abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97505136
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 18:26 schreef Disorder het volgende:
Ik mailde ze nog een keer om alsnog de camera op te eisen. Wensen ze nu het geld terug te storten zodat ik 'elders terecht kan'. Ze lezen hier mee trouwens, blijkt uit onze correspondentie.
dan begrijpen ze ook dat je in je recht staat?
pi_97505307
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 18:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dan begrijpen ze ook dat je in je recht staat?
Geen idee, daar hebben ze het niet over.
pi_97505415
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 18:32 schreef Disorder het volgende:

[..]

Geen idee, daar hebben ze het niet over.
Stuur ze de link van die jurist zijn blog artikel.
pi_97505521
zie dat ze tot nog toe alleen positieve reacties hebben op pricewatch van tweakers. apart als dit vaker voorkomt.
pi_97505555
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 18:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
zie dat ze tot nog toe alleen positieve reacties hebben op pricewatch van tweakers. apart als dit vaker voorkomt.
Oh ach. Dit is natuurlijk mijn ervaring, staat los van andere kopers.
pi_97505626
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 18:26 schreef Disorder het volgende:
Ik mailde ze nog een keer om alsnog de camera op te eisen. Wensen ze nu het geld terug te storten zodat ik 'elders terecht kan'. Ze lezen hier mee trouwens, blijkt uit onze correspondentie.
Zeg dat je ze een voorstel wil doen in de trant van:
quote:
De wet biedt soms nog een mogelijkheid. Zo kun je bijvoorbeeld als je de camera écht nodig hebt als ‘dekkingskoop’ dezelfde camera elders kopen en dan het prijsverschil vorderen als schadevergoeding (art. 7:37 BW, zie ook Klik, p. 159 en Wessels, p. 142). Wel is vereist dat je ‘redelijk’ te werk gaat. Opzettelijk de duurste alternatieve leverancier zoeken is niet redelijk, bijvoorbeeld. En de verkoper waarschuwen dat je dit gaat doen, lijkt mij ook redelijk.
(bron)
dag
pi_97505637
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 18:38 schreef Disorder het volgende:

[..]

Oh ach. Dit is natuurlijk mijn ervaring, staat los van andere kopers.
true. maar ze worden vaak genoemd op tweakers dus gok dat er een hoop online wordt gekocht :+
  maandag 30 mei 2011 @ 18:48:46 #133
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_97505981
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 18:26 schreef Disorder het volgende:
Ik mailde ze nog een keer om alsnog de camera op te eisen. Wensen ze nu het geld terug te storten zodat ik 'elders terecht kan'. Ze lezen hier mee trouwens, blijkt uit onze correspondentie.
Nu wordt het helemaal te gek, op hun site staat dat de camera op voorraad is en ze vragen jou om elders te halen?? Maak onmiddellijk een screenshot van hun website en post dit overal waar je posten kunt. Stuur ze een aanmaning dat de camera binnen 5 dagen geleverd is, dat is ruim voldoende voor iets wat op voorraad is. Doen ze dit niet, dan gaan ze stilzwijgend akkoord met de advocaatkosten van ¤..... (laat een offerte opmaken). Zijn ze nou helemaal besodemieterd.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_97506110
Goed topic.
Facts don't care about your feelings
pi_97506289
quote:
8s.gif Op maandag 30 mei 2011 18:48 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Nu wordt het helemaal te gek, op hun site staat dat de camera op voorraad is en ze vragen jou om elders te halen?? Maak onmiddellijk een screenshot van hun website en post dit overal waar je posten kunt. Stuur ze een aanmaning dat de camera binnen 5 dagen geleverd is, dat is ruim voldoende voor iets wat op voorraad is. Doen ze dit niet, dan gaan ze stilzwijgend akkoord met de advocaatkosten van ¤..... (laat een offerte opmaken). Zijn ze nou helemaal besodemieterd.
Beter (en goedkoper) alternatief is de vara belbus.
  maandag 30 mei 2011 @ 18:56:52 #136
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_97506315
Slechte service :{

[ Bericht 46% gewijzigd door detulp050 op 31-05-2011 06:37:50 ]
pi_97506360
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 18:56 schreef detulp050 het volgende:
Als je dus genaaid wilt worden, bij Foto de Vakman bestellen. Klantenservice als in de Sovjetunie :{
Dit soort bedrijven zie je niet vaak meer. En deze niet lang meer, google is your friend.
Mja niet overdrijven. Als ze idd hele lage marges aanhouden begrijp ik het wel, maar ja juridisch gezien mag het gewoon niet. Klaar.
  Redactie Frontpage maandag 30 mei 2011 @ 21:42:42 #138
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97514842
Wat een enorme kutpaupers. Ik ga al mijn fotograferende vrienden zeker dit topic aanwijzen. Nooit zou ik daar kopen. Veder zal ik iedereen afraden van aankopen te doen bij deze mensen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_97520894
Beetje overdreven om die ganse winkel af te kraken op 1 ervaring.

Slim is anders. Zeker als ze meelezen. Dat ding op voorraad zetten en jij moet wachten ivm geld vind ik een schande. Krijg je straks een demo mee zeker.

Ik zou er een principekwestie van gemaakt hebben maar het bedrijf niet bij naam genoemd hebben.
pi_97521801
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 23:13 schreef TheFrankey het volgende:
Beetje overdreven om die ganse winkel af te kraken op 1 ervaring.

Slim is anders. Zeker als ze meelezen. Dat ding op voorraad zetten en jij moet wachten ivm geld vind ik een schande. Krijg je straks een demo mee zeker.

Ik zou er een principekwestie van gemaakt hebben maar het bedrijf niet bij naam genoemd hebben.
Nogmaals. Dit is slechts mijn ervaring. Ik heb dit topic geopend om advies te winnen en om te zien of andere mensen misschien vergelijkbare ervaringen hebben.

Dat derden de winkel nu af lopen kraken is niet mijn schuld, al betreur ik het wel. Ik zou het jammer vinden als dit uit de hand loopt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Disorder op 30-05-2011 23:38:04 ]
pi_97522124
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 23:29 schreef Disorder het volgende:

[..]

Nogmaals. Dit is slechts mijn ervaring. Ik heb dit topic geopend om advies te winnen en om te zien of andere mensen misschien vergelijkbare ervaringen hebben.

Dat derden de winkel nu af lopen kraken is niet mijn schuld.
Je hebt ookmgewoon gelijk met je topic. Die winkel probeert je te benadelen waar dat wettelijk gezien niet kan.
pi_97524673
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2011 23:29 schreef Disorder het volgende:

[..]

Nogmaals. Dit is slechts mijn ervaring. Ik heb dit topic geopend om advies te winnen en om te zien of andere mensen misschien vergelijkbare ervaringen hebben.

Dat derden de winkel nu af lopen kraken is niet mijn schuld, al betreur ik het wel. Ik zou het jammer vinden als dit uit de hand loopt.
Je klinkt opeens wel heel erg mild. Ben je bedreigd in de correspondentie met Foto de Vakman?
pi_97524871
Inderdaad :') kom op zeg, zei proberen jou gewoon te naaien. Ze hopen gewoon dat je 1 van die domme mensen bent die maar gewoon zegt wat een winkel doet. Nou, nu moet jij laten zien dat jij hen ook kan naaien. Kijken wat ze daar op te zeggen hebben. Ik zou uit principe nu ermee doorgaan.
Facts don't care about your feelings
pi_97527229
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 23:13 schreef TheFrankey het volgende:
Beetje overdreven om die ganse winkel af te kraken op 1 ervaring.

Slim is anders. Zeker als ze meelezen. Dat ding op voorraad zetten en jij moet wachten ivm geld vind ik een schande. Krijg je straks een demo mee zeker.

Ik zou er een principekwestie van gemaakt hebben maar het bedrijf niet bij naam genoemd hebben.
Eigenlijk ben je dus tegen het principe van 'shopreviews'.

Want een review zonder namen te noemen is natuurlijk geen review.
En als een webwinkel jou een dergelijke k*tservice levert, hoef je dat niet minder slecht te omschrijven dan het feitelijk is (wil je objectief blijven).

Nou is Fok! er voor de vragen van TS en Tweakers meer de aangewezen plek voor een shopreview maar ik zou niet weten waarom op Fok! niet de algemene mening over deze idiote gang van zaken geventileerd kan worden.

Want laten we wel wezen: dit lijkt natuurlijk werkelijk nergens op, zelden een dergelijk idiote opstelling van een winkel tegengekomen (en ik heb toch heel wat consumentenrechttopics voorbij zien komen hier op Fok!).
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_97527397
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2011 23:29 schreef Disorder het volgende:

[..]

Nogmaals. Dit is slechts mijn ervaring. Ik heb dit topic geopend om advies te winnen en om te zien of andere mensen misschien vergelijkbare ervaringen hebben.

Dat derden de winkel nu af lopen kraken is niet mijn schuld, al betreur ik het wel. Ik zou het jammer vinden als dit uit de hand loopt.
De kritiek betreft in eerste instantie de slechte behandeling sec in jouw geval, niet het afkraken van de winkel als geheel. Echter, een beetje winkel zou zich (terechte) kritiek aantrekken en een dergelijk individueel geval alsnog netjes oplossen. Nu de Foto de Vakman dit zo halsstarrig blijft weigeren, zegt dit toch wel wat over hun instelling in het algemeen.

Anders gezegd: ook andere potentiële kopers kunnen in potentie rekenen op eenzelfde zotte (en onrechtmatige!) behandeling, hun beleid beperkt zich kennelijk niet tot slechts jouw casus.

En ze doen het zichzelf aan. Zoals Leandra al heel terecht opmerkte is hun aanpak (commercieel gezien) verre van handig:
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 10:40 schreef Leandra het volgende:
Dit kost ze idd meer dan die ¤ 150,- zelfs als het 10 klanten zijn die nu zeker weten dat ze in hun recht staan.

Zulke "reclame" zit je niet op te wachten, zeker niet rond vakantiegeldtijd en als je dit soort producten verkoopt. Een nieuwe camera blijft voor de meesten een luxe-product.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Redactie Frontpage dinsdag 31 mei 2011 @ 15:09:36 #146
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_97541390
En TS, hoe staat het er voor?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_97546199
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 15:09 schreef JeMoeder het volgende:
En TS, hoe staat het er voor?
Opnieuw gemaild. Kreeg nogmaals het verzoek bankrekeningnummer door te geven. En ze claimen dat de D700 als 'op voorraad' was gezet om naar mij toe te communiceren dat er daadwerkelijk kits binnen waren gekomen. Jaja.

Ik neem contact op met rechtsbijstand. Wie weet precies hoe dit werkt? Ik heb Interpolis.
pi_97546737
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:46 schreef Disorder het volgende:

[..]

Opnieuw gemaild. Kreeg nogmaals het verzoek bankrekeningnummer door te geven. En ze claimen dat de D700 als 'op voorraad' was gezet om naar mij toe te communiceren dat er daadwerkelijk kits binnen waren gekomen. Jaja.

Ik neem contact op met rechtsbijstand. Wie weet precies hoe dit werkt? Ik heb Interpolis.
Even interpolis bellen, die kunnen je doorverwijzen naar de juiste persoon. Dan zal je alle stukken moeten doorsturen, de situatie uitleggen en dan zullen zij contact gaan leggen met Foto de Vakman.

En ik zou je toch wel adviseren om een shopreview te plaatsen op tweakers. Lezen veel mensen daar want dit wat ze nu uithalen verdient geen schoonheidsprijs.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_97583848
quote:
Opnieuw gemaild. Kreeg nogmaals het verzoek bankrekeningnummer door te geven. En ze claimen dat de D700 als 'op voorraad' was gezet om naar mij toe te communiceren dat er daadwerkelijk kits binnen waren gekomen. Jaja.

Ik neem contact op met rechtsbijstand. Wie weet precies hoe dit werkt? Ik heb Interpolis.
Dan kom je bij Achmea rechtsbijstand terecht, die hanteren iig snelle reactietijden :)
pi_97590833
Nog ontwikkelingen TS?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')