SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
Dat doen we na het fietsen, dan heb je tenminste tijd om er rustig van te genieten.quote:Op donderdag 26 mei 2011 06:36 schreef Absurditeit het volgende:
Men trapt maar en trapt maar. Waarom niet gezellig op een bierfiets zitten en bier drinken? In plaats van water oid uit zo'n ranzig plastic flesje?
Je hebt gelijk, maar ik als getrainde en grote baas zit op de bierfiets. Ik trap niet meer. Die tijd is voorbij. Ik neuk alleen nog sletjes en sla bier achterover.quote:Op donderdag 26 mei 2011 07:07 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat doen we na het fietsen, dan heb je tenminste tijd om er rustig van te genieten.
Knap werk, als wielrenners zó traag zijn dat zelfs jij en je zatte vette maten ze kunnen te pakken krijgen verdienen ze het om te gaan zwemmen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 07:47 schreef Absurditeit het volgende:
Ja, ik heb tot mijn grote spijt laatst nog 6 wielrenners de berm / sloot in moeten slaan. Met een maat van mij. Het is niet anders.
Niet iedereen gaat direct op de loop / fiets. Ik snap dat jij en jouw maten - die gemiddeld nog geen 80 kilo wegen - per definitie het hazenpad kiezen, maar dat deden zij dus niet. Het werd idd vooral zwemmen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 08:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Knap werk, als wielrenners zó traag zijn dat zelfs jij en je zatte vette maten ze kunnen te pakken krijgen verdienen ze het om te gaan zwemmen.
Nah, je hoeft geen onderzoek te plegen. Dat water zou dan bijv. de Oude Gracht in onze stad Utrecht zijn. Jouw pech is dat je geen mensen van betekenis op de been kunt brengen en dat wij er staan om jou met jouw homofiele pakje de gracht in te timmeren.quote:Op donderdag 26 mei 2011 08:14 schreef Freddeh het volgende:
Kaas, sporen wij deze gast ff op en trappen hem het water ff in?
Hoe kan een pakje homofiel zijn?quote:Op donderdag 26 mei 2011 08:18 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Nah, je hoeft geen onderzoek te plegen. Dat water zou dan bijv. de Oude Gracht in onze stad Utrecht zijn. Jouw pech is dat je geen mensen van betekenis op de been kunt brengen en dat wij er staan om jou met jouw homofiele pakje de gracht in te timmeren.
Be smart.
Tijd voor een fatsoenlijke onderbouwing van je kutopmerkingen, anders ben je weg.quote:Op donderdag 26 mei 2011 08:20 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Een pakje icm met 67 kilo huilende cellen in het water is ineens erg gay.
Ik geef geen fuck om jullie sport. Misschien moet je alleen in het vervolg niet zo quasi-stoer lullen in termen van "zullen we deze gast eens opzoeken". Je bent welkom, maar we weten beiden dat je niets voorstelt. So it. Fijne dag nog.quote:Op donderdag 26 mei 2011 08:22 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Tijd voor een fatsoenlijke onderbouwing van je kutopmerkingen, anders ben je weg.
Heel simpel: Als je geen reet geeft om wielrennen, kom dan hier ook niet zeiken. Behalve dat moet je misschien zelf eens naar je eigen instelling kijken in plaats van te zeuren over mijn quasi-stoer lullen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 08:26 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Ik geef geen fuck om jullie sport. Misschien moet je alleen in het vervolg niet zo quasi-stoer lullen in termen van "zullen we deze gast eens opzoeken". Je bent welkom, maar we weten beiden dat je niets voorstelt. So it. Fijne dag nog.
Dan snap je het punt niet. Het is totaal niet relevant of iemand iets om wielrennen geeft, wanneer hij / zij hier post. Het stond jou blijkbaar zo tegen dat jij in termen van "zullen we die gast eens opzoeken" meende te moeten spreken. Zoals gezegd, word jij niet serieus genomen en je lijkt er maar bitterweinig moeite voor te doen om dat beeld te wijzigen. Vandaar: fijne dag nog.quote:Op donderdag 26 mei 2011 08:28 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heel simpel: Als je geen reet geeft om wielrennen, kom dan hier ook niet zeiken. Behalve dat moet je misschien zelf eens naar je eigen instelling kijken in plaats van te zeuren over mijn quasi-stoer lullen.
En als jij mij zegt dat ik niets voorstel, dan denk ik dat deze 'discussie' wel over is. Wie de schoen past...
Effe opbokken eikel. Het is zeer zeker wel relevant of je iets om fietsen geeft als je hier post. En anyway, een bierfioets is nog gayer dan een elftal vol met Cristiano Ronaldo's, dus ga even elders mmet je vriendjes spelen gaarne...quote:Op donderdag 26 mei 2011 08:33 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Dan snap je het punt niet. Het is totaal niet relevant of iemand iets om wielrennen geeft, wanneer hij / zij hier post.
Het geeft niet. Het kan niet altijd op rolletjes lopen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 08:46 schreef Freddeh het volgende:
Ok, laat ik eerlijk zijn. Ik heb m'n dag niet echt, ik reageer botter dan bedoeld. Misschien leuk om ooit toch nog eens rustig door te praten over die meningsverschillen.
Je hebt volkomen gelijk. Ik zou mijn toetsenbord ook even laten nakijken en een paar lesjes Nederlands volgen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 08:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Effe opbokken eikel. Het is zeer zeker wel relevant of je iets om fietsen geeft als je hier post. En anyway, een bierfioets is nog gayer dan een elftal vol met Cristiano Ronaldo's, dus ga even elders mmet je vriendjes spelen gaarne...
Freddeh, je mag best boos worden als iemand onzin verkoopt hoor...dat houd het internet leuk
Is leuk op de ochtendquote:Op donderdag 26 mei 2011 08:59 schreef Blik het volgende:
Testosteron vliegt weer alle kanten op
Waarom uberhaupt moeite doen om te reageren...
Laat gaan joh, is toch heerlijk man zo'n bierfietsje.quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:02 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Is leuk op de ochtendmaar je hebt gelijk, ik zal meneer bierfiets verder negeren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kan zelfs tot een paar dagen voordat je fiets geleverd wordt nog wijzigingen doorgeven! Wij kregen deze maandag bericht dat de fiets werd afgemonteerd en vanaf dat moment valt er dan niets meer te wijzigen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:15 schreef jpjedi het volgende:
Knut, mooi man, we zien de foto`s graag tegemoet
Ik heb er een Carbon PRO-SL 4400 besteld en die is bevestigd voor 25-06.
Goede service daar zeg..wat een verademing ten opzichte van de commercieel dramatische FM. Wilde nog wat wijzigen en dat was allemaal geen probleem. Op het fiets forum ook alleen maar lof over Rose!
Ik vind ze niet erg fotogeniek idd. Maar als je dan in die winkel staat vind ik alles er toch wel erg goed uit zien hoor..quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:19 schreef Blik het volgende:
Ben alleen geen groot fan van het uiterlijk van de fiets. Maar verder niks dan lof over Rose
quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:26 schreef Tommeke het volgende:
Voetbal is pas gay..
Maar dat terzijde, tijd om te trainen nu:)
There, I fixed itquote:
quote:
Mannen in strakke wieleroutfits worden vaak gay genoemd. Maar wij zijn niet degenen die met 22 man met een bal spelen iddquote:
Als ik een kant moet kiezen wat betreft gayness dan gaat de gemiddelde wielrenner het in mijn optiek toch echt niet winnen.... Maargoed, care.quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:44 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Mannen in strakke wieleroutfits worden vaak gay genoemd. Maar wij zijn niet degenen die met 22 man met een bal spelen idd
Ja, de 38 mm's zien er tesnlotte bijna als normale wielen uit. Een beetje over the top mag best, als ik dan toch geld eraan ga uitgevenquote:Op donderdag 26 mei 2011 09:59 schreef Freddeh het volgende:
Jij hebt voor de 58mm gekozen?
*edit* Wat voor fiets rijd jij eigenlijk? Kan ik me een beetje een beeld vormen van het totaalplaatje
Ik zou de decals laten zitten, vind de fiets al ietsjes te strak van zichzelf. Giant TCR, ook wel een fijne fiets volgens mij, ik heb z'n zusje, de OCR...quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja, de 38 mm's zien er tesnlotte bijna als normale wielen uit. Een beetje over the top mag best, als ik dan toch geld eraan ga uitgeven
Decals eraf trekken kan altijd nog als ze te druk zijn.
Ik rij op een zwarte (carbon finish) Giant TCR, zie hier:
http://i730.photobucket.c(...)DesktopResolutie.jpg
En de lol daarvan is ????quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:48 schreef SuperWeber het volgende:
Jongens, jongens, houden we het een beetje rustig?
quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:55 schreef Freddeh het volgende:
Wel lachen... Alleen al het vooroordeel dat wielrenners allemaal <80kg zijn. Was het leven maar zo mooi.
Raar hoor, bij 192cm en zúlke benen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
http://www.quickstepcycling.eu/nl/team/rider/tom-boonen
82 kilo
Holy crap! Die weegt meer dan ikquote:Op donderdag 26 mei 2011 11:10 schreef Blik het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Magnus_B%C3%A4ckstedt
94 kilo
quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:10 schreef Blik het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Magnus_B%C3%A4ckstedt
94 kilo
Maar compensert dat door wat harder te fietsenquote:
quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Maar compensert dat door wat harder te fietsen
Dat zijn de mensen die alleen maar de renners op de tv zien, vooral die voorop een bergje op rijden.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:55 schreef Freddeh het volgende:
Wel lachen... Alleen al het vooroordeel dat wielrenners allemaal <80kg zijn. Was het leven maar zo mooi.
Jah balen ik rij weer een koersquote:Op donderdag 26 mei 2011 12:01 schreef Blik het volgende:
Weer wordt niet top voor komende zaterdag:
16/18 graden
windkracht 5 uit het ZuidWesten
60% kans op neerslag (zal waarschijnlijk in de avond vallen)
Zal belangrijk zijn om in een groepje te komen en daarbij te blijven zodat je zo min mogelijk last hebt van de wind
Done!quote:Op donderdag 26 mei 2011 11:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Lijkt me trouwens voor mij wel een mooi doel voor de challenge, op hetzelfde gewicht komen als Backsted
quote:
Maak je niet te druk. We hebben allebei een verschillend startpunt. Je kan niet in 4 dagen tijd van 116 naar 94 gaan natuurlijk. Jouw tijd komt nog welquote:
En dan een kudde pro's met helmen op de foto eronder. Beetje raar, effectiever is een foto van een bloedend hoofd.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:05 schreef kanovinnie het volgende:
'Wielrenners onderschatten helmgebruik'
Ik voel me altijd zo kaal zonder helm, ik mis dan echt iets. Doe dus ook altijd een helm op, en als ik hem vergeet op te doen rij ik er zelfs voor terug. Zelfde geldt overigens voor handschoentjesquote:Op donderdag 26 mei 2011 13:05 schreef kanovinnie het volgende:
'Wielrenners onderschatten helmgebruik'
Voel me idd ook raar zonder helm.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik voel me altijd zo kaal zonder helm, ik mis dan echt iets. Doe dus ook altijd een helm op, en als ik hem vergeet op te doen rij ik er zelfs voor terug. Zelfde geldt overigens voor handschoentjes
Ik heb zelf meer het gevoel dat het gebruik van de helm overschat word..quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:05 schreef kanovinnie het volgende:
'Wielrenners onderschatten helmgebruik'
het is voor mij meer de wetenschap dat ik als ik val en met mijn hoofd ergens op kom, de schade in ieder geval beperkt blijft. Als je met 50+ km per uur ergens met je hoofd op valt mag je blij zijn als je nog leeft, ook met een helm.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb zelf meer het gevoel dat het gebruik van de helm overschat word..
Ik zie namelijk bijna niemand zonder rijden en iedere tocht mensen weer enorme risico's nemen. Alsof zo'n fluthelmpje nog iets uitmaakt als je met 70 word geschept door een auto.
Heb m'n helm overigens ook altijd op; maar niet echt het gevoel dat het nou zo veel veiliger is.
Goeie insteekquote:Op donderdag 26 mei 2011 13:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb zelf meer het gevoel dat het gebruik van de helm overschat word..
Ik zie namelijk bijna niemand zonder rijden en iedere tocht mensen weer enorme risico's nemen. Alsof zo'n fluthelmpje nog iets uitmaakt als je met 70 word geschept door een auto.
Heb m'n helm overigens ook altijd op; maar niet echt het gevoel dat het nou zo veel veiliger is.
ik dacht dat karakter altijd het grote excuus woord was voor Italiaanse producten? "Fiets" van mei 2011 - grote test sub 2000 euro - check de laatste plaats.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:31 schreef Oksel het volgende:
Ja, 't weer is niet daverend, en we vertrekken relatief laat.. dus de snelle groepen zijn allemaal zelf al pleite. Ach, we zien wel.
't Nadeel van die Rose fietsen.. het zijn fietsen zonder enig karakter, zonder enige charme.. een beetje de Skoda's onder de fietsen. Echt zo'n net niet-ding.
hij begon!quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:37 schreef Freddeh het volgende:
Joh, zit Okkie niet zo te pesten
Wat heeft dan meer charme? Giant, of Rose?
Ga eens snel trackstand leren!quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:39 schreef Narcotical het volgende:
Ik heb zelf ook altijd mn helm op, maar het is niet zo dat ik me daardoor veiliger voel en meer risico ga nemen.. Ik stop netjes voor alle stoplichten en ik rem zelfs af als ik langs onoverzichtelijke zijstraten kom terwijl ik voorrang heb..
Ging overigens dinsdag nog bijna op mn plaat..Stond zo'n hoogwerker gedeeltelijk op het fietspad waardoor je er net met 1 fietsbreedte langs kon.. Voor mij reden een paar bruggers/2e-klassers en die wilde dat ding passeren, precies op dat moment komt er een man van de andere kant ook langs fietsen.. Hij had uiteraard voorrang want de hoogwerker stond op onze kant van het fietspad (2-richtingsfietspad).. Die kinderen gelijk vol in de ankers waarbij er eentje bijna viel.. Ik kon nog net op tijd remmen en mn voet loskrijgen, anders was het waarschijlijk een gevalletje slow-motion omvallen geworden..
Ik zou het dan eerder de Opel onder de fietsen noemen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:31 schreef Oksel het volgende:
Ja, 't weer is niet daverend, en we vertrekken relatief laat.. dus de snelle groepen zijn allemaal zelf al pleite. Ach, we zien wel.
't Nadeel van die Rose fietsen.. het zijn fietsen zonder enig karakter, zonder enige charme.. een beetje de Skoda's onder de fietsen. Echt zo'n net niet-ding.
Kun jij dat? Ik heb het geprobeerd, maar krijg het ook echt niet voor elkaar, hoe graag ik zou willen. Al 300 filmpjes bekeken op YouTube, diverse adviezen gevraagd op een ander forum. Het mag niet zo zijnquote:
Nee, dat vind ik dan weer meer de Batavus of misschien de Gazelle (no offense Fab!)quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik zou het dan eerder de Opel onder de fietsen noemen.
En het is wel grappig; je ziet idd wel een beetje de auto verschillen terug in de Duitse-Italiaanse fietsen. Je koopt voor een mooi bedrag duitse degelijkheid. Of je gaat voor dure rommel, die er dan wel weer erg gelikt uit ziet.
Ik ben dan toch iemand die voor de kwaliteit gaat
Pics Vids or it didnt happenquote:
Net als Koga eigenlijk.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:45 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik dan weer meer de Batavus of misschien de Gazelle (no offense Fab!)
gewoon een Brooks op monteren, wint elke fiets gigantisch mee aan karakterquote:Op donderdag 26 mei 2011 13:31 schreef Oksel het volgende:
fietsen zonder enig karakter, zonder enige charme..
Ik haat afstappenquote:Op donderdag 26 mei 2011 13:44 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Kun jij dat? Ik heb het geprobeerd, maar krijg het ook echt niet voor elkaar, hoe graag ik zou willen. Al 300 filmpjes bekeken op YouTube, diverse adviezen gevraagd op een ander forum. Het mag niet zo zijn
Ik zou het wel graag willen kunnen. Die kunststof schoenplaatjes houden niet echt van stoeprandjes en asfalt, dus zou wel wat schelen. Maar aan de andere kant...quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:47 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Pics Vids or it didnt happen(aangezien je het doet voorkomen dat jij het wel kan
)
Nee ff serieus, dat heb ik weleens geprobeerd maar veel verder dan een seconde of 2 a 3 kom ik niet (met wat geluk).. Ik hou het gewoon bij in en uitklikken, zoveel moeite is dat nou ook weer niet..
edit: Op foto's kan iedereen het natuurlijk..![]()
Dat vind ik wel wat algemeen Fab. 'Een Brooks' kan ook dit zijn:quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:50 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
gewoon een Brooks op monteren, wint elke fiets gigantisch mee aan karakter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Behalve dat kan niet iedere racefiets het hebben om een Brooks zadel (want dat bedoel je eigenlijk, toch?) te dragen. Die van mij komt er ook maar net mee weg, en dat komt puur door de kleur. De enige racefietsen waar een Brooks écht goed op staat zijn imho de klassieke stalen fietsen.
Jij komt niet uit Dordrecht neem ik aan? Heb het hier wel eens iemand zien doen voor een verkeerslichtje, een minuutje. Kan wel een demonstratie gebruikenquote:Op donderdag 26 mei 2011 13:50 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik haat afstappenkan nu vrijwel elk stoplicht blijven zitten/staan, dus 1 minuut gaat makkelijk.
Remmen aanleggen en zachtje drukken met je voorste voet, als je onstabiel wordt laat je remmen heel even los, verdraai je trapper zo dat je weer goed staat en leg je je remmen weer aan..
Practice makes perfect!
Dortdrecht is me toch een iets te lang ritjequote:Op donderdag 26 mei 2011 13:53 schreef Freddeh het volgende:
De enige racefietsen waar een Brooks écht goed op staat zijn imho de klassieke stalen fietsen.
Als ik nu zeg, dat ik mijn Gazelle mooier vind met het Brooks B17 zadel dan toen er nog wat racerigs op zat, gaat iedereen me dan pesten met een gebrek aan smaak?quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:53 schreef Freddeh het volgende:
De enige racefietsen waar een Brooks écht goed op staat zijn imho de klassieke stalen fietsen.
Dan moet je verder opschakelenquote:Op donderdag 26 mei 2011 14:33 schreef jpjedi het volgende:
Ik houd altijd wel van die bling bling fietsen met gekleurde banden enzo maar ik heb dan het gevoel dat mijn fiets harder kan dan ikzelf.
Een fiets kan altijd maar zo hard als zn berijder, of heb jij ooit een fiets uit zichzelf zien rijden?quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:33 schreef jpjedi het volgende:
Ik houd altijd wel van die bling bling fietsen met gekleurde banden enzo maar ik heb dan het gevoel dat mijn fiets harder kan dan ikzelf.
Die laat ik liggen voor Fabquote:Op donderdag 26 mei 2011 15:47 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik kan ook wel redelijk stil blijven staan ingeklikt en wel, mijzelf vast houden aan een paal is funest want dan lig ik ernaast.
Ik rijd een Giant, schijnbaar uit dezelfde fabriek als Bianchi. Ik pretendeer smaak te hebben.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:48 schreef Yankee het volgende:
Mensen met smaak hebben een Italiaan, mensen zonder smaak een Duitser..........mijn vriendin heeft dan ook twee Duitsers
Alsof ik op alles ongepast reageerquote:
En ik liet hem al speciaal voor jou liggen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Alsof ik op alles ongepast reageermag ik'm doorspelen naar Oksel? Ik geef toe, ik zie mogelijkheden, maar wil niet te stereotiep in een hoek gaan zitten...
Ik rij niet voor niets BMW..quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik zou het dan eerder de Opel onder de fietsen noemen.
En het is wel grappig; je ziet idd wel een beetje de auto verschillen terug in de Duitse-Italiaanse fietsen. Je koopt voor een mooi bedrag duitse degelijkheid. Of je gaat voor dure rommel, die er dan wel weer erg gelikt uit ziet.
Ik ben dan toch iemand die voor de kwaliteit gaat
quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:00 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb trouwens van m'n allereerste racefiets een singlespeed gemaakt. Omdat alle hippe fietskoeriers dat hebben
Zal zo ff een fotootje posten.
Heeft ze ze al schoongemaakt? Haar tijdritfiets was gister ook weer niet om aan te gluren zo viesquote:Op donderdag 26 mei 2011 15:48 schreef Yankee het volgende:
Mensen met smaak hebben een Italiaan, mensen zonder smaak een Duitser..........mijn vriendin heeft dan ook twee Duitsers
moet nog gebeuren geloof ik, moet mijn eigen fiets eigenlijk ook weer eens schoonmakenquote:Op donderdag 26 mei 2011 16:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Heeft ze ze al schoongemaakt? Haar tijdritfiets was gister ook weer niet om aan te gluren zo vies
in het roze of andere giftige kleur toch, en met aerospokes!quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:00 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb trouwens van m'n allereerste racefiets een singlespeed gemaakt. Omdat alle hippe fietskoeriers dat hebben
Zal zo ff een fotootje posten.
Andersom ook. Gisteren nog 2 bianchi's (1 rode) met Shimano Dura-Ace Di2 tegen gekomen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:22 schreef Oksel het volgende:
Duitse auto en Italiaanse fiets, dat is de combi.![]()
Wat ik echt laf vind; mensen met een Amerikaanse/Duitse/Whatever fiets, en dan wel Campa erop zetten. Nepperts.
Apex is de enige race groep met een 32 cassette toch?quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:08 schreef Freddeh het volgende:
Ik lees net dat Contador voor de Giro een SRAM Apex cassette van 11-32 gebruikt heeft voor de bergen. Wel grappig dat hij er dan een lagere klasse cassette onder heeft laten hangen, is vanaf SRAM Red toch 2 groepen naar beneden.
Di2 is dan ook de uitzondering die altijd mag worden gemonteerd, op welk merk dan ook. Mijn hemel wat schakelt dat fijn. Zo soepel. Zo mooi. Ik heb tijdens een toertocht samen met Oksel eens mogen proefrijden op zo'n testfiets.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Andersom ook. Gisteren nog 2 bianchi's (1 rode) met Shimano Dura-Ace Di2 tegen gekomen.
Klopt. Daar hoort SRAM of shimano op.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:24 schreef Freddeh het volgende:
Eens. Een Specialized of Trek met Campagnolo oogt gewoon ook niet.
Campa heeft nu ook een elektrische groep toch?quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Di2 is dan ook de uitzondering die altijd mag worden gemonteerd, op welk merk dan ook. Mijn hemel wat schakelt dat fijn. Zo soepel. Zo mooi. Ik heb tijdens een toertocht samen met Oksel eens mogen proefrijden op zo'n testfiets.
Kudt-topic iddquote:
45 dus dat valt wel mee. Vanaf de 47 gaat die piepen geloof ik. 's ochtends bij opstaan zal die rond de 40 zitten.quote:
Je bedoelt dat de velgen uit dezelfde fabriek komen (ergens in Taiwan)? Die zullen dan zeker niet slecht zijn. De FFWD worden in elk geval door kundige mensen gespaakt (bijv. Zoran). Op datzelfde fiets forum las ik dat iemand pingende spaken had bij zijn eerste rit op Supra's, dat betekent dus dat het wiel niet goed afgedrukt is en dat je de spaakspanning na een tijdje weer na moet laten kijken. Bij degelijk gebouwde systeemwielen is dat niet het geval. Wat wel goed is zijn de messing nippels. Voor een onbekend merk vind ik 650 euro niet goedkoop maar marktconform, dat kosten alle "no-name" carbon wielen. Veel mensen kiezen in die klasse voor Kuiper omdat daar veel goede gebruikservaringen mee zijn en een goede aftersale achter zit.quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:58 schreef Gripper het volgende:
Hee wat leuk, we hebben een absurd gezellige relbezoeker. En een liegende: echt niet dat ik met mn racefiets op de drukke oudegracht zou wagen. Maar laten we het wel even over die knettergeile nieuwe wielen blijven hebben ja!![]()
Kaas: Supra en Quasar (iets bekender) komen uit dezelfde fabriek als FFWD. Supra zit in Nederland op de duurdere Sensa fietsen.
Zie hier: http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=46070&page=1
Voor mij een kansje om voor een schappelijke prijs toch carbon wielen te gaan rijden.
Ze zijn bijna overal rond de 900 ¤, maar mantel in Arnhem heeft ze voor 650 ¤ (de 58 mm hoge) en 550 ¤ (38 mm hoge velg)
(maar ja, daar moeten dan ook weer banden en een cassette bij...)
Als je goddomme dan niet aan het frame gaat zagen of vijlen is het okéquote:Op donderdag 26 mei 2011 16:04 schreef Narcotical het volgende:
Lijkt me ook wel leuk om een keer te doen, een oudje ombouwen naar een single speed
Standaard wel, maar je hebt altijd de optie om MTB kransjes te gaan gebruiken, die zijn meestal wel als 28+ te krijgen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Apex is de enige race groep met een 32 cassette toch?
quote:
Wij allemaal zaterdag denk ik. Heb de wind flink voelen rukken aan m'n auto, dus het waaide goed hard. Zonwering op ons kantoorpand werd uitgeschakeld omdat het +7Bft was.quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:22 schreef kaasplankje het volgende:
Ha! Zaterdag kans op een buitje, 18 graden en windkracht 5
Vandaag waaide het ook hard, ik ben naar de klote zeg.![]()
Wees maar niet bang, als ik dat ga doen zoek ik gewoon een oude fiets met goede framemaat zodat ik daar niks aan hoef te doenquote:Op donderdag 26 mei 2011 18:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je goddomme dan niet aan het frame gaat zagen of vijlen is het oké
Er zitten ook al aardig wat slagjes in de wielen en aangezien hij 20.- euro kostte ben ik niet van plan er veel geld in te steken. Als ik een nieuwe neem dan heb ik nog wel een vriend die hem als hobby opknapt en doorverkoopt, dus met de fiets komt het wel goedquote:Op donderdag 26 mei 2011 21:24 schreef Narcotical het volgende:
Dat rammelen is waarschijnlijk wel te verhelpen met een servicebeurtje bij een goede FM..
Mocht je toch echt een nieuwe willen dan kan ik je niet zeggen of er zo zeer modellen zijn waar je naar kan zoeken, maar voor 400 euro kan je waarschijnlijk wel een redelijke 2ehands vinden met bv Shimano 105 afmontage
Ik snap dat de afmontage belangrijk is, maar als bijvoorbeeld het frame en dergelijke (wat niet bij de afmontage hoort toch?) van de fiets slecht is dan heb ik liever een met een wat betere kwaliteit. Of ligt die kwaliteit over het algemeen op hetzelfde niveau?quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:37 schreef Narcotical het volgende:
Fietsen zijn niet als TV's, waar bv het ene merk "beter" is dan de andere..
Bij fietsen gaat het vooral om de afmontage.. Je kan bv een fiets van een "groot" merk als Trek of Specialized kopen, maar als de afmontage gewoon prutspul is dan betaal je veel voor alleen de naam.. Voor dezelfde prijs kan je vaak een wat minder bekend en groot merk fiets vinden met een beter afmontage..
Ik ga niet beweren dat bv een Trek een slechte fiets is, maar in die gevallen betaal je ook een beetje voor de naam..
Planken?quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:38 schreef kanovinnie het volgende:
Iemand toevallig de madiwodo show aan het kijken? Daar was mijn sport
Frame's verschillen vooral in geometrie, comfort en stijfheid.. Maar ik ken persoonlijk geen frame wat slecht is.. Een verschil is wel bv dat een merk als Trek heel veel nieuwe technieken toepassen in hun frame's en alle lasnaden etc prachtig wegwerken e.d.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:41 schreef sciter het volgende:
[..]
Ik snap dat de afmontage belangrijk is, maar als bijvoorbeeld het frame en dergelijke (wat niet bij de afmontage hoort toch?) van de fiets slecht is dan heb ik liever een met een wat betere kwaliteit. Of ligt die kwaliteit over het algemeen op hetzelfde niveau?
Wat rijd je precies, en wat rammelt er?quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:22 schreef sciter het volgende:
Ik ben nu al een tijdje bezig met een oud brik dat nagenoeg nog goed rijd.
Maar hij begint nu toch wel aardig te rammelen enzo, als ik een nieuwere fiets voor ongeveer 400 euro wil hebben 2de hands, welke modellen moet ik dan naar kijken?
*wijst naar naam*quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Planken?
Of bedoel je dat kanovaren i.c.m. handbal?
Niet weggewerkte lasnaden (met wegwerken bedoel ik wegslijpen etc) maakt je las alleen maar zwakker. Dus een budgetframe is eigenlijk sterkerquote:Op donderdag 26 mei 2011 22:44 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Frame's verschillen vooral in geometrie, comfort en stijfheid.. Maar ik ken persoonlijk geen frame wat slecht is.. Een verschil is wel bv dat een merk als Trek heel veel nieuwe technieken toepassen in hun frame's en alle lasnaden etc prachtig wegwerken e.d.. De wat meer "budget" merken maken gebruik van de wat meer standaard frames en werken lasnaden niet weg enzo
Laatst nog een foto van gemaakt (andere hobby) Morgen ff uploadenquote:
Euh, wat bedoel je daar mee? Wat voor handelaar bedoel je dan?quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:49 schreef ultra_ivo het volgende:
wat vaak veel waar voor je geld is is het merk van een handelaar zelf. Daar betaal je niet voor de naam, je krijgt meer voor je euro. Vaak kun je die extra goedkoop 2e hands krijgen.
Heel veel grotere handelaren hebben hun eigen merk. Die maken ze heus niet zelf maar kopen ze per container in in Taiwan of waar dan ook.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Euh, wat bedoel je daar mee? Wat voor handelaar bedoel je dan?
Een fabrikant heeft toch als voordeel dat hij massa kan produceren en daardoor goedkoper is?
Die ene gozer mept die ander voor zn snuffert @ 0:26quote:
Een Koga Miyata Gentsracer-S. De wielen hebben slagen, achterbrug is erg verroest net als de voorvork (alle plekken waar geen lak zit maar verchroomd staal). Het gerammel komt door de slagen in het wiel.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:46 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Wat rijd je precies, en wat rammelt er?
Andersom bedoel je lijkt me..quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niet weggewerkte lasnaden (met wegwerken bedoel ik wegslijpen etc) maakt je las alleen maar zwakker. Dus een budgetframe is eigenlijk sterker(bij gelijke lasmethode's, staal en materiaalvorm)
Ben je een poser of rijden? In geval poser; geef mij je fiets maarquote:Op donderdag 26 mei 2011 23:14 schreef sciter het volgende:
[..]
Een Koga Miyata Gentsracer-S. De wielen hebben slagen, achterbrug is erg verroest net als de voorvork (alle plekken waar geen lak zit maar verchroomd staal). Het gerammel komt door de slagen in het wiel.
Dat dus! Mijn Trek en specialized ook dikke rupsen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Andersom bedoel je lijkt me..
Op mijn specialized (mtb) zitten gewoon dikke rupsen
hoezo andersom? Afgeslepen lassen zijn sterker? No way.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Andersom bedoel je lijkt me..
Op mijn specialized (mtb) zitten gewoon dikke rupsen
Ik kwam net een beetje klaarquote:Op vrijdag 27 mei 2011 00:59 schreef Gripper het volgende:
De wielen zitten erin!
[ afbeelding ]
Ziet er damn good uit, al zeg ik het zelf...
Morgen hopelijk droog, proefrondje maken
Op een MTB zitten over het algemeen sowieso dikkere lasnaden omdat die frames veel meer moeten kunnen hebben qua impact.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:18 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Andersom bedoel je lijkt me..
Op mijn specialized (mtb) zitten gewoon dikke rupsen
Stuur maar op. Setje nieuwe wielen erin, chroom poetsen. Denk dat je dan al een aardig eind bent. Je hebt van die sponsjes van héél fijn staaldraad, daarmee kun je je verchroomde delen oppoetsen, alleen zorgen dat de structuur van die staaldraadjes haaks staat op de poetsbeweging, anders ga je krassen maken. Ik eis een foto overigensquote:Op donderdag 26 mei 2011 23:14 schreef sciter het volgende:
[..]
Een Koga Miyata Gentsracer-S. De wielen hebben slagen, achterbrug is erg verroest net als de voorvork (alle plekken waar geen lak zit maar verchroomd staal). Het gerammel komt door de slagen in het wiel.
Nicequote:Op vrijdag 27 mei 2011 00:59 schreef Gripper het volgende:
De wielen zitten erin!
[ afbeelding ]
Ziet er damn good uit, al zeg ik het zelf...
Morgen hopelijk droog, proefrondje maken
Dat is de spanningquote:Op vrijdag 27 mei 2011 06:55 schreef Freddeh het volgende:
Voel me overigens niet heel erg lekker, m'n maag zit tegen te werken. Hopen dat ik niet ziek wordt, zou jammer zijn van morgen.
Alle grote namen staan aan de start hé?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 07:07 schreef Freddeh het volgende:
Ghehe, zou kunnen, maar ik had het voor de RVV niet. Nou ja, het is natuurlijk wel spannender om al die legendarische helden bij elkaar te ontmoeten he
Zometeen vast tanken, kunnen we morgen in 1x door
Meer een rijder denk ik.. ik doe niet echt aan het verfraaien van mijn ros.quote:Op donderdag 26 mei 2011 23:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ben je een poser of rijden? In geval poser; geef mij je fiets maaranders kun je je wiel gewoon richten en chroom poetsen/polijsten/spuiten.
Vorige eigenaar was een boerenjongen die de fiets volgens hem altijd gewoon tegen de schuur aan zette als hij hem niet gebruikte en daarom is ie zo verroest..quote:Op vrijdag 27 mei 2011 06:50 schreef Freddeh het volgende:
Stuur maar op. Setje nieuwe wielen erin, chroom poetsen. Denk dat je dan al een aardig eind bent. Je hebt van die sponsjes van héél fijn staaldraad, daarmee kun je je verchroomde delen oppoetsen, alleen zorgen dat de structuur van die staaldraadjes haaks staat op de poetsbeweging, anders ga je krassen maken. Ik eis een foto overigens
There ya go, fixed.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 07:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Alle grote namen staan aan de start hé?
Oksel
Blik + Chick
Theo de Rooij
Freddeh
Cap_Fab
Robert Gesink
Kaas
De tenoren, de kampioenen, de helden van weleer, de slaven van de weg, de dweilen van het asfalt.
Mooi hoor!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 00:59 schreef Gripper het volgende:
De wielen zitten erin!
[ afbeelding ]
Ziet er damn good uit, al zeg ik het zelf...
Morgen hopelijk droog, proefrondje maken
Als ik er niet tussen sta, waarom krijg ik dan wel een PM van iedereenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 07:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Alle grote namen staan aan de start hé?
Oksel
Blik + Chick
Theo de Rooij
Freddeh
Cap_Fab
Robert Gesink
Kaas
De tenoren, de kampioenen, de helden van weleer, de slaven van de weg.
Bij welke club fiets jij eigenlijk?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:20 schreef SuperWeber het volgende:
Sow, gisteren maar weer even een rondje gefietst met de club. De wind was niet om over naar huis te schrijven, maar het was iig weer een rondje om weer een beetje in te komen na 2 weken stilstaan...
Jawel joh, je bent er morgen gewoon bijquote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:19 schreef ursel het volgende:
[..]
Als ik er niet tussen sta, waarom krijg ik dan wel een PM van iedereen![]()
Zouden jullie alleen beantwoorden willen doen of mij uit de beantw. allen willen halen aub.
Dan zal ik zorgen dat ik er de volgende keer weer bij ben![]()
Of we moeten de volgende meet 12 juni in Tilf doen
Hij is me extreem goed bevallen vorig jaar.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:27 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Jawel joh, je bent er morgen gewoon bij![]()
Ik rijd denk ik na morgen geen ritten meer dit jaar, er zit een hele drukke periode aan te komen voor me, dus ga ook TBT niet redden dit jaar. Wil wel iedere zaterdag een ritje van zo'n 80km blijven doen voor zover mogelijk en af en toe 's avonds een rondje van 25 als de studie het toelaat, maar meer dan dat zal het niet meer worden vermoed ik.
Wel een interessante voor volgend jaar overigens, de TBT, zal hem noteren als optie
Okidoki! Tot morgenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:33 schreef ursel het volgende:
[..]
Hij is me extreem goed bevallen vorig jaar.
Tevens combineer ik het met een weekend survivallen in de ardennen met een stapel vrienden.
Verblijven in sta-caravans in de buurt. Dus voor volgend jaar kan er ook verblijf geregeld worden. Weet niet of er nog slaapplaatsen vrij zijn voor dit jaar.
En nee, kom morgen niet, al te veel weekend weg geweest. Rij zondag nog wel een ritje.
Hehe, de ijsvereniging organiseert ook fietstrainingen in de zomer. Aangezien het niveau niet bijster hoog is, doe ik meestal veel kopwerk in het geval we een rondje fietsen. Wanneer we bezig zijn met intervaltrainingen rijden er altijd wel 1 of 2 gasten van een vergelijkbaar niveau, waarmee ik dan meestal de betreffende oefening doe. IJsvereniging heet de Stayer btw...quote:
Ah duidelijk. Worden die trainingen in de zomer een beetje druk bezocht?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:59 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Hehe, de ijsvereniging organiseert ook fietstrainingen in de zomer. Aangezien het niveau niet bijster hoog is, doe ik meestal veel kopwerk in het geval we een rondje fietsen. Wanneer we bezig zijn met intervaltrainingen rijden er altijd wel 1 of 2 gasten van een vergelijkbaar niveau, waarmee ik dan meestal de betreffende oefening doe. IJsvereniging heet de Stayer btw...
Wisselend, gisteren met kutweer en een fietsweekend (vanaf vandaag) op komst, zeer beperkt. Maar we fietsen ook weleens met een man of 20...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:04 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ah duidelijk. Worden die trainingen in de zomer een beetje druk bezocht?
Pff ja daar krijg ik ook wat van ja.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:32 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Kudt-topic idd
edit: Waarschijnlijk is het grootste gedeelte (of geheel) verzonnen, en mocht het echt waar zijn dan mogen ze die gozer wel eens een EMG-tje geven
edit2: Ik begin er overigens ook een vreselijke hekel aan te krijgen aan het vooroordeel dat als je op een racefiets zit, dat je dan ook maar meteen een asociale eikel bent..![]()
Heel veel plezier he morgen!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 07:07 schreef Freddeh het volgende:
Ghehe, zou kunnen, maar ik had het voor de RVV niet. Nou ja, het is natuurlijk wel spannender om al die legendarische helden bij elkaar te ontmoeten he
Zometeen vast tanken, kunnen we morgen in 1x door
quote:Oerbrul
Mij schiet een trainingsrit te binnen die ik vorig jaar met Engels reed. Engels had een bel op zijn trainingsfiets. Ik vond het schitterend en hij vond dat ding wel zo handig, hoefde hij niet al schreeuwend medefietsers van het pad af te jagen met een oerbrul. Nee, die bel kwam goed van pas.
Addy Engels, misschien wel de sympathiekste renner die ik ken. Addy Engels, die komend weekeinde weer de Giro gaat uitrijden.
Addy Engels, Nederlands recordhouder Girodeelnames met negen stuks. Addy Engels, al sinds 2000 prof. Addy Engels, nul zeges. Applaus voor Addy Engels, en de pet graag af. Addy Engels, bijgenaamd 'De Bel'.
Lijkt me een mooie tocht, de JNC. Staat volgend jaar wel op het lijstjequote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:13 schreef Superher0 het volgende:
@Gripper, mooie wielen maar niet echt handig met deze wind. Eergisteren en gisteren gefietst. Woensdag 160km en gisteren nog 125km. Gisteren vanaf Amerongen over de dijk naar Utrecht, 35km of zo, alleen maar wind tegen en nog steeds 30 gemiddeld rijden en dat terwijl ik geen inspanning wilde en hoefde te leveren.
Nu rust, vanavond naar Luxemburg en morgen dan 220km, de Jean Nelissen Classic. 2 jaar geleden gereden in 9.5 uur. Dit jaar moet het wel sneller kunnen. Gaan er nog mensen van dit forum daar naar toe?
Ik heb mn Ksyriums ook nog steeds hoor, voor winderige dagen en voor de bergen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:13 schreef Superher0 het volgende:
@Gripper, mooie wielen maar niet echt handig met deze wind.
Vlak voor juli, op 25 juni is er een tje vanuit Adinkerke richting Cap Blanc Nez. Da's klimmen in Noord-West Frankrijk.Verschillende afstanden tussen 35 en 210km.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 11:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Heeft er iemand nog een aanrader voor een leuke toertocht in juli? Het liefst een wat meer exotische bestemming zoals de Ardennen, dichtbij in Duitsland of Zuid-Limburg.
Nu snap ik ook waarom jullie mij op de lijst houdenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:19 schreef Blik het volgende:
de smoesjes vliegen wel over tafel opeens, een dag voor de grote wedstrijd
Ik ben topfit, no excuses
Als het maar droog is.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:03 schreef Blik het volgende:
Goed nieuws qua weer, neerslagsignaal omlaag (alleen in het noorden motregen), wind neemt gedurende de dag toe naar 4 a 5. Dus in de ochtend minder wind
Gefeliciteerd!!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:14 schreef marcodej het volgende:
Jeu, mn thesis is goedgekeurd. Eindelijk meer tijd om te fietsen.
Smoesjes!? Vanochtend voelde ik me nog niet super, maar ik kan nu wel een ritje maken hoor! Voel me prima, hoewel ik wel even op tijd naar tante Betje in de Lakenstraat moet.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:19 schreef Blik het volgende:
de smoesjes vliegen wel over tafel opeens, een dag voor de grote wedstrijd
Ik ben topfit, no excuses
Hey! Tot morgen he!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:27 schreef ursel het volgende:
[..]
Nu snap ik ook waarom jullie mij op de lijst houden
Wellicht, wellicht.. Daar heb je niets aan. Harde afspraken of anders is het jammer, maar ga je gewoon lekker fietsenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:14 schreef Pritt het volgende:
Hmm krijg een leuk meisje bij mij slapen wellicht, denk niet dat ik haar om 5:00 de deur uittrap omdat ik naar het Oosten des lands moet. Vind het wel jammer, maar geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen.
Das beter dan voetballen kijkenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:25 schreef Blik het volgende:
even iets heel anders, we moeten er natuurlijk wel voor zorgen dat we op tijd bij Oksel thuis zijn voor de meesterlijke Giro-etappe over de Finestre!
15:45 beginnen ze aan de finale volgens snelste tijdschema
Nou sorry hoor. Als we voetbal gaan kijken rijd ik wel wat langzamerquote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:11 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als we om 9:00 bij de inschrijving zijn, moet iedereen toch tegen 9:30 z'n sokken hebben? Dan is er dus nog15:45 - 10:30 = 5 uur over...gaan zelfs Freddeh en ik redden
Het voetbal is om 20:45 dus alle tijd om rustig aan te doenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:50 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nou sorry hoor. Als we voetbal gaan kijken rijd ik wel wat langzamer
Zo danquote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:15 schreef eentwee het volgende:
[..]
Het voetbal is om 20:45 dus alle tijd om rustig aan te doen
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:57 schreef jpjedi het volgende:
Leuk die foto's CF! Bodensee gingen wij vroeger met mijn ouders altijd op vakantie. Mooie streek.
Vandaag na het werk even langs Hopmans gereden. Wat extra kleding voor Engeland gekocht, wat bandjes, een BBB bril en een onderhoud standaard van Tacx.
Stond een mannetje van in de 60 een fiets af te rekenen... 7000 euro contant. Hij kreeg een nep-bonnetje mee van 1250 euro om zijn vrouw gerust te stellen
Maar afgemeld voor Rijssen.. Rug was nog rotter dan de rest vd week.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:05 schreef sjakie007 het volgende:
[..]
![]()
Morgen ronde van Rijssen met de sportklasse. Heb hele week niet kunnen trainen ivm een rotte rug. Zal dus wel zien wat het wordt in deze criterium met 4 bochten, klinkers en een redelijk heuveltje..
Het was inderdaad gezellig, lekker gefietst en jullie bedankt voor de gastvrijheid.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:30 schreef Oksel het volgende:
TopmeetBedankt iedereen voor de gezelligheid!
Alles verliep vlekkeloos![]()
Nu al zin in de volgende meet bij Gripper.
Baasquote:
Moeilijk om dat te beoordelen met zo weinig info. Het is belangrijk om de goede maat en een passende geometrie te hebben. Om die reden vallen alle herenfietsen van Trek alvast af. Dat zijn fietsen met een lange bovenbuis en een korte balhoofdbuis waardoor je heel diep komt te zitten en dat wil je niet als beginner. Daarbij ben je vrouw, en vrouwen hebben vaak relatief lange benen waardoor a. je zadel hoger komt (en dus hoger t.o.v. je stuur) en b. de bovenbuis korter moet zijn omdat je bovenlichaam relatief kort is. Dan ben je met die Trek snel op het wielrennen uitgekeken.quote:Op zondag 29 mei 2011 10:25 schreef chefre het volgende:
Al een tijdje aan het meelezen op het forum omdat ik (vrouw, 1.80mtr, niet heel lichtgewicht: ca 85kg) wil beginnen met wielrennen!
Nu op zoek naar een geschikte fiets om te beginnen:
Mag ik jullie advies? Ik heb er 2 gezien:
Marktplaats:
Advertentie: 453027412 : Gazelle V3 /Shimano 105 350,- euro
Advertentie: 451267346 : Trek 1200 / Shimano 105 500,- euro
Ja, wat moet je nu als wielrenner zonder Belgquote:Op zondag 29 mei 2011 09:52 schreef Blik het volgende:
Oh ja, voordat ik het vergeet. Was erg geslaagd allemaal. Top-service van de vriendin van Oksel, lekker eten/drinken, leuk gefietst, Holterberg is een erg leuk stukje en natuurlijk leuk gezelschap.
Als ik dan toch een verbeterpuntje moet noemen, is het het niet kunnen kijken van de laatste bergetappe van de Giro
Grappig, net even met m'n vriendin een meting gedaan en ingevuld.quote:Op zondag 29 mei 2011 11:48 schreef eentwee het volgende:
[..]
Moeilijk om dat te beoordelen met zo weinig info. Het is belangrijk om de goede maat en een passende geometrie te hebben. Om die reden vallen alle herenfietsen van Trek alvast af. Dat zijn fietsen met een lange bovenbuis en een korte balhoofdbuis waardoor je heel diep komt te zitten en dat wil je niet als beginner. Daarbij ben je vrouw, en vrouwen hebben vaak relatief lange benen waardoor a. je zadel hoger komt (en dus hoger t.o.v. je stuur) en b. de bovenbuis korter moet zijn omdat je bovenlichaam relatief kort is. Dan ben je met die Trek snel op het wielrennen uitgekeken.Hij is trouwens ook veel te duur, met matige onderdelen afgemonteerd en heeft geen triple. Als je alleen maar in de polder rond gaat rijden hoef je geen triple maar als je ook maar enigszins heuveltjes wilt beklimmen is een triple aan te raden. De Gazelle heeft een comfortabelere geometrie en een betere en modernere afmontage (incl triple), maar de aluminium voorvork is erg comfortabel. De wielen zijn erg matig (zoals bij veel instapfietsen).
Of de maat geschikt voor jou is weet ik niet. Gezien je lengte hoef je waarschijnlijk niet uit te kijken naar speciale damesfietsen, dat is een voordeel. Als je echt van plan bent om te gaan fietsen en het geen bevlieging is die je na 2 keer weer voor gezien houdt dan loont het zeker de moeite om deze calculator in te vullen.
Had je maar naar de meet moeten gaanquote:Op zondag 29 mei 2011 12:17 schreef CyclingGirl het volgende:
Owja Wijk en Aalburg was kut, ik kom door die trouwerij echt koersritme en groepsgevoel tekort.
Het zou natuurlijk goed kunnen dat er bij jezelf iets anders uitkomt dan waar je goed op zit.. jou hoef ik het niet te vertellen maar ervaring >> meten. Als je al jaren fietst weet je gewoon wat een goede houding is en ga je bij het uitzoeken van een nieuwe fiets niet meer blind af op een of andere meting. Maar zonder ervaring moet je ergens beginnen en dan is zo'n fit tool beter dan een vuistregel als binnenbeenlengte * 0.6? = framemaat, als zou 'framemaat' een universele standaard zijn.quote:Op zondag 29 mei 2011 12:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Grappig, net even met m'n vriendin een meting gedaan en ingevuld.
Uitkomst:
The Competitive Fit
Seat tube range c-c 58.6 - 59.1
Seat tube range c-t 60.4 - 60.9
Top tube length 55.0 - 55.4
Stem Length 11.2 - 11.8
BB-Saddle Position 85.8 - 87.8
Saddle-Handlebar 53.4 - 54.0
Saddle Setback 5.6 - 6.0
Mijn huidige positie ga ik nog opmeten.
Bedankt Eentwee en Cycling girl.quote:
Volgens mij klopt 't wel aardig, ik heb vrij lange benen voor mijn lengte. Sommige maten kloppen totaal niet met mijn huidige zit. Ik heb ook fietsen die korter en dieper zijn dan deze. Ik wilde een wat groter frame proberen zodoende een wat langere zit en iets minder diep te verkrijgen t.o.v. mijn vorige fietsen. Het bevalt me erg goed. Eigenlijk was die Gazelle wat aan de kleine kant.quote:Op zondag 29 mei 2011 13:21 schreef eentwee het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk goed kunnen dat er bij jezelf iets anders uitkomt dan waar je goed op zit.. jou hoef ik het niet te vertellen maar ervaring >> meten. Als je al jaren fietst weet je gewoon wat een goede houding is en ga je bij het uitzoeken van een nieuwe fiets niet meer blind af op een of andere meting. Maar zonder ervaring moet je ergens beginnen en dan is zo'n fit tool beter dan een vuistregel als binnenbeenlengte * 0.6? = framemaat, als zou 'framemaat' een universele standaard zijn.Helaas zijn er ook nog steeds veel prutsers tussen de fietsenverkopers zodat het wel handig is om zelf ook een beetje kaas te hebben gegeten van fietsgeometrie. Ook al omdat je de uitkomsten moet interpreteren om een passende fiets te vinden. Ik heb deze tool trouwens zelf ook gebruikt om een vriendin aan een fiets te helpen (ook via marktplaats) en hem zo goed mogelijk af te stellen. Nooit (houdingsgerelateerde) klachten gehoord
@Cyclinggirl: ik heb nu al medelijden met je man, zit met een stuk chagrijn in de wittebroodsweken
In welke omgeving woon je? Misschien kent iemand daar nog een goede zaak waar je niet aan gedacht hebt. Wat is je binnenbeenlengte? Dat geeft in elk geval een indicatie.quote:Op zondag 29 mei 2011 14:15 schreef chefre het volgende:
[..]
Bedankt Eentwee en Cycling girl.
In eerste instantie had ik een gebruikte fiets in gedachten, maar ik weet inderdaad dat de maat ontzettend belangrijk is, na een simpele meting kom ik uit op een frame van 56cm. Eigenlijk komt er dus nog veel meer bij kijken dan alleen het meten van het "binnenbeen"
Ik ben bij een aantal speciaalzaken geweest, die inderdaad mooie nieuwe fietsen hebben van rond de 700,- euro. Voordeel is inderdaad dat ik zeker weet dat de fiets dan ook echt de goede maat is, maar vraag ik me af hoe de kwaliteit van bv. een Sensa Umbria of Specialized Allez is.
Ik vindt het een lastige keuze, echter weet ik wel zeker dat het niet een "bevlieging" is om te gaan fietsen, maar 700 a 800 euro is echt de max. Helaas hadden de zaken waar ik ben geweest nauwelijks gebruikte fietsen staan.
Ik woon net buiten zwolle, ben bij Stappenbelt, Bikestudio en Stouwdam geweest.quote:In welke omgeving woon je? Misschien kent iemand daar nog een goede zaak waar je niet aan gedacht hebt. Wat is je binnenbeenlengte? Dat geeft in elk geval een indicatie.
Heb je bij het vaststellen van je budget rekening gehouden met de overige uitgaven? Voor een helm, kleding, pedalen, schoenen etc. moet je zeker 200-250 euro reserveren als je alles nieuw koopt.
De fietsen die je noemt zijn allebei geschikte beginnersfietsen met een comfortabele geometrie. Gezien je budget zal de afmontage niet geweldig zijn, Sensa is behoorlijk budget maar Specialized is niet zo heel goedkoop. Ik zou voor minimaal Tiagra kiezen. Tweedehands kun je voor dat budget makkelijk Shimano 105 krijgen, dat is nog een stap voorwaarts in kwaliteit.
Het is maar net hoe je dat bekijkt. Voor mij was het hartstikke gezellig en de moeite waard om met sokjes naar huis te gaan, maar die rit was voor mij gewoon kut.quote:Op zondag 29 mei 2011 12:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Had je maar naar de meet moeten gaan
Niet echt kramp meer, maar die kuit is gisteren flink kapot gegaan. Verder helemaal nergens last van, behalve hoofdpijn. Klinkt toch als te weinig drinken inderdaad. Volgende keer toch twee grote bidons mee, kleine bidonnetje met reparatiemeuk enzo moet ik maar wat anders op vinden. Het lichaam gaat voor de fiets.quote:Op zondag 29 mei 2011 09:50 schreef Blik het volgende:
Mijn vriendin zit nu alweer op de fietsIk had geen zin. Dadelijk lekker dagje sauna, en dan heb ik geen zin om te sporten, dan ga ik helemaal kapot in de Finse sauna
Freddeh, nog last van kramp? (moet echt wat meer drinken, minimaal 1 kleine bidon per uur eigenlijk)
Dat valt op zich wel mee. Als je in je buurt gaat kijken kun je redelijk goedkoop nog wel wat vinden op Marktplaats. Je zal alleen wel aardig moeten opletten wat je koopt, maar als je gaat kijken kun je altijd wel even een testritje maken, om te voelen of dit 'jouw' frame is zeg maar.quote:Op zondag 29 mei 2011 15:10 schreef chefre het volgende:
[..]
Ik woon net buiten zwolle, ben bij Stappenbelt, Bikestudio en Stouwdam geweest.
Mijn binnenbeenlengte is 85cm. Uiteraard heb ik ook een bedrag gereserveerd voor kleding ed.
Een fiets via markplaats kopen is best een gok besef ik me nu.
Knap werk!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 20:09 schreef Mark_Boelen het volgende:
Dag medewielrenners,
Eerst zal ik mijzelf even kort voorstellen, ik ben Mark, woonachtig in de mooie stad Groningen.
Eerst altijd op mijn vaders fiets gefietst, sinds kort wegens aanschaf nieuwe deze fiets van mijn vader overgenomen.
[ afbeelding ]
Vanaf dat het eigenlijk kon dit jaar begonnen met fietsen, voor de registratie van deze ritten gebruik ik Endomondo.
Vandaag gebeld door de autodealer van mijn vader, die wielrenoutfits sponsorde aan zijn groepje dat er wat voor mij klaar lag. En jullie raden het al, een geheel outfit gesponsord !
Komende donderdag gelijk maar gebruiken tijdens de Noorderrondrit die ik samen met 2 vrienden en mijn vader ga fietsen
Ik laat jullie weten hoe het was!
Zo te lezen wel gaaf avontuurtje. Wel jammer dat je het beste niet bewaart voor het laast, hoopte ergens nog te lezen dat je met Heleen in bed was belandquote:Op zondag 29 mei 2011 16:01 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag niet gekoerst maar wel in de koers gezeten, als mechanieker bij een damesklassieker!
Echt supertof om te doen. Samen met de ploegleidster en een van de dames die geblesseerd is als verzorgster in de auto. Gisteravond al bezig geweest met het reservemateriaal (velgen schoonmaken, bandjes op spanning) en vroeg m'n nest uit richting Roden voor de Omloop rond het Ronostrand (ook wel Pornostrand genoemd).
Daar aangekomen viel ik meteen in de prijzen, het AA-drink-Leontien.nl team zat te ontbijten en ik had meteen oogcontact met mijn favoriete wielrenster, Heleen van Vliet.
Omdat het toch een damesteam is ben ik ook maar eens hun materiaal gaan checken. Ze reden op eentje na met 5, 6 bar in de banden dus het was pompen geblazen. Ondertussen kwam er een ploegleider van een ander team uit Groningen aan, of wij hun depannage wouden verzorgen omdat ze maar twee rensters in koers hadden. Geen probleem natuurlijk, zo maak je vrienden
Daarna nog van iemand anders haar reservewielen in de auto gelegd (ik kan geen nee zeggen tegen blonde wielrensters).
In het begin was het wat manouvreren naar onze plek (plek 2 in de karavaan!). Na 10km leek die 2e plek zich uit te betalen. Valpartij Tandje Hoger hoorden we via Radio Tour. Twee dames konden rondrijden, en eentje (onze kopvrouw nota bene) bleek aardig wat pijn te hebben, maar kon wel verder. Ware het niet dat haar achterderailleur in het wiel stond, niets aan te doen dus. Ze kon vervolgens gelukkig bij een bevriende ploegleider in de auto stappen. Wij hadden helaas geen zitruimte meer ivm al die wielen en troep op de achterbank. Achteraf gezien had ze er wel naast gepast, maar dat kostte teveel tijd. Omdat we flink achterlagen gingen we met gillende banden driftend terug de karavaan in.
Daar hebben we een lid van onze club (maar rijdend voor een andere club) nog een paar keer terug kunnen rijden. Helaas loste ze toch, opzich niet gek aangezien ze vorige week keihard was gevallen en onder de schrammen zat.
Helaas reden er ook veel jurywagens door de karavaan en die reden de karavaan vaak in stukken, door achter geloste rensters te blijven hangen, en dan er vol voorbij te rijden waardoor wij die gaten dicht moesten knallen. Op deze manier hebben we meerdere rensters niet terug kunnen rijden. Ook onze twee laatst overgebleven rensters konden we zo op een stukje op de kant niet terugrijden, erg jammer. Er waren volgens mij meerdere die commentaar hadden op deze manier van rijden van de jury, maar soit. Daarna hebben we nog wat andere rensters geholpen en wat bidons uitgedeeld aan rensters waarvan hun ploegleiding geen bidons had (raar eigenlijk).
Wel supertof om eens achter de koers te rijden, al die gelosten/knechten die om en aan je auto hangen en het getoeter, gezwaai, geschreeuw over de koersradio is echt leuk om eens mee te maken.
Aangezien wij samen douchte ik dus ook, maar weet nog steeds wie dat was, was het die gozer die het over zaalvoetballen had enzo?quote:Op zondag 29 mei 2011 16:06 schreef Freddeh het volgende:
En dan nu mijn slechte verhaal na Tommeke: Ik heb gisteren gedoucht met Bas Muijs
Ja man, jij bent echt niet van deze tijd he. Kijk jij geen GTSTquote:Op zondag 29 mei 2011 16:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Aangezien wij samen douchte ik dus ook, maar weet nog steeds wie dat was, was het die gozer die het over zaalvoetballen had enzo?
Dankje!quote:
Zo te zien zijn we zo goed als burenquote:Op zondag 29 mei 2011 17:37 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Dankje!
De rit zal te volgen zijn via mijn account op endomondo: http://www.endomondo.com/profile/1342125
quote:
Grijnzquote:Op zondag 29 mei 2011 17:45 schreef SuperWeber het volgende:
[..]Aquamarijnflats!! Heb ik ook gewoond als student zijnde...
Op de 12e verdieping. En die lift stonk altijd naar pis. Zeker op vrijdag....
Valt er nog steeds af en toe een wasmachine naar beneden? Die vervolgens dan een halve meter diep in de grond zit?quote:Op zondag 29 mei 2011 17:46 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
GrijnzDan is vrijwel niks veranderd dus
ik woon in de eerstequote:Op zondag 29 mei 2011 17:46 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Jij woont ook in deze mooie blauwe flat?
quote:Op zondag 29 mei 2011 17:48 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Valt er nog steeds af en toe een wasmachine naar beneden? Die vervolgens dan een halve meter diep in de grond zit?
Er "valt" zo af en toe nog wel is wat naar beneden jaquote:
Huur. Woon er samen met m'n vriendin, dat is wel goed te doen. Inderdaad de degelijkste, maar ook hier is de lift geregeld natquote:Op zondag 29 mei 2011 17:52 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
De degelijkste van de zesIs dat huur of koop trouwens?
Ik vond de route toch wel mooi hoor, ik rijd nooit toertochten maar ik vond 't toch wel leuk om te doen.quote:Op zondag 29 mei 2011 15:19 schreef Freddeh het volgende:
Het is maar net hoe je dat bekijkt. Voor mij was het hartstikke gezellig en de moeite waard om met sokjes naar huis te gaan, maar die rit was voor mij gewoon kut.
Opvallend voor het oplettende oog op de meet: Alleen Oksel en ik hebben gekruiste shifterkabels.
Nijestee zijn ze van niet?quote:Op zondag 29 mei 2011 17:53 schreef Yankee het volgende:
[..]
Huur. Woon er samen met m'n vriendin, dat is wel goed te doen. Inderdaad de degelijkste, maar ook hier is de lift geregeld nat
De eerste flat is meteen ook de netste flat volgens mij. Daar zag het er meestal nog wel georganiseerd uit. Ik weet niet hoe dat nu is natuurlijk.quote:
Ik woonde in de derde en ik fietste toentertijd altijd achterlangs richting Zernike. Af en toe zag je dan bij 1 van de flats een wasmachine/bankstel of whatever in het grasveld liggenquote:Op zondag 29 mei 2011 17:49 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Er "valt" zo af en toe nog wel is wat naar beneden jaPatrimonium is er niet heel erg blij mee
Ja, klopt. Ben ook niet van plan hier nog heel lang te blijven wonenquote:Op zondag 29 mei 2011 17:56 schreef Mark_Boelen het volgende:
[..]
Nijestee zijn ze van niet?
Ik woon hier op dit moment mooi goedkoop, maar ik weet dat ik op korte termijn ga verhuizen naar noorderstation, benedenwoning met tuinMaar wanneer die vrijkomt is nog niet bekend
Zo begon ik ook met trainen toen ik nog een onrijp kaasje was.quote:Op zondag 29 mei 2011 18:00 schreef kanovinnie het volgende:
Vriend van me is met een tof idee gekomen.
Grote kaart aan de muur en daar de fietstrips op aangeven met een stift.
Nu even een grote kaart regelen
De route was inderdaad mooi, voor zover ik daar nog wat van mee heb gekregen jaquote:Op zondag 29 mei 2011 17:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vond de route toch wel mooi hoor, ik rijd nooit toertochten maar ik vond 't toch wel leuk om te doen.![]()
Enne gekruisde shifterkabels? Dat heeft toch met hoe je frame gebouwd is te maken ofwa?
Inmiddels ben je een pittige 50+ kaasquote:Op zondag 29 mei 2011 18:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zo begon ik ook met trainen toen ik nog een onrijp kaasje was.
Welke route? Ik heb alleen maar twee paar turbodijen gezienquote:Op zondag 29 mei 2011 17:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vond de route toch wel mooi hoor, ik rijd nooit toertochten maar ik vond 't toch wel leuk om te doen.![]()
Ik begrijp hier helemaal niks van, heb je misschien plaatjes om het toe te lichten?quote:Op zondag 29 mei 2011 18:11 schreef Freddeh het volgende:
[..]
De route was inderdaad mooi, voor zover ik daar nog wat van mee heb gekregen ja
Gekruisde shifterkabels zijn bedoeld om wrijving te beperken. Als je ze niet kruist lopen ze voor je stuurkolom voor elkaar langs, en krijg je langere (en soms rare) lussen met daardoor meer wrijving in de kabels. Resultaat is minder soepel schakelen. Heb dit een jaartje geleden zo omgegooid op m'n frame en het loopt netjes bij elkaar langs onder de onderbuis, schakelen werd er inderdaad iets soepeler van.
En als het goed genoeg is voor Oksel, is het goed genoeg voor mij
Normaal gesproken gaat de kabel van de linker shifter langs de linkerkant van de onderbuis naar de beneden. De rechter shifter kabel gaat dan dus rechts langs de onderbuis. Doordat dit best krappe bochten kunnen zijn kan dit meer wrijving opleveren voor de binnenkabel waardoor hij minder soepel schakelt.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:34 schreef eentwee het volgende:
[..]
Welke route? Ik heb alleen maar twee paar turbodijen gezienDat stukje Holterberg was leuk maar voor de rest ben ik blij dat ik in het midden van het land woon. Meer variatie, meer bos en meer heuvels.
[..]
Ik begrijp hier helemaal niks van, heb je misschien plaatjes om het toe te lichten?
Klopt, maar die wrijving is verwaarloosbaar. De wrijving die dát oplevert is vele malen minder dan dat de rare slingers in de standaard configuratie opleveren. Heb dit zelf overigens nooit natuurkundig onderzocht, gaat om een theorie van Sheldon Brown die vorig jaar op Bikeforums.net nogal serieus werd genomen, onder andere door mijquote:Op zondag 29 mei 2011 19:42 schreef marcodej het volgende:
Dit heb ik nog nooit gezien. Schuren de kabels dan niet over elkaar heen?
Wat nou zo mooi is van mijn fiets, mijn versnellingen zitten het frame.quote:Op zondag 29 mei 2011 19:41 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Normaal gesproken gaat de kabel van de linker shifter langs de linkerkant van de onderbuis naar de beneden. De rechter shifter kabel gaat dan dus rechts langs de onderbuis. Doordat dit best krappe bochten kunnen zijn kan dit meer wrijving opleveren voor de binnenkabel waardoor hij minder soepel schakelt.
Als je de kabels kruist, krijg je dus onderstaande afbeelding. De lussen waarmee de kabels langs je voorbouw liggen zijn wat wijder waardoor ze wat soepeler lopen. De binnenkabels lopen wel onder je buis langs elkaar, maar dat geeft nagenoeg geen wrijving waardoor het geheel dus soepeler schakelt.
[ afbeelding ]
*edit* Ik zie dat ik mezelf wat tegenspreek t.o.v. m'n vorige post. Ik had er even de afbeelding voor nodig om alles weer op een rijtje te krijgen. Wat dus in déze post staat klopt
Fantastisch, dan heb jij dus niet de mogelijkheid om het soepeler te laten lopen...quote:Op zondag 29 mei 2011 19:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat nou zo mooi is van mijn fiets, mijn versnellingen zitten het frame.
Oh wachtquote:Op zondag 29 mei 2011 19:47 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Fantastisch, dan heb jij dus niet de mogelijkheid om het soepeler te laten lopen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |