abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juni 2011 @ 13:59:20 #211
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_97783996
Het is iig duidelijk dat iedereen een winkel mag beginnen ;)
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 6 juni 2011 @ 13:59:23 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97784000
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Goed.
Waar kan de rekening heen voor deze les klantvriendelijkeheid?

De kleine lettertjes:
Het bedrag op de rekening kan achteraf nog fluctueren omdat de inkoopprijs stijgt.

In de kleine lettertjes van deze "vakman" staat iig al dat je geen geld terug krijgt als het artikel tussen bestellen en leveren goedkoper wordt.

Ik gok dat deze zelfbenoemde vakman dus straks een aantal mensen een D700 gaat leveren die besteld en betaald is tegen een hoger bedrag dan de prijs op het moment van levering, en dat ze dan bij iedere vraag over het prijsverschil direct naar de AV verwijzen.

Maar misschien bieden ze die klanten ook aan te wachten op de partij die duurder ingekocht is :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97784065
Fotovakman kan nog netjes uit dit incident komen; zelfreflectie, de algemene voorwaarden aanpassen, en snel de body leveren met een tegoedbon erbij. Ik zou er alleen al marketingtechnisch voor gaan.
  maandag 6 juni 2011 @ 14:12:44 #214
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97784556
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Fotovakman kan nog netjes uit dit incident komen; zelfreflectie, de algemene voorwaarden aanpassen, en snel de body leveren met een tegoedbon erbij. Ik zou er alleen al marketingtechnisch voor gaan.
Inderdaad, foutje maken is menselijk maar op deze manier zullen veel mensen het toch nog wel een nette oplossing vinden.
  maandag 6 juni 2011 @ 14:19:13 #215
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97784807
Prijsverhoging is wettelijk toegestaan, en jij hebt ook de mogelijkheid tot ontbinding. Of het klantvriendelijk is, is een tweede.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_97785053
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:19 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Prijsverhoging is wettelijk toegestaan, en jij hebt ook de mogelijkheid tot ontbinding. Of het klantvriendelijk is, is een tweede.
Koop = koop.
pi_97785431
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:19 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Na het sluiten van de overeenkomst? De prijs is een belangrijk kenmerk van de koopovereenkomst. Die wijzigen is dus eigenlijk de koopovereenkomst verbreken. Lees je eens in het consumentenrecht in ;).
dag
  maandag 6 juni 2011 @ 14:37:02 #218
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97785562
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:34 schreef Peter het volgende:

[..]

Na het sluiten van de overeenkomst? De prijs is een belangrijk kenmerk van de koopovereenkomst. Die wijzigen is dus eigenlijk de koopovereenkomst verbreken. Lees je eens in het consumentenrecht in ;).
Art 7:35BW
1.
Indien de verkoper bij een consumentenkoop krachtens een bij die overeenkomst gemaakt beding de koopprijs na het sluiten van de koop verhoogt, is de koper bevoegd de koop door een schriftelijke verklaring te ontbinden, tenzij bedongen is dat de aflevering langer dan drie maanden na de koop zal plaatsvinden.
2.
Voor de toepassing van lid 1 wordt onder koopprijs begrepen het bedrag dat bij het sluiten van de overeenkomst onder voorbehoud van prijswijziging voorlopig als koopprijs is opgegeven.

Maargoed, vraag is dan, is zo'n beding als in lid 1 benoemt?
pi_97785891
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

1.
Indien de verkoper bij een consumentenkoop krachtens een bij die overeenkomst gemaakt beding de koopprijs na het sluiten van de koop verhoogt, is de koper bevoegd de koop door een schriftelijke verklaring te ontbinden, tenzij bedongen is dat de aflevering langer dan drie maanden na de koop zal plaatsvinden.
2.
Voor de toepassing van lid 1 wordt onder koopprijs begrepen het bedrag dat bij het sluiten van de overeenkomst onder voorbehoud van prijswijziging voorlopig als koopprijs is opgegeven.

1. De camera was op voorraad.
2. Indien er van artikel 7:35 BW in het nadeel van de consument wordt afgeweken in de algemene voorwaarden dan is dit onredelijk bezwarend, zie art. 7:6 lid 2 BW.
  maandag 6 juni 2011 @ 14:43:41 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97785898
@ZmS: Dan moet er wel sprake zijn van een voorlopige koopprijs, en dat was niet gemeld, tevens heeft TS de koop aan zijn kant al compleet gemaakt door het aankoopbedrag volledig te voldoen, een bedrag voor een op dat moment als "op voorraad" staand artikel.

TS kocht dus gewoon een camera, hij deed geen aanbetaling op een mogelijke prijs van een camera die ergens in de toekomst leverbaar zal zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_97785966
quote:

[..]

1.
2.

Lees het wetsartikel nog eens. De koper heeft het recht om de overeenkomst te ontbinden. Dat ontslaat de verkoper niet van het leveren voor de afgesproken verkoopprijs.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  maandag 6 juni 2011 @ 14:52:47 #222
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97786316
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:43 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

1. De camera was op voorraad.
2. Indien er van artikel 7:35 BW in het nadeel van de consument wordt afgeweken in de algemene voorwaarden dan is dit onredelijk bezwarend, zie art. 7:6 lid 2 BW.
Maar de camera was toch niet volledig op voorraad? Dan moet je alsnog de koop ontbinden omdat het product niet conform de overeenkomst is.
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:45 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Lees het wetsartikel nog eens. De koper heeft het recht om de overeenkomst te ontbinden. Dat ontslaat de verkoper niet van het leveren voor de afgesproken verkoopprijs.
Als de overeenkomst ontbonden wordt dan krijgt TS gewoon zijn geld terug.

Ik probeer hier even nieuwe mogelijkheden voor te schotelen, haha c_/
  maandag 6 juni 2011 @ 14:58:09 #223
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_97786597
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Koop = koop.
zo zwart/wit is het niet.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_97786679
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Maar de camera was toch niet volledig op voorraad?
Het body was op voorraad ten tijde van mijn aankoop. Volgens hun website dan. Daarna kwam via email de mededeling dat hij niet op voorraad was.
pi_97786717
quote:

[..]

Maar de camera was toch niet volledig op voorraad? Dan moet je alsnog de koop ontbinden omdat het product niet conform de overeenkomst is.

[..]

De foto prutser man beweerd ook niet anders.
  maandag 6 juni 2011 @ 15:05:18 #226
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97786915
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 14:59 schreef Disorder het volgende:

[..]

Het body was op voorraad ten tijde van mijn aankoop. Volgens hun website dan. Daarna kwam via email de mededeling dat hij niet op voorraad was.
Waarschijnlijk is het uitgesloten dat je rechten kan ontlenen aan meldingen op hun website.
pi_97787138
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is het uitgesloten dat je rechten kan ontlenen aan meldingen op hun website.
Dat is ook onredelijk bezwarend lijkt mij...
quote:

[..]

[..]

De koper KAN ontbinden. Dat wil de KOPER niet. Er staat niet dat de Verkoper kan ontbinden.
dag
  maandag 6 juni 2011 @ 15:23:23 #228
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97787547
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:11 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat is ook onredelijk bezwarend lijkt mij...
Dat weet ik niet, dat moet blijken uit jurisprudentie.

quote:
[..]

De koper KAN ontbinden. Dat wil de KOPER niet. Er staat niet dat de Verkoper kan ontbinden.
Dan moet 'ie betalen lijkt mij.
pi_97787609
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, dat moet blijken uit jurisprudentie.

[..]

De koper heeft toch al lang betaald? Nu moet de verkoper nog zijn verplichting nakomen.
Qua prijswijzigingen voorbehouden, kijk naar de uitspraken over wehkamp en otto, daar is over de 'zetfouten' een uitspraak gedaan.
dag
pi_97788189
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Snap je zelf wel waar je het nu over hebt? Dus als ik een koopovereenkomst sluit met een winkel voor een bepaalde prijs en ik doe de betaling, dan mag de koper daarna nog besluiten om de prijs van het product te verhogen? Dat is gelul en dat weet je zelf ook. Op het moment dat jij de bestelling gedaan hebt en de bevestiging hebt ontvangen is dat een rechtsgeldige en bindende overeenkomst (tenzij de prijs dus echt heel veel afwijkt dat het niet logisch meer kan zijn). Het product is gewoon nog leverbaar (is zelfs al binnen bij hun, alleen blijkbaar dus voor een hogere inkoopprijs) en dus moeten ze gewoon leveren.

Maar als ik zo de reacties van die toko zie dan zijn ze ook wel van plan om (uiteindelijk) te leveren, alleen dus niet van de producten die ze nu op voorraad hebben omdat die inkoopprijs hoger is 8)7. Wat een gelul zeg voor een paar tientjes...
Facts don't care about your feelings
pi_97788294
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:40 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Snap je zelf wel waar je het nu over hebt? Dus als ik een koopovereenkomst sluit met een winkel voor een bepaalde prijs en ik doe de betaling, dan mag de koper daarna nog besluiten om de prijs van het product te verhogen? Dat is gelul en dat weet je zelf ook. Op het moment dat jij de bestelling gedaan hebt en de bevestiging hebt ontvangen is dat een rechtsgeldige en bindende overeenkomst (tenzij de prijs dus echt heel echt afwijkt dat het niet logisch meer kan zijn). Het product is gewoon nog leverbaar (is zelfs al binnen bij hun, alleen blijkbaar dus voor een hogere inkoopprijs) en dus moeten ze gewoon leveren.

Maar als ik zo de reacties van die toko zie dan zijn ze ook wel van plan om (uiteindelijk) te leveren, alleen dus niet van de producten die ze nu op voorraad hebben omdat die inkoopprijs hoger is 8)7
TS heeft gewoon een punt. Niet dat ik persoonlijk nog iets met die winkel van doen zou willen hebben; het vertrouwen zou bij mij tot negatief gezakt zijn.
pi_97788434
Ja dat zeker. Dat ze dan nog wel helemaal de moeite doen om hier te reageren, maar het niet even kunnen opbrengen om gewoon dat product te versturen voor die prijs. :(
Facts don't care about your feelings
  maandag 6 juni 2011 @ 15:48:09 #233
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_97788529
Oh de koper heeft al betaald? Sorry, overheen gelezen. Ja dan levering eisen, desnoods een ingebrekestelling maar da's deel twee.
  maandag 6 juni 2011 @ 15:57:23 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97788946
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja dat zeker. Dat ze dan nog wel helemaal de moeite doen om hier te reageren, maar het niet even kunnen opbrengen om gewoon dat product te versturen voor die prijs. :(
Ze vergeten kennelijk heel makkelijk wat het aan tijd (= geld) kost om hun straatje aan alle kanten schoon te vegen.

Die kosten plus de kosten van de inmiddels opgelopen reputatieschade zijn al meer dan het vermeende "verlies" dat ze zouden lijden als ze het ding gewoon nu zouden leveren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_97789441
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze vergeten kennelijk heel makkelijk wat het aan tijd (= geld) kost om hun straatje aan alle kanten schoon te vegen.

Die kosten plus de kosten van de inmiddels opgelopen reputatieschade zijn al meer dan het vermeende "verlies" dat ze zouden lijden als ze het ding gewoon nu zouden leveren.
Wat niet eens tot een verlies gerekend had hoeven worden als ze het later in hun administratie gewoon weer recht getrokken hadden.
pi_97789588
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou ja de kans dat 1 van de users in dit topic iets had besteld daar is relatief klein. Aantal lezers is iets groter. Over een week of 3 is dit topic dood.

Imagoschade is nog niet helemaal duidelijk.
pi_97789636
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 16:09 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Nou ja de kans dat 1 van de users in dit topic iets had besteld daar is relatief klein. Aantal lezers is iets groter. Over een week of 3 is dit topic dood.

Imagoschade is nog niet helemaal duidelijk.
FOK! doet het anders altijd bijzonder goed op google ;).
dag
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 juni 2011 @ 16:12:09 #238
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_97789714
Als winkel maak je jezelf echt onsterfelijk belachelijk zo. Terwijl het zo simpel opgelost kan worden: body van kit aan TS leveren, lens apart leggen tot nieuwe body's binnen zijn en je hebt weer een complete kit om te verkopen.

De "Vakman" doet zijn naam geen eer aan :N
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_97789793
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dan geef je de klant toch gewoon een body van de hogere inkoopprijs en ruil je die later weer om in je administratie?
Dat dus.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_97790057
quote:

[..]

1.
2.

Neen.
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2011 15:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Oh de koper heeft al betaald? Sorry, overheen gelezen. Ja dan levering eisen, desnoods een ingebrekestelling maar da's deel twee.
Mijn god :')

Moeilijk he, een topic lezen.
Het is al wel 37x gepost of zo 8)7
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')