Dat is een lastige keus voor iemand die al zo lang aan het wachten is op iets wat ie graag wil. Waarschijnlijk was het ook een gunstige prijsquote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Nee mag niet.
Ik zou 1 mailtje terug sturen.
Blijven ze nog moeilijk doen de boel annuleren en lekker ergens anders bestellen.
Als TS langdurig gaat communiceren met dat bedrijf om die prijs af te dwingen gaat het alleen maar nog langer durenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:03 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Dat is een lastige keus voor iemand die al zo lang aan het wachten is op iets wat ie graag wil. Waarschijnlijk was het ook een gunstige prijs
Dan mogen ze wat mij betreft die camera in hun eigen donkere kamer stoppenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Nee mag niet.
Blijven ze nog moeilijk doen de boel annuleren en lekker ergens anders bestellen.
Met annuleren hebben ze TS precies daar waar ze 'm graag hebben willen:quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Nee mag niet.
Niks annuleren, leveren zullen ze!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 07:41 schreef Disorder het volgende:
Of ik nog 150 euro meer over wil maken of anders de bestelling wil annuleren.
Hoewel je volledig in je recht staat zou ik de moeite niet echt nemen voor dat bedrag en zeker ook nietals ik zo mijn geld terug kan krijgen. Dan bestel ik dat ding wel ergens anders waar ze wel normaal met kun klanten omgaan.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:17 schreef r_one het volgende:
[..]
Met annuleren hebben ze TS precies daar waar ze 'm graag hebben willen:
[..]
Niks annuleren, leveren zullen ze!
Voor 150 euro wil ik nog wel een briefje schrijven. Als ik TS goed begrijp, is de camera overal slecht leverbaar en de prijs van 1850 euro (zowaar geen broodje van de bakker) geen courante prijs meer.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:20 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hoewel je volledig in je recht staat zou ik de moeite niet echt nemen voor dat bedrag en zeker ook nietals ik zo mijn geld terug kan krijgen. Dan bestel ik dat ding wel ergens anders waar ze wel normaal met kun klanten omgaan.
Dat is het probleem inderdaad. Hij was daar goedkoop.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:03 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Dat is een lastige keus voor iemand die al zo lang aan het wachten is op iets wat ie graag wil. Waarschijnlijk was het ook een gunstige prijs
Goed om te weten. Ik heb rechtsbijstand. Ik ga er vanmiddag achteraan.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:41 schreef JeMoeder het volgende:
Je bent een koop aangegaan met deze 'vakman'. Ze zijn dus verplicht te leveren voor de prijs die is afgesproken en die je hebt betaald. Mochten ze niet akkoord gaan dan zou ik mijn rechtsbijstand inschakelen. Imho hebben ze geen poot om op te staan in deze.
Hebben ze welquote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:41 schreef JeMoeder het volgende:
Je bent een koop aangegaan met deze 'vakman'. Ze zijn dus verplicht te leveren voor de prijs die is afgesproken en die je hebt betaald. Mochten ze niet akkoord gaan dan zou ik mijn rechtsbijstand inschakelen. Imho hebben ze geen poot om op te staan in deze.
Doe toch eens een poging (als je zo stellig iets beweert wat gewoon niet klopt)quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:53 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Hebben ze welMaar dat ga ik hier allemaal niet uit lopen typen zie Tweakers.net Shopping Forum soortgelijk voorval.
Het probleem is (heb geen verstand van een camera winkel) dat het per winkel en ook per rechter kan verschillen dus ga er geen uitspraken over doen. Wat ik wel zeker weet is dat het gecompliceerder in elkaar steekt als dat jullie hier zomaar roepen, daarnaast rechtsbijstand LOL. Die krijgen max 2.000 euro voor een zaak en daarna helpen ze niet meer. Beter neem je dan een advocaat desnoods op no cure no pay of iets dergelijks of het juridisch loket.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:57 schreef r_one het volgende:
[..]
Doe toch eens een poging (als je zo stellig iets beweert wat gewoon niet klopt)
Vergelijk het eens met een voorval in de lotto tijd geleden in Amerika dacht ik:quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:59 schreef Deetch het volgende:
Je hebt een verbintenis voor de prijs van 1850 euro. Daar mag de leverancier niet ineens 150 bij op gooien. Is niet jouw probleem. Wijs de verkoper op zijn plicht vanwege de verbintenis.
Geweldige conclusies en adviezen, jij bent echt een aanwinst voor WGRquote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:59 schreef RiftNL het volgende:
Het probleem is (heb geen verstand van een camera winkel) dat het per winkel en ook per rechter kan verschillen dus ga er geen uitspraken over doen. Wat ik wel zeker weet is dat het gecompliceerder in elkaar steekt als dat jullie hier zomaar roepen, daarnaast rechtsbijstand LOL. Die krijgen max 2.000 euro voor een zaak en daarna helpen ze niet meer. Beter neem je dan een advocaat desnoods op no cure no pay of iets dergelijks of het juridisch loket.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Geweldige conclusies en adviezen, jij bent echt een aanwinst voor WGR![]()
Welkom
Dan pak jij lekker rechtsbijstandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeker laatst dat item bij Kassa over ARAG etc niet gezien? Rechtsbijstand is de grootste bende die er bestaat met hun B kwaliteit advocaatjes.
NEE NEEquote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:05 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Dan pak jij lekker rechtsbijstandZeker laatst dat item bij Kassa over ARAG etc niet gezien? Rechtsbijstand is de grootste bende die er bestaat met hun B kwaliteit advocaatjes.
Volgens mij zeg ik een advocaat... EVENTUEEL info inwinnen bij juridisch loket die verwijzen je door en helpen je alleen maar op weg meer niet.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:11 schreef r_one het volgende:
[..]
NEE NEErechtsbijstand moet je nóóit nemen.
![]()
![]()
![]()
Nee, dan het juridisch loket, stukken beter, daar haal je een stukje kwaliteit in huis, altijd goede adviezen enzo.![]()
Ik ben blij dat jij wat beter thuis bent in deze gecompliceerde materie, had ik TS toch bijna de verkeerde kant opgestuurd.
Nee, daarna helpen ze niet meerquote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:59 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Het probleem is (heb geen verstand van een camera winkel) dat het per winkel en ook per rechter kan verschillen dus ga er geen uitspraken over doen. Wat ik wel zeker weet is dat het gecompliceerder in elkaar steekt als dat jullie hier zomaar roepen, daarnaast rechtsbijstand LOL. Die krijgen max 2.000 euro voor een zaak en daarna helpen ze niet meer. Beter neem je dan een advocaat desnoods op no cure no pay of iets dergelijks of het juridisch loket.
Ha oke, tuurlijk, stom, mijn fout.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:12 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Volgens mij zeg ik een advocaat... EVENTUEEL info inwinnen bij juridisch loket die verwijzen je door en helpen je alleen maar op weg meer niet.
Denk wat je wilt denken, ik heb goede ervaringen over een rechtsbijstand met ongelimiteerde dekkingssom!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:05 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Dan pak jij lekker rechtsbijstandZeker laatst dat item bij Kassa over ARAG etc niet gezien? Rechtsbijstand is de grootste bende die er bestaat met hun B kwaliteit advocaatjes.
Ongelimiteerd?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:16 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Denk wat je wilt denken, ik heb goede ervaringen over een rechtsbijstand met ongelimiteerde dekkingssom!
Idd die wil ik ook. Ze hebben mijn vriendin aangereden 5 jaar terug en na 3-4 maanden moesten ze ermee stoppen (ARAG) want max 2.000 euro etc etc communicatie verloopt ook retetraag (ben inmiddels al 2 jaar bezig om een bedrag van 1500 euro ofzo)quote:
Ik kan het niet weerspreken maar heb eerlijk gezegd nog nooit een RBV meegemaakt waar geen maximumbedrag per gebeurtenis aan de dekking vastzat.quote:
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:19 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Idd die wil ik ook. Ze hebben mijn vriendin aangereden 5 jaar terug en na 3-4 maanden moesten ze ermee stoppen (ARAG) want max 2.000 euro etc etc communicatie verloopt ook retetraag (ben inmiddels al 2 jaar bezig om een bedrag van 1500 euro ofzo)
Dat hadden alle verzekeraars. Ga nu niet stoer lopen doen als ik je tegendeel bewezen hebt... Maar goed, ga lekker naar een advocaat, laten we deze discussie on-topic houden, of begin een topic over het al dan niet falen van een bepaalde verzekeraar als het over rechtsbijstand gaat.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:19 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Oh die van die woekerpolissen? No thanks
een stukjequote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:11 schreef r_one het volgende:
[..]
NEE NEErechtsbijstand moet je nóóit nemen.
