Maar dan moet je de D700 body niet als op voorraad op je website aangeven.quote:Op maandag 6 juni 2011 12:31 schreef Skint het volgende:
[..]
Lijkt me niet, die kit-versie is eigenlijk een ander product.
Zie bericht van mij hierboven.quote:Op maandag 6 juni 2011 12:33 schreef VakmanTeam het volgende:
De klant heeft inzage gehad in onze inkoopfacturen, en heeft al eerder laten weten bereid te zijn te wachten op de leverbaarheid van de body. Wij hebben volledig open kaart gespeeld, maar er wordt een andere indruk gewekt.
Het ging mij om deze zin:quote:Op maandag 6 juni 2011 12:31 schreef Skint het volgende:
[..]
Lijkt me niet, die kit-versie is eigenlijk een ander product.
quote:We hebben de klant als eerste op de hoogte gesteld, gezien de schaarste op de markt van dit product om eventueel de body eerder te krijgen, maar wel met een prijsverhoging omdat de versie die we hebben ontvangen dus duurder ingekocht is.
Nogmaals:quote:Op maandag 6 juni 2011 12:34 schreef VakmanTeam het volgende:
@ disorder: er is duidelijk gecommuniceerd, zie eerste reactie
Jawel hoor, de winkel staat in z'n recht aangezien ze de mogelijkheid geven om de koop te ontbinden.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:41 schreef JeMoeder het volgende:
Je bent een koop aangegaan met deze 'vakman'. Ze zijn dus verplicht te leveren voor de prijs die is afgesproken en die je hebt betaald. Mochten ze niet akkoord gaan dan zou ik mijn rechtsbijstand inschakelen. Imho hebben ze geen poot om op te staan in deze.
Ja nogal logisch.quote:Op maandag 6 juni 2011 12:52 schreef VakmanTeam het volgende:
@Kapt Ruigbaard: dit voorstel is door de klant afgewezen.
Volgens mij staat dat in alle algemene voorwaarden hoor. Dat maakt het niet kloppend, maar toch...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
HAHA zo kan ik ook alles met enorme korting aanbieden en dan achteraf gewoon de volle mep vragenwat een toko.
Dan geef je de klant toch gewoon een body van de hogere inkoopprijs en ruil je die later weer om in je administratie?quote:Op maandag 6 juni 2011 13:04 schreef VakmanTeam het volgende:
Prijsverhoging van Nikon zorgt er voor dat prijzen aangepast worden, de bestelling van de betreffende body is gedaan vóór de verhoging van Nikon, wij krijgen deze dus ook nog steeds geleverd voor de toen geldende inkoopsprijs.
Dat is natuurlijk het risico als je iets 'goedkoop' verkoopt wat je niet eens hebt. Wel de lusten niet de lasten...quote:Op donderdag 2 juni 2011 16:08 schreef Bachnakker het volgende:
[..]
Overigens kan ik dit bij deze situatie nog wel begrijpen voor Foto de Vakman. Lijkt me als verkoper niet leuk om opeens 150 eu verlies te moeten draaien op een product, marge bij zo'n ding zal misschien 3 a 4 tientjes zijn tov inkoopprijs.
Dat dus. Jullie hoeven de klant hier helemaal niet lastig mee te vallen.quote:Op maandag 6 juni 2011 13:11 schreef jochem8 het volgende:
En dát heet nou ondernemersrisico, VakmanTeam. Het zou jullie sieren om de kit uit elkaar te halen en de body aan Disorder te leveren en het objectief los te verkopen.
Zoals al eerder gezegd, als jullie het objectief en de body los zouden moeten kopen zou dit duurder zijn dan de kit. Als jullie het nu op deze manier oplossen zien de honderden mensen die dit lezen ook nog eens dat jullie de zaak goed hebben opgelost, en dat levert je uiteindelijk meer klanten op.
Het leek mij ook raar, maar kijk en huiver:quote:Op maandag 6 juni 2011 12:58 schreef Leandra het volgende:
Een losse body en losse lens is dus goedkoper dan een kit?
Ik geloof er niets van, dit klinkt alsof de klant een body uit een kit mag hebben en dat hij de lens (die hij niet ontvangt) ook mag betalen.
dit...quote:Op maandag 6 juni 2011 13:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dan geef je de klant toch gewoon een body van de hogere inkoopprijs en ruil je die later weer om in je administratie?
Zo begrijp ik hem ook.quote:Op maandag 6 juni 2011 13:32 schreef Peter het volgende:
Dus ik begrijp het goed...:
De foto Vakman heeft de body wel binnen, ook los van de kits, maar deze zijn voor een hogere prijs ingekocht. De klanten die eerste hebben besteld krijgen niet geleverd omdat anders boekhoudtechnisch er niet voldoende winst wordt gemaakt op die precieze body.
Dit omdat er nog body's geleverd worden tegen de oudere lagere inkoopprijs.
Ergo, Foto vakman levert géén camera die ze wel op voorraad heeft alleen omdat ze zelf hun boekhouding niet op orde kunnen krijgen.
Of lees ik het nu verkeerd?
Correcto. Boekhoudkundig falen == ingebreke blijven ten opzichte van de klant. Kortom, zaakjes niet op orde daaro.quote:Op maandag 6 juni 2011 13:32 schreef Peter het volgende:
Dus ik begrijp het goed...:
De foto Vakman heeft de body wel binnen, ook los van de kits, maar deze zijn voor een hogere prijs ingekocht. De klanten die eerste hebben besteld krijgen niet geleverd omdat anders boekhoudtechnisch er niet voldoende winst wordt gemaakt op die precieze body.
Dit omdat er nog body's geleverd worden tegen de oudere lagere inkoopprijs.
Ergo, Foto vakman levert géén camera die ze wel op voorraad heeft alleen omdat ze zelf hun boekhouding niet op orde kunnen krijgen.
Of lees ik het nu verkeerd?
Op mij ook niet. Wat een verhaal zeg, waardeloos.quote:Op maandag 6 juni 2011 13:12 schreef BIGGI het volgende:
Foto Vakman hoeft in ieder geval niet meer te rekenen op mij als consument
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |