dan begrijpen ze ook dat je in je recht staat?quote:Op maandag 30 mei 2011 18:26 schreef Disorder het volgende:
Ik mailde ze nog een keer om alsnog de camera op te eisen. Wensen ze nu het geld terug te storten zodat ik 'elders terecht kan'. Ze lezen hier mee trouwens, blijkt uit onze correspondentie.
Geen idee, daar hebben ze het niet over.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dan begrijpen ze ook dat je in je recht staat?
Stuur ze de link van die jurist zijn blog artikel.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:32 schreef Disorder het volgende:
[..]
Geen idee, daar hebben ze het niet over.
Oh ach. Dit is natuurlijk mijn ervaring, staat los van andere kopers.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
zie dat ze tot nog toe alleen positieve reacties hebben op pricewatch van tweakers. apart als dit vaker voorkomt.
Zeg dat je ze een voorstel wil doen in de trant van:quote:Op maandag 30 mei 2011 18:26 schreef Disorder het volgende:
Ik mailde ze nog een keer om alsnog de camera op te eisen. Wensen ze nu het geld terug te storten zodat ik 'elders terecht kan'. Ze lezen hier mee trouwens, blijkt uit onze correspondentie.
(bron)quote:De wet biedt soms nog een mogelijkheid. Zo kun je bijvoorbeeld als je de camera écht nodig hebt als ‘dekkingskoop’ dezelfde camera elders kopen en dan het prijsverschil vorderen als schadevergoeding (art. 7:37 BW, zie ook Klik, p. 159 en Wessels, p. 142). Wel is vereist dat je ‘redelijk’ te werk gaat. Opzettelijk de duurste alternatieve leverancier zoeken is niet redelijk, bijvoorbeeld. En de verkoper waarschuwen dat je dit gaat doen, lijkt mij ook redelijk.
true. maar ze worden vaak genoemd op tweakers dus gok dat er een hoop online wordt gekochtquote:Op maandag 30 mei 2011 18:38 schreef Disorder het volgende:
[..]
Oh ach. Dit is natuurlijk mijn ervaring, staat los van andere kopers.
Nu wordt het helemaal te gek, op hun site staat dat de camera op voorraad is en ze vragen jou om elders te halen?? Maak onmiddellijk een screenshot van hun website en post dit overal waar je posten kunt. Stuur ze een aanmaning dat de camera binnen 5 dagen geleverd is, dat is ruim voldoende voor iets wat op voorraad is. Doen ze dit niet, dan gaan ze stilzwijgend akkoord met de advocaatkosten van ¤..... (laat een offerte opmaken). Zijn ze nou helemaal besodemieterd.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:26 schreef Disorder het volgende:
Beter (en goedkoper) alternatief is de vara belbus.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nu wordt het helemaal te gek, op hun site staat dat de camera op voorraad is en ze vragen jou om elders te halen?? Maak onmiddellijk een screenshot van hun website en post dit overal waar je posten kunt. Stuur ze een aanmaning dat de camera binnen 5 dagen geleverd is, dat is ruim voldoende voor iets wat op voorraad is. Doen ze dit niet, dan gaan ze stilzwijgend akkoord met de advocaatkosten van ¤..... (laat een offerte opmaken). Zijn ze nou helemaal besodemieterd.
Mja niet overdrijven. Als ze idd hele lage marges aanhouden begrijp ik het wel, maar ja juridisch gezien mag het gewoon niet. Klaar.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:56 schreef detulp050 het volgende:
Als je dus genaaid wilt worden, bij Foto de Vakman bestellen. Klantenservice als in de Sovjetunie
Dit soort bedrijven zie je niet vaak meer. En deze niet lang meer, google is your friend.
Nogmaals. Dit is slechts mijn ervaring. Ik heb dit topic geopend om advies te winnen en om te zien of andere mensen misschien vergelijkbare ervaringen hebben.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:13 schreef TheFrankey het volgende:
Beetje overdreven om die ganse winkel af te kraken op 1 ervaring.
Slim is anders. Zeker als ze meelezen. Dat ding op voorraad zetten en jij moet wachten ivm geld vind ik een schande. Krijg je straks een demo mee zeker.
Ik zou er een principekwestie van gemaakt hebben maar het bedrijf niet bij naam genoemd hebben.
Je hebt ookmgewoon gelijk met je topic. Die winkel probeert je te benadelen waar dat wettelijk gezien niet kan.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:29 schreef Disorder het volgende:
[..]
Nogmaals. Dit is slechts mijn ervaring. Ik heb dit topic geopend om advies te winnen en om te zien of andere mensen misschien vergelijkbare ervaringen hebben.
Dat derden de winkel nu af lopen kraken is niet mijn schuld.
Je klinkt opeens wel heel erg mild. Ben je bedreigd in de correspondentie met Foto de Vakman?quote:Op maandag 30 mei 2011 23:29 schreef Disorder het volgende:
[..]
Nogmaals. Dit is slechts mijn ervaring. Ik heb dit topic geopend om advies te winnen en om te zien of andere mensen misschien vergelijkbare ervaringen hebben.
Dat derden de winkel nu af lopen kraken is niet mijn schuld, al betreur ik het wel. Ik zou het jammer vinden als dit uit de hand loopt.
Eigenlijk ben je dus tegen het principe van 'shopreviews'.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:13 schreef TheFrankey het volgende:
Beetje overdreven om die ganse winkel af te kraken op 1 ervaring.
Slim is anders. Zeker als ze meelezen. Dat ding op voorraad zetten en jij moet wachten ivm geld vind ik een schande. Krijg je straks een demo mee zeker.
Ik zou er een principekwestie van gemaakt hebben maar het bedrijf niet bij naam genoemd hebben.
De kritiek betreft in eerste instantie de slechte behandeling sec in jouw geval, niet het afkraken van de winkel als geheel. Echter, een beetje winkel zou zich (terechte) kritiek aantrekken en een dergelijk individueel geval alsnog netjes oplossen. Nu de Foto de Vakman dit zo halsstarrig blijft weigeren, zegt dit toch wel wat over hun instelling in het algemeen.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:29 schreef Disorder het volgende:
[..]
Dat derden de winkel nu af lopen kraken is niet mijn schuld, al betreur ik het wel. Ik zou het jammer vinden als dit uit de hand loopt.
quote:Op maandag 30 mei 2011 10:40 schreef Leandra het volgende:
Dit kost ze idd meer dan die ¤ 150,- zelfs als het 10 klanten zijn die nu zeker weten dat ze in hun recht staan.
Zulke "reclame" zit je niet op te wachten, zeker niet rond vakantiegeldtijd en als je dit soort producten verkoopt. Een nieuwe camera blijft voor de meesten een luxe-product.
Opnieuw gemaild. Kreeg nogmaals het verzoek bankrekeningnummer door te geven. En ze claimen dat de D700 als 'op voorraad' was gezet om naar mij toe te communiceren dat er daadwerkelijk kits binnen waren gekomen. Jaja.quote:
Even interpolis bellen, die kunnen je doorverwijzen naar de juiste persoon. Dan zal je alle stukken moeten doorsturen, de situatie uitleggen en dan zullen zij contact gaan leggen met Foto de Vakman.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:46 schreef Disorder het volgende:
[..]
Opnieuw gemaild. Kreeg nogmaals het verzoek bankrekeningnummer door te geven. En ze claimen dat de D700 als 'op voorraad' was gezet om naar mij toe te communiceren dat er daadwerkelijk kits binnen waren gekomen. Jaja.
Ik neem contact op met rechtsbijstand. Wie weet precies hoe dit werkt? Ik heb Interpolis.
Dan kom je bij Achmea rechtsbijstand terecht, die hanteren iig snelle reactietijdenquote:Opnieuw gemaild. Kreeg nogmaals het verzoek bankrekeningnummer door te geven. En ze claimen dat de D700 als 'op voorraad' was gezet om naar mij toe te communiceren dat er daadwerkelijk kits binnen waren gekomen. Jaja.
Ik neem contact op met rechtsbijstand. Wie weet precies hoe dit werkt? Ik heb Interpolis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |