abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97781132
De camera was volgens de website destijds op voorraad. In de mail waar jullie mij hebben gemeld over de prijsstijging kreeg ik 2 opties: meer betalen of annuleren. Die derde optie (wachten) kwam pas aan bod toen ik het zelf aan de telefoon voorstelde.

Jullie doen nu overkomen of ik twee keer de mogelijkheid heb gehad om het geld terug te krijgen of te wachten. In de mails echter gingen jullie niet op mijn verzoek in alsnog te leveren.
pi_97781161
De klant heeft inzage gehad in onze inkoopfacturen, en heeft al eerder laten weten bereid te zijn te wachten op de leverbaarheid van de body. Wij hebben volledig open kaart gespeeld, maar er wordt een andere indruk gewekt.
pi_97781181
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:31 schreef Skint het volgende:

[..]

Lijkt me niet, die kit-versie is eigenlijk een ander product.
Maar dan moet je de D700 body niet als op voorraad op je website aangeven.
pi_97781196
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:33 schreef VakmanTeam het volgende:
De klant heeft inzage gehad in onze inkoopfacturen, en heeft al eerder laten weten bereid te zijn te wachten op de leverbaarheid van de body. Wij hebben volledig open kaart gespeeld, maar er wordt een andere indruk gewekt.
Zie bericht van mij hierboven.
pi_97781207
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:31 schreef Skint het volgende:

[..]

Lijkt me niet, die kit-versie is eigenlijk een ander product.
Het ging mij om deze zin:

quote:
We hebben de klant als eerste op de hoogte gesteld, gezien de schaarste op de markt van dit product om eventueel de body eerder te krijgen, maar wel met een prijsverhoging omdat de versie die we hebben ontvangen dus duurder ingekocht is.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_97781212
@ disorder: er is duidelijk gecommuniceerd, zie eerste reactie
pi_97781252
De klant kan toch een body krijgen tegen een hogere prijs omdat jullie body's ingekocht hebben tegen een hogere inkoopprijs?
pi_97781487
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:34 schreef VakmanTeam het volgende:
@ disorder: er is duidelijk gecommuniceerd, zie eerste reactie
Nogmaals:

De camera was volgens de website destijds op voorraad. In de mail waar jullie mij hebben gemeld over de prijsstijging kreeg ik 2 opties: meer betalen of annuleren. Die derde optie (wachten) kwam pas aan bod toen ik het zelf aan de telefoon voorstelde.

Jullie doen nu overkomen of ik twee keer de mogelijkheid heb gehad om het geld terug te krijgen of te wachten. In de mails echter gingen jullie niet op mijn verzoek in alsnog te leveren.
  maandag 6 juni 2011 @ 12:48:51 #189
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_97781699
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:41 schreef JeMoeder het volgende:
Je bent een koop aangegaan met deze 'vakman'. Ze zijn dus verplicht te leveren voor de prijs die is afgesproken en die je hebt betaald. Mochten ze niet akkoord gaan dan zou ik mijn rechtsbijstand inschakelen. Imho hebben ze geen poot om op te staan in deze.
Jawel hoor, de winkel staat in z'n recht aangezien ze de mogelijkheid geven om de koop te ontbinden.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_97781830
@Kapt Ruigbaard: dit voorstel is door de klant afgewezen.

Voor ons stopt hier de discussie, want dit kan nog lang doorgaan. Telefonisch is er mijns inziens goed contact geweest tussen de klant en ons, maar hier wordt ook weer een andere indruk gewekt.
Voor de duidelijkheid: de eerste optie aan de klant voorgelegd was : nu de body meteen hebben, maar voor een hogere prijs ( vanwege de hogere inkoopprijs van body en lens, want die hebben we wel binnen gekregen), of wachten tot deze weer beschikbaar is op de markt, of annuleren.
Juist in het kader van klantvriendelijkheid hebben we de klant als eerste aangeboden de (dan duurdere) body uit een kit te nemen, wachten is altijd al een optie geweest.
Body wordt dus nog steeds geleverd voor de bestelde prijs.
  maandag 6 juni 2011 @ 12:57:27 #191
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97781975
interessante ontwikkelingen...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 6 juni 2011 @ 12:58:04 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97781993
Een losse body en losse lens is dus goedkoper dan een kit?

Ik geloof er niets van, dit klinkt alsof de klant een body uit een kit mag hebben en dat hij de lens (die hij niet ontvangt) ook mag betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97782020
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:52 schreef VakmanTeam het volgende:
@Kapt Ruigbaard: dit voorstel is door de klant afgewezen.

Ja nogal logisch.

De logica ontgaat mij een beetje. Waarom zou die body over een tijdje kwa inkoopprijs weer even duur zijn als wanneer de klant hem bestelde? En als de inkoopprijs nou goedkoper blijkt te zijn, krijgt de klant dan ook zijn body goedkoper?

Er zijn dus body's op voorraad maar omdat die tegen een hogere inkoopprijs zijn in gekocht moet de klant dus of wachten of meer bijbetalen?
  maandag 6 juni 2011 @ 13:01:27 #194
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_97782095
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 10:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
HAHA zo kan ik ook alles met enorme korting aanbieden en dan achteraf gewoon de volle mep vragen _O- wat een toko.
Volgens mij staat dat in alle algemene voorwaarden hoor. Dat maakt het niet kloppend, maar toch...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_97782176
Prijsverhoging van Nikon zorgt er voor dat prijzen aangepast worden, de bestelling van de betreffende body is gedaan vóór de verhoging van Nikon, wij krijgen deze dus ook nog steeds geleverd voor de toen geldende inkoopsprijs.
pi_97782263
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:04 schreef VakmanTeam het volgende:
Prijsverhoging van Nikon zorgt er voor dat prijzen aangepast worden, de bestelling van de betreffende body is gedaan vóór de verhoging van Nikon, wij krijgen deze dus ook nog steeds geleverd voor de toen geldende inkoopsprijs.
Dan geef je de klant toch gewoon een body van de hogere inkoopprijs en ruil je die later weer om in je administratie?
pi_97782388
En dát heet nou ondernemersrisico, VakmanTeam. Het zou jullie sieren om de kit uit elkaar te halen en de body aan Disorder te leveren en het objectief los te verkopen.

Zoals al eerder gezegd, als jullie het objectief en de body los zouden moeten kopen zou dit duurder zijn dan de kit. Als jullie het nu op deze manier oplossen zien de honderden mensen die dit lezen ook nog eens dat jullie de zaak goed hebben opgelost, en dat levert je uiteindelijk meer klanten op.
pi_97782409
Wat een heerlijke soap. :')
pi_97782438
Foto Vakman hoeft in ieder geval niet meer te rekenen op mij als consument
  maandag 6 juni 2011 @ 13:18:44 #200
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_97782608
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2011 16:08 schreef Bachnakker het volgende:

[..]

Overigens kan ik dit bij deze situatie nog wel begrijpen voor Foto de Vakman. Lijkt me als verkoper niet leuk om opeens 150 eu verlies te moeten draaien op een product, marge bij zo'n ding zal misschien 3 a 4 tientjes zijn tov inkoopprijs.
Dat is natuurlijk het risico als je iets 'goedkoop' verkoopt wat je niet eens hebt. Wel de lusten niet de lasten...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_97782760
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:11 schreef jochem8 het volgende:
En dát heet nou ondernemersrisico, VakmanTeam. Het zou jullie sieren om de kit uit elkaar te halen en de body aan Disorder te leveren en het objectief los te verkopen.

Zoals al eerder gezegd, als jullie het objectief en de body los zouden moeten kopen zou dit duurder zijn dan de kit. Als jullie het nu op deze manier oplossen zien de honderden mensen die dit lezen ook nog eens dat jullie de zaak goed hebben opgelost, en dat levert je uiteindelijk meer klanten op.
Dat dus. Jullie hoeven de klant hier helemaal niet lastig mee te vallen.
  Redactie Frontpage maandag 6 juni 2011 @ 13:25:43 #202
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97782821
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 12:58 schreef Leandra het volgende:
Een losse body en losse lens is dus goedkoper dan een kit?

Ik geloof er niets van, dit klinkt alsof de klant een body uit een kit mag hebben en dat hij de lens (die hij niet ontvangt) ook mag betalen.
Het leek mij ook raar, maar kijk en huiver:

Even opgezocht (tweakers pricewatch):
D700 body: ¤1999,-
28-300 lens: ¤772,-
Kit: ¤2823,-

Bij het los kopen van de componenten ben je dus ¤52,- goedkoper uit....

quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dan geef je de klant toch gewoon een body van de hogere inkoopprijs en ruil je die later weer om in je administratie?
dit...

Nog even een editje vanaf de Vakmansite:

d700 body: ¤2199,-
24-70mm lens: ¤1498,-
Kit: ¤3569,-

Bij de Vakman is een kit dus wel degelijk goedkoper, ¤128,- zelfs..

[ Bericht 7% gewijzigd door JeMoeder op 06-06-2011 13:32:08 ]
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_97783054
Dus ik begrijp het goed...:

De Foto de Vakman heeft de body wel binnen, ook los van de kits, maar deze zijn voor een hogere prijs ingekocht. De klanten die eerste hebben besteld krijgen niet geleverd omdat anders boekhoudtechnisch er niet voldoende winst wordt gemaakt op die precieze body.

Dit omdat er nog body's geleverd worden tegen de oudere lagere inkoopprijs.

Ergo, Foto de Vakman levert géén camera die ze wel op voorraad heeft alleen omdat ze zelf hun boekhouding niet op orde kunnen krijgen.

Of lees ik het nu verkeerd?

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 06-06-2011 13:53:36 ]
dag
pi_97783293
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:32 schreef Peter het volgende:

De foto Vakman heeft de body wel binnen, ook los van de kits, maar deze zijn voor een hogere prijs ingekocht. De klanten die eerste hebben besteld krijgen niet geleverd omdat anders boekhoudtechnisch er niet voldoende winst wordt gemaakt op die precieze body.

Ergo, Foto vakman levert géén camera die ze wel op voorraad heeft alleen omdat ze zelf hun boekhouding niet op orde kunnen krijgen.

Zo begrijp ik hem ook. :s)
pi_97783377
Maar Foto Vakman zegt dat de body (voor de originele lage inkoopprijs) nog wel beschikbaar komt, maar dat daar dus nog gewacht moet worden? Ik snap niet hoe ze die dan nog kunnen krijgen als er al ingekocht is tegen een hogere inkoopprijs. Waar moet Disorder dan nu op wachten?
Facts don't care about your feelings
pi_97783520
Als Foto Vakman nu al weet dat ze over een tijdje weer geleverd gaan krijgen tegen een lagere prijs. Dan is het gewoon dom en niet professioneel om nu tijdelijk het verlies (van een paar tientjes) maar even te pakken en direct aan Disorder te leveren.

Als ze bij die zaak dit eenvoudigs niet snappen kunnen ze maar beter een ander beroep zoeken want van detailhandel hebben ze geen kaas gegeten.
pi_97783604
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:32 schreef Peter het volgende:

De foto Vakman heeft de body wel binnen, ook los van de kits, maar deze zijn voor een hogere prijs ingekocht. De klanten die eerste hebben besteld krijgen niet geleverd omdat anders boekhoudtechnisch er niet voldoende winst wordt gemaakt op die precieze body.

Ergo, Foto vakman levert géén camera die ze wel op voorraad heeft alleen omdat ze zelf hun boekhouding niet op orde kunnen krijgen.

Correcto. Boekhoudkundig falen == ingebreke blijven ten opzichte van de klant. Kortom, zaakjes niet op orde daaro.
pi_97783736
Wel erg jammer voor een bedrijf waar ze kennelijk wel tegen scherpe prijzen willen leveren aan de klant. Stukje service of ondernemersrisico nemen hoort er niet bij voor hen.

Gemiste kans ook om dit op te pakken. Wellicht dat de marketingafdeling van Foto de Vakman snapt dat het betere reclame is om de body te leveren en zelf te wachten op de goedkoper bestelde body's?
dag
pi_97783775
Goed.
Waar kan de rekening heen voor deze les klantvriendelijkeheid?

De kleine lettertjes:
Het bedrag op de rekening kan achteraf nog fluctueren omdat de inkoopprijs stijgt.
  maandag 6 juni 2011 @ 13:58:08 #210
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_97783950
quote:
13s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:12 schreef BIGGI het volgende:
Foto Vakman hoeft in ieder geval niet meer te rekenen op mij als consument
Op mij ook niet. Wat een verhaal zeg, waardeloos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')