Die komen als het goed is uit een kit. Vreemd dat ze dat nu zo online zettenquote:Op maandag 30 mei 2011 12:22 schreef Leandra het volgende:
Met een beetje mazzel kunnen ze zien waar er vandaan geklikt wordt, en doen ze aan imagoschadebeperking door TS idd heel snel de bestelde en betaalde camera te sturen.
Of ze daarvoor een kit uit elkaar moeten halen of een losse camera hebben boeit niet, ze bieden hem nu op voorraad aan, en dus is de camera leverbaar.
			
			
			
			Kan je ze niet even bellen dat ze blijkbaar de camera leverbaar hebben en je hem graag zou ontvangen?quote:Op maandag 30 mei 2011 12:30 schreef Disorder het volgende:
[..]
Die komen als het goed is uit een kit. Vreemd dat ze dat nu zo online zetten
Als je meer betaald krijg je kennelijk voorrang. Mensen die al langer wachten kunnen achteraan de rij aansluiten. Bah.
			
			
			
			
			
			
			
			Ik zou ze even bellen, TS.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:30 schreef Disorder het volgende:
[..]
Die komen als het goed is uit een kit. Vreemd dat ze dat nu zo online zetten
Als je meer betaald krijg je kennelijk voorrang. Mensen die al langer wachten kunnen achteraan de rij aansluiten. Bah.
			
			
			
			
			
			
			
			Of ze uit een kit komen is jouw probleem niet, het is niet jouw taak excuses te verzinnen voor het bedrijf dat jou niet levert wat je besteld hebt.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:30 schreef Disorder het volgende:
[..]
Die komen als het goed is uit een kit. Vreemd dat ze dat nu zo online zetten
Als je meer betaald krijg je kennelijk voorrang. Mensen die al langer wachten kunnen achteraan de rij aansluiten. Bah.
			
			
			
			Ontbind de koop. Ik zou geen zaken meer met ze willen doen - vertrouwen zou weg zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of ze uit een kit komen is jouw probleem niet, het is niet jouw taak excuses te verzinnen voor het bedrijf dat jou niet levert wat je besteld hebt.
Ze bieden nu weer aan wat jij besteld hebt, en dat het voor een hogere prijs is, is jouw probleem niet.
			
			
			
			Dat is juist wat ze willen.... dat hebben ze TS ook aangeboden, maar TS wil geen ontbinding van de koop, TS wil dat ze de camera leveren tegen de prijs die hij al betaald heeft (en waar zij al rente over kunnen vangen).quote:Op maandag 30 mei 2011 15:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ontbind de koop. Ik zou geen zaken meer met ze willen doen - vertrouwen zou weg zijn.
En idd, ff een shopreview doen op tweakers. Dit is altijd wel nuttige info - hoe ze met hun klanten omgaan.
			
			
			
			Die rente is niet zo boeiend heur.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is juist wat ze willen.... dat hebben ze TS ook aangeboden, maar TS wil geen ontbinding van de koop, TS wil dat ze de camera leveren tegen de prijs die hij al betaald heeft (en waar zij al rente over kunnen vangen).
			
			
			
			Zij kunnen geen korting geven als het artikel na je bestelling goedkoper wordt, maar jij mag wel bijbetalen als het artikel duurder wordt? Neuh... afgezien van het feit dat TS sowieso al in z'n recht staat, geven ze zelf ook aan dat de bestelprijs de prijs is waar het om gaat, zeker als er al betaald is.quote:4. De prijs van het gekochte artikel is na mijn bestelling in prijs gedaald, kan ik het verschil terug krijgen.
De prijzen die wij hanteren zullen altijd concurrerend zijn. Wij kopen dus altijd voor de scherpste prijzen in en bieden onze producten dus ook altijd tegen de scherpste prijs aan.
Hierdoor kan het dus ook voorkomen dat de goederen die wij verkopen in prijs kunnen stijgen en dalen. Wij kunnen dus ook geen geld retourneren indien een artikel goedkoper is geworden na uw bestelling.
			
			
			
			Juridisch gaan ze het ook nooit winnen. Maar dat ze het uberhaupt voorstellen is al niet netjes.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:58 schreef Leandra het volgende:
Zit ik net trouwens bij die foto "vakman" de meest gestelde vragen te lezen....
Nou is het verhaal over de status van de bestellingen al interessant, maar vraag nummer 4 is nog veel leuker:
[..]
Zij kunnen geen korting geven als het artikel na je bestelling goedkoper wordt, maar jij mag wel bijbetalen als het artikel duurder wordt? Neuh... afgezien van het feit dat TS sowieso al in z'n recht staat, geven ze zelf ook aan dat de bestelprijs de prijs is waar het om gaat, zeker als er al betaald is.
			
			
			
			TS, mag ik ze een mailtje sturen metquote:Op maandag 30 mei 2011 16:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Juridisch gaan ze het ook nooit winnen. Maar dat ze het uberhaupt voorstellen is al niet netjes.
Ik denk dat je met veel gezeur je product wel krijgt voor het bedrag waarvoor je het ook gekocht hebt.
			
			
			
			quote:Op maandag 30 mei 2011 08:34 schreef Sitethief het volgende:
Camera besteld, niet op voorraad, prijs wordt ineens verhoogd
			
			
			
			Hihihiquote:Op maandag 30 mei 2011 16:08 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat ze dat sinds deze post al weten:
[..]
			
			
			
			Met een slechte klantenbinding maak je hooguit jezelf kapot. Klanten maken bedrijven niet kapot, dat is een misverstand.quote:
			
			
			
			Het probleem met deze prijsstunters is dat ze te lage marges hanteren om ondernemersrisico's te kunnen opvangen. De 'Vakman' gokt erop dat de prijzen over het algemeen dalen. Helaas heeft hij dit keer verkeerd gegokt en probeert dat af te wentelen op de consument. Dit is duidelijk een geval van ondernemersrisico! Het is niet voor niets dat je als ondernemer niet te krap moet zitten met je marge, ook al is het aantrekkelijk om klanten te lokken. Vaak zijn dit soort ondernemingen niet een lang leven beschoren. Als zo'n toko failliet gaat dan ben je je reeds betaalde bedrag ook kwijt. Dus wees een beetje huiverig met vooruit betalen bij te lage prijzen. Ik denk dat deze 'Vakman' een marge van onder de 7% heeft gehanteerd.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ze geven blijk van een asociale niet-klantgerichte houding. Helemaal begrijpen doe ik het ook niet; je zou denken dat ze zelfs met hogere inkoopprijzen nog steeds wel iets winst maken op die 'oude' verkoopprijs. Weet iemand wat de marges ongeveer zijn? (puur offtopic, vanuit interesse)
			
			
			
			Dat zijn wel slechte marges dan als dat klopt.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het probleem met deze prijsstunters is dat ze te lage marges hanteren om ondernemersrisico's te kunnen opvangen. De 'Vakman' gokt erop dat de prijzen over het algemeen dalen. Helaas heeft hij dit keer verkeerd gegokt en probeert dat af te wentelen op de consument. Dit is duidelijk een geval van ondernemersrisico! Het is niet voor niets dat je als ondernemer niet te krap moet zitten met je marge, ook al is het aantrekkelijk om klanten te lokken. Vaak zijn dit soort ondernemingen niet een lang leven beschoren. Als zo'n toko failliet gaat dan ben je je reeds betaalde bedrag ook kwijt. Dus wees een beetje huiverig met vooruit betalen bij te lage prijzen. Ik denk dat deze 'Vakman' een marge van onder de 7% heeft gehanteerd.
			
			
			
			De marges zijn sowieso niet hoog, want de concurrentie is moordend. Naarmate de prijs hoger is, zijn de marges kleiner. Inkoopprijzen zijn afhankelijk van de afnamehoeveelheid. Nieuwe ondernemers proberen de verkoopcijfers omhoog te stuwen door extreem lage marges te hanteren, opdat ze later goedkoper kunnen inkopen. Dit gaat wel eens mis..... De tijd dat je marges van 20-25% kon vangen ligt ruim 8 jaar achter ons, de tijd dat internet in opmars kwam bij de grote massa en de komst van de Media Markt.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:35 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Dat zijn wel slechte marges dan als dat klopt.
			
			
			
			
			
			
			
			dan begrijpen ze ook dat je in je recht staat?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:26 schreef Disorder het volgende:
Ik mailde ze nog een keer om alsnog de camera op te eisen. Wensen ze nu het geld terug te storten zodat ik 'elders terecht kan'. Ze lezen hier mee trouwens, blijkt uit onze correspondentie.
			
			
			
			Geen idee, daar hebben ze het niet over.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dan begrijpen ze ook dat je in je recht staat?
			
			
			
			Stuur ze de link van die jurist zijn blog artikel.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:32 schreef Disorder het volgende:
[..]
Geen idee, daar hebben ze het niet over.
			
			
			
			
			
			
			
			Oh ach. Dit is natuurlijk mijn ervaring, staat los van andere kopers.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
zie dat ze tot nog toe alleen positieve reacties hebben op pricewatch van tweakers. apart als dit vaker voorkomt.
			
			
			
			Zeg dat je ze een voorstel wil doen in de trant van:quote:Op maandag 30 mei 2011 18:26 schreef Disorder het volgende:
Ik mailde ze nog een keer om alsnog de camera op te eisen. Wensen ze nu het geld terug te storten zodat ik 'elders terecht kan'. Ze lezen hier mee trouwens, blijkt uit onze correspondentie.
(bron)quote:De wet biedt soms nog een mogelijkheid. Zo kun je bijvoorbeeld als je de camera écht nodig hebt als ‘dekkingskoop’ dezelfde camera elders kopen en dan het prijsverschil vorderen als schadevergoeding (art. 7:37 BW, zie ook Klik, p. 159 en Wessels, p. 142). Wel is vereist dat je ‘redelijk’ te werk gaat. Opzettelijk de duurste alternatieve leverancier zoeken is niet redelijk, bijvoorbeeld. En de verkoper waarschuwen dat je dit gaat doen, lijkt mij ook redelijk.
			
			
			
			true. maar ze worden vaak genoemd op tweakers dus gok dat er een hoop online wordt gekochtquote:Op maandag 30 mei 2011 18:38 schreef Disorder het volgende:
[..]
Oh ach. Dit is natuurlijk mijn ervaring, staat los van andere kopers.
			
			
			
			Nu wordt het helemaal te gek, op hun site staat dat de camera op voorraad is en ze vragen jou om elders te halen?? Maak onmiddellijk een screenshot van hun website en post dit overal waar je posten kunt. Stuur ze een aanmaning dat de camera binnen 5 dagen geleverd is, dat is ruim voldoende voor iets wat op voorraad is. Doen ze dit niet, dan gaan ze stilzwijgend akkoord met de advocaatkosten van ¤..... (laat een offerte opmaken). Zijn ze nou helemaal besodemieterd.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:26 schreef Disorder het volgende:
Ik mailde ze nog een keer om alsnog de camera op te eisen. Wensen ze nu het geld terug te storten zodat ik 'elders terecht kan'. Ze lezen hier mee trouwens, blijkt uit onze correspondentie.
			
			
			
			Beter (en goedkoper) alternatief is de vara belbus.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nu wordt het helemaal te gek, op hun site staat dat de camera op voorraad is en ze vragen jou om elders te halen?? Maak onmiddellijk een screenshot van hun website en post dit overal waar je posten kunt. Stuur ze een aanmaning dat de camera binnen 5 dagen geleverd is, dat is ruim voldoende voor iets wat op voorraad is. Doen ze dit niet, dan gaan ze stilzwijgend akkoord met de advocaatkosten van ¤..... (laat een offerte opmaken). Zijn ze nou helemaal besodemieterd.
			
			
			
			
			
			
			
			Mja niet overdrijven. Als ze idd hele lage marges aanhouden begrijp ik het wel, maar ja juridisch gezien mag het gewoon niet. Klaar.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:56 schreef detulp050 het volgende:
Als je dus genaaid wilt worden, bij Foto de Vakman bestellen. Klantenservice als in de Sovjetunie
Dit soort bedrijven zie je niet vaak meer. En deze niet lang meer, google is your friend.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Nogmaals. Dit is slechts mijn ervaring. Ik heb dit topic geopend om advies te winnen en om te zien of andere mensen misschien vergelijkbare ervaringen hebben.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:13 schreef TheFrankey het volgende:
Beetje overdreven om die ganse winkel af te kraken op 1 ervaring.
Slim is anders. Zeker als ze meelezen. Dat ding op voorraad zetten en jij moet wachten ivm geld vind ik een schande. Krijg je straks een demo mee zeker.
Ik zou er een principekwestie van gemaakt hebben maar het bedrijf niet bij naam genoemd hebben.
			
			
			
			Je hebt ookmgewoon gelijk met je topic. Die winkel probeert je te benadelen waar dat wettelijk gezien niet kan.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:29 schreef Disorder het volgende:
[..]
Nogmaals. Dit is slechts mijn ervaring. Ik heb dit topic geopend om advies te winnen en om te zien of andere mensen misschien vergelijkbare ervaringen hebben.
Dat derden de winkel nu af lopen kraken is niet mijn schuld.
			
			
			
			Je klinkt opeens wel heel erg mild. Ben je bedreigd in de correspondentie met Foto de Vakman?quote:Op maandag 30 mei 2011 23:29 schreef Disorder het volgende:
[..]
Nogmaals. Dit is slechts mijn ervaring. Ik heb dit topic geopend om advies te winnen en om te zien of andere mensen misschien vergelijkbare ervaringen hebben.
Dat derden de winkel nu af lopen kraken is niet mijn schuld, al betreur ik het wel. Ik zou het jammer vinden als dit uit de hand loopt.
			
			
			
			
			
			
			
			Eigenlijk ben je dus tegen het principe van 'shopreviews'.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:13 schreef TheFrankey het volgende:
Beetje overdreven om die ganse winkel af te kraken op 1 ervaring.
Slim is anders. Zeker als ze meelezen. Dat ding op voorraad zetten en jij moet wachten ivm geld vind ik een schande. Krijg je straks een demo mee zeker.
Ik zou er een principekwestie van gemaakt hebben maar het bedrijf niet bij naam genoemd hebben.
			
			
			
			De kritiek betreft in eerste instantie de slechte behandeling sec in jouw geval, niet het afkraken van de winkel als geheel. Echter, een beetje winkel zou zich (terechte) kritiek aantrekken en een dergelijk individueel geval alsnog netjes oplossen. Nu de Foto de Vakman dit zo halsstarrig blijft weigeren, zegt dit toch wel wat over hun instelling in het algemeen.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:29 schreef Disorder het volgende:
[..]
Nogmaals. Dit is slechts mijn ervaring. Ik heb dit topic geopend om advies te winnen en om te zien of andere mensen misschien vergelijkbare ervaringen hebben.
Dat derden de winkel nu af lopen kraken is niet mijn schuld, al betreur ik het wel. Ik zou het jammer vinden als dit uit de hand loopt.
quote:Op maandag 30 mei 2011 10:40 schreef Leandra het volgende:
Dit kost ze idd meer dan die ¤ 150,- zelfs als het 10 klanten zijn die nu zeker weten dat ze in hun recht staan.
Zulke "reclame" zit je niet op te wachten, zeker niet rond vakantiegeldtijd en als je dit soort producten verkoopt. Een nieuwe camera blijft voor de meesten een luxe-product.
			
			
			
			Opnieuw gemaild. Kreeg nogmaals het verzoek bankrekeningnummer door te geven. En ze claimen dat de D700 als 'op voorraad' was gezet om naar mij toe te communiceren dat er daadwerkelijk kits binnen waren gekomen. Jaja.quote:
			
			
			
			Even interpolis bellen, die kunnen je doorverwijzen naar de juiste persoon. Dan zal je alle stukken moeten doorsturen, de situatie uitleggen en dan zullen zij contact gaan leggen met Foto de Vakman.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:46 schreef Disorder het volgende:
[..]
Opnieuw gemaild. Kreeg nogmaals het verzoek bankrekeningnummer door te geven. En ze claimen dat de D700 als 'op voorraad' was gezet om naar mij toe te communiceren dat er daadwerkelijk kits binnen waren gekomen. Jaja.
Ik neem contact op met rechtsbijstand. Wie weet precies hoe dit werkt? Ik heb Interpolis.
			
			
			
			Dan kom je bij Achmea rechtsbijstand terecht, die hanteren iig snelle reactietijdenquote:Opnieuw gemaild. Kreeg nogmaals het verzoek bankrekeningnummer door te geven. En ze claimen dat de D700 als 'op voorraad' was gezet om naar mij toe te communiceren dat er daadwerkelijk kits binnen waren gekomen. Jaja.
Ik neem contact op met rechtsbijstand. Wie weet precies hoe dit werkt? Ik heb Interpolis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |