quote:Op dinsdag 24 mei 2011 20:22 schreef neilpad het volgende:
Dat maakt de boeken zo geniaal. De karakters zijn niet allemaal zwart/wit maar hebben allemaal zo hun zwaktes. Als je meer clichés wil zien en alleen helden verhalen met happy endings, dan is deze serie idd niet geschikt.
Ik kijk hem maandag gewoon nog een keer hoor. Niks 2 weken wachten, gewoon weer genieten.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:49 schreef rakotto het volgende:
Hehe, gewoon zondag in HD bekijken.Hoef je ook niet 2 weken te wachten.
Ik volg de Series Blog van The Guardian, ook wel een aanrader om een beetje na te genieten.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:33 schreef Jester65 het volgende:
Ik kan er geen genoeg van krijgen! Voor mijn lotgenoten: de recaps van alle afleveringen.
http://tvrecaps.ew.com/tv-show/game-of-thrones/
SPOILER: 7Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 24 mei 2011 23:30 schreef Gwywen het volgende:
Nee, er is volgens mij gewoon volgende week gewoon een aflevering.SPOILER: 7Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgende week wordt de 7e uitgezonden, die hebben de meesten dus al gezien.quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, er is volgens mij gewoon volgende week gewoon een aflevering.
Blurays, baby!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:11 schreef Gwywen het volgende:
Ik heb ze allemaal al twee keer gekeken, iemand hierboven of in het vorige topic zei het al: bij elke herkijk worden ze beter![]()
Overigens ben ik wel van plan tzt de originele DVD aan te schaffen, dat gun ik de makers absoluut.
SPOILER: BOEK SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:19 schreef Orbis het volgende:
Overigens, bij dezen een spoilerverzoek: gaan die drakeneieren ook nog echt uitkomen? En zo ja, gaan we ze dit seizoen al zien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
quote:Op woensdag 25 mei 2011 08:20 schreef Chevalric het volgende:
Sansa kan ik, ook net als in de boeken, wel schieten. Ze is echt zo naief, dat is niet leuk meer. Gelukkig hebben we Arya om dat volledig te compenseren. Ik hoop dat mijn dochter net zo'n stoere meid wordt als Arya (en vooral niet zoals Sansa).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, ik generaliseer.
In onze wereld zou zij echt zo'n loverboy slachtoffertje zijnquote:Op woensdag 25 mei 2011 08:20 schreef Chevalric het volgende:
Sansa kan ik, ook net als in de boeken, wel schieten. Ze is echt zo naief, dat is niet leuk meer.
quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:40 schreef Jivis het volgende:
[..]
In onze wereld zou zij echt zo'n loverboy slachtoffertje zijn.
Ik had hem ook in de zijwand voorgesteld, lijkt me bouwkundig ook een stuk logischer.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:39 schreef Gwywen het volgende:
Hoe vonden jullie trouwens de Maandeur? Ik had me die heel anders voorgesteld, in een zijwand van de zaal, maar hoe ze het hier opgelost hebben, dat gat in de grond, vond ik eigenlijk nog beter.
Dat dacht ik ook altijd, blijkbaar niet goed gelezen of zo.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:39 schreef Gwywen het volgende:
Hoe vonden jullie trouwens de Maandeur? Ik had me die heel anders voorgesteld, in een zijwand van de zaal, maar hoe ze het hier opgelost hebben, dat gat in de grond, vond ik eigenlijk nog beter.
Het werkte erg gaaf, maar ik kan me niet helemaal voorstellen hoe het kasteel er eigenlijk uit hoort te zien? Ik dacht te begrijpen dat het op een rots stond, maar blijkbaar is er wel ruimte voor een gat in de grond. Staat het kasteel dan op een soort overhangende klif? Want de gevangenissen lijken wel echt aan de buitenkant van een rots te zitten.quote:Op woensdag 25 mei 2011 09:39 schreef Gwywen het volgende:
Inderdaad dom kind.quote:Op woensdag 25 mei 2011 10:40 schreef Jivis het volgende:
[..]
In onze wereld zou zij echt zo'n loverboy slachtoffertje zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:29 schreef Gwywen het volgende:
Volgens mij ben ik de enige die Viserys nooit echt heeft kunnen haten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, ik generaliseer.
Niet dus.quote:Op woensdag 25 mei 2011 12:37 schreef Houniet het volgende:
Viserys is was gewoon een nare draak van een vent.
sow ja, en hoequote:Op woensdag 25 mei 2011 12:26 schreef Houniet het volgende:
[..]
Inderdaad dom kind.
Gelukkig is de eerste irritante al uit de serie.
Vind je haar in de boeken dan wel sympathiek overkomen? Ik kan het me niet voorstellen. Ik heb net boek 1 uit en ben ongeveer op 15% van boek 2.. misschien dat t nog gaat veranderen??quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:28 schreef neilpad het volgende:
Ik vind Sansa een stuk minder sympathiek overkomen in de serie.
Wat is de titel van de 7e aflevering dan ?quote:Op woensdag 25 mei 2011 00:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Volgende week wordt de 7e uitgezonden, die hebben de meesten dus al gezien.
quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Wat is de titel van de 7e aflevering dan ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Nazaten van het huis Baratheon hebben altijd zwart haar!quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:54 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wat was nu precies de bedoeling van die scene dat Ned in dat grote boek kijkt met allemaal koningen die hij opleest dat ze zwart haar hadden en op het laatst eentje met blond haar?
Fire does not hurt the dragon.quote:
Daar staan alle families in beschreven. Een grote stamboom van iedere familie. Door te kijken naar de omschrijving van ieder familie lid van Baratheon, kwam hij erachter dat niemand, maar ook niet niemand blond is. Zelfs de bastaarden niet.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:54 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wat was nu precies de bedoeling van die scene dat Ned in dat grote boek kijkt met allemaal koningen die hij opleest dat ze zwart haar hadden en op het laatst eentje met blond haar?
HOLD YOUR TONGUE !!quote:
Ik vond het wel een aparte scene hoe ze lieten zien dat Daenerys redelijk fireproof is. Ik kan me dat stuk uit het boek niet herinneren eigenlijk, maar misschien heb ik het gewoon gemist.quote:
In het boek zijn de eerste hints dat ze zo graag in gloeiend hete baden zit toch?quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:59 schreef DustPuppy het volgende:
Ik vond het wel een aparte scene hoe ze lieten zien dat Daenerys redelijk fireproof is. Ik kan me dat stuk uit het boek niet herinneren eigenlijk, maar misschien heb ik het gewoon gemist.