![]()
![]()
![]()
Nee, dan het juridisch loket, stukken beter, daar haal je een stukje kwaliteit in huis, altijd goede adviezen enzo.![]()
Ik ben blij dat jij wat beter thuis bent in deze gecompliceerde materie, had ik TS toch bijna de verkeerde kant opgestuurd.
Te laat, ik zag je post al voor je ninja-editquote:
Goh, heb ik zeker iets gemist. Die mededeling dat Amerikaans consumentenrecht nu ook in Nederland van toepassing is.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:02 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Vergelijk het eens met een voorval in de lotto tijd geleden in Amerika dacht ik:
Man dacht een ton te hebben gewonnen of iets dergelijks met zijn nummers, wat bleek apparaat stond verkeerd ingesteld blabla. De beste man kon fluiten naar zijn centen (kreeg wel leuke schadevergoeding van de loterij zelf maar had niet gehoeven) terwijl hij het lot GEKOCHT had en een VERBINTENIS in principe heeft, maar dan gooien ze het op *voorbehoud van druk en spelfouten*. Het is niet zo gemakkelijk alhoewel ik wel denk dat het bedrijf in kwestie er goed aan doet de camera te leveren (1850 euro lol je bent gek als je dat ervoor uit geeft)
Die 150 euro te goedkoop, op een bedrag van 1850, of 2000 vanuit de winkelier bekeken, vind ik gen reden tot argwaan of twijfel. Dat is 15%.quote:Ik heb met de verkoper iets afgesproken. Moet hij zich daaraan houden?
Ja. Als u met de verkoper afspraken maakt moet hij zich daaraan houden. Dat geldt voor mondelinge en schriftelijke afspraken. U hebt dan recht op een goed product. U betaalt de prijs die u hebt afgesproken. En u krijgt het product of dienst binnen de tijd die u hebt afgesproken
Hebt u de bestelling gedaan, en had u geen reden om te twijfelen aan de prijs?
Dan moet de verkoper het product voor de afgesproken prijs aan u leveren. U hebt namelijk een rechtsgeldige koopovereenkomst gesloten, waar u beiden aan vast zit. U mag dus van de verkoper vragen de bestelling aan u te leveren.
Shit ... helemaal vergeten sarcasme mode weer uit te zetten. Bij deze:quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:03 schreef Sjeen het volgende:
Ja hoi... iemand nog fatsoenlijke tips voor TS of blijven we bakkeleien over rechtsbijstand, eigen advocaten en het juridisch loket?
Volgens de Vakman heb je dus een richtprijs betaaldquote:Artikel 9 - De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW‑tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a) deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b) de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen tegen de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.
Op grond van lid 2? Dan had Foto de Vakman dat voorbehoud expliciet bij het aanbod moeten vermelden. TS zegt daar niks over, ik ga er dan ook van uit dat er "1850 euro" heeft gestaan zonder beperkingen en dan gaat lid 2 al niet meer op.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:17 schreef JeMoeder het volgende:
Dit zegt Foto de Vakman in haar algemene voorwaarden:
[..]
Volgens de Vakman heb je dus een richtprijs betaald
Mjah, maar ik weet niet wat ze in de bevestigingsmail hebben gezet, al dan niet in kleine letters dan natuurlijk...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Op grond van lid 2? Dan had Foto de Vakman dat voorbehoud expliciet bij het aanbod moeten vermelden. TS zegt daar niks over, ik ga er dan ook van uit dat er "1850 euro" heeft gestaan zonder beperkingen en dan gaat lid 2 al niet meer op.
Het is overigens niet verboden om prijsschommelingen door te berekenen aan de klant, je ziet het b.v. wel eens in de computerdetailhandel, dat voor prijzen van geheugen etc. dagprijzen worden gehanteerd. Maar dan is de klant daar ook vooraf op gewezen.
Dat is dus heel wat anders dan je achteraf op een aardbeving beroepen. Zo werkt artikel 9 van de AV dus niet![]()
En voor de volledigheid: wettelijke verhogingen zoals BTW mogen wel doorberekend worden (wettelijke verlagingen daarentegen dan ook)
Daarin kunnen ze niet eenzijdig afwijken van het overeengekomene. Al zetten ze er in dat er een aardbevingstoeslag betaald moet worden (ik noem maar watquote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:29 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Mjah, maar ik weet niet wat ze in de bevestigingsmail hebben gezet, al dan niet in kleine letters dan natuurlijk...
Maar op het moment dat jij via internet voor die prijs dat geheugen hebt gekocht is het, lijkt mij, niet wettig om dan alsnog een verhoging in rekening te brengen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Op grond van lid 2? Dan had Foto de Vakman dat voorbehoud expliciet bij het aanbod moeten vermelden. TS zegt daar niks over, ik ga er dan ook van uit dat er "1850 euro" heeft gestaan zonder beperkingen en dan gaat lid 2 al niet meer op.
Het is overigens niet verboden om prijsschommelingen door te berekenen aan de klant, je ziet het b.v. wel eens in de computerdetailhandel, dat voor prijzen van geheugen etc. dagprijzen worden gehanteerd. Maar dan is de klant daar ook vooraf op gewezen.
Dat is dus heel wat anders dan je achteraf op een aardbeving beroepen. Zo werkt artikel 9 van de AV dus niet![]()
En voor de volledigheid: wettelijke verhogingen zoals BTW mogen wel doorberekend worden (wettelijke verlagingen daarentegen dan ook)
Maar het overeengekomene is toch hetgeen dat (dmv art.9 AV) onder voorbehoud staat vermeld op hun website en vervolgens wordt bevestigd via mail en dan wordt betaald?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:31 schreef r_one het volgende:
[..]
Daarin kunnen ze niet eenzijdig afwijken van het overeengekomene. Al zetten ze er in dat er een aardbevingstoeslag betaald moet worden (ik noem maar wat onzinnigs), dat kan TS naast zich neerleggen.
Als jij als koper akkoord bent gegaan met een variabele prijs wel.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:33 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar op het moment dat jij via internet voor die prijs dat geheugen hebt gekocht is het, lijkt mij, niet wettig om dan alsnog een verhoging in rekening te brengen.
kort gezegd: de vraag is nu of ik dat ben.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Als jij als koper akkoord bent gegaan met een variabele prijs wel.
Ik heb echt het idee dat dus niet mogelijk is...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:34 schreef r_one het volgende:
[..]
Als jij als koper akkoord bent gegaan met een variabele prijs wel.
De AV (inclusief artikel 9) maakt onderdeel uit van de overeenkomst maar daar kan niet per e-mail eenzijdig van worden afgeweken door de verkoper, noch kan de koper extra beperkt worden. Volgens de AV hoeft TS de prijsverhoging ook niet te betalen (vooropgesteld dat de verkoper niet in het aanbod dat voorbehoud gemaakt heeft).quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:34 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Maar het overeengekomene is toch hetgeen dat (dmv art.9 AV) onder voorbehoud staat vermeld op hun website en vervolgens wordt bevestigd via mail en dan wordt betaald?
Dan blijft nog steeds openstaan of de AV van deze tent houdbaar blijken als ze door een rechter beoordeeld worden.
Correct me if I'm wrong...
Ik lees niet anders dan dat zij nu pas met een prijsverhoging op de proppen komen, dat ze pas naar aanleiding van de aardbeving deze beperkende voorwaarde opleggen. Dat is domweg te laat. Ik lees nergens dat ze een voorbehoud gemaakt hebben in de advertentie / het aanbod (let wel: dat is dus wat anders dan een vermelding van artikel 9 in de AV). Ze hebben zich te houden aan de koopovereenkomst en kunnen die niet achteraf eenzijdig wijzigen. Je bent immers een vaste koopprijs overeengekomen van 1850 euro, zonder nadere voorwaarden of beperkingen die tot verrekening zouden kunnen nopen. Wat ze je allemaa ná het sluiten van de overeenkomst willen opdringen, hoef je je geen drol van aan te trekken.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:36 schreef Disorder het volgende:
[..]
kort gezegd: de vraag is nu of ik dat ben.
Ja. Ik ben alleen bang dat, als je dat voor je hele assortiment doet, je bar weinig zult verkopenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:38 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik heb echt het idee dat dus niet mogelijk is...
Dat zou betekenen dat iedereen dat in hun av mogen zetten en op die manier nog geld mogen rekenen bij alles wat men maar verkoopt...
Dus een getekende offerte heeft totaal geen waarde meer?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja. Ik ben alleen bang dat, als je dat voor je hele assortiment doet, je bar weinig zult verkopen(consumenten kopen dan wel bij de concurrent die meer zekerheid biedt). Je ziet het voornamelijk bij erg schaarse goederen (en dan ook alleen maar bij die schaarse goederen).
Jawel. Maar als jij daar (vooropgesteld dat de getekende offerte de koopovereenkomst vormt) bent overeengekomen "Aankoopprijs: dagprijs" en je tekent er voor, dan ben je overeengekomen dat je de variabele prijs betaalt zoals die bij levering is. Dat kan.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus een getekende offerte heeft totaal geen waarde meer?
Ja. Daarin staat het bedrag en het te leveren product.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:38 schreef Fixers het volgende:
Heb je een bevestiging van je bestelling? En wat staat daarop/in?
Maar van wat ik zie geldt dit niet voor Foto de Vakman, toch?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Jawel. Maar als jij daar (vooropgesteld dat de getekende offerte de koopovereenkomst vormt) bent overeengekomen "Aankoopprijs: dagprijs" en je tekent er voor, dan ben je overeengekomen dat je de variabele prijs betaalt zoals die bij levering is.
Meer heb je toch niet nodig? Als het goed is heeft die toko ook al een bestelling gedaan bij Nikon tegen een oudere prijs.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:59 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ja. Daarin staat het bedrag en het te leveren product.
Die vraag kun je zelf het beste beantwoorden. Stond er ergens iets extra vermeld (over richtprijzen en/of prijsschommelingen) bij die prijs van 1850 euro of in de advertentietekst van de camera? Nee? Dan geldt vorenstaande idd niet voor Foto de Vakman nee.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:00 schreef Disorder het volgende:
[..]
Maar van wat ik zie geldt dit niet voor Foto de Vakman, toch?
Niet bij het aanbod vermeld? Dan is daarmee de prijs van 1850 vast. Punt.quote:2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
Dus als ik een bedrag daar hard in heb staan, dan kan men toch niet meer afwijken van die prijs onder het mom dat de grondstofprijzen zijn gestegen?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Jawel. Maar als jij daar (vooropgesteld dat de getekende offerte de koopovereenkomst vormt) bent overeengekomen "Aankoopprijs: dagprijs" en je tekent er voor, dan ben je overeengekomen dat je de variabele prijs betaalt zoals die bij levering is. Dat kan.
Als je dat niet wilt, moet je een vaste prijs bedingen. Of daar niet kopen. Maar onrechtmatig is het niet.
Niet bij de pagina van die camera op de site van Foto de Vakman, nee.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Die vraag kun je zelf het beste beantwoorden. Stond er ergens iets extra vermeld (over richtprijzen en/of prijsschommelingen) bij die prijs van 1850 euro of in de advertentietekst van de camera? Nee? Dan geldt vorenstaande idd niet voor Foto de Vakman nee.
Immers:
[..]
Niet bij het aanbod vermeld? Dan is daarmee de prijs van 1850 vast. Punt.
Dit:quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:00 schreef Disorder het volgende:
[..]
Maar van wat ik zie geldt dit niet voor Foto de Vakman, toch?
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Die vraag kun je zelf het beste beantwoorden. Stond er ergens iets extra vermeld (over richtprijzen en/of prijsschommelingen) bij die prijs van 1850 euro of in de advertentietekst van de camera? Nee? Dan geldt vorenstaande idd niet voor Foto de Vakman nee.
Immers:
[..]
Niet bij het aanbod vermeld? Dan is daarmee de prijs van 1850 vast. Punt.
Heb je je bestellingsmail nog? Kan je die anonimiseren en dan plaatsen?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:13 schreef Disorder het volgende:
[..]
Niet bij de pagina van die camera op de site van Foto de Vakman, nee.
Zal ik doen als ik thuis ben. Duurt nog twee uur ongeveer.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:13 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Heb je je bestellingsmail nog? Kan je die anonimiseren en dan plaatsen?
Als er een bedrag hard instaat met de kanttekening dat prijsschommelingen etc. kunnen worden doorberekend (eventueel met verwijzing naar de AV), is het bedrag al niet zo hard meer.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus als ik een bedrag daar hard in heb staan, dan kan men toch niet meer afwijken van die prijs onder het mom dat de grondstofprijzen zijn gestegen?
Dit dus! Laten we even op het volgende wachten:quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:16 schreef r_one het volgende:
[..]
Als er een bedrag hard instaat met de kanttekening dat prijsschommelingen etc. kunnen worden doorberekend (eventueel met verwijzing naar de AV), is het bedrag al niet zo hard meer.
Als jij zonder bepalingen (in koopcontract en/of in AV) een harde prijs hebt en tekent en verkoper komt achteraf met gestegen grondstofprijzen bladiebla, kan die de boom in.
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:15 schreef Disorder het volgende:
[..]
Zal ik doen als ik thuis ben. Duurt nog twee uur ongeveer.
Waar dan wel?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:13 schreef Disorder het volgende:
[..]
Niet bij de pagina van die camera op de site van Foto de Vakman, nee.
Mooi. Ga ik me in de tussentijd ook nog even ergens anders nuttig maken.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:15 schreef Disorder het volgende:
[..]
Zal ik doen als ik thuis ben. Duurt nog twee uur ongeveer.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | Beste ..., Bedankt voor uw bestelling via Foto de Vakman. Indien u vragen heeft, neem dan gerust contact op via info@fotodevakman.nl Orderbevestiging: Uw bestelling #... (geplaatst op 10 mei 2011) Factuurgegevens: Betaalmethode: mijn naam en adres iDeal Verzendinformatie: Verzendmethode: mijn naam en adres Nederland Bezorgen - Verzendkosten Artikel Artikelnummer Aantal Subtotaal Nikon D700 Body VBA220AE 1 ¤ 1.553,78 Nikon Multi Batterypack MB-D10 VAK16801 1 ¤ 167,23 Subtotaal ¤ 2.048,00 Verzending en afhandeling ¤ 0,00 BTW ¤ 326,99 Eindtotaal ¤ 2.048,00 Dank u voor uw vertrouwen, Foto de Vakman |
Is dit de bevestigingsmail of de mail die je gister kreeg? Ik zie namelijk nergens de prijs van 1850 euro (of wat er ook maar op lijkt).quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:58 schreef Disorder het volgende:
[ code verwijderd ]
Dit was dus de bevestigings-email.
De prijs staat er toch.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:02 schreef r_one het volgende:
[..]
Is dit de bevestigingsmail of de mail die je gister kreeg? Ik zie namelijk nergens de prijs van 1850 euro (of wat er ook maar op lijkt).
Dat is ex BTW, zoals je ziet wordt die verderop verrekend.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:02 schreef r_one het volgende:
[..]
Is dit de bevestigingsmail of de mail die je gister kreeg? Ik zie namelijk nergens de prijs van 1850 euro (of wat er ook maar op lijkt).
Je hebt gelijkquote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:09 schreef Leandra het volgende:
De camera alleen (zonder batterypack) plus BTW is ¤ 1.849
Ben je dronken? Of werk jij bij de die winkel?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 08:59 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Hun excuus was: ze hadden maar twee opties voor hun website. Op voorraad of binnen vijf dagenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:50 schreef Leandra het volgende:
Ik zou met zo'n overeenkomst de site wel in de gaten blijven houden trouwens, op het moment dat ze losse bodies te koop als zijnde op voorraad aanbieden is het gewoon tijd om te leveren.
Niet jouw probleem lijkt mequote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:56 schreef Disorder het volgende:
[..]
Hun excuus was: ze hadden maar twee opties voor hun website. Op voorraad of binnen vijf dagen
Weet ik, maar wachten moet ik toch. Alle winkels zitten met hetzelfde probleem (of je moet bij die winkels die 'm nog wel hebben flink meer betalen).quote:
Voor strafrecht. Schadeletseladvocaten bijvoorbeeld werken vrijwel altijd op no cure, no pay basis.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ben je dronken? Of werk jij bij de die winkel?
Ts staat in zijn recht, en no cure no pay is verboden in nederland
Dames van lichte zeden ook.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Voor strafrecht. Schadeletseladvocaten bijvoorbeeld werken vrijwel altijd op no cure, no pay basis.
Aan jou de beslissing of twee maanden wachten 150~250 euro waard is.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:28 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ja, nu dus alleen nog ruim 2 maanden wachten.
Ja, vind ik wel. Heb net een nieuwe prime lens op mijn oude D50 gezet, red ik het nog wel twee maandjes mee.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:57 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Aan jou de beslissing of twee maanden wachten 150~250 euro waard is.
quote:Op maandag 30 mei 2011 08:34 schreef Sitethief het volgende:
Camera besteld, niet op voorraad, prijs wordt ineens verhoogd
Voor die 150 extra geeft de cam wel licht in het donker. Das ook wat waard me dunktquote:Op maandag 30 mei 2011 09:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Geweldig. Niet de eerste keer overigens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |