag
  maandag 6 juni 2011 @ 15:23:23 #228
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97787547
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:11 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat is ook onredelijk bezwarend lijkt mij...
Dat weet ik niet, dat moet blijken uit jurisprudentie.

quote:
[..]

De koper KAN ontbinden. Dat wil de KOPER niet. Er staat niet dat de Verkoper kan ontbinden.
Dan moet 'ie betalen lijkt mij.
pi_97787609
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, dat moet blijken uit jurisprudentie.

[..]

De koper heeft toch al lang betaald? Nu moet de verkoper nog zijn verplichting nakomen.
Qua prijswijzigingen voorbehouden, kijk naar de uitspraken over wehkamp en otto, daar is over de 'zetfouten' een uitspraak gedaan.
dag
pi_97788189
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Snap je zelf wel waar je het nu over hebt? Dus als ik een koopovereenkomst sluit met een winkel voor een bepaalde prijs en ik doe de betaling, dan mag de koper daarna nog besluiten om de prijs van het product te verhogen? Dat is gelul en dat weet je zelf ook. Op het moment dat jij de bestelling gedaan hebt en de bevestiging hebt ontvangen is dat een rechtsgeldige en bindende overeenkomst (tenzij de prijs dus echt heel veel afwijkt dat het niet logisch meer kan zijn). Het product is gewoon nog leverbaar (is zelfs al binnen bij hun, alleen blijkbaar dus voor een hogere inkoopprijs) en dus moeten ze gewoon leveren.

Maar als ik zo de reacties van die toko zie dan zijn ze ook wel van plan om (uiteindelijk) te leveren, alleen dus niet van de producten die ze nu op voorraad hebben omdat die inkoopprijs hoger is 8)7. Wat een gelul zeg voor een paar tientjes...
Facts don't care about your feelings
pi_97788294
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:40 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Snap je zelf wel waar je het nu over hebt? Dus als ik een koopovereenkomst sluit met een winkel voor een bepaalde prijs en ik doe de betaling, dan mag de koper daarna nog besluiten om de prijs van het product te verhogen? Dat is gelul en dat weet je zelf ook. Op het moment dat jij de bestelling gedaan hebt en de bevestiging hebt ontvangen is dat een rechtsgeldige en bindende overeenkomst (tenzij de prijs dus echt heel echt afwijkt dat het niet logisch meer kan zijn). Het product is gewoon nog leverbaar (is zelfs al binnen bij hun, alleen blijkbaar dus voor een hogere inkoopprijs) en dus moeten ze gewoon leveren.

Maar als ik zo de reacties van die toko zie dan zijn ze ook wel van plan om (uiteindelijk) te leveren, alleen dus niet van de producten die ze nu op voorraad hebben omdat die inkoopprijs hoger is 8)7
TS heeft gewoon een punt. Niet dat ik persoonlijk nog iets met die winkel van doen zou willen hebben; het vertrouwen zou bij mij tot negatief gezakt zijn.
pi_97788434
Ja dat zeker. Dat ze dan nog wel helemaal de moeite doen om hier te reageren, maar het niet even kunnen opbrengen om gewoon dat product te versturen voor die prijs. :(
  maandag 6 juni 2011 @ 15:48:09 #233
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97788529
Oh de koper heeft al betaald? Sorry, overheen gelezen. Ja dan levering eisen, desnoods een ingebrekestelling maar da's deel twee.
  maandag 6 juni 2011 @ 15:57:23 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97788946
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dat zeker. Dat ze dan nog wel helemaal de moeite doen om hier te reageren, maar het niet even kunnen opbrengen om gewoon dat product te versturen voor die prijs. :(
Ze vergeten kennelijk heel makkelijk wat het aan tijd (= geld) kost om hun straatje aan alle kanten schoon te vegen.

Die kosten plus de kosten van de inmiddels opgelopen reputatieschade zijn al meer dan het vermeende "verlies" dat ze zouden lijden als ze het ding gewoon nu zouden leveren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97789441
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze vergeten kennelijk heel makkelijk wat het aan tijd (= geld) kost om hun straatje aan alle kanten schoon te vegen.

Die kosten plus de kosten van de inmiddels opgelopen reputatieschade zijn al meer dan het vermeende "verlies" dat ze zouden lijden als ze het ding gewoon nu zouden leveren.
Wat niet eens tot een verlies gerekend had hoeven worden als ze het later in hun administratie gewoon weer recht getrokken hadden.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97789588
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou ja de kans dat 1 van de users in dit topic iets had besteld daar is relatief klein. Aantal lezers is iets groter. Over een week of 3 is dit topic dood.

Imagoschade is nog niet helemaal duidelijk.
pi_97789636
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Nou ja de kans dat 1 van de users in dit topic iets had besteld daar is relatief klein. Aantal lezers is iets groter. Over een week of 3 is dit topic dood.

FOK! doet het anders altijd bijzonder goed op google ;).
dag
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 juni 2011 @ 16:12:09 #238
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97789714
Als winkel maak je jezelf echt onsterfelijk belachelijk zo. Terwijl het zo simpel opgelost kan worden: body van kit aan TS leveren, lens apart leggen tot nieuwe body's binnen zijn en je hebt weer een complete kit om te verkopen.

De "Vakman" doet zijn naam geen eer aan :N
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_97789793
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dan geef je de klant toch gewoon een body van de hogere inkoopprijs en ruil je die later weer om in je administratie?
Dat dus.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_97790057
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Art 7:35BW
1.
Indien de verkoper bij een consumentenkoop krachtens een bij die overeenkomst gemaakt beding de koopprijs na het sluiten van de koop verhoogt, is de koper bevoegd de koop door een schriftelijke verklaring te ontbinden, tenzij bedongen is dat de aflevering langer dan drie maanden na de koop zal plaatsvinden.
2.
Voor de toepassing van lid 1 wordt onder koopprijs begrepen het bedrag dat bij het sluiten van de overeenkomst onder voorbehoud van prijswijziging voorlopig als koopprijs is opgegeven.

Maargoed, vraag is dan, is zo'n beding als in lid 1 benoemt?
Neen.
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Oh de koper heeft al betaald? Sorry, overheen gelezen. Ja dan levering eisen, desnoods een ingebrekestelling maar da's deel twee.
Mijn god :')

Moeilijk he, een topic lezen.
Het is al wel 37x gepost of zo 8)7
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 6 juni 2011 @ 16:19:22 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97790143
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Mwah, dat weet ik nog niet, volgens mij wordt er vanuit FOT ook redelijk meegelezen, en ook hier thuis zijn we qua fotograferen verder dan een klikklak toestel van ¤ 100,=
Dat wordt voor de volgende camera en/of lens dus gewoon weer een andere leverancier.

En onderschat de kracht van Google niet...
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 6 juni 2011 @ 16:19:26 #242
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97790148
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:18 schreef r_one het volgende:

[..]

Neen.

[..]

Mijn god :')

Moeilijk he, een topic lezen.
Het is al wel 37x gepost of zo 8)7
Dat laatste: het waren nogal wat pagina's dus heb niet alles gelezen :P
  maandag 6 juni 2011 @ 16:30:50 #243
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_97790739
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:19 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  maandag 6 juni 2011 @ 18:27:57 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97796384
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:19 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Vanaf het moment dat je zelf begon te posten is het ook een keer of wat genoemd voor je het doorhad...
Wullie bin KOEL © Soneal
  Redactie Frontpage maandag 6 juni 2011 @ 20:20:57 #245
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97803820
Samenvatting:

De 'vakman' wil niet leveren, omdat hij dat administratief niet rond krijgt. Verder kan ze wel iemand hier laten registeren, een heel topic laten doorpluizen en vervolgens een paar keer reageren.

Logica leert dat die 2 arbeidsuren die dat heeft gekost goedkoper zijn dan het inkoopverschil op die kit-camera :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_97805757
De FotoVakman maakt het zich erg moeilijk door voet bij stuk te houden.
Ik werk in een computerwinkel en wij zouden het niet zo hoog willen laten oplopen aangezien niemand er bij gebaat is.

De klant niet, de winkel niet en de goede naam al helemaal niet.

Hoe het wel zou moeten? Je lost iets op en leert van je fouten...
pi_97807070
Godver, hoe stom kan je als "vakman" zijn?
Je klanten naaien, betrapt worden op een forum waar de hele publieke opinie tegen je is en in plaats van dit keer gewoon je verlies te nemen en de klant fatsoenlijk tegemoet te komen zo kinderachtig je kop in het zand steken en voet bij stuk houden? |:(
Ik snap het echt niet...
pi_97807289
Even de TT editten met de naam van de winkel erin, dan staat die binnen no-time bovenaan google, of net onderaan hun website ;)
  maandag 6 juni 2011 @ 21:49:42 #249
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_97810464
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:52 schreef VakmanTeam het volgende:

Body wordt dus nog steeds geleverd voor de bestelde prijs.
O, ik geloof maar al te graag dat over 2 jaar de prijs weer voldoende gezakt is om weer te kunnen leveren tegen de oorspronkelijke prijs. Ach weet je wat? Laat de klant maar 5 jaar wachten, want dan kosten die dingen helemaal geen drol meer. En ondertussen rente vangen over het betaalde bedrag. En dat vermenigvuldigd met pak hem beet 50 andere klanten = dikke winst!

Wat een prutsbedrijf....

@TS, ik zou ze in gebreke stellen en uiteindelijk de boel laten opeisen door een deurwaarder. Want de 'Vakman' geeft toe dat het product wél op voorraad is. Kennelijk willen ze maar al te graag de prijs van een deurwaarder en reputatieschade betalen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_97810600
Theoretisch zouden ze het inderdaad binnen 30 dagen moeten leveren als het op voorraad is ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')