Ja dat wel, maar dat ze dat ei zo uit het vuur pakt kan ik me niet herinneren.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:02 schreef Northside het volgende:
[..]
In het boek zijn de eerste hints dat ze zo graag in gloeiend hete baden zit toch?
Nee, maar ik vind haar ook niet zo'n enorme bitch als ze nu wordt afgeschilderd in de serie.quote:Op woensdag 25 mei 2011 13:52 schreef Asskimo het volgende:
[..]
Vind je haar in de boeken dan wel sympathiek overkomen? Ik kan het me niet voorstellen. Ik heb net boek 1 uit en ben ongeveer op 15% van boek 2.. misschien dat t nog gaat veranderen??
quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:02 schreef DustPuppy het volgende:
Ja dat wel, maar dat ze dat ei zo uit het vuur pakt kan ik me niet herinneren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Northside op 25-05-2011 15:28:50 ]Ja, ik generaliseer.
Dat klopt, maar volgens mij is die ei-scene echt iets van de tv.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:03 schreef Northside het volgende:
[..]
Oh, jawel, ze loopt zelfs die hele brandstapel in.
quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:04 schreef DustPuppy het volgende:
Dat klopt, maar volgens mij is die ei-scene echt iets van de tv.
Wel dat ze ze in het vuur legt, maar volgens mij doet ze dat ook pas later.
[ Bericht 10% gewijzigd door Northside op 25-05-2011 15:29:10 ]Ja, ik generaliseer.
Ik vind het juist één van de sterke punten van de serie dat ze de boeken zo nauw volgen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:05 schreef Houniet het volgende:
Het is toch leuk dat ze de boeken niet geheel aanhouden. Anders weet je al wat er komen gaat.
quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:06 schreef Northside het volgende:
[..]
Oh, dat. In het boek legt ze ze eerst in een bak gloeiende kolen, en als laatste op die brandstapel.
SPOILER: BoekspoilerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
Hallo, boekspoilers!quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:03 schreef Northside het volgende:
[..]
Oh, jawel, ze loopt zelfs die hele brandstapel in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Money won is twice as sweet as money earned.
idd, daardoor zag ik het ookquote:
Mee eens. Zoveel moeite is het toch niet om dingen in een spoiler te zetten?quote:Op woensdag 25 mei 2011 14:43 schreef planethugo het volgende:
[..]
mag imo wel wat meer op gelet worden. Kijk graag in dit topic maar als er constant dingen van een boek verder besproken worden is dat niet zo handig
Nou nou, mijn god, er komt een brandstapel in het boek voor, de wereld vergaat. Ik zeg al extra niet hoe of wat, ik zie verder het probleem dan ook niet.quote:
Ok okquote:Op woensdag 25 mei 2011 15:17 schreef neilpad het volgende:
Ik vind het een behoorlijke spoiler anders...
Kan je het niet sowieso ff aanpassen, meerdere users hebben zich het iig aangetrokken.
De boeken hebben al een apart topic (A Song of Ice and Fire - George R.R. Martin #2). Maar het lijkt me een goed plan.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:06 schreef boem-dikkie het volgende:
Kunnen we sowieso niet gewoon een apart topic voor de boeken in TTK maken en het hier gewoon over de serie hebben zoals hij nu wordt uitgezonden? Vind redelijk vervelend dat die twee dingen door elkaar lopen hier en dat er gesproken wordt met spoilers e.d.
ha boekenboys, mooi verwoord. Sommige mensen weten gewoon niet wat een spoiler is, ALLES wat nog niet is gebeurd in de tv-serie is een spoiler, zo moeilijk is dat toch niet? Ook al lijkt het nietszeggend (wat ik overigens niet vond), plaats het in boekenspoilertags of zeg gewoon niks!quote:En weer een hele pagina over de boekenboys en hun spoilers....![]()
Oké, waarom hebben mensen het in dit topic dan in godsnaam de hele tijd over die boeken?quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:10 schreef Felagund het volgende:
[..]
De boeken hebben al een apart topic (A Song of Ice and Fire - George R.R. Martin #2). Maar het lijkt me een goed plan.
quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:48 schreef FastFox91 het volgende:
Is het mogelijk dat de eieren alsnog worden uitgebroed? Toen Arya die dikke kale aan het afluisteren was, zat ze toen in een drakenschedel? Viserys zei dat vroeger draken bereden konden worden. Klopt dat? Dan denk dat er in de toekomst een leger via de lucht de zee zal oversteken, hoewel de drang nu wel minder is na de dood van Viserys.
quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:57 schreef Locusta het volgende:
[..]We moeten echt even ophouden met de boekspoilers. Daar zijn de boektopics voor! A Song of Ice and Fire - George R.R. Martin #2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het leuke van zo'n serie is vaak speculeren over wat jij denkt dat er gaat gebeuren , e.g. hoe jij het voor je ziet.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:15 schreef Young_David het volgende:
Mensen die de boeken niet gelezen hebben moeten geen vragen gaan stellen over wat er gaat gebeuren en mensen die de boeken wel gelezen hebben moeten die niet gaan lopen beantwoorden.
Zit zelf bij boek 3b en in het TTK topic zitten ook nog wel eens kleine spoilers ... ik weet hoe het voelt
Me too. Op andere fora hebben ze ook twee aparte topics. Één met boek-spoilers en eentje zonder.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:21 schreef Young_David het volgende:
Ja, ik snap het dillema, maar verwacht ook dat als je je openlijk afvraagt of Bran echt niet meer weet wat hij gezien heeft dat er dan altijd wel een debiel tussen zit die dat gaat antwoorden. Gewoon voorzichtig zijn dus.
Overigens vindt ik die speculaties leuk om te lezen en wat dat betreft vind ik het ook weer een beetje jammer dat ik al zoveel weet
Volgens mij was dat een schedel ja. Ik ben ook benieuwd of er een ei uitkomt. W.B. Viserys; Dany heeft nu wel de vrijheid om haar eigen verhaal te ontwikkelen nu Viserys dood is. Ik denk dat ze zelf de kroon op gaat eisen met d'r draken.quote:Op woensdag 25 mei 2011 16:48 schreef FastFox91 het volgende:
Is het mogelijk dat de eieren alsnog worden uitgebroed? Toen Arya die dikke kale aan het afluisteren was, zat ze toen in een drakenschedel? Viserys zei dat vroeger draken bereden konden worden. Klopt dat? Dan denk dat er in de toekomst een leger via de lucht de zee zal oversteken, hoewel de drang nu wel minder is na de dood van Viserys.
Spoiler niet gelezen, want mij lijkt dit nou ook niet de bedoeling. Toch bedankt voor je moeite.quote:
Dat dus. Drie topics is ook geen oplossing? Boektopic, Serietopic en serie/boektopic incl. spoilers.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:17 schreef Drakire het volgende:
[..]
Het leuke van zo'n serie is vaak speculeren over wat jij denkt dat er gaat gebeuren , e.g. hoe jij het voor je ziet.
Echter omdat deze serie gebaseerd is op boeken gaat dat fout omdat de mensen die de boeken hebben gelezen niet kunnen speculeren; zij weten het immers al.
Misschien heb je wel gelijk, maar waarom zou ze dat (op korte termijn) willen? Ik zou eerst maar even plekje zien te vinden in dat gebied/maatschappij en een kind krijgen / opvoeden.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:23 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Volgens mij was dat een schedel ja. Ik ben ook benieuwd of er een ei uitkomt. W.B. Viserys; Dany heeft nu wel de vrijheid om haar eigen verhaal te ontwikkelen nu Viserys dood is. Ik denk dat ze zelf de kroon op gaat eisen met d'r draken.
Die soort making off van 20 minuten?quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:31 schreef Vjenne12345 het volgende:
Hoe heet ook al weer die promo wat voor aflevering 1 verscheen? Kan hem niet meer vinden.
Soort van introductie, waarin je die lui in het bos met allemaal lijken. Ontsnapt er 1 en word onthoofd door Ned.quote:
Ja ik weet niet meer of dat daarin zat of in afl1.quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:40 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Soort van introductie, waarin je die lui in het bos met allemaal lijken. Ontsnapt er 1 en word onthoofd door Ned.
Was voor aflevering 1.quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:41 schreef Beach het volgende:
[..]
Ja ik weet niet meer of dat daarin zat of in afl1.
Ik geef antwoord op een vraag die ook direct te maken heeft met dit seizoen, dus ik vind dat het best hier geplaatst kan worden. Alle verwijzingen/referenties (van en naar de boeken) die direct met de afleveringen te maken hebben, kunnen hier toch best wel geplaatst worden? Voor uitgebreide discussies over de boeken / verhalenlijnen kun je inderdaad in het boektopic terecht.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:00 schreef Rahl het volgende:
We moeten echt even ophouden met de boekspoilers. Daar zijn de boektopics voor! A Song of Ice and Fire - George R.R. Martin #2
Dit waren echt kei- en keiharde spoilers. Je zal 't maar per ongeluk open klikken.quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:47 schreef Locusta het volgende:
[..]
Ik geef antwoord op een vraag die ook direct te maken heeft met dit seizoen, dus ik vind dat het best hier geplaatst kan worden. Alle verwijzingen/referenties (van en naar de boeken) die direct met de afleveringen te maken hebben, kunnen hier toch best wel geplaatst worden? Voor uitgebreide discussies over de boeken / verhalenlijnen kun je inderdaad in het boektopic terecht.
Je kunt het toch gewoon over de serie hebben zoals je normaal ook doet in een USA topic? De afleveringen die zijn geweest met elkaar bespreken/speculeren en dingen die nog niet zijn geweest en dus ook niet echt te bespreken vallen in een topic over de serie gewoon in het boeken topic houden? Dit is het topic voor de serie zoals hij nú op tv is, waarom moeten we het dan steeds over dingen hebben die in de serie nog lang niet zijn gebeurd?quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:03 schreef Gwywen het volgende:
Gewoon spoilertags om alles heen wat nog niet in de serie is gebeurd, simpeler kan toch niet jongens?
Want in het topic over de boeken kun je het weer bijna niet over de serie hebben, want dit is [USA] en dan gaan ze daar weer zitten miepen dat er dingen over de serie verklapt worden.
Dus: spoilertags gebruiken, iedereen blij.
Omdat er telkens wel wat mensen zijn die de volgende aflevering niet kunnen afwachten en gaan vragen wat er nog komen gaat?quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:19 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
waarom moeten we het dan steeds over dingen hebben die in de serie nog lang niet zijn gebeurd?
Ik denk dat in 95% van de gevallen die vragen retorisch bedoeld zijn; "zouden Loras en Renly een kindje adopteren?" (ik noem maar wat dus pin me nergens op vastquote:Op woensdag 25 mei 2011 20:04 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Omdat er telkens wel wat mensen zijn die de volgende aflevering niet kunnen afwachten en gaan vragen wat er nog komen gaat?
Dat soort vragen, imho, kunnen maar het best onbeantwoord blijven, aangezien de serie ze na verloop van tijd zelf wel beantwoordt.
In principe zijn dat soort vragen in elk topic over een serie aanwezig alleen worden ze normaal beantwoord met speculaties e.d. Hier worden ze meteen met een spoiler van iemand die het boek heeft gelezen beantwoord. Vind het niet echt bijdragen aan het topic verder. De helft van de pagina's in dit topic zijn op het moment spoilers met antwoorden uit het boek.quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:04 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Omdat er telkens wel wat mensen zijn die de volgende aflevering niet kunnen afwachten en gaan vragen wat er nog komen gaat?
Dat soort vragen, imho, kunnen maar het best onbeantwoord blijven, aangezien de serie ze na verloop van tijd zelf wel beantwoordt.
Of verwijzen naar iets wat in de tv-serie is gebeurd ipv in het boek. "Als je goed had opgelet, dan had je in de scene tussen X en Y gehoord dat..."quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:08 schreef Gwywen het volgende:
Dus mensen die de boeken hebben gelezen mogen niet meer reageren?![]()
Of mogen we alleen maar "wacht maar af!" zeggen?
Ah en de 1e aflevering dat Dany dat veel te hete badwater inliep zonder zich pijn te doen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 20:58 schreef Gwywen het volgende:
O ja, dat laatste absoluut. Zelfs het kleinste zinnetje en de meest onbeduidende gebeurtenis kan betekenis hebben of foreshadowing zijn.
Zoals dat nichterige "au" van Viserys toen Doreah kaarsvet op z'n borst liet druppen, toen had je al een hint dat hij niet zo goed bestand is tegen hete dingen.
Het zijn zulke kleine dingen dat je het meestal meteen vergeet. Het valt later pas op.quote:Op woensdag 25 mei 2011 21:48 schreef Gwywen het volgende:
Yup, dat soort dingen.
Dus nu weten jullie waar je in het vervolg op moet letten.
Ik had toen bij dat ei dat ze vasthield wel meteen de associatie met dat veel te hete badwater, vaak vergeet je het maar als je dan zo'n volgende scene ziet zie je ineens het verband.quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het zijn zulke kleine dingen dat je het meestal meteen vergeet. Het valt later pas op.
Daarom heten het ook "spoiler" tags en geen "goh-wat-zal-daar-in-staan-tags"quote:Op woensdag 25 mei 2011 18:50 schreef Rahl het volgende:
Dit waren echt kei- en keiharde spoilers. Je zal 't maar per ongeluk open klikken.
En je ziet niet in dat die 2 heel dicht bij elkaar liggenquote:Op woensdag 25 mei 2011 23:25 schreef Locusta het volgende:
[..]
Daarom heten het ook "spoiler" tags en geen "goh-wat-zal-daar-in-staan-tags"
De broer van de Hound.quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Aflevering 5 en 6![]()
Wie veroordeelde Ned Stark nu in de troonzaal? Was me een beetje onduidelijk..
En hij eiste vervolgens ook dat (aangezien Gregor Clegane een 'bannerman' is van House Lannister) Tywin Lannister uitleg moet komen geven in King's Landing binnen 14 dagen en als hij dat niet doet hij Lord af is en al zijn bezittingen verbeurd zullen worden verklaard.quote:
En dat alles omdat dat slachtoffer getuigde dat er een paard de nek afgeslagen was met een zwaard ? Meer bewijs dat de Mountain de dader is hadden ze toch niet ? Of heb ik iets gemist ?quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:02 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En hij eiste vervolgens ook dat (aangezien Gregor Clegane een 'bannerman' is van House Lannister) Tywin Lannister uitleg moet komen geven in King's Landing binnen 14 dagen en als hij dat niet doet hij Lord af is en al zijn bezittingen verbeurd zullen worden verklaard.
Eigenlijk gewoon een keiharde oorlogsverklaring
Hij omschreef de dader en daaruit meende hij (en Little Finger) af te kunnen leiden dat het wel Gregor Clegane moest zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:21 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
En dat alles omdat dat slachtoffer getuigde dat er een paard de nek afgeslagen was met een zwaard ? Meer aanleiding hadden ze toch niet ? Of heb ik iets gemist ?
Ja, maar dat is toch op zn zachtst gezegd weinig overtuigend ?!?quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:22 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hij omschreef de dader en daaruit meende hij (en Little Finger) af te kunnen leiden dat het wel Gregor Clegane moest zijn.
Nou, het gebeurde ook op Tully land. Ned kan ook wel 1 en 1 bij elkaar optellen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:23 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is toch op zn zachtst gezegd weinig overtuigend ?!?
En omdat hij een stuk groter was dan de grootste kerel die hij ooit had gezien.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:21 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
En dat alles omdat dat slachtoffer getuigde dat er een paard de nek afgeslagen was met een zwaard ? Meer bewijs dat de Mountain de dader is hadden ze toch niet ? Of heb ik iets gemist ?
En dat kan er echt maar één zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:31 schreef neilpad het volgende:
[..]
En omdat hij een stuk groter was dan de grootste kerel die hij ooit had gezien.
Hoeveel mensen kunnen dat, denk je? (een paard met één houw het hoofd afslaan)quote:Op donderdag 26 mei 2011 15:23 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is toch op zn zachtst gezegd weinig overtuigend ?!?
quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:07 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Hoeveel mensen kunnen dat, denk je? (een paard met één houw het hoofd afslaan)
Nice om te zien.quote:
quote:
Punt was denk ik dat het nogal wat is om op basis van 1 boer meteen alle bezittingen en titels verbeurd te verklarenquote:Op donderdag 26 mei 2011 16:05 schreef truedestiny het volgende:
[..]
En dat kan er echt maar één zijn.
We moeten wel onthouden dat het een serie is e geen film, budget is gewoon minder.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:39 schreef Jor_Dii het volgende:
King's Landing vond ik in aflevering 5 er persoonlijk wel erg CGI uitzien (dat wijde shot van de torens). Moet toch beter kunnen denk ik dan..
SPOILER: voorbeeld van cgi gebruik in de serie:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Drakire op 26-05-2011 17:36:14 ]
Het gebruik is wel(eens) zichtbaar, maar wat een positief verschil met talloze andere series ( Rome, Gladiator, Walking Dead ) ( en ook films - Battle Los Angeles enz)quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:39 schreef Jor_Dii het volgende:
King's Landing vond ik in aflevering 5 er persoonlijk wel erg CGI uitzien (dat wijde shot van de torens). Moet toch beter kunnen denk ik dan..
quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:26 schreef Drakire het volgende:
[..]
We moeten wel onthouden dat het een serie is e geen film, budget is gewoon minder.
In één scene zag je Tyrion Lannister rondlopen in zn cel en werd er uit gezoomd op de cellen, je zag gewoon dat die cellen cgi waren en dat Lannister gewoon rondjesliep voor een greenscreen en later in die cel is geplakt. (niet zo letterlijk, maar je zag dat het erin geplakt was.)
Dit soort dingen vallen helemaal op als je weet hoe de techniek werkt of als je vaker met 3dsmax / after effects werkt.
Ik vind de CGI voor een serie er overigens verbluffend mooi uitzienIk als leek zijnde vind dit er verbluffend goed uitzien.SPOILER: voorbeeld van cgi gebruik in de serie:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik ook mooi vind is dat ze bij 'lastige' scenes niet wegdraaien om het aan onze verbeelding over te laten. Zoals bij de ridder die lag te gorchelen in zijn eigen bloed, de afhakte paardenkop en de gouden 'kroning' welke allen duidelijk te zien waren tot 'het eind'.~Cheer up, the worst is yet to come.~
Gladiator is uit 2000, sindsdien is er ERG veel gebeurd op het vlak van CGI.quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:27 schreef yavanna het volgende:
[..]
Het gebruik is wel(eens) zichtbaar, maar wat een positief verschil met talloze andere series ( Rome, Gladiator, Walking Dead ) ( en ook films - Battle Los Angeles enz)
Andere uitblinker is Boardwalk Empire.
Die boer sprak namens zijn dorp, misschien wel namens zijn streek. En omdat het zo duidelijk was dat dit niet zomaar het werk was van een paar struikrovers, maar een wraakactie van de Lannisters (voor wie Gregor Clegane werkt), had Ned praktisch geen andere keus dan zo te reageren.quote:Op donderdag 26 mei 2011 16:39 schreef Rahl het volgende:
[..]
Punt was denk ik dat het nogal wat is om op basis van 1 boer meteen alle bezittingen en titels verbeurd te verklaren
'V' ( 2010 ) weleens gezien?quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gladiator is uit 2000, sindsdien is er ERG veel gebeurd op het vlak van CGI.
Ik denk dat je als Hand of the King officieel gezien toch wat meer bewijs zou moeten verzamelen dan een ooggetuige. Maar misschien is dat wel een persoonlijke opvattingquote:Op donderdag 26 mei 2011 21:39 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Die boer sprak namens zijn dorp, misschien wel namens zijn streek. En omdat het zo duidelijk was dat dit niet zomaar het werk was van een paar struikrovers, maar een wraakactie van de Lannisters (voor wie Gregor Clegane werkt), had Ned praktisch geen andere keus dan zo te reageren.
Budget valt aardig mee als je het vergelijkt met wat andere HBO series.quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat is eigenlijk het budget voor deze serie? HBO pakt vaak behoorlijk uit voor dit soort epische series.
Goedkoper dan Camelot? En dan zoveel beter zijn. Camelot is echt een recht-toe recht-aan verhaaltje met een paar aardige maar ook waardeloze acteurs.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:43 schreef neilpad het volgende:
[..]
Budget valt aardig mee als je het vergelijkt met wat andere HBO series.
Geloof dat ze ook behoorlijk wat voordeel hebben gehaald uit het feit dat ze goedkope locaties hebben gebruikt. Dacht dat het iets van 5 mil per aflevering was. Ik heb in een van de vorige topics een plaatje gepost waarin je een vergelijking ziet met andere bekende series maar kan hem nu even niet vinden.
edit: toch gevonden ->
[ afbeelding ]
John Adams is blijkbaar een miniserie over (goh) John Adams, één van de eerste presidenten van de VS.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 01:12 schreef planethugo het volgende:
[..]
Goedkoper dan Camelot? En dan zoveel beter zijn. Camelot is echt een recht-toe recht-aan verhaaltje met een paar aardige maar ook waardeloze acteurs.
John Adams nog nooit gezien, is dat wat? En HBO, waar blijven die Deadwood films?!
Ja ja, en dan gaan de 'experts' weer klagen over de CGI-wolvenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 00:31 schreef Rumille het volgende:
Hmm, wellicht voor volgend seizoen met meer financien ervoor zorgen dat de wolven meer voor kunnen komen.
Ik heb het niet meer helemaal helder voor de geest, maar in het boek was die "boer" wel iets meer dan de eerste de beste boerenlul. Daarnaast was hij alleen de woordvoerder voor een hele groep mensen die naar King's Landing waren gekomen om verhaal te halen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:40 schreef Rahl het volgende:
[..]
Ik denk dat je als Hand of the King officieel gezien toch wat meer bewijs zou moeten verzamelen dan een ooggetuige. Maar misschien is dat wel een persoonlijke opvatting
Ik vond het prachtig.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:55 schreef Gwywen het volgende:
Moet ik dat nou weer zien?![]()
Ik vond het nog walgelijker dan toen z'n zus hart moest eten.
Deze bedoel je ?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 10:55 schreef Gwywen het volgende:
Moet ik dat nou weer zien?![]()
Ik vond het nog walgelijker dan toen z'n zus hart moest eten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben wel verbaasd na t zien van die budgetten.
Zo heeft Camelot toch veel minder acteurs dan GoT en zijn er ook veel minder lokaties.“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:43 schreef neilpad het volgende:
[..]
Budget valt aardig mee als je het vergelijkt met wat andere HBO series.
Geloof dat ze ook behoorlijk wat voordeel hebben gehaald uit het feit dat ze goedkope locaties hebben gebruikt. Dacht dat het iets van 5 mil per aflevering was. Ik heb in een van de vorige topics een plaatje gepost waarin je een vergelijking ziet met andere bekende series maar kan hem nu even niet vinden.
edit: toch gevonden ->
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:57 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Deze bedoel je ?Moet zowat alweer kotsen, opstappen met die gore scene.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben wel verbaasd na t zien van die budgetten.
Zo heeft Camelot toch veel minder acteurs dan GoT en zijn er ook veel minder lokaties.
voor hetzelfde geld zat er een aardbeientaartje in!quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:38 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Moet zowat alweer kotsen, opstappen met die gore scene.
Precies, een hart smaakt in Westeros toch echt anders dan in onze wereld hoorquote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:41 schreef planethugo het volgende:
[..]
voor hetzelfde geld zat er een aardbeientaartje in!
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:57 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Deze bedoel je ?Om één of andere zieke reden vond ik dat er nog redelijk sexy uitzienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ze kijkt ook best wel verleidelijk, ik zou haar zo mee uit eten willen vragenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:29 schreef Young_David het volgende:
[..]
Om één of andere zieke reden vond ik dat er nog redelijk sexy uitzien
Dan heb je inderdaad een zieke geest.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:29 schreef Young_David het volgende:
[..]
Om één of andere zieke reden vond ik dat er nog redelijk sexy uitzien
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:38 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
10 afleveringen als ik het goed heb..quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:51 schreef Sorella het volgende:
Hoeveel afleveringen worden er gemaakt dit seizoen ?
Ik heb ze nog niet gekeken, wel gelezen, ben van plan om een film marathon te gaan houden maar het kriebelt wel erg
In onze wereld is een hart ook 1 grote spier en daarom supertaai. Daar moet je echt stukken uitscheuren en het is bijna niet te kauwen. Maar in Westeros is dat allemaal anders hoor.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:12 schreef Fingon het volgende:
Precies, een hart smaakt in Westeros toch echt anders dan in onze wereld hoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
Nee maar dat is gewoon ziek.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:57 schreef drumstickNL het volgende:
[..]?
Kun je niet tegen een beetje bloed?
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:34 schreef drumstickNL het volgende:
Zat dat in 10 of 11? 11 zal ik even moeten spoileren.nee eerder al toen ned naar de kleuren haar het kijken was en aflevering 7 ging het daar ook even overSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bekijk de eerste aflevering nog eens, ze blijven je echt wel bij hoor.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:40 schreef Leigh het volgende:
Mijn vriend en ik volgen deze serie ook
We hebben de boeken niet gelezen en zijn benieuwd wat men nu steeds bedoeld met de White Walkers. En sinds de laatste aflevering vragen we ons af of Prins Joffrey toch niet stiekem een kind is van z'n oom ipv de koning.
Ja, als in een film een opa van 80 een kind van 8 verkracht weet je ook dat het nep is, daarom nog wel ziek.quote:
gewoon wachte tot de aap uit de mouw komt of heul snel het boek lezen? zijn maar 4 duizend pagina totaal of zoquote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:40 schreef Leigh het volgende:
We hebben de boeken niet gelezen en zijn benieuwd wat men nu steeds bedoeld met de White Walkers. En sinds de laatste aflevering vragen we ons af of Prins Joffrey toch niet stiekem een kind is van z'n oom ipv de koning.
Nee.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:44 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ja, als in een film een opa van 80 een kind van 8 verkracht weet je ook dat het nep is, daarom nog wel ziek.
Wel tegen bloed, niet tegen kokhalzende mensen. Dan ga ik zelf ookquote:Op vrijdag 27 mei 2011 14:57 schreef drumstickNL het volgende:
[..]?
Kun je niet tegen een beetje bloed?
Dat was toch wel heel erg obvious, en zeker na dat boek.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:40 schreef Leigh het volgende:
Eigenlijk ging het bij mij pas dagen toen Ned door dat boek zat te bladeren. Iedereen zwart haar behalve de jongen. En daar was het lichtje. Creepy toch eigenlijk...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:23 schreef Beach het volgende:
[..]
Dat was toch wel heel erg obvious, en zeker na dat boek.
Oh, dat gaat wel lukkenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:31 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
[..]
gewoon wachte tot de aap uit de mouw komt of heul snel het boek lezen? zijn maar 4 duizend pagina totaal of zo
Zal het nog eens doenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:42 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Bekijk de eerste aflevering nog eens, ze blijven je echt wel bij hoor.
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 17:35 schreef Leigh het volgende:
[..]
Zal het nog eens doen
Sowieso is dit wel het herhalen waard wat dat betreft. 't Is echt goed gemaakt.
Het zal me wel niet opgevallen zijn, juist doordat je pas net in het verhaal valt als je de boeken niet kent.
Inderdaad. Er worden nogal wat mensen bloederig afgeslacht. Wat nice is.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:48 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Nee.
En het eten van een orgaan vergelijken met pedofilie
Als je al walgt van het eten van een orgaan, wat doe je dan met deze serie
[ afbeelding ]
Eh, ja duh, dat was het hele doel van de aflevering zo'n beetjequote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:31 schreef planethugo het volgende:
ik ben even in de war door alle namen, Ned Stark heeft ontdekt dat het irritante kind van de koning niet zijn kind is. Is dit kind dan van de koningin en haar broer aangezien ze het had over een zuivere bloedlijn?
En dat ene meisje dat ze gaan vermoorden of al vermoord is. Was dat het echte kind van de koning of ging dat over de Kalisi of zit ik nu helemaal verkeerd.
volgens mij moet ik stoppen met verschillende series met soortgelijke karakters tegelijk te volgen
En om het nog even duidelijker te maken:quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:23 schreef djenneke het volgende:
[..]
Eh, ja duh, dat was het hele doel van de aflevering zo'n beetje(Okay ik overdrijf, maar ik vind het toch wel apart dat er mensen zich nog moeten afvragen van welke vader Joffrey een kind zal zijn, het moet een blondie zijn, en ergens verwacht ik niet dat ze Tyrion bedoelen
)
Het meisje dat ze gaan vermoorden is inderdaad de Khaleesi, Dany of Daenerys Targaryen. En zij is het kind van de vorige koning, dus niet van King Robert.
Camelot is toch geen reet aan joh, die kan je wel skippen
Dit is 1 en dezelfde persoon. Anders raakt planethugo nog verder in de warquote:Het meisje dat ze gaan vermoorden is inderdaad de Khaleesi, Dany of Daenerys Targaryen.
dankquote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:36 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
En om het nog even duidelijker te maken:
[..]
Dit is 1 en dezelfde persoon. Anders raakt planethugo nog verder in de war
Nu ben ik wel heel benieuwd wie je bedoelt?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:42 schreef planethugo het volgende:
[..]
danker komen zoveel namen langs, maar ned was toch ook bij zo een boerenzoon in een stal. Wie was dat dan
Dat was een 'bastaard' van King Robert (tenminste, als je de smid bedoeld die de bastaard als smidsjongen in dienst heeft), Ned was daar omdat hij alle stappen van zijn voorganger aan het nagaan was om te kijken waarom Jon Arryn is vermoord. Hier kwam hij erachter dat de bastaarden van Robert allemaal zwart haar hebben, en deze bastaard vertelde hem ook nog eens dat Jon Arryn aan hem vroeg wat voor haarkleur zijn moeder had (blond dus).quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:42 schreef planethugo het volgende:
[..]
danker komen zoveel namen langs, maar ned was toch ook bij zo een boerenzoon in een stal. Wie was dat dan
Thanksquote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:49 schreef Nagil het volgende:
[..]
Dat was een 'bastaard' van King Robert (tenminste, als je de smid bedoeld die de bastaard als smidsjongen in dienst heeft), Ned was daar omdat hij alle stappen van zijn voorganger aan het nagaan was om te kijken waarom Jon Arryn is vermoord. Hier kwam hij erachter dat de bastaarden van Robert allemaal zwart haar hebben, en deze bastaard vertelde hem ook nog eens dat Jon Arryn aan hem vroeg wat voor haarkleur zijn moeder had (blond dus).
Is dat dan de Mad King, de vader van Dany? en was de "Hand" van de Mad King nou de man van de zus van Catlyn? (vrouw van Ned Stark?)quote:Op vrijdag 27 mei 2011 21:23 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het meisje dat ze gaan vermoorden is inderdaad de Khaleesi, Dany of Daenerys Targaryen. En zij is het kind van de vorige koning, dus niet van King Robert.
Jep, de vader van Dany is de Mad King. Zijn Hand was Tywin Lannister. Maar volgens mij was die toch niet de man van de zus van Catelyn.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:21 schreef BasvB het volgende:
[..]
Is dat dan de Mad King, de vader van Dany? en was de "Hand" van de Mad King nou de man van de zus van Catlyn? (vrouw van Ned Stark?)
Ik wou al zeggen, dan snap ik er niks meer van...quote:
Jon Arryn ja, die vermoord is.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:31 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik wou al zeggen, dan snap ik er niks meer van...
Volgens mij is de man van de zus van Catelyn de vorige Hand van de huidige koning
Mijn kat gleed net samen een stapel papier van de tafel toen ik dat zat te tikken, dus ik was enigszins afgeleid.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:31 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik wou al zeggen, dan snap ik er niks meer van...
Plaatje moet gewoon gequote wordenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:57 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Deze bedoel je ?
Ik ben wel verbaasd na t zien van die budgetten.
Zo heeft Camelot toch veel minder acteurs dan GoT en zijn er ook veel minder lokaties.
Hoezo dat?quote:Op zondag 29 mei 2011 19:52 schreef franske19 het volgende:
Zojuist Game of Thrones uitgelezen. Depressing.
Boekentopic this way: A Song of Ice and Fire - George R.R. Martin #2quote:
Laten we het houden op het feit dat voor de familie Stark de winter er echt aan komt.quote:
ik vind dat wel mooi. Hij gelooft echt in de eervolle manier terwijl al die andere alleen maar bezig zijn met spelletjes om zo de macht te krijgen. Ned wil die macht eigenlijk helemaal niet maar juist hij krijgt het voor zijn kiezen. Hij zit er ook vaak zo droevig bij, het liefst zou ie gewoon in zijn eigen stadje gaan chillenquote:Op maandag 30 mei 2011 10:13 schreef Gwywen het volgende:
Ned is ook zo naïef.Je kunt wel zien van wie Sansa het heeft.
Altijd maar beleefd en alles volgens de etiquette.
SPOILER: aflevering vs. boekOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor de uitleg, en dat bloed? En zijn de Kinderen van het Woud dan de White Walkers of zijn dat weer aparte wezens?quote:Op maandag 30 mei 2011 12:27 schreef Gwywen het volgende:
Die gezichten zijn in de hartbomen gemaakt door de Kinderen van het Woud. Die woonden op Westeros voor de Eerste Mensen kwamen. De Starks stammen af van de Eerste Mensen en aanbidden diezelfde oude goden. Dat doen ze bij de weirbomen, waar dus die gezichten in zijn uitgesneden.
De mensen die later naar Westeros kwamen namen de Zeven mee als goden, die nu in het grootste deel van Westeros aanbeden worden. De kerk hiervan heet, hoe toepasselijk, sept en de mensen die daar dienen septon (man) of septa (vrouw).
De Kinderen van het Woud zijn al eeuwenlang neit meer gezien, maar men denkt dat ze geheime krachten bezaten. Sommigen beweren dat ze er nog steeds zijn, maar dat ze zich heel goed verstopt hebben, wellicht achter de Muur.
SPOILER: over de bomenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die misten ik ook. Verder een top aflevering. Had niet verwacht dat de koning echt dood zou gaan en er zo veel zou gebeuren in één aflevering.quote:
The game of thrones has begun...quote:Op maandag 30 mei 2011 14:10 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Die misten ik ook. Verder een top aflevering. Had niet verwacht dat de koning echt dood zou gaan en er zo veel zou gebeuren in één aflevering.
Dan verwacht ik dat het een mooie aflevering wordt.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:36 schreef Rahl het volgende:
De volgende aflevering is overigens geschreven door George R. R. Martin zelf.
Is het trouwens een echte taal, of gemaakt voor dit boek / deze serie?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:04 schreef Gwywen het volgende:
Ik ontdekte later trouwens pas dat die hele speech van Drogo woordelijk zo in het boek staat. Is me al die keren dat ik het las nooit opgevallen![]()
Ik vermoed dat het een mix van een bestaande taal is plus een serie vreemde woorden.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:55 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Is het trouwens een echte taal, of gemaakt voor dit boek / deze serie?
De seriemakers hebben de taal zelf gemaakt, GRRM heeft maar iets van 10 woorden in de boeken gezet.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:02 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het een mix van een bestaande taal is plus een serie vreemde woorden.
Inderdaad, toen Ned hoorde dat Renly was vertrokken had hij ook gelijk moeten vertrekken. Littlefinger waait gewoon met alle winden mee.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:45 schreef Rahl het volgende:
Ik vind Ned echt een domme mongool, met z'n eer. Doe mij maar een vent als Littlefinger, een echte winnaar.
Tja dat klonk gewoon lekker, maar het is inderdaad een echte taal, ze hebben ook een taal voor White Walkers gemaakt en ook nog voor een ander volk.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:22 schreef Zith het volgende:
Ik hoor een hoop psuedo frans erdoorheen iets van 'se connaisse' als ze het heeft over dat ze het gewoon weet (dat het een jongen is).
Ik denk dat het een mix is van bestaande talen. Ik in Dothraki in de serie is Ana en Ana is Arabisch.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:02 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het een mix van een bestaande taal is plus een serie vreemde woorden.
ik zou het heel cool vinden als George een cameo krijgt (net zoals stan lee in bijv spider-man)quote:Op maandag 30 mei 2011 15:36 schreef Rahl het volgende:
De volgende aflevering is overigens geschreven door George R. R. Martin zelf.
Volgens mij heeft hij dat ook gedaan in aflevering 1. Dan geeft hij een wedding gift aan Dany.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:24 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
ik zou het heel cool vinden als George een cameo krijgt (net zoals stan lee in bijv spider-man)
Ik zat ook op een bepaald moment te hopen dat ze het verhaal veranderd hadden en Ned toch op Renly's deal in zou gaan.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:04 schreef Rumille het volgende:
Ik had de boeken al gelezen, dus ik wist precies wat er ging gebeuren, maar alsnog zat ik op het einde echt van: 'NOOOO YOU BASTARDS!'
Ik vond dat zeker een knappe scène.quote:Op maandag 30 mei 2011 21:09 schreef Orbis het volgende:
Charles Dance zet even een dijk van een karakter neer, terwijl hij een eland vilt.
Hebben ze eruit moeten knippen omdat alle Dothraki scenes in de pilot opnieuw gefilmd moesten worden vanwege de recasting van Daenerys en dat ze niet meer in Marokko gingen filmen maar in Malta.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:57 schreef Cocu het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij dat ook gedaan in aflevering 1. Dan geeft hij een wedding gift aan Dany.
Het is een zelfverzonnen taal, een of andere gast is daar maanden mee bezig geweest. Zijn invloeden waren volgensmij wel arabisch en duits, dus bepaalde klanken zullen daar wel mee overeenstemmen. En er is dus ook niet in Marokko gefilmd, al die scenes zijn opnieuw geschoten in Malta.quote:Op maandag 30 mei 2011 18:17 schreef rakotto het volgende:
[..]
Ik denk dat het een mix is van bestaande talen. Ik in Dothraki in de serie is Ana en Ana is Arabisch.En ik meen ook nog andere Arabische woorden gehoord te hebben, tenminste iets waar het op lijkt. Vergeet niet dat het grotendeels in Marokko is opgenomen.
haha nee, Tamzin Merchant, speelde in the Tudors.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:08 schreef Cowwithmilk het volgende:
Keira Knightley, thank god want deze Daenerys lijkt me veel beter.
Dit, erg jammer was dat ja.quote:Op maandag 30 mei 2011 22:40 schreef JedimindhaX het volgende:
Kippenvel van Drogo z'n speech? Ik neigde meer naar plaatsvervangende schaamte
Oh jammer, waarom? In the Tudors was ze welquote:Op maandag 30 mei 2011 23:09 schreef Nagil het volgende:
[..]
haha nee, Tamzin Merchant, speelde in the Tudors.
Ja inderdaad, daar ziet ze er echt anders uit, als ik niet wist dat het dezeflde persoon was had ik het niet geloofdquote:Op maandag 30 mei 2011 23:26 schreef .aeon het volgende:
[..]
Oh jammer, waarom? In the Tudors was ze wel
euh ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Tamzin Merchant was Daenerys, maar werd om wat voor reden dan ook gerecast nadat de pilot was goedgekeurd, en hebben daarna al haar scenes opnieuw geschoten met de nieuwe actrice (Emilia Clarke). Ofwel we hebben haar nooit gezien in de serie.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:42 schreef Fingon het volgende:
[..]
Ja inderdaad, daar ziet ze er echt anders uit, als ik niet wist dat het dezeflde persoon was had ik het niet geloofd
Vandaar, ik probeer het maar te zien maar zie het niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:45 schreef Nagil het volgende:
[..]
euh ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Tamzin Merchant was Daenerys, maar werd om wat voor reden dan ook gerecast nadat de pilot was goedgekeurd, en hebben daarna al haar scenes opnieuw geschoten met de nieuwe actrice (Emilia Clarke). Ofwel we hebben haar nooit gezien in de serie.
Ze hebben wat mij betreft aan Emilia Clarke een betere Deanerys dan die jeugdige koningin uit de Tudors. En zeker ook wat betreft Keira Knightley, die vind ik ook niks aan. Veel te lompe stem (ofzo). Ik vind Emilia Clarke echt mooi kijken.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:49 schreef Fingon het volgende:
[..]
Vandaar, ik probeer het maar te zien maar zie het niet.
Eigenlijk wel jammer, ik wil eigenlijk best de vergelijking zien tussen hun twee...
Serieus? Het is dat het taaltje wat matig is neergezet, maar ik vond de ommekeer in zijn instelling tegenover invasie (en dus zn vrouw) wel erg cool!quote:Op maandag 30 mei 2011 22:40 schreef JedimindhaX het volgende:
Kippenvel van Drogo z'n speech? Ik neigde meer naar plaatsvervangende schaamte
Ik vond die scene wel geil.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:38 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Precies. De woede over het feit dat ze zijn vrouw durven aan te vallen kwam heel sterk naar voren. In plaats van een rustig leventje leiden op de prairie (of waar ze ook zijn), moeten nu de Seven Kingdoms branden.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 01:51 schreef Luuksor het volgende:
[..]
Serieus? Het is dat het taaltje wat matig is neergezet, maar ik vond de ommekeer in zijn instelling tegenover invasie (en dus zn vrouw) wel erg cool!
Ned toch met zijn eer...quote:Op dinsdag 31 mei 2011 09:57 schreef Jester65 het volgende:
Tja, zeg niet dat Littlefinger Ned niet gewaarschuwd heeft. Prachtige aflevering weer, met een paar memorabele scenes:
Tywin die zeer overtuigend een hert (?) slacht en tegelijkertijd Jaime de les leest;
Ned die al z'n kaarten aan Cersei laat zien, en denkt dat ie daar verstandig aan doet.
Hoe bedoel je? Is het hert het teken van een familie, of iets dergelijks?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:02 schreef Gwywen het volgende:
Dat hert, dat was toch wel weer mooi symbolisch hè.
In het boek komt het bijgeloof over deze gebeurtenis sterker naar voren.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:34 schreef Gwywen het volgende:
Eigenlijk net als in ep. 1 toen ze die direwolf vonden, die dood was gegaan door dat stuk gewei in haar keel.
De ontmoeting tussen het hert (baratheon) en wolf (stark) heeft de wolf niet veel goeds gedaanquote:Op dinsdag 31 mei 2011 11:47 schreef .aeon het volgende:
Wat is daar de symboliek van, dan? De Baratheons en Starks zijn toch bevriende huizen? En het is door toedoen van de Lannisters dat Ned gevangen zit, niet door de Baratheons, toch?
Ik gok dat de acteur die Joffrey speelt, een irritant ventje moet spelen. Gokje.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:05 schreef boem-dikkie het volgende:
Toffe aflevering! Ik vind Joffrey irritant, en de speech een beetje jammer. Had graag weer wat meer 'gore' gezien. Beetje die assassin martelen of zo.
ik hoop dat de barbaren hem nog tegen gaan komenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:30 schreef NvM het volgende:
[..]
Ik gok dat de acteur die Joffrey speelt, een irritant ventje moet spelen. Gokje.
quote:
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:36 schreef VeX- het volgende:
Ned is zo goed als de hoofdpersoon dus het zal wel ja.
Zeker, Robb en Ned zullen die Lannisters van achteren in de *** nemenquote:
quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:27 schreef Jester65 het volgende:
Ik ben ook bezig in Storm of Swords, waar zit je nu?
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, ik generaliseer.
Nou ja wil. Dat moest hij doen waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:50 schreef HiZ het volgende:
Ik had me tot nu toe nooit de rol van Varys goed gerealiseerd; pas toen ik dat gesprek dat Arya hoorde voor de derde keer hoorde begreep ik het. Varys wilde dat Viserys koning werd.
Maar dan snap ik weer niet waarom hij Dany wilde vermoorden.
Jóh.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 13:30 schreef NvM het volgende:
[..]
Ik gok dat de acteur die Joffrey speelt, een irritant ventje moet spelen. Gokje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |